Misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan het aantal arbeidsuren van Norma en Tosca ?quote:Op maandag 30 maart 2009 19:12 schreef GlowMouse het volgende:
Aantal arbeidsuren Norma: 45.000
" " Tosca: 55.000
55% van de overheadkosten worden dus aan Tosca toegerekend. Totaal krijg je dus 285 + 0.55*(800.000+300.000)/11.000 = 340
Ja, maar dat betekend dat ik voor elk van de jaren de rentekosten moet uitrekenen en dan door 25 delen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:56 schreef GlowMouse het volgende:
Wat zijn de rentekosten in jaar 1? En in jaar 2? ... En in jaar 25? Optellen en door 25 delen en je hebt het gemiddelde.
Maar dat lijkt me onjuist. Hoe wil cursive de rente nou precies meenemen?quote:
dat gebeurt toch ookquote:Op woensdag 1 april 2009 14:30 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me onjuist. Hoe wil cursive de rente nou precies meenemen?
Maar in deze bereking neem je de aflossing van de lening niet mee.quote:
Je berekent hier ook nog eens de rente op rente. Dit geldt alleen als je dit bedrag op de bank zet ofzo en daar rente over ontvangt...quote:Op woensdag 1 april 2009 14:49 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
dat gebeurt toch ook
stel t=3 periodes beginvermogen is 4 i=6%
dan doe je toch 4*1.06*1.06*1.06
dit is gelijk aan 4*1.06^3
zo kun je volgens mij het bedrag uitrekenen na 25 jaar rente, hier trek je het beginbedrag vanaf en dit deel je door 25.
Dan heb je toch de gemiddelde rentekosten per jaar?
Ja ik bedoelde schijf 3 uiteraardquote:Op donderdag 23 april 2009 17:15 schreef GlowMouse het volgende:
Bedoel je schijf 3? Dan is de marginale druk 42% omdat je naar kleine veranderingen moet kijken. Precies op de grens is de marginale druk niet gedefinieerd.
GDP is Gross Domestic Product, oftwel Y = C + I + G + NXquote:Op donderdag 23 april 2009 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is het verschil tussen
' actual economic growth ' en GDP ?
Ik wil het antwoord zelf wel berekenen maar kan iemand mij uitleggen hoeveel dividend de primaire aandeelhouders ontvangen? Want ik heb het gevoel dat dat met de gegeven getallen niet te berekenen is, je weet immers niet hoeveel aandelen er zijn?quote:NV Balans met een nominaal geplaatst aandelenvermogen van ¤ 40.000.000 boekte in 2001 een winst van ¤ 8.000.000
Winst wordt als volgt verdeeld:
- vennootschapsbelasting 35%
- aandeelhouders ontvangen primair dividend van 6%
- resterende winst is 40% bestemd voor aandeelhouders
- rest toevoeging algemene reserve
Omdat NV balans in liquiditeitsproblemen is wordt besloten om net zoveel cashdividend uit te keren als nodig is om de dividendbelasting te betalen. De rest wordt uitgekeerd in de vorm van stockdividend. Bereken nu het bruto cashdividend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |