Dat heb je nog niet gedaan??quote:Op maandag 26 januari 2009 11:57 schreef water_lelie het volgende:
Of moet ik aan hem vragen, waarom zeg je niks.
Volgens mij probeert hij je aan het denken te zetten. Vergeet niet dat je daar zit om je eigen problemen op te lossen. Een psycholoog kan je op weg helpen, maar je moet zélf de juiste stappen zetten. Maar dat weet je al.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:57 schreef water_lelie het volgende:
Ik ga al een paar maanden naar therapie, maar mijn psycholoog zegt niks.
Als ik bijvoorbeeld vraag waarom ik toch angsten heb (want daarvoor zit ik daar), dan geeft hij er geen antwoord op, blijft me alleen maar aanstaren. Hij vertelt me gewoon niks?? Zijn ze allemaal zo?
Ik ben de hele tijd alleen maar aan het woord, ik moet gewoon vertellen. Ik word er soms moe van.
En als ik niks zeg, blijft hij ook stil. Het kan gewoon een half uur stil blijven, totdat ik er gek van word en weer ga praten. Wat wil hij toch horen...
Soms denk ik dat hij mijn verhalen gewoon te interessant vind (niks interessants aan maar goed) en me niet wil onderbreken. Maar als ik klaar ben met praten, dan mag hij wel reactie geven vind ik, dat doet hij niet.
Ik begrijp dat ik er zelf achter moet komen wat het probleem is, maar zit al sinds juli 2008 in psychotherapie!!!! Hoe lang moet ik er nog mee door gaan. Moet ik een andere psycholoog zoeken?
Wie heeft er ervaring met psychologen?
Nee, maar die neiging heb ik.quote:
dat snap ik niet?quote:Op maandag 26 januari 2009 12:06 schreef GasTurbine het volgende:
Het feit dat jij je nu afvraagt waarom hij niks zegt is een teken dat je op de goede weg zit!
Succes!
het is dezelfdequote:Op maandag 26 januari 2009 12:48 schreef Re het volgende:
is het trouwens dezelfde therapeut als deze?
psychotherapeut maakt me onzeker
of is dit een andere?
Je zit er uiteindelijk altijd om je eigen problemen op te lossen, maar een psychotherapeut is er juist om ook handvaten te geven hóe jij je problemen op kunt lossen, want hoe dit moet weten veel mensen vaak niet en daarom gaan ze juist naar een psychotherapeut.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
Volgens mij probeert hij je aan het denken te zetten. Vergeet niet dat je daar zit om je eigen problemen op te lossen. Een psycholoog kan je op weg helpen, maar je moet zélf de juiste stappen zetten. Maar dat weet je al.
Hij heeft me wel verteld hoe de behandeling zou gaan en zo doet hij het ook. Dus ik moet maar praten whatever en daarbij mijn herinneringen of gevoelens niet uit de weg gaan. Maar dat is toch ook lekker makkelijk voor een psycholoog. Wat voor aandeel heeft hij er dan in, als hij verder niks zegt, alleen maar af en toe iets herhaalt wat ik zei.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:21 schreef -moi- het volgende:
[..]
Je zit er uiteindelijk altijd om je eigen problemen op te lossen, maar een psychotherapeut is er juist om ook handvaten te geven hóe jij je problemen op kunt lossen, want hoe dit moet weten veel mensen vaak niet en daarom gaan ze juist naar een psychotherapeut.
Als je zelf geen goed gevoel erbij hebt en diegene vertelt helemaal niet hoe hij jou wil gaan behandelen zou ikzelf een andere zoeken...
quote:Op maandag 26 januari 2009 12:06 schreef GasTurbine het volgende:
Dit is normaal TS, maar als je er problemen mee hebt geeft het alleen maar aan dat je meer te verkroppen hebt. Dit noemen we de Nixzechzky-techniek. Het feit dat jij je nu afvraagt waarom hij niks zegt is een teken dat je op de goede weg zit!
Succes!
Grappig is dat jij ipv jezelf bezig houden met jouw problemen jij je nu bezig houdt met wat hij wel niet allemaal van je denkt. Ik denk dat die angsten die jij hebt ook daar gelinkt aan zijn. Wat anderen mensen wel niet van je denken etc.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:57 schreef water_lelie het volgende:
Ik ga al een paar maanden naar therapie, maar mijn psycholoog zegt niks.
Als ik bijvoorbeeld vraag waarom ik toch angsten heb (want daarvoor zit ik daar), dan geeft hij er geen antwoord op, blijft me alleen maar aanstaren. Hij vertelt me gewoon niks?? Zijn ze allemaal zo?
Ik ben de hele tijd alleen maar aan het woord, ik moet gewoon vertellen. Ik word er soms moe van.
En als ik niks zeg, blijft hij ook stil. Het kan gewoon een half uur stil blijven, totdat ik er gek van word en weer ga praten. Wat wil hij toch horen...
Soms denk ik dat hij mijn verhalen gewoon te interessant vind (niks interessants aan maar goed) en me niet wil onderbreken. Maar als ik klaar ben met praten, dan mag hij wel reactie geven vind ik, dat doet hij niet.
Ik begrijp dat ik er zelf achter moet komen wat het probleem is, maar zit al sinds juli 2008 in psychotherapie!!!! Hoe lang moet ik er nog mee door gaan. Moet ik een andere psycholoog zoeken?
Wie heeft er ervaring met psychologen?
ben k niet mee eens, als je verw8 dat je psycholoog je probleem wel even oplost ben je ook niet echt slim lijkt me.... (dit zeggen ze zelf ook altijd trouwens: 'verw8 niet dat ik je een pilletje geef en dat alles dan ineens goed komt'quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:39 schreef mymoodfentje het volgende:
ik denk dat de meeste mensen een negatieve ervaring hebben met een psycholoog omdat hun verwachting is dat de psycholoog het probleem wel even oplost. Terwijl ze het zelf moeten doen.
on second tought, zou best kunnen....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:39 schreef mymoodfentje het volgende:
ik denk dat de meeste mensen een negatieve ervaring hebben met een psycholoog omdat hun verwachting is dat de psycholoog het probleem wel even oplost. Terwijl ze het zelf moeten doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |