abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65464948
Smerige vuile honden zijn het ook

Je hebt een OV jaarkaart van enkele duizenden euro's. De rijtuigen, als ze al rijden, zitten ALTIJD propvol. Als vee wordt je vervoerd. Natuurlijk geen extra treinen inzetten. Reizigers pikken het toch wel.

Nu verwachten ze ook nog dat als de 2e klas en balkoms prop en propvol zitten je NAARST een lege stoel gaan staan. Want ja. Die stoel is bijzonder. Dat heet namelijk eerste klasse. Als je wilt zitten moet je je portemonee nog verder opentrekken.

En ja natuurlijk vanvangen we een lege 1e klasse rijtuig niet voor een 2e klasse zodat je toch meer ruimte creeerd voorreizigers zonder dat je het spoor zwaarder hoeft te belasten.

Dus ik ga zitten op die lege plek. Komt er zo'n verlepte 40 + teef die het nooit verder als gefrustreerde kaartjesknipper heeft gescoord. Of ik naarst de stoel wou gaan staan want ja. Je mag niet zitten hoor! Met zo'n goedkope OV jaarkaart. Ze moet toch ergens haar frustraties kwijt.
Wil ze mijn paspoort. Gaat je helemaal niks aan! Hier heb je mijn OV!

Wordt je ook nog eens van je vrijheid beroofd. Politie erbij. Natuurlijk de trein vertraging van dat boeit de NS zowiezo niet die paar minuten extra erbij.

Uiteraard heel verhaal over hoe stout ik wel niet ben enzo. En hoelang ze me wel niet mogen vastzetten. Wordt ik ook nog voorgeleid aan de officier van justitie. Probeerd hij mij ook nog even te intimideren. Geen argumenten natuurlijk. Behalve regeltjes zijn regeltjes.

De officier van justitie is gewoon een of andere gast achter een webcam die het niet mocht zeggen maar ook zoiets had van waar hebben we het over

En toen volgde de boetes! En toen de brieven van het Incassobureau met steeds hardere bedreigingen. Want ja. Ik zat terwijl ik moet staan. Hoe durf ik Als ik nu niet heeeeeeeeel snel betaal gaan er verschrikkelijke dingen gebeuren

Ik zie ze voor de rechter. Intimidatiepraktijken zijn het gewoon. Ze hebben geen gelijk maar proberen je zo bang te maken dat je toch betaald. Want burgers moeten vooral doen wat hun gezegd wordt. Want anders....

pi_65465035
Hoho, jij overtreedt hier de regels.
pi_65465048
Mooi, dat werd tijd.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_65465148
2e klas = goedkoper. Als je in de eerste klas wilt zitten moet je ervoor betalen gast simpel.
Wel vind ik bij ernstige drukte (dat je hutje mutje in de gangpaden staat geklemd) de eerste klas evt ook gebruikt zou mogen worden.

Mja kom je weer op het punt dat er lieden eerste klas kaartjes kopen niet willen staan omdat hun coupe bevolk is met 2e klas paupers like you

Trouwens volgens mij heb je een probleem met autoriteit of niet? Ik zat laatst met mijn 2e klas ticket ook in de eerste klas . Werd aangesproken en ben netjes naar de 2e klas gegaan.

Dat jij deze situatie zo extreem laat escaleren (politie . incasso. officier etc) geeft alleen maar aan dat je een probleem hebt.

En dat alleen maar omdat je vindt dat jij de regels bepaald! Fail
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:11:24 #5
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65465204
Mag ik een kwartje voor elke spelfout in de OP? Ik denk dat ik daarmee wel een OV-jaarkaart 1e klas kan betalen
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65465211
Ts krijgt doodstraf.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:12:01 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65465227
Door dit voorval heb je je les "Nederlands" gemist..?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65465271
Ik vind dat zoals TS het nu uitlegt hij wel gelijk heeft
Ik word langzamerhand kankerziek van al dat regelgeneuk hier in nederland
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:14:31 #9
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65465332
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Buiten het feit om dat het een onwijs triest woord is, is het nog dubbelop ook
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:14:46 #10
157922 fathank
pi_65465338
Boeiend of TS gelijk heeft. Z'n OP staat zo vol met spelfouten dat ik de essentie van het verhaal amper snap
pi_65465450
een tijdje geleden ook dat er een zwartrijder in de trein was

ging die helemaal druk doen, en proberen weg te lopen

maar werd keihard terug geduwd door de kaartjesknippert.

had ook nog eens geen id bij zich dus werd door de politie opgehaald

zwartrijders geen medelijden mee.

ben zelf eens vergeten kaartje te kopen, maar gewoon die 35 euro betaalt, en 't was goed. mensen die moeilijk doen paupers
pi_65465494
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Wat heeft dat met Nederland te maken

Ik weet niet of je wel eens internationaal gevlogen hebt? Maar als er iemand achter je bijna een hernia trapt door tegen je stoel te porren mag je heus ook niet opeens naar Economy class. Er is in de spits altijd 1 rijtuig 1e klas. Mja ze mogen de treinen wel wat langer maken al vraag ik me af of dat helpt? Metro , bus , tram is op spitsuur ook altijd overvol
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65465513
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:14 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik word zo langzamerhand kanker gaat zo lastig.
pi_65465527
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:18 schreef immortalsean het volgende:

ben zelf eens vergeten kaartje te kopen, maar gewoon die 35 euro betaalt, en 't was goed. mensen die moeilijk doen paupers
Jezus... het onderwijs in Nederland faalt wederom keihard.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_65465560
Oh ja, TS? Je gaat echt enorm op je bek als je dit doorzet.
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_65465562
Overigens zijn de treinen hier ( Rdam Alexander ) in de spits de maximale lengte van het perron . Dat speelt ook een factor lijkt me . TS had zich beter de incasso kosten kunnen besparen en een rijbewijs gaan halen!
pi_65465587
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:03 schreef Man_of_Aran het volgende:
zowiezo
Sowieso.
pi_65465609
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:14 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Mensen die niet tegen et woordje kanker kunnen
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:14 schreef fathank het volgende:
Boeiend of TS gelijk heeft. Z'n OP staat zo vol met spelfouten dat ik de essentie van het verhaal amper snap
De essentie is dat de regering steeds meer op et fucking communisme van stalin gaat lijken
Net als dat rookverbod wtf als ik wil roken bepaal ik dat zelf wel ik vind dat er anders ook een verbod op dikke mensen moet komen dat is ook ongezond
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
pi_65465630
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:22 schreef Siniti het volgende:

[..]

Sowieso.
Ben jij van de taalpolitie ofzo? Nationaal dictee is pas volgend jaar weer
pi_65465666
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:23 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

[..]

De essentie is dat de regering steeds meer op et fucking communisme van stalin gaat lijken
Net als dat rookverbod wtf als ik wil roken bepaal ik dat zelf wel ik vind dat er anders ook een verbod op dikke mensen moet komen dat is ook ongezond
ET?

Is je fucking H toets dood, josti dat je d'r loopt?
pi_65465698
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:23 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ben jij van de taalpolitie ofzo? Nationaal dictee is pas volgend jaar weer
Ik weet niet in hoeveel topics op FOK! deze fout al is verbeterd
pi_65465886
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:19 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Nederland te maken

Ik weet niet of je wel eens internationaal gevlogen hebt? Maar als er iemand achter je bijna een hernia trapt door tegen je stoel te porren mag je heus ook niet opeens naar Economy class. Er is in de spits altijd 1 rijtuig 1e klas. Mja ze mogen de treinen wel wat langer maken al vraag ik me af of dat helpt? Metro , bus , tram is op spitsuur ook altijd overvol
Nee ik heb nog nooit gevlogen hoor, alleen naar amerika, zuidafrika australie singapore egypte marokko zo kan ik nog wel even doorgaan En dan is dat alsnog anders, je hoeft toch niet te gaan staan als er ook zitplaatsen zijn. Kijk als et dan een treinreis van 10 min is ofzo oke dan snap ik et, maar als je 2 uur in de trein moet zitten..
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:25 schreef sinadO het volgende:

[..]

ET?
[ afbeelding ]
Is je fucking H toets dood, josti dat je d'r loopt?
Neuh maar chicks geilen op je als je et schrijft ipv het
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:18 schreef immortalsean het volgende:

Zwartrijden is iets anders, dan geef ik je groot gelijk Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:33:56 #23
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_65466009
quote:
Smerige vuile honden zijn het ook

... NAARST ...

... naarst ...

... zowiezo ...

... Probeerd ...

... volgde de boetes!

... hardere bedreigingen.

... Want ja. Ik zat terwijl ...

... dat je toch betaald.

Want burgers ... wat hun gezegd wordt.
quote:
En ja natuurlijk vanvangen we een lege 1e klasse rijtuig niet voor een 2e klasse zodat je toch meer ruimte creeerd voorreizigers zonder dat je het spoor zwaarder hoeft te belasten.
Betaal jij je OV zelf?

En wat moet een retard als jij met een OV? Je wilt toch niet gaan beweren dat je studeert he?

Ga volgende keer lekker voor de trein zitten, stuk oerwoudschorem dat je bent.
Ik heb al een boek.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:34:48 #24
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65466042
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:33 schreef Rio het volgende:

[..]

[..]

Betaal jij je OV zelf?

En wat moet een retard als jij met een OV? Je wilt toch niet gaan beweren dat je studeert he?

Ga volgende keer lekker voor de trein zitten, stuk oerwoudschorem dat je bent.
vergeet
quote:
Wordt ik
niet
Leer spaties gebruiken!
pi_65466092
Ja tuurlijk. Ik betaal enkele duizende euro's voor een treinabonnement. Als ik daadwerkelijk in de trein wil moet ik maar een 1e klaskaart erbij kopen. Anders moet ik maar net-zo-lang op het perron blijven staan totdat de spits voorbij is.

Of als een hond naarst een lege stoel kan staan. Want stel je voor dat ik met mij onwaardige kaartje hun stoel slijt.

De NS valt het natuurlijk totaal niet te verwijten dat ze met kleine treinen in de spits Utrecht-Schiphol gaan rijden die ook nog eens regelmatig uitvallen.

Nee die vieze burger wil zitten. NETSCHOT VOOR DE ONGEHOORZAME BURGER. Hoe durf je kritiek te hebben !

Schapen zijn jullie. De NS heeft het meest wildvreemde beleid. Maarja het is hun beleid en da's heilig. Alsof je het beleid geen bullshit mag vinden! Meteen iedereen die het er niet mee eens is de kop indrukken. En jullie ondersteunen dat nog ook. Heil NS en alle andere bedrijven en/of machthebbers
pi_65466135
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:30 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

Nee ik heb nog nooit gevlogen hoor, alleen naar amerika, zuidafrika australie singapore egypte marokko zo kan ik nog wel even doorgaan En dan is dat alsnog anders, je hoeft toch niet te gaan staan als er ook zitplaatsen zijn. Kijk als et dan een treinreis van 10 min is ofzo oke dan snap ik et, maar als je 2 uur in de trein moet zitten..

Aha fijn . Dan zou je dus moeten weten dat reizen in zijn algemeenheid onderscheid kent in klassen.
Heeft niets met Nederland te maken . Zelfde toestanden heb ik Madrid ook meegemaakt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:39:18 #27
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65466193
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:36 schreef Man_of_Aran het volgende:
Ja tuurlijk. Ik betaal enkele duizende euro's voor een treinabonnement. Als ik daadwerkelijk in de trein wil moet ik maar een 1e klaskaart erbij kopen. Anders moet ik maar net-zo-lang op het perron blijven staan totdat de spits voorbij is.

Of als een hond naarst een lege stoel kan staan. Want stel je voor dat ik met mij onwaardige kaartje hun stoel slijt.

De NS valt het natuurlijk totaal niet te verwijten dat ze met kleine treinen in de spits Utrecht-Schiphol gaan rijden die ook nog eens regelmatig uitvallen.

Nee die vieze burger wil zitten. NETSCHOT VOOR DE ONGEHOORZAME BURGER. Hoe durf je kritiek te hebben !

Schapen zijn jullie. De NS heeft het meest wildvreemde beleid. Maarja het is hun beleid en da's heilig. Alsof je het beleid geen bullshit mag vinden! Meteen iedereen die het er niet mee eens is de kop indrukken. En jullie ondersteunen dat nog ook. Heil NS en alle andere bedrijven en/of machthebbers
Maak nou eens een post zonder spelfouten klapjosti, en we behandelen hem serieus. Nu is het een grote spellingsramp
Leer spaties gebruiken!
pi_65466241
quote:
Iek kann neit speeelen. Mein pozt iz onleeesbar.
pi_65466253
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:37 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Aha fijn . Dan zou je dus moeten weten dat reizen in zijn algemeenheid onderscheid kent in klassen.
Heeft niets met Nederland te maken . Zelfde toestanden heb ik Madrid ook meegemaakt.
Ja maar daar gaat het toch niet om
Het gaat erom dat als de 2e klas helemaal vol zit, en er in de 1e klas geen kip zit dat et belachelijk is dat je daar niet mag zitten
pi_65466274
Ohja en al die mensen die nu zitten te zeuren op TS over zijn taalgebruik
Kleuters het is echt wel leesbaar hoor
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:44:58 #31
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65466382
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ohja en al die mensen die nu zitten te zeuren op TS over zijn taalgebruik
Kleuters het is echt wel leesbaar hoor
Hey, nu ben je niet stoer meer voor je bitches!

Buffalo-Soldier zei HET ipv et!!!
Leer spaties gebruiken!
pi_65466436
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:44 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Oh ja! Daar gaat je street cred. Faler.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:46:44 #33
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65466443
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:06 schreef Genius-F het volgende:
Hoho, jij overtreedt hier de regels.
Dacht ik ook. Altijd de spelregels volgen dan is er niets aan de hand.
pi_65466491
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:44 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

In die situatie mag het uiteraard wel, dat is anders maar jij bent geen chickies hosselaar dus dat zie je waarschijnlijk niet
pi_65466522
Das wel echt sneu, als je naast die stoel moet gaan staan.
pi_65466556
En nu ga ik lekker voetballen ik vond et heel gezellig met jullie
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:49:43 #37
157922 fathank
pi_65466564
quote:

[..]

[..]

Ja met deze post steel je echt de show . Sowieso staat de NS niet gelijk aan de regering. De NS voert gewoon een beleid, wat wereldwijd gebruikt wordt. Zitten in de 1e klas? Dan moet je er ook voor betalen. Bovendien staat een treinkaartje niet gelijk aan een plaatsbewijs, maar een vervoersbewijs. Dat je tijdens je reis moet staan is het risico van de klant.

En wat betreft het rookverbod: Ik rook zelf maar vind het prima dat er niet meer gerookt mag worden in de horeca. Dat je zelf lekker kanker wil kweken is nog tot daar aan toe, maar dat je vervolgens ook nog anderen wil schaden is natuurlijk te achterlijk voor woorden. Het rookverbod is er namelijk niet om jou te pesten, maar om het personeel en je niet-rokende medemens te beschermen.

Ga nu maar weer met je blokken spelen.

En zijn posts mogen misschien wel leesbaar zijn, maar met zoveel achterlijke spelfouten kun je moeilijk serieus genomen worden. Zelfs in de brugklas kwam ik niet weg met dat niveau.
pi_65466594
quote:

knip kinderachtig gejengel...

Betaal dan gewoon bij... Overigens kost een grotemensen OV kaart 3875 euro 2e klas, en 1e klas mag je er 7200 euro per jaar voor betalen, als je dat doet heb je reden tot klagen..

Overigens bereik je meer met honing dan met azijn, dus je hebt het er zo te horen zelf naar gemaakt, deal with it..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:51:35 #39
27699 Ravage
thinking about you
pi_65466631
Mensen die eerste klas reizen betalen extra zodat ze meer ruimte en hebben en (bijna altijd) verzekerd zijn van een zitplaats. Dus terecht dat je daar niet met een gewoon kaartje in kan, dan verdwijnt snel het voordeel van eerste klas reizen.

De boete is dus terecht, maar nu ga je blijkbaar ook nog door tot aan de rechter... Ik hoop dat je alle kosten daarvan straks zelf mag betalen.
i'm not living, i'm just killing time
pi_65466773
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:39 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Maak nou eens een post zonder spelfouten klapjosti, en we behandelen hem serieus. Nu is het een grote spellingsramp
Lol

Beetje bitchen op andermans taalgebruik om vervolgens zelf woorden te gaan verzinnen.

Of is "spellingsramp" een woord dat we tegenkomen in de Dikke van Dale?

Vooral doorgaan met jezelf offtopic voor joker te zetten . Scoor je mee
pi_65466787
Vind TS stoer
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:57:46 #42
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_65466889
quote:

Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar je weet dat toch wanneer je een tweedeklasabonnement/-kaartje koopt. Die zit in de spits nu eenmaal vol. Zelfde als naar het bos gaan en gaan janken omdat er bomen staan.

Dus: krijg de tyfus.
Ik heb al een boek.
pi_65466924
Prima. Hebben ze zometeen 1 2e klas wagon en 3 1e klas. Sta jij vast vooraan om 1e klas te betalen.

Als ik een 2e klas kaart koop verwacht ik een plek in de 2e klas. Als ik een bioskoop kaart koop verwacht ik dat ik de zaal inkom. Of moet ik dat een balkonkaart komen om het risico te vermijden dat ik de zaal niet inkan en op de volgende voorstelling mag wachten?

De NS is ook het enige bedrijf wat ik kan bedenken waar je betaald voor een dienst maar niet kan zitten. Probeer dat maar eens in een bioscoop, restraurant, theather voorstelling etc. En ja je betaald voor de voorstelling/eten. Daar hoeft geen zitplaats bij.
Komt nog eens bij dat er de laatste tijd nog wel eens een ongelukje met een trein gebeurd. In een auto MOET je een gordel. Maar in de trein kan je op een traptree gaan staan. Weet je zeker dat je zwaargewond bent als er iets gebeurd op onze oh-zo-veilige spoor
pi_65466927
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:55 schreef DroogDok het volgende:
Vind TS stoer
Totdat die je voortanden uit je muil hoekt omdat de koffie niet te zuipen is!

TS = opgefokte faalhaas met issues
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:01:02 #45
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65467017
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:58 schreef Man_of_Aran het volgende:
Prima. Hebben ze zometeen 1 2e klas wagon en 3 1e klas. Sta jij vast vooraan om 1e klas te betalen.

Als ik een 2e klas kaart koop verwacht ik een plek in de 2e klas. Als ik een bioskoop kaart koop verwacht ik dat ik de zaal inkom. Of moet ik dat een balkonkaart komen om het risico te vermijden dat ik de zaal niet inkan en op de volgende voorstelling mag wachten?

De NS is ook het enige bedrijf wat ik kan bedenken waar je betaald voor een dienst maar niet kan zitten. Probeer dat maar eens in een bioscoop, restraurant, theather voorstelling etc. En ja je betaald voor de voorstelling/eten. Daar hoeft geen zitplaats bij.
Komt nog eens bij dat er de laatste tijd nog wel eens een ongelukje met een trein gebeurd. In een auto MOET je een gordel. Maar in de trein kan je op een traptree gaan staan. Weet je zeker dat je zwaargewond bent als er iets gebeurd op onze oh-zo-veilige spoor
Die is er ook, alleen geen zitplaats. Zolang jij niet kan aantonen dat de NS met jou een overeenkomst is aangegaan dat ze jou een zitplaats garanderen, heb je geen poot om op te staan.. Wat doe je nou moeilijk..?

Ga lekker naaRst een stoel staan..
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:03:33 #46
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_65467112
quote:

Je koopt een eerste klas kaartje, als je verzekerd wil zijn van een zitplaats. Dat is het hele idee. Als vervolgens, wanneer het een beetje druk is, iedereen in de eerste klas mag gaan zitten, hebben bij het volgende station de mensen met een duurder kaartje toch geen zitplaats, omdat jij daar bent gaan zitten met je pauper OV. Dikke vette pech voor jou dus, slecht moment een ergens een principekwestie van te maken.
Are these the nazis, Walter?
pi_65467310
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

Ja maar daar gaat het toch niet om
Het gaat erom dat als de 2e klas helemaal vol zit, en er in de 1e klas geen kip zit dat et belachelijk is dat je daar niet mag zitten
Daar gaat het wel om!

Als je eerste klas wilt reizen dien je in bezit te zijn van een een eersteklas kaartje (waar je dus bijna het dubbele voor betaalt)

Dat de NS faalt en te weinig materieel inzet is weer een totaal andere discussie. Denk dat als TS dat gesteld had was er niet zo negatief gereageerd .

We hebben (bijna) allemaal wel eens in een overvolle trein gestaan met een 2e klas kaartje . TS gaat eigen rechter spelen.
pi_65467389
quote:

Als ik een 2e klas kaart koop verwacht ik een plek in de 2e klas.
Zelfs ik, en ik reis bijna nooit met de trein, weet dat een treinkaartje/abonnement/ov kaart geen garantie is op een zitplek. Ook niet in 1e klas trouwens, alleen heb je dan meer kans op een zitplek omdat minder mensen een 1e klas kaartje kopen. Lees de kleine lettertjes maar
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:14:58 #49
157922 fathank
pi_65467611
Door een kaartje te kopen ga je zelf akkoord met de algemene voorwaarden van de NS..
pi_65467621
quote:
blablabla

NETSCHOT VOOR DE ONGEHOORZAME BURGER. Hoe durf je kritiek te hebben !

dinsdag 27 januari 2009 @ 20:16:50 #51
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65467702
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:10 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Zelfs ik, en ik reis bijna nooit met de trein, weet dat een treinkaartje/abonnement/ov kaart geen garantie is op een zitplek. Ook niet in 1e klas trouwens, alleen heb je dan meer kans op een zitplek omdat minder mensen een 1e klas kaartje kopen. Lees de kleine lettertjes maar
En zo hoort het.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:21:10 #52
52513 whosvegas
The Trickster
pi_65467882
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:08 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om!

Als je eerste klas wilt reizen dien je in bezit te zijn van een een eersteklas kaartje (waar je dus bijna het dubbele voor betaalt)

Dat de NS faalt en te weinig materieel inzet is weer een totaal andere discussie. Denk dat als TS dat gesteld had was er niet zo negatief gereageerd .

We hebben (bijna) allemaal wel eens in een overvolle trein gestaan met een 2e klas kaartje . TS gaat eigen rechter spelen.
Nee, je betaald voor een 2e klas zitplaats, in dit geval kan NS deze niet bieden, dus moet NS een vervangende zitplaats aan bieden, de 1e klas!!
Het zou standaard beleid moeten worden alss de trein vol zit, dat dan de 1e klas gebruikt wordt. Tevens ben ik er voorstander van afschaffing van de 1e klas.
Are you nuts??
pi_65468221
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:21 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Nee, je betaald voor een 2e klas zitplaats, in dit geval kan NS deze niet bieden, dus moet NS een vervangende zitplaats aan bieden, de 1e klas!!
Het zou standaard beleid moeten worden alss de trein vol zit, dat dan de 1e klas gebruikt wordt. Tevens ben ik er voorstander van afschaffing van de 1e klas.
Onzin. Je betaald om vervoerd te worden, er staat nergens dat de NS jou een zitplaats moet geven. Dat zou wat zijn zeg, wanneer de hele trein dan vol zit, mag iemand die moet blijven staan zeker geld terugvorderen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:32:05 #54
157922 fathank
pi_65468333
quote:

[..]

Ga de voorwaarden eens doorlezen, en laat dan even het stukje zien waarin staat dat je betaalt voor een ZITplaats.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:45:45 #55
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_65468916
quote:

[..]

Nee, je betaaldt voor een 2e klas zitplaats, in dit geval kan NS deze niet bieden, dus moet NS een vervangende zitplaats aan bieden, de 1e klas!!
Zoek eens een 'oud' treinkaartje op in je portomonnee of je plakboek desnoods: daar staat toch echt 'vervoersbewijs' op en niet 'zitplaats'. Menig poster die deze verbetering/verheldering biedt heeft, net als de conducteur waarmee ik dezelfde discussie eens gevoerd heb, gelijk
*Think outside the box*
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:47:47 #56
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_65469005
quote:

[..]

Je koopt een vervoersbewijs; recht op vervoer dus. Geen recht op een zitplaats.
Ik heb al een boek.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:48:00 #57
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_65469015
Je overtreedt de regels wel, maar ik ben het desalniettemin geheel met je eens.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_65469077
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Onzin. Je betaald om vervoerd te worden, er staat nergens dat de NS jou een zitplaats moet geven. Dat zou wat zijn zeg, wanneer de hele trein dan vol zit, mag iemand die moet blijven staan zeker geld terugvorderen
Klopt. Je koopt een vervoersbewijs.
En weet je. Soms, wanneer het echt druk is wordt er zelfs in een trein omgeroepen dat 2e klas reizigers van de 1e klas wagons gebruik mogen maken. En anders heb je gewoon pech, en blijf je maar even staan.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_65469186
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet tegengekomen in de algeme voorwaarden
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:58:23 #60
pi_65469499
quote:

Je weet gewoon echt niet dat het woord 'naarst' niet is wat je bedoelt?! Zelfde voor 'netschot', zoals ook al duidelijk gemaakt door iemand die een plaatje van een netschot heeft gepost... Een spelfout a la d(t), ok, maar je gebruikt gewoon andere woorden met een heel andere uitspraak en betekenis?!?

Inhoudelijk: het zal best dat je het beleid van de NS vervelend vindt, en daarin ben je niet de enige, en dat is wat mij betreft ook geheel terecht... Maar je staat toch echt niet in je recht om er zo tegen tekeer te gaan...: sterkte in de rechtbank
*Think outside the box*
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:01:44 #61
pi_65469639
quote:

(...)

wtf als ik wil roken bepaal ik dat zelf wel ik vind dat er anders ook een verbod op dikke mensen moet komen dat is ook ongezond
Jij snapt echt niet dat er een essentieel verschil is tussen dik zijn in andermans bijzijn, en roken in diezelfde situatie?!?
*Think outside the box*
pi_65469654
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:55 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Lol

Beetje bitchen op andermans taalgebruik om vervolgens zelf woorden te gaan verzinnen.

Spelling en ramp afzonderlijk wel. Spellingsramp is gewoon een correcte samentrekking.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:06:10 #63
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65469801
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:02 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Spelling en ramp afzonderlijk wel. Spellingsramp is gewoon een correcte samentrekking.
I thank you
Leer spaties gebruiken!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:09:23 #64
pi_65469960
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:55 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Lol

Er is wel een groot verschil tussen foutief Nederlands (of welke taal dan ook..) en 'verzinnen' van woorden die niet in de Van Dale staan: je kunt altijd woorden bedenken of samenstellen of woorden uit spreektaal gebruiken die niet in de Van Dale staan maar toch echt kunnen bijdragen aan je gesprek, als ze een (duidelijke) betekenis hebben en niet verkeerd gespeld zijn (wat bij nieuwe woorden vaak prima eenduidig te bepalen is)... zoek 'collegezaalreserveringssysteem' maar eens op in dat woordenboek, bijvoorbeeld

Edit:
quote:

[..]

Dat dus.
*Think outside the box*
pi_65470109
Ik vind het belachelijk dat je naast die stoel moest staan!

Je had helemaal dat treinstel niet in gemogen!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_65470133
quote:

[..]

Spelling + ramp = spellingramp! Zonder een S. Lul toch niet zo dom man
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:18:31 #67
243180 AlfrekJodokusZak
is niet zo vrolijk
pi_65470397
TS is Poti!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:37:37 #68
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_65471223
1e klas is ook onzinnig, iig wel in de hoeveelheid als nu. Zonder OV kost een retourtje Leiden Amsterdam iets van 13 euro, belachelijk hoog om vervolgens ook nog eens te moeten gaan staan.
pi_65473642
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:37 schreef Sargon het volgende:
1e klas is ook onzinnig, iig wel in de hoeveelheid als nu. Zonder OV kost een retourtje Leiden Amsterdam iets van 13 euro, belachelijk hoog om vervolgens ook nog eens te moeten gaan staan.
Dan ga je toch lekker met de auto?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65473724
Fiets een optie??
pi_65473812
TS, wat slik jij?

En kan je dat ook voor mij regelen?
pi_65475932
Gast, als het beleid van de NS je niet bevalt, dan ga je toch naar de concurrent?

Oh, wacht...
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:39:34 #73
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_65476271
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:33 schreef k_man het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook geen alternatief als je in het centrum wil zijn
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 23:46:17 #74
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_65478559
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:13 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Spelling + ramp = spellingramp! Zonder een S. Lul toch niet zo dom man
Helder licht. Zeker een paar klassen overgeslagen op de basisschool?
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:45:23 #76
157922 fathank
pi_65480925
quote:

[..]

SPOILER
Euhm, met 2 man met de auto gaan is doorgaans goedkoper dan 2 treinkaartjes zonder korting.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:45:52 #77
157922 fathank
pi_65480932
quote:

[..]

SPOILER
Bovendien betaal ik minder bijtelling dan dat een ov-jaarkaart zou kosten.
pi_65483779
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Euhm, met 2 man met de auto gaan is doorgaans goedkoper dan 2 treinkaartjes zonder korting.
TS was niet met 2 man.
pi_65483846
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Bovendien betaal ik minder bijtelling dan dat een ov-jaarkaart zou kosten.
Als je van je werkgever een OV-jaarkaart zou krijgen ipv een leasebak, zou je helemaal geen bijtelling betalen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:18:05 #80
157922 fathank
pi_65485022
Met een OV-jaarkaart kom ik ook op iedere plek in Nederland binnen afzienbare tijd.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:19:41 #81
157922 fathank
pi_65485078
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:18 schreef fathank het volgende:
Met een OV-jaarkaart kom ik ook op iedere plek in Nederland binnen afzienbare tijd.
Laat staan in België, Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:20:17 #82
157922 fathank
pi_65485092
En achter een trein kan ik ook een trailer met boot hangen.
pi_65487163
Ik zei dat het OV goedkoper is. Niet dat het altijd handiger is.
pi_65487358
quote:
De officier van justitie is gewoon een of andere gast achter een webcam
Serieus, gaat dat zo?

Gelijk vragen: wat heb je aan? Heb je zin? Laat eens wat zien...
pi_65515696
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef zovty het volgende:

[..]

Serieus, gaat dat zo?

Gelijk vragen: wat heb je aan? Heb je zin? Laat eens wat zien...
camsexxe met de officier van justitie
Die hoer van mij zat helaas niet achter een webcam
pi_65525432
quote:

en dat mag ook niet. Verder moest iemand je gewoon voor de trein duwen, scheelt de Nederlandse staat en dus de belastingbetalers een hoop geld met je onzinnigheden die je poogt te beschrijven in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')