abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66993373
Yes man! ik sta bovenaan op pagina 3!
Ik doe niet meer aan een signature
pi_66993500
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:43 schreef murderH het volgende:
hij is gewoon vreemd
ja en jij ben een halve belg duitser mutatie
0023
pi_66993519
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:47 schreef Lakai het volgende:
Yes man! ik sta bovenaan op pagina 3!
niet als je 30 posts per pagina hebt ingesteld zoals standaard in de bagger layout
0023
pi_66993552
Good point,
ach ja, it was fun while it lasted
pi_67005339
Bedankt voor de tips blijf ik bij luci in ieder geval vandaan. Dan maar eens een nieuw board ofzo kopen, is het ook wel weer eens tijd voor. Nu nog geld hebben!
pi_67005553
Als de blanks wat zijn zou dat een goede optie zijn. Shit is el cheapo to teh bone
0023
pi_67011236
Ik ben het wel een beetje eens met MurderH trouwens dat er zonder shops geen skateboarden in NL mogelijk is trouwens!

Ik moet trouwens zorgen dat ik de de 151e post zet!
Dan kom ik bovenaan op 30-posts-per-pagina's en op 50-posts-per-pagina's

[ Bericht 25% gewijzigd door Lakai op 13-03-2009 15:55:41 ]
pi_67013337
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:45 schreef Lakai het volgende:
Ik ben het wel een beetje eens met MurderH trouwens dat er zonder shops geen skateboarden in NL mogelijk is trouwens!
tuurlijk wel. Bekijk het zo, wat heb je nodig om lekker te kunnen skaten:

• een deck met trucks en wielen
  • spots
  • parkjes

Wie maakt dit mogelijk?

• een deck met trucks en wielen : bedrijven die dit verkopen of maken, dat kunnen local-shops zijn maar ook blank verkopers.
  • spots: bedrijven/instellingen met leipe architectuur
  • parkjes: over het algemeen gemeente subsidiepotjes voor speeltoestellen of sportvoorzieningen.
    Shops kunnen makkelijk uit dit rijtje worden weggelaten.
    Sowieso in de begin dagen van het skaten bestonden er geen eens shops iedereen maakte z'n eigen plank en crosste daarmee de helling af. Toen dit populair werd is de commercie er tussen gesprongen. Nu hebben zij wel voor een snellere ontwikkeling gezorgd maar dat zijn meer de fabrieken, niet zozeer de local-shops.

Ik zal meteen wat loze argumenten ontkrachten:

Shops kunnen voor een samenwerkingsverband zorgen om een plek van skateattributen te voorzien.
        Nee want, dit kan evengoed gedaan worden door een jongerenorganisatie eventueel gesubsidieerd door de gemeente.

Shops kunnen wedstrijden sponseren
        Dat kan een groep sloebers ook doen door simpelweg inschrijfgeld te vragen.

het enige waar shops handig voor zijn is als je ala minuut iets nodig hebt. Maar aangezien ik een berekend mannetje ben heb ik dat niet nodig.
  • 0023
    pi_67013486
    Je vergeet de lange termijn.
    Als er geen shops zijn; geen reclame; geen aanzet tot; gaat niemand in dit land skaten.

Skaten is hier al genoeg een outsiders-business, die worden afgekafferd door de wietrokende hangjeugd.
    Neem nou Douwe Macare, ik denk dat velen hem wel irritant zullen vinden met zijn gehype, maar hij krijgt het wel op de nederlandse buis!
    pi_67013980
    nou ja, van local shops is vrij weinig reclame die jan met de pet en zijn kinderen bereikt.
    Als ik naar mezelf kijk is tony hawk een trigger geweest om te gaan skateboarden. Daarvoor heb ik geinlined en dat ben ik gaan doen omdat ik als 9 jarig ventje langs de halfpipe kwam met mijn moeder en ik vond het zo tof dat ik ben gaan inlinen. Zo is het bij veel mensen, het wordt gewoon overgegeven van generatie op generatie. En je raakt eerder geinspireerd door je vrienden dan door reclame

Ik denk trouwens dat de shops nooit zullen verdwijnen omdat de skatecultuur niet alleen uit skateboard onderdelen bestaat maar ook een bepaalde kleding stijl die veel niet-skateboarders aantrekt.
    0023
      vrijdag 13 maart 2009 @ 20:11:02 #111
    42327 Goofup
    Goofy skates regular?!
    pi_67019427
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 16:43 schreef ikJur het volgende:

[..]

tuurlijk wel. Bekijk het zo, wat heb je nodig om lekker te kunnen skaten:

• een deck met trucks en wielen
  • spots
  • parkjes

Wie maakt dit mogelijk?

• een deck met trucks en wielen : bedrijven die dit verkopen of maken, dat kunnen local-shops zijn maar ook blank verkopers.
  • spots: bedrijven/instellingen met leipe architectuur
  • parkjes: over het algemeen gemeente subsidiepotjes voor speeltoestellen of sportvoorzieningen.
    Shops kunnen makkelijk uit dit rijtje worden weggelaten.
    Sowieso in de begin dagen van het skaten bestonden er geen eens shops iedereen maakte z'n eigen plank en crosste daarmee de helling af. Toen dit populair werd is de commercie er tussen gesprongen. Nu hebben zij wel voor een snellere ontwikkeling gezorgd maar dat zijn meer de fabrieken, niet zozeer de local-shops.
  • absolute waarheid.
    quote:
    Ik zal meteen wat loze argumenten ontkrachten:

Shops kunnen voor een samenwerkingsverband zorgen om een plek van skateattributen te voorzien.
        Nee want, dit kan evengoed gedaan worden door een jongerenorganisatie eventueel gesubsidieerd door de gemeente.
    "Nee want" moet je vervangen door "ja, maar" en zo makkelijk als je het doet overkomen is dit niet. Er moet een jongerenorganisatie zijn die zich inzet voor jouw belangen (skateboarden).
    quote:
    Shops kunnen wedstrijden sponseren
        Dat kan een groep sloebers ook doen door simpelweg inschrijfgeld te vragen.
    Kan, maar met het risico dat de opkomst laag is en het geld uit eigen zak aangevuld moet worden. Het risico dat er minder op komen dagen is ook groter, omdat een skateshop een goed medium is om iedereen te bereiken dmv. bijv. flyers.

En naar MurderH. De verkoop van skateboards is maar een klein gedeelte van de omzet van een skateshop. Die moet het vooral van de schoenen en kleding hebben, die ook door niet-skaters gekocht worden.
    Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
    al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
      vrijdag 13 maart 2009 @ 20:53:28 #112
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67020915
    Die luci is ook echt vreem, die ander gozer, luciferist die is daar in tegen wel supertof.

trouwens op dat gedoe van de nieuwe generatie skaters, in winterswijk waren er opeens ook 5-6 van die kiddie's welke al best veel konden, ollies en indroppen etc, maar ze mochten geen 120 euro uitgeven aan een skateboard van mammie..

Ze waren begonnen door SKATE van EA, en ze zijn "gestopt"(veel minder gaan skaten) omdat ze geen nieuw skateboard mochten kopen.

Natuurlijk is het leuk als er wat georganiseerd word door een skateshop, had ik 2 jaar geleden ook heel erg tof gevonden, echter ben ik nu de doorsnee student, geen cash, geen werk, en een studie. Dus ik heb nu geen 12k meer op de bank, wel 60 euro..

Dan geeft een vlugge berekening mij dat ik beter blancs kan kopen (mits deze goed zijn...) dan 55 euro meer te betalen voor een afbeelding, en een contest/sponsering waar ik niet aan mee doe..
      vrijdag 13 maart 2009 @ 20:54:28 #113
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67020953
    En niet de gratis stickers (verkapte reclame) te vergeten
    pi_67024379
    Ben het helemaal eens met de tegenargumenten tegen de shops. Vroeger kwam ik altijd bij Left in Rotterdam. Meestal kocht ik daar niks, maar gingen we daar gewoon chillen als we aan het skaten waren. Kende al die gasten die daar toe werkten en het was gewoon gezellig. Die shop droeg ik wel een warm hart toe en daar bracht ik dan ook graag mn zakgeld naartoe. Maarja, Left is ook al jaren niet meer hetzelfde en skateshops zijn voor mij nu vooral instrumenteel. Net zoals ik naar een gewone kleding- of hobbyzaak ga. En dan ben ik niet meer dan een homo economicus. Shops hebben gewoon door dat kinderen voor het eerst met papa en mama een skateboard komen kopen en dat, als ze blijven skaten, het gewoonte wordt dat je daar dure, gehypte spullen komt kopen. De marketingmachine achter skateboarden is namelijk wel enorm heb ik het idee. Het is dan volgens mij ook niet voor niks dat je altijd een leuk tijdschrift meekreegt, dat toevallig voor 80 procent uit advertenties bestaat. Verkapte reclamefolders. En we hebben er allemaal jaren doodleuk aan meegedaan. Nou, als dat testdeckie goed zullen ze mij alleen nog zien voor schoenen en kleding. Maarja, ik heb dan ook een schijthekel aan de H&M
      vrijdag 13 maart 2009 @ 23:20:54 #115
    42327 Goofup
    Goofy skates regular?!
    pi_67026710
    Een beetje hypocriet om de locale winkel de schuld te geven van de prijs van een skateboard. De winkel krijgt maar een gedeelte van deze prijs en kan niet rondkomen van de verkoop van de skateboards alleen. Beetje negatieve reclame richting skateshops om niets.

Ik verwacht overigens niet veel van de ¤ 15,- plankjes. Als die goed zijn, waren ze waarschijnlijk al wereldberoemd
      zaterdag 14 maart 2009 @ 00:23:56 #116
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67028436
    ik was trouwens bij supervet, stond mijn deckje nog gewoon achter de kassa, want de manager wou hem eerst nog even zien...

mijn laatste deck daar dus, ze zouden hem vorige week al opsturen...
    pi_67042208
    Dus je hebt em nog niet thomas ?

Gister een boel relaxte local skaters ontmoet, en een nieuwe kroeg ontdekt, lekker met het longboard erheen en terug, en hun fietsen, toen wouden ze ook.
    Voor de reis waren ze skeptisch daarna vonden ze het toch wel erg tof
    pi_67042222
    oeps dubbele post
    pi_67154517
    zaterdag iemand area?

Goofy vs Regular!!!
    [quote]Op maandag 29 september 2008 20:56 schreef santax het volgende:
    Hoewel ik je moet meegeven dat je karakter toonde door het in elk geval te zeggen hier dat jij de dader had kunnen zijn.
    [/quote]
      woensdag 18 maart 2009 @ 09:17:04 #120
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67160476
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 23:02 schreef murderH het volgende:
    zaterdag iemand area?

Goofy vs Regular!!!
    area -1
    goofy +1
    regular -1
    geen teen -1
    ----------------
    totaal -2
    pi_67169856
    Hey Thomas.b nog wat gehoord van dat test deckje?
    Ben wel nieuwsgierig.
    pi_67179543
    Wat een weer vandaag he Gelukkig was ik vrij vanmiddag.

Testdeck is gisteren verstuurd. Was vergeten mn adres mee te sturen en toen ging het weekend er over heen. Het moet uit Duitsland komen, dus ik weet niet precies hoe lang het nu duurt. Hou je op de hoogte in ieder geval.
    pi_67266725
    lekker weertje ! maar kan niet skaten heb de enkel nog ingetaped van de verzwikking 3 weken geleden.
      woensdag 25 maart 2009 @ 08:37:27 #124
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67382148

maar hoe bevalt het deckje thomas?
    pi_67383587
    Lekker hoor zon loaded, die komt er bij mij ook nog een keer bij.
    Wat heb jij er nou voor betaald?
    pi_67388130
    Yeah!
    Ik had 5-0 to switch crook geland
    pi_67389328
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 08:37 schreef luciferist het volgende:
    [ afbeelding ]
    maar hoe bevalt het deckje thomas?
    Still waiting. Als het goed is is ie vorige week al verstuurd met GLS. Weet niet precies hoe lang zoiets duurt, maar volgens mij moet dat in een week toch wel te doen zijn vanuit Duitsland
    pi_67389335
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:10 schreef Lakai het volgende:
    Yeah!
    Ik had 5-0 to switch crook geland

que?
    pi_67389511
    Die doen wel aan track & trace geloof ik.
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:23:34 #130
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67399574
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:48 schreef Batsiaan het volgende:
    260, xbox v360 voor moeten verkopen!

bij stoked skateboard in GB
    pi_67408449
    Weten jullie ook goede onlineshops kleding en decks? NL/buitenland maakt me niks uit
    pi_67410016
    Hoewel ik je moet meegeven dat je karakter toonde door het in elk geval te zeggen hier dat jij de dader had kunnen zijn.
    [/quote]
    pi_67414218
    Heb het idee dat het in Duitsland nog wel wat goedkoper is. Heb daar wel 's schoenen enzo besteld. Zou gewoon met google 's zoeken naar Duitste skateshops.
    pi_67418197
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

que?
    Que?
      zaterdag 28 maart 2009 @ 12:18:01 #137
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67490131

voor bij de halfpipe.
      zondag 29 maart 2009 @ 21:59:06 #138
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67530664
    vandaag lekker bij de uithof geskate,

ik hou van mijn dervish!
    pi_67532427
    uithof oranje banks?, super sicke spot.
    [/quote]
    pi_67533821
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 02:53 schreef Lakai het volgende:

[..]

Que?
    snapte niet wat je bedoelde met 5-0 to switch crook :p maar nu zie ik het wel voor me ja.
      zondag 29 maart 2009 @ 23:56:31 #141
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67534382
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 22:57 schreef murderH het volgende:
    uithof oranje banks?, super sicke spot.
    NEIN, de parking, longboarden (:
      maandag 30 maart 2009 @ 12:23:03 #142
    42327 Goofup
    Goofy skates regular?!
    pi_67542693
    daar gingen we vroeger altijd skateboarden. Bij het terrasje bij de ingang had je 6 treden trappen (ik geloof dat het 6 treden was).. Daar heb ik heel wat keer vanaf gesprongen .
    Bij Diergeneeskunde heb je een trap van een soort grindtegels met een gele handrail erlangs. Die heb ik toen nog gekickflipt en was ik heel trots op. Kwamen we later een keer daar met Klaas van der Laan, schut die gast zo een hardflip uit zijn mouw van die trap af. Weg trotse gevoel .
    pi_67587431
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:48 schreef Batsiaan het volgende:
    Speak of the devil.
    Complete loaded pintail flex gekocht voor 100 euro, ding is splinternieuw, was nog geen 1x op gereden.
    Luckyyyyy!
    pi_67606989
    En thomas nog wat gehoord van die duitsers?
    pi_67614848
    Begin er een beetje moe van te worden. Hij heeft al twee keer gezegd dat ie het ging opsturen en dat er vertraging was doordat ze het bedrijf aan het verhuizen zijn. Laatste keer was vrijdag, dus het had er volgens mij nu toch wel moeten zijn. Als ie er morgen nog niet is ga ik weer bellen.
    pi_67651916
    wat een weer
    interesting stuff..
    you read it,
    you can't unread it!!
      donderdag 2 april 2009 @ 18:15:38 #147
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_67652291
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 18:01 schreef hermanniet het volgende:
    wat een weer
    ja zeg dat wel, lekker chillen. nieuw deckje gekregen van supervet!
      donderdag 2 april 2009 @ 18:24:15 #148
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
      donderdag 2 april 2009 @ 21:56:05 #149
    42327 Goofup
    Goofy skates regular?!
    pi_67659096
    vette print
      donderdag 2 april 2009 @ 21:57:40 #150
    42327 Goofup
    Goofy skates regular?!
    pi_67659156
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:43 schreef Thomas B. het volgende:
    Begin er een beetje moe van te worden. Hij heeft al twee keer gezegd dat ie het ging opsturen en dat er vertraging was doordat ze het bedrijf aan het verhuizen zijn. Laatste keer was vrijdag, dus het had er volgens mij nu toch wel moeten zijn. Als ie er morgen nog niet is ga ik weer bellen.
    dat klinkt als duitsere praktijken... Heb je al betaald?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')