Ik heb inmiddels een 2e ronde gestart, omdat er zoveel reacties op kwamenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:19 schreef Greys het volgende:
Oh nou als ze het pakketje maar heeft, dan heeft Mark het vast gebracht!
Als ze weer kan posten hier moeten we haar wel effies uitleggen dat de deadline erg kort was en dat andere mensen graag hadden meegedaan maar die hebben het niet eens kunnen lezen ivm werk enzo. Dat moet ze wel nog even weten later, vind ik, toch?
Nope, maar als je mee wil doen met de 2e ronde, dan is dat ook fijnquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:23 schreef Chicolate het volgende:
Oh ik kom er nu pas achter, dat ik gister helemaal vergeten ben om me aan te melden voor het pakketje van Vik, omdat ik zo gestresst liep te doen met dat tentamen, en ik dacht dat ik al wel "ik doe mee" gestuurd had enzo. Maar dat is dus helemaal niet zo.
Je hebt al een PMquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:24 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nope, maar als je mee wil doen met de 2e ronde, dan is dat ook fijn
uhhh ff vraagje zat ik al bij de eerste ronde (beetje hectisch hier met overleden kennis, werk waar ik cursus heb en de verjaardag van mn pa)? Zo niet schrijf me ff in voor de 2dequote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:24 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nope, maar als je mee wil doen met de 2e ronde, dan is dat ook fijn
verschil in transportkosten wellicht en natuurlijk de leverancier en zulksquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:26 schreef Greys het volgende:
Even een heel andere vraag:
Wij betalen hier 175 euro per maand voor gas en electriciteit.
Mijn ouders betalen in dat kippendorp van ze 265 (!!!) euro per maand. Ze hebben wel een vrijstaand huisje, maar overal dubbel glas, geen zonnebank, geen vaatwasser, geen 2 laptops die de hele avond aan staan (zoals bij ons). Hoe kán dat nou? Scheelt het echt zoveel als je overdag thuis bent zoals mijn moeder vaak is, dat je dan richting de 300 euro per maand gaat? Dat is toch niet meer op te brengen voor normale inkomens? Ze betalen dus meer dan 600 gulden (ja ja, ik weet het, het mag niet meer, omrekenen) per maand voor gas en licht!
Of is dat normaal en moet ik niet zeuren
Nee. Wil je ook even een PM sturen, dat is makkelijk voor mijn overzichtquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
uhhh ff vraagje zat ik al bij de eerste ronde (beetje hectisch hier met overleden kennis, werk waar ik cursus heb en de verjaardag van mn pa)? Zo niet schrijf me ff in voor de 2de
Ja, maar 265 euro per maand!!!?????quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
verschil in transportkosten wellicht en natuurlijk de leverancier en zulks
Jeetjequote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:30 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij is elektriciteit ook goedkoper dan gas, Greys, en als de kachel daar de hele dag op 20 graden staat....dan kan dat behoorlijk oplopen. ik moest vorig jaar 1800 euro bijbetalen *slik* en heb nu de kachel altijd op standje koud![]()
Ik denk dat oude apparaten heel veel energie opslurpen, evenals gas. (Om die reden kijk ik ook altijd of ik een energiezuinig apparaat koop).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, maar 265 euro per maand!!!?????
Voor zuinige mensen? Het zijn geen verspillers, zetten anderhalf uur voordat ze gaan slapen de verwarming uit, ze zetten de verwarming niet op standje grill, ze hebben geen hippe electr. apparaten.
Zouden ze een oude koelkast ergens in de schuur hebben die al die stroom opvreet ofzo? Ik ga het toch echt eens uitzoeken. Verschil in transportkosten kan er toch niet voor zorgen dat je in een kleiner dorp honderd euro meer per maand kwijt bent?
Ik betaal 50 euro per maand voor GWL voor mijn appartement.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:26 schreef Greys het volgende:
Mijn ouders betalen in dat kippendorp van ze 265 (!!!) euro per maand. Ze hebben wel een vrijstaand huisje, maar overal dubbel glas, geen zonnebank, geen vaatwasser, geen 2 laptops die de hele avond aan staan (zoals bij ons). Hoe kán dat nou? Scheelt het echt zoveel als je overdag thuis bent zoals mijn moeder vaak is, dat je dan richting de 300 euro per maand gaat? Dat is toch niet meer op te brengen voor normale inkomens? Ze betalen dus meer dan 600 gulden (ja ja, ik weet het, het mag niet meer, omrekenen) per maand voor gas en licht!
Ik werd er ook beroerd vanquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:31 schreef Greys het volgende:
Jeetje![]()
Het is echt om beroerd van te worden als je er bij nadenkt. 1800 Euro er bij. En dat alleen om het warm te kunnen hebben in je huis
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:26 schreef Greys het volgende:
(Even voor de duidelijkheid, ik zeur voor de 265 euro van mijn ouders he, niet over die 175 euro van ons zelf, waar mijn moeder dus steil van achterover sloeg, zo weinig vond ze ons bedrag).
Ik de onze ook niet meer, een halve dag later stonk onze hal nog naar zware van nellequote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:33 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat ik die opneempief maar helemaal nooit meer binnenlaat.
PMquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:28 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee. Wil je ook even een PM sturen, dat is makkelijk voor mijn overzicht
En gecondoleerd.
Maar da's toch eigenlijk best treurig? Dat je dan met een dekentje om moet gaan zitten omdat je het anders koud hebt? Niet om jou nou ook een klotegevoel aan te praten, maar ik vind het eigenlijk van de zotte dat het allemaal zo achterlijk duur is. Wij hebben trouwens de verwarming elke avond op 22 nu. Ben benieuwd naar de rekening straksquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik haal mijn stekkers er tegenwoordig ook uit als ik weg gaKachel nooit hoger dan 19 (en dat is als ik het koud heb, maar pak sneller een fleecedeken), geen vaatwasser, wel spaarlampen en zelden een tv aan. Wel de laptop
Ik vind het ook treurig, maar ik wil graag geld terugontvangen en mijn maandlasten naar beneden hebbenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:38 schreef Greys het volgende:
Maar da's toch eigenlijk best treurig? Dat je dan met een dekentje om moet gaan zitten omdat je het anders koud hebt? Niet om jou nou ook een klotegevoel aan te praten, maar ik vind het eigenlijk van de zotte dat het allemaal zo achterlijk duur is. Wij hebben trouwens de verwarming elke avond op 22 nu. Ben benieuwd naar de rekening straks
Ik stop nu met zeuren en klagen hoor, wees gerust, maar ik moest het echt ff kwijt
jij mag klagen dat weet je. Ik ben niet zo thuis in wat wij betalen maar weet wel dat het veel is want mag hier thuis echt niet meer wassen/drogen voor elf s avonds of in het weekend en moet tegenwoordig s nachts mn pc uitzettenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar da's toch eigenlijk best treurig? Dat je dan met een dekentje om moet gaan zitten omdat je het anders koud hebt? Niet om jou nou ook een klotegevoel aan te praten, maar ik vind het eigenlijk van de zotte dat het allemaal zo achterlijk duur is. Wij hebben trouwens de verwarming elke avond op 22 nu. Ben benieuwd naar de rekening straks
Ik stop nu met zeuren en klagen hoor, wees gerust, maar ik moest het echt ff kwijt
Wij hebben de verwarming standaard op 21 en dan nog zit ik meestal met een dekentje op de bank. Ik ben een afschuwelijke koukleum, als ik ergens lange tijd ben waar de verwarming op 18 staat word ik blauw. Srsly, blauwe lippen enzo. En fleece is niet warm genoeg, ik heb een wollen dekenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:38 schreef Greys het volgende:
quote:Krijg net je pakket. Wat supertof! Het boek had ik helaas al, maar dat seizoen van Rome! Zo tof! Ik zal jullie morgen even bedanken! X
Checkquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:44 schreef Goodbye het volgende:
Ik wist helemaal niets van een pakketje voor Vik...
Tweede pakketje dan maar!
ElisaB had ze ook gevonden! Dus ik zit gebakken voorlopig!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Greys, check je PM. Ik heb je lollies gevonden.
Ja! Dát bedoel ik dus! Het is niet zo dat we er hier een schaarste aan hebben zeg maar! We wonen d'r bovenop!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:54 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik niet echt begreep is dat wij in Nederland gas hebben. Heel veel. En dat je je hier blauw () betaalt aan de gasrekening.
Bof ik even dat ik geen gas hebquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Dát bedoel ik dus! Het is niet zo dat we er hier een schaarste aan hebben zeg maar! We wonen d'r bovenop!Dus ergens gaat daar echt iets niet goed en kunnen we er niets aan doen behalve maar gewoon betalen. We worden echt allemachtig genaaid met dat gas!
Wij exporteren ons gas voor een prikkie en importeren het voor de hoofdprijsquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:54 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik niet echt begreep is dat wij in Nederland gas hebben. Heel veel. En dat je je hier blauw () betaalt aan de gasrekening.
In Oostenrijk hebben ze bij mijn weten helemaal geen fossiele brandstof en daar was het binnen overal bloed en bloedheet. Daar had ik in het hotel (groot!) rustig in bikini kunnen lopenMinsten 25 graden, de hele dag. Dat moet dan toch een godsvermogen kosten??
je zou hier eigenlijk alleen transportkosten van Grunn naar Bleiswijk in jou geval moeten betalen en dan een gasprijs maar je betaald btw en weet ik welke onzinnige kosten ook nogquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Dát bedoel ik dus! Het is niet zo dat we er hier een schaarste aan hebben zeg maar! We wonen d'r bovenop!Dus ergens gaat daar echt iets niet goed en kunnen we er niets aan doen behalve maar gewoon betalen. We worden echt allemachtig genaaid met dat gas!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Top BJ!!
Er is in het verleden een contract afgesloten voor 10 cent per kuub, over een periode van 30 jaar. Italie lachte zich krom en Groningen en Drenthe mochten verzakken.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wij exporteren ons gas voor een prikkie en importeren het voor de hoofdprijs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |