Afremmen waarvoor? Er is niets om voor af te remmen, behalve die borden.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Een soort kunstmatige verkeersdrempel om je te laten afremmen.
Borden opslagquote:Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef Wombcat het volgende:
Ze hadden nog wat borden over, daar moesten ze toch wat mee.
Daar lijkt het inderdaad op.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef Wombcat het volgende:
Ze hadden nog wat borden over, daar moesten ze toch wat mee.
quote:Op maandag 26 januari 2009 21:49 schreef mstx het volgende:
Vanwege spoorvorming?
Heb geen spoorvorming of oprit gezien. Het was echt in the middle of nowhere.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:49 schreef Bill_E het volgende:
afremmen voor de komende oprit.
Voor het slechte wegdek zal het inderdaad niet zijn, want dat is er niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:16 schreef Faxie het volgende:
Ik rijd er vaak genoeg langs, en ik heb nog steeds geen flauw idee waar die voor zijn. En zo slecht is het wegdenk nou ook weer niet daar trouwens.
Zoiets is het. Iets met te weinig stroefheid waar ze dan van die borden bij moeten zetten die iedereen negeert, om indien nodig claims te kunnen ontduiken.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:19 schreef Alexxxxx het volgende:
stuk matig wegdek
Het spoorviaduct tussen Roosendaal enWouw. Iets met slecht wegdek icm brak viaductquote:Op maandag 26 januari 2009 21:24 schreef dikkedoelie het volgende:
Goed, ik reed dus laatst over de A58 richting Bergen op Zoom. Wat mij opviel was de vreemde plaatsing van verkeersborden hier.
Op een kaarsrechte weg met maximumsnelheid 120km/u stond ineens een bord met maximumsnelheid 90km/u en op nog geen 50meter afstand alweer een bord om deze maximumsnelheid weer op te heffen. Ik vraag mij af wie in godsnaam verzonnen heeft dat dit handig zou zijn.
De eerste keer dacht ik, dit zal wel een foutje zijn. Maar nee, ik ben het verscheidene keren tegengekomen op andere snelwegen in de omgeving, echter alleen in west-brabant. Overigens was er ook geen sprake van wegwerkzaamheden of andere mogelijk gevaarlijke omstandigheden.
Zijn er meerdere mensen wie dit is opgevallen?
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:56 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Zoiets is het. Iets met te weinig stroefheid waar ze dan van die borden bij moeten zetten die iedereen negeert, om indien nodig claims te kunnen ontduiken.
Jep dat klopt, slecht wegdek op die spoorbrug. Ik rij die weg elke dag wel 2x ofzo.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:51 schreef Gutz het volgende:
[..]
Het spoorviaduct tussen Roosendaal enWouw. Iets met slecht wegdek icm brak viaduct
Hier???? Windows Map
Voornamelijk het vuil, waarschijnlijk. Meestal regent dat er wel grotendeels af of worden borden eens in de heel veel tijd gereinigd, maar nu is er zó veel gestrooid dat opspat en zit er nog een grote kans in dat het de komende weken nog moet gebeuren, dat er niks gepoetst wordt in de tussentijd.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:01 schreef TommyGun het volgende:
Sinds de vorst zijn de borden van de ANWB een stuk minder reflecterend geworden. In het donker zijn ze daardoor slechter leesbaar, alsof er donkere vlakken / banen op zitten. Waardoor komt dit? Vuil (pekel) dat erop is gespat? Reflecterende laag die er door de vorst af is gevreten?
Dankquote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Voornamelijk het vuil, waarschijnlijk. Meestal regent dat er wel grotendeels af of worden borden eens in de heel veel tijd gereinigd, maar nu is er zó veel gestrooid dat opspat en zit er nog een grote kans in dat het de komende weken nog moet gebeuren, dat er niks gepoetst wordt in de tussentijd.
Valt mee, het regent in NL dusdanig vaker dat het keihard vriest dat je op de lange termijn toch goedkoper uit bentquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:55 schreef HPoi het volgende:
KUT ZOAB
Duur en breekbaar. Onze regering is mooi in de verkooppraatjes getrapt van de wegenbouwers..............
Idd. Ze hadden het gewoon bij die betonplaten moeten houden. Die hebben het in België immers ook 80 jaar uitgehouden. Al dat nieuwerwetse gedoe is nergens voor nodigquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:55 schreef HPoi het volgende:
KUT ZOAB
Duur en breekbaar. Onze regering is mooi in de verkooppraatjes getrapt van de wegenbouwers..............
Nee, de borden staan net bij het stukje na de spoorbrug en voor afrit Wouwquote:Op woensdag 28 januari 2009 22:58 schreef Chinless het volgende:
[..]
Jep dat klopt, slecht wegdek op die spoorbrug. Ik rij die weg elke dag wel 2x ofzo.
quote:Borden met 90 duiken op langs A58
door Irmgard Breugelmans. dinsdag 25 november 2008
ETTEN-LEUR/SINT WILLEBRORD - Jarenlang tuf je met een vaartje van 120 kilometer per uur van Breda naar Roosendaal, staan er ineens twee snelheidsborden op de A58 waarop staat dat je maximaal 90 mag.
Eronder hangt een bordje met de waarschuwing 'slipgevaar'. Die alarmering geldt voor een stuk weg van bijna zes kilometer.
Wat is er plots veranderd? Zijn de bochten bij Etten-Leur en Willebrord dan toch te scherp? Maar waarom langs de andere kant dan niet? Daar staan geen borden.
Het eerste snelheidsbord van 90 staat ter hoogte van het ROC-gebouw annex Triviumhotel. Dat betekent remmen. Even verderop staat een 90-bord met een dikke streep erdoor, dus mag je weer lekker gas geven, om vlak voor de afslag Sint Willebrord weer pats op de rem te moeten staan.
Volgens woordvoerster Karen Vinke van Rijkswaterstaat Noord-Brabant gaat het 'gelukkig' om een tijdelijke situatie. "We hebben de borden geplaatst omdat de stroefheid van de weg bij Etten-Leur en Sint Willebrord onvoldoende is. Dat is gebleken bij een controle, die we twee keer per jaar uitvoeren."
Ze haast zich om te benadrukken dat de weg zelf niet onveiliger is geworden. "De eisen die Rijkswaterstaat stelt, zijn erg hoog. Wel hopen we natuurlijk dat automobilisten zich aan de aangepaste snelheid houden."
Rijden op een weg die te glad is, kan bijvoorbeeld de remweg negatief beïnvloeden. Waarom het wegdek ineens minder stroef is, weten ze bij Rijkswaterstaat nog niet.
Vinke: "Dat zijn we nu aan het uitzoeken. We denken dat het aan de soort asfalt ligt. Maar voor het einde van het jaar, of anders aan het begin van 2009 hopen we het wegdek aangepast te hebben."
Een nieuwe slijtlaag is niet de oplossing, want een nieuwe weg kan ook kampen met het stroefheidsprobleem. Die moet nog ingereden worden en is dus te glad.
Behalve op de A58 (ook tussen Roosendaal en Wouw geldt op een klein weggedeelte een snelheidsbeperking) heeft Rijkswaterstaat meer wegen ontdekt die niet stroef genoeg zijn. Zo zijn ook al borden opgedoken langs de A17 en de A16, zoals tussen knooppunt Zonzeel en de Moerdijkbrug.
Bron: BN/DeStem
Idd, vooral qua water scheelt het echt super veel. Niet eens aquaplaning.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ZOAB gaat idd minder lang mee, maar heeft wel aanzienlijke voordelen: veel minder last van (opspattend) water als het regent en veel minder geluidproductie.
Je kan op de meeste stukken nog steeds goed 120 blijven rijden hoor.. Op de A58 in West-Brabant enkel een beetje afremmen in de bocht bij knooppunt De Stok, westelijke richting... Daar staan ze ook. Maar de beschadigingen aan de bomen en vangrail geven aan dat de borden daar niet geheel onterecht staan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:05 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Idd, vooral qua water scheelt het echt super veel. Niet eens aquaplaning.
We betalen belasting genoeg, moeten ze 't ZOAB maar gewoon beter bijhouden!
quote:Weer anders op A58
maandag 23 maart 2009 | 07:52 | Laatst bijgewerkt op: maandag 23 maart 2009 | 07:56
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
ETTEN-LEUR/SINT WILLEBRORD - Rijkswaterstaat heeft de bordjes op de A58 bij Etten-Leur en Sint Willebrord opnieuw verhangen.
Nu hoeft er alleen nog maar 90 km/uur te worden gereden bij een nat wegdek. Dat geldt dan wel voor het hele traject tussen de afslag bij het Trivium aan de oostkant van Etten-Leur en de afslag Hoeven/Sint Willebrord, in feite dus voor vrijwel het hele nieuwe gedeelte van de A58 sinds de omlegging bij Etten-Leur.
De snelheidsbeperking geldt echter alleen in de rijrichting Roosendaal. Andersom staan wel borden die waarschuwen voor slipgevaar bij nat wegdek.
De maximumsnelheid van 90 km voor bepaalde wegvakken was ingevoerd wegens slijtage aan het wegdek. Komende zomer wordt dat vernieuwd.
Bron: http://www.bndestem.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |