quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:43 schreef ikJur het volgende:[..]
tuurlijk wel. Bekijk het zo, wat heb je nodig om lekker te kunnen skaten:
een deck met trucks en wielen
spots
parkjes
Wie maakt dit mogelijk?
een deck met trucks en wielen : bedrijven die dit verkopen of maken, dat kunnen local-shops zijn maar ook blank verkopers.
spots: bedrijven/instellingen met leipe architectuur
parkjes: over het algemeen gemeente subsidiepotjes voor speeltoestellen of sportvoorzieningen.
Shops kunnen makkelijk uit dit rijtje worden weggelaten.
Sowieso in de begin dagen van het skaten bestonden er geen eens shops iedereen maakte z'n eigen plank en crosste daarmee de helling af. Toen dit populair werd is de commercie er tussen gesprongen. Nu hebben zij wel voor een snellere ontwikkeling gezorgd maar dat zijn meer de fabrieken, niet zozeer de local-shops.
absolute waarheid.
quote:
Ik zal meteen wat loze argumenten ontkrachten:
Shops kunnen voor een samenwerkingsverband zorgen om een plek van skateattributen te voorzien.
Nee want, dit kan evengoed gedaan worden door een jongerenorganisatie eventueel gesubsidieerd door de gemeente.
"Nee want" moet je vervangen door "ja, maar" en zo makkelijk als je het doet overkomen is dit niet. Er moet een jongerenorganisatie zijn die zich inzet voor jouw belangen (skateboarden).
quote:
Shops kunnen wedstrijden sponseren
Dat kan een groep sloebers ook doen door simpelweg inschrijfgeld te vragen.
Kan, maar met het risico dat de opkomst laag is en het geld uit eigen zak aangevuld moet worden. Het risico dat er minder op komen dagen is ook groter, omdat een skateshop een goed medium is om iedereen te bereiken dmv. bijv. flyers.
En naar MurderH. De verkoop van skateboards is maar een klein gedeelte van de omzet van een skateshop. Die moet het vooral van de schoenen en kleding hebben, die ook door niet-skaters gekocht worden.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen: al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.