abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:44:39 #101
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66013307
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:27 schreef ES57 het volgende:
De Rabo-bank is toch zo'n keurige bank? FOUT! Criminelen hebben daar de leiding.

In de Telegraaf van vandaag lezen we:
[..]

Heel de bankensector zit vol met dit soort lui. Vroeger was dat wel anders, maar de afgelopen twintig jaar hebben deze sector geen goed gedaan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:46:52 #102
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66013384
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heel de bankensector zit vol met dit soort lui. Vroeger was dat wel anders, maar de afgelopen twintig jaar hebben deze sector geen goed gedaan.
Grapjas. Bankiers zijn niet veranderd. Hun speelveld is veranderd, en de producten zijn veranderd.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_66013449
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Man, vroeger was het op dit soort lokaal, lager niveau nog tien keer erger.

Maar goed, je hebt het hier over de commerciele bank, da's heel wat anders dan de kant van de bank die jullie zo graag tegen de muur zetten, da's de investeringsbank...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:44:42 #104
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66015360
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het gaat om 1 voorbeeld, om daar nou een hele bank crimineel mee te verklaren .
Het is het topje van de ijsberg, nog lang niet alle criminele lijken zijn uit de kast gevallen.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66082390
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het gaat om 1 voorbeeld, om daar nou een hele bank crimineel mee te verklaren .
Inderdaad. Rotte appels heb je overal wel.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:00:49 #106
226255 ES57
pi_66084867
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Inderdaad. Rotte appels heb je overal wel.
Maar bij banken is de hele mand vol rotte appels.
pi_66085397
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:00 schreef ES57 het volgende:

[..]

Maar bij banken is de hele mand vol rotte appels.
Dat valt wel mee hoor. Alsof er bij bijvoorbeeld bouwbedrijven en winkels niet volop gerommeld wordt?
  zondag 15 februari 2009 @ 15:59:05 #108
226255 ES57
pi_66086655
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Alsof er bij bijvoorbeeld bouwbedrijven en winkels niet volop gerommeld wordt?
Lang niet zo erg als bij die arrogante struikrovers in de boardroom.
pi_66133526
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:59 schreef ES57 het volgende:

[..]

Lang niet zo erg als bij die arrogante struikrovers in de boardroom.
Dat valt wel mee volgens mij....
pi_66134103
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:30 schreef Halcon het volgende:

Dat valt wel mee volgens mij....
Feit is wel dat er een hoop negatieve gevoelens voor deze mensen bestaan bij een groot deel van de mensen. Moet toch ergens vandaan komen dat gevoel. Als je in de krant leest dat een bank steun van de staat nodig heeft en de directie fijntjes een bonus krijgt dan is dat heel moeilijk uit te leggen lijkt mij
Volgens mij is Ali Baba met zijn veertig rovers er nog niks bij
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_66134232
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Feit is wel dat er een hoop negatieve gevoelens voor deze mensen bestaan bij een groot deel van de mensen. Moet toch ergens vandaan komen dat gevoel. Als je in de krant leest dat een bank steun van de staat nodig heeft en de directie fijntjes een bonus krijgt dan is dat heel moeilijk uit te leggen lijkt mij
Volgens mij is Ali Baba met zijn veertig rovers er nog niks bij
Mensen hebben over zowat elke groep mensen wel een negatief gevoel. Dat zegt me dus niet zoveel. Natuurlijk is er best het een en ander misgegaan bij banken en is een bepaalde woede terecht, maar we moeten niet doordraaien.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 06:13:04 #112
226255 ES57
pi_66147278
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:43 schreef Halcon het volgende:

Natuurlijk is er best het een en ander misgegaan bij banken en is een bepaalde woede terecht, maar we moeten niet doordraaien.
Gisteren in Tegenlicht stelde een Amerikaanse hoogleraar gekscherend voor sommige bankiers tegen de muur te zetten. Hij lachte erbij maar toch ......

Zelf denk ik dat als de crisis nog heviger wordt er in het vrije Westen inderdaad bankiers terecht zullen worden gesteld. Het is gewoon de Franse Revolutie revisited die de klassenverschillen in de maatschappij in 1 klap wegvaagt. Al dat immorele tuig is dan uitgeroeid en al hun bezittingen zijn onteigend door de Staat. Of denken jullie dat die lui in weelde kunnen blijven baden terwijl tientallen miljoenen mensen door hun schuld in de ellende zijn gestort?

[ Bericht 15% gewijzigd door ES57 op 17-02-2009 06:57:13 ]
pi_66150194
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 06:13 schreef ES57 het volgende:

[..]

Gisteren in Tegenlicht stelde een Amerikaanse hoogleraar gekscherend voor sommige bankiers tegen de muur te zetten. Hij lachte erbij maar toch ......

Zelf denk ik dat als de crisis nog heviger wordt er in het vrije Westen inderdaad bankiers terecht zullen worden gesteld. Het is gewoon de Franse Revolutie revisited die de klassenverschillen in de maatschappij in 1 klap wegvaagt. Al dat immorele tuig is dan uitgeroeid en al hun bezittingen zijn onteigend door de Staat. Of denken jullie dat die lui in weelde kunnen blijven baden terwijl tientallen miljoenen mensen door hun schuld in de ellende zijn gestort?
Ja, dat denk ik serieus. Jij begint trouwens steeds vreemder over te komen, heb je ze allemaal nog op een rijtje?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:37:43 #114
226255 ES57
pi_66151234
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik serieus. Jij begint trouwens steeds vreemder over te komen, heb je ze allemaal nog op een rijtje?
Denk eens door .... stel dat straks in Nederland miljoenen mensen werkloos raken, in de goot belanden met hun gezin. Stel dat dat verschijnsel in alle westerse landen gaat gebeuren? Ben je dan werkelijk zo dom door te denken dat die bankiers er ongeschonden vanaf komen?
pi_66151716
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:37 schreef ES57 het volgende:

[..]

Denk eens door .... stel dat straks in Nederland miljoenen mensen werkloos raken, in de goot belanden met hun gezin. Stel dat dat verschijnsel in alle westerse landen gaat gebeuren? Ben je dan werkelijk zo dom door te denken dat die bankiers er ongeschonden vanaf komen?
lieverd, dergelijke dingen zijn allemaal al wel eens gebeurd in het verleden en toen ging het leven ook gewoon door. hoe naar het ook is en/of klinkt. sommige mensen komen er ongeschonden doorheen en sommigen niet. ongeacht wat ze doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66153400
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:54 schreef simmu het volgende:

[..]

lieverd, dergelijke dingen zijn allemaal al wel eens gebeurd in het verleden en toen ging het leven ook gewoon door. hoe naar het ook is en/of klinkt. sommige mensen komen er ongeschonden doorheen en sommigen niet. ongeacht wat ze doen.
Dit dus.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:56:20 #117
226255 ES57
pi_66160452
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:54 schreef simmu het volgende:

[..]

Lieverd?

Enfin, je klinkt behoorlijk fatalistisch. Wij kunnen gerust het heft in eigen handen nemen en de fundi-kapitalisten te grazen nemen. Allemaal!
pi_66160759
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:56 schreef ES57 het volgende:

[..]

Lieverd?

Enfin, je klinkt behoorlijk fatalistisch. Wij kunnen gerust het heft in eigen handen nemen en de fundi-kapitalisten te grazen nemen. Allemaal!
En dan pakken we ook meteen alle dot-com keizers? En die kerels die de tulpen-bubbel hebben bedacht, kunnen we daar nog nazaten van ophangen? En natuurlijk al die klote middenstanders in Nederland met hun te goedkope hypotheken. Ik zeg allemaal de loopbank.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:42:40 #119
226255 ES57
pi_66162221
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En dan pakken we ook meteen alle dot-com keizers? En die kerels die de tulpen-bubbel hebben bedacht, kunnen we daar nog nazaten van ophangen? En natuurlijk al die klote middenstanders in Nederland met hun te goedkope hypotheken. Ik zeg allemaal de loopbank.
Als het moet om het laatste restje neo-liberalisme uit te roeien, doe dan maar.
pi_66162581
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:56 schreef ES57 het volgende:

[..]

Lieverd?

als moeders zijnde mag ik jullie allemaal zo aanspreken als ik daar zin in heb

maar ik voel me niet fatalistisch hoor. er is genoeg wat je zelf kan doen om de schade te beperken. een goede opleiding, geen onnodige financiele risico's nemen, dus geen schulden aangaan als dat niet nodig is. gewoon sparen voor wat je wilt hebben scheelt al een boel! en waarom perse een koophuis als je ook een huurhuis kan regelen.

pas op: de fundi-kapitalistische graaiers (hier zal ik verder naar refereren als "zwijnen") zijn weliswaar (moreel) verwerpelijk, maar helaas gaan we de zwijnen de komende jaren echt nodig hebben. al dat bijstands- en WWgeld zal tcoh ergens vandaan moeten komen jan-met-de-pet zal het niet op kunnen brengen (want die zit zelf al in de WW). het zal echt niet zo zijn dat er (hier!) voedselrellen uitbreken, maar vergeleken met de afgelopen jaren gaan we wel achteruit ja. wie zn schaapjes niet op orde heeft (en dat zijn best een boel mensen) zal de pijn voelen.

je ziet het al op de huizenmarkt (zie het betreffende topic ) en je ziet het al in onmtslagen/vacatures. ga voor de gein eens bij die hypocriete tangen in [oud] kijken hoeveel ontslagen daar al gevallen zijn zodra der weer eentje aankondigt zwanger te zijn!
pi_66162687
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:42 schreef ES57 het volgende:

[..]

Als het moet om het laatste restje neo-liberalisme uit te roeien, doe dan maar.
simmu haalt schouders op

ik ben geen fan van neo-liberalisme. blech! maar da's een politieke kwestie en geen economische. je kan de liberalen verwijten wat je wilt, maar ze hebben wel een sluitende begroting

ze gooien de rotte appels gewoon in een verhikel wat niet op de balans hoeft
pi_66162935
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:52 schreef simmu het volgende:

[..]

als moeders zijnde mag ik jullie allemaal zo aanspreken als ik daar zin in heb

maar ik voel me niet fatalistisch hoor. er is genoeg wat je zelf kan doen om de schade te beperken. een goede opleiding, geen onnodige financiele risico's nemen, dus geen schulden aangaan als dat niet nodig is. gewoon sparen voor wat je wilt hebben scheelt al een boel! en waarom perse een koophuis als je ook een huurhuis kan regelen.

pas op: de fundi-kapitalistische graaiers (hier zal ik verder naar refereren als "zwijnen") zijn weliswaar (moreel) verwerpelijk, maar helaas gaan we de zwijnen de komende jaren echt nodig hebben. al dat bijstands- en WWgeld zal tcoh ergens vandaan moeten komen jan-met-de-pet zal het niet op kunnen brengen (want die zit zelf al in de WW). het zal echt niet zo zijn dat er (hier!) voedselrellen uitbreken, maar vergeleken met de afgelopen jaren gaan we wel achteruit ja. wie zn schaapjes niet op orde heeft (en dat zijn best een boel mensen) zal de pijn voelen.

je ziet het al op de huizenmarkt (zie het betreffende topic ) en je ziet het al in onmtslagen/vacatures. ga voor de gein eens bij die hypocriete tangen in [oud] kijken hoeveel ontslagen daar al gevallen zijn zodra der weer eentje aankondigt zwanger te zijn!
Ach, voorlopig moet de werkloosheid eerst nog eens met 60% stijgen om op het niveau van 2004 te komen. Volgens mij ging er toen niemand op de brandstapel...
pi_66163243
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, voorlopig moet de werkloosheid eerst nog eens met 60% stijgen om op het niveau van 2004 te komen. Volgens mij ging er toen niemand op de brandstapel...
psies.

voorlopig gaan alleen de stakkerds die detacheringswerk doen en met twee huizen zitten de mist in. maat van ons dus. die mij en sangdrax altijd een beetje uitlachte omdat wij "genoegen" nemen met tweedehands spulletjes, 1 auto (uit 1992 ) en boodschappen doen bij de aldi. desondanks. hier zitten wij nu. met een verse koter, geen cent schuld en wel wat spaargeld, in een mooi (huur) huis met voortuin, achtertuin en 3 verdiepingen midden in een natruurgebied 3 computers in huis, van alle gemakken voorzien, tot en met een spelcomputer aan toe en ik hoef niet te werken (kan ook niet, in dit natuurgebied is heul geen werk voor een bedrijfswiskundig ingenieur).

oh, en me schoonzus met der beleggingshypotheek natuurlijk. ook die lachte me uit toen ik zei: "zou je dat wel doen?" (want goh, dat basiscertificaat actuariaat heb ik gekocht ofzo.... de domme doos. ik weet iig nog wel een beetje waar ik over lul). maar da's mij persoonlijk dan weer een genoegen. zo'n kreng ben ik ook nog wel. kan ik veel plezier aan beleven
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:10:11 #124
226255 ES57
pi_66163317
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:52 schreef simmu het volgende:

pas op: de fundi-kapitalistische graaiers (hier zal ik verder naar refereren als "zwijnen") zijn weliswaar (moreel) verwerpelijk, maar helaas gaan we de zwijnen de komende jaren echt nodig hebben.
Nope, die zwijnen creëren geen economische waarde maar luchtbellen. Met verderfelijke marketing maken ze het publiek wijs dat ze iets 'echts' verkopen. Uiteindelijk blijken alleen de bonussen voor het management reëel te zijn.
pi_66163448
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:10 schreef ES57 het volgende:

[..]

Nope, die zwijnen creëren geen economische waarde maar luchtbellen. Met verderfelijke marketing maken ze het publiek wijs dat ze iets 'echts' verkopen. Uiteindelijk blijken alleen de bonussen voor het management reëel te zijn.
Precies, en daarmee onderhouden ze de social staat.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:37:02 #126
226255 ES57
pi_66164458
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Precies, en daarmee onderhouden ze de social staat.
De Top 1.000 bankiers in Nederland zetten geen zoden aan de dijk wat betreft welvaartsverdeling, wel zijn ze in staat de economie compleet te vernietigen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:47:50 #127
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66167231
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:37 schreef ES57 het volgende:

[..]

De Top 1.000 bankiers in Nederland zetten geen zoden aan de dijk wat betreft welvaartsverdeling,
Maw: Dat gejank over hun beloning is ook volstrekt belachelijk.
quote:
wel zijn ze in staat de economie compleet te vernietigen.
Nee hoor, daar heeft dit kabinet geen hulp bij nodig.
Thucydides
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:52:46 #128
226255 ES57
pi_66169006
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:47 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Maw: Dat gejank over hun beloning is ook volstrekt belachelijk.
Wat is dat voor een rare conclusie?
Pas op hoor, bankiers moet je niet verdedigen .... die zijn erger dan landverraders.
pi_66169397
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:52 schreef ES57 het volgende:

[..]

Pas op hoor, bankiers moet je niet verdedigen .... die zijn erger dan landverraders.
Mensen zoals jij, die zijn erger dan landverraders
pi_66169461
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:52 schreef ES57 het volgende:

[..]

Bankiers erger dan landverraders. Riiiiiight,
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:24:08 #131
226255 ES57
pi_66172608
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bankiers erger dan landverraders. Riiiiiight,
Wacht maar af. Het bedrogen gepeupel kent geen genade. Een feeding frenzy zal zich meester maken over de geruineerde Nederlanden. De nieuwe 'rijken' aan de guillotine dus.
pi_66172826
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:24 schreef ES57 het volgende:

[..]

Wacht maar af. Het bedrogen gepeupel kent geen genade. Een feeding frenzy zal zich meester maken over de geruineerde Nederlanden. De nieuwe 'rijken' aan de guillotine dus.
Doet me beetje denken aan de franse revolutie, peasants met die hooivorken die op het grote huis met de grote aristocratische boeven afstapten en toen met zn allen gingen juichen op het marktplaats waar de hoofden achterelkaar van de guillotine afvallen.

Er is niks mis mee greedy bankiers af te straffen of zelfs gerechtelijk te vervolgen als ze wettelijk fouten hebben gemaakt. Maar om continu alle bankiers over de zelfde kam te scheren gaat me echt te ver.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_66172994
Probleem zijn niet de bankiers maar de regels van het speelveld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66173041
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Doet me beetje denken aan de franse revolutie, peasants met die hooivorken die op het grote huis met de grote aristocratische boeven afstapten en toen met zn allen gingen juichen op het marktplaats waar de hoofden achterelkaar van de guillotine afvallen.

Er is niks mis mee greedy bankiers af te straffen of zelfs gerechtelijk te vervolgen als ze wettelijk fouten hebben gemaakt. Maar om continu alle bankiers over de zelfde kam te scheren gaat me echt te ver.
goed voorbeeld! vergeet ook niet hoe het afliep met frankrijk na die revolutie.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:45:26 #135
226255 ES57
pi_66173475
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:35 schreef simmu het volgende:

[..]

goed voorbeeld! vergeet ook niet hoe het afliep met frankrijk na die revolutie.
Sarkozy?
pi_66173806
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:45 schreef ES57 het volgende:

[..]

Sarkozy?
Hahahaha... maar niet heus. Je weet zelf ook wel hoe het afliep na de revolutie onder de boeren in frankrijk
  woensdag 18 februari 2009 @ 06:20:09 #137
226255 ES57
pi_66186074
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:33 schreef raptorix het volgende:
Probleem zijn niet de bankiers maar de regels van het speelveld.
Je bedoelt het neo-liberalisme, Friedmanisme of kapitalisme?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:35:31 #138
226255 ES57
pi_66193976
quote:
Miljardenverlies brengt ING terug bij af
elsevier.nl
woensdag 18 februari 2009 10:04

ING heeft in het laatste kwartaal van 2008, 3,7 miljard euro verlies geleden. In dezelfde periode in 2007 behaalde ING nog een winst van 2,4 miljard euro. Het nettoverlies voor heel 2008 is 729 miljoen euro. Dit resultaat maakt het contrast met de situatie in 2007 groot. Toen boekte ING nog een nettowinst van 9,2 miljard euro over het hele jaar. Vooral door afwaarderingen op complexe beleggingsproducten is ING hard geraakt in het vierde kwartaal. Deze complexiteit wil president-commissaris en aankomend topman Jan Hommen terugdringen door ING te laten richten op minder producten en markten. De bankverzekeraar gaat hiermee terug naar het basisbankieren: ‘Onze basisstrategie, gebaseerd op sparen en investeren, is een solide basis voor de toekomst’. In de ochtendhandel stond het aandeel ING 2 procent lager.

De voorlopige cijfers werden vorige maand al bekend gemaakt. De bankverzekeraar kondigde toen kostenbesparingen aan en het ontslag van 7.000 werknemers wereldwijd. In Nederland verdwijnen 2.700 banen, waarvan 1.000 uit gedwongen ontslagen. Met deze ontslagen hoopt ING 1 miljard euro te besparen.
Nou ja, de bonussen over 2007 en 2008 van de topcriminelen van die bank zijn tenminste veiliggesteld.

En de "nettowinst van 9,2 miljard euro over 2007", wie gelooft die onzin nog? De topcriminelen van de ING besloten toen om al die waardeloze leningen/ gekochte Amerikaanse hypotheekpakketten enorm in waarde te laten stijgen en hun balans te laten glimmen van trots. Gewoon op papier, een papieren winst. Een jaar later is alles afgewaardeerd. Wie gelooft er überhaupt nog een bank de komende 30 jaar?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:36:56 #139
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66194015
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef ES57 het volgende:

[..]

Nou ja, de bonussen over 2007 en 2008 van de topcriminelen van die bank zijn tenminste veiliggesteld.

En de "nettowinst van 9,2 miljard euro over 2007", wie gelooft die onzin nog? De topcriminelen van de ING besloten toen om al die waardeloze leningen/ Amerikaanse hypotheekpakketten enorm in waarde te laten stijgen en hun balans te laten glimmen van trots. Gewoon op papier, een papieren winst. Een jaar later is alles afgewaardeerd. Wie gelooft er überhaupt nog een bank de komende 30 jaar?
Het is overduidelijk dat je niets weet van de regels mbt waarderingen van bezittingen.
Thucydides
pi_66194134
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef ES57 het volgende:

[..]

En de "nettowinst van 9,2 miljard euro over 2007", wie gelooft die onzin nog? De topcriminelen van de ING besloten toen om al die waardeloze leningen/ gekochte Amerikaanse hypotheekpakketten enorm in waarde te laten stijgen en hun balans te laten glimmen van trots. Gewoon op papier, een papieren winst. Een jaar later is alles afgewaardeerd. Wie gelooft er überhaupt nog een bank de komende 30 jaar?
Als je iets zou begrijpen van het financiele systeem, dan zou je inmiddels ook weten dat dergelijke assets worden gewaardeerd op de marktwaarde. Dit is een van de geweldige regels die aan banken zijn opgelegd de afgelopen jaren en is tevens een van de redenen waarom de crisis nu zo heftig is voor deze banken. Ze moesten hun waarderingen vaak meer omhoog schroeven dan ze eigenlijk wilden (want de overheid wilde het zo en de markt was over-optimistisch) en vervolgens moesten ze ze meer afschrijven dan ze eigenlijk wilden (want ook dat moest van de overheid en de markt was in paniek).

Met andere woorden: De waardering van dit soort investeringen wordt bepaalde door de vrije markt, met alle gevolgen van dien. Zeker als je in een beetje panieksituatie komt, waarin investeerders minder rationeel worden.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:45:04 #141
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66194234
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je iets zou begrijpen van het financiele systeem, dan zou je inmiddels ook weten dat dergelijke assets worden gewaardeerd op de marktwaarde. Dit is een van de geweldige regels die aan banken zijn opgelegd de afgelopen jaren en is tevens een van de redenen waarom de crisis nu zo heftig is voor deze banken. Ze moesten hun waarderingen vaak meer omhoog schroeven dan ze eigenlijk wilden (want de overheid wilde het zo en de markt was over-optimistisch) en vervolgens moesten ze ze meer afschrijven dan ze eigenlijk wilden (want ook dat moest van de overheid en de markt was in paniek).

Met andere woorden: De waardering van dit soort investeringen wordt bepaalde door de vrije markt, met alle gevolgen van dien. Zeker als je in een beetje panieksituatie komt, waarin investeerders minder rationeel worden.
Dat, met een kleine toevoeging:
Met moet waarderen op marktwaarde. De marktwaarde kun je makkelijk bepalen als er veel in gehandeld wordt (de marktwaarde van een dollar is makkelijk vast te stellen). Maar hoe bepaal je de marktwaarde, als er geen markt is, als er niet in gehandeld wordt? De enige waardering die dan 'gepast' is, is de bezitting op 0 waarderen.
Een waarde die economisch niet reeel is, maar wel de marktwaarde vertegenwoordigd.
Thucydides
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:47:36 #142
226255 ES57
pi_66194309
Tuurlijk jongens, ING was niet te beroerd die 9,2 miljard winst als 'echte' winst te presenteren. Niks geen kanttekeningen erbij plaatsen, gewoon juichverhalen over die 9 mld. de wereld inslingeren en de topbestuurders riante bonussen verstrekken. Bonussen die waren verdiend door windhandel .... en de ING-top wist dat.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:54:42 #143
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66194509
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:47 schreef ES57 het volgende:
Tuurlijk jongens, ING was niet te beroerd die 9,2 miljard winst als 'echte' winst te presenteren. Niks geen kanttekeningen erbij plaatsen,
Heb je het jaarverslag gelezen?
Thucydides
pi_66195818
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:47 schreef ES57 het volgende:
Tuurlijk jongens, ING was niet te beroerd die 9,2 miljard winst als 'echte' winst te presenteren. Niks geen kanttekeningen erbij plaatsen, gewoon juichverhalen over die 9 mld. de wereld inslingeren en de topbestuurders riante bonussen verstrekken. Bonussen die waren verdiend door windhandel .... en de ING-top wist dat.
Nogmaals, dat is een manier van werken die gedicteerd is door de overheid. Trouwens, ING rapporteerde ook gewoon duidelijk waar de winst vandaan kwam, dus ik zie dat punt niet helemaal? Of heb je erg iets wat het tegendeel laat zien?
pi_66233273
tvp
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:26:51 #146
226255 ES57
pi_66279838
quote:
Aandeel ING op laagste niveau ooit
Teletekst vr 20 feb

Op de effectenbeurs in Amsterdam
staat het aandeel ING onder zware druk.
Door een verlies van 11 procent in de
ochtenduren is het aandeel naar het
laagste niveau ooit gezakt:4 euro.

In een jaar verloor ING 70% van zijn
waarde en in de laatste vijf dagen 30%.
Volgens onbevestigde berichten stopt
ING met de betaling van rente op zijn
eeuwigdurende obligaties.De beleggers
zouden daardoor het vertrouwen in de
bank/verzekeraar verliezen.

De beleggers vrezen verder dat ING in
dezelfde negatieve spiraal terechtkomt
als Fortis.Op de beurs wordt gedacht
aan een nieuwe staatsinjectie voor ING.
ING was de afgelopen 10 jaar 1 grote windhandel.
Beleggers hebben het eindelijk door gekregen.

Geloof mij nou maar mensen, binnen 2 jaar zijn alle Westerse banken genationaliseerd
en zal de overheid alle bancaire taken voor haar rekening nemen.

Werken in de bancaire sector betekent straks een gewoon en saai ambtenarenbestaan.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:33:32 #147
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_66280117
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:26 schreef ES57 het volgende:

[..]

ING was de afgelopen 10 jaar 1 grote windhandel.
Beleggers hebben het eindelijk door gekregen.

Geloof mij nou maar mensen, binnen 2 jaar zijn alle Westerse banken genationaliseerd
en zal de overheid alle bancaire taken voor haar rekening nemen.

Werken in de bancaire sector betekent straks een gewoon en saai ambtenarenbestaan.
Zullen we daar een leuke weddenschap op afsluiten?
Thucydides
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:33:44 #148
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66280127
Volgens mij kunnen ze ING het beste mergen met ABN Amro/Foris en driekwart van het personeel, vooral het management uiteraard, eruit trappen. Kut + kut = pluskut < dubbelkut.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:41:43 #149
226255 ES57
pi_66280467
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:33 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij kunnen ze ING het beste mergen met ABN Amro/Foris en driekwart van het personeel, vooral het management uiteraard, eruit trappen. Kut + kut = pluskut < dubbelkut.
Juist.
  maandag 23 februari 2009 @ 09:24:17 #150
226255 ES57
pi_66364796
off topic, ff een geintje er tussen door:

http://xandernieuws.punt.nl/upload/ferrari_bankmedewerkers.jpg

Woedende bankmedewerkers blokkeren de toegang tot een Europese bank, omdat ze vanwege de crisis worden gekort op hun bonussen...

[ Bericht 8% gewijzigd door ES57 op 23-02-2009 14:39:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')