abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:26:57 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720409
Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Het is momenteel een turbulente tijd in de financiële wereld. De lijstjes hieronder geven wel de actuele rentestand weer, echter de tekst in deze OP kán verouderd zijn als gevolg van nieuwe ontwikkelingen.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #18

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG*:

* Als je in een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:

..

Belastingdienst (heffingsrente):
Speciaal voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste 20.000 euro voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende 20.000 euro voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal 20.000 euro per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Sinds 7 oktober 2008 is het Depositogarantiestelsel voorlopig verruimd voor de duur van één jaar. Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). Wat er na afloop van dat jaar gebeurd met het Depositogarantiestelsel is op dit moment nog niet duidelijk. In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro, dit kan per land verhoogd worden tot 100.000 euro (dat is in Nederland en België dus het geval).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. De eerste 20.000 euro is dus voor 100% gegarandeerd door de Belgische Collectieve Garantieregeling (CGR), het restant tot 40.000 euro is voor 100% gegarandeerd (is dus 18.000 euro) door DNB. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 15 oktober 2008**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele yield-curve is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 29

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:30:03 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720500
Give me a break zeg...was nog bezig.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:30:08 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_64720502
Ik zit bij Argenta, daar ben ik wel tevreden mee. Hier voor zat ik bij postbank (volledig mee gestopt) en Credit Europe.
Met Credit Europe heb ik mindere ervaringen omdat ik zelf niet in mocht loggen toen ik nog geen 18 was.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:33:32 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720589
Ik heb nu trouwens ook een spaarrekening met 7% rentevergoeding. Maar ik speel vals want het is een personeelsconditie
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:34:14 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720617
@ Cheiron ik heb je post verwijderd, anders krijgen we zo'n lap.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:36:29 #6
136730 PiRANiA
pi_64720681
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:34 schreef Aventura het volgende:
@ Cheiron ik heb je post verwijderd, anders krijgen we zo'n lap.
Nice
En 7% wil ik ook wel . Nog beperkingen?
pi_64720692
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:30 schreef Aventura het volgende:

Give me a break zeg...was nog bezig.
Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. Dacht dat je het misschien niet gezien had..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:38:54 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720751
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:36 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Nice
En 7% wil ik ook wel . Nog beperkingen?
Niks, ik kan inleggen hoeveel ik wil en onbeperkt opnemen. alleen jammer dat ik geen 10.000 euro heb om erop te zetten, want dan wordt het pas leuk.

@ Cheiron het kwam er misschien wat kribbig uit, omdat ik met 3 dingen tegelijk bezig was denk ik. Vriendjes?
pi_64720821
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Niks, ik kan inleggen hoeveel ik wil en onbeperkt opnemen. alleen jammer dat ik geen 10.000 euro heb om erop te zetten, want dan wordt het pas leuk.

@ Cheiron het kwam er misschien wat kribbig uit, omdat ik met 3 dingen tegelijk bezig was denk ik. Vriendjes?
Ligt eraan.. wat voor rente biedt je

Ben nu zelf verdeeld tussen de Toprekening van de Postbank (restgeld) en de internetrekening van de ATB. Zit er aan te denken om wat geld over te halen naar een deposito (half jaar ofzo). Toch weer een procentje extra
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:45:16 #10
136730 PiRANiA
pi_64720936
Het is trouwens leuk om te berekenen hoe veel rente je per dag krijgt
Ik kom uit op ¤0,75
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 januari 2009 @ 11:01:45 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64721384
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:45 schreef PiRANiA het volgende:
Het is trouwens leuk om te berekenen hoe veel rente je per dag krijgt
Ik kom uit op ¤0,75
1.56, dat is alleen bij credit europe.

En ja is inderdaad leuk om je rente te zien groeien.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:02:59 #12
136730 PiRANiA
pi_64721422
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

1.56, dat is alleen bij credit europe.

En ja is inderdaad leuk om je rente te zien groeien.
welke vorm van sparen heb je bij credit europe dan?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 januari 2009 @ 11:08:10 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64721575
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

welke vorm van sparen heb je bij credit europe dan?
een bedrag vast tegen 6%
en een bedrag los tegen 5.25%
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64722895
quote:
Lancering eerlijke bankwijzer
Amsterdam - Vanaf 22 januari kunnen consumenten op de website van de Eerlijke Bankwijzer een bank kiezen die bij hen past. Hier is te zien wat het beleid is van de Nederlandse banken op het gebied van milieu, mensenrechten, arbeidsomstandigheden, wapenhandel en -productie.

De Eerlijke Bankwijzer wordt gelanceerd tijdens het symposium “Een duurzame financiële sector: Utopie?” in de Munt in Utrecht. Minister Wouter Bos van Financiën opent de bijeenkomst met een videoboodschap. Het is voor het eerst dat banken zijn onderzocht op alle terreinen van maatschappelijk verantwoord ondernemen en dat de resultaten daarvan overzichtelijk op een website zijn samengebracht.

De Eerlijke Bankwijzer geeft snel en duidelijk de scores van de banken op de verschillende terreinen. Wat: lancering Eerlijke Bankwijzer tijdens symposium “Een duurzame financiële sector: Utopie?”

Wie: Amnesty International, FNV, Milieudefensie en Oxfam Novib
Met: videoboodschap minister Wouter Bos (Financiën)
Waar: Koninklijke Nederlandse Munt (Geldmuseum), Leidseweg 90, 3531 BG Utrecht
Wanneer: donderdag 22 januari, 14.00 – 16.45 uur De initiatiefnemers, Amnesty International, FNV, Milieudefensie en Oxfam Novib, willen met de Eerlijke Bankwijzer de druk op de banken vergroten.

Zodat het geld dat rekeninghouders aan hen toevertrouwen op een duurzame en eerlijke manier wordt ingezet. Elk kwartaal wordt de Bankwijzer vernieuwd op basis van onderzoek dat controleert of de banken hun beleid ook echt toepassen in de praktijk.
Kunnen we zien waar die hoge rente vandaan komt
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64725169
Even een tvptje... ben nog bezig mijn rekening bij NIBC af te sluiten. Zodra ik meer weet, cq gebruikerservaringen heb zal ik ze melden.

Met de verwachting dat het rentepercentage weer gaat zakken zit ik zelfs te overwegen om een langere termijndeposito te doen dan 2 jaar.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_64725323
aanvraag gedaan bij moneyyou maar nog geen envelop binnen. Duurt nu toch al meer dan anderhalve week. zal het door de feestdagen komen?
pi_64728536
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef staticdata het volgende:
aanvraag gedaan bij moneyyou maar nog geen envelop binnen. Duurt nu toch al meer dan anderhalve week. zal het door de feestdagen komen?
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik een envelop heb gekregen van MoneYou. Volgensmij was het gewoon rekeningen openen, een bedrag overmaken om de rekening te activeren en gaan met die banaan. Of herinner ik me het verkeerd? Bij CEB en Icesave heb ik wel wat thuisgekregen.
pi_64728946
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef staticdata het volgende:
Dit staat op de website, link
quote:
Kan ik ook een MoneYou Spaarrekening openen via een aanmeldformulier op papier?

Nee, omdat we onze kosten zo laag mogelijk houden om een zo hoog mogelijke rente te kunnen bieden, kun je je alleen online aanmelden.
Dus ik denk dat er bij hen gewoon helemaal geen papier aan te pas komt.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_64729505
ik had in het laatste topic een vraag gesteld, maar het was een van de laatste posts, dus misschien heeft die niemand meer gelezen
quote:
wat ik mij afvraag....hoe zit dat met al die "papierloze" internetrekeningen, wanneer je iets overkomt of wanneer je niet in de gelegenheid bent (bijvoorbeeld door een ernstige ziekte) zelf je dingen te regelen...

misschien een beetje een rare gedachte maar toch...
als je heel vaak wisselt, wie kan het dan in je omgeving nog volgen, waar je hoeveel geld hebt en welke wachtwoorden je hebt en zo...

toen je nog uittreksels van je "huisbank" kreeg was er nog iets tastbaars, maar stel er moet snel iets geregeld worden door je naasten en jij bent erg ziek en kunt het niet zelf doen, wat dan...
hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriften
pi_64729888
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef Zana het volgende:
ik had in het laatste topic een vraag gesteld, maar het was een van de laatste posts, dus misschien heeft die niemand meer gelezen
[..]

hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriften
Bij banken als CEB en AKBANK krijg je ook papieren afschriften thuis. Ze zijn in ieder geval verplicht om een overzicht aan te bieden, die je dan eventueel zelf moet afdrukken.

Het probleem van ziekte heb je ook bij andere banken (omdat je je moet identificeren). Wat dat betreft is een on-line rekening misschien wel makkelijker.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64729957
quote:
[..]

Goede vraag. Bij mij weet mijn omgeving wel waar ik rekeningen heb lopen. CEB stuurt ook gewoon afschriften thuis, dus dat zit mooi tussen mijn andere bankafschriften. MoneYou is wat lastiger, maar als ze even de bankafschriften van mijn betaalrekening doorbladeren, dan vinden ze zo wat het bankrekeningnummer is van die rekening. Mocht er echt iets ernstigs gebeuren, dan kunnen ze bij mij iig vrij eenvoudig uitvinden waar ik geld heb staan en wat de rekeningnummers zijn. Maar misschien is het daarnaast ook wel handig om gewoon een lijstje er bij te doen met alle gegevens (geen wachtwoorden, pincodes e.d. natuurlijk!) zodat ze snel weten waar wat staat.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:05:56 #22
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_64729995
Zit nu nog bij MoneYou en ATBank, beide 5%+ rente. Gaat wel lekker zo. Denk niet dat ik nog ga overstappen. Over een half jaartje nog maar eens kijken als er niks veranderd.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:38:01 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64731290
quote:
[..]

Ik print m'n afschriften niet uit, maar van elke bank ligt er wel een aanmeldbrief o.i.d. ...
censuur :O
pi_64731494
Iik ben i..g blij dat ik vorig jaar mijn geld weggehaald heb bij Citibank USA. Zit nu ook o.a. bij C.Europe
75 topics = FIN
pi_64733464
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:39 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Dit staat op de website, link
[..]

Dus ik denk dat er bij hen gewoon helemaal geen papier aan te pas komt.
Moet wel, want je zal toch echt nog een handtekening moeten zetten. En je moet een kopie id-bewijs opsturen. Daar ontkom je niet aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')