Superlekker manquote:
Martino wattes?quote:
Ik eet ook 1 bakje per week maar vind dat niet zoveel hoeveel zit er nou in zo'n bakje en dat over een hele week.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:44 schreef DroogDok het volgende:
Valt wel mee volgens mij, niet ongezonder dan gehakt lijkt me.
Is wel lekker, maar een bakje per week is wel weer erg veel, hou het bij een half bakje.
He wat parasietenquote:Op maandag 26 januari 2009 19:48 schreef Charmian het volgende:
Het blijft rauw vlees, dus dat is altijd al wat avontuurlijker eten dan vlees dat goed verhit is.
Voor zwangere vrouwen is het in ieder geval niet verstandig om te eten ivm toxoplasmose of iets dergelijks, die parasiet kan het ongeboren kind beschadigen (lees ik net)
Volgens mij zijn er heel veel dingen die je niet wilt eten als je erbij na gaat denken hoe ze worden gemaakt...quote:Op maandag 26 januari 2009 19:51 schreef Adelante het volgende:
Ik heb in een slagerij gewerkt en weet hoe het gemaakt wordt, dus nee dankje
Daar:quote:
quote:Rauw vlees
In verband met toxoplasmose wordt geadviseerd geen rauw vlees te eten en groenten extra goed te wassen. Als je in de tuin werkt, is het verstandig om handschoenen te dragen. Toxoplasmose is een parasiet die voorkomt in de ontlasting van jonge poesjes, vandaar ook het advies geen kattenbak schoon te maken. Aaien en knuffelen met een kat kan absoluut geen kwaad. De toxoplasmoseparasiet is voor een volwassene ongevaarlijk. Als je ermee besmet raakt, merk je er bijna niets van, hooguit voel je je wat grieperig. Maar voor het ongeboren kind kan een besmetting zeer ernstige afwijkingen tot gevolg hebben.
Omdat katten vrij rondlopen en hun behoefte overal doen, kan de parasiet bijvoorbeeld bij een koe binnenkomen als die vrij in de wei loopt. De ontlasting van de kat kan ook in aanraking komen met groenten die op de koude grond geteeld worden. Om te voorkomen dat je besmet raakt, wordt afgeraden om rauw vlees te eten (biefstuk goed doorbakken, let op dat vlees van de barbecue goed gaar is). Eet tijdens je zwangerschap ook geen filet americain, rauwe tartaar enz.
Ok vertelquote:Op maandag 26 januari 2009 19:51 schreef Adelante het volgende:
Ik heb in een slagerij gewerkt en weet hoe het gemaakt wordt, dus nee dankje
Wat doet Adelante raar danquote:Op maandag 26 januari 2009 20:07 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb in een slagerij gewerkt en ik weet hoe het gemaakt wordt en hoe het vers smaakt. Het allerlekkerst is als het net gemaakt is, Supermarkt spul valt daarna alleen maar tegen.
Hoe het gemaakt wordt? Je maalt tartaar en gooit daar een hoeveelheid kant en klare saus doorheen.
Helaas heb ik geen recept van die saus maar het smaakt ongeveer als heel zoute cocktail saus.
Martino is préparé met: aurgurk, zure ajuintjes,Worchester saus,mosterd,ketchup,Tabasco,peper en zoutquote:Op maandag 26 januari 2009 20:36 schreef krakkemieke het volgende:
Oh ja, en martino is volgens mij Belgisch. Het is een pittige saus, met stukjes groente erin, beetje chutney achtig.
Past er goed bij, imho.
Bij ons ging er iets meer dan alleen tartaar inquote:
Wat daaaanquote:Op maandag 26 januari 2009 21:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
Bij ons ging er iets meer dan alleen tartaar in
Vlees dat niet meer los verkocht kon worden en dat werd vaak door de filet gedraaid met veel kruiden en zout/peper en je proefde er niks van. Ook tartaar die niet meer verkocht kon worden of al een week in de vitrine had gestaan, was nog prima om daar door de filet te mikken.quote:
Ja, maar die vreet je niet rauwquote:Op maandag 26 januari 2009 21:43 schreef Superrnova het volgende:
[..]
Dat zit ook in frikadellen enzo toch.. en dat is ook lekker.. ik zie geen probleem.
Van dat vlees maakten we gehaktballen die dezelfde dag opgegeten werden. Nee, geintje, zulke dingen heb ik niet meegemaakt.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
Vlees dat niet meer los verkocht kon worden en dat werd vaak door de filet gedraaid met veel kruiden en zout/peper en je proefde er niks van. Ook tartaar die niet meer verkocht kon worden of al een week in de vitrine had gestaan, was nog prima om daar door de filet te mikken.
Deze slagerij bestaat inmiddels niet meer, dat terzijde
De c1000 zou dat nooit doenquote:Op maandag 26 januari 2009 21:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
Vlees dat niet meer los verkocht kon worden en dat werd vaak door de filet gedraaid met veel kruiden en zout/peper en je proefde er niks van. Ook tartaar die niet meer verkocht kon worden of al een week in de vitrine had gestaan, was nog prima om daar door de filet te mikken.
Deze slagerij bestaat inmiddels niet meer, dat terzijde
En evt. ansjovis.....quote:Op maandag 26 januari 2009 21:33 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
Martino is préparé met: aurgurk, zure ajuintjes,Worchester saus,mosterd,ketchup,Tabasco,peper en zout
Vroeger was alles beter..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb het 2 weken terug zelf gemaakt, maar dat leek toch niet op wat ik wilde. Maar alle recepten die er circuleren gaan over belgische filet americain (prepare) en ik wil gewoon hollandse, oranje filet. Maar dan zelfgemaakt omdat die van de supermarkt zo "doorgefokt" is dat ie niet meer lekker is.
En of het gezond of ongezond is, in ieder geval zitten er tegenwoordig veel en veel meer calorieen in dan vroeger.
Okee, nee, dat is echt ambachtelijk, tartaar malen en dan gewoon groothandelsaus erdoorheen.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:07 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb in een slagerij gewerkt en ik weet hoe het gemaakt wordt en hoe het vers smaakt. Het allerlekkerst is als het net gemaakt is, Supermarkt spul valt daarna alleen maar tegen.
Hoe het gemaakt wordt? Je maalt tartaar en gooit daar een hoeveelheid kant en klare saus doorheen.
Helaas heb ik geen recept van die saus maar het smaakt ongeveer als heel zoute cocktail saus.
Wanneer je ziek wordt van voedsel (omdat het niet meer goed was), dan treden de klachten vaak meteen na het eten (binnen een paar uur) op. Dus als je gisteren een broodje hebt gegeten en je nu niet lekker voelt, lijkt het me sterk dat het van de filet komt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:36 schreef VeX- het volgende:
Mweh, ik heb gisteren een bakje gehaald. Smaakte lekker op een stokbroodje, maar ik voel me nu onwel. Dit is al de tweede keer dat ik dat heb nadat ik filet american heb gegeten.
Dus voorlopig blijf ik er vanaf.
Ik heb bij een collega ontdekt dat het helemaal geen kwaad kanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:29 schreef Tezz het volgende:
Filet Americain is lekker wanneer je het vers eet en goed gekoeld houdt. In de zomer koop ik het echt nooit. Ligt ie eerst een kwartier buiten de koeling terwijl jij door de supermarkt struint en dan gaat het bakje ook nog mee in een hete auto/fiets. Tegen de tijd dat ie bij jou thuis weer in de koelkast ligt lopen de bacterien polonaise door je filet....
Dat lijkt mij niet onlogisch.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:25 schreef Isabeau het volgende:
Is het trouwens waar wat ik hoorde, dat hoe lichter de filet americain hoe meer mayonaise er in zit?
Bij die van de AH zit er in elk geval heel weinig vlees en heel veel andere dingen doorheen. Waaronder fel-oranje kleurstof. Opzich wel lekker, maar heeft niets weg van Filet Americain.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb bij een collega ontdekt dat het helemaal geen kwaad kanTot twee maal toe een hele nachtdienst (en die van hem duren 10 uur) buiten de koelkast bewaren in een 24 graden omgeving geeft géén ziekteverschijnselen. Wel wat waterige filet met wat bruine kleur, maar voor de rest: hij leeft nog steeds!
ik zou hem echt nóóit na doen!
Is het trouwens waar wat ik hoorde, dat hoe lichter de filet americain hoe meer mayonaise er in zit?
beetje peper en zout mag ook!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:38 schreef cherrycoke het volgende:
wit pistoletje + filet americain + VEEL UITJES = LEKKEEEEEEEEEEEEER
Bij mijn weten zit er helemaal geen mayonaise in filet!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En voor die van de Albert Heijn: 3 el rundertartaar - 2 a 3 ons mayonaise - 2 ons pittige mosterd - 2 ons paprikapoeder - 2 ons chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zoutquote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:03 schreef r2d22 het volgende:
Filet American
Het orginele slagersrecept!
3 ons rundertartaar - 2 a 3 el mayonaise - 2 tl pittige mosterd - 2 tl paprikapoeder - 2 tl chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zout
Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worchestershiresaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smeuiger met mayonaise.
Dan heb je nog nooit een recept voor filet americain gezienquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef Tezz het volgende:
Bij mijn weten zit er helemaal geen mayonaise in filet!
Nee dat blijkt! Ik ga het dit weekend proberen te maken zelf, haha!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een recept voor filet americain gezien
Nou, ik heb ooit in een supermarktslagerij gewerkt, en daar ging wel gewoon vers vlees in, maar daarna een of ander chemisch goedje uit een emmer. Ik heb me nooit gerealiseerd dat die chemische oranje vloeistof wel eens aangemaakt zou kunnen zijn met mayo!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht trouwens ook altijd dat het gemalen vlees met kruiden was en 'schrok' toen ik zag dat er veel mayo doorgaat
Ik gok eerder: Hoe meer oranje, hoe magerder. Meer rood = meer vlees..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:45 schreef Smallish het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe roder de filet is, hoe magerder. Ook wel logisch natuurlijk, gezien de mayo.
Ik heb nergens gezegd dat het ambachtelijk was.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Okee, nee, dat is echt ambachtelijk, tartaar malen en dan gewoon groothandelsaus erdoorheen.
Ja, en de meeste calorieėn zitten niet in het vlees maar in de mayo..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik gok eerder: Hoe meer oranje, hoe magerder. Meer rood = meer vlees..
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:43 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou, ik heb ooit in een supermarktslagerij gewerkt, en daar ging wel gewoon vers vlees in, maar daarna een of ander chemisch goedje uit een emmer. Ik heb me nooit gerealiseerd dat die chemische oranje vloeistof wel eens aangemaakt zou kunnen zijn met mayo!
Er bestaat ook filet van kalfsvlees en dat is echt niet rood, maar wel mager.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:45 schreef Smallish het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe roder de filet is, hoe magerder. Ook wel logisch natuurlijk, gezien de mayo.
Bij de Jumbo hebben ze ook lekkere en volgens mij meer echtere. het smaakt veel beter en is ook korter houdbaarquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:27 schreef grif het volgende:
Als je in Amsterdam of Haarlem woont, zou je eens langs Marqt kunnen fietsen. De filet americain die daar verkocht wordt, lijkt niet eens op die van de AH, maar is wel zoals ik 'm van vroeger ken. Gewoon drie dagen en niet drie weken houdbaar. Geen knaloranje kleur en een fijne subtiele smaak.
Ik ben een heuze jumbofiel, maar voor de Filet Americain maak ik een ommetje naar de Hemaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:01 schreef Paul het volgende:
[..]
Bij de Jumbo hebben ze ook lekkere en volgens mij meer echtere. het smaakt veel beter en is ook korter houdbaar
Hemaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben een heuze jumbofiel, maar voor de Filet Americain maak ik een ommetje naar de Hema
Ik vind de peper filet americain van de C1000 verreweg de lekkerste!quote:
SlagersFA is wel een stuk beter hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 06:37 schreef Superrnova het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat smaken verschillen
'ontdekt' klinkt als oudquote:Op woensdag 28 januari 2009 06:39 schreef sig000 het volgende:
Ik heb hier zonet een bakje in de koelkast ondekt, ga dat op een wit broodje smeren en post dan zometeen mijn bevindingen.
Het spul komt van AH XL.
Dat laatste.quote:Op woensdag 28 januari 2009 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
'ontdekt' klinkt als oudmaar ik neem aan dat je zelf de boodschappen dus niet doet
Nee, het elitaire kunnen ze beter aan jou overlatenquote:Op woensdag 28 januari 2009 07:08 schreef Twerk het volgende:
Ik vind het meer van dat afgezaagde spul waar je fantasieloze tante voor de 57e verjaardag achtereen weer mee op tafel komt ,, En tot overmaat van ramp heb je dan een neefje die te klein is voor het bier en te groot voor de biokken die blijft smeren en anderen de al eerder genoemde fantasieloze, vrij smakeloze toostjes aansmeren
Tevens pruttel waar bepaalde studenten elitair over menen te moeten praten.. Over 'zo'n oppervlakkig product![]()
Dat lijkt me idd een stuk meer gepast ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, het elitaire kunnen ze beter aan jou overlaten![]()
Als op de verpakking staat "gehakte biefstuk met fijne kruiden", dan verwacht ik dat dat erin zit, en niets anders.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een recept voor filet americain gezien
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:08 schreef Twerk het volgende:
Ik vind het meer van dat afgezaagde spul waar je fantasieloze tante voor de 57e verjaardag achtereen weer mee op tafel komt ,, En tot overmaat van ramp heb je dan een neefje die te klein is voor het bier en te groot voor de biokken die blijft smeren en anderen de al eerder genoemde fantasieloze, vrij smakeloze toostjes aansmeren
Tevens pruttel waar bepaalde studenten elitair over menen te moeten praten.. Over 'zo'n oppervlakkig product![]()
Dat hoeft nog geeneens perse..quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:21 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Pretentie's hebben over voedsel vind ik oppervlakkig.
misschien, maar niet zo erg als drop en pindakaasquote:Op woensdag 28 januari 2009 07:08 schreef Twerk het volgende:
Waar filet americain zoal toe kan leiden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:26 schreef kingmob het volgende:
Iemand is rijp voor de psych geloof ik
Je bent ook nog trots op je misantropische houding zeker?
Ach het is gewoon een hele reėle uiteenzetting van zaken.. Verder is het nog maar de vraag of een mannetje als jij wel weet wat misantropisch betekentquote:Op woensdag 28 januari 2009 07:26 schreef kingmob het volgende:
Iemand is rijp voor de psych geloof ik
Je bent ook nog trots op je misantropische houding zeker?
Ik bespeur toch enigszins een hooghartige houding, waarom doe je dat niet tegen mij?quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:29 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ach het is gewoon een hele reėle uiteenzetting van zaken.. Verder is het nog maar de vraag of een mannetje als jij wel weet wat misantropisch betekent
Dat valt wel mee.. En waarom zou ik dat wel doen dan? We hebben notabene op een zeer hoog niveau een quiz gespeeld eerder deze nachtquote:Op woensdag 28 januari 2009 07:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik bespeur toch enigszins een hooghartige houding, waarom doe je dat niet tegen mij?
Klopt, er kan immers maar 1 persoon zo geweldig intellectueel en welbespraakt zijn als jij. Was dat niet zo, dan zou je gewoon niet uniek zijn!quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:29 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ach het is gewoon een hele reėle uiteenzetting van zaken.. Verder is het nog maar de vraag of een mannetje als jij wel weet wat misantropisch betekent
Ok dat is zo.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:33 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.. En waarom zou ik dat wel doen dan? We hebben notabene op een zeer hoog niveau een quiz gespeeld eerder deze nacht
Misschien moet je mijn topic over de essentie van eten? eens lezen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:25 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat hoeft nog geeneens perse..
Wat echter wel bijzonder oppervlakkig is, is op geen enkele manier wat bijdragen of een mening ventileren, maar enkel een geforceerde opmerking plaatsen om de tijd te doden voordat je weer aan de dagelijkse en zo vertrouwde routine mag beginnen.. Met op de achtergrond sky radio.
"Druipt hij af"... Dat baseer je ook enkel op het feit dat ik zondag ging slapen nadat ik jouw vermoeiende, huishoudelijke gewauwel al een tijdje had aangehoordquote:Op woensdag 28 januari 2009 07:33 schreef Tezz het volgende:
Dames en heren van het Filet-topic: Twerk maakt er een dagtaak van om mensen af te zeiken. Ik verdenk hem er van dat het niet eens zijn echte mening is die hij/zij zo vakkundig uit de doeken doet, maar gewoon telkens iets verzint om toch maar weer eens naar uit de hoek te komen.
Mijn advies: niet reageren op meneer/mevrouw Twerk. dat werkt het beste, want dan druipt hij af na een tijdje.
En om ontopic te blijven: hard broodje, ijsbergsla eronder, dun laagje filet (anders wordt het zo overheersend), gekookt eitje en verse peper. Heerlijk!!!!!
Mwa, ik heb het toch maar weer geprobeerd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:36 schreef VeX- het volgende:
Mweh, ik heb gisteren een bakje gehaald. Smaakte lekker op een stokbroodje, maar ik voel me nu onwel. Dit is al de tweede keer dat ik dat heb nadat ik filet american heb gegeten.
Dus voorlopig blijf ik er vanaf.
Ik heb altijd als ik ooit eenmaal ergens ziek van ben geweest dan durf ik het gewoon noooooit meer te eten. Zit tussen mijn oren denk ik, haha.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:52 schreef VeX- het volgende:
[..]
Mwa, ik heb het toch maar weer geprobeerd.![]()
Het geeft gesmaakt en ik voel me nochtans ook prima.
Maar filet is ook geen culinair hoogstandje! Maar dat geeft niets, als het maar lekker is! Ik kook zelf bijna altijd vers met pure (liefst biologische) ingredienten, maar een frietje met op zijn tijd gaat er ook wel in hoor! En een broodje filet uit de supermarkt (inclusief chemische derrie) ook dus!quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:58 schreef sig000 het volgende:
De filet Americain die ik op heb was geen enkel probleem voor mijn maag maar echt een culinair hoogstandje, nee dat was 't niet.
Vreetzakquote:Op woensdag 28 januari 2009 08:06 schreef Tezz het volgende:
[..]
en wanneer het eenmaal open is eet ik het dezelfde dag op.
Ik heb echt geen flauw ideequote:Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef Aanvoerder het volgende:
Even serieus, dit is iets wat ik volledig gemist heb hier in het buitenland, maar wat is een broodje Martino precies?
quote:Een "Martino" is een dik belegd Belgisch broodje. Een begrip in Belgiė, compleet onbekend in Nederland.
Een erg lekker broodje met Filet American als basis. (2 pers)
Ingrediėnten
Basis Martino:
- 2 afbak stokbroodjes
- 150 gr Filet American
- 3 augurken
- 1 ui
- pittige mosterd
- hot ketchup
- tabasco
- zout en peper
Voorbereiding
Bak de broodjes af. Hak de uit en augurk fijn. Maak de saus van de hot ketchup met wat druppels tabasco, zout en peper. (Hij hoort aardig pittig te zijn).
Beleg de broodjes met een flinke laag filet. Smeer de bovenkant goed in met mosterd. Daarover de saus en besprenkel met uitjes en augurk.... Voor een "Martino Speciaal" beleg je ze nog met plakjes tomaat en gekookt ei.
Eet smakelijk!
wit = bruin met peper en zout (en eventueel een paar plakjes ei) toegevoegdquote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:38 schreef cherrycoke het volgende:
wit pistoletje + filet americain + VEEL UITJES = LEKKEEEEEEEEEEEEER
Wat is een romaatjequote:Op woensdag 28 januari 2009 14:18 schreef r2d22 het volgende:
Broodje Martino
Broodje Martino speciaal
1 vers of afbakbroodje; Filet American; 1 kleine augurk; ½ sjalotje; pittige mosterd; ketchup; tabasco; zout & peper; 1 Romaatje; 1 ei
Kook het ei (medium) hard. Snijd het tomaatje en ½ sjalotje in plakjes en hak de augurk fijn. Meng 1 el ketchup met druppels tabasco (hij hoort aardig pittig te zijn) en smeer de onderste helft van het broodje daarmee in. Smeer daarop royaal Filet Americain. Beleg met de plakjes ei, ui en tomaat en strooi de gehakte augurk, peper en weinig zout erover. Hol de bovenkant van het broodje eventueel uit en besmeer die met een dun laagje mosterd. Eet smakelijk!
Worst met kruiden, en als het goed is is het vlees ook licht gerookt. Lekker met peper op de boterham.quote:
Heb 't beide in de koelkast liggen en ziet er totaal verschillend uit.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 04:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Worst met kruiden, en als het goed is is het vlees ook licht gerookt. Lekker met peper op de boterham.
Ja, ossenworst lijkt meer op echte worst, zoals grove salami maar dan van de os of koe en met andere kruiden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 04:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb 't beide in de koelkast liggen en ziet er totaal verschillend uit.
Hoezo WIJ?, ik heb al die info niet, dus als ik kan kiezen tussen 2 dezelfde soorten vlees waarvan de 1 om wat voor reden dan ook goedkoper is, ga ik voor de goedkopere.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 00:29 schreef robber57 het volgende:
Uiteraard...
Als je de getallen hoort is het ook niet verwonderlijk: bij warm roken verliest een buik ongeveer 40% van zijn gewicht.
En aangezien wij (de consument) lekker goedkoop vlees willen heeft dat de fabrikant op een ideetje gebracht....
Amen!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:37 schreef Isegrim het volgende:
Die info is vrij gemakkelijk beschikbaar (en staat ook op de verpakking voor de goede verstaander). Helaas zijn er nog maar weinig 'ambachtelijke' dingen die echt ambachtelijk zijn.
Vroeger was vlees een luxeproduct dat zeker niet dagelijks gegeten werd. En elk stukje beest werd heel efficiėnt gebruikt.
Tegenwoordig eist de consument elke dag vlees, tegen kiloknallerprijzen en dat kost kwaliteit. Dan krijg je volgespoten kipfilets en koudgerookt spek. Niemand weet nog hoe het allemaal echt hoort te smaken.
Ze stikken maar bij AH in hun Filetquote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:09 schreef Paul het volgende:
Filet american is in de aanbieding deze week bij de AH
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:09 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ze stikken maar bij AH in hun Filet
Ik heb voor de sweet onion gekozen, ik ga 'm zo ff proeven...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:34 schreef Simsfan88 het volgende:
Die gewone van de AH is lekker smeuig![]()
Ik kan nooit kiezen, gewone, met uitjes of pesto
Dan zou ik ze constant moeten hebben, filet americainquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:53 schreef LuKaLiKe het volgende:
Ik vindt het sinds twee weken geleden (voor het eerst geprobeerd) ook heerlijk, maar mij werd vroegah altijd verteld dat als je het te veel eet, kans op 'wormpjes' krijgt.
Off: Zag trouwens laatst een fimpje over rauw vlees in een kom waar cola overheen werdt geschud.... Na genoeg cola kwamen er godverdomme wormpjes naar boven kruipen!
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:53 schreef LuKaLiKe het volgende:
Ik vindt het sinds twee weken geleden (voor het eerst geprobeerd) ook heerlijk, maar mij werd vroegah altijd verteld dat als je het te veel eet, kans op 'wormpjes' krijgt.
En daar gaan de geruchten....quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:14 schreef Leef het volgende:
Mij is het overkomen dat ik een bakje van 2 ons filet americain in de ijskast had staan, en ik had honger, en er lag nog een eind brood.
Dus ik at het op met veel peper.
Bakje leeg en ik kijk naar het etiket: tenminste houdbaar tot: een maand geleden. oeps
Ik dacht oh fuck, dat wordt een maand op de wc met een emmer voor me.
Maar ik heb helemaal niks gehad! Helemaal niks.
En dat voor rauw vlees, dus allemachtig wat moeten daar een conserveringsmiddelen inzitten. Het was m'n geluk dat het al die tijd achteraan in de ijskast heeft gestaan, maar je maakt mij niet wijs dat het alleen maar daarom was dat het na een maand nog lekker rook, lekker smaakte, en er normaal uitzag..
Mits met mate geen probleem. Als je dik bent moet je vooral koolhydraten mijden en niet eens zozeer vetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Leef het volgende:
Gezond is filet americain trouwens niet voor dikke mensen. Zit vol, vol, vol met onverzadigde vetten.
het is juist mager vlees!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Leef het volgende:
Gezond is filet americain trouwens niet voor dikke mensen. Zit vol, vol, vol met onverzadigde vetten.
Ja, en die onverzadgde vetten waarmee het vol,vol,.vol zit zijn erg slechtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Leef het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:02 schreef Isegrim het volgende:
In filet américain (uit de winkel) zit doorgaans flink wat mayonaise.
Ongezonde ingrediėnten bestaan niet echt. Mayonaise is niet ongezond. Een ongezonde leefwijze bestaat wel. Elke dag mayonaise is bijvoorbeeld wel ongezond.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef LuKaLiKe het volgende:
[..]
Welke lekker eten bevat geen ongezonde ingrediėnten?
Ik heb in verleden ooit in AH vleescentrale gewerkt en kan je zeggen dat dat kwalitatief erg goed is.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Ik werkte ook in een supermarktslagerij. En dan te bedenken dat veel mensen hun bedenkingen hadden bij een supermarktslagerij.......
Goede tip, fiets er dagelijks langs, ben er nog niet binnengeweestquote:Op zondag 15 maart 2009 02:35 schreef grif het volgende:
Er is filét americain van de Appie (die ongeveer licht geeft in het donker) en de ouderwetse - maar een paar dagen houdbaar en o zo lekker - ik haal 'm meestal bij Marqt. Amsterdam en Haarlem only. Alleen al daarom wil je niet in de provincie wonen...
je vergeet de peper en zout en danquote:Op zondag 15 maart 2009 00:32 schreef sgattie het volgende:
Wit knapperig pistoletje met filet american ,hardgekookt eitje erop en een beetje ui,smullen maar
verstegen heeft verschillende kant en klare filet sauzen in hun assortiment, echter wel in emmers van 11 liter voor professioneel gebruik... je zou bij de lokale slager kunnen vragen of ze dit spul gebruiken en of je er misschien een bakje van kan kopen, de saus is naar mijn weten wel een tijdje houdbaar zolang je hem afgesloten en koel bewaart...quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:21 schreef robber57 het volgende:
Ik heb voor de aardigheid eens een mailtje aan Verstegen (specerijen) gestuurd met daarin de vraag of er wellicht niet FA kruiden aan het assortiment kan worden toegevoegd....
Goed idee.Morgen ff halenquote:Op woensdag 13 januari 2010 00:09 schreef Paul het volgende:
Ik hed filet gekauft bij c1000 euroweken voor een euro met uitjes
Mjum
quote:
waarom niet?quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:12 schreef FANN het volgende:
vanaf vandaag eet ik dus nooit meer Filet American
En wat is daar mis mee? Als je een koe tot sudderlappen en biefstuk snijdt heb je altijd afsnijsels.quote:
Haha dream onquote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En voor die van de Albert Heijn: 3 el rundertartaar - 2 a 3 ons mayonaise - 2 ons pittige mosterd - 2 ons paprikapoeder - 2 ons chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zout
En wat is er mis met kut?quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Als je een koe tot sudderlappen en biefstuk snijdt heb je altijd afsnijsels.
Het is niet alsof het koeiekut is
quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En wat is er mis met kut? [ afbeelding ]
Wil filet americain, geen filet of fishquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En wat is er mis met kut? [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |