In Duitsland blijkbaar wel hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:25 schreef fathank het volgende:
Op bijzondere verrichtingen alleen kun je niet zakken.
Ik heb een fietser over het hoofd gezien met een ingreep als gevolg en toch ben ik geslaagd. Ligt waarschijnlijk heel erg aan de situatie en natuurlijk of de rest van de rit goed verloopt, wat bij mij wel het geval was. Ik kwam uit een uitrit, keek goed naar links en rechts en zag dat ik kon gaan. Op het moment dat ik heel rustig begon te rollen kwam er opeens een fietser van rechts over de stoep aangereden die ik dus pas zag toen de examinator al op de rem had getrapt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:10 schreef blup het volgende:
Ben het enigzins met je eens, maar ook niet.. Een fietser over het hoofd zien in een ritje van 40 minuten mag gewoon niet. Als je dat elke dag zou doen om de 40 minuten is er iets niet in orde.
Ja, dat klopt ook inderdaad (met name 's avonds laat in het weekend is het natuurlijk oppassen geblazen, want dan zie je regelmatig dronken mensen rondrijden), maar dat heeft op zich niet zo veel met de rijopleidingen te maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:47 schreef Becherovka het volgende:
In curacao wordt ook stelselmatig dronken gereden weet ik toevallig, dus ook al heb je daar een gedegen rijopleiding, dan ben je vaak nog niet eens in staat om na te denken waar je mee bezig bent.
iemand die aan zn 3e les zit, let nou eenmaal nog niet zo goed op z'n snelheid. En als je als instructeur blijft corrigeren leren ze het nooitquote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:29 schreef Fer het volgende:
27 lessen 1x geslaagd. Ik reed zeker niet perfect, dat zei de examinator ook maar toch gefeliciteerd, je red je wel in het verkeer.
Vooral te danken aan mijn goeie instructeur denk ik.
Erger me nog altijd dood als ik sommige lesauto's zie rijden, 25 rijden op een 50km voorrangsweg of 10 meter voor de streep stilstaan bij een stoplicht zonder dat de instructeur er iets aan doet.
Je zou eens moeten afvragen wie hier nu de echte zakkenvullers zijn, CBR of de rijscholen?
Ze zien gewoon niet in hoe lang de leercurve is. Ik denk dat het merendeel van de mensen dat wel gehad hebben hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:32 schreef Becherovka het volgende:
Wel mooi dat mensen gaan zeiken dat ze echt wel konden rijden en absoluut geen gevaar op de weg waren, terwijl ze net een km of 300 ervaring hebbenAls of alle examinatoren criminelen zijn die op ieders geld af zijn...
Ik de eerste les al 120quote:
Als je 115 lessen nodig hebt dan is de samenleving genaaid met weer een klapmongool die niet kan rijden en binnen de kortste keren zichzelf of een ander in de vangrail parkeert.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:36 schreef timbosie het volgende:
nee tis geen grapje ik ben gewoon dik genaait maarja ik heb hem ( automaat dan ) ooit komt er E achter b ( dan vervalt de automaat namelijk automatisch).
Ben jij examinator ofzo?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:43 schreef invine het volgende:
ik heb in totaal 32 lesuren gehad, voor beide eerste keer geslaagd.. heb hem nu bijna 3 jaar.. maar ik ben het verder eens dat het geldklopperij is.. Veel mensen die ik ken zakken op onzinnige redenen.
Ik heb hem vandaag gehaald! (3e poging)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:31 schreef zomoetdat het volgende:
[..]
Van wiki: http://nl.wikipedia.org/w(...)entage_CBR_Nederland
Slagingspercentage CBR Nederland
Gebaseerd op de Nederlandse slagingspercentage in 2006 en 2007
eerste keer praktijkexamen slaagpercentage CBR 41%
tweede keer praktijkexamen slaagpercentage CBR 75%
nee maar je kan enigzins wel ingeschatten hoe goed iemand in het verkeer zou kunnen rijden.. zelfde verhaal mijn zus is geslaagd toen ze fietsers inhaalde in een on overzichtelijke bocht..quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:19 schreef fathank het volgende:
Het was ook geen serieuze vraag. Alsof jij na het verhaaltje van een gezakte vriend kan beoordelen of het terecht was of niet/
Lieve schat, ik hoor ook bij die 14,75 procent dus je hoeft je nu niet zo alleen te voelen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:26 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag gehaald! (3e poging)
Mijn kans om de eerste twee keer te zakken is dus 14,75 procent. Dat is best kleinEn toch twee keer gezakt..
Wat is daar erg aan? In de praktijk zul je het ook moeten kunnen.quote:Valt het niemand op dat ze bij het afrijden altijd naar de moeilijkste inritten zoeken om je te laten afslaan? Of de drukst geparkeerde straten om je te laten keren of parkeren?
Als ik examinator was en iemand met jouw instelling kwam bij mij de auto in, zou ik je ook laten zakken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:52 schreef nergensthuis het volgende:
Jawel jawel. Er worden wel degelijk percentages gehanteerd.
-heul verhaal-
Beetje böse? Jazeker.
WTF laten zakken op een stopstreep? Ik stond ruim een meter óver de stopstreep tijdens m'n examen (was nog nóóit gebeurd tijdens rijles en vooralsnog ook nooit nu ik zelf rij) en ik was gewoon geslaagdquote:Op woensdag 21 april 2010 19:20 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ach, heb er zelf ook 3x over gedaan.
Eerste keer gezakt door veel fouten, was echt ontzettend zenuwachtig voor dat examen en verknalde het.
Tweede keer ben ik een keer op de stopstreep bij het verkeerslicht gestopt met mijn voorwielen, dat was ook de enige reden verder vond ie mijn rit perfect.
Derde keer hetzelfde als tweede keer maar dan zonder dat ene kleine 'foutje'.
Inmiddels ook C rijbewijs gehaald, die wel in 1x.
Kanker CBR, jammer dat ik er nog moet komen voor A.
Al die verhalen van mensen die roepen dat ze gezakt zijn door één heel klein foutje (zoals de stopstreep) neem ik ook met een grote korrel zout eerlijk gezegd hoor... Als je gewoon normaal rijdt, zul je echt niet zakken op één of zelfs meerdere kleine foutjes. Op het moment dat je zogenaamd gezakt bent op een stopstreep, zal de rest van de rit ook wel gewoon klote zijn geweest. De grap is natuurlijk dat vrijwel iedereen die gewoon klote heeft gereden, zégt te zijn gezakt op iets lulligs.quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:58 schreef davidov2009 het volgende:
WTF laten zakken op een stopstreep? Ik stond ruim een meter óver de stopstreep tijdens m'n examen (was nog nóóit gebeurd tijdens rijles en vooralsnog ook nooit nu ik zelf rij) en ik was gewoon geslaagdWat een rotexaminatoren hebben jullie zeg
![]()
Tuuurlijk.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zoals in het begin al werd gezegd. Topic vol met faalers/ klagers. Als je gewoon normaal je lessen volgt, je theorie gewoon normaal leert dan slaag je gewoon in één keer. Auto in 1x geslaagd door gewoon normaal te rijden en motor ook (beide examens) door gewoon normaal te rijden. En niet zoals het merendeel hier met bezwete trillende handjes de auto in stappen en dan achterlijke fouten maken en dat op het CBR afschuiven. Dat is gewoon bullshit, mijn vriendin is ook 3x gezakt en dat kwam gewoon door haar zelf en niet door het CBR.
Fijn dat jij controle hebt over je autonome zenuwstelsel. Je bent de eerste. Ik raad je aan contact op te nemen met je huisarts.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
(...) En niet zoals het merendeel hier met bezwete trillende handjes de auto in stappen en dan achterlijke fouten maken en dat op het CBR afschuiven.(...)
Het was toch echt mijn enige fout en verder reed ik de rit precies zo netjes en oplettend als de derde keer waarvoor ik wel ben geslaagd.quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:37 schreef Omniej het volgende:
[..]
Al die verhalen van mensen die roepen dat ze gezakt zijn door één heel klein foutje (zoals de stopstreep) neem ik ook met een grote korrel zout eerlijk gezegd hoor... Als je gewoon normaal rijdt, zul je echt niet zakken op één of zelfs meerdere kleine foutjes. Op het moment dat je zogenaamd gezakt bent op een stopstreep, zal de rest van de rit ook wel gewoon klote zijn geweest. De grap is natuurlijk dat vrijwel iedereen die gewoon klote heeft gereden, zégt te zijn gezakt op iets lulligs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |