abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66377823
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:50 schreef marky het volgende:
God is ook liefde
Als 'godsdienst' niet zo'n vrijgeleide had van een beetje normale ratio, dan was die tekst nooit door de reclame code commissie heengekomen.

Afgaande op de Bijbel zelf, heeft God aan strafbare feiten op z'n geweten:
- aanzet tot haat
- genocide
- massamoord
- dierenmishandeling
- vernieling
- mishandeling
- foltering

Daarnaast is het ook nog eens een egocentrische megalomane despoot. Niet echt een toonbeeld van wat een normaal mens onder de noemer 'liefde' zou scharen.

Dat billboard is dan ook ernstig misleidend.
quote:
het mooie van die tekst is dat het de kern raakt van wat geloof hoort te zijn. Geloof is niets anders dan een leidraad in het leven. Voor veel mensen een houvast om hun leven in te richten. Voor veel mensen is het leven al lastig genoeg en vinden rust in het feit dat God liefde is en dat het geloof in God met de lusten en lasten die daarbij komen hen structuur geeft. Wat ze niet moeten doen is hun leidraad opleggen aan een ander. De bijna persoonlijke benadering met een folder in de bus vind ik tegen het opdringerige aan maar een billbord God is liefde vind ik alleen maar mooi. Het wijst ons juist op het feit dat alle orlogen die omwille van geloof gevoerd worden fout zijn.
Oorlogen waar de leiders van die geloven rustig aan meewerken. Misschien moeten ze zich er eens op richten om daar dan DAADWERKELIJK iets aan te doen, in plaats van slechts loze propaganda rond te strooien.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_66377910
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat ligt er net aan wie het doet!

Van een kerk is het geaccepteerd, bij een Bhagwan wordt er al op gefronst en een Bernie Madoff wordt er zeer waarschijnlijk voor gestraft.
Je denkt dat Madoff het niet wist?
pi_66377955
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:32 schreef Metatron het volgende:

[..]

Als 'godsdienst' niet zo'n vrijgeleide had van een beetje normale ratio, dan was die tekst nooit door de reclame code commissie heengekomen.

Afgaande op de Bijbel zelf, heeft God aan strafbare feiten op z'n geweten:
- aanzet tot haat
- genocide
- massamoord
- dierenmishandeling
- vernieling
- mishandeling
- foltering

Daarnaast is het ook nog eens een egocentrische megalomane despoot. Niet echt een toonbeeld van wat een normaal mens onder de noemer 'liefde' zou scharen.

Dat billboard is dan ook ernstig misleidend.
[..]

Oorlogen waar de leiders van die geloven rustig aan meewerken. Misschien moeten ze zich er eens op richten om daar dan DAADWERKELIJK iets aan te doen, in plaats van slechts loze propaganda rond te strooien.
Wat kan die boer die God = Liefde op z'n dak heeft staan er nou aan doen. Is hij verantwoordelijk voor al die andere crap?
pi_66378005
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

mwoah, zit wel iets in maar dan nog denk ik niet dat zo'n kut-foldertje van een atheïst ineens een diepgelovige maakt.
Dat denk ik ook niet. Maar als ik een folder vol pertinente leugens ga verspreiden (Wendy van Dijk heeft geneukt met Renout Oerlemans) dan mag ik me vervolgens voor de rechter verantwoorden. Waarom mag je kennelijk wel ineens de meest achterlijke nonsense, leugens en verdraaiingen van feiten rondstrooien als het om 'geloof' gaat?
(edit)
En sterker nog, als er dan mensen zijn die er openlijk tegen protesteren, dan moeten die ineens hun mond houden. Want het is hetzelfde als het blaadje van de buurtsuper, en daar moet je je gewoon niet druk over maken.

Nou, nee.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:38:57 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66378043
http://www.volkskrant.nl/(...)ppingsleer_is_succes
quote:
Terugstuuractie folder scheppingsleer is succes

ANP
gepubliceerd op 23 februari 2009 16:25, bijgewerkt op 16:27

RIJSWIJK - Grote kans dat de brochure ‘Evolutie of Schepping?’ binnenkort in groten getale op de deurmat van de afzender valt. Een groep behoudende christelijke organisaties verspreidt deze folder maandag per post onder de Nederlandse bevolking, om zo Darwins evolutieleer ter discussie te stellen. ‘Stuur die folder terug naar de afzender’, zegt een club webloggers die niet van de actie gediend is.

De webloggers hebben met de tegenactie al duizenden mensen bereikt. Via hun gezamenlijke site terugnaarjemaker.nl hebben inmiddels al een paar honderd mensen een steunbetuiging achtergelaten. Veel bezoekers komen op de site terecht via het weblog GeenStijl, dat de actie ondersteunt. Volgens een van de initiatiefnemers, Bert Brussen, is het zo druk op de site, dat deze er sinds maandagochtend al een paar keer uit lag.

In de brochure, die een oplage heeft van 6,6 miljoen, staat onder meer dat de evolutieleer van Darwin technisch niet te bewijzen is. De evolutieleer zou daarom een geloof zijn, net als het verhaal dat God de aarde schiep in zes dagen.

Het Humanistisch Verbond liet maandag weten de grootschalige verspreiding van de brochure met gekromde tenen aan te zien. Het verbond ergert zich vooral aan de ‘respectloze omgang met wetenschappelijke kennis’.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66378077
Er lag overigens geen folder op de deurmat hier .
Meh.
pi_66378195
‘respectloze omgang met wetenschappelijke kennis’

ze vragen zich af of bepaalde kennis wel klopt. een respectvollere omgang met wetenschap bestaat er niet, of je nu een gemiddelde Nederlander bent of een extravagante gelovige.
pi_66378347
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:37 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet. Maar als ik een folder vol pertinente leugens ga verspreiden (Wendy van Dijk heeft geneukt met Renout Oerlemans) dan mag ik me vervolgens voor de rechter verantwoorden.
Tja, dat zou van mij ook gewoon mogen.
quote:
En sterker nog, als er dan mensen zijn die er openlijk tegen protesteren, dan moeten die ineens hun mond houden.
Joh, van wie?
  maandag 23 februari 2009 @ 16:52:49 #284
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_66378524
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
Je denkt dat Madoff het niet wist?
Wat? Dat hij de boel aan het misleiden was? Misschien dacht hij wel echt dat hij een belegginswonder was! Maar het was een voorbeeldje.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:53:33 #285
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66378541
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:43 schreef Dichtpiet. het volgende:

ze vragen zich af of bepaalde kennis wel klopt.
Ze vragen zich helemaal niets af. Ze weten zeker dat die wetenschap niet klopt omdat ze zeker weten dat de bijbel de absolute letterlijke waarheid is en die twee niet samen kunnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 23 februari 2009 @ 16:54:32 #286
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66378564
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:40 schreef Metatron het volgende:
Er lag overigens geen folder op de deurmat hier .
Hier wel. Met zeer verontrustend in kleine letters erop: Jaargang 1, nr. 1. Dat impliceert dat er meer gaan komen. Dat maakt het een periodiek en dus valt het niet langer onder de reclamefolders. Waar is de Reclame Code Commissie als je ze nodig hebt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_66378655
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hier wel. Met zeer verontrustend in kleine letters erop: Jaargang 1, nr. 1. Dat impliceert dat er meer gaan komen. Dat maakt het een periodiek en dus valt het niet langer onder de reclamefolders. Waar is de Reclame Code Commissie als je ze nodig hebt?
pi_66379120
net de folder gekregen en inderdaad jaargang 1 nummer 1
pi_66379618
Ik wil hem ook!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66380165
DE maker doet een ernstige oproep om het te sturen naar het centrale depot.
pi_66380341
Misschien een idee om met wat mensen een folder te maken dat god niet bestaat en dat die onzin door de gootsteen moet?

Kijken wat die gelovigen dan zeggen, dan zal de wereld wel weer te klein zijn en weet ik wat voor gejank nog meer?
pi_66380361
Altijd vreemd dat kritische vragen van het niveau 'als Newton gelijk had, hoe kan het dan dat vogels vliegen?' opeens wel aandacht verdienen wanneer ze de ontstaansgeschiedenis van de mens betreffen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_66380406
Van helden roept op om alles naar johannes multimedia te sturen, als het goed is heeft die wel een antwoordnummer.

Dat scheelt voor tnt weer veel geld
pi_66380424
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:48 schreef Tha_Duck het volgende:
Misschien een idee om met wat mensen een folder te maken dat god niet bestaat en dat die onzin door de gootsteen moet?

Kijken wat die gelovigen dan zeggen, dan zal de wereld wel weer te klein zijn en weet ik wat voor gejank nog meer?
Niemand houdt je tegen!
pi_66380518
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:51 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Niemand houdt je tegen!
ik ben bang dat we bij johannes multimedia niet welkom zijn, gezien de teksten op hun website.

Hoe is het foldertje eigenlijk verstuurd.

er staat geen adres op, er staat geen port betaald op, wie verzend deze shit?
pi_66380710
quote:

Ik heb bij meerdere partijen al gevraagd.
pi_66380925
quote:

Prima, je volste recht. En gelovigen moeten dan ook niet zeuren. Net als jij, als je ook al die foldertjes teruggestuurd gaat krijgen, want die kans zit er dan natuurlijk ook in .
pi_66380952
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hier wel. Met zeer verontrustend in kleine letters erop: Jaargang 1, nr. 1. Dat impliceert dat er meer gaan komen. Dat maakt het een periodiek en dus valt het niet langer onder de reclamefolders.
Het blijft een huis-aan-huis verspreiding, dus een Nee-Nee hebben ze nog steeds te respecteren. Daarnaast vraag ik me ernstig af of je zo simpel de reclamewetgeving kan omzeilen. Denk je niet dat de AH en de MM dit trucje niet al lang zouden toepassen in dat geval?
quote:
Waar is de Reclame Code Commissie als je ze nodig hebt?
Te druk met de andere commissariaten en bijbaantjes denk ik.
Meh.
pi_66380955
hoeveel zou zo brochure wegen?
pi_66380990
Fuck, ik heb hem ook niet. Had me nog zo verheugd op de ergenis
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')