Door?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:16 schreef Swindler het volgende:
[..]
Maar wel weer verkozen tot het coolste merk
Nee, het heeft gewoon ontzettend weinig zin om over een macbook batterij te beginnen als iemand duidelijk gewoon een stopcontact zoekt en een Windows laptop heeft. Past een macbook batterij in een gewone laptop? Nee. Wat is dan het nut van zo'n post? Geen. Daarbij zijn er ook genoeg accu's voor een "gewone" laptop die langer dan anderhalf uur mee gaan.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah zolang er van dit soort onzin verkondigt blijft worden hou je dat. Het topic gaat helemaal niet over stopcontacten, maar over het feit dat iemand zijn laptop minder dan anderhalf uur kan gebruiken zonder stopcontact. En daarbij is de opmerking wel relevant want die macbook batterij gaat veel langer mee.
Dus zolang mensen zoals jij geen hoofd- en bijzaken kunnen onderscheiden blijven dit soort misverstand bestaan.
Hm? Jij noemt als voordeel van Windows dat het je handje niet vasthoudt en niet zegt wat je moet doen. Dan geef ik een paar simpele praktijkvoorbeelden waaruit blijkt dat Windows dat juist wél doet. Dan is dat kinderachtig? Ga er liever inhoudelijk op in ipv zo vanaf de zijlijn nietszeggende opmerkingen te plaatsen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:53 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Gaan we op deze kinderachtige tour verder, omdat de "echte" argumenten op zijn?![]()
Ja die strandbal ja. Nee, dat is niet de tegenhanger van de BSOD, eerder de tegenhanger van de zandloper. Mocht je hem namelijk tegenkomen dan kill je gewoon de betreffende app en werk je verder.quote:Ooit van de "Spinning pizza of death" gehoord? Nee, dat is de tegenhanger van de beruchte BSOD.
Ik heb het niet over de hoeveelheid foutmeldingen, maar welke foutmeldingen. Overigens heb ik het niet eens over foutmeldingen! Heb je m'n bericht wel gelezen?quote:Verder zal je natuurlijk meer foutmeldingen van Windows op het internet zien omdat het statistisch gezien veel meer gebruikt wordt, waardoor er relatief gezien meer problemen zijn. Procentueel gezien valt dat reuze mee..
Lekker op de man spelen! Goed voor je geloofwaardigheid!quote:Maargoed, dat zal je vast niet snappen
Is marktaandeel gerelateerd aan kwaliteit dan? Is de Volkswagen Golf kwalitatief een betere auto dan een Maserati?quote:Wat ik dan niet snap is dat ondanks OSX zo superieur is volgens jullie, het toch een laag marktaandeel heeft. Iemand die daar zijn licht over kan laten schijnen?
Echt álles? Dus ik hoef met een Mac van ¤2000 maar 1 seconde te wachten i.p.v. 2 seconden bij het renderen van een lens flare in Photoshop? Oké, ik ben verkocht! Ik rij nu naar de Apple shop!quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:32 schreef Swindler het volgende:
[..]
Het werkt niet beter , alles werkt alleen sneller dan op een pc met dezelfde specs
TS klaagt over een batterij die maar anderhalf uur meegaat, dan is een opmerking over de macbook batterij wel relevant want als TS een macbook had gehad had hij het probleem niet gehad.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, het heeft gewoon ontzettend weinig zin om over een macbook batterij te beginnen als iemand duidelijk gewoon een stopcontact zoekt en een Windows laptop heeft. Past een macbook batterij in een gewone laptop? Nee. Wat is dan het nut van zo'n post? Geen.
Autocad bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
En vertel me nu eens, behalve het game verhaal (hetgeen nog niet eens een hardware of OSX beperking is), wat kan je wel op een pc wat je niet op een mac kan?
Dus van alle macbooks ter wereld gaat de batterij minstens anderhalf uur mee?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:42 schreef dottinator het volgende:
TS klaagt over een batterij die maar anderhalf uur meegaat, dan is een opmerking over de macbook batterij wel relevant want als TS een macbook had gehad had hij het probleem niet gehad.
Hoe de fuck moet ik dat weten? Er zal vast uitschot tussen zitten maar over het algemeen gaan die batterijen lang mee ja, zeker 4,5 - 5 uur.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dus van alle macbooks ter wereld gaat de batterij minstens anderhalf uur mee?
Ja, da's ook lekker, dan zou ik dus een Mac moeten kopen, daar Windows op installeren, vervolgens Autocad en dan altijd in Windows werken omdat ik altijd Autocad nodig heb.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:43 schreef dottinator het volgende:
Er is, softwarematig, niks wat je wel op een PC kan en niet op een Mac. Een Mac draait namelijk gewoon Windows. Een Mac kan dus softwarematig per definitie meer dan een PC.
Voor 1 Maserati koop je een stuk of 5 VW Golfjes. Wat een achterlijke vergelijking. Als iets echt slecht werkt kopen mensen dat echt niet. Natuurlijk is marktaandeel in verhouding met kwaliteit. Verschil is wel de prijs/kwaliteit verhouding en blijkbaar hebben veel mensen het geld niet over voor dat stukje extra kwaliteit dat Apple te bieden heeft. Natuurlijk is het wel een groeiende groep, zeker nu Mac's goedkoper worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:37 schreef dottinator het volgende:
Is marktaandeel gerelateerd aan kwaliteit dan? Is de Volkswagen Golf kwalitatief een betere auto dan een Maserati?
Windows draait ook sneller op een Macquote:Op woensdag 4 februari 2009 14:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, da's ook lekker, dan zou ik dus een Mac moeten kopen, daar Windows op installeren, vervolgens Autocad en dan altijd in Windows werken omdat ik altijd Autocad nodig heb.
In feite heb ik dan dus teveel betaald voor de hardware en software.
Jij doet de baude uitspraak dat die user uit dat andere topic met een macbook wél langer had kunnen doorwerken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:45 schreef dottinator het volgende:
Hoe de fuck moet ik dat weten? Er zal vast uitschot tussen zitten maar over het algemeen gaan die batterijen lang mee ja, zeker 4,5 - 5 uur.
Maar Maserati's zijn vet onbetrouwbaar...quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Voor 1 Maserati koop je een stuk of 5 VW Golfjes. Wat een achterlijke vergelijking. Als iets echt slecht werkt kopen mensen dat echt niet. Natuurlijk is marktaandeel in verhouding met kwaliteit. Verschil is wel de prijs/kwaliteit verhouding en blijkbaar hebben veel mensen het geld niet over voor dat stukje extra kwaliteit dat Apple te bieden heeft. Natuurlijk is het wel een groeiende groep, zeker nu Mac's goedkoper worden.
Apple is in de jaren negentig op de consumentenmarkt op sterven na dood geweest. OS X mag je dus rustig zien als een herstart. Let op de context: ik verdedig Apple niet, ik probeer alleen te verklaren waarom het marktaandeel van Windows tot nu toe groter is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:22 schreef Fritztiaan het volgende:
OSX is betrekkelijk nieuw ja, maar is een voortboorduursel op Mac OS, wat ergens, als ik me niet vergis, halverwege de jaren 80 geïntroduceerd is.
Dat vind ik dus geen argument.
Dat lijkt me subjectief: ik heb ook liever een BMW dan een Suzuki Alto, maar toch ga ik voor de Suzuki. De BMW is simpelweg te duur voor mij. Zelfde met Mac/PC.quote:Wat betreft de prijs. Als het zo superieur is, hangt daar inderdaad een prijskaartje aan, maar is het de meerprijs ook waard. Indien dat niet zo is, is de correcte vraag die je jezelf moet stellen: Waarom niet?
Als hij gewoon een goede accu gehad had, had hij het probleem niet gehad. Dat heeft niks met Apple te maken. Maar blijkbaar vinden jullie het nodig om overal maar over een Apple te beginnen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:42 schreef dottinator het volgende:
[..]
TS klaagt over een batterij die maar anderhalf uur meegaat, dan is een opmerking over de macbook batterij wel relevant want als TS een macbook had gehad had hij het probleem niet gehad.
Bij vergelijkbare configuraties ja.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:47 schreef dottinator het volgende:
Windows draait ook sneller op een Mac
Ja, maar dan ben je wel cool en think je different...quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In feite heb ik dan dus teveel betaald voor de hardware en software.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:47 schreef dottinator het volgende:
[..]
Windows draait ook sneller op een Mac
En dat dus.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Bij vergelijkbare configuraties ja.
Maar voor het geld wat ik voor een Mac kwijt ben koop ik een veel snellere PC.
Met wél een moderne videokaart.
Die PC draait dan weer veel sneller Windows dan de vergelijkbaar geprijste Mac.
Dat kan je wel roepen dat die vergelijking achterlijk is maar het enige wat die vergelijking aantoont is dat marktaandeel dus niet per se gerelateerd is aan kwaliteit. Er zijn zoveel factoren die meespelen, zo simpel is het niet. Dat snap je toch wel hoop ik?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Voor 1 Maserati koop je een stuk of 5 VW Golfjes. Wat een achterlijke vergelijking. Als iets echt slecht werkt kopen mensen dat echt niet. Natuurlijk is marktaandeel in verhouding met kwaliteit. Verschil is wel de prijs/kwaliteit verhouding en blijkbaar hebben veel mensen het geld niet over voor dat stukje extra kwaliteit dat Apple te bieden heeft. Natuurlijk is het wel een groeiende groep, zeker nu Mac's goedkoper worden.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:54 schreef BobbyB het volgende:
[..]
flikker toch op man. Nu maak je jezelf belachelijk, echt.
Ik krijg op deze Mac (2ghz dualcore, 4GB mem) windows echt niet sneller dan op mijn Athlon XP 2100+ single core, 1GB bagger bak.
[..]
En dat dus.
Volgens mij nam het aandeel Apple pas echt toe toen iPods Windows-compatible werden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:50 schreef Kontiki het volgende:
Sinds de introductie van OS X zit er een sterk stijgende lijn in het marktaandeel van Apple. Komt overigens ook grotendeels door het succes van de iPod, maar dat geeft ook wel aan hoe snel een merk in aandeel kan stijgen. De hele HDD-MP3 speler markt is in feite gevolgd op een innovatie van Apple (de iPod).
Het ligt gewoon helemaal aan de hardware die je gebruikt. Ja, als je een Aldi Medion gaat vergelijken heb je misschien gelijk. En inderdaad, mijn oude installatie van Win XP is niet sneller dan een kale Win XP installatie op de Mac. Kijken we naar 2 kale Vista installaties op PC en Mac, ervaar ik de PC variant wel degelijk sneller met een soortgelijke config.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:58 schreef Swindler het volgende:
[..]
geloof je het zelf , zelfs als je xp in parralels zou draaien is de mac nog sneller.
Uiteraard , maar de vergelijking die jij net maakte is belachelijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:03 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het ligt gewoon helemaal aan de hardware die je gebruikt. Ja, als je een Aldi Medion gaat vergelijken heb je misschien gelijk. En inderdaad, mijn oude installatie van Win XP is niet sneller dan een kale Win XP installatie op de Mac. Kijken we naar 2 kale Vista installaties op PC en Mac, ervaar ik de PC variant wel degelijk sneller met een soortgelijke config.
Dat klopt. Maar wat dat betreft kan ik ook overdrijven. Mac users doen niks anders.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:04 schreef Swindler het volgende:
[..]
Uiteraard , maar de vergelijking die jij net maakte is belachelijk.
Doet me niks eerlijk gezegd. Iedereen moet gebruiken wat voor hem/haar het meest praktisch is. Wat ik wel irritant vind zijn mensen die bij elke gelegenheid moeten melden dat Windows/Mac zo geweldig is, of juist niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:18 schreef dottinator het volgende:
Overigens, vaak zie je ook dat de grootste Mac haters uiteindelijk zelf ook naar Mac switchen en tot "inkeer" komen.Leuke momenten zijn dat.
Ik vond het anders ook een leuk moment toen Apple switche naar Intel-processors. Datzelfde Intel dat jarenlang door Apple werd afgekraakt omdat hun eigen (IBM) PowerPC-processor zoveel krachtiger zou zijn. Diezelfde PowerPC-cpu kon Intel uiteindelijk niet meer bijbenen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:18 schreef dottinator het volgende:
Overigens, vaak zie je ook dat de grootste Mac haters uiteindelijk zelf ook naar Mac switchen en tot "inkeer" komen.Leuke momenten zijn dat.
De PowerPC processoren waren ook krachtiger. Tot het moment dat de G5 niet meer doorontwikkeld kon worden. Dan is het logisch dat je naar een andere fabrikant stapt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:06 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik vond het anders ook een leuk moment toen Apple switche naar Intel-processors. Datzelfde Intel dat jarenlang door Apple werd afgekraakt omdat hun eigen (IBM) PowerPC-processor zoveel krachtiger zou zijn. Diezelfde PowerPC-cpu kon Intel uiteindelijk niet meer bijbenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |