Ik heb ook geen kinderen en geen verdoving gehad, alleen een naproxen zetpil vooraf..... Maar verder klopt het volledig wat je zegt, het is simpelweg voor iedereen anders.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:43 schreef cemeteryslut het volgende:
maaarrrr, ik heb dan ook nooit kinderen gebaard (dat scheelt ook) en ik heb geen verdoving oid gehad. ja, een paracetamol, maar ik heb niet het idee dat dat iets hielp.
je hoort toch vaak dat meisjes plaatselijke verdoving krijgen, heftige pijnstillers of injecties tegen flauwvallen bij deze ingreep.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:01 schreef Leep het volgende:
ik mag over 3 weken al (vandaag aangevraagt)
Ik vind het DOOD eng.8)7
maar ik ga dr wel blij mee zijn
dankudanku voor het hart onder de riemquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
gij dappere!
Voordelen:
- niet meer nadenken over anticonceptie
- geen gehannes met condooms
- 5 jaar lang
- na even wennen, doet mn lichaam weer redelijk als daarvoor
- ik vond zelf dat de plaatsing erg meeviel, maar ik ben dan ook al een keer bevallen
Nadelen:
- .. .euh
- ..
-
Ik kan even geen nadelen bedenken. Behalve dan dat je op internet veel horrorverhalen leest en je dan zorgen gaat maken of het bij jou écht wel goed zit allemaal. Maar dat zal ik niet aan de Mirena wijten
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:37 schreef cemeteryslut het volgende:
hoewel ik hem nog niet zo lang heb toch maar even antwoorden:
voordelen:
- geen gezeur met denken aan pil, condooms, en al die andere ongein. (heel heel groot voordeel)
- relatief toch erg betrouwbaar (betrouwbaarder dan bijv. de pil)
- voel me een stuk lekkerder dan toen ik aan de pil was (geen last van moodswings of gewichtstoename)
- veel lichtere mensturatie
nadelen:
- laten we eerlijk zijn, het laten plaatsen is toch wel een van de pijnlijkste dingen die ik ooit meegemaakt heb.
- onregelmatig ongesteld (wat ook wel weer en voordeel is, maar vrij onvoorspelbaar dus)
- iets meer puistjes nu, maar ik denk dat dat wel goed komt.
overall gezien ben ik ontzettend gelukkig met m'n spiraaltje.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:26 schreef Daisass het volgende:
De echo is niet meer verplicht.
Ik heb ook de Mirena, wat een hel. Ik heb volgende week een afspraak bij het ziekenhuis en wat mij betreft gaat dat ding er zo snel mogelijk uit. Bij het plaatsen ben ik bijna van mijn stokje gegaan. Kon 2 weken niks. Ben nu al 11 weken licht ongesteld en heb continu pijn. Soms zo erg dat ik helemaal dubbel sla. Ik ben misselijk, futloos en heb elke dag pijn.. Ga regelmatig naar de dokter maar die schrijft pijnstillers voor, heb gezegd dat ik nog even geduld wil hebben maar dit niet vol hou op deze manier.
Even een echo laten makne idd, ik was ze ook kwijt en hij zat gelukkig nog netjes op zijn plek maar het is altijd handig een extra check.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:26 schreef Jipje het volgende:
Ik kan mn touwtjes al een paar maanden nietmeer vinden....
als je morgenochtend nog niet ongesteld bent zou ik echt even wachten (totdat je je periode wel hebt) met laten zetten, zal je gyn/huiarts ook wel aanraden.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:33 schreef Leep het volgende:
godverdegodver
morgen 8:40 is het dus zo ver en ik ben nog steeds niet ongesteld
ja ik hoor het welquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
als je morgenochtend nog niet ongesteld bent zou ik echt even wachten (totdat je je periode wel hebt) met laten zetten, zal je gyn/huiarts ook wel aanraden.
Die van mij is ook geplaatst terwijl ik niet ongesteld was hoor. Geen enkel probleemquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
als je morgenochtend nog niet ongesteld bent zou ik echt even wachten (totdat je je periode wel hebt) met laten zetten, zal je gyn/huiarts ook wel aanraden.
volgens mij kan dat gewoon in je stopweek hoor, ik ken zelfs vrouwen die de pil en het spiraaltje gelijktijdig gebruiken. (die hebben wel een redelijke hormonen boost, maar dta zla bij jou wel meevallen)quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:30 schreef marlieske het volgende:
misschien een domme vraag maar ach, stel ik start nu met de pil maar besluit over 3 maanden die mirena te laten plaatsen kan ik dan gewoon in de stop week de spiraal laten plaatsen of moet je dan weer moeder natuur eerst d'r werk laten doen?
deed dat niet gruwelijk veel pijn? want volgens mij is het idee van plaatsen tijden de periode dat de baarmoedermond dan al sowieso iets verder openstaat zodat het minder pijnlijk is om dat spiraaltje naam binnen te duwen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:47 schreef Muck het volgende:
[..]
Die van mij is ook geplaatst terwijl ik niet ongesteld was hoor. Geen enkel probleem
Neuh, het deed natuurlijk even pijn, maar ik heb een enorm hoge pijngrens, dus misschien dat ik het daarom wel mee vond vallenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:20 schreef cemeteryslut het volgende:
deed dat niet gruwelijk veel pijn? want volgens mij is het idee van plaatsen tijden de periode dat de baarmoedermond dan al sowieso iets verder openstaat zodat het minder pijnlijk is om dat spiraaltje naam binnen te duwen.
Totaal geen last van gelukkigquote:en, even iets heel anders;
hebben jullie ook last bij sommige standjes? ik was al nooit Zo'n fan van 'in de baarmoeder geneukt te worden' (om het maar even heel plat te zeggen) maar nu (sinds het spiraaltje) merk ik toch dat als mijn vriend zijn penis tegen mijn baarmoeder stoot het snelerl pijnlijk is. is dit bekend bij jullie? of is er iets mis bij mij...
Ik had ook ontzettend veel plezier van. Heb 3 maanden ontzettend veel pijn gehadquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:39 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
hahaha!
mooi verhaal, en erg herkenbaar.
maar aan alle dames die het overwegen; laat je daar niet door tegenhouden, het duurt een paar seconden/minuutjes, en als het goed is daarna heel erg lang heel veel pelzier van.
zo nu paar dagen later nog steeds gene last!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:17 schreef Leep het volgende:
Nou gisteravond dus toch ongesteld geworden gelukkig!
Alles is opgemeten, alleen bij het opmeten ging ik ff door het plafond, maar verder alles ok eigenlijk
Weinig last
hoezo laat je m verwijderen dan? En was je helemaal niet ongesteld dan? want het vordeel van de pil vind ik wel dat je je ongesteldheid kan regelen. Met spiraal komt het gewoonquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:39 schreef LadyBlack het volgende:
Dat is echt waar ik het meeste tegenop zie.... weer ongesteld worden
Nooit veel last van gehad, dus niks om te klagen eigenlijk, maar het is gewoon zo'n stom gedoe![]()
Is dat allemaal eigenlijk direct weer op gang als je de spiraal laat verwijderen?
Lekker met een kruikje op de bank / in bed kruipen en even rustig de tijd nemen. Het kan even vervelend zijn, maar je gaat er ook veel plezier van hebben waarschijnlijk!quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:10 schreef hdmedewerker het volgende:
Mijne is vanmiddag gezet, viel best tegen, deed pijn en het bloeddeover 6 weken terug voor controle
Nou, over 1,5 jaar zitten de 5 jaar er alweer op....quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:49 schreef Leep het volgende:
[..]
hoezo laat je m verwijderen dan? En was je helemaal niet ongesteld dan? want het vordeel van de pil vind ik wel dat je je ongesteldheid kan regelen. Met spiraal komt het gewoon
Laat je geen nieuwe zetten??quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:13 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, over 1,5 jaar zitten de 5 jaar er alweer op....
En ik ben inderdaad helemaal niet meer ongesteld geweest die 3,5 jaar. Misschien 3x wat kleine drupjes bloed in mn onderbroek gevonden, maar dat was het dan ookI consider myself lucky
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |