Het is een wikipedia linkje, maar ik kon de orginele site waar ik ooit wat over heb gelezen niet meer vinden. Maar ik gok dat je opdracht voort komt uit een voorstel dat ooit in Frankrijk is gedaan over het oprichten van de EDC. Ik adviseer je dus ook daaruit te beginnen met werken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:10 schreef pizza-tonijn het volgende:
Haa luitjes,
Ik heb even zomaar een vraag: Hoe denkt Frankrijk over een gezamenlijke legereenheid binnen Europa? En als die gezamenlijke eenheid er dan komt, hoe zal het dan met de NAVO gaan?
Het was een meerkeuzevraag met de volgende antwoorden:quote:Op 1 januari koopt Jan $10.000 en zet dit op een bank in Florida tegen een spaarrente van 8%.
Op 31 december haalt hij het geld eraf inclusief de spaarrente die hij heeft gekregen, dit wisselt hij weer in voor euro's.
De wisselkoers van de dollar in euro was op 1 januari 1,04-1,07 (heb daar het gemiddelde van genomen) en op 31 december gold een wisselkoers van 0,98-1,01.
Vraag: hoeveel heeft Jan winst of verlies gemaakt?
Oke bedankt!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:35 schreef MWP het volgende:
De aankoop van 10.000 USD, heeft 10.000 x 1,07 = 10.700 EUR gekost. Op 31 december staat er 10.000 x 1.08 = 10.800 USD op de rekening De verkoop van 10.000 USD heeft toen 10.800 x 0.98 = 10.584 EUR opgebracht De winst voor Jan was dus: 10.584 - 10.800 = -116 EUR, het goede antwoord is dus F) Verlies van 116 euro
Als er staat "wisselkoers 1,04-1,07" gaat het om het aankopen en verkopen van vreemde valuta. Dat wordt weergegeven als "verkoopkoers-aankoopkoers". In dit voorbeeld is de aankoopkoers eerst 1,07 EUR en later 1,01 EUR, terwijl de verkoopkoers eerst 1,04 EUR is en later 0,98 EUR.![]()
Zie ook bijvoorbeeld http://www.travelex.com/nl/personal/CR_default.asp?content=erh&lang=NLD
quote:Waarom is internationale samenwerking noodzakelijk bij het verkleinen van de overstromingskans in Nederland?
quote:Noem twee manieren waarop het Duitse water de Rijn in Nederland beïnvloedt.
Waarom is internationale samenwerking noodzakelijk bij het verkleinen van de overstromingskans in Nederland?quote:Ik heb 2 vragen mbt Aardrijkskunde. Het gaat over het rivierenbeleid in Nederland:
Zou iemand mij het antwoord/de berekening op vraag 2 kunnen zeggen?quote:Rijwielhandelaar "Aktief" verkoopt zowel fietsen als bromfietsen. Het door deze winkelier geschatte verband tussen prijs en het door hem te verkopen aantal fietsen van liet type "Prima de Luxe" kan met behulp van de volgende vraagcurve worden omgeschreven: Qv = -0,08p + 160 (p in euro's en Qv in stuks)
1. Bereken welke prijs deze rijwielhandelaar moet vaststellen om 40 fietsen van dit type "Prima de Luxe" te verkopen.
Als je dit uitrekent komt er 1500 uit.
2. Hoe groot is de prijselasticiteit van de gevraagde hoeveelheid bij de onder vraag 1 gevonden prijs?
Deze weet ik dus niet..
Formule daarvoor is: dq/dp x (P / Q).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:00 schreef LiFePo4 het volgende:
Vorige keer ben ik hier goed geholpen, dus nu nog maar eens proberen...Economisch vraagje...
[..]
Zou iemand mij het antwoord/de berekening op vraag 2 kunnen zeggen?
Alvast bedankt,
Patrick
Je moet eerst voor iedere toekomstige cash-flow de present value uitrekenen. Dit vermenigvuldig je met het jaar van de cash-flow. Dit deel je door de som van de contante waarde van alle cash-flows.quote:Op maandag 5 april 2010 14:54 schreef snoepje86 het volgende:
Hallo allemaal!
In het begin van dit topic is ergens geschreven over duration. Nu zit ik met een vraag over de berekening.
Ik heb overal op internet gezocht maar ik kan nergens een goed uitleg vinden hoe ik dit kan berekenen.
Weet iemand de berekening op de volgende vraag? Het antwoord is 3.9.
Bereken de duration van een 6-jaars obligatie van een onderneming met een nominale waarde van 1000 en een couponrente van 6%. Aflossing na 3 jaar 50% en het restant na 6 jaar. De marktrente is 10%.
Kan iemand mij aub helpen? Ik heb echt al vanalles geprobeerd maar kom niet tot de juiste berekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |