abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2009 @ 07:48:13 #1
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_65409654
Sinds enige tijd loopt er bij ons thuis ook een poezelig vriendinnetje...
Het beestje is verschrikkelijk lief, een echte vrijdoos.

Ze is zinnelijk, speels, en helemaal niet vals o.i.d.

Echter... er is 1 "klein" probleempje.
Bij de vrouw waar ze vandaan kwam (het nest) krabte ze wel aan de krabpaal, bij ons doet ze dit niet.
We hebben al van alles geprobeerd (qua stimulerende geurtjes, of zelf de pootjes langs de krabpaal te bewegen) om haar te laten krabben. Maar ze krabt gewoon niet.

Om de voorspelbare reacties te voorkomen, nee ze krabt vervolgens niet mijn bankstel naar de 7e hemel. Maar haar nageltjes worden gewoon lang en dat lijkt me voor haar ook niet echt fijn. Iemand een idee hoe ik haar toch kan laten krabben?
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_65409908
Onze poes krabt ook niet echt aan de kabpaal. Wij hebben o.a. 2 van die latjes met krabspul aan de muur geschroefd, en met spelen (bijv. met een laserpointer of een touwtje oid) laten we haar die latje inklimmen. En ter stimulans leggen we er lekkere brokjes bovenop (van een ander merk dan wat ze normaal in d'r bakje heeft zitten, dus dat ziet ze echt als "snoepjes") die gooit ze er dan af om lekker te smikkelen. Maar hierdoor klimt ze ook regelmatig in de paal.
Misschien is het een optie om haar dus al spelend de paal op te lokken, of (wanneer dat mogelijk is) er lekkere snoepjes bovenop te leggen dan wil ze vast wel
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_65409976
En als de nageltjes echt lang worden kan je die natuurlijk afknippen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 26 januari 2009 @ 08:28:18 #4
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_65409985
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
Onze poes krabt ook niet echt aan de kabpaal. Wij hebben o.a. 2 van die latjes met krabspul aan de muur geschroefd, en met spelen (bijv. met een laserpointer of een touwtje oid) laten we haar die latje inklimmen. En ter stimulans leggen we er lekkere brokjes bovenop (van een ander merk dan wat ze normaal in d'r bakje heeft zitten, dus dat ziet ze echt als "snoepjes") die gooit ze er dan af om lekker te smikkelen. Maar hierdoor klimt ze ook regelmatig in de paal.
Misschien is het een optie om haar dus al spelend de paal op te lokken, of (wanneer dat mogelijk is) er lekkere snoepjes bovenop te leggen dan wil ze vast wel
Mijn vriendin opperde het aanschaffen van dergelijke latjes ook al...
Al spelend hebben we ook al geprobeerd, snoepjes bevestigd aan de paal, alleen dan eet dat loeder heel voorzichtig de snoepjes op en zet het daarna op een lopen
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
pi_65410012
1. pootjes langs de krabpaal bewegen heeft vaak alleen zin als ze aan andere dingen krabt (zoals bijv. je bankstel), zodat die weet dat die daar wel mag krabben.
2. buiten laten komen (door lopen op stenen etc worden ze ook korter)
3. als ze te lang worden, laten knippen door dierenarts
Hell is gone and heaven's here, there's nothing left for you to fear, shake your ass come over here NOW SCREAM!!!
pi_65410029
Klinkt bekend.

Wij hebben 2 poezen, en 1 daarvan krabt en hangt in de paal alsof dr leven eraf hangt. Dr bijnaam is "Apie"
Die andere heeft inderdaad wat langere nageltjes, maar die doet ook ALLES met dr nagels uit. Dat is niet fijn als ze op schoot springt

Het lijkt mij dat als ze hier last van heeft ze zelf wel in de paal gaat krabben.
Verder doen wij er niets aan, we zien wel af en toe van die 'vliesjes' liggen.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  maandag 26 januari 2009 @ 09:10:09 #7
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_65410462
Ze heeft niet continu haar nagels uit, alleen als ze op mijn schoot ligt en ze valt er bijvoorbeeld uit, dan voel ik wel dat haar nagels redelijk lang zijn

Her en der verspreid zie ik ook nageltjes liggen, dus ze verliest ze wel... maar dat is (in mijn optiek) gewoon door het lopen en niet specifiek door het krabben
  maandag 26 januari 2009 @ 09:25:26 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65410742
Dat is hoe kattennagels horen te zijn.

Ze raakt de hoesjes van de nagels kwijt, dus ze zal toch ergens wel aan krabben.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 26 januari 2009 @ 09:40:25 #9
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_65411064
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:25 schreef Lienekien het volgende:
Dat is hoe kattennagels horen te zijn.

Ze raakt de hoesjes van de nagels kwijt, dus ze zal toch ergens wel aan krabben.
Dan hoop ik dat het stiekem toch de krabpaal is, het zijn ieder geval niet mijn meubels/gordijnen e.d.
pi_65411066
als ze wil krabben doet ze dat vanzelf. Katten zijn nogal lastig te sturen heb ik gemerkt. Ook slecht gedrag kun je alleen afleren door genadeloos streng te zijn mits je ze op heterdaad betrapt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2009 @ 09:51:08 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65411289
Zelf knippen kan ook prima. Althans bij onze katers (kom niet aan de poes, da's een ). Je kunt bij de dierenwinkel een speciale kniptang kopen met een beschermdingetje erachter, waardoor je nooit te veel af kunt knippen. Werkt als een tierelier

Kan geen duidelijker plaatje vinden zo snel:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65411784
Ga met een doekje langs haar geurklier (plekje waar ze kopjes mee geeft) en wrijf die geur aan de krabpaal, grote kans dat het werkt.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  maandag 26 januari 2009 @ 10:18:55 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_65411896
Wilt, verreweg het lelijkste woord uit de Nederlandse taal.
Ik ga naar huis.
  maandag 26 januari 2009 @ 10:25:45 #14
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_65412043
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:18 schreef nietzman het volgende:
Wilt, verreweg het lelijkste woord uit de Nederlandse taal.
verreweg de meest zinlose opmerking...
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:13 schreef Kentoet het volgende:
Ga met een doekje langs haar geurklier (plekje waar ze kopjes mee geeft) en wrijf die geur aan de krabpaal, grote kans dat het werkt.
Top! Ik zal dat vanavond eens proberen
  maandag 26 januari 2009 @ 13:05:01 #15
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_65416711
Smeer er eens een beetje Valeriaantinctuur op, de meeste katten zijn daar gek op.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_65424687
Koop een liggende krabmat (een tapijt tegel of je deurmat kan ook) je hebt nl katten die alleen hun nagels krabben aan iets wat ligt.
  † In Memoriam † maandag 26 januari 2009 @ 19:14:29 #17
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_65429712
Jip krabt af en toe aan de krabpaal maar zijn nagels zijn niet minder scherp. Ik knip ze gewoon eens in de zoveel tijd .
Het is me tot nu toe niet gelukt Jip 'meer' te laten krabben, maar ik ben allang blij dat hij geen behang meer krabt .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_65442151
Ik zeg catnip-spray.

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 27 januari 2009 @ 07:56:22 #19
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_65444500
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:21 schreef mrcool het volgende:
Ik zeg catnip-spray.

[ afbeelding ]
Totaal geen reactie
Hebben wel al gebruikt
pi_65447526
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:56 schreef Bellerophon het volgende:

[..]

Totaal geen reactie
Hebben wel al gebruikt
Alleen geen reactie bij gebruik van dat goedje, of heb je meerdere tips uit dit topic gebruikt?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_65447752
Onze katten reageren ook niet op catnip maar wel heel erg op chloor. Alleen chloor op je krabpaal is niet zo'n goed idee. Heb je de liggend krabmat oid al geprobeerd?
pi_65448276
Het schijnt dat Feliway ook nog wel eens wil werken.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:36:20 #23
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_65449507
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:34 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Alleen geen reactie bij gebruik van dat goedje, of heb je meerdere tips uit dit topic gebruikt?
Catnip, de overige tips uit dit topic moet ik nog gaan proberen
pi_65449587
Hoe hoog is je krabpaal? Als je er een klimattribuut van maakt, is er niks meer aan de hand toch?
That's quite enough, thank you.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:51:20 #25
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65449956
Onze kat is een nagelbijter, die peutert de hoesjes er zelf af met zijn tanden.
Hij krabt wel aan de krabpaal, maar minder vaak dan onze andere kat, die geen nagelbijter is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')