abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 januari 2009 @ 16:17:37 #1
92409 Twinky
Little star.
pi_65388305
Welkom bij de Mirena-topicreeks.

Deel 1: Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen
Deel 2: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel II
Deel 3: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3
Deel 4: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 4
Deel 5: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 5
Deel 6: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 6
Deel 7: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 7
Deel 8: [centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen - deel 8
Deel 9: [Centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen - deel 9

In dit topic kun je terecht voor vragen, opmerkingen, klachten, etc over Mirena. Ook kun je hier je ervaringen uitwisselen, waardoor in de vorige topics een hoop misverstanden uit de weg zijn geruimd.

Wat algemene informatie over de Mirena:

Mirena, ook hormoonspiraaltje genoemd, wordt gebruikt als anticonceptie gewenst is.
Mirena is zowel geschikt voor vrouwen die al kinderen hebben gehad als voor vrouwen die nog geen kinderen hebben. Het kan een alternatief zijn voor sterilisatie of wanneer andere anticonceptiemethoden niet goed verdragen worden. Mirena heeft een gebruiksduur van 5 jaar.

Mirena is geschikt voor vrouwen die last hebben van versterkt menstrueel bloedverlies (menorragie), aangezien de hoeveelheid bloedverlies onder invloed van Mirena met gemiddeld 80% vermindert.

Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Evenals de pil bevat Mirena een hormoon waarvan de anticonceptieve werking op het baarmoederslijmvlies te vergelijken is met die van progesteron, een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt. Dit hormoon, het levonorgestrel, zorgt ervoor dat het endometrium in een rustfase komt zodat het niet meer reageert op oestrogenen (vrouwelijke hormonen die in de eierstokken worden gemaakt). Daardoor wordt het baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd en worden de bloedingen veel lichter en ook minder pijnlijk. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen. Mirena biedt een vergelijkbare bescherming tegen zwangerschap als sterilisatie bij de vrouw.



Bij de apotheek krijg je de Mirena in een grote platte doos verpakt mee. In deze doos zit Mirena samen met het inbrengsysteem. In werkelijkheid is Mirena echter heel klein:



Mirena wordt bij voorkeur geplaatst tijdens de menstruatie; in ieder geval binnen zeven dagen nadat de bloeding is begonnen. Gedurende deze periode staat de baarmoedermond meer open en gaat het inbrengen gemakkelijker. Het inbrengen begint net als het inwendig onderzoek dat je misschien al gewend bent. De arts zal Mirena met behulp van de Mirena-inserter via de vagina in de baarmoeder inbrengen. De draadjes worden tot een lengte van ongeveer 3 cm afgeknipt vanaf de baarmoedermond. Soms kun je de draadjes met de vinger blijven voelen.

De meeste vrouwen kunnen Mirena gebruiken, maar Mirena is, zoals geldt voor elke vorm van anticonceptie, niet voor iedereen geschikt. Je arts kan je hierover duidelijkheid verschaffen.


Deze 'beknopte' tekst is een samenvatting van informatie van de Mirena-website, waar uiteraard verder nog veel meer informatie over dit hormoonspiraaltje te vinden is.

De alsmaar groter wordende lijst met Fok!sters die een Mirena hebben:

2h2h
Angelcakes
ArwenMM
AudreyHepburn
babsjuh
B.ertha
Blinky
BloodyLotte
CyclingGirl
Dainese
dana123
danya_rachel
Ephemera
Firx
Hammer06
hannekethemaster
Ikook
_Ingrid_
Ingrid19
JamesBrownie
Jipje
Jojogirl
Kimpii
KinKin
lair
Larissa
Lief17
Ml-etje
Mar77
MissBehave
MissLeDuq
mom-at-work
mspoez
Muck
netje_nl
n8
N.icka
Ofresca
Paradijsvogeltje
penny
Principessa
Quinazoline
Raissa
Remidepemi
Rhanna
Rhiapona
SanneLeeuwenkamp
seilram
soffietje
Stamp_Kip
Susanne1980
SV
Syytön
syzo
teigan
TheSilentEnigma
tuxepux
Twinky
Viking84
Wynter
XcUZ_Me
ZwarteMagika

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 23-03-2009 22:14:04 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 16:38:30 #2
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65389289
Om even op je post uit het vorige topic te reageren Twinky: beetje raar dat je er inderdaad nu pas last van krijgt...
Haha, wel handig om dat uit te proberen lijkt me. Bij mij werkt het iig wel oke. Tis een heel stuk minder nu.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 25 januari 2009 @ 16:57:03 #3
92409 Twinky
Little star.
pi_65390063
Maar wat het probleem is, dan kan ik dus echt heel mijn lijf insmeren. Mijn armen, rug en borst zijn wel het ergste maar ik moet ook elke week haartjes uit mijn benen pulken enzo
pi_65391054
Brrrr, morgen bellen om voor donderdag een afspraak te maken
Ik word een beetje bang

Tevens TVP natuurlijk
  zondag 25 januari 2009 @ 19:59:11 #5
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65396383
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:57 schreef Twinky het volgende:
Maar wat het probleem is, dan kan ik dus echt heel mijn lijf insmeren. Mijn armen, rug en borst zijn wel het ergste maar ik moet ook elke week haartjes uit mijn benen pulken enzo
Echt? Ist zo erg joh? Jeetje meid, wat vervelend... Das ook niks.
Ik ga toch maar even naar de huisarts voor een verwijzing om een echo te laten maken, voor de zekerheid..

@ HoiPiepelo: om 'm te laten zetten? Spannend joh!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:06:21 #6
92409 Twinky
Little star.
pi_65396661
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:59 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Echt? Ist zo erg joh? Jeetje meid, wat vervelend... Das ook niks.
Ik ga toch maar even naar de huisarts voor een verwijzing om een echo te laten maken, voor de zekerheid..

@ HoiPiepelo: om 'm te laten zetten? Spannend joh!
Nouja, het is gewoon lelijk. Ik had zo'n mooie gladde huid en nou zitten er gewoon dikke puisten op

Wat heb jij verder voor klachten dan?
  zondag 25 januari 2009 @ 20:09:19 #7
232952 moonuutgrunn
leven is het meervoud van lef
pi_65396760
ik heb ook een mirena, voor de 2e x nu en het bevalt me zo ongelooflijk goed...
  zondag 25 januari 2009 @ 23:18:11 #8
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65403710
tvp
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:00:35 #9
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65429214
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:06 schreef Twinky het volgende:

[..]

Nouja, het is gewoon lelijk. Ik had zo'n mooie gladde huid en nou zitten er gewoon dikke puisten op

Wat heb jij verder voor klachten dan?
Buikpijn. Hele erge buikpijn. Ik weet niet hoe weeen voelen, maar daar lijkt het toch wel erg veel op, moet gewoon echt gaan zuchten als er weer zo'n kramp aankomt. Ik neem 2 paracetamol en 2 aleve's en daar komt het nog doorheen, en dat was ook zo voordat ik die cyste had, ben dus bang dat ik weer een cyste heb.. Dus dat ga ik ff na laten kijken. En om elke keer met die spanning te zitten of het een cyste is of niet is ook niet echt fijn. Maar die buikpijn is mijn voornaamste klacht, ik kan echt haast niks dan en er is ook geen pijl op te trekken wanneer die pijn komt. Nadat die cyste verwijderd was is het weer een tijdje rustig geweest qua pijn en nu begint het weer. Ik word het onderhand echt zat.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65429596
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:59 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Echt? Ist zo erg joh? Jeetje meid, wat vervelend... Das ook niks.
Ik ga toch maar even naar de huisarts voor een verwijzing om een echo te laten maken, voor de zekerheid..

@ HoiPiepelo: om 'm te laten zetten? Spannend joh!
Nou, het plan was aanstaande donderdag , wordt dus 12 februari nu !
En ik vrijdag maar bellen voor een afspraak, kutpraktijk neemt maar niet op wachten dan maar!

Enne, al die fijne berichten over het plotseling ontwikkelen van puisten ben ik banger voor dan dat gedrocht dat de huisarts erin wil duwen
pi_65437004
@ Enfermera: Klinkt niet zo fijn allemaal. Mag ik vragen hoe die cyste daar kwam, door het spiraal? Heb zelf 'overgebleven eiblaasjes' die opgehoopt liggen in mijn baarmoeder. De gyn zei dat ik over een paar maanden terug moest komen maar ik vertrouw het niet zo.

Mijn spiraalavontuur loopt morgen ten einde: laat het ding er na 2 maanden weer uit halen.

Trok het niet meer, mijn lichaam vond dat het er niet hoorde denk ik. Ga weer lekker aan de grote dosis hormonen en de kunstmatige cyclus. Past toch beter bij mij denk ik.
I don't go to sleep to dream
  maandag 26 januari 2009 @ 22:36:38 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65438131
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:11 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Nou, het plan was aanstaande donderdag , wordt dus 12 februari nu !
En ik vrijdag maar bellen voor een afspraak, kutpraktijk neemt maar niet op wachten dan maar!

Enne, al die fijne berichten over het plotseling ontwikkelen van puisten ben ik banger voor dan dat gedrocht dat de huisarts erin wil duwen
Pff, hopeloos joh, zo laat pas?!
Sorry he. Laten we het er maar op houden dat ik een uitzondering ben oke?
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:12 schreef Starlings het volgende:
@ Enfermera: Klinkt niet zo fijn allemaal. Mag ik vragen hoe die cyste daar kwam, door het spiraal? Heb zelf 'overgebleven eiblaasjes' die opgehoopt liggen in mijn baarmoeder. De gyn zei dat ik over een paar maanden terug moest komen maar ik vertrouw het niet zo.

Mijn spiraalavontuur loopt morgen ten einde: laat het ding er na 2 maanden weer uit halen.

Trok het niet meer, mijn lichaam vond dat het er niet hoorde denk ik. Ga weer lekker aan de grote dosis hormonen en de kunstmatige cyclus. Past toch beter bij mij denk ik.
Ja, waarschijnlijk wel. 98% van de vrouwen met Mirena heeft cystes maar daar voelen ze niks van; bij mij was het toevallig zo dat er een bloeding ontstond in die cyste waardoor ie echt veel groter werd zodat ik er last van kreeg en ie verwijderd moest worden. Daarvoor nooit ergens last van gehad.
Overgebleven eiblaasjes?? Huh. Nog nooit van gehoord.. Maar waar komt dat dan van? En more importantly: wanneer gaan ze weg? Of wat is er tegen te doen?

Jeetje, 2 maanden.. Haha Lekker aan de grote dosis hormonen, geweldig.
Ik ga denk ik over op de pleister, dat leek me ook wel wat. Anders is er altijd nog de pil, de nuvaring of voor de langere termijn implanon, maar daar ben ik ook nog niet zo zeker van.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65438262
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:36 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Pff, hopeloos joh, zo laat pas?!
Sorry he. Laten we het er maar op houden dat ik een uitzondering ben oke?

Als het mis kan gaan, gaat het bij mij mis!
Maar hij is er ook zo weer uit dan gelukkig
pi_65447181
Hoi allemaal, ik ben helemaal nieuw op dit forum maar werd vanuit een ander forum hierheen verwezen voor het Mirenatopic dus hier ben ik! 2 weken terug ben ik bij de huisarts geweest dat ik een alternatief wilde voor de pil. Toen kwam hij met Mirena en Nuvaring en uiteindelijk heb ik dus toch voor Mirena gekozen. Een keer wat helemaal nieuws. Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts om te vertellen dat ik dus Mirena heb gekozen en dan hoor ik wel wat er allemaal gaat gebeuren. Hij heeft al gezegd dat er een SOA-test komt en dat hij zelf niet zet wanneer je nog geen kinderen hebt gehad dus dat ik een verwijzing voor de gynaecoloog krijg. Als ik al die verhalen zo lees ben ik wel benieuwd hoe mijn lichaam er op reageert, we zullen zien!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:33:48 #15
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_65455501
* Whiskers sinds vanochtend ook voorzien van mirenaspiraal

Het plaatsen viel gelukkig heel erg mee. Eventjes wazig gevoel/pijn bij opmeten van de baarmoederdinges, maar ik ging niet door het plafond zoals de huisarts het treffend wist te omschrijven.
Ben na afloop helemaal zelf zonder vriendje naar huis gefietst...

Op dit moment beetje buikpijn, maar niet ernstig. Over 5 weken controle bij de gynacoloog.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:43:20 #16
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65462574
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:39 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Als het mis kan gaan, gaat het bij mij mis!
Maar hij is er ook zo weer uit dan gelukkig
Lol We zullen zien, ik hoop iig voor het beste voor je!

@ Whiskers: gaaf dat het zo goed ging bij je! Gefeli met je nieuwe aanwinst!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:07:35 #17
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65565936
Even een update van mij. Na precies 1 jaar en 1 dag heb ik 'm eruit laten halen gisteren. 's Ochtends naar de dokter en die wilde -gelukig- gelijk een afspraak maken voor een echo om te kijken of er een cyste zat. Ik kon gelijk terecht. Geen cyste gelukkig, maar wel dus nog die nare buikpijn... Weer terug naar de dokter en het er met haar even over gehad. Gezegd dat ik 'm er graag uit wilde hebben. Daarna vroeg ze ook gelijk wat ik dan wilde als alternatief voor anticonceptie, ik twijfelde tussen Nuvaring en de Evra pleister. We hebben even gekeken waar de minste hormonen in zaten en dat was, met een klein verschil, de nuvaring. Toch twijfelde ik nog, ze zei; je kan ook even wachten en 'm er volgende week uithalen en dan gelijk overstappen op een andere methode. Maar ik zei dat ik 'm er echt nu uit wilde hebben omdat ik die buikpijn gewoon niks vond.. Dus toch gekozen voor de nuvaring, mocht dat niet bevallen dan kan ik altijd nog overstappen.. In ieder geval makkelijker dan met Mirena.
Het eruithalen was een eitje, voelde ik haast niks van.. 1 kleine kramp en hij was eruit. Eitje vergeleken met het zetten.. Dat zo'n klein ding zo enorm veel ellende kan veroorzaken.
Daarna had ik nog eventjes buikpijn, maar na een half uur was dat alweer over en had ik helemaal geen buikpijn meer.. Denk dus toch dat het daardoor veroorzaakt werd. Ik voelde me ook ontzettend opgelucht, mn buik voelde weer normaal en niet zo gespannen. Nu pas realiseer ik me dat, dat ik eigenlijk altijd wat voelde zitten.. Ben echt ontzettend blij dat ie eruit is.
En dus sinds gisteren de nuvaring. Wel apart met inbrengen (dat ding is koud joh!) XD, maar tot nu toe zit ie super.. Komende 3 maanden even afwachten hoe het gaat, maar ik denk dat het wel goedkomt.
Magoed, nu mag ik dus uit de 'Hall of Fame' uit de OP
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65566777
Klopt t dat dit topic sticky is geworden?

Jezes Enfermera, lees nu pas je verhaal. Wat een pech, ik krijg er kippenvel van!!! Jammer dat je toch weer zoveel buikpijn kreeg maar Thank God geen cyste. Veel succes met de nuvaring, dat is ook een fijn ding hoor!
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:38:46 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65569421
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Klopt t dat dit topic sticky is geworden?

Jezes Enfermera, lees nu pas je verhaal. Wat een pech, ik krijg er kippenvel van!!! Jammer dat je toch weer zoveel buikpijn kreeg maar Thank God geen cyste. Veel succes met de nuvaring, dat is ook een fijn ding hoor!
Ja, volgensmij wel inderdaad, hij heeft een ander icoontje nu in MyAt zie ik
Echt he... Ik wou je idd al een berichtje sturen over de laatste ontwikkelingen maar je hebt het nu toch gelezen. Inderdaad... Ben al blij dat ik niet weer het ziekenhuis in hoef.
Daarom!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:52:03 #20
92409 Twinky
Little star.
pi_65569872
bijzonder, de nuvaring is zo'n centrale topic en dit is een sticky
pi_65569944
volgens mij is dat sticky ook een foutje
I had a signature once. It was awful.
pi_65591160
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:36 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Pff, hopeloos joh, zo laat pas?!
Sorry he. Laten we het er maar op houden dat ik een uitzondering ben oke?
[..]

Ja, waarschijnlijk wel. 98% van de vrouwen met Mirena heeft cystes maar daar voelen ze niks van; bij mij was het toevallig zo dat er een bloeding ontstond in die cyste waardoor ie echt veel groter werd zodat ik er last van kreeg en ie verwijderd moest worden. Daarvoor nooit ergens last van gehad.
Overgebleven eiblaasjes?? Huh. Nog nooit van gehoord.. Maar waar komt dat dan van? En more importantly: wanneer gaan ze weg? Of wat is er tegen te doen?

Jeetje, 2 maanden.. Haha Lekker aan de grote dosis hormonen, geweldig.
Ik ga denk ik over op de pleister, dat leek me ook wel wat. Anders is er altijd nog de pil, de nuvaring of voor de langere termijn implanon, maar daar ben ik ook nog niet zo zeker van.
Weet je ook waar die cyste door ontstaan is? Want na het verwijderen van de mirena (wat een opluchting!) heeft de gyn nog eens gekeken en het eiblaasje was groter geworden.
Een overgebleven eiblaasje hangt aan de eierstok. In dat blaasje, een soort zakje, zit het eitje. Normaalgesproken springt het blaasje tijdens de eisprong, maar bij mij is het blijven hangen. De gyn noemde het al wel een cyste en ik moet over 4 weken terugkomen om te kijken of ie misschien door toename van hormonen (door de pil) uit zichzelf is verdwenen. Die dingen schijnen vaak vanzelf weer weg te gaan. Als het nog groter wordt hangt ie nogal in de weg en schijnt verwijdering een optie te zijn.
Wat een gezelligheid.
Ik las verderop dat je mirena er ook uit is. Fijn voor je! Het is inderdaad en verdomd klein ding die zulke rottigheid veroorzaakt
En het gevoel dat er nu niets meer zit is heerlijk. Voel je die nuvaring niet?
I don't go to sleep to dream
pi_65592155
nee, van de nuvaring voel je helemaal niets
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:54:10 #24
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65600476
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:37 schreef Starlings het volgende:

[..]

Weet je ook waar die cyste door ontstaan is? Want na het verwijderen van de mirena (wat een opluchting!) heeft de gyn nog eens gekeken en het eiblaasje was groter geworden.
Een overgebleven eiblaasje hangt aan de eierstok. In dat blaasje, een soort zakje, zit het eitje. Normaalgesproken springt het blaasje tijdens de eisprong, maar bij mij is het blijven hangen. De gyn noemde het al wel een cyste en ik moet over 4 weken terugkomen om te kijken of ie misschien door toename van hormonen (door de pil) uit zichzelf is verdwenen. Die dingen schijnen vaak vanzelf weer weg te gaan. Als het nog groter wordt hangt ie nogal in de weg en schijnt verwijdering een optie te zijn.
Wat een gezelligheid.
Ik las verderop dat je mirena er ook uit is. Fijn voor je! Het is inderdaad en verdomd klein ding die zulke rottigheid veroorzaakt
En het gevoel dat er nu niets meer zit is heerlijk. Voel je die nuvaring niet?
Door die Mirena, ja Want daarvoor had ik nooit last van cystes. En wat ik al zei in de post die je quotte: 98% van de vrouwen die Mirena heeft , heeft volgensmij cysten. Alleen voel je daar niks van omdat die meestal onder de 3cm blijven en dan voel je er dus niks van. Maar die van mij was een stuk groter, door de bloeding die was ontstaan. Op de echo toentertijd zag ik ook een deel vocht en een iets groter deel weefsel, ze wisten toen nog niet wat het was, maar dat bleek dus bloed te zijn.
Ja, heerlijk inderdaad, het voelt zoveel beter nu, mn buik. Nu realiseer ik me pas dat ik altijd iets voelde zitten, altijd die Mirena. Nu niks. En die Nuvaring voel ik inderdaad helemaal niet zitten zoals zoeper al zegt Ontzettend fijn dus. Heb nog wel iets krampen gehad, maar dat is niks vergeleken met de krampen die ik had met Mirena. Ook wat gebloed vandaag maar ook maar heel weinig. Dus ik ben weer blij.. Voor mij geen mirena meer.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65675717
Hallo meiden,
Ik heb de afgelopen week de tijd genomen om alle 10 de delen te lezen.....duurt ff,maar dan weet je ook wel waar iedereen het over heeft.
Ik heb zelf de Mirena sinds eind november en weinig problemen.Behalve dan de bruine prut,die is heel herkenbaar,haha.Maar geen pijn.Ook niet bij het zetten en het is gewoon door de huisarts gedaan.Ben letterlijk even tussendoor van mijn werk geweest om hem (of is het haar??) te laten zetten.Ben ik dan raar?? heb ook eerlijk gezegd geen info ingewonnen vóór het zetten.Mijn schoonzus was tevreden,dus ben op haar afgegaan.Achteraf best wel dom geloof ik......
als jullie het goed vinden wil ik wel meekletsen....alhoewel veel van jullie alweer mirena-loos zijn....
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:20:17 #26
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_65684181
@ Enfermera

Blèèh... is dat zo, dat 98% van de vrouwen met een Mirena cystes heeft? Ik heb wel heel regelmatig pijn rechts onderin mijn buik... ik vermoed mijn rechter eierstok... Wel draaglijk hoor dus ik heb nooit zoiets gehad van: ik moet ermee naar de dokter! Ik heb de Mirena nu bijna 3 jaar en ik moet zeggen dat mijn klachten rond de menstruatie de laatste tijd erger geworden zijn... 2 weken terug was ik er bijna letterlijk ziek van! Heftige buikpijn, erge pijn in mijn onderrug, een humeur om bang van te worden en tegen het misselijke aan... en het lijkt met de maand erger te worden. Is dat herkenbaar voor meerdere dames? Dat je, hoe langer je de Mirena hebt, steeds meer en meer klachten krijgt? Nou ik kan niet wachten tot ie eruit gaat! Nog een week of 6 en dan is ie pleite en ik ben inmiddels wel erg benieuwd of ik me ook zo opgelucht zal voelen. Ik hoop in elk geval dat die pukkels weg gaan. Vandeweek weer joh! Zit er ineens, uit het niets, een enorme puist op mijn schouder! En een dag later begon ie gelukkig alweer te slinken... Daar had ik toen ik de Mirena net had echt geen last van...

Nou ja we zullen zien!
"Aspire to inpsire before you expire"
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:54:05 #27
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65699555
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:20 schreef Manic06 het volgende:
@ Enfermera

Blèèh... is dat zo, dat 98% van de vrouwen met een Mirena cystes heeft? Ik heb wel heel regelmatig pijn rechts onderin mijn buik... ik vermoed mijn rechter eierstok... Wel draaglijk hoor dus ik heb nooit zoiets gehad van: ik moet ermee naar de dokter! Ik heb de Mirena nu bijna 3 jaar en ik moet zeggen dat mijn klachten rond de menstruatie de laatste tijd erger geworden zijn... 2 weken terug was ik er bijna letterlijk ziek van! Heftige buikpijn, erge pijn in mijn onderrug, een humeur om bang van te worden en tegen het misselijke aan... en het lijkt met de maand erger te worden. Is dat herkenbaar voor meerdere dames? Dat je, hoe langer je de Mirena hebt, steeds meer en meer klachten krijgt? Nou ik kan niet wachten tot ie eruit gaat! Nog een week of 6 en dan is ie pleite en ik ben inmiddels wel erg benieuwd of ik me ook zo opgelucht zal voelen. Ik hoop in elk geval dat die pukkels weg gaan. Vandeweek weer joh! Zit er ineens, uit het niets, een enorme puist op mijn schouder! En een dag later begon ie gelukkig alweer te slinken... Daar had ik toen ik de Mirena net had echt geen last van...

Nou ja we zullen zien!
Nou, het aantal procenten weet ik niet of ik dat goed heb, maar mijn arts die me behandelde in het ziekenhuis destijds zei dat ontzettend veel vrouwen dat hebben. Meestal gewoon kleine die ook weer weggaan en waar je geen last van hebt. Ze hebben veel onderzoek ernaar gedaan of het ook zinvol is om bijv. om de zoveel tijd echo's te maken om te kijken of die cystes slinken of niet en een vinger aan de pols houden maar dat bleek weinig zin te hebben.
Maar die paar procenten die er dus wel last van hebben, of er een complicatie bij komt (zoals een bloeding), daar zat ik dus helaas bij. Ik zou sowieso, als je idd last heb van een specifieke pijn rechts / links ff naar je huisarts gaan.. Bij mij deed het de dagen voor die operatie en dat het erger werd vooral pijn als ik ging zitten (niet zo gek natuurlijk), maar dan voelde ik echt een goeie pijnscheut..
Ja hopeloos he, die pukkels. Hoop dat ze bij mij ook snel verdwijnen nu dat ding eruit is!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:21:31 #28
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_65783591
Jaaaaah! Weg met die pukkels! Aan de andere kant... beter op je rug/schouders als in je gezicht natuurlijk hahah! Ik kijk er ook echt naar uit om die Mirena te laten verwijderen... niet alleen omdat we dan "voor een kindje gaan" maar ook omdat ik er gewoon helemaal klaar ben met het gevoel dat er toch iets in mijn lichaam zit wat er niet hoort...

Thanks voor je reactie Enferma
"Aspire to inpsire before you expire"
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:06:08 #29
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65785083
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:21 schreef Manic06 het volgende:
Jaaaaah! Weg met die pukkels! Aan de andere kant... beter op je rug/schouders als in je gezicht natuurlijk hahah! Ik kijk er ook echt naar uit om die Mirena te laten verwijderen... niet alleen omdat we dan "voor een kindje gaan" maar ook omdat ik er gewoon helemaal klaar ben met het gevoel dat er toch iets in mijn lichaam zit wat er niet hoort...

Thanks voor je reactie Enferma
Nja, ik vind het toch behoorlijk lelijk staan, zeker nu de zomer er weer aankomt.. Ben ze liever kwijt dan rijk. Ze zitten er nu nog wel, maar ga morgen nog even naar de zonnebank, dat zal ook wel weer wat helpen.

Haha, inderdaad.. Ik ken 't gevoel! Heel veel succes met oefenen (altijd leuk )!
En graag gedaan
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65794487
Ok ik meld me hier ook weer even. Heb in het vorige Mirena topic ook al gepost. Allereerst Enferma wat naar voor je zeg. Een vriendin van mij heeft dit ook gehad en kwam ook door de Mirena. Zij moest ook geopereerd worden en is tot op de dag van vandaag nog niet volledig hersteld. Echt heel naar allemaal zeg!
De reden dat ik me hier ook weer meld is dat ik, zoals sommige van jullie weten, ook een Mirena heb gehad. Op 5 januari heb ik m eruit laten halen. WAT EEN GENOT. Geen last meer van buikpijn, smerige afscheiding enz enz. Waar ik helaas nog wel last van heb zijn de pukkels op mijn rug. Misschien dat dit nog beter wordt. Ik ben direct na het verwijderen weer begonnen met de pil. En hier komt mijn vraag. Net mijn stopweek gehad maar niet ongi geworden. Sinds gister loop ik om de 3 min naar de toilet om te plassen en komt er niet zo gek veel uit. Heb het idee alsof er iets op mijn blaas aan het drukken is, ook tijdens het plassen, wat dus dat plasgevoel geeft......Ik zal toch niet zwanger zijn.....??? Iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag.
En Enferma veel succes!!
pi_65794670
blaasontsteking?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:03:56 #32
92409 Twinky
Little star.
pi_65795159
huisarts?
pi_65795994
dat ook ja
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:12:53 #34
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_65799473
Klinkt inderdaad als een blaasonsteking ja. Dus met potje ochtendurine naar de huisarts zou ik zeggen.

Succes!
"Aspire to inpsire before you expire"
  maandag 9 februari 2009 @ 00:01:37 #35
91363 dithje
I dith it again!
pi_65868218
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:06 schreef Twinky het volgende:

[..]

Nouja, het is gewoon lelijk. Ik had zo'n mooie gladde huid en nou zitten er gewoon dikke puisten op

Wat heb jij verder voor klachten dan?
En mooi dat ik nu na 4 maanden anti biotica geslikt te hebben (ook tegen uitslag op benen, borst,gezicht,nek, haaruitval, jeuk en overmatig zweten en lusteloos zijn.) sinds drie dagen mirena vrij ben en geen hormonen rommel slik voor een maand.
Ben helemaal blij met mijn beslissing!
Ik was zo bang bij de gyna...ik lag daar als een zielig vogeltje helemaal bibberend op de tafel...ze vraagt iets aan mij, ik geef antwoord en tijdens mijn antwoord zegt ze: Klaar!
Ik ben nog nooit zo blij geweest met een gyna!

Mijn hele lijf jeukt niet meer!!!! En, ik hoef geen antibiotica meer!!!
Just dith it!
  maandag 9 februari 2009 @ 11:51:05 #36
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65876019
@ dithje: jeetje, wat fijn meid.. Ja het eruithalen is echt een eitje he Mooi zo!!
Ga je over op een andere anticonceptie of nu gewoon even niks?

Ik ben trouwens geabonneerd op de nieuwsbrief van Lareb, is een centrum waar alle bijwerkingen van medicatie wordt bijgehouden. Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief in mn inbox, wat staat erin: Mirena® en ectopische zwangerschappen: Mirena® is een IUD (spiraaltje) dat het progestageen levonorgestrel bevat. Lareb ontving 31 meldingen van ectopische zwangerschappen (buitenbaarmoederlijke zwangerschappen) bij gebruik van dit spiraaltje Bizar!
Hier het uitgebreide artikel/onderzoek.
Ik heb ook nog even op Lareb opgezocht wat alle bijwerkingen zijn die gemeldt zijn bij Mirena, schrik niet, tis een aardige lijst... klik hier
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65876101
klopt, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen komen vaker voor met de Mirena, dat is best bekend hoor....
I had a signature once. It was awful.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:31:20 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65877107
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:53 schreef zoeperzazke het volgende:
klopt, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen komen vaker voor met de Mirena, dat is best bekend hoor....
Echt erg. En dat sommigen dan gewoon hun eileider moeten laten verwijderen daardoor, echt shocking vind ik. Ik had het iig nog niet eerder gehoord. Heb gelijk mijn bijwerking ook ff gemeldt, van die cyste
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65877269
Ik ben aan het wachten op de brief van de gynaecoloog met de afspraak. Die moet ik dan daarna verzetten zodat het tijdens de menstruatie is. Ik moet binnenkort urine inleveren voor een chlamydiatest.
pi_65879836
Al die lichamelijke klachten kan ik me niet druk om maken, maar die psychische klachten .
Ik ga juist aan de Mirena omdat de huisarts mij dit aanraadde omdat ik zoveel last heb gehad van psychische klachten van de pil!
  maandag 9 februari 2009 @ 14:34:49 #41
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65880662
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:10 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Al die lichamelijke klachten kan ik me niet druk om maken, maar die psychische klachten .
Ik ga juist aan de Mirena omdat de huisarts mij dit aanraadde omdat ik zoveel last heb gehad van psychische klachten van de pil!
Tja.. ook dat is heel persoonlijk. Ik had er dan veel lichamelijke klachten van, maar ik moet zeggen dat ik me echt 100x beter voelde dan toen ik aan de pil was. Bij de pil voelde ik een constante 'druk', was heel snel sacherijnig en voelde me eigenlijk maar 1 week van de maand goed. Bij Mirena voelde ik me zooooveel beter. Voelde me veel meer mezelf, ik had mijn hormonen onder controle en niet andersom! Dat was een groot voordeel voor mij, en daarom heb ik ook lang getwijfeld om 'm eruit te halen. Maargoed, die constante buikpijn heeft toch de doorslag gegeven. Maar mentaal/psychisch/emotioneel voelde ik me super.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65881323
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:34 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Tja.. ook dat is heel persoonlijk. Ik had er dan veel lichamelijke klachten van, maar ik moet zeggen dat ik me echt 100x beter voelde dan toen ik aan de pil was. Bij de pil voelde ik een constante 'druk', was heel snel sacherijnig en voelde me eigenlijk maar 1 week van de maand goed. Bij Mirena voelde ik me zooooveel beter. Voelde me veel meer mezelf, ik had mijn hormonen onder controle en niet andersom! Dat was een groot voordeel voor mij, en daarom heb ik ook lang getwijfeld om 'm eruit te halen. Maargoed, die constante buikpijn heeft toch de doorslag gegeven. Maar mentaal/psychisch/emotioneel voelde ik me super.
Hoop ook maar dat ik geen last krijg van die hormonen ! Die lichamelijke klachten lijken mij ook niet fijn (vooral die puistjes/cystes ) maar voor mij gaat het nu vooral om dat ik er geen psychisch gezeur mee krijg .
Maar ik houd mezelf maar voor dat hier vooral negatieve ervaringen worden gepost en dat ik me maar niet druk moet maken , ik merk het vanzelf wel
Hij gaat overigens aanstaande donderdag om 14:40 geplaatst worden
  maandag 9 februari 2009 @ 15:08:51 #43
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65881836
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:53 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Hoop ook maar dat ik geen last krijg van die hormonen ! Die lichamelijke klachten lijken mij ook niet fijn (vooral die puistjes/cystes ) maar voor mij gaat het nu vooral om dat ik er geen psychisch gezeur mee krijg .
Maar ik houd mezelf maar voor dat hier vooral negatieve ervaringen worden gepost en dat ik me maar niet druk moet maken , ik merk het vanzelf wel
Hij gaat overigens aanstaande donderdag om 14:40 geplaatst worden
Inderdaad, dat hoop ik ooke echt voor je! En ik hoop ook dat jij niet een van die pechvogels bent zoals ik die zulke rare dingen als cystes treffen.
Precies... Groot gelijk, je moet je idd niet teveel aantrekken van al die negatieve verhalen van ons
Spannnennndd joh!!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65885751
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:08 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Inderdaad, dat hoop ik ooke echt voor je! En ik hoop ook dat jij niet een van die pechvogels bent zoals ik die zulke rare dingen als cystes treffen.
Precies... Groot gelijk, je moet je idd niet teveel aantrekken van al die negatieve verhalen van ons
Spannnennndd joh!!
Neeee doodeng niets spannend! En iedere keer is het weer door mijn schuld of de dokter uitgesteld en nu gaat het toch echt gebeuren blegh! Die eendenbek lijkt me ook haske pijnlijk, brrr!
En vriendlief kan niet eens mee om mijn hand vast te houden (ik zou er niet eens bij willen zijn, al dat bloed)
pi_65886827
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:03 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Die eendenbek lijkt me ook haske pijnlijk, brrr!
Kan ik je daarin geruststellen: de eendenbek is onprettig maar doet echt geen zeer. Zorg alleen wel dat je de laatste druppel plas eruit geperst hebt voor je naar binnen loopt want veel vrouwen krijgen door de druk enorme nauwelijks te weerstane plasaandrang (zelfs als je net geplast hebt, maar dan lig je wel een stuk geruster want meer dan 5 druppeltjes kunnen er dan niet uitkomen). En dat is dan ook wat er onprettig aan is, want je vagina is flexibel genoeg om het spreiden aan te kunnen, dat voel je nauwelijks.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 9 februari 2009 @ 18:18:54 #46
91363 dithje
I dith it again!
pi_65887851
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:51 schreef Enfermera het volgende:
@ dithje: jeetje, wat fijn meid.. Ja het eruithalen is echt een eitje he Mooi zo!!
Ga je over op een andere anticonceptie of nu gewoon even niks?

Ik ben trouwens geabonneerd op de nieuwsbrief van Lareb, is een centrum waar alle bijwerkingen van medicatie wordt bijgehouden. Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief in mn inbox, wat staat erin: Mirena® en ectopische zwangerschappen: Mirena® is een IUD (spiraaltje) dat het progestageen levonorgestrel bevat. Lareb ontving 31 meldingen van ectopische zwangerschappen (buitenbaarmoederlijke zwangerschappen) bij gebruik van dit spiraaltje Bizar!
Hier het uitgebreide artikel/onderzoek.
Ik heb ook nog even op Lareb opgezocht wat alle bijwerkingen zijn die gemeldt zijn bij Mirena, schrik niet, tis een aardige lijst... klik hier
Weet je wat zo raar is, mijn twee gyna zeiden afzonderlijk van elkaar dat het haast niet voor kwam....acne en uitslag, jeuk en al die andere zaken die ik net noemde en die ik terug lees in je link.
Eentje erkende wel dat ze meerdere vrouwen over haaruitval had gehoord.
Tja.....leverongestrel is bij veel vrouwen een ware trigger op het gebied van het ontregelen van je lichaam....is ook acne bevorderend en kan er voor zorgen dat je haartjes krijgt op plekken waar je ze niet hebben wilt.

Ik ga trouwens nu een maand niets doen, lekker even erachter komen wie ik nu ben zonder die kunstamtige chabba...
Ik heb al bijna een jaar geen sex dankzij die mirena en daarna de mirena in combi met antibiotica....
Het waarom van geen sex bij de mirena was omdat het erg gevoelig is en haast pijn deed..
Bleek de huisarts de draadjes te kort te hebben afgeknipt, erg handig, maar ben er vanaf!
Just dith it!
  maandag 9 februari 2009 @ 18:22:11 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65887966
Piepeloi, in aanvulling op de bovenstaande post:
welk bloed? je laat geen druppel bloed, hoor
Naja, mss 1

en de eendebek is niet fijn, nee, maar pijnlijk? ze schroeven precies zo ver als je kunt hebben. dat vragen ze gewoon, wanneer het echt pijnlijk wordt, en dan zetten ze het wat minder breed. dus dat is het probleem niet. en mss ben je wel een van de personen die geen gevoel heeft in dr baarmoedermond, dan heb je helemaal nergens last van

neem 2 paracetamol vantevoren, en everything will be fine
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 9 februari 2009 @ 18:52:02 #48
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65888774
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:03 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Neeee doodeng niets spannend! En iedere keer is het weer door mijn schuld of de dokter uitgesteld en nu gaat het toch echt gebeuren blegh! Die eendenbek lijkt me ook haske pijnlijk, brrr!
En vriendlief kan niet eens mee om mijn hand vast te houden (ik zou er niet eens bij willen zijn, al dat bloed)
Wat zoeperzazke hier ook op zei. Die eendenbek vond ik het minst erge! Aww, stom dat je vriend niet mee kan joh. Maar dan ben je wel stoer dat je 'm alleen hebt laten zetten!
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:18 schreef dithje het volgende:

[..]

Weet je wat zo raar is, mijn twee gyna zeiden afzonderlijk van elkaar dat het haast niet voor kwam....acne en uitslag, jeuk en al die andere zaken die ik net noemde en die ik terug lees in je link.
Eentje erkende wel dat ze meerdere vrouwen over haaruitval had gehoord.
Tja.....leverongestrel is bij veel vrouwen een ware trigger op het gebied van het ontregelen van je lichaam....is ook acne bevorderend en kan er voor zorgen dat je haartjes krijgt op plekken waar je ze niet hebben wilt.

Ik ga trouwens nu een maand niets doen, lekker even erachter komen wie ik nu ben zonder die kunstamtige chabba...
Ik heb al bijna een jaar geen sex dankzij die mirena en daarna de mirena in combi met antibiotica....
Het waarom van geen sex bij de mirena was omdat het erg gevoelig is en haast pijn deed..
Bleek de huisarts de draadjes te kort te hebben afgeknipt, erg handig, maar ben er vanaf!
Ja, dat vind ik ook het rare. In het gesprek voor het zetten en toen later, ook de afspraak met het zetten, heb ik ook niks gehoord over al die bijwerkingen. Logisch dat ze niet alles zeggen, maar de meest voorkomende..
He gatsie.. Wat klote van die touwtjes! Das ook niks.
Nou, denk dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan, je eigen cyclus lijkt me toch het lekkerste! Zou ik ook graag willen, maar dat moet nog maar ff wachten.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:06:53 #49
92409 Twinky
Little star.
pi_65891354
bij mij zijn de touwtjes ook te kort, mr. Twinky heeft er regelmatig last van. Maar ja, ik vind het het niet waard om helemaal eruit en een nieuwe erin

Ik ging trouwens ook alleen en ben daar eigenlijk wel blij mee, ik moest namelijk gewoon nog stoer naar huis en had niet iemand om zielig mee te doen
  maandag 9 februari 2009 @ 21:06:49 #50
91363 dithje
I dith it again!
pi_65893620
quote:
[b]
Ja, dat vind ik ook het rare. In het gesprek voor het zetten en toen later, ook de afspraak met het zetten, heb ik ook niks gehoord over al die bijwerkingen. Logisch dat ze niet alles zeggen, maar de meest voorkomende..
He gatsie.. Wat klote van die touwtjes! Das ook niks.
Nou, denk dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan, je eigen cyclus lijkt me toch het lekkerste! Zou ik ook graag willen, maar dat moet nog maar ff wachten.
Het voelt inderdaad nu erg goed aan, wat me opviel vandaag is dat ik geen hoofdpijn meer heb en geen oogklachten?
Raar hoor.
Ben echt weer de oude (soms te felle) Dith aan het worden
Just dith it!
  maandag 9 februari 2009 @ 22:38:27 #51
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65897571
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:06 schreef dithje het volgende:

[..]

Het voelt inderdaad nu erg goed aan, wat me opviel vandaag is dat ik geen hoofdpijn meer heb en geen oogklachten?
Raar hoor.
Ben echt weer de oude (soms te felle) Dith aan het worden
Beterr
Oogklachten? Wat dan? Daar had ik volgensmij geen last van.
Haha, ja, wat hormonen al niet met je kunnen doen...
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65898231
Toch lijkt de eendebek me eng en ik zal mijn blaas eruit persen bluh zou me doodschamen als ik daar ligt te druppelen .
Wanneer kan je trouwens weer seks hebben? Direct na het plaatsen in principe (naja ik doe niet aan bloederige seks, maar toch ) of pas na een week ofzo?
  maandag 9 februari 2009 @ 23:05:11 #53
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65898661
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:53 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Toch lijkt de eendebek me eng en ik zal mijn blaas eruit persen bluh zou me doodschamen als ik daar ligt te druppelen .
Wanneer kan je trouwens weer seks hebben? Direct na het plaatsen in principe (naja ik doe niet aan bloederige seks, maar toch ) of pas na een week ofzo?
Sommige gyn's zeggen nog een week een condoom, maar in principe moet ie gewoon veilig zijn vanaf het moment van plaatsing. Je kan het zekere voor het onzekere nemen met extra condooms voor een week
Eendenbek is serieus niet eng. Denk eraan; ontspan! Denk aan leuke dingen, vakantie in een zonnig oord ofzo.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65899114
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:05 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Sommige gyn's zeggen nog een week een condoom, maar in principe moet ie gewoon veilig zijn vanaf het moment van plaatsing. Je kan het zekere voor het onzekere nemen met extra condooms voor een week
Eendenbek is serieus niet eng. Denk eraan; ontspan! Denk aan leuke dingen, vakantie in een zonnig oord ofzo.
Ik zal eraan proberen te denken! Naja ik stel me nu het ergste voor, kan het hopelijk alleen maar meevallen!
En ik neem toch wel liever het zekere voor het onzekere natuurlijk zit niet op een kind te wachten!

Weet je trouwens ook of je iets van naproxen of paracodeine zou mogen slikken van te voren? Lijkt mij toch wel ff lekker
  maandag 9 februari 2009 @ 23:28:34 #55
91363 dithje
I dith it again!
pi_65899397
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Beterr
Oogklachten? Wat dan? Daar had ik volgensmij geen last van.
Haha, ja, wat hormonen al niet met je kunnen doen...
Echt heel vaag, gewoon ineens de hele tijd met je ogen moeten knijpen om iets scherp te kunnen zien.
Rigevidon is een pil die ik nog voor de spiraal en voor de yasmin slikte....
Hierbij hetzelfde liedje: Onder de ontstekingen, haaruitval en niet goed kunnen zien? Er zit in deze pil een hogere dosis leverongestrel. Met zeker de oorzaak van alle ellende.
http://www.anticonceptiep(...)ericht.asp?M_ID=2501
herbergt allemaal reacties/klachten van lotgenoten van de revigidon pil. Voornamelijk gaan deze klachten over acne en migrane achtige toestanden.
http://www.drugs.com/sfx/levonorgestrel-side-effects.html staan de effecten van levonorgestrel nogmaals duidelijk beschreven...
Raar dat van het hormoon in zoveel anticonceptie middelen gebruik gemaakt word.
Just dith it!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 06:46:56 #56
92409 Twinky
Little star.
pi_65902848
Piepeloi: tuurlijk mag je vanalles slikken vantevoren, dat helpt ook wel tegen de krampen achteraf. Toch is de eendebek wel waar je je het minst zorgen over hoeft te maken Succes!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:36:39 #57
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65905983
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:19 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ik zal eraan proberen te denken! Naja ik stel me nu het ergste voor, kan het hopelijk alleen maar meevallen!
En ik neem toch wel liever het zekere voor het onzekere natuurlijk zit niet op een kind te wachten!

Weet je trouwens ook of je iets van naproxen of paracodeine zou mogen slikken van te voren? Lijkt mij toch wel ff lekker
Ik kreeg zelfs naproxen mee van het ziekenhuis bij mn 1e afspraak om van te voren te nemen. Dus ja, gewoon doen hoor! Paracetamol/naproxen gewoon lekker innemen. Scheelt iig iets!
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:28 schreef dithje het volgende:

[..]

Echt heel vaag, gewoon ineens de hele tijd met je ogen moeten knijpen om iets scherp te kunnen zien.
Rigevidon is een pil die ik nog voor de spiraal en voor de yasmin slikte....
Hierbij hetzelfde liedje: Onder de ontstekingen, haaruitval en niet goed kunnen zien? Er zit in deze pil een hogere dosis leverongestrel. Met zeker de oorzaak van alle ellende.
http://www.anticonceptiep(...)ericht.asp?M_ID=2501
herbergt allemaal reacties/klachten van lotgenoten van de revigidon pil. Voornamelijk gaan deze klachten over acne en migrane achtige toestanden.
http://www.drugs.com/sfx/levonorgestrel-side-effects.html staan de effecten van levonorgestrel nogmaals duidelijk beschreven...
Raar dat van het hormoon in zoveel anticonceptie middelen gebruik gemaakt word.
Bizar joh... Ik zie idd ook heel veel bijwerkingen erbij staan die ik heb gehad. Ligt het dus gewoon aan dat hormoon... Fijn idd dat dat dan voor anticonceptie wordt gebruikt.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65906675
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:19 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Weet je trouwens ook of je iets van naproxen of paracodeine zou mogen slikken van te voren? Lijkt mij toch wel ff lekker
Ik had Ibu600 genomen vooraf, geen spijt van gehad

Gebruik wel condooms tot aan je controle na 6 weken. Hoewel je theoretisch veilig bent, kan er altijd iets mis gegaan zijn bij de plaatsing. Controleer daarom ook je touwtjes regelmatig. Ik was ze na 2 weken kwijt en heb het toen enkel nog veilig gedaan. Bij de controle na afloop bleek dus dat hij al 6 weken uit mijn baarmoeder was en ik dus hartstikke vruchtbaar was..... als ik niet op had gelet had ik niet alleen een operatie hoeven ondergaan maar ook een abortus.....
6 weken met condoom is lang (ik heb d'r echt een spuughekel aan), maar het is als het goed is 6 weken op 5 jaar.... moet te doen zijn toch?
I had a signature once. It was awful.
pi_65907547
Oke, slik ik ook wat van te voren!

En mijn huisarts zei dat ze die echo na 2 weken al plant iig, dat dacht ik me te herinneren!

Condooms zijn trouwens echt niet mijn ding, ben weer aan de pil gegaan toen ze 3 potjes na elkaar scheurden alsof ik een naald van binnen heb zitten ofzo (ja wel goede condooms, ja ze zaten ook goed, nee ze waren niet oud, nee geen droogheid, nee ik snap er geen kut van ). Kostte ook wel wat aan MAP

De pil in die tijd doorslikken is zeker geen optie? Anders toch maar condooms

Smiley overload
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:38:26 #60
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65907668
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:33 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Oke, slik ik ook wat van te voren!

En mijn huisarts zei dat ze die echo na 2 weken al plant iig, dat dacht ik me te herinneren!

Condooms zijn trouwens echt niet mijn ding, ben weer aan de pil gegaan toen ze 3 potjes na elkaar scheurden alsof ik een naald van binnen heb zitten ofzo (ja wel goede condooms, ja ze zaten ook goed, nee ze waren niet oud, nee geen droogheid, nee ik snap er geen kut van ). Kostte ook wel wat aan MAP

De pil in die tijd doorslikken is zeker geen optie? Anders toch maar condooms

Smiley overload
Oh, dat zou wel mooi zijn, al na 2 weken
Wat zoeperzazke zegt ben ik het wel mee eens, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.. De kans is klein, maar kijk naar pechvogels als ik en zoeper, waarbij er of iets groeit of ie gewoon in je buik gaat wandelen
Bizar van die 3 keer! Jeez, das wel knap XD
Tja, als je een overkill aan hormonen wilt... Tis je eigen keus/risico.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:40:47 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65907740
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:33 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Oke, slik ik ook wat van te voren!

En mijn huisarts zei dat ze die echo na 2 weken al plant iig, dat dacht ik me te herinneren!

Condooms zijn trouwens echt niet mijn ding, ben weer aan de pil gegaan toen ze 3 potjes na elkaar scheurden alsof ik een naald van binnen heb zitten ofzo (ja wel goede condooms, ja ze zaten ook goed, nee ze waren niet oud, nee geen droogheid, nee ik snap er geen kut van ). Kostte ook wel wat aan MAP

De pil in die tijd doorslikken is zeker geen optie? Anders toch maar condooms

Smiley overload
Of vantevoren (of tijdens ) ff voelen of je de draadjes nog voelt. Als je ze voelt, go ahead, if not, dan nog ff aan de rubber
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65907799
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh, dat zou wel mooi zijn, al na 2 weken
Nee, je moet eerst minstens een cyclus hebben gehad om te kijken hoe de Mirena daarop heeft gereageerd, vandaar dat ze en termijn van 6 weken aanhouden: dan ben je zeker een keer ongesteld geweest volgens je natuurlijke cyclus.

De pil doorslikken kan trouwens wel, je zult alleen wat meer hormonen in je lijf hebben dan je gewend bent, maar misschien merk je daar niets van.... Ik heb zodra ik te horen kreeg dat ik de Mirena in mijn lichaam verloren was direct weer een nuvaring ingedaan, terwijl de Mirena waarschijnlijk nog wel hormonen in mijn lichaam afgaf. Toen heb ik dus ook nog een maand met 'dubbele anticonceptie' gelopen, maar daar heb ik weinig van gemerkt.

Rare suggestie: heb je al eens een vrouwencondoom geprobeerd? Die dingen zijn sowieso grappig om eens een keer te proberen, tis niet bepaald romantisch, maar misschien bevalt het nog best wel. En bevalt het niet, heb je sowieso een keer lollige seks gehad (je komt er vanzelf wel achter waarom)
I had a signature once. It was awful.
pi_65964606
Update sinds mijn laatste post; inmiddels 15 dagen met mirena. sinds afgelopen vrijdag heb ik meestal eind van de middag last van kramp, beetje afwisselend links of rechts. Is soms best pijnlijk maar meestal goed te doen. Het enige waar ik me beetje zorgen om maak is dat dit nu 6 dagen duurt. Zijn deze krampen in het begin normaal?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_65965247
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:42 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nee, je moet eerst minstens een cyclus hebben gehad om te kijken hoe de Mirena daarop heeft gereageerd, vandaar dat ze en termijn van 6 weken aanhouden: dan ben je zeker een keer ongesteld geweest volgens je natuurlijke cyclus.

De pil doorslikken kan trouwens wel, je zult alleen wat meer hormonen in je lijf hebben dan je gewend bent, maar misschien merk je daar niets van.... Ik heb zodra ik te horen kreeg dat ik de Mirena in mijn lichaam verloren was direct weer een nuvaring ingedaan, terwijl de Mirena waarschijnlijk nog wel hormonen in mijn lichaam afgaf. Toen heb ik dus ook nog een maand met 'dubbele anticonceptie' gelopen, maar daar heb ik weinig van gemerkt.

Rare suggestie: heb je al eens een vrouwencondoom geprobeerd? Die dingen zijn sowieso grappig om eens een keer te proberen, tis niet bepaald romantisch, maar misschien bevalt het nog best wel. En bevalt het niet, heb je sowieso een keer lollige seks gehad (je komt er vanzelf wel achter waarom)
Ik heb ze nog nooit zien liggen, maar lollige seks is tof keertje zoeken

En ik schijt in mijn broek voor morgen ! Heb wel naproxen
pi_65967338
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:48 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ik heb ze nog nooit zien liggen, maar lollige seks is tof keertje zoeken
Ik heb ze eens op internet besteld, daar zijn ze wel te krijgen

En zet hem op voor morgen, niet té druk maken, je kunt het! Succes!!!
I had a signature once. It was awful.
pi_65968134
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:32 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik heb ze eens op internet besteld, daar zijn ze wel te krijgen

En zet hem op voor morgen, niet té druk maken, je kunt het! Succes!!!
Poeeeeh ik maak me veeeeel drukker om andere dingen op het moment hoor! Maar ik sta denk morgen toch wel te trillen bij de dokter!
Maar ik doe me best
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:45:57 #67
91363 dithje
I dith it again!
pi_65972501
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:34 schreef Whiskers het volgende:
Update sinds mijn laatste post; inmiddels 15 dagen met mirena. sinds afgelopen vrijdag heb ik meestal eind van de middag last van kramp, beetje afwisselend links of rechts. Is soms best pijnlijk maar meestal goed te doen. Het enige waar ik me beetje zorgen om maak is dat dit nu 6 dagen duurt. Zijn deze krampen in het begin normaal?
Helaas wel ja...trekken snel weg, komt allemaal goed
Just dith it!
pi_65973065
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Poeeeeh ik maak me veeeeel drukker om andere dingen op het moment hoor! Maar ik sta denk morgen toch wel te trillen bij de dokter!
Maar ik doe me best
Eigenlijk!
Ik heb een beetje het gevoel als bij het zetten van een piercing waarvan je denkt dat het heeeeeeeeeeel veel pijn gaat doen! Nu ik erover nadenk. Niet bang zijn, maar zenuwachtig en het wel heel graag willen en wel zo snel mogelijk . Alleen wordt je van een dinges in je baarmoeder niet mooier
pi_65974475
het gaat iig voorbij, dat is het belangrijkste
pi_65984832
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 07:50 schreef Twinky het volgende:
het gaat iig voorbij, dat is het belangrijkste
Ja dat zeg je nu .
Zit hij er trouwens snel in of is het wel een kwartier doorrammen?
Bah over half uur van huis weg
pi_65984996
Vind het ook helemaal niets dat de dokter straks in me doos gaat zitten gluren eigenlijk
Hoor trouwens net van mijn moeder (bevriend met de huisarts) dat degene die het gaat doen iets met gynaecologie doet en erg goed is, dus dat is wel ff geruststellend, maar toch brrrrrrrrrrrr
pi_65989542
Hij zit!
Heb nu eigenlijk 'gewone' menstruatiepijn, zo'n vervelend onderbuikgevoel dat heel de dag blijft hangen en ik bloed als een rund

Plaatsen voelde als van die afschuwelijke menstruatiekrampen waardoor je je baarmoeder het liefst eruit zou willen snijden , maar het waren gelukkig weer niet de helse pijnen die ik verwacht had.
Dokter moest wel 3x proberen voor het lukte, baarmoedermond was te nauw ofzo
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:43:45 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65991196
Fijn dat het meeviel
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:18:33 #74
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65992643
Mooi dat het meeviel Hoi_Piepeloi!! Fijn dat het goed is gegaan
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65992737
Ja ik ben ook hartstikke blij!!
Al ben ik bang dat als de naproxen uitgewerkt is ik dood ga van de krampen . Maar dat pilletje werkt nog wel zo'n 8 uur !
Echo heb ik al afspraak voor gemaakt over een maand precies !
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:25:07 #76
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65992858
Dat zal wel ja
Je kan ook alvast beginnen met paracetamol, als je dat elke 4 uur inneemt (2 dan, totaal 1000mg), dan bouw je een spiegel op en heb je ook minder last Kan je allicht vandaag + morgen volhouden, das helemaal niet erg.
Zo hee, das al snel! Maar mooi!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65992976
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:25 schreef Enfermera het volgende:
Dat zal wel ja
Je kan ook alvast beginnen met paracetamol, als je dat elke 4 uur inneemt (2 dan, totaal 1000mg), dan bouw je een spiegel op en heb je ook minder last Kan je allicht vandaag + morgen volhouden, das helemaal niet erg.
Zo hee, das al snel! Maar mooi!
Ja de dokter zei dat ik een afspraak moest maken over 4 weken, later mocht ook maar het kon vanaf 4 weken ! En ik weet het niet zo met die paracetemols hoor! Ben daar niet zo van , altijd ibuutjes!

Oh en ik ben trouwens bang dat ik hem op de een of andere manier ga uitpersen is dat mogelijk?
En hebben jullie gewoon tampons gebruikt? Mijn huisarts zei dat ik dat beter niet kon gebruiken, maar ze zei niet dat het niet mocht en ik heb geen 'grote onderbroeken' waar ik een maandverband in kan stoppen en dat vind ik vies .
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:04:04 #78
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65994043
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:29 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ja de dokter zei dat ik een afspraak moest maken over 4 weken, later mocht ook maar het kon vanaf 4 weken ! En ik weet het niet zo met die paracetemols hoor! Ben daar niet zo van , altijd ibuutjes!

Oh en ik ben trouwens bang dat ik hem op de een of andere manier ga uitpersen is dat mogelijk?
En hebben jullie gewoon tampons gebruikt? Mijn huisarts zei dat ik dat beter niet kon gebruiken, maar ze zei niet dat het niet mocht en ik heb geen 'grote onderbroeken' waar ik een maandverband in kan stoppen en dat vind ik vies .
Paracetamol is veel minder schadelijk voor je hoor, ik zou dat als eerste gebruiken en als dat niet werkt eventueel nog een ibuprofen erbij.. Is echt beter voor je! En zeker als je het elke 4 uur neemt en je die spiegel opbouwt, dan werkt het nog beter
Haha Uitpersen lijkt me vrij lastig. Tenzij ie gaat rondzwemmen zoals bij zoeper, maar daar gaan we niet vanuit.
Ja idd, ik had ook gelezen dat dat de eerste tijd niet mocht. Waarom weet ik ook niet..
Je hebt toch ook string-inlegkruisjes? Die gebruik ik ook nog wel 's
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65994135
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:04 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Paracetamol is veel minder schadelijk voor je hoor, ik zou dat als eerste gebruiken en als dat niet werkt eventueel nog een ibuprofen erbij.. Is echt beter voor je! En zeker als je het elke 4 uur neemt en je die spiegel opbouwt, dan werkt het nog beter
Haha Uitpersen lijkt me vrij lastig. Tenzij ie gaat rondzwemmen zoals bij zoeper, maar daar gaan we niet vanuit.
Ja idd, ik had ook gelezen dat dat de eerste tijd niet mocht. Waarom weet ik ook niet..
Je hebt toch ook string-inlegkruisjes? Die gebruik ik ook nog wel 's
Even zoeken dan of we nog paracetemol hebben , geloof dat niemand in huis dat gebruikt (ja met cofeine wel dat was wel oke)
En die inlegkruisjes zijn toch bedoeld voor gebruik met tampons? Zien er iig stukken dunner uit dan maandverband en met hoeveel ik nu nog steeds bloed . Echt niet normaal, nog nooit zo ongesteldachtig geweest!
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:18:14 #80
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65994481
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:07 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Even zoeken dan of we nog paracetemol hebben , geloof dat niemand in huis dat gebruikt (ja met cofeine wel dat was wel oke)
En die inlegkruisjes zijn toch bedoeld voor gebruik met tampons? Zien er iig stukken dunner uit dan maandverband en met hoeveel ik nu nog steeds bloed . Echt niet normaal, nog nooit zo ongesteldachtig geweest!
Lijkt me een goed plan.. Ibuprofen heeft namelijk veel meer bijwerkingen dan paracetamol, als je paracetamol goed gebruikt dan heeft het geen bijwerkingen en ibuprofen standaard wel. Ik dacht ik zeg 't maar, misschien wist je dat nog niet

Ja, als je nog erg veel bloed is het misschien niet zo handig, dan moet je echt maandverband nemen.. Maar dat vind ik zelf ook altijd erg kut (toepasselijk ), dus daarom gebruikte ik die dingen maar gewoon en dan maar wat vaker verwisselen.. Je moet toch wat
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_65994572
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:18 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Lijkt me een goed plan.. Ibuprofen heeft namelijk veel meer bijwerkingen dan paracetamol, als je paracetamol goed gebruikt dan heeft het geen bijwerkingen en ibuprofen standaard wel. Ik dacht ik zeg 't maar, misschien wist je dat nog niet

Ja, als je nog erg veel bloed is het misschien niet zo handig, dan moet je echt maandverband nemen.. Maar dat vind ik zelf ook altijd erg kut (toepasselijk ), dus daarom gebruikte ik die dingen maar gewoon en dan maar wat vaker verwisselen.. Je moet toch wat
Ja het is een optie! en ik wist wel dat ibu slecht is, maar niet waarom. Maar ik ga wel gewoon aan de paracetemols!

Ik wil trouwens ook in de mirena hall of fame ben ook heul stoer geweest!

En nog een vraagje ik las dus dat veel vrouwen niet meer/amper ongesteld worden na het plaatsen van de mirena, hoeveel FOK!sters bloeden hier nooit? Lijkt me wel heel fijn

Krijg nu trouwens last van steken en wat ergere krampen dan net bluh!
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:28:29 #82
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65994752
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:21 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ja het is een optie! en ik wist wel dat ibu slecht is, maar niet waarom. Maar ik ga wel gewoon aan de paracetemols!

Ik wil trouwens ook in de mirena hall of fame ben ook heul stoer geweest!

En nog een vraagje ik las dus dat veel vrouwen niet meer/amper ongesteld worden na het plaatsen van de mirena, hoeveel FOK!sters bloeden hier nooit? Lijkt me wel heel fijn

Krijg nu trouwens last van steken en wat ergere krampen dan net bluh!
Als je het echt wilt weten kun je op www.farmacotherapeutischkompas.nl kijken, daar typ je dan het medicijn in en dan vind je de werking, bijwerkingen etc.

Haha Ja idd! Moet je maar ff aan een modje vragen of dat die je naam erin wil zetten!

Klopt... Ik werd ook haast niet ongesteld toen ik 'm had, had alleen heel veel buikpijn.. Maar bloedverlies, haast niks.

Ohjee... Nou lekker op de bank met een goeie film, chocola en wat thee / chocolademelk!!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:31:38 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65996801
Ik heb ook ongever een jaar niet gebloed, maar toen kwam eigenlijk cyclus weer helemaal terug (heb mirena na de bevalling laten zetten/inbrengen/plaatsen) en werd ik dus weer iedere 4 wk ongesteld. wel stuk minder heftig dan normaal
maar ja, ik had ook geen last van puisten of andere enge zaken, dus hier een tevreden gebruikster
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66031668
Hallo allemaal!

Ik heb sinds half oktober de Mirena. Veel pijn gehad, dat is nu eindelijk wat afgenomen (al word ik soms ineens weer onaangenaam verrast ). Ik ben benieuwd of iemand van jullie ook het idee heeft dat haar libido is afgenomen door dit piepkleine dingetje? Ik heb dat nl. wel, helaas...! Goed onderwerp voor een eerste post, al zeg ik het zelf .
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:52:14 #85
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66032374
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:35 schreef .Bo het volgende:
Hallo allemaal!

Ik heb sinds half oktober de Mirena. Veel pijn gehad, dat is nu eindelijk wat afgenomen (al word ik soms ineens weer onaangenaam verrast ). Ik ben benieuwd of iemand van jullie ook het idee heeft dat haar libido is afgenomen door dit piepkleine dingetje? Ik heb dat nl. wel, helaas...! Goed onderwerp voor een eerste post, al zeg ik het zelf .
1 reden; het hormoon wat erin zit.. Meer vrouwen hebben er helaas last van.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:12:27 #86
91363 dithje
I dith it again!
pi_66035759
Inderdaad!!! Hahahaha, lees maar eens goed de site door... (wat een rot spul eigenlijk....)
Just dith it!
pi_66036927
Ja, ik heb al wat rondgegoogled, maar eigenlijk vind ik alleen dingen die juist het tegendeel beweren . Ik vind het zelf ook niet zo waarschijnlijk, als je leest dat de concentratie hormoon zo superlaag is, etc... maar waar komt het dan vandaan? (of beter gezegd, waar komt het niet vandaan?) Argh.
Welke site bedoelde jij? Op deze manier is 'ie iig wel dubbelveilig .

[ Bericht 0% gewijzigd door .Bo op 13-02-2009 21:46:02 (typefoutennn) ]
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:53:12 #88
91363 dithje
I dith it again!
pi_66037609
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:28 schreef dithje het volgende:

[..]

Echt heel vaag, gewoon ineens de hele tijd met je ogen moeten knijpen om iets scherp te kunnen zien.
Rigevidon is een pil die ik nog voor de spiraal en voor de yasmin slikte....
Hierbij hetzelfde liedje: Onder de ontstekingen, haaruitval en niet goed kunnen zien? Er zit in deze pil een hogere dosis leverongestrel. Met zeker de oorzaak van alle ellende.
http://www.anticonceptiep(...)ericht.asp?M_ID=2501
herbergt allemaal reacties/klachten van lotgenoten van de revigidon pil. Voornamelijk gaan deze klachten over acne en migrane achtige toestanden.
http://www.drugs.com/sfx/levonorgestrel-side-effects.html staan de effecten van levonorgestrel nogmaals duidelijk beschreven...
Raar dat van het hormoon in zoveel anticonceptie middelen gebruik gemaakt word.
Deze sites, had het namelijk al eerder gepost.
Ik ben nu een week mirena-loos.....heerlijk!
geen hoofdpijn, geen puistjes, geen opgezette buik! Ik ben diep gelukkig met mijzelf!
Just dith it!
pi_66059061
Tampons kun je wel gebruiken, als je ze maar op tijd verschoond, omdat je baarmoedermond even open heeft gestaan is het nietslim om ze lang in te houden ivm bacterieën die omhoog kunnen kruipen zeg maar.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:18 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Lijkt me een goed plan.. Ibuprofen heeft namelijk veel meer bijwerkingen dan paracetamol, als je paracetamol goed gebruikt dan heeft het geen bijwerkingen en ibuprofen standaard wel. Ik dacht ik zeg 't maar, misschien wist je dat nog niet
Ik gebruik altijd ibuprofen, als ik ergens helemaal gek van word is het paracetamol. Ik krijg daar óf hoofdpijn van, óg het doet niets. Met ibuprofen heb ik nooit bijwerkingen en het werkt altijd.... Voor mij dus gewoon ibuprofen, het valt echt wel mee, als je alle bijwerkingen serieus gaat nemen dan durf je niets meer te slikken.
I had a signature once. It was awful.
pi_66152983
Ik heb vandaag mijn Mirena opgehaald en mijn potje urine voor de chlamydiatest ingeleverd. Als het goed is krijg ik ook deze week de oproep voor de gynaecoloog. Spannend spannend!

Farmacotherapeutisch Kompas (heb ik hier liggen want studeer geneeskunde) zegt het volgende over Mirena:

Buik- en/of rugklachten in de eerste weken. Menstruele klachten zoals geen menstruatie (is dat een klacht?)
en onregelmatig bloedverlies. Toegenomen vaginale afscheiding, pijnlijke borsten en acné. Zweten, haaruitval, hoofdpijn, depressie, oedeem, misselijkheid en gewichtsveranderingen. Bij 12% van de vrouwen cysten.

Maar goed, als je kijkt bij andere medicijnen en die klachten allemaal daadwerkelijk zou krijgen zou je allang dood zijn.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:39:47 #91
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66153406
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:44 schreef zoeperzazke het volgende:
Tampons kun je wel gebruiken, als je ze maar op tijd verschoond, omdat je baarmoedermond even open heeft gestaan is het nietslim om ze lang in te houden ivm bacterieën die omhoog kunnen kruipen zeg maar.
[..]

Ik gebruik altijd ibuprofen, als ik ergens helemaal gek van word is het paracetamol. Ik krijg daar óf hoofdpijn van, óg het doet niets. Met ibuprofen heb ik nooit bijwerkingen en het werkt altijd.... Voor mij dus gewoon ibuprofen, het valt echt wel mee, als je alle bijwerkingen serieus gaat nemen dan durf je niets meer te slikken.
Als je ibuprofen en paracetamol gaat vergelijken heeft de eerste veel meer bijwerkingen dan de tweede. Het is nog altijd veel beter om paracetamol te slikken, en als je dat regelmatig om de 4 uur doet dan werkt het ook beter.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66172792
Maar je mag maximaal 6 per dag
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:37:04 #93
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66173110
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:28 schreef nijntje89 het volgende:
Maar je mag maximaal 6 per dag
I know, en als dat niet genoeg is kan je er altijd wat ibu bij gebruiken. Maar paracetamol is echt ontzettend ondergewaardeerd, het is een supergoede pijnstiller als je 'm juist gebruikt Ik zweer er ook bij Magoed, we gaan teveel offtopic
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66186873
Ik mag volgende week dinsdag heen om half 12 om 'm te plaatsen, spannnenddd!!
pi_66252476
Haha beetje misschien. Ik ga ook voor de paracetamol als ik hem laat zetten. Denk dat ik dan 1 uur van te voren 1000mg neem, en dan 3 uur erna o.i.d...
pi_66253551
Voor mij is het morgen zo ver, om half 11 word hij geplaatst. Vorige week al geweest voor een uitstrijkje om voor soa's te testen. Dat was allemaal ok, en morgen moet ik er dus aan geloven. Overigens word hij bij mij dan dus de dag na mijn menstruatie geplaatst, en dus niet tijdens. Volgens de arts maakte dat niet veel uit. Ik heb hiervoor bijna 10 jaar de pil geslikt, nu even 8 maanden niets. Maar al dat gedoe met condooms vind ik niets, dus ja, nu dit maar eens proberen.

Hoewel ik de meeste vragen al bij de arts had gesteld, heb ik nou toch nog een paar vraagjes! Ga je na het plaatsen bloeden? Of verschilt dat? Kun je gelijk dezelfde dag bijvoorbeeld nog sex hebben of heb je daar te veel last / pijn voor? Waarschijnlijk zijn het vragen met antwoorden die per persoon verschillen, maar goed.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het alleen direct veilig was als je de mirena laat plaatsen tijdens je menstruatie, is het dan niet veilig als je het daarna laat zetten? Ofwel, is het nou gelijk safe of niet? Ik lees hier namelijk toch nog verhalen van de eerste weken toch nog een condoom gebruiken, vandaar de vraag.

Ik werd trouwens geadviseerd om ibuprofen te slikken een half uurtje voor ik er heen ga.
pi_66258301
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:24 schreef Lizzy84 het volgende:
Hoewel ik de meeste vragen al bij de arts had gesteld, heb ik nou toch nog een paar vraagjes! Ga je na het plaatsen bloeden? Of verschilt dat? Kun je gelijk dezelfde dag bijvoorbeeld nog sex hebben of heb je daar te veel last / pijn voor? Waarschijnlijk zijn het vragen met antwoorden die per persoon verschillen, maar goed.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het alleen direct veilig was als je de mirena laat plaatsen tijdens je menstruatie, is het dan niet veilig als je het daarna laat zetten? Ofwel, is het nou gelijk safe of niet? Ik lees hier namelijk toch nog verhalen van de eerste weken toch nog een condoom gebruiken, vandaar de vraag.

Ik werd trouwens geadviseerd om ibuprofen te slikken een half uurtje voor ik er heen ga.
Hoeveel je bloedt is per vrouw verschillend. Als je hem tijdens je menstruatie laat zetten (wat volgens iedere arts en gyneacoloog die ik gesproken heb heel erg veel uitmaakt, liefst de tweede of derde dag, desnoods wachten ze een maand...) maak je gewoon je menstrautie af, maar hou er rekening mee dat je nog een paar weken a maanden licht bloedverlies kunt blijven hebben.

Seks hebben wordt niet aangeraden de eerste dag omdat het a) pijnlijk is en b) veel bacterieën van buitenaf met zich meebrengt, wat niet zo slim is omdat je baarmoedermond open stond en vatbaarder is voor bacterieën.

Volgens mij is het qua veiligheid idem met de pil, als hij tijdens je menstruatie wordt geplaatst ben je veilig, maar je bent sowieso al meer beschermd omdat een eitje ook niet goed meer kan nestelen als er een vreemd vorowerp in de baarmoeder zich bevindt.
Wel kun je het beste een condoom gebruiken tot en met je controle, omdat een Mirena ook kan verdwalen in je lichaam zoals ik heb mogen meemaken. Als ik geen condoom had gebruikt tot mijn controle had ik niet alleen een operatie maar ook een abortus gehad. Better safe than sorry.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:07:53 #98
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66296086
Vraagje voor mensen bij wie de mirena is verwijderd:
hoe is jullie cyclus? gewoon zoals het was, of moest je nog ont-mirena-en (ontpillen voor de mirena )
En zo ja, hoe lang duurde dat dan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:13:28 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66296324
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Vraagje voor mensen bij wie de mirena is verwijderd:
hoe is jullie cyclus? gewoon zoals het was, of moest je nog ont-mirena-en (ontpillen voor de mirena )
En zo ja, hoe lang duurde dat dan?
Omdat ik nog niet aan de kinders wil ben ik gelijk overgegaan op een ander anticonceptiemiddel; nuvaring. Heb wel de eerste paar dagen iets gebloed, maar dat was heel weinig. Buikpijn was over (thank god, laatste tijd met Mirena had ik alleen maar buikpijn), verder helemaal geen last gehad. Op advies van de doc trouwens gelijk overgestapt, moest het dan wel 1e week nog met condoom doen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66300372
Verdorie! Dacht ik eindelijk eens klaar te zijn met dat bloeden, begint het gewoon weer he! In de bios, had niets bij me
  zaterdag 21 februari 2009 @ 03:01:56 #101
91363 dithje
I dith it again!
pi_66305362
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Vraagje voor mensen bij wie de mirena is verwijderd:
hoe is jullie cyclus? gewoon zoals het was, of moest je nog ont-mirena-en (ontpillen voor de mirena )
En zo ja, hoe lang duurde dat dan?
Nu twee weken zonder mirena of iets anders en nog steeds niet ongesteld.... gaat lekker dus.
Ook nog steeds geen puistjes of zichtklachten.
Heerlijk!
Just dith it!
pi_66306513
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 23:46 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Verdorie! Dacht ik eindelijk eens klaar te zijn met dat bloeden, begint het gewoon weer he! In de bios, had niets bij me
Je hebt hem nog maar een week, what did you expect? Dat bloeden duurt vaak nog wel een maand, soms 2....
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 10:23:05 #103
92409 Twinky
Little star.
pi_66307586
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 08:28 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Je hebt hem nog maar een week, what did you expect? Dat bloeden duurt vaak nog wel een maand, soms 2....
of zelfs een half jaar...
pi_66307869
Hoelang duurt het plaatsen eigenlijk?

of is dat voor iedereen verschillend?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:09:43 #105
92409 Twinky
Little star.
pi_66308454
een minuutje.
pi_66324529
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

of zelfs een half jaar...
Ik heb de mijne nu sinds juni.. en ik heb nog steeds wel dagen dat, zoals we dat zo mooi zeggen, ik prut afscheiding heb.. Maar ongesteld ben ik niet meer echt
pi_66342575
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:24 schreef Lizzy84 het volgende:
Voor mij is het morgen zo ver, om half 11 word hij geplaatst. Vorige week al geweest voor een uitstrijkje om voor soa's te testen. Dat was allemaal ok, en morgen moet ik er dus aan geloven. Overigens word hij bij mij dan dus de dag na mijn menstruatie geplaatst, en dus niet tijdens. Volgens de arts maakte dat niet veel uit. Ik heb hiervoor bijna 10 jaar de pil geslikt, nu even 8 maanden niets. Maar al dat gedoe met condooms vind ik niets, dus ja, nu dit maar eens proberen.

Hoewel ik de meeste vragen al bij de arts had gesteld, heb ik nou toch nog een paar vraagjes! Ga je na het plaatsen bloeden? Of verschilt dat? Kun je gelijk dezelfde dag bijvoorbeeld nog sex hebben of heb je daar te veel last / pijn voor? Waarschijnlijk zijn het vragen met antwoorden die per persoon verschillen, maar goed.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het alleen direct veilig was als je de mirena laat plaatsen tijdens je menstruatie, is het dan niet veilig als je het daarna laat zetten? Ofwel, is het nou gelijk safe of niet? Ik lees hier namelijk toch nog verhalen van de eerste weken toch nog een condoom gebruiken, vandaar de vraag.

Ik werd trouwens geadviseerd om ibuprofen te slikken een half uurtje voor ik er heen ga.
In de informatie die ik bij mijn Mirena heb gekregen staat dat hij binnen 7 dagen na de menstruatie geplaatst moet worden en gewoon gelijk veilig is. Hij zou niet veilig kunnen zijn wanneer hij niet goed zit, maar daar zeggen ze in de bijsluiter niks over.

Ik zou deze week brief krijgen van de gynaecoloog voor een afspraak maar niks gehad... Maandag toch naar de huisarts dus maar even navragen.
pi_66365382
Nou ik ben morgen om half 12 aan de beurt, en ik zie er toch best tegenop

Ik ben gelukkig wel vrij die dag, dus daarna kan ik lekker bankhangen!
pi_66365548
Ik voel de touwtjes soms wel en soms niet, maar altijd wel op dezelfde plek als ik ze voel gaat hij soms af en toe een stukje lopen of ligt het aan mij?
  maandag 23 februari 2009 @ 10:32:03 #110
230390 She_Maiden
Maiden of She
pi_66366192
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:02 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik voel de touwtjes soms wel en soms niet, maar altijd wel op dezelfde plek als ik ze voel gaat hij soms af en toe een stukje lopen of ligt het aan mij?
Volgens mij heeft dat te maken met de hoeveelheid slijmvlies die wordt aangemaakt(en dat verschilt), soms kan je daardoor de draadjes wat minder goed voelen.. Volgens mij gaat de mirena niet aan de wandel (en als hij dat wel doet.. dan voel je dat wel!!!)
pi_66366314
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:32 schreef She_Maiden het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat te maken met de hoeveelheid slijmvlies die wordt aangemaakt(en dat verschilt), soms kan je daardoor de draadjes wat minder goed voelen.. Volgens mij gaat de mirena niet aan de wandel (en als hij dat wel doet.. dan voel je dat wel!!!)
Oke! Duidelijk .

Vind die touwtjes trouwens aardig scherp! Jullie geen problemen met jullie vent? Mijne had nergens last van hoor, maar ik geloof best dat dat nog wel zou kunnen komen
pi_66366445
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:32 schreef She_Maiden het volgende:
Volgens mij gaat de mirena niet aan de wandel (en als hij dat wel doet.. dan voel je dat wel!!!)
Ik heb er niets van gevoeld toen de Mirena mijn baarmoeder perforeerde dus dat is niet juist!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 23 februari 2009 @ 11:05:33 #113
91363 dithje
I dith it again!
pi_66367180
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:35 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Oke! Duidelijk .

Vind die touwtjes trouwens aardig scherp! Jullie geen problemen met jullie vent? Mijne had nergens last van hoor, maar ik geloof best dat dat nog wel zou kunnen komen
Die van mij waren te kort afgeknipt, met als gevolg dat ze in het meest gevoelige gedeelte van mijn baarmoeder iriteerde (en sex voor mij ook niet hoefde.).
Denk er trouwens aan dat ik binnenkort een scan moet maken Mijn buik blijft aan de linkerzijde erg gevoelig, en ben sinds drie weken, 2 en een halve kilo afgevallen (wat niet nodig was, ik weeg nog maar 47,5....).
Maar goed, we shall see....
Just dith it!
pi_66373974
Mijne gaat er 25 maart in, ga ik wel even heel creatief de pil slikken maar die week erna kwam mij echt niet uit en heb geen zin om dan weer een maand te wachten.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:30:21 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66375769
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik heb er niets van gevoeld toen de Mirena mijn baarmoeder perforeerde dus dat is niet juist!
En wat nu? Is je baarmoeder wel weer helemaal hersteld? Jeumig, wat heftig, zeg!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66375817
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik heb er niets van gevoeld toen de Mirena mijn baarmoeder perforeerde dus dat is niet juist!
Nachtmerries ! Hoe kan dat dan? Ik las ook dat hij je darm kan perforeren!
pi_66377452
Mijn baarmoederis weer helemaal hersteld, dat gaat ontzettend snel.... zo'n gaatje is maar klein en is binnen een paar weken al genezen.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:32 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Nachtmerries ! Hoe kan dat dan? Ik las ook dat hij je darm kan perforeren!
Geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, pech waarschijnlijk. Maar je darmen perforeren is onmogelijk. Tussen je baarmoeder en darmen ligt een zogeheten vetschort, een laag die je darmen dus beschermt. Als je Mirena verdwaalt in je buik, zoals bij mij is gebeurd, dan is de kans het grootst dat deze vast komt te liggen aan het weefsel van het vetschort. Maar door het vetschort heen kan hij absoluut niet snel komen, dus je hoeft er geen zorgen om te maken dat je darmen geperforeerd raken (wat veel gevaarlijker is dan je baarmoeder, omdat bij darmen natuurlijk een heleboel onprettige bacterieën meespelen).
I had a signature once. It was awful.
pi_66379991
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn baarmoederis weer helemaal hersteld, dat gaat ontzettend snel.... zo'n gaatje is maar klein en is binnen een paar weken al genezen.
[..]

Geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, pech waarschijnlijk. Maar je darmen perforeren is onmogelijk. Tussen je baarmoeder en darmen ligt een zogeheten vetschort, een laag die je darmen dus beschermt. Als je Mirena verdwaalt in je buik, zoals bij mij is gebeurd, dan is de kans het grootst dat deze vast komt te liggen aan het weefsel van het vetschort. Maar door het vetschort heen kan hij absoluut niet snel komen, dus je hoeft er geen zorgen om te maken dat je darmen geperforeerd raken (wat veel gevaarlijker is dan je baarmoeder, omdat bij darmen natuurlijk een heleboel onprettige bacterieën meespelen).
Klinkt verschrikkelijk hoor, zo'n baarmoederperforatie! Wat voelde je dan precies? Merkte je wel dat het gebeurt was of ook niet?

Enne darmperforatie stond wel bij bijwerkingen! Stond wel maar een 1tje achter geloof ik (gekeken bij een link hier ergens in het topic!).. maar misschien dat bij sommige mensen die vetwand dan gewoon heel dun is, dat dat kan gebeuren?
pi_66380122
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:37 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Klinkt verschrikkelijk hoor, zo'n baarmoederperforatie! Wat voelde je dan precies? Merkte je wel dat het gebeurt was of ook niet?
Dat was het hem nou net, ik heb niets gemerkt, ik kwam erachter omdat op de controle-echo de mirena verdwenen was en hij op de röntgenfoto nog wel in mijn buik bleek te zitten.... Dus je merkt er helemaal niets van en daarom pleit ik nu maar in dit topic dat iedereen een condoom moet gebruiken tot zijn of haar controle, als ik dat niet had gedaan was ik ook nog zwanger geweest.....

Hmmm, als je heel lang wacht met een operatie kan de Mirena inderdaad op den duur wel door het vetschort heen, maar dan spreek je wel over maanden, als ik de gyneacoloog goed begreep.
I had a signature once. It was awful.
pi_66380209
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:41 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat was het hem nou net, ik heb niets gemerkt, ik kwam erachter omdat op de controle-echo de mirena verdwenen was en hij op de röntgenfoto nog wel in mijn buik bleek te zitten.... Dus je merkt er helemaal niets van en daarom pleit ik nu maar in dit topic dat iedereen een condoom moet gebruiken tot zijn of haar controle, als ik dat niet had gedaan was ik ook nog zwanger geweest.....

Hmmm, als je heel lang wacht met een operatie kan de Mirena inderdaad op den duur wel door het vetschort heen, maar dan spreek je wel over maanden, als ik de gyneacoloog goed begreep.
Raar! Het lijkt mij eigenlijk best pijnlijk . Misschien dat het zo langzaam is gegaan dat je het niet merkte? Iedere dag en nacht een heel klein stukje ofzo

Maar na je controle zou hij wel op zijn plaats moeten blijven zitten, of niet?
En wij gebruiken inderdaad ook toch maar condooms, liever nu ff vervelend dan over 9 maanden zo'n poepfabriek !
  maandag 23 februari 2009 @ 17:49:08 #121
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66380365
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:02 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik voel de touwtjes soms wel en soms niet, maar altijd wel op dezelfde plek als ik ze voel gaat hij soms af en toe een stukje lopen of ligt het aan mij?
Ik voelde ze in het begin nog wel, maar later niet meer. Hij zat al die tijd wel goed, dus als je je touwtjes niet meer voelt kan je niet met zekerheid zeggen dat hij dan niet meer goed zit, al kan dat weer wel het geval zijn. snap je me nog?
Ja, dat verhaal van Zoeper over de wandelende Mirena is wel echt bizar. Ik sta op nummer 2 met mijn cyste
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 23 februari 2009 @ 18:02:26 #122
92409 Twinky
Little star.
pi_66380785
mm.. Ik heb net weer een zwangerschapstestje gedaan. Eens in de twee a drie maanden begint het toch weer te kriebelen, zere borsten en gekke afscheiding enzo. Gelukkig maar één streepje
pi_66398692
vandaag om half 12 ben ik aan de beurt, ik hoef gelukkig niet te werken vandaag
dus ik kan daarna lekker op de bank liggen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:22:29 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66398791
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:44 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Raar! Het lijkt mij eigenlijk best pijnlijk . Misschien dat het zo langzaam is gegaan dat je het niet merkte? Iedere dag en nacht een heel klein stukje ofzo

Maar na je controle zou hij wel op zijn plaats moeten blijven zitten, of niet?
En wij gebruiken inderdaad ook toch maar condooms, liever nu ff vervelend dan over 9 maanden zo'n poepfabriek !
Na je controle kan hij er nog steeds uitvallen, maar de kans daarop is niet zo groot, geloof ik.
ik zou ff vragen aan je HA bij de controle hoe het zit
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:40:54 #125
230390 She_Maiden
Maiden of She
pi_66402536
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik heb er niets van gevoeld toen de Mirena mijn baarmoeder perforeerde dus dat is niet juist!
Niet? ik dacht dat dat samenhing met een ontsteking (die je dan weer wel lichamelijk MOET merken..) maar dat heb ik dan vast verkeerd begrepen..
Mijn excuses voor het voorzien van verkeerde informatie dan
pi_66405575
Hij zit!

Wat doet dat gemeen pijn zeg
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:45:13 #127
91363 dithje
I dith it again!
pi_66409134
Ik moet ook maar eens terug naar de h.a.
Zoals al eerder aangegeven in dit topic val ik af en heb ik soms linksonder in mijn buik pijn.
Is niet handig als je lichamelijk veel moet doen, dan heb j na verloop van tijd niet erg veel bij te zetten...
Zou het misschien een cyste kunnen zijn (tzal wel niet, maar het is ook goed mogelijk....vooral omdat ik pas pijn heb als iets echt heftig onstoken is enz.)
Just dith it!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:38:33 #128
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66417015
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:45 schreef dithje het volgende:
Ik moet ook maar eens terug naar de h.a.
Zoals al eerder aangegeven in dit topic val ik af en heb ik soms linksonder in mijn buik pijn.
Is niet handig als je lichamelijk veel moet doen, dan heb j na verloop van tijd niet erg veel bij te zetten...
Zou het misschien een cyste kunnen zijn (tzal wel niet, maar het is ook goed mogelijk....vooral omdat ik pas pijn heb als iets echt heftig onstoken is enz.)
Heb je ook specifiek pijn als je gaat zitten? Dat had ik op het laatst wel. Ik ging zitten en dan een stekende pijn bij mn eierstok. Later ook bij het lopen als ik mijn buikspieren aanspande zeg maar. Dan kan het een cyste zijn, maar ik zou gewoon even naar je huisarts gaan om een controle-echo aan te vragen voor de zekerheid
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:46:28 #129
91363 dithje
I dith it again!
pi_66425974
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Heb je ook specifiek pijn als je gaat zitten? Dat had ik op het laatst wel. Ik ging zitten en dan een stekende pijn bij mn eierstok. Later ook bij het lopen als ik mijn buikspieren aanspande zeg maar. Dan kan het een cyste zijn, maar ik zou gewoon even naar je huisarts gaan om een controle-echo aan te vragen voor de zekerheid
Inderdaad als ik ga zitten, dan merk ik het pas... anders wandel ik vrolijk door.
Het is dan net of iemand met een naald in mijn buik (en dan meer richting mijn zij, voor mij links onder aan) aan het prikken is met een naaldje, heel venijdig.
Als ik zelf met mijn vingers licht druk, voelt het totaal niet prettig aan.... we shall see....
Just dith it!
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:29:12 #130
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66452583
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:46 schreef dithje het volgende:

[..]

Inderdaad als ik ga zitten, dan merk ik het pas... anders wandel ik vrolijk door.
Het is dan net of iemand met een naald in mijn buik (en dan meer richting mijn zij, voor mij links onder aan) aan het prikken is met een naaldje, heel venijdig.
Als ik zelf met mijn vingers licht druk, voelt het totaal niet prettig aan.... we shall see....
Hmm. Ik hoop heel erg voor je dat het gewoon iets van menstruatiepijn is ofzo en geen cyste. Wanneer heb je een afspraak bij de doc?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 26 februari 2009 @ 00:20:37 #131
91363 dithje
I dith it again!
pi_66466213
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:29 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Hmm. Ik hoop heel erg voor je dat het gewoon iets van menstruatiepijn is ofzo en geen cyste. Wanneer heb je een afspraak bij de doc?
Nog geen, en ben sinds de uitbouw (haha) van mijn mirena niet meer ongesteld geweest.
Menstruatiepijn of eisprong pijn kan ik me nog voor de geest halen, en dit lijkt er voor geen ene meter op....helaas.. want dan was ik nu een stuk meer op mijn gemak geweest...
Maar komt allemaal goed, denk ik. Ik heb nog geen afspraak gemaakt omdat ik een begravenis moest regelen etc...
Just dith it!
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:50:08 #132
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66473105
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:20 schreef dithje het volgende:

[..]

Nog geen, en ben sinds de uitbouw (haha) van mijn mirena niet meer ongesteld geweest.
Menstruatiepijn of eisprong pijn kan ik me nog voor de geest halen, en dit lijkt er voor geen ene meter op....helaas.. want dan was ik nu een stuk meer op mijn gemak geweest...
Maar komt allemaal goed, denk ik. Ik heb nog geen afspraak gemaakt omdat ik een begravenis moest regelen etc...
Jeetje, heftig allemaal joh.
Ik wil je niet bang maken, maar ik wil toch iets vertellen wat van belang kan zijn. Toen ik die cyste had, en nog niet wist dat ik 'm had, had ik ook behoorlijke steken in mijn buik waardoor ik haast niet meer rechtop kon staan en echt even goed door de pijn heen moest ademen. Later bij de dokter vertelde ze dat, door die cyste, je eierstok kan omdraaien omdat hij zo zwaar is. Dat is gevaarlijk omdat je eierstok dan even tijdelijk geen bloed meer krijgt. Duurt dat te lang en draait hij niet vanzelf terug, dan kan hij afsterven. Ik wist dat helemaal niet en schrok nogal. Bij mij was ie gelukkig elke keer weer teruggedraaid en was ik er op tijd bij waardoor er geen permanente schade was.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw pijn is en hoe je die ervaart, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je jezelf serieus neemt en het niet erbij laat zitten, wat ik wel deed.. Ik dacht toentertijd dat het wel weer over zou gaan, dat het tijdelijk was, dat soort excuses allemaal. Ik denk dat het iig goed is dat je het even na laat kijken, gewoon voor de zekerheid!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:59:58 #133
91363 dithje
I dith it again!
pi_66473378
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:50 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Jeetje, heftig allemaal joh.
Ik wil je niet bang maken, maar ik wil toch iets vertellen wat van belang kan zijn. Toen ik die cyste had, en nog niet wist dat ik 'm had, had ik ook behoorlijke steken in mijn buik waardoor ik haast niet meer rechtop kon staan en echt even goed door de pijn heen moest ademen. Later bij de dokter vertelde ze dat, door die cyste, je eierstok kan omdraaien omdat hij zo zwaar is. Dat is gevaarlijk omdat je eierstok dan even tijdelijk geen bloed meer krijgt. Duurt dat te lang en draait hij niet vanzelf terug, dan kan hij afsterven. Ik wist dat helemaal niet en schrok nogal. Bij mij was ie gelukkig elke keer weer teruggedraaid en was ik er op tijd bij waardoor er geen permanente schade was.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw pijn is en hoe je die ervaart, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je jezelf serieus neemt en het niet erbij laat zitten, wat ik wel deed.. Ik dacht toentertijd dat het wel weer over zou gaan, dat het tijdelijk was, dat soort excuses allemaal. Ik denk dat het iig goed is dat je het even na laat kijken, gewoon voor de zekerheid!
Daar schrik ik ook van zeg.... maar wel fijn dat je het met mij deelt....dan kan ik er weer verder mee.
Afspraak voor volgende week staat. Ben benieuwd.
Bedankt alvast!
Just dith it!
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:03:23 #134
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66473505
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:59 schreef dithje het volgende:

[..]

Daar schrik ik ook van zeg.... maar wel fijn dat je het met mij deelt....dan kan ik er weer verder mee.
Afspraak voor volgende week staat. Ben benieuwd.
Bedankt alvast!
Yw Ik hoop iig dat er niks aan de hand is bij je! Alvast succes voor volgende week
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66646939
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan met de support? Mijn vriend gaat mee. Hebben jullie die persoon ook mee genomen de behandelkamer in of laten wachten in de wachtkamer?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:27:57 #136
91363 dithje
I dith it again!
pi_66674008
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef nijntje89 het volgende:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan met de support? Mijn vriend gaat mee. Hebben jullie die persoon ook mee genomen de behandelkamer in of laten wachten in de wachtkamer?
Mijn moeder is mee geweest en is ook binnen in de behandelkamer erbij gebleven.
Ik heb een hele lieve mama!
Just dith it!
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:50:30 #137
230390 She_Maiden
Maiden of She
pi_66682430
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef nijntje89 het volgende:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan met de support? Mijn vriend gaat mee. Hebben jullie die persoon ook mee genomen de behandelkamer in of laten wachten in de wachtkamer?
Ik ben alleen gegaan (vriendje lief zat in het buitenland...), dat was prima te doen hoor Ik vond het allemaal reuze meevallen!! Vriendje lief was er echter wel liever bij geweest :p.. maar ach, het lukte prima met alleen mezelf
Hij mocht de dagen daarna lief zijn door veel chocolade en kruikjes te komen brengen en veeeeeel massages te geven
pi_66683645
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef nijntje89 het volgende:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan met de support? Mijn vriend gaat mee. Hebben jullie die persoon ook mee genomen de behandelkamer in of laten wachten in de wachtkamer?
Ik had mijn vriend meegenomen en die is ook meegegaan naar binnen om mijn handje vast te houden, maar toen het zover was wilde ik dat hij zich nergens mee bemoeide en me al helemaal niet aanraakte haha, dus ik heb het verder zelf gedaan, maar ik was wel blij dat hij mij terug naar huis kon rijden en dat ik op hem kon steunen toen ik de deur uit moest lopen....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:34:54 #139
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66750082
Dit lijkt me de beste plaats voor mijn vragen
Ik heb nu een koperspiraaltje, maar die moet er binnenkort uit, nu wil ik graag een Mirena, opzich geen probleem, maar heb toch wat vragen. Kan ik de mirena laten plaatsen tegelijk met dat het koperspiraaltje er uit wordt gehaald? Hoe zit het met seks, zelfde als met koperspiraaltje? Ofwel: 5 dagen tot een week geen seks? En vanaf hoeveel tijd na het plaatsen is de mirena veilig?

Ongetwijfeld zijn al mijn vragen in een van de topics al een keer beantwoord, maar ik heb niet zo'n zin om al die topics door te gaan spitten, dus voor de beantwoorder(s):
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66750414
Seks mag eigenlijk zodra je daar weer zin in hebt, daar is geen richtlijn voor. Wat betreft je andere vraag, lee shet topic even door vanaf deze post en enkele daaronder:

[Centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen- deel 10

Scheelt weer knippen en plakken
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:07:29 #141
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66751144
Dankjewel!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66835917
Volgens mij word ik ongesteld! Als in echt ongesteld. Ben de hele maand al ongesteld, maar nu is het meer ofzo. En donderdag voor de echo!
  zondag 8 maart 2009 @ 21:26:24 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66839597
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:34 schreef Pien85 het volgende:
Dit lijkt me de beste plaats voor mijn vragen
Ik heb nu een koperspiraaltje, maar die moet er binnenkort uit, nu wil ik graag een Mirena, opzich geen probleem, maar heb toch wat vragen. Kan ik de mirena laten plaatsen tegelijk met dat het koperspiraaltje er uit wordt gehaald?
Volgens mij wel
quote:
Hoe zit het met seks, zelfde als met koperspiraaltje? Ofwel: 5 dagen tot een week geen seks?
Volgens mijn ha mocht het dezelfde dag alweer, maar daar zijn de meningen hier over verdeeld.
quote:
En vanaf hoeveel tijd na het plaatsen is de mirena veilig?
in principe 5 jaar
quote:
Ongetwijfeld zijn al mijn vragen in een van de topics al een keer beantwoord, maar ik heb niet zo'n zin om al die topics door te gaan spitten, dus voor de beantwoorder(s):
yw

Piepeloi, hopen dat de opngesteldheid nu snel over is en weg blijft de komende tijd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:29:34 #144
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66839761
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:26 schreef DaviniaHR het volgende:


[..]

in principe 5 jaar
Volgens mij begreep je mijn vraag niet. Vanaf hoeveel tijd na het plaatsen is de mirena veilig? Ofwel: vanaf hoeveel tijd na het plaatsen zou ik seks kunnen hebben zonder condoom? Dat was mijn vraag
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:42:28 #145
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66840347
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:29 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Volgens mij begreep je mijn vraag niet. Vanaf hoeveel tijd na het plaatsen is de mirena veilig? Ofwel: vanaf hoeveel tijd na het plaatsen zou ik seks kunnen hebben zonder condoom? Dat was mijn vraag
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld.. Als je het echt safe wil spelen zou ik het tot de eerste echo doen, dan weet je namelijk dat hij nog steeds goed zit. BIj zoeperzazke (andere user die hier ook nog af en toe kijkt) is ie na 2 weken uit haar baarmoeder gaan zwerven en in haar buikholte terecht gekomen.. Extreem geval natuurlijk, maar het gebeurd wel. Volgensmij raden artsen nog een week extra voorbehoedsmiddelen aan zodat je zeker weet dat ie zn werk doet.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:43:45 #146
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66840393
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:42 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Tja, daar zijn de meningen over verdeeld.. Als je het echt safe wil spelen zou ik het tot de eerste echo doen, dan weet je namelijk dat hij nog steeds goed zit. BIj zoeperzazke (andere user die hier ook nog af en toe kijkt) is ie na 2 weken uit haar baarmoeder gaan zwerven en in haar buikholte terecht gekomen.. Extreem geval natuurlijk, maar het gebeurd wel. Volgensmij raden artsen nog een week extra voorbehoedsmiddelen aan zodat je zeker weet dat ie zn werk doet.
Ok Dan weet ik genoeg, morgen even de HA bellen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:46:27 #147
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66840507
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:43 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Ok Dan weet ik genoeg, morgen even de HA bellen
Goed plan. Succes iig!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:46:48 #148
92409 Twinky
Little star.
pi_66840519
als ie goed zit, dwz dat je de draadjes voelt maar geen hard stukje in je baarmoedermond is -ie gewoon vanaf dag 1 veilig!


Ik ben trouwens naar de HA geweest voor even een check up, heb 'm nu bijna een jaar (15 mei) en begin nu toch een beetje te spastischen af en toe. Ik heb een soort scherpe steken linksonder in mijn buik regelmatig en soms ook rechts. Ben bang dat het dan een cyste of ander eierstokprobleem is, dus ben doorverwezen naar de gyn om een foto te laten maken en verder te kijken of alles goed is! Aanstaande vrijdag is mijn afspraak daar dus ben benieuwd...
  zondag 8 maart 2009 @ 22:12:21 #149
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66841709
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:46 schreef Twinky het volgende:
als ie goed zit, dwz dat je de draadjes voelt maar geen hard stukje in je baarmoedermond is -ie gewoon vanaf dag 1 veilig!


Ik ben trouwens naar de HA geweest voor even een check up, heb 'm nu bijna een jaar (15 mei) en begin nu toch een beetje te spastischen af en toe. Ik heb een soort scherpe steken linksonder in mijn buik regelmatig en soms ook rechts. Ben bang dat het dan een cyste of ander eierstokprobleem is, dus ben doorverwezen naar de gyn om een foto te laten maken en verder te kijken of alles goed is! Aanstaande vrijdag is mijn afspraak daar dus ben benieuwd...
Jeetje, das niet leuk meid.. Ik duim voor je dat het niks is! succes alvast!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 8 maart 2009 @ 22:24:36 #150
92409 Twinky
Little star.
pi_66842355
ja door al jullie spookverhalen ga je gauw iets engs denken ik hoop dat er niks aan de hand is
  zondag 8 maart 2009 @ 22:42:34 #151
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66843258
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:24 schreef Twinky het volgende:
ja door al jullie spookverhalen ga je gauw iets engs denken ik hoop dat er niks aan de hand is
I know. Sorry.
Ik hoop het ook echt heeeeeel erg!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:07:24 #152
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_66902522
Mijn lichaam schreeuwt weer eens van de hormonen. Maar volgens mij komt dit bij mij vandaan... niet de mirena. Ik rammel!! ... en niet van de honger

Twinkey, ik duim voor je!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_66969433
Misschien een vraag die al eerder is gesteld if so sowwy.

Ik ben aan de pil en moet een afspraak maken om het spiraaltje te laten plaatsen. Nu moet ik vandaag ongesteld worden en zou in principe volgende week maandag weer aan de pil mogen. Kan ik nu wel weer beginnen met de pil en het spiraaltje volgende week laten zetten? Of is het beter om maar voorlopig geen pil te slikken?

Wilde dit ook aan mijn huisarts vragen maar die is er donderdagmiddag niet hoorde ik net op het antwoordapparaat van de praktijk
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:18:30 #154
92409 Twinky
Little star.
pi_66969922
Nou, het is het fijnste om het te plaatsen als je ongesteld bent, dan gaat het makkelijker. Al kan het ook gewoon op een ander moment. Maar als je dus voor morgen een afspraak maakt ben je meteen veilig, anders lijkt mij het makkelijker om nog een maand te slikken en dan te wachten tot je weer bloedt.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:39:52 #155
92409 Twinky
Little star.
pi_67004932
Zo, dat is achter de rug. Gelukkig was mr. Twinky mee .
Ze deed met de echodildo, dat ging prima, is niet zo erg. dus ze liet zien, baarmoeder, spiraaltje zit goed, eierstokken okay (wel een au momentje toen ze van links naar rechts ging), niks aan de hand dus.

Ik mijn kleren weer aan doen, zegt mr. Twinky 'jaaa, die draadjes, kun je daar niks aandoen', zegt de gyn doodleuk 'ja hoor, kom maar weer liggen'. Terwijl ze net klaar was en het wel meeviel
Dus toen moest ik toch nog met eendebek en schaarinstrument enzo, dat was minder prettig. Maar nou heeft ze de draadjes tot op/in mijn baarmoedermond afgeknipt zodat hij er geen last meer van heft als het goed is. Ik kan alleen niet meer voelen of alles nog goed is maar hij zit dus goed volgens de echo.

Vervelende is dat ik nu nog niet weet waar de buikpijn vandaan komt, maar als het niks ergs is moet dat ook niks uitmaken dus maar mee leven ofzo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:52:33 #156
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67005334
Wat een ervaring Twinky
Fijn dat er iig geen cystes ofzo zitten.. maar idd jammer dat je nou niet weet wat het dan wel is!
En hopelijk heeft Mr Twinky nu ook geen last meer van de draadjes!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:09:12 #157
92409 Twinky
Little star.
pi_67024026
Nog een tip trouwens ik had een jurkje aan naar de gyn. Dat was echt fijn, dan hoef je zelf niet te zien hoe bloot je bent. Kun je zelfs nog zo goed als aangekleed naar De Stoel lopen en als je dan je benen wijd doet kijkt ze in je jurkje en niet in je blootje. Ofzo. Ik vond het fijn
pi_67226124
Help, woensdag moet ik!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 06:52:24 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67228711
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:09 schreef nijntje89 het volgende:
Help, woensdag moet ik!
komt goed
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_67228880
Ik heb sinds 24-02 de Mirena, en vanaf die dag tot nu ben ik nog steeds aan een stuk door ongesteld,
is dit herkenbaar voor iemand? ik word hier echt moe van

En ik heb ook een erg opgeblazen buik, nog meer mensen hier die dit in het begin hadden?


  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:45:17 #161
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67248827
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:32 schreef Lievpopje het volgende:
Ik heb sinds 24-02 de Mirena, en vanaf die dag tot nu ben ik nog steeds aan een stuk door ongesteld,
is dit herkenbaar voor iemand? ik word hier echt moe van

En ik heb ook een erg opgeblazen buik, nog meer mensen hier die dit in het begin hadden?



Ja, hebben meer mensen gehad volgens mij. Ik lees het in elk geval wel vaker. Ik had het zelf, gelukkig niet. Ik had wel bruine prut de weken erna. Vloei je echt of heb je ook die bruine prut?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_67250500
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja, hebben meer mensen gehad volgens mij. Ik lees het in elk geval wel vaker. Ik had het zelf, gelukkig niet. Ik had wel bruine prut de weken erna. Vloei je echt of heb je ook die bruine prut?
Ja ik vloei echt, het is niet veel, maar wel erg irritant!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:18:40 #163
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67255036
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:34 schreef Lievpopje het volgende:

[..]

Ja ik vloei echt, het is niet veel, maar wel erg irritant!
Dat kan ik me voorstellen. Anders neem je even contact op met degene die hem heeft gezet, HA of gyn...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_67260001
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen. Anders neem je even contact op met degene die hem heeft gezet, HA of gyn...
Ja daar moet ik 6 april toch nog heen voor een na controle
  zaterdag 21 maart 2009 @ 02:31:34 #165
91363 dithje
I dith it again!
pi_67261123
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:32 schreef Lievpopje het volgende:
Ik heb sinds 24-02 de Mirena, en vanaf die dag tot nu ben ik nog steeds aan een stuk door ongesteld,
is dit herkenbaar voor iemand? ik word hier echt moe van

En ik heb ook een erg opgeblazen buik, nog meer mensen hier die dit in het begin hadden?



Heel herkenbaar, duurde bij mij drie maanden in totaal en daarna dus 9 maanden niets... (en ook geen baby..haha)
Just dith it!
pi_67264183
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 02:31 schreef dithje het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, duurde bij mij drie maanden in totaal en daarna dus 9 maanden niets... (en ook geen baby..haha)
Oh gelukkig ik ben niet de enige, dan moet ik nog even 2 maanden volhouden, en hopen dat het net zoals bij jou gaat

had jij in het begin ook heeele erge krampen, en dan vooral savonds als je in bed ligt en net wil gaan slapen?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 18:52:25 #167
91363 dithje
I dith it again!
pi_67274057
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:59 schreef Lievpopje het volgende:

[..]

Oh gelukkig ik ben niet de enige, dan moet ik nog even 2 maanden volhouden, en hopen dat het net zoals bij jou gaat

had jij in het begin ook heeele erge krampen, en dan vooral savonds als je in bed ligt en net wil gaan slapen?
Ja, om akelig van te worden, want het deed behoorlijk pijn....en dan vooral op tijden die niet handig waren zoals met slapen...
Ik vond het een erg onprettige ervaring omdat je niet weet wat er precies aan de hand is...mijn huisarts heeft me toen gerustgesteld en uitgelegd dat het normaal is.
Er zit immers iets in je buik wat er niet in hoort.
Hopen dat het sel over gaat in jouw geval.
Just dith it!
pi_67282971
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:52 schreef dithje het volgende:

[..]

Ja, om akelig van te worden, want het deed behoorlijk pijn....en dan vooral op tijden die niet handig waren zoals met slapen...
Ik vond het een erg onprettige ervaring omdat je niet weet wat er precies aan de hand is...mijn huisarts heeft me toen gerustgesteld en uitgelegd dat het normaal is.
Er zit immers iets in je buik wat er niet in hoort.
Hopen dat het sel over gaat in jouw geval.
ja het is zeker onprettig omdat ik echt dacht dat ik de enige was, je voelt zoveel dingen die ik normaal niet voel maar gelukkig ben ik niet de enige

ik heb ook erg veel steken, vooral links.

Hoop ook dat het snel over gaat, nog ff doorbijten
pi_67301742
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:32 schreef Lievpopje het volgende:
Ik heb sinds 24-02 de Mirena, en vanaf die dag tot nu ben ik nog steeds aan een stuk door ongesteld,
is dit herkenbaar voor iemand? ik word hier echt moe van

En ik heb ook een erg opgeblazen buik, nog meer mensen hier die dit in het begin hadden?
Ik ben echt exact een maand ongesteld geweest! Net de dag dat ik mijn echo kreeg niet meer!
Die echo trouwens net alsof ze een dildo in je schuiven
Nu helemaal niets meer, misschien dat ik van de maand nog wel 'ongesteld' word, hoop natuurlijk dat ik nooit meer ongesteld word!
pi_67315777
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:07 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ik ben echt exact een maand ongesteld geweest! Net de dag dat ik mijn echo kreeg niet meer!
Die echo trouwens net alsof ze een dildo in je schuiven
Nu helemaal niets meer, misschien dat ik van de maand nog wel 'ongesteld' word, hoop natuurlijk dat ik nooit meer ongesteld word!
Ja zal je net zien, dat het dan over is, al heb ik er de laatste paar dagen erg weinig last van bijna geen bloedverlies meer.

haha die echodildo, wat een ding die vond ik nog niet eens zo erg, die eendenbek vond ik niet zo lekker voelen.
pi_67432712
Nou het viel mij echt 100% mee. Van te voren had ik paracetamol en ibuprofen genomen. Een co-assistent deed de anamnese en daarna nog wat vraagjes van de gynaecoloog zelf. Daarna ging ze alles uitleggen wat er ging gebeuren en ook duidelijk zeggen dat ze zou stoppen als ik aangaf dat ik dat wilde enzo. Wel fijn. Naja en toen was het zo ver. Eerst een inwendige echo om te kijken of alles er normaal uitziet. Dat ziet het gelukkig (altijd fijn om te weten dat je baarmoeder+eierstokken er normaal uitzien). Daarna die eendenbek. Die was wel een beetje koud maar verder niet onprettig ofzo. Warmde snel genoeg op. Het baarmoedermond vastpakken vond ik pijnlijk klinken maar daar voelde ik helemaal niks van. Alleen het opmeten van de diepte voelde als een hele erge menstruatiekramp maar die had ik al 2 dagen dus deze alleen wat erger maar was ook veel korter dus daar kon ik wel mee leven. Nou ook de diepte was goed dus toen het zetten zelf met dezelfde hele heftige maar korte kramp. Daarna moest ik rustig gaan zitten omdat er vrouwen zijn die wel eens duizelig worden maar daar heb ik helemaal geen last van gehad. Ook amper buikpijn gehad. Een uur of 8 later kwam het door, ik denk omdat de ibuprofen uitgewerkt was en toen heb ik een nieuwe genomen en vandaag nog helemaal nergens last van gehad (zetten was gister). De gynaecologe was wel heel fijn. Vroeg constant of het nog goed ging en gaf het steeds aan als ze me aan ging raken. Dat stelt je wel op je gemak. Verder was vriendlief mee die rustig zijn hand op mijn schouder had liggen wat ook een steun was. Na het plaatsen is gelijk een echo gemaakt waarop duidelijk te zien was dat hij goed lag dus ik hoef niet terug te komen voor controle. Verder mocht ik ook gewoon tampon in daarna en zei ze dat hij gelijk beschermt. Nu maar hopen dat de rest van mijn Mirena tijd net zo soepel verloopt
pi_67513132
He meiden,
Ik kom ff klagen hoor......Heb dat ding sinds november en ben sindsdien maar liefst twee weken in de maand ongesteld/bruine prut!!!! Herkenbaar?? Ik geef dat ding een half jaar,en anders ruk ik hem er zélf uit.Het was de bedoeling dat ik van die rotzooi af zou zijn,niet dat het langer zou duren dan normaal......Heeft iemand dezelfde ervaringen??
pi_67515348
Ik maak me juist weer zorgen omdat ik echt helemaal nergens last van heb! Ik heb niet meer gebloed, geen buikpijn, geen stemmingswisselingen, geen bruine prut! Vertrouw het ergens niet helemaal!
Voel me touwtjes trouwens nog wel hoor! En met de echo was alles prima in orde.. geen reden om het niet te vertrouwen in principe
pi_67569490
Waarom ben ik altijd een uitzondering?????????
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:33:31 #175
91363 dithje
I dith it again!
pi_67570713
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:03 schreef peeka het volgende:
He meiden,
Ik kom ff klagen hoor......Heb dat ding sinds november en ben sindsdien maar liefst twee weken in de maand ongesteld/bruine prut!!!! Herkenbaar?? Ik geef dat ding een half jaar,en anders ruk ik hem er zélf uit.Het was de bedoeling dat ik van die rotzooi af zou zijn,niet dat het langer zou duren dan normaal......Heeft iemand dezelfde ervaringen??
Je bent geen uitzondering....ik had dat altijd als ik op vakantie was in een warm land. Kon ik weer tampons mee slepen....jippie!

Het is juist uitzonderlijk dat mensen er geen last van hebben.
Ik begin me mateloos te iriteren aan de mensen die min of meer de klachten over Mirena in dit topic bagitaliseren en weg wuiven.....
Ik weet ook niet waarom, zal wel een beetje jaloersigheid zijn...
Want: Bij mij deed het pijn bij het zetten, ik heb alleen maar klachten gehad, voelde mijn touwtjes niet, heb de eerste drie maanden ellende gehad etc.....
Dus....je bent zeker niet de enige die na verloop van tijd in staat was zijn eigen mirena te verwijderen.
Just dith it!
pi_67571923
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:39 schreef nijntje89 het volgende:
Verder mocht ik ook gewoon tampon in daarna en zei ze dat hij gelijk beschermt. Nu maar hopen dat de rest van mijn Mirena tijd net zo soepel verloopt
Wel een condoom gebruiken tot je controle hoor! Als er bij het plaatsen iets mis is gegaan kun je gewoon zwanger worden.... Ik dacht ook dat mijn plaatsing perfect was gegaan (net als de gyn) maar als ik geen condoom had gebruikt had ik nu een dikke buik gehad (of een abortus achter de rug, more likely).
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:05:36 #177
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_67577717
Joehoe Het is alweer een tijdje terug dat ik gepost heb... Ik heb dus effe terug zitten lezen... Er blijven toch veel vrouwen met klachten van/door de Mirena... Ik heb ze ook... naarmate "ie" langer zit krijg ik meer en meer klachten buikpijn, rugpijn,zere borsten, enorme puisten maar.... morgenmiddag om 14uur komt de verlossing! Weg met dat ding en voorlopig gewoon even helemaal "hormoon-loos" door het leven. Zit al ruim 20 jaar, vanaf mijn 14e, aan de hormonen (pil en sinds 3 jaar de Mirena) en ik wil gewoon weer mijn eigen lijf voelen Ik zie er wel tegenop om hem te laten verwijderen maar van wat ik gehoord heb stelt het weghalen echt niks voor vergeleken bij het plaatsen... dat was living hell!

Ajuuuus
"Aspire to inpsire before you expire"
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:29:41 #178
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67578486
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:05 schreef Manic06 het volgende:
Joehoe Het is alweer een tijdje terug dat ik gepost heb... Ik heb dus effe terug zitten lezen... Er blijven toch veel vrouwen met klachten van/door de Mirena... Ik heb ze ook... naarmate "ie" langer zit krijg ik meer en meer klachten buikpijn, rugpijn,zere borsten, enorme puisten maar.... morgenmiddag om 14uur komt de verlossing! Weg met dat ding en voorlopig gewoon even helemaal "hormoon-loos" door het leven. Zit al ruim 20 jaar, vanaf mijn 14e, aan de hormonen (pil en sinds 3 jaar de Mirena) en ik wil gewoon weer mijn eigen lijf voelen Ik zie er wel tegenop om hem te laten verwijderen maar van wat ik gehoord heb stelt het weghalen echt niks voor vergeleken bij het plaatsen... dat was living hell!

Ajuuuus
Jeetje joh wat vervelend!!
Nee, vergeleken bij het zetten is het eruithalen echt een eitje kan ik je zeggen Ik ging haast dood met het zetten, maar het eruithalen voelde ik haast niet.. 1 klein minikrampje en het was klaar Wat een verlossing idd.
Succes iig nog! En ga je nu gewoon even niks hormonaals gebruiken of ga je over op wat anders??
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 1 april 2009 @ 12:34:58 #179
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_67608572
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:29 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Jeetje joh wat vervelend!!
Nee, vergeleken bij het zetten is het eruithalen echt een eitje kan ik je zeggen Ik ging haast dood met het zetten, maar het eruithalen voelde ik haast niet.. 1 klein minikrampje en het was klaar Wat een verlossing idd.
Succes iig nog! En ga je nu gewoon even niks hormonaals gebruiken of ga je over op wat anders??
Thanks! Ik ga helemaal niks anders gebruiken want Mr Manic & ik gaan een poging doen om zwanger te raken... weer een nieuw hoofdstuk in mijn leven en erg spannend! Als ik wel een ander voorbehoedsmiddel zou nemen zou ik denk ik toch voor de koperspiraal gaan. Hoewel ik daar een soort "abortus-gevoel" bij heb... maar ja er zitten in elk geval geen hormonen in. De Nuvaring spreekt me ook wel aan maar dan zit je toch weer met hormonen. Nou ja in elk geval voorlopig dus helemaal niks

Merk trouwens dak toch wel een ietsiepietsie nerveus ben voor zometeen... niet zo zeer dat ik bang ben dat het zeer zal doen maar ja, je ligt daar toch weer met je kooi open huh! Blijft toch genant...
Ik post straks nog wel hoe het gegaan is...

Doewiej
"Aspire to inpsire before you expire"
  woensdag 1 april 2009 @ 15:29:51 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67614285
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:34 schreef Manic06 het volgende:

[..]

Thanks! Ik ga helemaal niks anders gebruiken want Mr Manic & ik gaan een poging doen om zwanger te raken... weer een nieuw hoofdstuk in mijn leven en erg spannend! Als ik wel een ander voorbehoedsmiddel zou nemen zou ik denk ik toch voor de koperspiraal gaan. Hoewel ik daar een soort "abortus-gevoel" bij heb... maar ja er zitten in elk geval geen hormonen in. De Nuvaring spreekt me ook wel aan maar dan zit je toch weer met hormonen. Nou ja in elk geval voorlopig dus helemaal niks

Merk trouwens dak toch wel een ietsiepietsie nerveus ben voor zometeen... niet zo zeer dat ik bang ben dat het zeer zal doen maar ja, je ligt daar toch weer met je kooi open huh! Blijft toch genant...
Ik post straks nog wel hoe het gegaan is...

Doewiej
Ohh, wat leuk joh! Succes met proberen!
En succes met eruit halen.. Ja, tis toch weer vervelend, maar dan ben je er in ieder geval voor een hele tijd weer vanaf!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_67623469
Heyy
Ik ga volgende week de mirena laten zetten, maar nu ik dit hier zo lees word ik tog wel beetje bang
Me moeder heeft er al jaren een en is zo nu en dan ongesteld maar heeft er verder niet zo'n last van, daarom leek het me ook wel wat. Verder ben ik heel onregelmatig ongesteld maar kheb er ook niet zon last van. Ik wil liever niet aan de pil, want ik ben nogal vergeetachtig en de hoeveelheid hormonen zal ook wel niet goed zijn.
Ook heb ik vaak pijn tijdens de sex, vind het daarom ook heel eng dat ze er met een paardenbek in gaan.
Denken jullie dat het een goed idee is om aan de mirena te gaan of kan ik beter nuvaring of iets nemen?
  woensdag 1 april 2009 @ 20:25:36 #182
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67624485
Tja, dat is het lastige Dammmtasty. Bij sommige vrouwen werkt het hartstikke goed, bij anderen gewoon minder... Als ik alles over zou kunnen doen zou ik eerst de Nuvaring gekozen hebben denk ik, als ik toen wist wat ik nu weet. En als dat niet werkt kan je altijd nog de Mirena nemen.
Het is een van de definitievere methoden, hij kan er natuurlijk zo uit, maar toen ie er eenmaal in zat wilde ik 'm er niet zomaar uit hebben. Ook al ondervond ik er wat nadelen van. In de nuvaring zitten ook heel weinig hormonen en daar hoef je ook niet zo vaak aan te denken
Anders even langs je huisarts om de verschillende opties te bespreken?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_67624788
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:53 schreef dammmtasty het volgende:
Ook heb ik vaak pijn tijdens de sex, vind het daarom ook heel eng dat ze er met een paardenbek in gaan.
Ik hoop dat je eendenbek bedoelt???

De Eendenbek gaat maar heel kort in ja vagina, dat is even onprettig ja, maar het doet geen zeer omdat er niet echt sprake is van wrijving, zoals tijdens de seks, zeker als je niet goed vochtig bent. Het spiraaltje heeft verder niets met je vagina van doen en staat daar los van. Als je bang bent voor pijn van de eendenbek, en dat je enige bezwaar is, zou ik hem zeker gewoon laten zetten, want dat is twee tellen en je bent er weer vanaf. En wat is nou 10 minuten ongemak op 5 jaar?
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 1 april 2009 @ 23:45:16 #184
242102 Manic06
Mrs. Almighty
pi_67632368
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:29 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ohh, wat leuk joh! Succes met proberen!
En succes met eruit halen.. Ja, tis toch weer vervelend, maar dan ben je er in ieder geval voor een hele tijd weer vanaf!
Hij is eruit!! En het viel, zoals verwacht, errug mee. Heerlijk gevoel om helemaal "leeg" te zijn van binnen hahhah! Nu eens kijken of die puisten wegblijven... I hope so!!
"Aspire to inpsire before you expire"
  donderdag 2 april 2009 @ 19:04:21 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67653681
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:45 schreef Manic06 het volgende:

[..]

Hij is eruit!! En het viel, zoals verwacht, errug mee. Heerlijk gevoel om helemaal "leeg" te zijn van binnen hahhah! Nu eens kijken of die puisten wegblijven... I hope so!!
Mooooi zoo
BIj mij werden de puistjes iig een heel stuk minder, dus ik duim met je mee!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_67675608
Oke ik heb dus iets! Maar ik weet niet of het van de Mirena is of niet!
Ik heb rode stipjes ! Op mijn armen, buik, benen. Heel gek. Zijn geen puistjes of wat dan ook, gewoon rode stipjes, hele kleintjes, beetje als bij scheeruitslag (maar ik scheer mijn armen en buik niet ). En het zijn wel een beetje bobbeltjes, je kan het echt maar net voelen .
Dus, stomme bijwerking van de Mirena of toch ff langs de huisarts als het niet heel snel weg is?
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:57:48 #187
92409 Twinky
Little star.
pi_67676013
warmte uitslag?
pi_67677747
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:57 schreef Twinky het volgende:
warmte uitslag?
Dan hoort het toch te jeuken?

Als het Mirena'ers niet bekend voorkomt ga ik gewoon naar de dokter, dacht dat het misschien een bijwerking was ofzo!
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:09:20 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67699552
Ik heb ze ook gehad, maar bij mij jeukte het echt!! Is na ongeveer drie maanden weggetrokken, geloof ik...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_67737517
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:09 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb ze ook gehad, maar bij mij jeukte het echt!! Is na ongeveer drie maanden weggetrokken, geloof ik...
Ja nu had ik vannacht wel heel veel jeuk.. eigenlijk alleen in bed jeuk! Beetje raar.
Maar ik denk dat ik het al weet allergie voor champignons en ze in de roerbak zo goed mogelijk geprobeerd te vermijden en eruit te halen, denk dat ik er per ongeluk eentje naar binnen gekregen heb . Als het morgen nog niet weg is, ga ik gewoon naar de dokter!
pi_67803226
Wat vervelend dat sommigen van jullie er puistjes van krijgen! Daar zit je ook niet op te wachten .

Ik ben vorige week naar het ziekenhuis gegaan voor een echo, heb af en toe zo'n buikpijn en dat vooral links. Ze zag een cyste in m'n linkereierstok van 4,5 cm doorsnee (ik snap niet waar ik het laat, ben vrij tenger ). Allemaal niet zo'n punt en moet vanzelf verdwijnen (en anders over 5/6 mnd terugkomen), maar ze had het er ook over dat ze er een soort tussenschot in zag . (Ze zei nog enthousiast: 'Kijk, daar! Zie je! '). Heeft iemand van jullie een idee wat dat inhoudt? Als ik aan de hypochondrische google ga, vind ik alleen dat een complexe cyste iets minder 'ok' is dan een gewone (uit één stuk zeg maar). Mhmhz .

(edit) en ik heb jammer genoeg geen gynaecoloog gesproken, gewoon alleen de echoscopist. Dus 't was allemaal wat snel & vluchtig...

Fijn dat 'ie goed zit lievpopje, bij mij was die bolle buik verdwenen toen ik niet meer bloedde (na 2,5 mnd ofzo).

[ Bericht 9% gewijzigd door .Bo op 07-04-2009 19:07:02 ]
pi_67803410
Ik heb vandaag controle gehad in het ziekenhuis, en hij zit helemaal goed!

dus de komende 5 jaar heb ik er geen omkijken meer naar, alleen nog wel erg last van een opgezette buik
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:53:06 #193
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67807174
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:52 schreef .Bo het volgende:
Wat vervelend dat sommigen van jullie er puistjes van krijgen! Daar zit je ook niet op te wachten .

Ik ben vorige week naar het ziekenhuis gegaan voor een echo, heb af en toe zo'n buikpijn en dat vooral links. Ze zag een cyste in m'n linkereierstok van 4,5 cm doorsnee (ik snap niet waar ik het laat, ben vrij tenger ). Allemaal niet zo'n punt en moet vanzelf verdwijnen (en anders over 5/6 mnd terugkomen), maar ze had het er ook over dat ze er een soort tussenschot in zag . (Ze zei nog enthousiast: 'Kijk, daar! Zie je! '). Heeft iemand van jullie een idee wat dat inhoudt? Als ik aan de hypochondrische google ga, vind ik alleen dat een complexe cyste iets minder 'ok' is dan een gewone (uit één stuk zeg maar). Mhmhz .

(edit) en ik heb jammer genoeg geen gynaecoloog gesproken, gewoon alleen de echoscopist. Dus 't was allemaal wat snel & vluchtig...

Fijn dat 'ie goed zit lievpopje, bij mij was die bolle buik verdwenen toen ik niet meer bloedde (na 2,5 mnd ofzo).
Huh, echt? Wat raar. Ik had er ook 1, iets groter dan die van jou en bij mij was het half vocht & half bloed (bleek later). Ook een beetje raar dat je geen gynaecoloog te zien krijgt... Wel goed in de gaten houden hoor! Bij hele erge steken gelijk aan de bel trekken bij de huisarts/ eerste hulp!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 8 april 2009 @ 07:26:07 #194
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67817143
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Huh, echt? Wat raar. Ik had er ook 1, iets groter dan die van jou en bij mij was het half vocht & half bloed (bleek later). Ook een beetje raar dat je geen gynaecoloog te zien krijgt... Wel goed in de gaten houden hoor! Bij hele erge steken gelijk aan de bel trekken bij de huisarts/ eerste hulp!
Hier sluit ik me bij aan. Ik heb er verder geen ervaring in, alleen van horen zeggen. Maar ik vind dat er over zo'n groot ding wel erg laconiek gedaan wordt....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_67817459
Ok, jullie vinden 't dus ook best groot. Dan kaart ik het binnenkort wel even aan bij de huisarts, als ik daar toch zit. Enfermera, is jouw cyste wel spontaan verdwenen? Wat een naar verhaal met dat 'omklappen' .
pi_67817773
Zodra de cyste van Enfermera was ontdekt, is ze in één ruk door naar de OK gegaan omdat de artsen het te gevaarlijk vonden om ermee te wachten.... Dus die is middels een laparoscopie (kijkoperatie) verwijderd.
I had a signature once. It was awful.
pi_67818247
. Jeez wat ontzettend naar en schrikken voor je(haar)! Ik ga even teruglezen.
pi_67818943
Nee dan jouw verhaal... mijn god wat hebben jullie een pech gehad zeg!
  woensdag 8 april 2009 @ 09:59:30 #199
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67819824
Ja, precies.. Ook omdat ik er zoveel pijn van had ben ik gelijk doorgegaan, en gezien die risico's maar goed ook.
Ja, wij zijn wel de grootste pechvogels van dit topic hoor.
Maar wat ze mij vertelden; cysten van 2-3 cm laten ze zitten, maar groter halen ze meestal weg omdat die niet vanzelf weggaan. Dacht ik. Dus een bezoekje langs de huisarts kan geen kwaad denk ik
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_67835749
Hallo dames! nou het had enige vertraging (want ik was gewoon een pussy) maar hij zit er, sinds vanochtend, eindelijk in! hehe, poeh poeh.

nou dat viel me vies tegen, toch wel erg pijnlijk vond ik. bluh en de rest van de dag erge krampen enzo. nu al weer een stuk beter, nog wel een beetje weeig, maar niet zo naar meer.

nu heb ik wel een vraagje, iets wat mijn huisarts mij ook niet met 100% zekerheid kon vertellen, is vanaf wanneer het spiraaltje werkzaam is? mijn huisarst zei dat ik to be safe, nog 6 weken condooms moet gebruiken, maar op de minera site staat dat het spiraaltje meteen werkt, iemand enig idee?

wachten tot check-up is niet echt een optie, want ik heb geen check-up. als er naar mijn idee iets niet helemaal lekker zit, moest ik meteen bellen, maar ze gaan ervan uit dat alles goed gaat.
pi_67838293
Hij is vandaag geplaatst en het viel me 100% mee!
Het was geen lekker gevoel en soms beetje pijnlijk, maar me eerste keer sex was pijnlijker
Nu wel van die nare ongesteldheids buikpijn mja daar kan ik nog wel mee leven.
Ben wel ongesteld dus dan doet het minder pijn dus daar was ik wel blij mee . Kheb het trouwens bij de Stimezo kliniek laten doen, die doen het toch wat vaker dan een huisarts en ze geven verdovingsprik in de baarmoeder en ze hebben er gelijk een echo scherm bij zodat ie ziet of ie goed zit. Dus wel een aanrader om het bij zon kliniek te doen.

Als je ongesteld bent ben je trouwens gelijk beschermd en als je dat niet bent zou ik wel even condoom gebruiken.

Maar ben blij zag er echt tegenop
pi_67908224
dit is misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe is sex met een pas gezet spiraaltje?

ik heb hem nu drie dagen, en niet echt meer last ervan. maar, ik ben een beetje bang dat het pijn zal doen? wat is jullie ervaring?
pi_67909077
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:08 schreef dammmtasty het volgende:
Als je ongesteld bent ben je trouwens gelijk beschermd en als je dat niet bent zou ik wel even condoom gebruiken.
Dat zou ik sowieso tot je controle doen, omdat je dan pas zeker bent dat je echt beschermd bent en het spiraaltje niet aan de wandel is gegaan.
I had a signature once. It was awful.
pi_67909316
en wat als je geen controle hebt?
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:59:31 #205
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67909596
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:52 schreef cemeteryslut het volgende:
en wat als je geen controle hebt?
dan bel je na 6 wk ff de huisarts op en laat je hem checken of hij je draadjes goed ziet zitten.
dan heb je wel je controle gehad

verder, de mirena beschermt in principe meteen nadat hij zit, maar je hebt idd een (kleine) kans dat-ie "aan de wandel gaat", waardoor het niet meer werkt, waarom men dus toch dubbele bescherming doet totaan de controle.

en hier geen verschil gemerkt met of zonder spiraal
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_67911424
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:27 schreef cemeteryslut het volgende:
dit is misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe is sex met een pas gezet spiraaltje?

ik heb hem nu drie dagen, en niet echt meer last ervan. maar, ik ben een beetje bang dat het pijn zal doen? wat is jullie ervaring?
Hier eigenlijk ook geen last van, geen pijn, niks!
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:04:41 #207
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67919367
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:27 schreef cemeteryslut het volgende:
dit is misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe is sex met een pas gezet spiraaltje?

ik heb hem nu drie dagen, en niet echt meer last ervan. maar, ik ben een beetje bang dat het pijn zal doen? wat is jullie ervaring?
Geen pijn gehad... voor zover ik me kan herinneren. Ik was me wel bewust van dat hij er zat. Later dacht ik er niet meer aan.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:41:27 #208
92409 Twinky
Little star.
pi_67921481
Bij ons had mr. twinky erg last van de draadjes. Maar die zijn nu weg
pi_67925093
Kheb het idee dat ik sinds die mirena veel meer zin in sex heb, hebben jullie dat ook?
pi_67958478
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:27 schreef cemeteryslut het volgende:
dit is misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe is sex met een pas gezet spiraaltje?
Ik heb toch wel ff 2 weken gewacht ivm bloeden, vond ik zelf niet zo fijn. En pijnscheuten etc. Maar daarna nergens last van gehad, geen pijn of wat dan ook, wat ik wel verwacht had . Had echt het idee dat mijn baarmoedermond zo opgezwollen zou zijn dat hij er bijna uitkwam! Geen idee of dat ook echt opzwelt ofzo

En mijn vriend heeft de touwtjes tot nu toe maar twee keer gevoeld, en niet als in: "AUUUWW" maar gewoon: "Hee, ik voel een touwtje " .
Ik zou me er niet te druk om maken
pi_68088903
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:40 schreef dammmtasty het volgende:
Kheb het idee dat ik sinds die mirena veel meer zin in sex heb, hebben jullie dat ook?
Dat merk ik ook wel, iig meer dan toen ik de pil nog gebruikte
pi_68299207
Ik heb mijn mirena ondertussen 2 maanden.

Het plaatsen viel me mee, alleen even een vervelende pijn toen de arts met een tang mijn baarmoeder vastpakte - au! De arts deed het heel netjes en legde alles heel duidelijk uit, was ik heel tevreden over.

De eerste paar keer tijdens de sex voelde mijn vriend wel de draadjes, maar niet heel vervelend ofzo. Ik heb overigens de dag na de plaatsing gewoon alweer sex gehad (wel met condoom voor de zekerheid).
Nu zijn de draadjes niet meer te voelen (ook niet voor mij overigens!) Het bloeden en de pijn nadien vielen mij erg mee. Af en toe een beetje steken in mijn buik, maar niet lang of veel. Soms wel een beetje een "harde" buik.
Ik moest na het plaatsen wel gewoon werken en dat was niet echt prettig, ik had liever de dag vrij gehad achteraf, maar goed, ik heb het volgehouden. Ik had toen wel wat buikpijn en een beetje een vreemd gevoel, alsof er iets in mijn lijf zat wat er niet hoorde en wat mijn lichaam er het liefst weer uit had gewerkt. Dat gevoel had ik de eerste week eigenlijk de hele tijd wel een beetje. Echt ongesteld ben ik ook niet meer geworden sinds de mirena er in zit, wat licht bloeden een paar daagjes, maar niet eens echt de moeite.

Over 2 weken heb ik een afspraak voor controle staan, dan dus controle of het allemaal echt goed zit. Ik heb er tot nu toe in ieder geval geen spijt van dat ik m heb laten zetten.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:30:43 #213
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68369963
Ik heb afgelopen woensdag weer een Mirena laten plaatsen. Geen last gehad bij het plaatsen of daarna, alleen wat licht bloedverlies. Ik had alleen m'n menstruatie nog niet terug na de bevalling van m'n jongste, dus het mocht gewoon op een willekeurig moment. Vorige keer heb ik geen controle-echo gehad na het plaatsen, maar deze huisarts laat die dus wel standaard maken, dus dat is woensdag over anderhalve week. Volgens haar was ie ondertussen trouwens wel gewoon veilig: het ding geeft nl. sowieso de hormonen wel af. Oja, over 5.5 weken ook nog even nacontrole bij de huisarts.

Vorige keer had ik met de Mirena helemaal geen menstruatie meer, dus ik hoop dat dat nu ook weer zo gaat zijn.
pi_68873418
Jongens, kunnen die touwtjes korter geknipt worden? Vriendje heeft er auw van
  zondag 10 mei 2009 @ 17:27:02 #215
92409 Twinky
Little star.
pi_68877533
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:44 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Jongens, kunnen die touwtjes korter geknipt worden? Vriendje heeft er auw van
bij mij heeft de huisarts ze eerst korter geknipt, toen werd het alleen maar erger (twee scherpe puntjes) maar een paar maanden geleden heeft de gyneacoloog ze tot in mijn baarmoedermond afgeknipt. Nu kan ik wel niet meer controleren of ie er nog zit maar hij zat toch goed zei ze

Dus ja, kan
pi_68890078
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:27 schreef Twinky het volgende:

[..]

bij mij heeft de huisarts ze eerst korter geknipt, toen werd het alleen maar erger (twee scherpe puntjes) maar een paar maanden geleden heeft de gyneacoloog ze tot in mijn baarmoedermond afgeknipt. Nu kan ik wel niet meer controleren of ie er nog zit maar hij zat toch goed zei ze

Dus ja, kan
Oke! Maak ik ook maar eerst afspraak bij de huisarts dan , weet niet of een huisarts hem ook gelijk zo kort kan knippen?

Wel raar man, hij heeft hem maanden niet gevoeld en nu opeens wel
pi_68933356
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:09 schreef Twinky het volgende:
Nog een tip trouwens ik had een jurkje aan naar de gyn. Dat was echt fijn, dan hoef je zelf niet te zien hoe bloot je bent. Kun je zelfs nog zo goed als aangekleed naar De Stoel lopen en als je dan je benen wijd doet kijkt ze in je jurkje en niet in je blootje. Ofzo. Ik vond het fijn
Ik kom ook weer eens spieken

Supergoede tip joh!
Hier buikpijn (erg hé dat je dan alleen komt kijken wanneer het niet goed gaat).
Na een jaar na plaatsing en geeneen keer meer ongesteld en op vet haar en huid na geen klachten nu ineens wel..
Buikpijn, draadjes zoek (daarnet dacht ik ze wel te voelen overigens) en beetje ongi..dat wil ik niehieet!
Dus vanmiddag even naar de HA.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:48:09 #218
92409 Twinky
Little star.
pi_68938060
quote:
Op zondag 10 mei 2009 23:38 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Oke! Maak ik ook maar eerst afspraak bij de huisarts dan , weet niet of een huisarts hem ook gelijk zo kort kan knippen?

Wel raar man, hij heeft hem maanden niet gevoeld en nu opeens wel
ja kan best dat ze dan ineens niet meer zo goed opgekruld zijn ofzo. Mijn huisarts had ze dus níet goed afgeknipt, pas bij de gyn wel. En dat was ook na een echo, zodat zeker was dat ie helemaal goed zat en dat ie nog vier jaar zo zou kunnen blijven zitten...
pi_68942829
Update; HA kon de draadjes niet vinden (grr moest dat nu had een echo geen idee geweest?) dus morgen naar de gyn (na aandringen en zeggen dat ik dan wel een rondje ging bellen kon dat ineens wel pfff).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_68942907
Hoi Zijn er hier ook meiden/vrouwen die de mirena hebben laten verwijderen? Ik heb aankomende vrijdag, 6 weken terug de mirena verwijderen omdat ik alleen maar klachten had. Maar ik ben nog niet ongesteld geworden.
Kost het net als met de pil even wat tijd om je lichaam te ontwennen ?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:08:34 #221
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_68943363
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:57 schreef LovelyLady het volgende:
Hoi Zijn er hier ook meiden/vrouwen die de mirena hebben laten verwijderen? Ik heb aankomende vrijdag, 6 weken terug de mirena verwijderen omdat ik alleen maar klachten had. Maar ik ben nog niet ongesteld geworden.
Kost het net als met de pil even wat tijd om je lichaam te ontwennen ?
Yup
Dat zal wel denk ik.. Heb er zelf geen ervaring mee, ben gelijk met een andere vorm van anticonceptie begonnen
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69257360
Hoi

Sinds september 2008 heb ik een spiraaltje, bevalt op zich goed. Het enige lastige is dat mijn puistjes weer terug zijn gekomen. Ben jaren aan de pil geweest (eerst tegen acné, later kwam ook de anticonceptiefunctie van pas ) en sinds ik het spiraaltje heb worden de puistjes helaas erger... Daarom slik ik sinds enkele maanden een kleine dosis Androcur (een anti-mannelijk hormoon). Dit lijkt helaas nog niet echt te helpen. De HA had nog nooit iemand in het spreekuur gehad die terugkwam met deze klacht. Maar ik wil gewoon van mijn acné af, helemaal omdat ik weet dat de pil daar zo goed tegen hielp!

Iemand ook bekend met acnéklachten na het zetten van een spiraaltje? Zo ja, wat heb je daar aan gedaan? Hielp het?

Overigens ben ik verder erg tevreden met m'n spiraaltje! Ben al sinds maart niet meer ongesteld, heb sinds ik die Androcur slik ook geen last meer van krampen, dus helemaal super!
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:43:35 #223
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69258950
Dan kom ik ook weer ff een update geven:
- ik ben redelijk regelmatig ongesteld
- heb soms een beetje pms
- en ik weet nog precies wanneer ik ovuleer: jeuk aan borsten, krampjes en hoog libido

Al met al ben ik best tevreden!

oja: en die draadjes ben ik ook kwijt. Maar ik voel dat hij er zit. Trucje: ik ga op de grond zitten in kleermakerszit en buig dan voorover. Dan voel ik hem zitten.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:57:55 #224
91363 dithje
I dith it again!
pi_69259379
En ik ben nog steeds heel erg blij dat ik hem niet meer heb!!!
Ik heb zo´n gave huid, mijn haar is terug (op mijn hoofd) etc.etc.
Enigste is dat ik het niet echt meer gewend was om mijn maandelijkse geklooi te hebben en ik was ook vergeten dat ik een gruwelijke heks ben als ik ongesteld ben, hahahaha.
Just dith it!
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:08:53 #225
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_69261437
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Dan kom ik ook weer ff een update geven:
- ik ben redelijk regelmatig ongesteld
- heb soms een beetje pms
- en ik weet nog precies wanneer ik ovuleer: jeuk aan borsten, krampjes en hoog libido

Al met al ben ik best tevreden!

oja: en die draadjes ben ik ook kwijt. Maar ik voel dat hij er zit. Trucje: ik ga op de grond zitten in kleermakerszit en buig dan voorover. Dan voel ik hem zitten.
zal ik dan ook maar eens updaten?
Ik heb hem inmiddels alweer ruim een jaar en word niet meer ongesteld. Libido is pri-ma, alleen heb ik last van een enorm vette huid en haar, maar dat had ik met de pil ook al.
door de zalf die ik gebruik is mijn huis allang niet meer zo'n slagveld als dat het was, dus kortom: ook ik ben heel tevreden
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:38:01 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69262186
Oja, ik heb hem nu ruim twee jaar
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 21 mei 2009 @ 15:42:39 #227
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69262314
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:51 schreef _Hakkie_ het volgende:
Hoi

Sinds september 2008 heb ik een spiraaltje, bevalt op zich goed. Het enige lastige is dat mijn puistjes weer terug zijn gekomen. Ben jaren aan de pil geweest (eerst tegen acné, later kwam ook de anticonceptiefunctie van pas ) en sinds ik het spiraaltje heb worden de puistjes helaas erger... Daarom slik ik sinds enkele maanden een kleine dosis Androcur (een anti-mannelijk hormoon). Dit lijkt helaas nog niet echt te helpen. De HA had nog nooit iemand in het spreekuur gehad die terugkwam met deze klacht. Maar ik wil gewoon van mijn acné af, helemaal omdat ik weet dat de pil daar zo goed tegen hielp!

Iemand ook bekend met acnéklachten na het zetten van een spiraaltje? Zo ja, wat heb je daar aan gedaan? Hielp het?

Overigens ben ik verder erg tevreden met m'n spiraaltje! Ben al sinds maart niet meer ongesteld, heb sinds ik die Androcur slik ook geen last meer van krampen, dus helemaal super!
Puistjes zijn een veel voorkomende bijwerking van Mirena hoor, dus die HA weet niet waar hij over praat denk ik. Als je op internet zoekt naar bijwerkingen van Mirena komt dat volgensmij heel vaak naar voren.
Mijn oplossing: spiraal eruit. En het was over. Maargoed, dat is maar een kleine reden waarom ik 'm eruit heb gehaald..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69269375
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:42 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Puistjes zijn een veel voorkomende bijwerking van Mirena hoor, dus die HA weet niet waar hij over praat denk ik. Als je op internet zoekt naar bijwerkingen van Mirena komt dat volgensmij heel vaak naar voren.
Mijn oplossing: spiraal eruit. En het was over. Maargoed, dat is maar een kleine reden waarom ik 'm eruit heb gehaald..
Ja, spiraaltje eruit is idd een optie, maar het probleem is dat ik al puistjes had vóórdat ik de Mirena had... Dus dat zal bij mij toch niet zoveel uitmaken. Een andere optie is: hormoonspiraaltje eruit, koperspiraaltje erin (voor de anticonceptie) en de pil slikken (tegen de acné). Ik kan nl. niet enkel de pil als anticonceptiemiddel gebruiken, i.v.m. een darmprobleem vertrouw ik het niet voor 100%
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:30:37 #229
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69271390
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:27 schreef _Hakkie_ het volgende:

[..]

Ja, spiraaltje eruit is idd een optie, maar het probleem is dat ik al puistjes had vóórdat ik de Mirena had... Dus dat zal bij mij toch niet zoveel uitmaken. Een andere optie is: hormoonspiraaltje eruit, koperspiraaltje erin (voor de anticonceptie) en de pil slikken (tegen de acné). Ik kan nl. niet enkel de pil als anticonceptiemiddel gebruiken, i.v.m. een darmprobleem vertrouw ik het niet voor 100%
Tja.. Ik weet iig dat ik ze kreeg toen dat onding erin zat.
Ja.. inderdaad. Wel lastig hoor. Zo'n koperspiraal lijkt me ook niet je-van-het, daar kan je ook heel veel van gaan bloeden.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 21 mei 2009 @ 21:08:39 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_69272487
Ik heb ook puistjes sinds ik ´m heb, daarvoor nul. Vooral op mijn rug, echt gatsiedarrie.
pi_69276428
ja ik ook! maar ik heb 'm pas 'net' (2 maanden ongeveer), mijn moeder denkt dat het even moet 'settelen' en dat die puitjes vanzelf weer overgaan. ik wil haar graag geloven, maar is het bij iemand over gegaan/minder geworden terwijl ze nog het spiraaltje hebben?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:59:02 #232
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69282540
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 23:07 schreef cemeteryslut het volgende:
ja ik ook! maar ik heb 'm pas 'net' (2 maanden ongeveer), mijn moeder denkt dat het even moet 'settelen' en dat die puitjes vanzelf weer overgaan. ik wil haar graag geloven, maar is het bij iemand over gegaan/minder geworden terwijl ze nog het spiraaltje hebben?
ik weet niet hoe hevig het allemaal was/is bij de rest, maar ik heb wat uitslag gehad en wat puistjes op voornoemde plekken. Bij mij is het weer over gegaan en ik heb hem nu dus twee jaar. Ik weet niet meer precies wanneer het is overgegaan, zeer geleidelijk in elk geval.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 24 mei 2009 @ 00:30:24 #233
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69340269


Zo, ben deze reeks even uit het oog verloren, heb ik nog iets gemist?

De mijne zit er volgende week precies 4 jaar in; nog een jaartje en dan krijg ik een nieuwe!
  zondag 24 mei 2009 @ 13:24:48 #234
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69348808
quote:
Op zondag 24 mei 2009 00:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:


Zo, ben deze reeks even uit het oog verloren, heb ik nog iets gemist?

De mijne zit er volgende week precies 4 jaar in; nog een jaartje en dan krijg ik een nieuwe!
Zoeperzazke en ik hebben nogal wat meegemaakt en hebben 'm eruit gehaald, had je dat nog meegekregen?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:26:11 #235
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69348844
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:24 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Zoeperzazke en ik hebben nogal wat meegemaakt en hebben 'm eruit gehaald, had je dat nog meegekregen?
Nee, beviel het niet? Hoelang hebben jullie 'm gehad?
pi_69351809
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee, beviel het niet? Hoelang hebben jullie 'm gehad?
De mijne heeft mijn baarmoeder geperforeerd en is operatief verwijderd..... Hij heeft in totaal een maand of 4 in mijn lichaam gezeten.... Maar het hele verhaal staat enkele topics geleden:)

(links: deze pagina [centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen - deel 8
en deze [Centraal] Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen - deel 9
I had a signature once. It was awful.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:14:53 #237
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69362996
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee, beviel het niet? Hoelang hebben jullie 'm gehad?
Ik heb 'm op een paar dagen na precies een jaar gehad. Januari 2008 tot januari 2009. Had veel last van buikpijn vanaf 3/4 maanden na de plaatsing: 6 maanden erna een echo laten doen, bleek een cyste te zitten. Heb laatst mijn dossier opgevraagd en hij bleek groter te zijn dan ik dacht; 7x4x6 cm.... (ik dacht 5x6 cm). Ze hebben me daar gelijk gehouden en hij is operatief verwijderd, ben een nachtje gebleven en kon toen weer naar huis. 3 littekens rijker. Maar dat was dus september vorig jaar, hij is er dit jaar januari uitgegaan. Ik hield de buikpijn, geen cystes maar wel een rotgevoel dus, en het idee dat er telkens cysten in je buik zitten is ook niet echt fijn. Ben nu aan de nuvaring en bevalt me 100x beter.. Nooit meer die spiraal voor mij
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:45:47 #238
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69364165
Zo zie je maar weer dat ieder lichaam weer totaal anders reageert...

Buikpijn is één ding, maar een geperforeerde baarmoeder...
  zondag 24 mei 2009 @ 21:53:51 #239
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69364462
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zo zie je maar weer dat ieder lichaam weer totaal anders reageert...

Buikpijn is één ding, maar een geperforeerde baarmoeder...
Bizar he. Echt te erg. En het gebeurde bij ons ongeveer tegelijkertijd, dus de mensen die in dit topic kwamen kijken waren gelijk helemaal geschokt natuurlijk xD Mja.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69368309
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:53 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Bizar he. Echt te erg. En het gebeurde bij ons ongeveer tegelijkertijd, dus de mensen die in dit topic kwamen kijken waren gelijk helemaal geschokt natuurlijk xD Mja.
Ah joh, het gebeurt vast bij 1 op de 1000 vrouwen. Wij hebben dat met onze pech weer 1998 andere vrouwen bespaard
I had a signature once. It was awful.
  maandag 25 mei 2009 @ 15:57:38 #241
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69384845
quote:
Op zondag 24 mei 2009 23:21 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ah joh, het gebeurt vast bij 1 op de 1000 vrouwen. Wij hebben dat met onze pech weer 1998 andere vrouwen bespaard
Eigenlijk hebben wij ons steentje al dubbel en dwars bijgedragen voor de samenleving, vind je ook niet?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 25 mei 2009 @ 17:28:50 #242
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69387729
Ik ben jullie dan ook zéér erkentelijk.
  maandag 25 mei 2009 @ 19:06:22 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69391312
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben jullie dan ook zéér erkentelijk.
Haha Your welcome Ik wens dit idd niemand toe.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69427134
Dames, ik heb een vraag - waarschijnlijk is deze al 10000x gesteld, maar de topics over de Mirena zijn zo lang dat het door pluizen mega veel tijd kost.

Wat vinden jullie de voor- en nadelen van de Mirena?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:25:20 #245
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69427997
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 19:03 schreef Firmintje het volgende:
Dames, ik heb een vraag - waarschijnlijk is deze al 10000x gesteld, maar de topics over de Mirena zijn zo lang dat het door pluizen mega veel tijd kost.

Wat vinden jullie de voor- en nadelen van de Mirena?
Haha, vragen staat vrij in een topic zoals dit toch
Voor- en nadelen die ik zelf ervaarde:
Voordelen;
- Totaal geen stemmingswisselingen meer
- Voelde me dus emotioneel een heel stuk beter
- Niet meer denken aan anticonceptie, als het goed is 5 jaar lang

Nadelen:
- Plaatsen was erg pijnlijk bij mij
- Ik had over het hele jaar dat ik 'm had toch aardig veel buikpijn
- Ik kreeg een cyste die erg groot was en ik acuut opgenomen moest worden
- Na die cyste bleef ik buikpijn houden, bleek geen cyste te zitten maar dat vond ik dus erg vervelend en daarom heb ik 'm weg laten halen
- Veel puistjes op mijn rug en borst

Maar ik denk dat mijn beeld van Mirena wat negatiever is dan gemiddeld aangezien ik een heftige bijwerking heb gehad. Veel vrouwen zijn er supertevreden over en dragen 'm gewoon de 5 jaar zonder ergens last van te hebben! Ervaringen zijn heel persoonlijk, en ook hoe je reageert op de hormonen die erin zitten. De een heeft er nou eenmaal meer last van dan de ander!
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:31:04 #246
92409 Twinky
Little star.
pi_69428205
voor:
-meer libido itt pil en nuvaring enzo
-geen één dag aan anticonceptie denken
-vijf jaar lang
-niet meer bloeden

tegen:
-pijnlijke plaatsing (al is die paar minuten natuurlijk niks als je er vijf jaar vanaf bent)
-puistjes overal
pi_69436055
hoewel ik hem nog niet zo lang heb toch maar even antwoorden:


voordelen:
- geen gezeur met denken aan pil, condooms, en al die andere ongein. (heel heel groot voordeel)
- relatief toch erg betrouwbaar (betrouwbaarder dan bijv. de pil)
- voel me een stuk lekkerder dan toen ik aan de pil was (geen last van moodswings of gewichtstoename)
- veel lichtere mensturatie

nadelen:
- laten we eerlijk zijn, het laten plaatsen is toch wel een van de pijnlijkste dingen die ik ooit meegemaakt heb.
- onregelmatig ongesteld (wat ook wel weer en voordeel is, maar vrij onvoorspelbaar dus)
- iets meer puistjes nu, maar ik denk dat dat wel goed komt.


overall gezien ben ik ontzettend gelukkig met m'n spiraaltje.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:44:07 #248
92409 Twinky
Little star.
pi_69436351
ja dat zetten was close to hell. ik begon op dat moment te denken aan het ´tong inslikken´ dat slaven in indonesie deden om zichzelf van kant te maken tijdens een marteling. Hoe langer het duurde hoe meer het een optie werd
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:26:50 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_69438059
QFT cemeteryslut & Twinky.. Echt he.. Doodgaan lijkt er niks bij, al heb ik geen idee hoe dat voelt, maar toentertijd leek dat idd vrij aantrekkelijk samen met martelingen of vierendelen..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_69438569
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:44 schreef Twinky het volgende:
ja dat zetten was close to hell. ik begon op dat moment te denken aan het ´tong inslikken´ dat slaven in indonesie deden om zichzelf van kant te maken tijdens een marteling. Hoe langer het duurde hoe meer het een optie werd
hahaha!
mooi verhaal, en erg herkenbaar.


maar aan alle dames die het overwegen; laat je daar niet door tegenhouden, het duurt een paar seconden/minuutjes, en als het goed is daarna heel erg lang heel veel pelzier van.
pi_69453834
Wow! Deed het bij jullie écht zo walgelijk zeer dan? Bij mij niet hoor! Even een hart onder de riem voor de dames die hem nog gaan laten plaatsen of die nog twijfelen. Ik vond het wel pijnlijk, maar prima te doen hoor. Het enige jammere bij mij was dat ik te snel ben opgestaan van de behandeltafel, daardoor werd ik ineens erg duizelig en ben ik nog een tijdje lang erg misselijk geweest. Maar verder vond ik het zetten erg meevallen!
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:17:43 #252
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_69454244
Het zetten was bij mij ook zeker geen pretje, en ook de eerste 3 maanden van gewennig waren niet ideaal te noemen.
Echter, in vergelijking met de jaren van gemak die daar op volgden, was het voor mij meer dan waard.
pi_69454771
ik vond het zetten niet extreem pijnlijk. Ik heb één hele, hele, hele zware kramp gehad waar ik even van wegzakte, gelukkig kwam de zuster gelijk met een koud washandje aan en nam de gyn alle tijd tot de kramp weg was voor ze verder ging. Omdat de sondestaaf nog in mijn baarmoedermond zat, werd deze tijdens het wachten een klein stukje opgerekt waardoor ik het plaatsen zelf niet eens gevoeld heb.....

Conclusie: 10 minuutjes echt een heel zware baarmoederkramp waar ik de rest van de dag wel wat wiebelig van geweest ben, maar ik vond het toch veel meer meevallen want ik heb na het zetten niet één kramp meer gehad.
I had a signature once. It was awful.
pi_69455006
ja ik vond het echt zo pijnlijk

ook na het zetten die dag zelf, ik kon echt niet lopen. en ik vind mezelf niet een mietje, maar mijn arm breken, of ribben kneuzen vond ik minder erg dan dit.


maaarrrr, ik heb dan ook nooit kinderen gebaard (dat scheelt ook) en ik heb geen verdoving oid gehad. ja, een paracetamol, maar ik heb niet het idee dat dat iets hielp.
je hoort toch vaak dat meisjes plaatselijke verdoving krijgen, heftige pijnstillers of injecties tegen flauwvallen bij deze ingreep.


maargoed, iedereen is anders.
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:01:04 #255
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69455527
ik mag over 3 weken al (vandaag aangevraagt)
Ik vind het DOOD eng.

maar ik ga dr wel blij mee zijn

[ Bericht 18% gewijzigd door Leep op 28-05-2009 10:08:23 ]
of niet natuurlijk
pi_69455572
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:43 schreef cemeteryslut het volgende:
maaarrrr, ik heb dan ook nooit kinderen gebaard (dat scheelt ook) en ik heb geen verdoving oid gehad. ja, een paracetamol, maar ik heb niet het idee dat dat iets hielp.
je hoort toch vaak dat meisjes plaatselijke verdoving krijgen, heftige pijnstillers of injecties tegen flauwvallen bij deze ingreep.
Ik heb ook geen kinderen en geen verdoving gehad, alleen een naproxen zetpil vooraf..... Maar verder klopt het volledig wat je zegt, het is simpelweg voor iedereen anders.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:28:37 #257
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69472051
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:01 schreef Leep het volgende:
ik mag over 3 weken al (vandaag aangevraagt)
Ik vind het DOOD eng.8)7

maar ik ga dr wel blij mee zijn
gij dappere!

Voordelen:
- niet meer nadenken over anticonceptie
- geen gehannes met condooms
- 5 jaar lang
- na even wennen, doet mn lichaam weer redelijk als daarvoor
- ik vond zelf dat de plaatsing erg meeviel, maar ik ben dan ook al een keer bevallen

Nadelen:
- .. .euh
- ..
-
Ik kan even geen nadelen bedenken. Behalve dan dat je op internet veel horrorverhalen leest en je dan zorgen gaat maken of het bij jou écht wel goed zit allemaal. Maar dat zal ik niet aan de Mirena wijten
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:10:51 #258
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69482074
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

gij dappere!

Voordelen:
- niet meer nadenken over anticonceptie
- geen gehannes met condooms
- 5 jaar lang
- na even wennen, doet mn lichaam weer redelijk als daarvoor
- ik vond zelf dat de plaatsing erg meeviel, maar ik ben dan ook al een keer bevallen

Nadelen:
- .. .euh
- ..
-
Ik kan even geen nadelen bedenken. Behalve dan dat je op internet veel horrorverhalen leest en je dan zorgen gaat maken of het bij jou écht wel goed zit allemaal. Maar dat zal ik niet aan de Mirena wijten
dankudanku voor het hart onder de riem Vind mezelf ook wel stoer
Dat bevallen heb ik nog nooit gedaan dat probeer ik juist te voorkomen
Grootste voordeel: 100x minder hormonen. Heb nu myrcro 50 en ik word soms helemaal knatch van mezelf
of niet natuurlijk
pi_69507315
Even een tvp, ik ga dinsdag naar de huisarts om informatie in te winnen over het mirena spiraaltje
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:26:44 #260
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69507489
doen ze eigenlijk overal plaatsen met een echo?
Mijn moeder zij dat ze dat op de abortus kliniek iig wel doen, vind ik wel een veilig gevoel
of niet natuurlijk
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:54:24 #261
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_69508609
Volgens mij wisselt dat nogal. De eerste keer dat ik er eentje kreeg heb ik daarna geen echo gehad. Nu pas weer een nieuwe laten plaatsen door een andere huisarts (groepspraktijk en de andere huisarts is met pensioen gegaan) en zij vond een echo ter controle wel nodig.

Ik vond het plaatsen trouwens echt niet pijnlijk.

Deze keer trouwens wel last van bloedverlies gehad, in tegenstelling tot de vorige keer, maar dat is nu gelukkig ook weer achter de rug.
  donderdag 28 mei 2009 @ 23:01:47 #262
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69508935
nee echt een echo tijdens het plaatsen h`e? niet achteraf
of niet natuurlijk
pi_69509233
Ik heb ook geen echo gehad, maar zo'n echo is echt zo gepiept dus als je dat graag wilt kun je er denk ik gerust even om vragen (zeker als je het in het ziekenhuis laat doen en je een lieve gyn hebt).
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:16:10 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_69525914
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:37 schreef cemeteryslut het volgende:
hoewel ik hem nog niet zo lang heb toch maar even antwoorden:


voordelen:
- geen gezeur met denken aan pil, condooms, en al die andere ongein. (heel heel groot voordeel)
- relatief toch erg betrouwbaar (betrouwbaarder dan bijv. de pil)
- voel me een stuk lekkerder dan toen ik aan de pil was (geen last van moodswings of gewichtstoename)
- veel lichtere mensturatie

nadelen:
- laten we eerlijk zijn, het laten plaatsen is toch wel een van de pijnlijkste dingen die ik ooit meegemaakt heb.
- onregelmatig ongesteld (wat ook wel weer en voordeel is, maar vrij onvoorspelbaar dus)
- iets meer puistjes nu, maar ik denk dat dat wel goed komt.


overall gezien ben ik ontzettend gelukkig met m'n spiraaltje.


Ik ben blij dat ik dat over die puistjes lees, want ik heb sinds 2 jaar ook ineens puistjes terwijl ik al 25 ben en daarvoor had ik ze nooit. Maar komt dus wel echt van die spiraal, phew.

De enige nadelen voor mij waren pijn tijdens het zetten en de eerste 4 maanden daarna wennen, maar ik ben helemaal niet meer ongesteld geweest dus ik ben heel blij dat ie nog 1,5 jaar zn werk kan doen
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:54:39 #265
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_69526967
Ik heb ook geen echo gehad hoor.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:26:28 #266
257702 Daisass
Don't say a word.
pi_69650311
De echo is niet meer verplicht.

Ik heb ook de Mirena, wat een hel. Ik heb volgende week een afspraak bij het ziekenhuis en wat mij betreft gaat dat ding er zo snel mogelijk uit. Bij het plaatsen ben ik bijna van mijn stokje gegaan. Kon 2 weken niks. Ben nu al 11 weken licht ongesteld en heb continu pijn. Soms zo erg dat ik helemaal dubbel sla. Ik ben misselijk, futloos en heb elke dag pijn.. Ga regelmatig naar de dokter maar die schrijft pijnstillers voor, heb gezegd dat ik nog even geduld wil hebben maar dit niet vol hou op deze manier.
pi_69674123
18 juni laat ik het mirena spiraaltje zetten, ben benieuwd hoe het me zal vergaan
  zaterdag 6 juni 2009 @ 08:26:08 #268
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_69762677
Ik kan mn touwtjes al een paar maanden nietmeer vinden....
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_69763254
Dan zsm een controle laten doen met een echo!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 7 juni 2009 @ 11:01:38 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_69788660
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:26 schreef Daisass het volgende:
De echo is niet meer verplicht.

Ik heb ook de Mirena, wat een hel. Ik heb volgende week een afspraak bij het ziekenhuis en wat mij betreft gaat dat ding er zo snel mogelijk uit. Bij het plaatsen ben ik bijna van mijn stokje gegaan. Kon 2 weken niks. Ben nu al 11 weken licht ongesteld en heb continu pijn. Soms zo erg dat ik helemaal dubbel sla. Ik ben misselijk, futloos en heb elke dag pijn.. Ga regelmatig naar de dokter maar die schrijft pijnstillers voor, heb gezegd dat ik nog even geduld wil hebben maar dit niet vol hou op deze manier.


En is er bij jou al een echo gemaakt dan? Dit klinkt echt niet goed Niet te doen in elk geval
pi_69791356
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 08:26 schreef Jipje het volgende:
Ik kan mn touwtjes al een paar maanden nietmeer vinden....
Even een echo laten makne idd, ik was ze ook kwijt en hij zat gelukkig nog netjes op zijn plek maar het is altijd handig een extra check.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:35:35 #272
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69882159
Poeh 10 topics al... als jullie het niet erg vinden ga ik die niet allemaal door spitten.

Maar ik ben onlangs bevallen van ons tweede kindje en ik ben er klaar mee moet ik zeggen, ons gezin is compleet echter vind ik mezelf en manlief te jong om over iets definities na te denken. De gyn opperde vandaag meteen een mirena spiraal, en of ik meteen een afspraak wilde maken ... dat ging me net ff te snel moet ik zeggen.
Heb dus een foldertje gehad en die heb ik gelezen. Maar ik wil graag wat ervaringen van dames wbt de bloedingen die weg kunnen blijven, zit er dan nog enig ritme in als je wel bloedingen krijgt, heb je last van buikpijn als je menstrueert? merk je wat op hormonengebied? de ervarings verhalen dus en die mogen ook negatief zijn, ik wil liever niet alleen de succes verhalen
Voor het plaatsen ben ik overigens niet echt bang, bevallen is vast erger
Mama van Isa en Ties
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:17:53 #273
92409 Twinky
Little star.
pi_69891238
ik heb 'm nu een jaar en zo lang als ik 'm heb al geen bloedingen meer. Ook geen maandelijkse chagrijnigheid ofzo, gewoon niks
pi_69893368
bevallen is vast erger ja
Maar hier positief hoor! Bloedingen bleven meteen weg na een maandje prut na het plaatsen.
Had onlangs wel dat ik de draadjes kwijt was en ineens bijna normaal ongesteld, dat was even schrikken na een jaar niets..dus even een check gedaan maar hij zit er nog.
Geen buikpijn/sjago meer, wel wat meer puistjes helaas..heb ze ineens op mijn rug (nooit gehad) maar ook dat wordt minder. Vette huid en haar zijn helaas ook een van de bijwerkingen, dus was mijn haar wat vaker (om de 2 dagen) en heb wat lotion in mijn bureaulade voor de glimmende neus .
Maar moet zeggen beter dan de pil (veel hormonen plus gewoon ongesteld)!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:42:36 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69894228
marlieske, het plaatsen zal voor jou wrs net zo pijnlijk zijn als voor iemand die nog nooit is bevallen, want ze zijn bij jou niet door het geboortekanaal gegaan...
bij mij was het plaatsen appeltje-eitje, maar 6 wk na de bevalling was alles nog niet volledig teruggeplooid, wrs, en dus makkelijker bereikbaar, zullen we het maar noemen

verder, tsja, je kan de eerste maandag rekening houden met spotting (in variërende hoeveelheden), er zijn mensen die puistjes krijgen, of een vette huid, of conitnue blijven vloeien, of buikkrampen krijgen, of je hebt mensen (zoals ik) die het eerste jaar geen cyclus meer hadden (na de initiële spotting) en daarna kwam het langzaam weer op gang, menstruatie een stuk lichter, wel langer (7d ipv 5d), verder nergens last van.

als het bevalt, ben je iig goed voor 5 jaar. das altijd fijn, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:02:11 #276
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69915172
Maar volledige ontsluiting telt dus ook niet mee ... heb ik die ellende 2x voor jan doedel gehad ik hoopte er nog iets aan gehad te hebben *snik*
Mama van Isa en Ties
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:33:41 #277
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69940668
godverdegodver
morgen 8:40 is het dus zo ver en ik ben nog steeds niet ongesteld
of niet natuurlijk
pi_69942961
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:33 schreef Leep het volgende:
godverdegodver
morgen 8:40 is het dus zo ver en ik ben nog steeds niet ongesteld
als je morgenochtend nog niet ongesteld bent zou ik echt even wachten (totdat je je periode wel hebt) met laten zetten, zal je gyn/huiarts ook wel aanraden.
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:57:02 #279
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69944177
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

als je morgenochtend nog niet ongesteld bent zou ik echt even wachten (totdat je je periode wel hebt) met laten zetten, zal je gyn/huiarts ook wel aanraden.
ja ik hoor het wel
koppige baarmoeder
Ik heb helemaal geen zin om tot maandag te wachten. Als ze dan uberhaupt tijd voor me hebben IK hoop van wel, volgende maand zit me wel weer heel dicht op te vakantie dus dan wordt het pas september ofzo
of niet natuurlijk
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:30:24 #280
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69955711
misschien een domme vraag maar ach, stel ik start nu met de pil maar besluit over 3 maanden die mirena te laten plaatsen kan ik dan gewoon in de stop week de spiraal laten plaatsen of moet je dan weer moeder natuur eerst d'r werk laten doen?
Mama van Isa en Ties
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:47:16 #281
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_69956486
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

als je morgenochtend nog niet ongesteld bent zou ik echt even wachten (totdat je je periode wel hebt) met laten zetten, zal je gyn/huiarts ook wel aanraden.
Die van mij is ook geplaatst terwijl ik niet ongesteld was hoor. Geen enkel probleem
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_69966969
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:30 schreef marlieske het volgende:
misschien een domme vraag maar ach, stel ik start nu met de pil maar besluit over 3 maanden die mirena te laten plaatsen kan ik dan gewoon in de stop week de spiraal laten plaatsen of moet je dan weer moeder natuur eerst d'r werk laten doen?
volgens mij kan dat gewoon in je stopweek hoor, ik ken zelfs vrouwen die de pil en het spiraaltje gelijktijdig gebruiken. (die hebben wel een redelijke hormonen boost, maar dta zla bij jou wel meevallen)
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:47 schreef Muck het volgende:

[..]

Die van mij is ook geplaatst terwijl ik niet ongesteld was hoor. Geen enkel probleem
deed dat niet gruwelijk veel pijn? want volgens mij is het idee van plaatsen tijden de periode dat de baarmoedermond dan al sowieso iets verder openstaat zodat het minder pijnlijk is om dat spiraaltje naam binnen te duwen.


en, even iets heel anders;
hebben jullie ook last bij sommige standjes? ik was al nooit Zo'n fan van 'in de baarmoeder geneukt te worden' (om het maar even heel plat te zeggen ) maar nu (sinds het spiraaltje) merk ik toch dat als mijn vriend zijn penis tegen mijn baarmoeder stoot het snelerl pijnlijk is. is dit bekend bij jullie? of is er iets mis bij mij...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:39:52 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69969210
cemeteryslut, nee, niet bekend.
maar je vriend kan nooit verder komen dan je baarmoedermond, waar die draadjes uithangen, dus wellicht als hij te ver gaat, dat je draadjes dan tegen de vaginawand (of hoe het ook heet) komen of zo? dat je dat voelt?
mss moet je ff je ha je draadjes ronder / minder scherp laten maken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:17:52 #284
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_69982067
Nou gisteravond dus toch ongesteld geworden gelukkig!
Alles is opgemeten, alleen bij het opmeten ging ik ff door het plafond, maar verder alles ok eigenlijk
Weinig last
of niet natuurlijk
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:50:12 #285
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_69986946
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:20 schreef cemeteryslut het volgende:
deed dat niet gruwelijk veel pijn? want volgens mij is het idee van plaatsen tijden de periode dat de baarmoedermond dan al sowieso iets verder openstaat zodat het minder pijnlijk is om dat spiraaltje naam binnen te duwen.
Neuh, het deed natuurlijk even pijn, maar ik heb een enorm hoge pijngrens, dus misschien dat ik het daarom wel mee vond vallen
De horror-verhalen die ik hier hoor, nee, daar herken ik me totaal niet in
quote:
en, even iets heel anders;
hebben jullie ook last bij sommige standjes? ik was al nooit Zo'n fan van 'in de baarmoeder geneukt te worden' (om het maar even heel plat te zeggen ) maar nu (sinds het spiraaltje) merk ik toch dat als mijn vriend zijn penis tegen mijn baarmoeder stoot het snelerl pijnlijk is. is dit bekend bij jullie? of is er iets mis bij mij...
Totaal geen last van gelukkig
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 13 juni 2009 @ 19:21:32 #286
257702 Daisass
Don't say a word.
pi_70007882
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 23:39 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

hahaha!
mooi verhaal, en erg herkenbaar.


maar aan alle dames die het overwegen; laat je daar niet door tegenhouden, het duurt een paar seconden/minuutjes, en als het goed is daarna heel erg lang heel veel pelzier van.
Ik had ook ontzettend veel plezier van. Heb 3 maanden ontzettend veel pijn gehad en iedereen zei dat ik geduld moest hebben en dat het vast wel mee viel. Op moment dat de hevige pijn weer kwam opzetten raakte ik echt in paniek. Vooral als ik ergens was, de eerste week heb ik alleen maar op bed gelegen.. En daarna ook er heel erg veel last van gehad. Na 3 maanden pijn heb ik het afgekapt, het was voor mij niet de moeite waard. Ben 3 maanden lang ongesteld geweest, 3 maanden veel pijn gehad. Pijnstillers hielpen amper,
  maandag 15 juni 2009 @ 09:04:53 #287
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_70016433
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:17 schreef Leep het volgende:
Nou gisteravond dus toch ongesteld geworden gelukkig!
Alles is opgemeten, alleen bij het opmeten ging ik ff door het plafond, maar verder alles ok eigenlijk
Weinig last
zo nu paar dagen later nog steeds gene last!
zelfs ongesteldheid zo goed als verdwenen, duurt normaal wel 5/6 dagen
of niet natuurlijk
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:39:51 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_70136891
Dat is echt waar ik het meeste tegenop zie.... weer ongesteld worden

Nooit veel last van gehad, dus niks om te klagen eigenlijk, maar het is gewoon zo'n stom gedoe
Is dat allemaal eigenlijk direct weer op gang als je de spiraal laat verwijderen?
pi_70139934
Mijne is vanmiddag gezet, viel best tegen, deed pijn en het bloedde over 6 weken terug voor controle
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:49:52 #290
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_70143072
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:39 schreef LadyBlack het volgende:
Dat is echt waar ik het meeste tegenop zie.... weer ongesteld worden

Nooit veel last van gehad, dus niks om te klagen eigenlijk, maar het is gewoon zo'n stom gedoe
Is dat allemaal eigenlijk direct weer op gang als je de spiraal laat verwijderen?
hoezo laat je m verwijderen dan? En was je helemaal niet ongesteld dan? want het vordeel van de pil vind ik wel dat je je ongesteldheid kan regelen. Met spiraal komt het gewoon
of niet natuurlijk
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:13:50 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_70165992
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 18:10 schreef hdmedewerker het volgende:
Mijne is vanmiddag gezet, viel best tegen, deed pijn en het bloedde over 6 weken terug voor controle
Lekker met een kruikje op de bank / in bed kruipen en even rustig de tijd nemen. Het kan even vervelend zijn, maar je gaat er ook veel plezier van hebben waarschijnlijk!
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:49 schreef Leep het volgende:

[..]

hoezo laat je m verwijderen dan? En was je helemaal niet ongesteld dan? want het vordeel van de pil vind ik wel dat je je ongesteldheid kan regelen. Met spiraal komt het gewoon
Nou, over 1,5 jaar zitten de 5 jaar er alweer op....
En ik ben inderdaad helemaal niet meer ongesteld geweest die 3,5 jaar. Misschien 3x wat kleine drupjes bloed in mn onderbroek gevonden, maar dat was het dan ook I consider myself lucky
pi_70175384
Voel me vandaag ook beter dan gisteren, alleen wat misselijk en hoofdpijn
pi_70179919
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:13 schreef LadyBlack het volgende:

Nou, over 1,5 jaar zitten de 5 jaar er alweer op....
En ik ben inderdaad helemaal niet meer ongesteld geweest die 3,5 jaar. Misschien 3x wat kleine drupjes bloed in mn onderbroek gevonden, maar dat was het dan ook I consider myself lucky
Laat je geen nieuwe zetten??
Hier ook niet meer ongi en helemaal happy de peppy
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:13:04 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_70209161
Over 1,5 jaar wil ik denk ik eerst wel kindjes

En wat ik daarna doe zie ik dan wel
pi_70294842
Ja hier moet ik zijn. Iemand al een Mirena voor de 2e keer laten herplaatsen? Dus gewoon de ene eruit en de nieuwe er in? Ik mag over een paar weekjes (verheug me nu al op de pijn ). Maar wie kan me vertellen of je na herplaatsing weer net zoals bij de 1e keer 2 tot 4 weken halfleeg gaat bloeden? Dat vond ik zo matig die 1e keer. Geen zin om nu weer een maand met maandverband en tampons te klooien. Was net zo blij dat ik er al bijna 5 jaar zo goed als helemaal vanaf was.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:22:29 #296
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_70300743
tja lijkt me dat dat bij iedereen anders is. Ik was de eerste keer al na 3 druppeltjes uitgebloed
of niet natuurlijk
pi_70301779
True true, maar ik wil gewoon ervaringen horen van herplaatsingen. Of eruit halen pijn doet, of het bloeden weer begint, gewoon verschillende dingetjes. Zodat ik me op meerdere dingen kan voorbereiden.

Oh, en mijn superlieve coole gyn werkt niet meer, dus nu moet ik een nieuwe. *klaag*
pi_70431814
Hoi Allemaal

Ik ben nieuw hier en heb net een deel vh forum doorgelezen.

Sinds afgelopen januari heb ik mirena. Ondanks mijn hoge pijngrens trok ik het niet helemaal. hahaha.. Het voelde alsof ze met een dikke breinaald 3x door mijn baarmoederwand wilden prikken. Niet flauwgevallen ofzo maar werd wel ff misselijk vd pijn.
Gelukkig was het erg snel gebeurd en achteraf is het te doen. Voelde me de eerste 2 uur na het plaatsen niet goed. Klamme zweet brak me uit. Ben lekker in bed gaan liggen. Na een paar uur ging het een stuk beter, Ongeveer 1 week lichte kramp gehad (continue). Heb na het plaatsen eventjes heel erg gebloed. Daarna niet meer. 's middags en dag 2 lichte bloeding en dag 3 bruine prut (zoals het al eerder omschreven werd hier )

Sindsdien geen bloeding en/of spotting meer gehad. Heb geen last van stemmingswisselingen, libido is normaal. Dus op zich een aanrader!

Alleen heb ik last van 3 bijwerkingen. 2 zijn niet zo heel erg:
-vetter haar/vettere huid
-dunner haar (had niet de link met mirena gelegd maar las hier dat dat dus wel zo kan zijn)

Maar heb 1 hele erge bijwerking:
Ik heb nu echt erg last van grote, keiharde (en dus pijnlijke) onderhuidse pukkels. (voor de mirena had ik heel af en toe zo'n pukkel)
Ze zitten vooral op mijn slaap/jukbeenderen, wangen en kaaklijn. Bij mijn wangen vlak voor mn oor, heb ik heel veel miniscule pukkeltjes. Die zie je niet echt maar voel je wel .
Ook in mijn hals heb ik ze, alleen zijn ze daar niet keihard gelukkig.

Nu heb ik ook nog eens een zeer moeilijke huid van mezelf. Ik heb last van pigmentvorming bij littekens. Ipv de bekende littekens, krijg ik donkere plekken. Ook al blijf ik overal van af, bij de hele grote pukkels zie je toch een plekje nadat ie weg is. Helaas is het ook erg moeilijk om er van af te blijven, ze doen echt zeer dus ik wil ze eigenlijk uitknijpen.

Nu vraag ik me af:

Zijn er mensen die het ook zo erg hebben (gehad)? Gaat het weg of wordt het juist erger? Wat is er aan te doen, behalve mirena eruit halen?
Ik ben al overgestapt op creme's voor de vette huid. Reinig mn huid zeer grondig. Ga nooit met make-up op naar bed, als ik vrij ben heb ik al geen make-up meer op. Maar niets helpt.

Als het zo blijft, gaat hij er toch echt uit. Terwijl ik het verder een prima anticonceptie vind. Erg jammer dus.
Heb de pil gebruikt maar dat vind ik erg lastig met mijn werk. Daarom op de nuva overgestapt. Maar ook dat is lastig met werk. Ik kan niet op vaste tijden iets innemen (pil) of inbrengen/uithalen (nuva)
De nuva vind ik ook met de sex iets minder. Er zit toch iets extra's in je vagina. Altijd beetje bang dat ie eruit komt tijdens de daad, lekker genant hahaha..

Hoop dat iemand een oplossing weet. Anders ga ik weer naar de HA. kijken wat hij zegt. Ik denk er nu over om zelfs even helemaal geen anticonceptie te nemen, Maar ja, aan de andere kant.. Condooms vertrouw ik niet echt, dus dan geniet je toch iets minder vd sex.
Lastig allemaal..

alvast bedankt

groetjes
Gemini29
  zaterdag 27 juni 2009 @ 20:10:12 #299
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70432850
Hey Gemini,

Ik heb van mezelf ook niet zo'n makkelijke huid (geen acne maar wel regelmatig puistjes gehad wat nu gelukkig minder wordt), en dat werd met Mirena inderdaad ook niet minder.
Normaal had ik alleen puistjes in mn gezicht, nu kreeg ik ineens puistjes op mijn borst, schouders en bovenrug. Inderdaad harde onderhuidse pukkels net als jij Bij mij begon het na zo'n 2-3 maanden en het werd soms wel wat minder, maar meestal waren ze gewoon aanwezig.
Ik heb 'm maar een jaar gehad dus ik weet niet hoe het zou zijn na die tijd. Heb van mijn huisarts nog Dalacin lotion gehad; een alcohol-lotion met wat antibiotica (heel weinig). Dat hielp iets, maar het is meer symptoombestrijding.
Toen ik de Mirena heb laten verwijderen waren mijn puisten ook binnen no time weg.. Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Ook al voelde ik me emotioneel goed bij de Mirena, die puisten waren echt een groot nadeel voor mij. Kon ineens geen spaghetti-truitjes meer dragen!
En ik had inderdaad ook last van haaruitval en daardoor dunner haar.

Maar ik weet eigenlijk geen andere (goede en directe) oplossing dan 'm verwijderen.. Hoe jammer dat misschien ook is.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 08:45:43 #300
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_71088211
Ik voel mijn draadjes niet meer. Nu was dat al een poosje zo, maar mijn andere testje zegt ook niks meer. Ik ging dan op de grond zitten in kleermakerszit en dan voelde het alsof ik erop zat. Ik voelde dan de draadjes. Maar ik voel nu niks meer. Het kan zijn dat ze gewoon opgekruld zijn ofzo. Maar volgende week misschien toch even laten kijken door de ha. Kan nooit kwaad en het is alweer 2 jaar geleden sinds de laatste check
(lees: ik heb hem 2,5 jaar).
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71090289
volgens mijn huisarts is het vrij normaal dat je de draadjes niet meer voelt, omdat ze om je baarmoedermond gaan krullen, maar als je je er niet lekker bij voelt gewoon even laten checken :]


ik heb trouwens goed nieuws, ik heb ein-de-lijk de beginfase afgesloten. na drie maanden en een aantal weken heb ik nu geen buikpijn, of spotting meer.

niet dat het allemaal zo vreselijk was, maar het is toch prettig dat het ik nu helemaal nergens meer last van heb.


(oh sjit, nu is 'ie vol, kan iemand anders een nieuw topic aanmaken? die OP ziet er veelste ingewikkeld uit...)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')