abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65604025
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:43 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik zie trouwens vaak dat mensen die wiskunde niet zo moeilijk vinden het B-gedeelte juist boeiender en/of makkelijker vinden dan het A-gedeelte.
Waarom dit is weet ik niet, maar ik hoor van veel beta's dat ze het x = dit etc. met y en x veel boeiender vinden dan wat procentjes uitrekenen.
Ik kan alleen voor mezelf spreken. A vind ik niet zo leuk eigenlijk. Kansrekenen boeit me niet en ik ben er verdomde slecht in.
Geef mij x en y en ik reken het uit.
Ik weet ook niet waarom het is, A is wel een hele andere soort wiskunde dan B, dus misschien ligt het daar aan.
pi_65604046
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:42 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

En dit is toch al zo?
Duits en/of frans?
Weet alleen dus niet hoe dat zit bij de nieuwe tweede fase, ben zelf de laatste lichting van de oude tweede fase.
Frans 1 is geen Frans te noemen geloof me, ik had dat gedaan
Wel Duits 1,2 overigens..

met een paar MC vragen waarbij je altijd wel een 6 haalt leer je geen Frans, ook geen basis
Ja doei.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 31 januari 2009 @ 19:47:25 #78
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_65604056
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:46 schreef TC03 het volgende:
Wiskunde B of een equivalent moet verplicht zijn voor iedere VWO'er. Het slagingsregelement laat het toe dat je met een 5 of 4 voor een vak kan slagen. Als je wiskunde B niet met een 4 of 5 kan afsluiten ben je simpelweg niet geschikt voor het (V)WO.
Over enkele jaren kom ik bij je terug en ben ik heerlijk geslaagd voor mijn studie, .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 31 januari 2009 @ 19:48:44 #79
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_65604102
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Frans 1 is geen Frans te noemen geloof me, ik had dat gedaan
Wel Duits 1,2 overigens..

met een paar MC vragen waarbij je altijd wel een 6 haalt leer je geen Frans, ook geen basis
Frans 1 is dan ook alleen het lezen !
Net als Duits 1.
De 1,2 vakken zijn het spreken, luisteren en schrijven.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_65604149
Je had gewoon slim moeten kiezen.

Ik nam zo'n vakkenpakket dat ik alle richtingen nog op kon. Alleen Theologie als studie kon niet
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:50:27 #81
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65604179
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:47 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Over enkele jaren kom ik bij je terug en ben ik heerlijk geslaagd voor mijn studie, .
Dat kan je nu makkelijk zeggen. Een beetje academicus moet een bepaald niveau hebben als het gaat om logica en het leggen van verbanden. Als je voor wiskunde niet eens een 4 gemiddeld kan halen lijkt het mij dat je deze eigenschappen ontbeert.

Tenzij je een pretstudie gaat doen natuurlijk, dan maakt al het voorgaande niks uit.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_65604189
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:46 schreef TC03 het volgende:
Wiskunde B of een equivalent moet verplicht zijn voor iedere VWO'er. Het slagingsregelement laat het toe dat je met een 5 of 4 voor een vak kan slagen. Als je wiskunde B niet met een 4 of 5 kan afsluiten ben je simpelweg niet geschikt voor het (V)WO.
Ik neem aan dat je hier niet het volle pond bedoelt maar een combinatie van A12 en B1?

Het volle pond is écht voor de mensen die er náást hun best voor doen ook nog eens ontzettend in geďnteresseerd zijn. Dat is net zoals Natuurkunde of Scheikunde kiezen, het volle pond B.
Anders zou je Natuur- en Scheikunde en Biologie ook verplicht moeten stellen.
Ja doei.
pi_65604218
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat kan je nu makkelijk zeggen. Een beetje academicus moet een bepaald niveau hebben als het gaat om logica en het leggen van verbanden. Als je voor wiskunde niet eens een 4 gemiddeld kan halen lijkt het mij dat je deze eigenschappen ontbeert.

ben ik het dan weer niet mee eens, want ondanks dat ik geen ster ben in wiskunde en er echt moeite voor moet (en wil) doen, ben ik goed in propositie- en predicatenlogica

daarnaast doe je een studie altijd voor je 'pret', voor je plezier, omdat je iets leuk vindt

laten we hier geen WO-studies zijn alleen iets waard als het een bčta-studie is - topic van maken
Heb het hier alleen over de basis voor élke WO-er, of deze nu een alfa, bčta of gamma-studie doet
Ja doei.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:52:55 #84
53267 TC03
pi_65604271
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hier niet het volle pond bedoelt maar een combinatie van A12 en B1?

Het volle pond is écht voor de mensen die er náást hun best voor doen ook nog eens ontzettend in geďnteresseerd zijn. Dat is net zoals Natuurkunde of Scheikunde kiezen, het volle pond B.
Anders zou je Natuur- en Scheikunde en Biologie ook verplicht moeten stellen.
Wiskunde B1 heb ik het over.
pi_65604290
B1 is denk ik wel omvattend, al weet ik niet of alle A-aspecten hier ook in terugkomen, dus wie weet ook nog met een stukje A
Ja doei.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:53:46 #86
53267 TC03
pi_65604294
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ben ik het dan weer niet mee eens, want ondanks dat ik geen ster ben in wiskunde en er echt moeite voor moet (en wil) doen, ben ik goed in propositie- en predicatenlogica

daarnaast doe je een studie altijd voor je 'pret', voor je plezier, omdat je iets leuk vindt

laten we hier geen WO-studies zijn alleen iets waard als het een bčta-studie is - topic van maken
Heb het hier alleen over de basis voor élke WO-er, of deze nu een alfa, bčta of gamma-studie doet
Dan kan je wiskunde B1 op VWO ook makkelijk, alleen heb je jezelf wijs gemaakt dat je het lastig vindt. Ik gok dat 90% van alle mensen die moeite hebben met wiskunde tot deze groep behoort.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:54:17 #87
53267 TC03
pi_65604309
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
B1 is denk ik wel omvattend, al weet ik niet of alle A-aspecten hier ook in terugkomen, dus wie weet ook nog met een stukje A
Er komt ook een klein beetje statistiek bij kijken inderdaad, maar ook dat stelt niet veel voor.
pi_65604317
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan kan je wiskunde B1 op VWO ook makkelijk, alleen heb je jezelf wijs gemaakt dat je het lastig vindt. Ik gok dat 90% van alle mensen die moeite hebben met wiskunde tot deze groep behoort.
anders lees je even mijn post hierboven

Vakken(Wiskunde?)in voortgezet onderwijs verplicht stellen?
Ja doei.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:55:57 #89
53267 TC03
pi_65604369
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

anders lees je even mijn post hierboven

Vakken(Wiskunde?)in voortgezet onderwijs verplicht stellen?
Ah oké.
pi_65604508
maargoed, dat ik niet echt een ster ben in wiskunde, zegt niet dat ik het niet kán
Ik zal nooit 8en en 9ens, laat staan 10en halen
Maar ik wil het dit jaar toch wel met het liefst een 7 gaan afronden, gewoon, omdat ik als ik logica met een 7 kan halen, ik dat met wiskunde ook moet doen.

het is een kwestie van zelfvertrouwen, doorzetten en dúrven.
ben zelf een keer gezakt (door psychische meuk) op het gym, en heb daarna een tijd lang gedacht dat ik niets kon. Wel m'n diploma gehaald, met een 7 voor wiskunde A1 maar had liever een 6 voor A1,2 gehad.

Mijn ouders en leraren waren ervan overtuigd dat ik 't niet zou kunnen, dus heb ik later ook neit gedacht dat ik A1,2 zou 'kunnen', en dat vind ik oprecht jammer...
Maargoed, ik moet en zal het kunnen, en ik denk, vandaar ook dit topic, dat het daarom in het voortgezet onderwijs iets prominenter aanwezig mag zijn, al is het maar voor de mensen die net als ik op 'latere leeftijd' (hoor mij, ik ben 24 ) gaan nadenken en toch balen dat ze het niet gedaan hebben:)
Ja doei.
pi_65604588
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:47 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Om vervolgens geen enkele baan te kunnen vinden. Proficiat!
pi_65604611
laten we het even normaal houden hier en niet elkaars opleiding gaan bashen, zie boven
Ja doei.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:04:11 #93
53267 TC03
pi_65604649
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:02 schreef thabit het volgende:

[..]

Om vervolgens geen enkele baan te kunnen vinden. Proficiat!
pi_65604655
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, ik moet en zal het kunnen, en ik denk, vandaar ook dit topic, dat het daarom in het voortgezet onderwijs iets prominenter aanwezig mag zijn, al is het maar voor de mensen die net als ik op 'latere leeftijd' (hoor mij, ik ben 24 ) gaan nadenken en toch balen dat ze het niet gedaan hebben:)
Mja, ik denk toch dat je wel ergens een aanleg moet hebben voor wiskunde.

Ik bedoel er zijn mensen die wiskunde gaan 'leren'. En die halen dan een 6 of 7, want ze begrijpen het gewoon niet echt. En je hebt de groep die geen ene fuck doet, 't wel in 1 keer begrijpt en dus een 9 haalt.

Tenminste, toen ik nog op het VWO zat kon ik het me nog veroorloven geen ene flikker te doen voor Wiskunde

Ik denk dat dat voor veel mensen die beta doen wel herkenbaar is.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:06:15 #95
53267 TC03
pi_65604697
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:04 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Mja, ik denk toch dat je wel ergens een aanleg moet hebben voor wiskunde.

Ik bedoel er zijn mensen die wiskunde gaan 'leren'. En die halen dan een 6 of 7, want ze begrijpen het gewoon niet echt. En je hebt de groep die geen ene fuck doet, 't wel in 1 keer begrijpt en dus een 9 haalt.

Tenminste, toen ik nog op het VWO zat kon ik het me nog veroorloven geen ene flikker te doen voor Wiskunde

Ik denk dat dat voor veel mensen die beta doen wel herkenbaar is.
Idd, maar een 6 of 7 is voldoende, dus daar is in principe niks mis mee.
pi_65604736
ik schat ook niet dat ik het ooit geweldig zal vinden om te integreren en dat ik dat soort dingen in een keer zal zien, maar in mijn studie (informatiekunde) komen er regelmatig formules en berekeningen voorbij, naast de reguliere logica.

Die wil ik in ieder geval grofweg kunnen begrijpen in verslagen, readers en ga zo maar door.
Ik ben niet van plan om met diep wiskunde oplossingen te komen voor problemen en zal me meer op organisatorisch vlak gaan begeven in mijn studie, denken vanuit de gebruiker, maar als ik in discussie ben met een bouwer en hij probeert me iets te laten zien of bewijzen, dan wil dat op zijn minst globaal kunnen begrijpen
Ja doei.
pi_65604962
Ja, oke. Dat is jou standpunt en dat begrijp ik ook wel ergens.

Maar om meer wiskunde verplicht te stellen voor het hele VWO... ik zeg nee. Want voor sommige mensen is het gewoon echt niet te begrijpen. Jij zegt dat je als je je inzet, 't wel red. Dat is misschien wel zo, je kan hard leren en het alsnog met een 6je halen, maar dan snap je 't uiteindelijk nog niet. Dus heb je er niet echt wat aan gehad.

Datzelfde had ik bij vakken als geschiedenis of maatschappijleer. Als er een vraag kwam waar het antwoord niet letterlijk van in de tekst stond, had ik het bijna altijd fout. Dan kan ik nog zo hard leren als ik wil, maar ik zal het nooit begrijpen. Terwijl ik beide vakken toch met een voldoende heb afgesloten, heb ik er dus niet veel van geleerd.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 31 januari 2009 @ 20:14:07 #98
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_65604963
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Tenzij je een pretstudie gaat doen natuurlijk, dan maakt al het voorgaande niks uit.
Ik weet zeker dat ik het kan. Dus ik zie je dan wel weer.

En de studie die ik ga doen bevat statistiek, of je het verder een pretstudie vind kan me eigenlijk aan mn reet roesten. Statistiek is statistiek.
pi_65605029
Maar Chipzie, ga je het dan wel redden met statistiek? (Serieuze vraag)
Ga je pedagogiek ofzoiets doen? Psychologie?

Het zou mega-zonde zijn als je, wanneer je iets écht écht écht niet kunt, je daar op zou blijven hangen
Ja doei.
pi_65605199
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:14 schreef Cmonv het volgende:
Ja, oke. Dat is jou standpunt en dat begrijp ik ook wel ergens.

Maar om meer wiskunde verplicht te stellen voor het hele VWO... ik zeg nee. Want voor sommige mensen is het gewoon echt niet te begrijpen. Jij zegt dat je als je je inzet, 't wel red. Dat is misschien wel zo, je kan hard leren en het alsnog met een 6je halen, maar dan snap je 't uiteindelijk nog niet. Dus heb je er niet echt wat aan gehad.

Datzelfde had ik bij vakken als geschiedenis of maatschappijleer. Als er een vraag kwam waar het antwoord niet letterlijk van in de tekst stond, had ik het bijna altijd fout. Dan kan ik nog zo hard leren als ik wil, maar ik zal het nooit begrijpen. Terwijl ik beide vakken toch met een voldoende heb afgesloten, heb ik er dus niet veel van geleerd.
Dat tweede is gewoon

maar omdat mensen er moeite mee kunnen hebben is GEEN reden om 't niet te doen. Niveaus bestaan er omdat er mensen zijn die het niet aankunnen
"Those unforgettable days, for them I live"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')