Post van GCquote:We talked about it a great deal today and agreed that we probably over-nerfed BM. Marks is in a good spot and Survival might be too high once we look at the changes we are making to all other classes.
Our plan is to buff BM before Ulduar, but I can't give you a timetable more detailed than that, and things could change for any number of reasons. We are unlikely to touch Steady Shot for the reasons I have mentioned before. We are more likely to look at Kindred Spirits and Serpents Swiftness again.
Again, huge caveats: Predicting changes we are discussing making but haven't made yet is fraught with peril. I only wanted to address this issue because it caused a lot of consternation in the community.
I don't mind admitting when we make a mistake in the hope that it builds our credibility in the community. This was one. It won't be the last.
Ik had leatherworking gedropped voor mining en daarna geen zin meer in mining. Toen ik zag hoeveel leer ik nodig had om te levellen....quote:Professions levellen is piss easy. Kan altijd nog.
Hoe easy ook, het is schijtvervelend als je terug moet naar de gebieden waar je niks meer te zoeken hebt behalve dan om te minen of skinnen oid.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:14 schreef stbabylon het volgende:
Professions levellen is piss easy. Kan altijd nog.
Goed nieuws. Ik blijf het een goede zet vinden van blizz: "bring the player, not the class" Als iemand een stomme/creatieve spec wil dan moet ie dat kunnen. (BM werd tot TBC gezien als een inferieeure hunter spec)quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:16 schreef stbabylon het volgende:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=14578748409&postId=146960580305&sid=1#973
[..]
Post van GC
In Deadly Boss Mods zit een optie om mega grote pijl op je scherm te krijgen bij polarity shift.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:08 schreef Ps2K het volgende:
Alleen flink gewiped op Thaddius omdat mensen niet kunnen springen of de polarity shift niet begrijpen...
idd en deadly boss mods is verplicht bij onze raids... net als het meebrengen van raid food.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:19 schreef Murloc het volgende:
[..]
In Deadly Boss Mods zit een optie om mega grote pijl op je scherm te krijgen bij polarity shift.
Als ze dat nog niet zien...![]()
Gister trouwens elder titel gehaald
Nu zeker met Deadly Boss mods is Thaddius super straightforward.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:08 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Doe eens wat outland quests. Of ben je gewoon schijtziek van je pally?
Deze week met guild eindelijk patch neer op 25! Alleen flink gewiped op Thaddius omdat mensen niet kunnen springen of de polarity shift niet begrijpen...
quote:The Mindwire V5 turns gaming into pure electroshock torture
by Joshua Topolsky, posted Mar 9th 2008 at 5:29PM
Sure, your games are thrilling and all, but they don't exactly cause actual pain, do they? Well, that's all going to change thanks to the two twisted dreamers who started the company Mindwire, and their electroshock feedback device, the V5. That's right, next time you get fragged in Unreal, sacked in Madden, or robbed in GTA -- you get shocked in real life. Just the sadistic thrill you've been after, right? The device works by splitting your controller input to the "brain" of the V5 and your console, then sends electric jolts via electrode pads on your skin. Right now the company has a model tested and working with the PS2, Xbox, GameCube, and PCs, though they appear to be making preparations for current gen consoles in the next iteration of the device. If you're content with the choices at hand, this self-torture can be yours for £99.99 (or around $201). Check the totally awesome video after the break to see the V5 in action.
Via Coolest Gadgets
Net zoals ze Rogues gaan unnerfen, zodat we weer het beste single target dps doen, ipv besta aoequote:Op donderdag 29 januari 2009 10:16 schreef stbabylon het volgende:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=14578748409&postId=146960580305&sid=1#973
[..]
Post van GC
Om heel eerlijk te zijn reageer ik een stuk beter op beloning dan op afstraffingquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:28 schreef Zwartbaard het volgende:
[..]
Nu zeker met Deadly Boss mods is Thaddius super straightforward.
Als mensen falen zitten ze gewoon te slapen.
Deze gadget is volgens mij ideaal voor het aanleren van nieuwe encounters.
[..]
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk absurd om in de praktijk te brengen maar ik garandeer betere prestaties als voidzones stroomschokken afgeven irl.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn reageer ik een stuk beter op beloning dan op afstraffing
GIEF COOKY!quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:41 schreef Zwartbaard het volgende:
[..]
Het is natuurlijk absurd om in de praktijk te brengen maar ik garandeer betere prestaties als voidzones stroomschokken afgeven irl.
ik vraag me net af wat voor schok je krijgt als patch een hateful crit op mij zou doen...quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:41 schreef Zwartbaard het volgende:
[..]
Het is natuurlijk absurd om in de praktijk te brengen maar ik garandeer betere prestaties als voidzones stroomschokken afgeven irl.
Maar wel handig als je daar dan met Epic Mount rondloopt ipv lopend/normale mount.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:18 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Hoe easy ook, het is schijtvervelend als je terug moet naar de gebieden waar je niks meer te zoeken hebt behalve dan om te minen of skinnen oid.
Plus dat je bijna elke profession (op herbalism, skinning en 30 punten van mining) gewoon m.b.v. de AH kan doen, in een stad.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:18 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Maar wel handig als je daar dan met Epic Mount rondloopt ipv lopend/normale mount.
Hah! maar dat is een prijzige optie! heb je wel eens gezien wat een stack iron bars doet op AH? Ik heb ze gezien voor 40g...quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Plus dat je bijna elke profession (op herbalism, skinning en 30 punten van mining) gewoon m.b.v. de AH kan doen, in een stad.
Goud booit me niet meer zo heel veel. Avondje whipen op Sartherion: 200g aan repairs, 300g aan buffs.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:43 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hah! maar dat is een prijzige optie! heb je wel eens gezien wat een stack iron bars doet op AH? Ik heb ze gezien voor 40g...
Dus jullie hebben een masterlooter? en toch krijg die mage de item?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:47 schreef ScarFace- het volgende:
Net in Obsidian Sanctum HC een mage die op alles rolltwas ook nogal een noob pug.
Ik was 2e hij 1e op roll voor.... Gauntets of the lost Protector.
Report aangemaakt onze master looter ook.. hoop dat het goed komt die idioten ook altijd.
Hij had van zn broer doorgekregen om op alles te rollen
Sorry, geen medelijden mee. Moet je maar masterlooter doen. En heb je wel een masterlooter dan zou ik een nieuwe (masterlooter/raidleader/raid) zoeken die wel een beetje weet wie wat het beste kan gebruiken en niet iemand 4x achter elkaar laat winnen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:47 schreef ScarFace- het volgende:
Net in Obsidian Sanctum HC een mage die op alles rolltwas ook nogal een noob pug.
Ik was 2e hij 1e op roll voor.... Gauntets of the lost Protector.
Report aangemaakt onze master looter ook.. hoop dat het goed komt die idioten ook altijd.
Hij had van zn broer doorgekregen om op alles te rollen
Waarom? Het zijn mensen, en mensen maken fouten. Ik vind het alleen maar correct, dat ze de community niet voor de gek houden dat ze nooit meer fouten zullen maken. Want het zal ooit nog wel een keer gebeuren.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:32 schreef stbabylon het volgende:
I don't mind admitting when we make a mistake in the hope that it builds our credibility in the community. This was one. It won't be the last.
Die zin vooral stuurde een golf van verbazing door de gehele community.
Ja maar jij hebt al een goldvoorraad opgebouwd, voor een nieuwe speler is het heel lastig om met je beperkte hoeveelheid gold op lvl 80 een profession te lvlen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Goud booit me niet meer zo heel veel. Avondje whipen op Sartherion: 200g aan repairs, 300g aan buffs.
Ik denk dat hij erop doelt dat ze normaal juist niets aangeven als er een fout van hun kant komtquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:26 schreef Draz het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn mensen, en mensen maken fouten. Ik vind het alleen maar correct, dat ze de community niet voor de gek houden dat ze nooit meer fouten zullen maken. Want het zal ooit nog wel een keer gebeuren.
Als de 'gehele community' dit niet ziet, is het hun probleem.
Dit is zo'n beetje de allereerste keer dat een blizz emp een fout toegeeftquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:26 schreef Draz het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn mensen, en mensen maken fouten. Ik vind het alleen maar correct, dat ze de community niet voor de gek houden dat ze nooit meer fouten zullen maken. Want het zal ooit nog wel een keer gebeuren.
De hele WoW forumcommunity is trouwens een grote baggerpot. Letterlijk allemaal "qq l2p nub" etc. Daarom kom ik er ook nooit. Nuance is ver te zoeken daar.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:26 schreef Draz het volgende:
[..]
Pfff de officiele forums waren een van de redenen voor mij om indertijd te stoppen met spelen. Werd ziek van dat gezeik over dat shammy's kut zijn en adt werkt door tijdens het spelen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:42 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
De hele WoW forumcommunity is trouwens een grote baggerpot. Letterlijk allemaal "qq l2p nub" etc. Daarom kom ik er ook nooit. Nuance is ver te zoeken daar.
Internetfora zijn over het algemeen al niet te luchten als je de fout maakt de vergelijking te trekken met alledaagse sociale omgang maar de WoW fora zijn een open riool van een niveau waar je er maar weinig van zal aantreffen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:42 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
De hele WoW forumcommunity is trouwens een grote baggerpot. Letterlijk allemaal "qq l2p nub" etc. Daarom kom ik er ook nooit. Nuance is ver te zoeken daar.
² op Kor'gall. Dikke castlag.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Nog meer mensen last van lag? +600 MS hier opeens
meerdere mensen hebben er blijkbaar last vanquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:46 schreef Blistering het volgende:
[..]
² op Kor'gall. Dikke castlag.
Ik heb er nu ook nog geen zin in, wil gewoon lvlen. En wil enchanting en tailoring gaan doen en dat is behoorlijk prijzig en dat geld heb ik nu niet dus wacht ik tot ik een hoger lvl ben.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:18 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Hoe easy ook, het is schijtvervelend als je terug moet naar de gebieden waar je niks meer te zoeken hebt behalve dan om te minen of skinnen oid.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Nog meer mensen last van lag? +600 MS hier opeens
lol, wilde net dezelfde link plaatsenquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:05 schreef HSG-BOMBER het volgende:
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=7841574240&sid=1&pageNo=1 <= nog aardig wat meer mensen met lag uit Nederland.
ik mocht willen dat ik me dat kon permiteren zegquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Goud booit me niet meer zo heel veel. Avondje whipen op Sartherion: 200g aan repairs, 300g aan buffs.
Op Ragnaros (wel opeens af en toe lagspikes) heb ik nergens last van, op Frostwhisper zit ik echter ook rond de 600 ms -,-.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:48 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
600 ms op TerenasGG Blizzard!
Nee. Joh!?quote:We talked about it a great deal today and agreed that we probably over-nerfed BM.
Het zijn ook net mensen, he?quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Joh!?
Ongelooflijk dit. Met 3 man in mijn guild hadden we in 10 minuten berekend wat ongeveer de dps loss zou zijn met de nerfs, en we kwamen tot dezelfde conclusie. Soms....
Yep ik speel op Hellfire.. Whisp me maar eens ingame (Civilian), zit zelf in een NL/BE guildquote:Op donderdag 29 januari 2009 01:24 schreef DJ_ het volgende:
2 dagen geleden na 2 jaar niet te hebben gespeeld maar weer eens een maand betaald .
heb ook tbc en wotlk gekregen van vrienden
maar wat is dat spel simpel geworden zeg, ik was level 60 en heb dat destijds met veel uren werk gehaald .
maar ik haal nu zelfs op 63 nog gemakkelijk in een paar uurtjes het volgende level .
ik heb vandaag vanag 1 uur tot half 4 gespeeld en gewoon 50% xp erbij gehaald door het doen van quest .
dus heb nog niet eens lopen grinden :S
veder is het wel weer leuk , en zal het toch wel even duren voordat ik 80 ben aangezien ik veel moet werken .
spelen er hier nog mensen op de Hellfire server trouwens ofniet ? , ben namelijk guildloos op het moment .
en NL guilds zijn altijd leuk
Terenasquote:Op donderdag 29 januari 2009 20:48 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Horde of Alliance?quote:
Hordequote:
Ligt helemaal niet aan Blizzardquote:Op donderdag 29 januari 2009 20:48 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Toch wel.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:00 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Ligt helemaal niet aan Blizzard
http://storingsoverzicht.(...)elia-network-update/quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=7700440983&sid=1
Staat alles in.
Ja, dus?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:40 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
http://storingsoverzicht.(...)elia-network-update/
www.elitistjerks.com inderdaad.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:16 schreef Zwartbaard het volgende:
[..]
Internetfora zijn over het algemeen al niet te luchten als je de fout maakt de vergelijking te trekken met alledaagse sociale omgang maar de WoW fora zijn een open riool van een niveau waar je er maar weinig van zal aantreffen.
Als je nuttige info wilt kan je beter naar eletistjerks.com gaan.
Ik wilde "Elder" omdat dat gewoon de enige shaman title is op het moment. Als ik een pally was had ik een moord gedaan voor Justicarquote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:07 schreef Kuron het volgende:
Ik kan me er maar niet toe brengen om die achievements voor die events allemaal te doen, terwijl ik graag zo'n draakje wil...aan de andere kant, zodra de laatste evvent voorbij is heeft half wow zo'n ding...I guess I'll pass.
Slechte troll eigenlijk ja. Alle computerspellen zijn nutteloos. Vermaak, daar gaat het om.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:09 schreef Blood_Money het volgende:
En? Hoe vaak hebben users hier probreren uiteen te zetten waarom het spelen van wow nutteloos is?
Soort van dwangmatig moet ik mijn mening tentoonstellen: rpgs kennen een kneedbare "difficulty curve"; levelen of in het diepe springen. Of iets er tussenin. Een rpg zonder einde is als levelen zonder einde. What's the point?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Slechte troll eigenlijk ja. Alle computerspellen zijn nutteloos. Vermaak, daar gaat het om.
Tis heel simpel: Je speelt, je zet doelen, je behaalt ze en je stelt andere doelen en zo gaat het door. ondertussen leer je nog eens wat mensen kennen en je spreekt met vrienden online die je niet zo vaak ziet.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:09 schreef Blood_Money het volgende:
Korte input: rpg sans einde = excercise in futility. Grind in order to...grind...?
WoW heeft zeker een einde. Ik heb dat al bereikt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:19 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Soort van dwangmatig moet ik mijn mening tentoonstellen: rpgs kennen een kneedbare "difficulty curve"; levelen of in het diepe springen. Of iets er tussenin. Een rpg zonder einde is als levelen zonder einde. What's the point?
juist het einde stoort mij aan menig crpg, je doet de main quest en je bent klaar. hier komt iedere keer nieuwe content bij, nieuwe dingen om te ontdekken, nieuwe doelen om te behalen etcquote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:19 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Soort van dwangmatig moet ik mijn mening tentoonstellen: rpgs kennen een kneedbare "difficulty curve"; levelen of in het diepe springen. Of iets er tussenin. Een rpg zonder einde is als levelen zonder einde. What's the point?
zal ik doen , als ik je online ziequote:Op donderdag 29 januari 2009 22:08 schreef Civilian het volgende:
[..]
Yep ik speel op Hellfire.. Whisp me maar eens ingame (Civilian), zit zelf in een NL/BE guild
Doelen bereiken (het tanken van malygos, 5k dps volgende raid, etc), met vrienden een community vormen, auction housen, etcquote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:19 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Oftewel: eerstvolgende doelen bereiken, even genieten van de belonging, en dan weer door naar de volgende "beloning". Hoe veel lol heb je nou eigenlijk gehad van die whatever-mount waar je zo lang voor hebt lopen levelen? Als je wow droogkookt is dat wat je overhoudt: Levelen. m.a.w. grinden. en het houdt nooit op. Wat is het doel?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Doelen bereiken (het tanken van malygos, 5k dps volgende raid, etc), met vrienden een community vormen, auction housen, etc
Je denkt er veel te veel over na.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:48 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Oftewel: eerstvolgende doelen bereiken, even genieten van de belonging, en dan weer door naar de volgende "beloning". Hoe veel lol heb je nou eigenlijk gehad van die whatever-mount waar je zo lang voor hebt lopen levelen? Als je wow droogkookt is dat wat je overhoudt: Levelen. m.a.w. grinden. en het houdt nooit op. Wat is het doel?
Jij was toch Cyndane? Female Night Elf Hunter?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:38 schreef Migwi het volgende:
Oh god, dit topic loopt natuurlijk ook nog steeds.
Leuk.
Maar totaal geen bekenden meer van ´t begin
Zit er toch weer aan te denken om m´n accounts weer te activeren, maar ja, welk character dan. Had er 6 op 70 toen ik stopte en vond ze allemaal even leuk
Van de andere kant, was goed verslaafd dus misschien beter om er niet weer aan te beginnen.
*ponder*
Welke class is er trouwens the king of PvP, nog steeds Rogues?
Wat is het doel van het leven? Werken, geld verdienen, promotie maken, meer geld verdienen en uiteindelijk dood gaan. als je het droogkookt verspil je minimaal 40 uur per week van je leven aan nutteloze activiteiten zodat je je vreten kunt kopen net zo lang tot je dood gaat.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:48 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Oftewel: eerstvolgende doelen bereiken, even genieten van de belonging, en dan weer door naar de volgende "beloning". Hoe veel lol heb je nou eigenlijk gehad van die whatever-mount waar je zo lang voor hebt lopen levelen? Als je wow droogkookt is dat wat je overhoudt: Levelen. m.a.w. grinden. en het houdt nooit op. Wat is het doel?
Er is enkel alleen de dooddoener 'je denkt er te diep over na' inderdaad. Plezier is het doel. In welke vorm dan ook.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:48 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
wat maakt jouw leven kosmisch gezien uit? Als je morgen onder een auto komt zal het universum daardoor een dag eerder vergaan? Niks in het leven heeft zin, je kunt er alleen maar het beste van maken, en sommige mensen hebben plezier in het spelen van een mmorpg...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:00 schreef Blood_Money het volgende:
is dat wat je op je grafsteen zou willen zetten? "lvl 80 dit en dat"? Welk een ontzagwekkend natalenschap. Er blijft niks over van al die uren wow. Status pompen binnen een uiterst vergangkelijke context. Laat ik het anders stellen: Waar is je char (en jij) over vijf jaar vanaf nu?
Maakt mij niet uit. Als het enige wat ik in het leven bereik level 80 is, wat kan mij dat schelen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:00 schreef Blood_Money het volgende:
is dat wat je op je grafsteen zou willen zetten? "lvl 80 dit en dat"? Welk een ontzagwekkend natalenschap. Er blijft niks over van al die uren wow. Status pompen binnen een uiterst vergangkelijke context. Laat ik het anders stellen: Waar is je char (en jij) over vijf jaar vanaf nu?
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:00 schreef Blood_Money het volgende:
Redelijk punt, afhankelijk van het perspectief. Ik, als 'gamer' van het eerste uur (mijn claim), geloof dat een rpg zonder eind uiteindelijk geen bestaansrecht heeft. En daarnaast is jouw argumentatie de ultieme dooddoener. Waarom moet ik poepen...?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:03 schreef Ps2K het volgende:
[..]
wat maakt jouw leven kosmisch gezien uit? Als je morgen onder een auto komt zal het universum daardoor een dag eerder vergaan? Niks in het leven heeft zin, je kunt er alleen maar het beste van maken, en sommige mensen hebben plezier in het spelen van een mmorpg...
ik vind juist de games met een einde een grotere dooddoener. kijk naar fallout 3: De hele game zit vol koele shit om te doen en te ontdekken, dan komt de eind scene en het is afgelopen...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:09 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Redelijk punt, afhankelijk van het perspectief. Ik, als 'gamer' van het eerste uur (mijn claim), geloof dat een rpg zonder eind uiteindelijk geen bestaansrecht heeft. En daarnaast is jouw argumentatie de ultieme dooddoener. Waarom moet ik poepen...?
Die mensen in de kroeg gaan in persoon om met andere mensen; dat is iets anders dan zitten te tikken achter je scherm.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:06 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
![]()
Er blijft niks over van elk spel dat je speelt. Met een beetje mazzel is je hand-oog coördinatie wat verbeterd, leuk, als je hersenchirurg wilt worden, maar anders heb je er ook geen zak aan.
Er zijn mensen die 1000en uren lang Team Fortress 2 spelen.
Er zijn mensen die maanden Counter Strike spelen.
Er zijn mensen die dagelijks rondetijden van een willekeurig racespel proberen in te halen.
WoW is daar (wederom) niet anders in dan elk ander spel.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die dagenlang achter de tv hangen, of
Mensen die 3-4x per week in de kroeg zitten, om elke dag 10+ biertjes weg te zuipen.
Nou de virtuele omgang zorgt eigenlijk voor meer reele omgang... rl guild meetings enzquote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:16 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Die mensen in de kroeg gaan in persoon om met andere mensen; dat is iets anders dan zitten te tikken achter je scherm.
Mijn kritiek is niet gericht op virtuele vs echte sociale omgang, maar meer om hoe en waarom je spellen speelt. Wow is een herhalingscyclus: grinden voor dit en dat, en als je het eenmaal hebt...meer grinden voor het volgende dit of dat. Het is een machine, waarbij de raders bestaan uit de investeringen van mensen.
Laat me raden...ipv je medespelers gewoon bij hun naam te noemen (die naam die ze hebben gekregen toen ze waren geboren) noem jij ze bij hun wow nicks. Denk er eens over na...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:18 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nou de virtuele omgang zorgt eigenlijk voor meer reele omgang... rl guild meetings enz
Ja, dat was mijn lieftallige char inderdaadquote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:51 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Jij was toch Cyndane? Female Night Elf Hunter?
Nah, alleen bij een paar maar eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:27 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Laat me raden...ipv je medespelers gewoon bij hun naam te noemen (die naam die ze hebben gekregen toen ze waren geboren) noem jij ze bij hun wow nicks. Denk er eens over na...
Helaas is dat dus lang niet altijd het geval. Er zijn genoeg mensen die in de kroeg gaan drinken om te drinken. Natuurlijk is er contact met de medemens, maar voor die mensen is dat niet de hoofdreden om naar de kroeg te gaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:16 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Die mensen in de kroeg gaan in persoon om met andere mensen; dat is iets anders dan zitten te tikken achter je scherm.
Mijn kritiek is niet gericht op virtuele vs echte sociale omgang, maar meer om hoe en waarom je spellen speelt. Wow is een herhalingscyclus: grinden voor dit en dat, en als je het eenmaal hebt...meer grinden voor het volgende dit of dat. Het is een machine, waarbij de raders bestaan uit de investeringen van mensen.
Ik denk dat ik maar een kwart (als het al zoveel is) van de spellen die ik gekocht heb uitgespeeld heb, maar toch heb ik er plezier mee gehad, en ik ben lang niet de enige die er zo over denkt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:23 schreef Blood_Money het volgende:
Een normale (in dit geval bvb rpg) speel je uit. Er is ook levelen om te doen afhankelijk van hoe moeilijk je het jezelf wil maken. Maar er is een eind. Daarom speel je. Een spel zonder eind heeft geen nut. Het gaat nergens heen. Het levelen alleen is geen doel op zich; Je kunt het wel zo noemen, maar dan hou je jezelf voor de gek.
Levelen heeft een doel in een rpg. Althans, een rpg met een einde. Levelen zonder einde resulteert in levelen om het levelen, zonder doel. Als ze de servers uiteindelijk uitzetten, heb je helemaal niks over.
Toen ik het spel nog speelde, noemde ik iedereen waar ik de naam van ken, gewoon bij die naam.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:27 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Laat me raden...ipv je medespelers gewoon bij hun naam te noemen (die naam die ze hebben gekregen toen ze waren geboren) noem jij ze bij hun wow nicks. Denk er eens over na...
Necrodeath (Human Rogue) // Diinia (Human Priest) op Darksorrow, en Nerkhan (Orc Hunter) op Karazhan maar je kent me vast nietquote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:29 schreef Migwi het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn lieftallige char inderdaad![]()
Jij dan?
Gratsquote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:33 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Necrodeath (Human Rogue) // Diinia (Human Priest) op Darksorrow, en Nerkhan (Orc Hunter) op Karazhan maar je kent me vast niet90% lurker, 10% poster, al is dat de laatste tijd wel wat aan het veranderen.
Ik lurk al mee sinds het 20e WoW topic ofzo, begon pas veeel later met posten.
Sowieso meer dan een jaar op Fok! gelurkt voordat ik een accountje maakte
*Langste post in mijn Fok!-geschiedenis*
Heheh, dit antwoord zal mijn geloofwaardigheid vreselijk doen afnemen: Ik heb nooit - en zal nooit wow spelen, om principiele redenen. Een rpg zonder einde is nutteloos. Dit feit (of mening) strookt dan ook met mijn eerdere argumenten. Niet dat ik geen ervaring heb met wow. Maar dan moet je van me aannemen dat ik genoeg game-ervaring heb om een oordeel te kunnen vellen (20+ jaar games-ervaring).quote:
Misschien een solo RPG zonder einde.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:46 schreef Blood_Money het volgende:
Een rpg zonder einde is nutteloos.
Het is een machine. Als een van de hoger gerangeerde spelers ineens ermee kapt, is hij na een week door 90% van de gemeenschap vergeten. De machine kraakt verder.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:49 schreef Migwi het volgende:
[..]
Misschien een solo RPG zonder einde.
Een MMORPG niet.
Vier ex-guildies zijn nu twee setjes, voor al meer dan een jaar. Twee jaar zelfs bijna.
En velen hebben goede nieuwe vrienden gemaakt.
Dat noem ik niet nutteloos.
Ik had het eigenlijk niet tegen jouquote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:46 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Heheh, dit antwoord zal mijn geloofwaardigheid vreselijk doen afnemen: Ik heb nooit - en zal nooit wow spelen, om principiele redenen. Een rpg zonder einde is nutteloos. Dit feit (of mening) strookt dan ook met mijn eerdere argumenten. Niet dat ik geen ervaring heb met wow. Maar dan moet je van me aannemen dat ik genoeg game-ervaring heb om een oordeel te kunnen vellen (20+ jaar games-ervaring).
En hier pak je je eigen mening en gebruikt 'm alsof iedereen die heeft. Dat is je fout. Jij ziet het nut niet van een mmorpg in, prima. Anderen zien er wat anders in, zoals eerder genoemd is hier. Plezier hebben, contact houden, jezelf (je char) verbeteren. Yep, aan dat verbeteren zit bijna geen eind. So what? Moet alles een einde hebben om van 'nut' te zijn?quote:...Maar er is een eind. Daarom speel je...
Hee, mede-Turalyonnert!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:07 schreef Kuron het volgende:
[..]
www.elitistjerks.com inderdaad.
Ik speel stiekem al sinds de release van vanilla, heb onderdehand al meerdere realms achter me gelaten...verblijf nu op Turalyon (Alliance)
Ik kan me er maar niet toe brengen om die achievements voor die events allemaal te doen, terwijl ik graag zo'n draakje wil...aan de andere kant, zodra de laatste evvent voorbij is heeft half wow zo'n ding...I guess I'll pass.
Oneensch. WoW is meer dan alleen grinden en levelen. Vergeet niet dat het een community (lees: echte mensen) is waarmee je speelt. Hoe vaak ik wel niet ingelogd heb om te ouwehoeren met m'n guild op teamspeak of in guild chat op zaterdagavond zonder ook maar een mob te killen (als ik al dan niet naar de kroeg ging met m'n andere vrienden).quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:16 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Dan kun je stellen dat het leven zelf ook geen doel heeft. We worden geboren, we werken en we gaan dood. What's the difference?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:23 schreef Blood_Money het volgende:
Een normale (in dit geval bvb rpg) speel je uit. Er is ook levelen om te doen afhankelijk van hoe moeilijk je het jezelf wil maken. Maar er is een eind. Daarom speel je. Een spel zonder eind heeft geen nut. Het gaat nergens heen. Het levelen alleen is geen doel op zich; Je kunt het wel zo noemen, maar dan hou je jezelf voor de gek.
Levelen heeft een doel in een rpg. Althans, een rpg met een einde. Levelen zonder einde resulteert in levelen om het levelen, zonder doel. Als ze de servers uiteindelijk uitzetten, heb je helemaal niks over.
Maakt het überhaupt uit hoe je het beestje bij naam noemt?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:27 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Ik raad je aan om je eerst te verdiepen in WoW voordat je onzin uit gaat kramen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 02:46 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Heheh, dit antwoord zal mijn geloofwaardigheid vreselijk doen afnemen: Ik heb nooit - en zal nooit wow spelen, om principiele redenen. Een rpg zonder einde is nutteloos. Dit feit (of mening) strookt dan ook met mijn eerdere argumenten. Niet dat ik geen ervaring heb met wow. Maar dan moet je van me aannemen dat ik genoeg game-ervaring heb om een oordeel te kunnen vellen (20+ jaar games-ervaring).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |