Ja dat is allemaal leuk en aardig, maar alsof er harde richtlijnen zijn over het aantal mensen wat ze moeten laten zakkenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:31 schreef zomoetdat het volgende:
[..]
Van wiki: http://nl.wikipedia.org/w(...)entage_CBR_Nederland
Slagingspercentage CBR Nederland
Gebaseerd op de Nederlandse slagingspercentage in 2006 en 2007
eerste keer praktijkexamen slaagpercentage CBR 41%
tweede keer praktijkexamen slaagpercentage CBR 75%
Mijn topic gaat nog niet eens zo direct over hoe zielig ik ben en hoeveel geld + frustratie ik daar heb opgedaan, maar meer over het feit dat dit achterlijke systeem nog steeds in ere wordt gehouden en niemand er iets aan doet...
Sterker nog, ze maken het nog elk jaar moeilijker en duurder ook overdreven gesproken...
En over die vrouw in India, ja die zal inderdaad zich moeten aanpassen aan het "ander soort" verkeer in Nederland... Maar de auto beheerst zij al lang, de theorie is een koud kunstje en hoogstens moet ze wat kijktechnieken bijleren voor fietsers.
Maar voor het CBR moet je 100% aan een examinator-verwachting voldoen en daar valt geen speld tussen te krijgen... De ene slaagt met door rood rijden en de andere zakt door "te veel kijken" ...
Dan ben je nog zo goed en duur opgeleid, maar het betekent in de ogen van de examinator helemaal niks.
Terwijl het echte autorijden en leren gewoon komt door ervaring. Al onze vaders zijn waarschijnlijk "goede verkeersdeelnemers" en hebben 25 jaar geleden ook een kutexamentje van niks doorlopen.
Het is gewoon overbodig, mierenneukerij, subjectief, grote kloof tussen rijschool en examinator, veel te duur en simpelweg overbodig.
Typisch Nederland weer, ze denken iets goeds te hebben bedacht en slaan daar in door.
Daarom zijn er in Nederland ook een miljoen flitspalen en dat is 1000 keer meer dan het aantal flitspalen over de hele wereld(deze cijfers zuig ik uit mijn duim)
Waar komt toch die Nederlandse arrogantie vandaan? Dat een persoon uit India die al 20 jaar schadevrij rijdt toch slechter is dan wij! En het Nederlandse pietepeuterige onzin examen moet halen alvorens ze weer VERDER mag rijden...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal leuk en aardig, maar alsof er harde richtlijnen zijn over het aantal mensen wat ze moeten laten zakken. Als je niet goed genoeg kunt rijden in hun ogen krijg je je papiertje niet. Jullie zeggen allemaal "het ging perfect, geen ingreep gehad". Blijkbaar hebben die mensen een dermate slecht verkeersinzicht dat ze zelf nog niet eens zien wat ze verkeerd doen.
En wat betreft die vrouw uit India. Voertuigbeheersing is slechts 1 klein deel van je examen, dat hoef ik je toch hopelijk niet uit te leggen. En de theorie kennen is 1 ding, maar in de praktijk kunnen toepassen en in een split second de juiste beslissing nemen is een heel ander verhaal..
ben een keer gezakt mog 5 vragen fout hebben hat er 6 foutquote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:22 schreef donroyco het volgende:
Ben al twee keer gezakt op kutredenen en dat terwijl ik geen ingrepen heb gehad
Ze hebben zeker weer geld nodig daar
16,5 (trekker-oplegger) of 18,75 (motorwagen-aanhanger) meter, 1.6 mm.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:00 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ben een keer gezakt mog 5 vragen fout hebben hat er 6 fout
EN DAT GODVERDOMME ALEMAAL OMDATI KNIET WIST HOELANG EEN VRACHTWAGEN MOEST ZIJN OF HOE DIK MIJN PROFIEL VAN ME ROTBANDEN MOEST ZIJN
duus![]()
Omdat de verkeerssituaties tussen Nederland en India dermate verschillen dat je niet zomaar in een auto kunt stappen en denken dat je geen brokken maakt. Het gaat niet om de voertuigbeheersing, maar om het Nederlandse verkeerssysteem te leren kennen. Niks arrogantie, slechts ter bescherming van de medemens.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:58 schreef zomoetdat het volgende:
[..]
Waar komt toch die Nederlandse arrogantie vandaan? Dat een persoon uit India die al 20 jaar schadevrij rijdt toch slechter is dan wij! En het Nederlandse pietepeuterige onzin examen moet halen alvorens ze weer VERDER mag rijden...![]()
En het heeft vast niks te maken met de gedegen rijopleiding..quote:Nederland heeft inderdaad statistisch gezien niet de meeste verkeersdoden in europa (maar ook niet de minste) maar dat heeft ook veel te maken met de redelijke infrastructuur + snelheidcontroles en goede opvoeding van kinderen.
Op basis waarvan weet je dat zo zeker?quote:Als het examen de helft "makkelijker" was weet ik zeker dat er geen enkel verschil in verkeersdoden zou zijn.
Daarom heb je ook rijles met een ervaren bestuurder naast je die je bewust maakt van de gevaren van het autorijden. En niet alleen de gevaren voor jezelf, maar ook de meer kwetsbare deelnemers aan het verkeer.quote:Zoals ik al eerder zei, ongelukken komen niet door mensen omdat ze niet weten hoe het zou moeten, maar door roekeloos gedrag (persoonlijkheden) of slapeloosheid en foute inschattingen (omstandigheden).
Er zijn genoeg mensen die stoppen met het proberen te halen van het rijbewijs.quote:Daarbij komt dat er niemand stopt met het halen van zijn rijbewijs, al moet hij 50 keer op voor examen en autorijkunsten worden pas echt opgedaan nadat het rijbewijs al verkregen is.
Het maakt geen enkel verschil of een stoere knaap het op het examen goed doet of niet, want zodra hij zijn auto heeft blaast hij met zijn golfje met 120 door het dorp.
Ongelukken niet. Maar een moeilijk examen is wel een middel om mensen bewust te maken van het feit dat een auto besturen gevaarlijk kan zijn voor zichzelf en andere medeweggebruikers.quote:Ongelukken hou je niet tegen door een gigantisch moeilijk examen. Dat is het punt van het topic.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:58 schreef zomoetdat het volgende:
[..]
Waar komt toch die Nederlandse arrogantie vandaan? Dat een persoon uit India die al 20 jaar schadevrij rijdt toch slechter is dan wij! En het Nederlandse pietepeuterige onzin examen moet halen alvorens ze weer VERDER mag rijden...![]()
Nederland heeft inderdaad statistisch gezien niet de meeste verkeersdoden in europa (maar ook niet de minste) maar dat heeft ook veel te maken met de redelijke infrastructuur + snelheidcontroles en goede opvoeding van kinderen.
Als het examen de helft "makkelijker" was weet ik zeker dat er geen enkel verschil in verkeersdoden zou zijn. Zoals ik al eerder zei, ongelukken komen niet door mensen omdat ze niet weten hoe het zou moeten, maar door roekeloos gedrag (persoonlijkheden) of slapeloosheid en foute inschattingen (omstandigheden).
Daarbij komt dat er niemand stopt met het halen van zijn rijbewijs, al moet hij 50 keer op voor examen en autorijkunsten worden pas echt opgedaan nadat het rijbewijs al verkregen is.
Het maakt geen enkel verschil of een stoere knaap het op het examen goed doet of niet, want zodra hij zijn auto heeft blaast hij met zijn golfje met 120 door het dorp.
Ongelukken hou je niet tegen door een gigantisch moeilijk examen. Dat is het punt van het topic.
quote:Volgens een rapport van de Inspectie Verkeer & Waterstaat (IVW) is Nederland na Malta het meest verkeersveilige land van Europa.
ik weet niet of jij ooit is iemand met een metlintje 1.6 MM bandprofiel heeft staan opmeten maar ik niet hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 08:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
16,5 (trekker-oplegger) of 18,75 (motorwagen-aanhanger) meter, 1.6 mm.
Zakken op zulke dingen snap ik niet. Dat zijn gewoonweg dingen die je moet kunnen onthouden, geen inzicht nodig oid.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik weet niet of jij ooit is iemand met een metlintje 1.6 MM bandprofiel heeft staan opmeten maar ik niet hoor![]()
![]()
hoe wou je dat doen
hij krijgt toch een beurt ieder jaar dit is toch klinkklare onzin vragen
Moet je er wel minimaal een half jaar (oid) gewoond hebben...quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:09 schreef thloreg het volgende:
De TS heeft zo gelijk met zijn openingspost. Daarom moet je ook je rijbewijs op de Antillen of welk ander EU land halen en dan laten omwisselen in NL.
Je kunt gewoon niet rijden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:09 schreef thloreg het volgende:
De TS heeft zo gelijk met zijn openingspost. Daarom moet je ook je rijbewijs op de Antillen of welk ander EU land halen en dan laten omwisselen in NL.
Ik ben oprecht geïnteresseerd, wat probeer je hier te zeggen?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:59 schreef MeZZiN het volgende:
Zelf geslaagd voor de eerste keer met ingreep zelf (die kwam omdat zij van CBR een beetje schrikerig)...
nee ze was een rare alleen ze zei er niets over.... erg raar allemaal. vond het wel best eigenlijk. Ik krijg alleen wel het gevoel dat CBR willekeur toepast over wie slaagt en en wie zakt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:07 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ik ben oprecht geïnteresseerd, wat probeer je hier te zeggen?
Je bent geslaagd met een ingreep die te wijten was omdat de examinatrice 'schrikkerig' was? En dat gaf ze zelf toe?
geslaagd na een ingreepquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:59 schreef MeZZiN het volgende:
Zelf geslaagd voor de eerste keer met ingreep zelf (die kwam omdat zij van CBR een beetje schrikerig) een vriend van mij heeft zij al iets van 4 laten zakken. ik haa 18 lessen gehad ofzo a 50 gulden plus examen en theorie.
Ik vind wel dat het enorm duur is en is alleen nog duurder geworden.
In Duitsland blijkbaar wel hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:25 schreef fathank het volgende:
Op bijzondere verrichtingen alleen kun je niet zakken.
Ik heb een fietser over het hoofd gezien met een ingreep als gevolg en toch ben ik geslaagd. Ligt waarschijnlijk heel erg aan de situatie en natuurlijk of de rest van de rit goed verloopt, wat bij mij wel het geval was. Ik kwam uit een uitrit, keek goed naar links en rechts en zag dat ik kon gaan. Op het moment dat ik heel rustig begon te rollen kwam er opeens een fietser van rechts over de stoep aangereden die ik dus pas zag toen de examinator al op de rem had getrapt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:10 schreef blup het volgende:
Ben het enigzins met je eens, maar ook niet.. Een fietser over het hoofd zien in een ritje van 40 minuten mag gewoon niet. Als je dat elke dag zou doen om de 40 minuten is er iets niet in orde.
Ja, dat klopt ook inderdaad (met name 's avonds laat in het weekend is het natuurlijk oppassen geblazen, want dan zie je regelmatig dronken mensen rondrijden), maar dat heeft op zich niet zo veel met de rijopleidingen te maken.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:47 schreef Becherovka het volgende:
In curacao wordt ook stelselmatig dronken gereden weet ik toevallig, dus ook al heb je daar een gedegen rijopleiding, dan ben je vaak nog niet eens in staat om na te denken waar je mee bezig bent.
iemand die aan zn 3e les zit, let nou eenmaal nog niet zo goed op z'n snelheid. En als je als instructeur blijft corrigeren leren ze het nooitquote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:29 schreef Fer het volgende:
27 lessen 1x geslaagd. Ik reed zeker niet perfect, dat zei de examinator ook maar toch gefeliciteerd, je red je wel in het verkeer.
Vooral te danken aan mijn goeie instructeur denk ik.
Erger me nog altijd dood als ik sommige lesauto's zie rijden, 25 rijden op een 50km voorrangsweg of 10 meter voor de streep stilstaan bij een stoplicht zonder dat de instructeur er iets aan doet.
Je zou eens moeten afvragen wie hier nu de echte zakkenvullers zijn, CBR of de rijscholen?
Ze zien gewoon niet in hoe lang de leercurve is. Ik denk dat het merendeel van de mensen dat wel gehad hebben hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:32 schreef Becherovka het volgende:
Wel mooi dat mensen gaan zeiken dat ze echt wel konden rijden en absoluut geen gevaar op de weg waren, terwijl ze net een km of 300 ervaring hebbenAls of alle examinatoren criminelen zijn die op ieders geld af zijn...
Ik de eerste les al 120quote:
Als je 115 lessen nodig hebt dan is de samenleving genaaid met weer een klapmongool die niet kan rijden en binnen de kortste keren zichzelf of een ander in de vangrail parkeert.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:36 schreef timbosie het volgende:
nee tis geen grapje ik ben gewoon dik genaait maarja ik heb hem ( automaat dan ) ooit komt er E achter b ( dan vervalt de automaat namelijk automatisch).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |