Ik zou er heel voorzichtig mee zijn. Het zou zo terug kunnen gaan naar het oude systeem of de voorgestelde ¤ 50.000 voor heel Europa. Gokken dat het wel op ¤ 100.000 blijft staan zou ik maar niet doen. Je kan het beste bij een paar banken ¤ 20.000 vastzetten.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:05 schreef Greetings het volgende:
Toch nog even over dat deposito-garantiestelsel: als ik nu 100K voor 3 jaar vastzet, hoe groot is de kans dan dat na oktober 2009 de 100K limiet weer verlaagd wordt naar 20K?
Mag ik aannemen dat Bos het niet kan maken om die limiet weer te verlagen?
zoals MBG al zegt.. reken er maar wel op...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:38 schreef daNpy het volgende:
Ik hoop niet dat Credit Europe nog meer zakt.
Zo heb ik het ook gedaan, een groot deel van het bedrag voor 6% een half jaar vastgezet wat in april vrijkomt en de rest staat gewoon nog op de Top Interest rekening.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
zoals MBG al zegt.. reken er maar wel op...
Had zelf gelukkig al een groter bedrag voor een half jaar vast gezet tegen 6%.. en het restant ook maar voor een jaartje 5%.
In April komt die van 6% al vrij dus dan kan ik weer over het grote bedrag beschikken
ja ik had alleen t idee als de rente verder zakt dan ben ik vast niet op tijd om dat laatste voor 5% vast te zetten dus 20 januari maar gedaan... ik weet ik had het voor de 15e moeten doen.... maar ja gedane zaken... enzoquote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:21 schreef Asgard het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook gedaan, een groot deel van het bedrag voor 6% een half jaar vastgezet wat in april vrijkomt en de rest staat gewoon nog op de Top Interest rekening.
Nee, dat mogen ze niet. Jij hebt samen met de bank een afspraak gemaakt: zij krijgen de zekerheid dat ze een bepaalde periode over je geld kunnen beschikken, jij krijgt de zekerheid dat je een bepaald rendement krijgt. Een partij kan niet eigenhandig deze afspraak negeren.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:07 schreef TeenWolf het volgende:
Even een vraagje; stel het gaat nog slechter met de economie, mogen banken als noodmaatregel dan ingrijpen in de rente van de al lopende spaardeposito's door deze te verlagen?
Vanaf komende maandag pas, volgens de advertentie in de Telegraaf van vrijdag.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:52 schreef ozzietukker het volgende:
DHB S@ve online is nog maar 4,50% trouwens.. dat vind mijn 1 euro die daar rente krijgt niet leuk...
Je wilt dus zeggen dat je pas mag posten in een topic wanneer je het hele topic hebt gelezen? Ohjee, dan heb ik de algemene voorwaarden voor het gebruik van het forum waarschijnlijk niet goed gelezenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Niemand vindt het erg als je eerst even terugleest voor je iets post hoor.
Inderdaad, die 5% kun je denk ik snel vergeten, is ook niet erg, zo lang de inflatie maar netjes meezakt (momenteel zakt de inflatie sneller dan de rente op spaartegoeden dus per saldo is dat positief).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Reken er maar op dat de komende tijd er nog wel een aantal rondes van renteverlagingen volgen. Ik verwacht dat we niet meer lang op 5% zullen zitten.
Waarom verwacht je dat de inflatie gaat stijgen omdat de overheid momenteel het begrotingstekort laat oplopen? Voorlopig gaat de inflatie flink omlaag, je loopt zelfs een risico op deflatie over een aantal maanden. Het inflatiegevaar komt pas weer als de trend omhoog weer ingezet gaat worden en dat zie ik niet (sterk) gebeuren in de termijn welke je aangeeft.quote:Daarbij loop je ook nog het risico dat binnen nu en drie jaar de inflatie erg hard gaat stijgen (geen idee hoe realistisch het is, maar ik heb wel zulke verhalen gehoord en verwacht het zelf ook wel, overheden strooien met honderden miljarden op dit moment), dan is het minder prettig als je geld tegen +/- 5% vaststaat.
Zie Banken met hoge rente # 19 en begin van ‘pagina 10’ (per 25 posts).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:52 schreef PurpleSky het volgende:
Dus niemand weet de reden waarom een rekening bij CEB kan zijn 'verdwenen'?
Waarschijnlijk probeer je in te loggen via een link in je favorieten of bladwijzers. Dat werkt dus niet (meer). Probeer het eens door rechtstreeks te surfen naar www.crediteurope.nl en dan inloggen. Dan zou het goed moeten gaan.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:52 schreef PurpleSky het volgende:
Dus niemand weet de reden waarom een rekening bij CEB kan zijn 'verdwenen'?
Er worden wereldwijd honderden miljarden, zo niet biljoenen in steunoperaties gepompt en de Nederlandse staatsschuld is in een paar maanden tijd gigantisch snel gestegen. Nu ben ik geen economisch expert, maar met al dit nieuwe geld wordt het bestaande geld op een gegeven moment ook minder waard lijkt me. Een jaar geleden werd er nergens gesproken over bedragen die we vandaag de dag horen, nu lijkt 100 miljard bijna niks meer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:45 schreef DIGGER het volgende:
Waarom verwacht je dat de inflatie gaat stijgen omdat de overheid momenteel het begrotingstekort laat oplopen?
wel netjes dat je precies de goeie post paktquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:50 schreef Aether het volgende:
Rentedaling valt op dit moment wel mee.
Zitten weer op het niveau van een half jaar geleden.
[..]
Zie Banken met hoge rente # 19 en begin van ‘pagina 10’ (per 25 posts).
En ondertussen betalen ze 8,5% aan Wouter Bos! Rara waarom zouden ze dat doen... Laat me raden: omdat ze nu al weten dat ze dat toch niet gaan terugbetalen...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:01 schreef Aether het volgende:
ING 6 maanden deposito
Van 5% naar 1,75% in minder dan 3 maanden
[ afbeelding ]
Heb je waarschijnlijk 50 posts/pagina, ik 25 posts/pagina (zie URL).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
wel netjes dat je precies de goeie post pakt
Bij mij was het de een na laatste post van pagina 5 trouwens
Snap alleen niet dat ze paar maal per week 0,05% er af halen.quote:Op zondag 1 februari 2009 09:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En ondertussen betalen ze 8,5% aan Wouter Bos! Rara waarom zouden ze dat doen... Laat me raden: omdat ze nu al weten dat ze dat toch niet gaan terugbetalen...
Grote banken hebben meer naamsbekendheid onder het 'grote publiek'. Zodoende trekken zij toch wel wat spaarcentjes aan en kunnen zij hun rente lager houdenquote:Op zondag 1 februari 2009 09:23 schreef TeleluvR het volgende:
CEB is inderdaad weer wat gezakt. Maar vooralsnog een van de hoogste rentes zonder voorwaarden. Wat mij verbaast is dat de 'grote' banken ver achter blijven in rentepercentages!
Mensen willen graag alles bij een bank hebben. Ze hebben er als kind leuke cadeautjes gekregen bij hun kinderspaarrekening, ze hebben er een betaalrekening zitten, in veel gevallen loopt hun hypotheek er en als ze beleggen dan is het ook vaak hun broker. Het is gemak, maar volgensmij hebben ook veel mensen het idee dat het lastig is om over te stappen en dat er bij de andere banken addertjes onder het gras zitten.quote:Op zondag 1 februari 2009 12:48 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Grote banken hebben meer naamsbekendheid onder het 'grote publiek'. Zodoende trekken zij toch wel wat spaarcentjes aan en kunnen zij hun rente lager houden
Bedankt voor de tip... is nu aangepast.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:55 schreef elkravo het volgende:
Akbank deposito's mogen wel weer aangepast worden in de OP:
http://www.akbank.nl/html/28_01_2009_nb.htm
quote:Op maandag 2 februari 2009 10:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Nu maar hopen dat MoneYou zijn rente niet (teveel) gaat verlagen. Dit topic was leuker toen de rentes allemaal stegen
Als ze daar op komen, dan zit de Rabobank waarschijnlijk al op 0%quote:Op maandag 2 februari 2009 17:09 schreef sandertjuh het volgende:
Mijn geld staat ook bij moneyou.. denk niet dat het zover komt dat ze op de dezelfde 2,7% rente als de rabobank komen.
Kijk uit... het kan nog uitkomen ookquote:Op maandag 2 februari 2009 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ze daar op komen, dan zit de Rabobank waarschijnlijk al op 0%
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Zie Banken met hoge rente # 19 en begin van ‘pagina 10’ (per 25 posts).
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:37 schreef RJD het volgende:
[..]
Waarschijnlijk probeer je in te loggen via een link in je favorieten of bladwijzers. Dat werkt dus niet (meer). Probeer het eens door rechtstreeks te surfen naar www.crediteurope.nl en dan inloggen. Dan zou het goed moeten gaan.
Als je het geld kan missen zou ik het zeker doen!quote:Op maandag 2 februari 2009 00:26 schreef Mikkie het volgende:
Zit te twijfelen of ik een deposito zal doen bij CEB, voordat de rente nog verder daalt...
Enige waar je op moet letten is dat je zelf na de afloopdatum je deposito af moet zeggen.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je het geld kan missen zou ik het zeker doen!
Helaas ben ik niet in die positie.
Je kunt direct berekenen hoeveel geld je over een X aantal maanden extra hebt
Wow, dat gaat nog sneller dan ik had gedachtquote:Op maandag 2 februari 2009 22:29 schreef Aether het volgende:
Moneyou
Deposito 1 jaar - 4,60% » 4,00%
Deposito 2 jaar - 4,30% » 3,00%
Voorlopig staat ie nog lekker op 5,1%quote:Op maandag 2 februari 2009 22:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Blij dat ik vorige week nog ff een deel tegen 4,6% voor een jaar heb vastgezet bij MoneYou (en een paar weken eerder een groter deel voor een jaar tegen 5%). Volgens mij kun je erop wachten dat ook de 5,1% op de spaarrekening ook snel naar beneden gaat.
quote:Op maandag 2 februari 2009 23:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
Voorlopig staat ie nog lekker op 5,1%
En ik heb er net nog meer geld heengesluisd dus ze moeten het niet flikken om nu de rente te verlagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |