quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:55 schreef Florian_ het volgende:
Nouja, als zo'n gast een goede platenkeuze heeft en de nummers redelijk in elkaar kan mixen, ben ik al snel tevreden. Zo'n pauper die alleen maar r&b en top 40 draait ben ik dan wel snel op uitgekeken
Tiesto lacht om jequote:Op donderdag 29 januari 2009 12:01 schreef Echo99 het volgende:
Of erger nog:
'Wat doe je?'
'Ik ben DJ/Producer.'
Dat verhaal weet ik nogquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:57 schreef afcajos het volgende:
Ik ben een keer DJ geweest bij een uitwisselingsproject met noren en mn zusjes klas. Allemaal noorse sletjes van 14/15 en ik stond daar baas te zijn als DJ![]()
DJ zijn
En toen werden zelfs de hockeysletjes het zat?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:11 schreef Lakitu het volgende:
Ik dj soms, maar ik ben dan ook een boss. Heb een keertje een half uur op een hockeygala mogen draaien.[ afbeelding ]
jij snapt er veel vanquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:09 schreef Goofisch het volgende:
Hijs vet goed. hij luistert met ze kin je weettzzz![]()
Nee, ik stond helemaal niet in de planning als dj ofzo, maar een kennis van me wel, en ik mocht even van hem draaien.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:12 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En toen werden zelfs de hockeysletjes het zat?
Zo opa, eindelijk uit coma?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:50 schreef Biefstuk het volgende:
Tegenwoordig is dat ook in
een dj moet 2 platen gelijk leggen en op dezelfde snelheid laten lopen. dit doe je door met je ene oor naar de speakers te luisteren (plaat nr1) en met je andere naar de koptelefoon (plaat nr2). vandaar dat dj's hun koptelefoon altijd half op hebben.quote:
Je weet er wel veel van! Doe je zelf soms ook iets in de muziek?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
een dj moet 2 platen gelijk leggen en op dezelfde snelheid laten lopen. dit doe je door met je ene oor naar de speakers te luisteren (plaat nr1) en met je andere naar de koptelefoon (plaat nr2). vandaar dat dj's hun koptelefoon altijd half op hebben.
Dat is toch de definitie van een DJ, Disk Jockey, iemand die plaatjes van een ander draait en doet alsof het van hem is?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:50 schreef Biefstuk het volgende:
Maar maar, hij speelt alleen een cd af![]()
ik ben parttime djquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:27 schreef Biels het volgende:
[..]
Je weet er wel veel van! Doe je zelf soms ook iets in de muziek?
via mijn mengpaneel krijg ik beide kanalen gewoon via de koptelefoon door.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
een dj moet 2 platen gelijk leggen en op dezelfde snelheid laten lopen. dit doe je door met je ene oor naar de speakers te luisteren (plaat nr1) en met je andere naar de koptelefoon (plaat nr2). vandaar dat dj's hun koptelefoon altijd half op hebben.
Dat laatste stukje natuurlijk niet. Een goede DJ maakt van 2 plaatjes meer dan de som-der-delen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is toch de definitie van een DJ, Disk Jockey, iemand die plaatjes van een ander draait en doet alsof het van hem is?
ja dat is bij ieder mengpaneelquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:30 schreef RSie het volgende:
[..]
via mijn mengpaneel krijg ik beide kanalen gewoon via de koptelefoon door.![]()
Geweldig altijd hoe die rond huppelt met een gigantische bacardi fles.quote:
Zie je wel, dus doet die gast het helemaal verkeerd want die luistert met z'n kinquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Ja, want een koptelefoon heeft maar 1 oorschelpquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:35 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zie je wel, dus doet die gast het helemaal verkeerd want die luistert met z'n kin
Ze bestaan hoor!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:36 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja, want een koptelefoon heeft maar 1 oorschelp
Maakt niet uit.quote:
True, maar dan heet het (officieel) geen koptelefoon meerquote:
Hoezo? Het zit toch nog steeds op je kop en je hebt geluid op afstand toch?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
True, maar dan heet het (officieel) geen koptelefoon meer
fuck it, 100!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
Maar een echte DJ kan met min 3 spelers overweg.
Pic?quote:
Ja, ik vind het ook gek, maar de VanDale geeft aan dat het er 2 zijnquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hoezo? Het zit toch nog steeds op je kop en je hebt geluid op afstand toch?
quote:kop·te·le·foon de; m -s twee door een verende hoofdband verbonden telefoons; zie telefoon (1)
Masters van the keys of plasticquote:
quote:
Uit mijn eigen cameraquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:51 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
UIT WELK FILMPJE KOMT JE AVATAR
![]()
Plaatjes die DJ's draaien zijn ook al goed zonder dat de DJ er wat mee doet (mits de DJ in kwestie een goede smaak heeft, natuurlijk). Het is de taak van de DJ om plaatjes mooi in elkaar over te laten lopen en er een mooie set van te maken waar een begin, midden, einde in zit en een aantal climactische punten in aan te brengen, zodat het publiek er lekker op kan dansen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:54 schreef HeatWave het volgende:
Apart, de muziek die ik goed vind is zo vanaf de CD al goed. Daar hoeft geen prutser meer iets aan te doen. En degenen die het gemaakt hebben kunnen het ook nog eens live, zonder hulp!
Rare jongens die diedjees.
wat popmuziek e.d. betreft ben ik t met je eens. voor de meeste elektronische muziek niet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:04 schreef Heathen. het volgende:
Muziek staat op zichzelf, daar hoeft geen dj bij.
DJ
Nummers van de jostiband vallen inderdaad niet aan elkaar te mixen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:54 schreef HeatWave het volgende:
Apart, de muziek die ik goed vind is zo vanaf de CD al goed. Daar hoeft geen prutser meer iets aan te doen. En degenen die het gemaakt hebben kunnen het ook nog eens live, zonder hulp!
Rare jongens die diedjees.
Er zijn veel sites waar je voor een paar dollar een aantal liedjes kunt kopen in verschillende formaten.quote:
Correctquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:10 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Dat verhaal weet ik nogZe hadden toch ook een spandoek voor je gemaakt?
Smerige onverzorgde krakers die liever naar Slayer luisteren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:06 schreef Lakitu het volgende:
Al die alto's hier die het niet op DJ's hebben.![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:12 schreef afcajos het volgende:
[..]
Correct
http://i44.tinypic.com/2d7g0eg.jpg
Wel weinig plaats voor zo'n boerderijdiscoschuurquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:12 schreef afcajos het volgende:
[..]
Correct
http://i44.tinypic.com/2d7g0eg.jpg
veel spelers slikken ook gewoon MP3's dus zo raar is dat toch niet??quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:13 schreef Dueno het volgende:
[..]
Wel weinig plaats voor zo'n boerderijdiscoschuur
JAAHHHquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:14 schreef afcajos het volgende:
[..]
Er waren iets van 40 noren en 40 Nederlanders ofzonog interesse voor pics van noorse 14 jarige sletjes?
jailbait?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:14 schreef afcajos het volgende:
[..]
Er waren iets van 40 noren en 40 Nederlanders ofzonog interesse voor pics van noorse 14 jarige sletjes?
Maak ff een jailbait topic, dan mag het.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:14 schreef afcajos het volgende:
[..]
Kan niet meer vindenquote:
Precies. Iemand die thuis gitaar speelt is toch ook geen gitarist?!quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:14 schreef de_boswachter het volgende:
Iedereen is tegenwoordig DJ![]()
![]()
En het liefst mixen ze op van die Alkauf rotzooi.
En wanneer je dan vraagt: Zeg en waar draai je dan ?
JA THUIS !
....
...
Dat dus.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:22 schreef zovty het volgende:
[..]
Precies. Iemand die thuis gitaar speelt is toch ook geen gitarist?!
Waarom niet? Een gitarist is iemand die gitaar speelt. Dan boeit het toch niet waar?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:22 schreef zovty het volgende:
[..]
Moet je dan in een band spelen wil je als gitarist te boek staan?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:22 schreef zovty het volgende:
[..]
Al speel je blokfluit op de wc, als je je dan blokfluitist wil noemen mag dat van mij. Maar natuurlijk niet van de fokpolitie.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waarom niet? Een gitarist is iemand die gitaar speelt. Dan boeit het toch niet waar?
Al speel je gitaar op de Titanic...
maar je moet dan niet roepen dat je DJ bent..want je bent dan voornamelijk iets andersquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waarom niet? Een gitarist is iemand die gitaar speelt. Dan boeit het toch niet waar?
Al speel je gitaar op de Titanic...
het woord chefkok heeft inzich dat je het in een restaurent doet. Het woord gitarist heeft niet in zich dat je het voor publiek doet. Het woord DJ heeft niet in zich dat je het voor publiek doet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat dus.
Wanneer ik thuis een tosti sta te bakken ben ik toch ook geen chefkok.
Nee, je bent niet anders. Je draait toch plaatjes?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar je moet dan niet roepen dat je DJ bent..want je bent dan voornamelijk iets anders
Ik vond het idd een goed statement van je. Ik begin bijna fan van je te wordenquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:30 schreef zovty het volgende:
En dat is gelukt omdat ik zo goed ben.voor mij.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:32 schreef teknomist het volgende:
Overigens respect voor zolderkamer-DJ's. Die doen het puur uit liefde voor de muziek en niet voor het geld!
met voornamelijk iets anders bedoel ik dat zo iemand gewoon moet zeggen dat ie bakker is oid, en dat ie af en toe plaatjes draait. als je dan zegt dat ie DJ is doet ie t wat mij betreft alleen om interessant te doen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:30 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, je bent niet anders. Je draait toch plaatjes?Ik snap wel dat je als op feesten draaiende DJ niet vergeleken wordt met zolderkamer-DJ's maar da's gewoon huilie!
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik vond het idd een goed statement van je. Ik begin bijna fan van je te worden
------
Ik vind persoonlijk dat elke heikneuter zich tegenwoordig DJ noemt. Men koopt een versterkertje, een goedkope draaitafel en enkel Wehkamp speakers en men noemt zich DJ.
DJ's zijn i.m.o. mensen die kunnen draaien en daarvoor de "skills" hebben.
Twee nummers aan elkaar zetten kan elke boerenlul.
Zo,. die kwam aanquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:07 schreef zovty het volgende:
[..]
Nummers van de jostiband vallen inderdaad niet aan elkaar te mixen.
Knap als je kan mixen met 1 draaitafel!quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:33 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vind persoonlijk dat elke heikneuter zich tegenwoordig DJ noemt. Men koopt een versterkertje, een goedkope draaitafel en enkel Wehkamp speakers en men noemt zich DJ.
jij snapt mquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:35 schreef HeatWave het volgende:
Waar zet ik het bliepje, voor of na de boem?.
"In mijn vrije tijd ben ik DJ."quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
met voornamelijk iets anders bedoel ik dat zo iemand gewoon moet zeggen dat ie bakker is oid, en dat ie af en toe plaatjes draait. als je dan zegt dat ie DJ is doet ie t wat mij betreft alleen om interessant te doen.
ik snap wat je bedoelt, jij hopelijk ook wat ik bedoelquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
"In mijn vrije tijd ben ik DJ."
"Van mijn beroep ben ik DJ."
Maar het blijft een DJ!
Hij blijft leukquote:
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Knap als je kan mixen met 1 draaitafel!![]()
Wat is het idee achter de Jostiband dan?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo,. die kwam aan.
Achter de muziek van de jostiband zit tenminste nog een idee, dat kan je van trens en haartkoor en dat minimal(de naam alleen al) niet zeggen.
Haha die interviewer lijkt wel op Sunchaserquote:
Is vooral afhankelijk van de context denk ik.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt, jij hopelijk ook wat ik bedoel
Fonetische schrijfwijze gebruiken om het lekker dom over te laten komen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo,. die kwam aan.
Achter de muziek van de jostiband zit tenminste nog een idee, dat kan je van trens en haartkoor en dat minimal(de naam alleen al) niet zeggen.
Je hebt gelijk, de Josti band staat hoger.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:44 schreef Batsnek het volgende:
We gaan Dj's toch niet gelijkstellen aan muzikanten he
Al die DJ's die denken dat ze muziek makenquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:06 schreef Lakitu het volgende:
Al die alto's hier die het niet op DJ's hebben.![]()
is t ookquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:40 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Haha die interviewer lijkt wel op Sunchaser
welke dj denkt dat ie muziek maakt?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Al die DJ's die denken dat ze muziek maken
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:40 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Haha die interviewer lijkt wel op Sunchaser
Duh, DJ's maken geen muziek maar DRAAIEN muziek. Dat is een kunst op zich, maar het zijn geen muzikanten.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:44 schreef Batsnek het volgende:
We gaan Dj's toch niet gelijkstellen aan muzikanten he
quote:DJ'ing is an easy way to get laid
DJíng is an easy way to get laid
Everybody wants to be a DJ
I remember the day I first heard electronic music
I knew back then this illegal computer sound was gonna be my call
My heart got hooked on 4 by 4 beats
When house took his journey with Jack Chicago and Acid House
Now my heart is hooked forever
It's in my soul, in my veins
On my mind 24/7
I don't care if it's french-tek, hardstyle, hardcore, old school or jump
I don't understand people who are satisfied with ordinary pop music
They just listen to whatever radio stations decide they should like
Followed by an overkill of ring tone commercials meant for kids
And my god, they like it!
Some people even think that house clubs are for weirdos only!
Maybe they're right, maybe we are weird
Maybe this music is weird and maybe the clubs are overrated
But we're in this together, we're in this for the love of beats,
for the love of loops
If you're in the scene, being a DJ seems like a natural path to follow.
Ha, and back in the days DJ's were weird people who liked music in a weird way
Back then you would have to be a nerd to become a DJ
Nowadays everybody wants to be a DJ,
Nowadays everybody wants to be that nerd,
It sickens me, I hate those smart asses who think that DJ is an easy way to get laid.
Well .. Get a life!
If you're not in it for the love of the music, would you please fuck off!
Ha, DJing is a easy way to get laid
Je moet Heatwave ook niet serieus nemen. Die komt in elk topic over hiphop of electronische muziek zeiken over instrumenten van hout. Die jongen is vijftig jaar te laat geboren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:42 schreef luckass het volgende:
[..]
Fonetische schrijfwijze gebruiken om het lekker dom over te laten komen.
Gefeliciteerd, het lukte bijna
Iedere klapjosti weet toch wel ongeveer wat een DJ doet, als ie daadwerkelijk 'bezig' is?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:27 schreef Biels het volgende:
[..]
Je weet er wel veel van! Doe je zelf soms ook iets in de muziek?
Mooiste als het allebei kan. Iedereen spoort je je hele leven aan om van je hobby je beroep te maken, of werk te gaan doen wat je leuk vindt, maar als je dat dan daadwerkelijk doet is het voor het geld ipv de liefde?quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:32 schreef teknomist het volgende:
Overigens respect voor zolderkamer-DJ's. Die doen het puur uit liefde voor de muziek en niet voor het geld!
Een DJ maakt idd geen muziek, een DJ die zelf produceert wel. Armin is b.v. wel een muzikant, Giel Beelen (ik kon zo even niets anders bedenken) niet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:45 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Al die DJ's die denken dat ze muziek maken
Held.quote:
Mijn Tommy, wat doe je?!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over de wannabe DJ's
Zoals DJ Trilok
sowieso is het toch geen full-time baanquote:
Na een heel weekend draaien vul je je tijd wel met platen kopen, management en wat randzaken (interviews, een mix-cd maken). Als je tijd over hebt kun je ook nog produceren...quote:Op maandag 25 mei 2009 08:32 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ken geen DJ die een 40 urige werkweek heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |