Averroes, de school van Athene van Raphael.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Oké, hier is de eerste vraag:
Wie stelt dit figuur (in het groen) voor en uit welk kunstwerk is dit een detail?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:47 schreef Averroes het volgende:
[..]
Averroes, de school van Athene van Raphael.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:07 schreef Averroes het volgende:
Nee, Hindoeisme is het niet.
Haha die cheat heb ik ook geprobeerd idd, zonder resultaat dit keerquote:
We have a winner.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:54 schreef Min-e het volgende:
Vajrapani?
(belichaming van de kracht van alle boeddha's)
Dunckie, als je wilt mag je de taak overnemen.quote:Op zondag 1 februari 2009 11:40 schreef Dunckie het volgende:
En gewoon geen nieuwe vraag stellen he....lees je niet wat voor topic dit is of probeer je het om zeep te helpen?
We hebben een kenner (en een winner).quote:Op zondag 1 februari 2009 17:44 schreef NanKing het volgende:
Hysterie bij vrouwen.
dat ik dit moet beantwoorden![]()
Het beantwoorden van een vraag duurt gemiddeld 25 minuten, maarre nan doet dat binnen 2 minuten.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:44 schreef NanKing het volgende:
Hysterie bij vrouwen.
dat ik dit moet beantwoorden![]()
Ja het is mijn vakgebied jeweetzelluf.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het beantwoorden van een vraag duurt gemiddeld 25 minuten, maarre nan doet dat binnen 2 minuten.
Tsja, je weet dat er een Ottomaan in da house is en dan ga je zo'n vraag stellen.quote:
Ik wou vanmiddag op het werk een vraag verzinnen, jullie gunnen mij de tijd nietquote:Op zondag 1 februari 2009 11:40 schreef Dunckie het volgende:
En gewoon geen nieuwe vraag stellen he....lees je niet wat voor topic dit is of probeer je het om zeep te helpen?
Volgens mij is er nog geen nieuwe vraag, herkansing voor jou wellicht?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:25 schreef Scaurus het volgende:
Ik wou vanmiddag op het werk een vraag verzinnen, jullie gunnen mij de tijd niet
Naar mijn mening gebeurde dat pas in de Renaissance, maar waarschijnlijk bedoel je Aristoteles. Of Socrates, maar dat vind ik een beetje discutabel antwoord.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:03 schreef Scaurus het volgende:
In haar kinderjaren was de filosofie gericht op het ontstaan en de werking van de kosmos. Welke filosoof richtte zijn blik als eerste op de mens en zijn samenleving?
Autoriteitsargument, hmm.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:08 schreef NanKing het volgende:
Thales is niet 'zo'n natuurfilosoof' het is zo ongeveer de grondlegger van de westerse filosofie volgens velen.
Ik tel alleen al voor 10quote:Op zondag 1 februari 2009 21:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Autoriteitsargument, hmm.Maar eh, wie zijn die 'velen' dan wel?
Ik vind je ook vrij.. omvangrijk.quote:
Zeg je nou dat ik een dikke reet hebquote:Op zondag 1 februari 2009 21:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vind je ook vrij.. omvangrijk.![]()
Nee hoor, vindjewelmooi.
Nou, nee. Echt antropocentrisch waren ze pas in de Renaissance toen ze de mens als maat der dingen zagen. Het humanisme is daar juist kenmerkend, terwijl in de Oudheid juist meer gebruik werd gemaakt van de ontologische grondslag (teleologie van Aristoteles, Ideeënleer Plato). Heraclites zijn hele filosofie (of beter gezegd; zijn verzen) is ook doordrenkt van die ontologische grondslag.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:26 schreef Scaurus het volgende:
Echt antropocentrisch werd de filosofie pas men Socrates, die de vraag 'Hoe moet ik leven?' centraal stelde.
De ontologie van Plato e.a. was in wezen antropocentrisch. De mens stond centraal. Het verhaal van de wereld was het verhaal van de mens die in de wereld geworpen werd.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:35 schreef Friek_ het volgende:
Nou, nee. Echt antropocentrisch waren ze pas in de Renaissance toen ze de mens als maat der dingen zagen. Het humanisme is daar juist kenmerkend, terwijl in de Oudheid juist meer gebruik werd gemaakt van de ontologische grondslag (teleologie van Aristoteles, Ideeënleer Plato). Heraclites zijn hele filosofie (of beter gezegd; zijn verzen) is ook doordrenkt van die ontologische grondslag.
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:39 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De ontologie van Plato e.a. was in wezen antropocentrisch. De mens stond centraal. Het verhaal van de wereld was het verhaal van de mens die in de wereld geworpen werd.
Naar wat ik van Plato gelezen heb (De Staat en Symposium) zie ik niet bepaald de nadruk op de mens, maar juist op het hogere. Hij is naar mijn mening helemaal niet zo bezig met de mens hier en nu, maar kijkt juist naar een soort ideaalbeeld die hij vindt in de Vormen. De individuele mens was heus niet zo belangrijk voor Plato hoor.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:45 schreef Scaurus het volgende:
Kom op, het is toch evident? Lees eerst wat fragmenten van Thales. Daar gaat het alleen maar over water en de aardbol. Bij Parmenides het Zijn en de illusie van tijd. De mens komt er niet in voor. Plato stelt juist de mens centraal.
Misschien moet je presocratische filosofie lezen om het in perspectief te kunnen plaatsen.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:53 schreef Friek_ het volgende:
Naar wat ik van Plato gelezen heb (De Staat en Symposium) zie ik niet bepaald de nadruk op de mens, maar juist op het hogere. Hij is naar mijn mening helemaal niet zo bezig met de mens hier en nu, maar kijkt juist naar een soort ideaalbeeld die hij vindt in de Vormen. De individuele mens was heus niet zo belangrijk voor Plato hoor.
quote:Op zondag 1 februari 2009 22:17 schreef Dunckie het volgende:
Wie is de grondlegger van de moderne verzamelingenleer?
Een tip voor jouw vraag en de vragen die gaan komen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:29 schreef Monolith het volgende:
Niemand? Doe ik er wel eentje met een redelijke moeilijkheidsgraad.![]()
Welke wetenschapper observeerde recentelijk na 20 jaar experimenteren met bacteriën in zijn laboratorium de evolutie van een nieuwe (voordelige) eigenschap?
Ferro dan wel el Hierro voor zover ik weet...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:07 schreef Iblis het volgende:
Tegenwoordig loopt de nul-meridiaan door Greenwich. Vroeger koos men echter voor verschillende nul-meridianen, maar eentje was gebaseerd op het toen bekende meest westelijke punt van de wereld. Ptolemaeus was de eerste die met dit idee kwam maar het was Lodewijk XIII die het gebruik ervan vaststelde. VOC kaarten, en de eerste Nederlandse Bosatlas gebruikten deze meridiaan onder andere.
Wat was dit meest westelijke punt van de (oude) wereld?
Dat was misschien een betere vraag geweest ja. Iblis heeft die antwoorden al grotendeels gegeven, de betreffende stof was citraat.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:28 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Een tip voor jouw vraag en de vragen die gaan komen.
Vraag niet naar namen die niet zo bekend zijn, veel leuker is het om te vragen welke bacterie dit was of wat de nieuwe eigenschap was van de bacterie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |