abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 januari 2009 @ 21:24:25 #1
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_65434821
Goed, ik reed dus laatst over de A58 richting Bergen op Zoom. Wat mij opviel was de vreemde plaatsing van verkeersborden hier.
Op een kaarsrechte weg met maximumsnelheid 120km/u stond ineens een bord met maximumsnelheid 90km/u en op nog geen 50meter afstand alweer een bord om deze maximumsnelheid weer op te heffen. Ik vraag mij af wie in godsnaam verzonnen heeft dat dit handig zou zijn.

De eerste keer dacht ik, dit zal wel een foutje zijn. Maar nee, ik ben het verscheidene keren tegengekomen op andere snelwegen in de omgeving, echter alleen in west-brabant. Overigens was er ook geen sprake van wegwerkzaamheden of andere mogelijk gevaarlijke omstandigheden.

Zijn er meerdere mensen wie dit is opgevallen?
  maandag 26 januari 2009 @ 21:25:32 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_65434861
Hier tussen Heerenveen en Drachten ook ...
Frysk bloed tsjoch op!
  maandag 26 januari 2009 @ 21:29:03 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65435008
Een soort kunstmatige verkeersdrempel om je te laten afremmen.
censuur :O
  maandag 26 januari 2009 @ 21:35:47 #4
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_65435340
Zo in the middle of nowhere?
Frysk bloed tsjoch op!
  maandag 26 januari 2009 @ 21:46:16 #5
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_65435845
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Een soort kunstmatige verkeersdrempel om je te laten afremmen.
Afremmen waarvoor? Er is niets om voor af te remmen, behalve die borden.
pi_65435872
Ze hadden nog wat borden over, daar moesten ze toch wat mee.
in a crowd you lose humanity
pi_65435909
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef Wombcat het volgende:
Ze hadden nog wat borden over, daar moesten ze toch wat mee.
Borden opslag
  maandag 26 januari 2009 @ 21:48:55 #8
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_65435956
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef Wombcat het volgende:
Ze hadden nog wat borden over, daar moesten ze toch wat mee.
Daar lijkt het inderdaad op.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:49:17 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_65435971
Vanwege spoorvorming?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 26 januari 2009 @ 21:49:59 #10
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65436013
afremmen voor de komende oprit.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:55:46 #11
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_65436265
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:49 schreef mstx het volgende:
Vanwege spoorvorming?
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:49 schreef Bill_E het volgende:
afremmen voor de komende oprit.
Heb geen spoorvorming of oprit gezien. Het was echt in the middle of nowhere.
Het heeft uberhaupt geen nut want je bent er op die snelheid alweer voorbij voordat je er op hebt kunnen reageren.
pi_65442006
Ik rijd er vaak genoeg langs, en ik heb nog steeds geen flauw idee waar die voor zijn. En zo slecht is het wegdenk nou ook weer niet daar trouwens.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:23:42 #14
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_65443226
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:16 schreef Faxie het volgende:
Ik rijd er vaak genoeg langs, en ik heb nog steeds geen flauw idee waar die voor zijn. En zo slecht is het wegdenk nou ook weer niet daar trouwens.
Voor het slechte wegdek zal het inderdaad niet zijn, want dat is er niet.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:24:37 #15
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_65455139
Bel rijkswaterstaat en vraag het? laat het wel ff weten hier
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_65464733
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:19 schreef Alexxxxx het volgende:
stuk matig wegdek
Zoiets is het. Iets met te weinig stroefheid waar ze dan van die borden bij moeten zetten die iedereen negeert, om indien nodig claims te kunnen ontduiken.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_65480719
Dit is overal schering in inslag. Zover ik heb gelezen wordt dit gedaan omdat het wegdek te glad is (geworden). Mocht je alsnog op dat stuk slippen / wat niet meer, dan kan je mooi RWS niet aansprakelijk stellen want ze hadden je gewaarschuwd.

Doorgaans worden deze 90-km/uur stukken ook vergezeld met het 'slipgevaar' bordje.
pi_65480736
Ben je geflitst?
pi_65480749
Zoniet dan is er niets aan de hand.
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 09:14:59 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_65481446
Lijkt mij levensgevaarlijk om plotseling tot 90km/u af te remmen. Maarja, dat is 'eigen verantwoording'
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:46:13 #21
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65508302
Je ziet het vaker idd. Zal wel te maken hebben met de status van het wegdek oid
pi_65508843
Ik heb hier Rijkswaterstaat eerderr al over gemaild.
even de mail zoeken... reactie komt zo.

Het was iets met de staat van het wegdek
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:01:50 #23
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65508936
Tof.

Overigens, een andere vraag van mijn kant:

Sinds de vorst zijn de borden van de ANWB een stuk minder reflecterend geworden. In het donker zijn ze daardoor slechter leesbaar, alsof er donkere vlakken / banen op zitten. Waardoor komt dit? Vuil (pekel) dat erop is gespat? Reflecterende laag die er door de vorst af is gevreten?
pi_65509736
helaas kan ik de mail niet meer terug vinden.
maar het kwam op het volgende neer:

Ivm de staat van het wegdek onder bepaalde omstandheden zijn dus de snelheden verlaagd. Dit is op de A4, A16 A17 A58 en de A59. Over een totale lengte van +/- 100km.

Dit zou eind december eigenlijk weer over zijn meen ik mij, maar helaas.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65511053
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:24 schreef dikkedoelie het volgende:
Goed, ik reed dus laatst over de A58 richting Bergen op Zoom. Wat mij opviel was de vreemde plaatsing van verkeersborden hier.
Op een kaarsrechte weg met maximumsnelheid 120km/u stond ineens een bord met maximumsnelheid 90km/u en op nog geen 50meter afstand alweer een bord om deze maximumsnelheid weer op te heffen. Ik vraag mij af wie in godsnaam verzonnen heeft dat dit handig zou zijn.

De eerste keer dacht ik, dit zal wel een foutje zijn. Maar nee, ik ben het verscheidene keren tegengekomen op andere snelwegen in de omgeving, echter alleen in west-brabant. Overigens was er ook geen sprake van wegwerkzaamheden of andere mogelijk gevaarlijke omstandigheden.

Zijn er meerdere mensen wie dit is opgevallen?
Het spoorviaduct tussen Roosendaal enWouw. Iets met slecht wegdek icm brak viaduct

Hier???? Windows Map
pi_65511085
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:56 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Zoiets is het. Iets met te weinig stroefheid waar ze dan van die borden bij moeten zetten die iedereen negeert, om indien nodig claims te kunnen ontduiken.
Dat denk ik ook.
pi_65511384
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:51 schreef Gutz het volgende:

[..]

Het spoorviaduct tussen Roosendaal enWouw. Iets met slecht wegdek icm brak viaduct

Hier???? Windows Map
Jep dat klopt, slecht wegdek op die spoorbrug. Ik rij die weg elke dag wel 2x ofzo.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65513160
Tja, das vooruitgang.
Eerst laat je wegen als de A29(Haringvlietbrug-Heinenoordtunnel) en de A2(Utrecht-Amsterdam) er zwaar verwaarloosd bijliggen met een maximum snelheid van 120. Nu gaan wegen direct naar 90 als er een steentje los ligt..
So we just called him Fred too
  vrijdag 30 januari 2009 @ 01:05:01 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65553520
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:01 schreef TommyGun het volgende:
Sinds de vorst zijn de borden van de ANWB een stuk minder reflecterend geworden. In het donker zijn ze daardoor slechter leesbaar, alsof er donkere vlakken / banen op zitten. Waardoor komt dit? Vuil (pekel) dat erop is gespat? Reflecterende laag die er door de vorst af is gevreten?
Voornamelijk het vuil, waarschijnlijk. Meestal regent dat er wel grotendeels af of worden borden eens in de heel veel tijd gereinigd, maar nu is er zó veel gestrooid dat opspat en zit er nog een grote kans in dat het de komende weken nog moet gebeuren, dat er niks gepoetst wordt in de tussentijd.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65556885
Waarschijnlijk vorstschade aan het ge-wel-di-ge ZOAB asfalt...

Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:40:05 #31
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65560965
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 01:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Voornamelijk het vuil, waarschijnlijk. Meestal regent dat er wel grotendeels af of worden borden eens in de heel veel tijd gereinigd, maar nu is er zó veel gestrooid dat opspat en zit er nog een grote kans in dat het de komende weken nog moet gebeuren, dat er niks gepoetst wordt in de tussentijd.
Dank
  vrijdag 30 januari 2009 @ 12:16:44 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_65562286
Op de A50 Zwolle - Apeldoorn staan ze ook. VOlgens mij ivm slecht wegdek op een brug oid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_65606186
KUT ZOAB

Duur en breekbaar. Onze regering is mooi in de verkooppraatjes getrapt van de wegenbouwers..............
  zaterdag 31 januari 2009 @ 21:24:06 #34
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65607017
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:55 schreef HPoi het volgende:
KUT ZOAB

Duur en breekbaar. Onze regering is mooi in de verkooppraatjes getrapt van de wegenbouwers..............
Valt mee, het regent in NL dusdanig vaker dat het keihard vriest dat je op de lange termijn toch goedkoper uit bent
pi_65619702
ZOAB slijt ook sneller dan normaal asfalt..... En aangezien de verkeersintensiteit in NL 1 v/d hoogste ter wereld is......
pi_65621132
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:55 schreef HPoi het volgende:
KUT ZOAB

Duur en breekbaar. Onze regering is mooi in de verkooppraatjes getrapt van de wegenbouwers..............
Idd. Ze hadden het gewoon bij die betonplaten moeten houden. Die hebben het in België immers ook 80 jaar uitgehouden. Al dat nieuwerwetse gedoe is nergens voor nodig

ZOAB gaat idd minder lang mee, maar heeft wel aanzienlijke voordelen: veel minder last van (opspattend) water als het regent en veel minder geluidproductie.
in a crowd you lose humanity
pi_65621884
ZOAB

* Gaat minder lang mee
* Breekt af onder de -10
* Is gladder bij ijzel dan gewoon wegdek
* Kost meer geld dan gewoon wegdek

Voordeeltjes: Minder rolgeluid en veel minder opspattend water.

Dan maar gewoon asfalt............
pi_66151092
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:58 schreef Chinless het volgende:

[..]

Jep dat klopt, slecht wegdek op die spoorbrug. Ik rij die weg elke dag wel 2x ofzo.
Nee, de borden staan net bij het stukje na de spoorbrug en voor afrit Wouw

Om precies te zijn hier: Live Search Maps
Ze staan bij dat donkere stukje asfalt. De weg zou wat gladder kunnen zijn in deze periode.
quote:
Borden met 90 duiken op langs A58
door Irmgard Breugelmans. dinsdag 25 november 2008

ETTEN-LEUR/SINT WILLEBRORD - Jarenlang tuf je met een vaartje van 120 kilometer per uur van Breda naar Roosendaal, staan er ineens twee snelheidsborden op de A58 waarop staat dat je maximaal 90 mag.

Eronder hangt een bordje met de waarschuwing 'slipgevaar'. Die alarmering geldt voor een stuk weg van bijna zes kilometer.

Wat is er plots veranderd? Zijn de bochten bij Etten-Leur en Willebrord dan toch te scherp? Maar waarom langs de andere kant dan niet? Daar staan geen borden.

Het eerste snelheidsbord van 90 staat ter hoogte van het ROC-gebouw annex Triviumhotel. Dat betekent remmen. Even verderop staat een 90-bord met een dikke streep erdoor, dus mag je weer lekker gas geven, om vlak voor de afslag Sint Willebrord weer pats op de rem te moeten staan.

Volgens woordvoerster Karen Vinke van Rijkswaterstaat Noord-Brabant gaat het 'gelukkig' om een tijdelijke situatie. "We hebben de borden geplaatst omdat de stroefheid van de weg bij Etten-Leur en Sint Willebrord onvoldoende is. Dat is gebleken bij een controle, die we twee keer per jaar uitvoeren."

Ze haast zich om te benadrukken dat de weg zelf niet onveiliger is geworden. "De eisen die Rijkswaterstaat stelt, zijn erg hoog. Wel hopen we natuurlijk dat automobilisten zich aan de aangepaste snelheid houden."

Rijden op een weg die te glad is, kan bijvoorbeeld de remweg negatief beïnvloeden. Waarom het wegdek ineens minder stroef is, weten ze bij Rijkswaterstaat nog niet.

Vinke: "Dat zijn we nu aan het uitzoeken. We denken dat het aan de soort asfalt ligt. Maar voor het einde van het jaar, of anders aan het begin van 2009 hopen we het wegdek aangepast te hebben."

Een nieuwe slijtlaag is niet de oplossing, want een nieuwe weg kan ook kampen met het stroefheidsprobleem. Die moet nog ingereden worden en is dus te glad.

Behalve op de A58 (ook tussen Roosendaal en Wouw geldt op een klein weggedeelte een snelheidsbeperking) heeft Rijkswaterstaat meer wegen ontdekt die niet stroef genoeg zijn. Zo zijn ook al borden opgedoken langs de A17 en de A16, zoals tussen knooppunt Zonzeel en de Moerdijkbrug.

Bron: BN/DeStem
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_66254701
ik heb wel eens gehoord dat ze die borden plaatsen op plaatsen waar veel spoorvorming is.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:03:53 #40
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:05:28 #41
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66255337
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

ZOAB gaat idd minder lang mee, maar heeft wel aanzienlijke voordelen: veel minder last van (opspattend) water als het regent en veel minder geluidproductie.
Idd, vooral qua water scheelt het echt super veel. Niet eens aquaplaning.

We betalen belasting genoeg, moeten ze 't ZOAB maar gewoon beter bijhouden!
pi_66266497
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:05 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Idd, vooral qua water scheelt het echt super veel. Niet eens aquaplaning.

We betalen belasting genoeg, moeten ze 't ZOAB maar gewoon beter bijhouden!
Je kan op de meeste stukken nog steeds goed 120 blijven rijden hoor.. Op de A58 in West-Brabant enkel een beetje afremmen in de bocht bij knooppunt De Stok, westelijke richting... Daar staan ze ook. Maar de beschadigingen aan de bomen en vangrail geven aan dat de borden daar niet geheel onterecht staan.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_67613282
quote:
Weer anders op A58

maandag 23 maart 2009 | 07:52 | Laatst bijgewerkt op: maandag 23 maart 2009 | 07:56
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

ETTEN-LEUR/SINT WILLEBRORD - Rijkswaterstaat heeft de bordjes op de A58 bij Etten-Leur en Sint Willebrord opnieuw verhangen.
Nu hoeft er alleen nog maar 90 km/uur te worden gereden bij een nat wegdek. Dat geldt dan wel voor het hele traject tussen de afslag bij het Trivium aan de oostkant van Etten-Leur en de afslag Hoeven/Sint Willebrord, in feite dus voor vrijwel het hele nieuwe gedeelte van de A58 sinds de omlegging bij Etten-Leur.

De snelheidsbeperking geldt echter alleen in de rijrichting Roosendaal. Andersom staan wel borden die waarschuwen voor slipgevaar bij nat wegdek.

De maximumsnelheid van 90 km voor bepaalde wegvakken was ingevoerd wegens slijtage aan het wegdek. Komende zomer wordt dat vernieuwd.
Bron: http://www.bndestem.nl
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')