Als 'godsdienst' niet zo'n vrijgeleide had van een beetje normale ratio, dan was die tekst nooit door de reclame code commissie heengekomen.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:50 schreef marky het volgende:
God is ook liefde
Oorlogen waar de leiders van die geloven rustig aan meewerken. Misschien moeten ze zich er eens op richten om daar dan DAADWERKELIJK iets aan te doen, in plaats van slechts loze propaganda rond te strooien.quote:het mooie van die tekst is dat het de kern raakt van wat geloof hoort te zijn. Geloof is niets anders dan een leidraad in het leven. Voor veel mensen een houvast om hun leven in te richten. Voor veel mensen is het leven al lastig genoeg en vinden rust in het feit dat God liefde is en dat het geloof in God met de lusten en lasten die daarbij komen hen structuur geeft. Wat ze niet moeten doen is hun leidraad opleggen aan een ander. De bijna persoonlijke benadering met een folder in de bus vind ik tegen het opdringerige aan maar een billbord God is liefde vind ik alleen maar mooi. Het wijst ons juist op het feit dat alle orlogen die omwille van geloof gevoerd worden fout zijn.
Je denkt dat Madoff het niet wist?quote:Op maandag 23 februari 2009 16:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ligt er net aan wie het doet!![]()
Van een kerk is het geaccepteerd, bij een Bhagwan wordt er al op gefronst en een Bernie Madoff wordt er zeer waarschijnlijk voor gestraft.
Wat kan die boer die God = Liefde op z'n dak heeft staan er nou aan doen.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:32 schreef Metatron het volgende:
[..]
Als 'godsdienst' niet zo'n vrijgeleide had van een beetje normale ratio, dan was die tekst nooit door de reclame code commissie heengekomen.
Afgaande op de Bijbel zelf, heeft God aan strafbare feiten op z'n geweten:
- aanzet tot haat
- genocide
- massamoord
- dierenmishandeling
- vernieling
- mishandeling
- foltering
Daarnaast is het ook nog eens een egocentrische megalomane despoot. Niet echt een toonbeeld van wat een normaal mens onder de noemer 'liefde' zou scharen.
Dat billboard is dan ook ernstig misleidend.
[..]
Oorlogen waar de leiders van die geloven rustig aan meewerken. Misschien moeten ze zich er eens op richten om daar dan DAADWERKELIJK iets aan te doen, in plaats van slechts loze propaganda rond te strooien.
Dat denk ik ook niet. Maar als ik een folder vol pertinente leugens ga verspreiden (Wendy van Dijk heeft geneukt met Renout Oerlemans) dan mag ik me vervolgens voor de rechter verantwoorden. Waarom mag je kennelijk wel ineens de meest achterlijke nonsense, leugens en verdraaiingen van feiten rondstrooien als het om 'geloof' gaat?quote:Op maandag 23 februari 2009 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
mwoah, zit wel iets in maar dan nog denk ik niet dat zo'n kut-foldertje van een atheïst ineens een diepgelovige maakt.
quote:Terugstuuractie folder scheppingsleer is succes
ANP
gepubliceerd op 23 februari 2009 16:25, bijgewerkt op 16:27
RIJSWIJK - Grote kans dat de brochure ‘Evolutie of Schepping?’ binnenkort in groten getale op de deurmat van de afzender valt. Een groep behoudende christelijke organisaties verspreidt deze folder maandag per post onder de Nederlandse bevolking, om zo Darwins evolutieleer ter discussie te stellen. ‘Stuur die folder terug naar de afzender’, zegt een club webloggers die niet van de actie gediend is.
De webloggers hebben met de tegenactie al duizenden mensen bereikt. Via hun gezamenlijke site terugnaarjemaker.nl hebben inmiddels al een paar honderd mensen een steunbetuiging achtergelaten. Veel bezoekers komen op de site terecht via het weblog GeenStijl, dat de actie ondersteunt. Volgens een van de initiatiefnemers, Bert Brussen, is het zo druk op de site, dat deze er sinds maandagochtend al een paar keer uit lag.
In de brochure, die een oplage heeft van 6,6 miljoen, staat onder meer dat de evolutieleer van Darwin technisch niet te bewijzen is. De evolutieleer zou daarom een geloof zijn, net als het verhaal dat God de aarde schiep in zes dagen.
Het Humanistisch Verbond liet maandag weten de grootschalige verspreiding van de brochure met gekromde tenen aan te zien. Het verbond ergert zich vooral aan de ‘respectloze omgang met wetenschappelijke kennis’.
Tja, dat zou van mij ook gewoon mogen.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:37 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Maar als ik een folder vol pertinente leugens ga verspreiden (Wendy van Dijk heeft geneukt met Renout Oerlemans) dan mag ik me vervolgens voor de rechter verantwoorden.
Joh, van wie?quote:En sterker nog, als er dan mensen zijn die er openlijk tegen protesteren, dan moeten die ineens hun mond houden.
Wat? Dat hij de boel aan het misleiden was? Misschien dacht hij wel echt dat hij een belegginswonder was! Maar het was een voorbeeldje.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
Je denkt dat Madoff het niet wist?
Ze vragen zich helemaal niets af. Ze weten zeker dat die wetenschap niet klopt omdat ze zeker weten dat de bijbel de absolute letterlijke waarheid is en die twee niet samen kunnen.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
ze vragen zich af of bepaalde kennis wel klopt.
Hier wel. Met zeer verontrustend in kleine letters erop: Jaargang 1, nr. 1. Dat impliceert dat er meer gaan komen. Dat maakt het een periodiek en dus valt het niet langer onder de reclamefolders. Waar is de Reclame Code Commissie als je ze nodig hebt?quote:Op maandag 23 februari 2009 16:40 schreef Metatron het volgende:
Er lag overigens geen folder op de deurmat hier.
quote:Op maandag 23 februari 2009 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hier wel. Met zeer verontrustend in kleine letters erop: Jaargang 1, nr. 1. Dat impliceert dat er meer gaan komen. Dat maakt het een periodiek en dus valt het niet langer onder de reclamefolders. Waar is de Reclame Code Commissie als je ze nodig hebt?
Niemand houdt je tegen!quote:Op maandag 23 februari 2009 17:48 schreef Tha_Duck het volgende:
Misschien een idee om met wat mensen een folder te maken dat god niet bestaat en dat die onzin door de gootsteen moet?
Kijken wat die gelovigen dan zeggen, dan zal de wereld wel weer te klein zijn en weet ik wat voor gejank nog meer?
ik ben bang dat we bij johannes multimedia niet welkom zijn, gezien de teksten op hun website.quote:
Ik heb bij meerdere partijen al gevraagd.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:48 schreef Tha_Duck het volgende:
Misschien een idee om met wat mensen een folder te maken dat god niet bestaat en dat die onzin door de gootsteen moet?
Kijken wat die gelovigen dan zeggen, dan zal de wereld wel weer te klein zijn en weet ik wat voor gejank nog meer?
Prima, je volste recht. En gelovigen moeten dan ook niet zeuren. Net als jij, als je ook al die foldertjes teruggestuurd gaat krijgen, want die kans zit er dan natuurlijk ook inquote:Op maandag 23 februari 2009 17:48 schreef Tha_Duck het volgende:
Het blijft een huis-aan-huis verspreiding, dus een Nee-Nee hebben ze nog steeds te respecteren. Daarnaast vraag ik me ernstig af of je zo simpel de reclamewetgeving kan omzeilen. Denk je niet dat de AH en de MM dit trucje niet al lang zouden toepassen in dat geval?quote:Op maandag 23 februari 2009 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hier wel. Met zeer verontrustend in kleine letters erop: Jaargang 1, nr. 1. Dat impliceert dat er meer gaan komen. Dat maakt het een periodiek en dus valt het niet langer onder de reclamefolders.
Te druk met de andere commissariaten en bijbaantjes denk ik.quote:Waar is de Reclame Code Commissie als je ze nodig hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |