Nu twee weken zonder mirena of iets anders en nog steeds niet ongesteld.... gaat lekker dus.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Vraagje voor mensen bij wie de mirena is verwijderd:
hoe is jullie cyclus? gewoon zoals het was, of moest je nog ont-mirena-en (ontpillen voor de mirena)
En zo ja, hoe lang duurde dat dan?
Je hebt hem nog maar een week, what did you expect? Dat bloeden duurt vaak nog wel een maand, soms 2....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:46 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Verdorie! Dacht ik eindelijk eens klaar te zijn met dat bloeden, begint het gewoon weer he! In de bios, had niets bij me
of zelfs een half jaar...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:28 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Je hebt hem nog maar een week, what did you expect? Dat bloeden duurt vaak nog wel een maand, soms 2....
Ik heb de mijne nu sinds juni.. en ik heb nog steeds wel dagen dat, zoals we dat zo mooi zeggen, ik prut afscheiding heb.. Maar ongesteld ben ik niet meer echtquote:
In de informatie die ik bij mijn Mirena heb gekregen staat dat hij binnen 7 dagen na de menstruatie geplaatst moet worden en gewoon gelijk veilig is. Hij zou niet veilig kunnen zijn wanneer hij niet goed zit, maar daar zeggen ze in de bijsluiter niks over.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:24 schreef Lizzy84 het volgende:
Voor mij is het morgen zo ver, om half 11 word hij geplaatst. Vorige week al geweest voor een uitstrijkje om voor soa's te testen. Dat was allemaal ok, en morgen moet ik er dus aan geloven. Overigens word hij bij mij dan dus de dag na mijn menstruatie geplaatst, en dus niet tijdens. Volgens de arts maakte dat niet veel uit. Ik heb hiervoor bijna 10 jaar de pil geslikt, nu even 8 maanden niets. Maar al dat gedoe met condooms vind ik niets, dus ja, nu dit maar eens proberen.
Hoewel ik de meeste vragen al bij de arts had gesteld, heb ik nou toch nog een paar vraagjes! Ga je na het plaatsen bloeden? Of verschilt dat? Kun je gelijk dezelfde dag bijvoorbeeld nog sex hebben of heb je daar te veel last / pijn voor? Waarschijnlijk zijn het vragen met antwoorden die per persoon verschillen, maar goed.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het alleen direct veilig was als je de mirena laat plaatsen tijdens je menstruatie, is het dan niet veilig als je het daarna laat zetten? Ofwel, is het nou gelijk safe of niet? Ik lees hier namelijk toch nog verhalen van de eerste weken toch nog een condoom gebruiken, vandaar de vraag.
Ik werd trouwens geadviseerd om ibuprofen te slikken een half uurtje voor ik er heen ga.
Volgens mij heeft dat te maken met de hoeveelheid slijmvlies die wordt aangemaakt(en dat verschilt), soms kan je daardoor de draadjes wat minder goed voelen.. Volgens mij gaat de mirena niet aan de wandel (en als hij dat wel doet.. dan voel je dat wel!!!)quote:Op maandag 23 februari 2009 10:02 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik voel de touwtjes soms wel en soms niet, maar altijd wel op dezelfde plek als ik ze voelgaat hij soms af en toe een stukje lopen of ligt het aan mij?
Oke! Duidelijkquote:Op maandag 23 februari 2009 10:32 schreef She_Maiden het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat te maken met de hoeveelheid slijmvlies die wordt aangemaakt(en dat verschilt), soms kan je daardoor de draadjes wat minder goed voelen.. Volgens mij gaat de mirena niet aan de wandel (en als hij dat wel doet.. dan voel je dat wel!!!)
Ik heb er niets van gevoeld toen de Mirena mijn baarmoeder perforeerde dus dat is niet juist!quote:Op maandag 23 februari 2009 10:32 schreef She_Maiden het volgende:
Volgens mij gaat de mirena niet aan de wandel (en als hij dat wel doet.. dan voel je dat wel!!!)
Die van mij waren te kort afgeknipt, met als gevolg dat ze in het meest gevoelige gedeelte van mijn baarmoeder iriteerde (en sex voor mij ook niet hoefde.).quote:Op maandag 23 februari 2009 10:35 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Oke! Duidelijk.
Vind die touwtjes trouwens aardig scherp! Jullie geen problemen met jullie vent? Mijne had nergens last van hoor, maar ik geloof best dat dat nog wel zou kunnen komen
quote:Op maandag 23 februari 2009 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik heb er niets van gevoeld toen de Mirena mijn baarmoeder perforeerde dus dat is niet juist!
Nachtmerriesquote:Op maandag 23 februari 2009 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik heb er niets van gevoeld toen de Mirena mijn baarmoeder perforeerde dus dat is niet juist!
Geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, pech waarschijnlijk. Maar je darmen perforeren is onmogelijk. Tussen je baarmoeder en darmen ligt een zogeheten vetschort, een laag die je darmen dus beschermt. Als je Mirena verdwaalt in je buik, zoals bij mij is gebeurd, dan is de kans het grootst dat deze vast komt te liggen aan het weefsel van het vetschort. Maar door het vetschort heen kan hij absoluut niet snel komen, dus je hoeft er geen zorgen om te maken dat je darmen geperforeerd raken (wat veel gevaarlijker is dan je baarmoeder, omdat bij darmen natuurlijk een heleboel onprettige bacterieën meespelen).quote:Op maandag 23 februari 2009 15:32 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Nachtmerries! Hoe kan dat dan? Ik las ook dat hij je darm kan perforeren!
Klinkt verschrikkelijk hoor, zo'n baarmoederperforatie! Wat voelde je dan precies? Merkte je wel dat het gebeurt was of ook niet?quote:Op maandag 23 februari 2009 16:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn baarmoederis weer helemaal hersteld, dat gaat ontzettend snel.... zo'n gaatje is maar klein en is binnen een paar weken al genezen.
[..]
Geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren, pech waarschijnlijk. Maar je darmen perforeren is onmogelijk. Tussen je baarmoeder en darmen ligt een zogeheten vetschort, een laag die je darmen dus beschermt. Als je Mirena verdwaalt in je buik, zoals bij mij is gebeurd, dan is de kans het grootst dat deze vast komt te liggen aan het weefsel van het vetschort. Maar door het vetschort heen kan hij absoluut niet snel komen, dus je hoeft er geen zorgen om te maken dat je darmen geperforeerd raken (wat veel gevaarlijker is dan je baarmoeder, omdat bij darmen natuurlijk een heleboel onprettige bacterieën meespelen).
Dat was het hem nou net, ik heb niets gemerkt, ik kwam erachter omdat op de controle-echo de mirena verdwenen was en hij op de röntgenfoto nog wel in mijn buik bleek te zitten.... Dus je merkt er helemaal niets van en daarom pleit ik nu maar in dit topic dat iedereen een condoom moet gebruiken tot zijn of haar controle, als ik dat niet had gedaan was ik ook nog zwanger geweest.....quote:Op maandag 23 februari 2009 17:37 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Klinkt verschrikkelijk hoor, zo'n baarmoederperforatie! Wat voelde je dan precies? Merkte je wel dat het gebeurt was of ook niet?
Raar! Het lijkt mij eigenlijk best pijnlijkquote:Op maandag 23 februari 2009 17:41 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat was het hem nou net, ik heb niets gemerkt, ik kwam erachter omdat op de controle-echo de mirena verdwenen was en hij op de röntgenfoto nog wel in mijn buik bleek te zitten.... Dus je merkt er helemaal niets van en daarom pleit ik nu maar in dit topic dat iedereen een condoom moet gebruiken tot zijn of haar controle, als ik dat niet had gedaan was ik ook nog zwanger geweest.....
Hmmm, als je heel lang wacht met een operatie kan de Mirena inderdaad op den duur wel door het vetschort heen, maar dan spreek je wel over maanden, als ik de gyneacoloog goed begreep.
Ik voelde ze in het begin nog wel, maar later niet meer. Hij zat al die tijd wel goed, dus als je je touwtjes niet meer voelt kan je niet met zekerheid zeggen dat hij dan niet meer goed zit, al kan dat weer wel het geval zijn.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:02 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik voel de touwtjes soms wel en soms niet, maar altijd wel op dezelfde plek als ik ze voelgaat hij soms af en toe een stukje lopen of ligt het aan mij?
Na je controle kan hij er nog steeds uitvallen, maar de kans daarop is niet zo groot, geloof ik.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:44 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Raar! Het lijkt mij eigenlijk best pijnlijk. Misschien dat het zo langzaam is gegaan dat je het niet merkte? Iedere dag en nacht een heel klein stukje ofzo
Maar na je controle zou hij wel op zijn plaats moeten blijven zitten, of niet?
En wij gebruiken inderdaad ook toch maar condooms, liever nu ff vervelend dan over 9 maanden zo'n poepfabriek!
quote:Op maandag 23 februari 2009 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Heb je ook specifiek pijn als je gaat zitten? Dat had ik op het laatst wel. Ik ging zitten en dan een stekende pijn bij mn eierstok. Later ook bij het lopen als ik mijn buikspieren aanspande zeg maar. Dan kan het een cyste zijn, maar ik zou gewoon even naar je huisarts gaan om een controle-echo aan te vragen voor de zekerheidquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:45 schreef dithje het volgende:
Ik moet ook maar eens terug naar de h.a.
Zoals al eerder aangegeven in dit topic val ik af en heb ik soms linksonder in mijn buik pijn.
Is niet handig als je lichamelijk veel moet doen, dan heb j na verloop van tijd niet erg veel bij te zetten...
Zou het misschien een cyste kunnen zijn (tzal wel niet, maar het is ook goed mogelijk....vooral omdat ik pas pijn heb als iets echt heftig onstoken is enz.)
Inderdaad als ik ga zitten, dan merk ik het pas... anders wandel ik vrolijk door.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:38 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Heb je ook specifiek pijn als je gaat zitten? Dat had ik op het laatst wel. Ik ging zitten en dan een stekende pijn bij mn eierstok. Later ook bij het lopen als ik mijn buikspieren aanspande zeg maar. Dan kan het een cyste zijn, maar ik zou gewoon even naar je huisarts gaan om een controle-echo aan te vragen voor de zekerheid
Hmm. Ik hoop heel erg voor je dat het gewoon iets van menstruatiepijn is ofzo en geen cyste. Wanneer heb je een afspraak bij de doc?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:46 schreef dithje het volgende:
[..]
Inderdaad als ik ga zitten, dan merk ik het pas... anders wandel ik vrolijk door.
Het is dan net of iemand met een naald in mijn buik (en dan meer richting mijn zij, voor mij links onder aan) aan het prikken is met een naaldje, heel venijdig.
Als ik zelf met mijn vingers licht druk, voelt het totaal niet prettig aan.... we shall see....
Nog geen, en ben sinds de uitbouw (haha) van mijn mirena niet meer ongesteld geweest.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:29 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Hmm. Ik hoop heel erg voor je dat het gewoon iets van menstruatiepijn is ofzo en geen cyste. Wanneer heb je een afspraak bij de doc?
Jeetje, heftig allemaal joh.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:20 schreef dithje het volgende:
[..]
Nog geen, en ben sinds de uitbouw (haha) van mijn mirena niet meer ongesteld geweest.
Menstruatiepijn of eisprong pijn kan ik me nog voor de geest halen, en dit lijkt er voor geen ene meter op....helaas.. want dan was ik nu een stuk meer op mijn gemak geweest...
Maar komt allemaal goed, denk ik. Ik heb nog geen afspraak gemaakt omdat ik een begravenis moest regelen etc...
Daar schrik ik ook van zeg.... maar wel fijn dat je het met mij deelt....dan kan ik er weer verder mee.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:50 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Jeetje, heftig allemaal joh.![]()
Ik wil je niet bang maken, maar ik wil toch iets vertellen wat van belang kan zijn. Toen ik die cyste had, en nog niet wist dat ik 'm had, had ik ook behoorlijke steken in mijn buik waardoor ik haast niet meer rechtop kon staan en echt even goed door de pijn heen moest ademen. Later bij de dokter vertelde ze dat, door die cyste, je eierstok kan omdraaien omdat hij zo zwaar is. Dat is gevaarlijk omdat je eierstok dan even tijdelijk geen bloed meer krijgt. Duurt dat te lang en draait hij niet vanzelf terug, dan kan hij afsterven. Ik wist dat helemaal niet en schrok nogal. Bij mij was ie gelukkig elke keer weer teruggedraaid en was ik er op tijd bij waardoor er geen permanente schade was.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw pijn is en hoe je die ervaart, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je jezelf serieus neemt en het niet erbij laat zitten, wat ik wel deed.. Ik dacht toentertijd dat het wel weer over zou gaan, dat het tijdelijk was, dat soort excuses allemaal. Ik denk dat het iig goed is dat je het even na laat kijken, gewoon voor de zekerheid!
Ywquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:59 schreef dithje het volgende:
[..]
Daar schrik ik ook van zeg.... maar wel fijn dat je het met mij deelt....dan kan ik er weer verder mee.
Afspraak voor volgende week staat. Ben benieuwd.
Bedankt alvast!
Mijn moeder is mee geweest en is ook binnen in de behandelkamer erbij gebleven.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef nijntje89 het volgende:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan met de support? Mijn vriend gaat mee. Hebben jullie die persoon ook mee genomen de behandelkamer in of laten wachten in de wachtkamer?
Ik ben alleen gegaan (vriendje lief zat in het buitenland...), dat was prima te doen hoorquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef nijntje89 het volgende:
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan met de support? Mijn vriend gaat mee. Hebben jullie die persoon ook mee genomen de behandelkamer in of laten wachten in de wachtkamer?
Ik had mijn vriend meegenomen en die is ook meegegaan naar binnen om mijn handje vast te houden, maar toen het zover was wilde ik dat hij zich nergens mee bemoeide en me al helemaal niet aanraakte haha, dus ik heb het verder zelf gedaan, maar ik was wel blij dat hij mij terug naar huis kon rijden en dat ik op hem kon steunen toen ik de deur uit moest lopen....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:44 schreef nijntje89 het volgende:
Volgens mij welquote:Op donderdag 5 maart 2009 23:34 schreef Pien85 het volgende:
Dit lijkt me de beste plaats voor mijn vragen
Ik heb nu een koperspiraaltje, maar die moet er binnenkort uit, nu wil ik graag een Mirena, opzich geen probleem, maar heb toch wat vragen. Kan ik de mirena laten plaatsen tegelijk met dat het koperspiraaltje er uit wordt gehaald?
Volgens mijn ha mocht het dezelfde dag alweer, maar daar zijn de meningen hier over verdeeld.quote:Hoe zit het met seks, zelfde als met koperspiraaltje? Ofwel: 5 dagen tot een week geen seks?
in principe 5 jaarquote:En vanaf hoeveel tijd na het plaatsen is de mirena veilig?
ywquote:Ongetwijfeld zijn al mijn vragen in een van de topics al een keer beantwoord, maar ik heb niet zo'n zin om al die topics door te gaan spitten, dus voor de beantwoorder(s):
Volgens mij begreep je mijn vraag niet. Vanaf hoeveel tijd na het plaatsen is de mirena veilig? Ofwel: vanaf hoeveel tijd na het plaatsen zou ik seks kunnen hebben zonder condoom? Dat was mijn vraagquote:
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld.. Als je het echt safe wil spelen zou ik het tot de eerste echo doen, dan weet je namelijk dat hij nog steeds goed zit. BIj zoeperzazke (andere user die hier ook nog af en toe kijkt) is ie na 2 weken uit haar baarmoeder gaan zwerven en in haar buikholte terecht gekomen..quote:Op zondag 8 maart 2009 21:29 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Volgens mij begreep je mijn vraag niet. Vanaf hoeveel tijd na het plaatsen is de mirena veilig? Ofwel: vanaf hoeveel tijd na het plaatsen zou ik seks kunnen hebben zonder condoom? Dat was mijn vraag
Okquote:Op zondag 8 maart 2009 21:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld.. Als je het echt safe wil spelen zou ik het tot de eerste echo doen, dan weet je namelijk dat hij nog steeds goed zit. BIj zoeperzazke (andere user die hier ook nog af en toe kijkt) is ie na 2 weken uit haar baarmoeder gaan zwerven en in haar buikholte terecht gekomen..Extreem geval natuurlijk, maar het gebeurd wel. Volgensmij raden artsen nog een week extra voorbehoedsmiddelen aan zodat je zeker weet dat ie zn werk doet.
Goed plan. Succes iig!quote:Op zondag 8 maart 2009 21:43 schreef Pien85 het volgende:
[..]
OkDan weet ik genoeg, morgen even de HA bellen
Jeetje, das niet leuk meid.. Ik duim voor je dat het niks is!quote:Op zondag 8 maart 2009 21:46 schreef Twinky het volgende:
als ie goed zit, dwz dat je de draadjes voelt maar geen hard stukje in je baarmoedermond is -ie gewoon vanaf dag 1 veilig!
Ik ben trouwens naar de HA geweest voor even een check up, heb 'm nu bijna een jaar (15 mei) en begin nu toch een beetje te spastischen af en toe. Ik heb een soort scherpe steken linksonder in mijn buik regelmatig en soms ook rechts. Ben bang dat het dan een cyste of ander eierstokprobleem is, dus ben doorverwezen naar de gyn om een foto te laten maken en verder te kijken of alles goed is! Aanstaande vrijdag is mijn afspraak daar dus ben benieuwd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |