De Islam claimt dat helemaal niet. Dat zou ook vreemd zijn, gezien de verwijzingen van de Koran naar eerdere geschriften. Ik zie dat je heel veel onzin post over de Islam, goedzo.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Deels geljik, de islam claimt de enige waarheid (christendom misschien ook, weet niet zeker).
Maar het boeddhisme claimt neit de enige waarheid. Mede daardoor (er zijn door meer verklaringen) zijn boeddhisten veel toleranter tegenover anders gelovigen en zijn minder op hun pikkie getrapt als hun religie/levenswijze wordt bekritiseerd.
Nee hoor, strakke regels zijn juist vervelend. En als mensen het niet begrijpen, dan is dat jammer maar helaas.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het dikgedrukte is de 'valkuil'. Als sommige mensen het niet begrijpen dan kunnen er problemen komen.
Daarom dien je duidelijke regels op te stellen, om dat soort dingen te voorkomen.
Ik heb gisteren wel hartelijk gelachen om je bewering dat alleen de monotheistische godsdiensten voor rellen en geweld zorgen of zorgden. En dat religies als hindoeisme en boeddhisme daar buiten vallen. Dat geld voor het boeddhisme wellicht maar dat is niet echt een religie. Voor het hindoeisme zeker niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:00 schreef Zienswijze het volgende:
Ik vind dat je alle religies als gelijkwaardig moet beschouwen, zoals het boeddhisme, het hindoeisme en het jainisme doen. Zo creeer je tolerantie en verdraagzaamheid tussen verscheidene religies.
Ho ho ho ik zei dat ze niet of nauwelijks voor geweld zorgenquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb gisteren wel hartelijk gelachen om je bewering dat alleen de monotheistische godsdiensten voor rellen en geweld zorgen of zorgden. En dat religies als hindoeisme en boeddhisme daar buiten vallen. Dat geld voor het boeddhisme wellicht maar dat is niet echt een religie. Voor het hindoeisme zeker niet.
Als ik het internet moet geloven, zijn moslims aliens en is Geert Wilders een verkapte robot. Dat de Islam het polytheisme afwijst doet niets af aan mijn bewering. De Islam claimt de zuiverste religie te zijn van de abrahamistische religies. De verwijzingen naar profeten uit de Torah en het Oude Testament liegen er niet om, derhalve worden aanhangers daarvan ook beschouwd als volkeren van het boek.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:00 schreef Zienswijze het volgende:
Islam claimt wel de waarheid. Althans volgens moslims op internet. Google maar eens even op islam + waarheid.
En de islam wijst het polytheisme af bijv. Volgens de Islam 'bevatten die religies niet de waarheid'.
Ik vind dat je alle religies als gelijkwaardig moet beschouwen, zoals het boeddhisme, het hindoeisme en het jainisme doen. Zo creeer je tolerantie en verdraagzaamheid tussen verscheidene religies.
Ik denk dat ze dat in Nepal, Sri Lanka en India toch echt anders zien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ho ho ho ik zei dat ze niet of nauwelijks voor geweld zorgen
Onzin dus, dat mag je wel weten als je anderen zo de les leest.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ho ho ho ik zei dat ze niet of nauwelijks voor geweld zorgen
Dat zou het concept religie al snel de afgrond in sturen. Het Jodendom claimt eveneens de waarheid, net als het Christendom bijvoorbeeld. De Islam erkent derhalve nog sowieso twee andere godsdiensten, in tegenstelling tot het Christendom en het Jodendom.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:07 schreef Zienswijze het volgende:
Ja de zuiverste religie claimt het van de abrahamistische religies. Dat vind ik niet goed.
Beter is om alle religies als gelijkwaardig te beschouwen
Dat is een opvatting maar dat doe jij dus ook niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:07 schreef Zienswijze het volgende:
Ja de zuiverste religie claimt het van de abrahamistische religies. Dat vind ik niet goed.
Beter is om alle religies als gelijkwaardig te beschouwen
Dat is uit grotendeels uit verdediging. Boeddhisten en hindoes slaan dan terug.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat in Nepal, Sri Lanka en India toch echt anders zien.
Met je eerste zin ben ik het niet eens. Derest van je bericht klopt als een bus.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou het concept religie al snel de afgrond in sturen. Het Jodendom claimt eveneens de waarheid, net als het Christendom bijvoorbeeld. De Islam erkent derhalve nog sowieso twee andere godsdiensten, in tegenstelling tot het Christendom en het Jodendom.
Zelfverdediging is in de Islam eveneens de enige grond waarbij je geweld mag gebruiken. En zelfs dan is het nog aan zeer strenge regels gebonden. Dus ja, zo kan ik het ook.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is uit grotendeels uit verdediging. Boeddhisten en hindoes slaan dan terug.
Als een tempel in thailand in de fik wordt gestoken, dan slaan boeddhisten ook terug. Uit zelfverdedigng.
Dat is maar de vraag hoor, of het altijd uit verdediging is. Daar denken sommigen vaak heel anders over. Maar het is dus onzin dat er geen geweld gebruikt wordt en dat ze niet rellen. Je zat er dus flink naast.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is uit grotendeels uit verdediging. Boeddhisten en hindoes slaan dan terug.
Als een tempel in thailand in de fik wordt gestoken, dan slaan boeddhisten ook terug. Uit zelfverdedigng.
Het is juist die waarheidsclaim die deze religies in een zwakke positie plaatst: ze kunnen niet allemaal de waarheid zijn. Minstens 2/3 van deze religies is dus een leugen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou het concept religie al snel de afgrond in sturen. Het Jodendom claimt eveneens de waarheid, net als het Christendom bijvoorbeeld. De Islam erkent derhalve nog sowieso twee andere godsdiensten, in tegenstelling tot het Christendom en het Jodendom.
Voor wie er in gelooft niet en daar gaat het om. Het gaat helemaal niet om de waarheid.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is juist die waarheidsclaim die deze religies in een zwakke positie plaatst: ze kunnen niet allemaal de waarheid zijn. Minstens 2/3 van deze religies is dus een leugen.
Niet om de waarheid? gebeurt mij anders vaak genoeg dat iemand mij ervan probeert te overtuigen dat er een God is,quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor wie er in gelooft niet en daar gaat het om. Het gaat helemaal niet om de waarheid.
Het verschil zit hem in het feit (zoals ik dus al reeds eerder meldde) dat Christenen en Joden feitelijk ook volkeren van het boek zijn volgens de Islam. Een moslim is per definitie een ketter binnen het Jodendom en het Christendom. Joden en Christenen zijn dat niet per definitie in de Islam. De Islam ziet grote delen van het Jodendom en het Christendom niet als leugen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is juist die waarheidsclaim die deze religies in een zwakke positie plaatst: ze kunnen niet allemaal de waarheid zijn. Minstens 2/3 van deze religies is dus een leugen.
Nee, geloven is geloven en in de meeste gevallen gaat het om een persoonlijk geloof.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:33 schreef Donstyle het volgende:
[..]
Niet om de waarheid? gebeurt mij anders vaak genoeg dat iemand mij ervan probeert te overtuigen dat er een God is,
Als het er niet omgaat of het waar is of niet, dan ken ik er ook nog wel een paar
Dat zal je nog vies tegenvallen, er zitten ook zoveel goede kanten aan kerken, kerkewwerk (of de joodse of islamitische vairanten), aan naastenliefde enz enz.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:34 schreef w8jij17 het volgende:
Een wereld zonder religie is als een hemel op aarde.
Ok, maar zullen we dan nu even naar de slechte gaan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zal je nog vies tegenvallen, er zitten ook zoveel goede kanten aan kerken, kerkewwerk (of de joodse of islamitische vairanten), aan naastenliefde enz enz.
Oh, dat verandert allesquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
De Islam ziet grote delen van het Jodendom en het Christendom niet als leugen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |