abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65362910
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:55 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, dat gaat op postcodegebied (zou ook wat wezen als dat per adres zou gaan ), en dat gebeurt echt niet op basis van één wanbetaler.
Okay, droom verder. Die databases zijn zelfs met foto's van het huis zelf, dat gebeurt al jaren en jaren. Al jaren voordat Funda of Google met foto's op de proppen kwam.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:12:29 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65363154
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:01 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wat naief.
De klant vergeet iets, en de leverancier moet zijn zaakjes maar op orde hebben. Raar, volgens mij klopt dat niet. Maar goed.
In het GBA staat de informatie waar de klant heen is gegaan, die info is vrij belangrijk. Als je niet weet waar een klant heen is gegaan, dan is die info redelijk belangrijk.
Volgens mij is het juist voor incassobureaus wel belangrijk om die info te hebben. Al was het maar om te voorkomen dat onschuldige mensen met dit soort onnozelheden lastig gevallen worden, terwijl het gewoon ONNODIG is.
quote:
En het excuus van een acceptgiro over het hoofd zien door de wirwar van bedrijven, dat is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. Die gaat zelf contracten aan met een wirwar van bedrijven. Als je mij belt, dan lever ik je liever alles wat je wenst, dan heb je voortaan maar één bedrijf waar je mee te maken hebt. Maar daar willen we in Nederland niet aan, marktwerking heet dat. Daarbij zie je niet één acceptgiro over het hoofd.
quote:
De doorstuurservice is standaard drie maanden.
Da's alleen mogelijk als je met hetzelfde huishouden verhuist en er niemand achter blijft .
quote:
Als je al maandelijks een acceptgiro krijgt, dan zou het toch op moeten vallen dat je deze in een keer niet meer ontvangt op het nieuwe adres, toch?
Vaak zijn het juist kosten van opzeggen oid die achteraf nog doorberekend worden. Kosten die wel vermeld stonden in voorwaarden/contract maar die je niet maandelijks betaalt als je nog afnemer bent.
quote:
Met jouw instelling zal je bedrijven toegang moeten verlenen tot het GBA en ik denk niet dat we dat willen. Eeen beetje verantwoordelijkheid mag je toch nog wel een beetje verwachten? Of moet werkelijk alles geregeld worden door anderen?
Ik vind dat voor incassobureaus dit soort informatie weldegelijk toegankelijk moet zijn. Hoeveel mensen worden niet doro dit soort dingen geintimideerd en betalen de facturen die ze op andermans naam krijgen? Want je weet net zoals ik hoe de service van deze incassobureaus is. "Maar ... Maanvis... U bent meneer Dirk H niet? JA DAT ZEGGEN ZE ALLEMAAL! Bewijs het eerst maar eens!" en dan ben je alweer uren verder voordat je een oplossing hebt. Uren die anderen moeten betalen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_65363218
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:28 schreef Dirkh het volgende:
Er worden namelijk databases bijgehouden van mensen die hun facturen niet betalen. Op jouw postcode staat nu een vermelding dat er niet betaald wordt. Dat kon nog wel eens problemen opleveren als je ergens een abonnement wil afsluiten. Het is dus zaak dat je zwart op wit krijgt dat de registratie van de postcode en huisnummer verwijdert wordt.
Die registratie verwijderen zullen ze niet snel aan beginnen. Er heeft immers wel een wanbetaler op het adres gewoond. Dat is weliswaar niet de huidige bewoner, maar er is wel degelijk een incident op het betreffende adres geweest.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_65363349
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:55 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, dat gaat op postcodegebied (zou ook wat wezen als dat per adres zou gaan ), en dat gebeurt echt niet op basis van één wanbetaler.
Dat wisselt per branche/bedrijf. Een telefoonabonnement kan al afketsen door 1 wanbetaler in het postcode gebied/de flat. Andere bedrijven kijken alleen naar het specifieke adres of naar de verhouding wanbetalers/aantal adressen. Hangt een beetje van het product en de risicos af.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:26:46 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65363551
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:04 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Okay, droom verder. Die databases zijn zelfs met foto's van het huis zelf, dat gebeurt al jaren en jaren. Al jaren voordat Funda of Google met foto's op de proppen kwam.
Kan me er weinig bij voorstellen. Maar goed, als jij het zegt dan zal het wel.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65363956
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:12 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind dat voor incassobureaus dit soort informatie weldegelijk toegankelijk moet zijn.
Ik ben het daar bijna mee eens. Voor sommigen is het niet wenselijk, denk aan mensen die na een scheiding niet willen dat hun nieuwe adres bekend is bij de ex-partner. (mishandeling, stalken etc.)
Zo zijn er meer situaties te bedenken dat je alleen toegang verschaft aan mensen die een bepaalde eed hebben afgelegd en waarvan je mag verwachten dat ze discreet omgaan met de gegevens.
quote:
Hoeveel mensen worden niet doro dit soort dingen geintimideerd en betalen de facturen die ze op andermans naam krijgen? Want je weet net zoals ik hoe de service van deze incassobureaus is. "Maar ... Maanvis... U bent meneer Dirk H niet? JA DAT ZEGGEN ZE ALLEMAAL! Bewijs het eerst maar eens!" en dan ben je alweer uren verder voordat je een oplossing hebt. Uren die anderen moeten betalen.
Veel te veel mensen, dat is een kut situatie. Ik ben voor een oplossing. Nu alleen nog een goede oplossing vinden. Deurwaarders verplichten om gratis te werken?
pi_65363999
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kan me er weinig bij voorstellen. Maar goed, als jij het zegt dan zal het wel.
Toen ik het voor het eerst zag een aantal jaren gelden, schrok ik me de tyfus als n00b op incassogebied. geloof me/
pi_65364169
Gewoon wachten tot er een rechtzaak is.
Dan ook niet op komen dagen want jij bent niet die persoon. Dus gewoon allemaal negeren.
pi_65364427
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef HarryP het volgende:
Gewoon wachten tot er een rechtzaak is.
Dan ook niet op komen dagen want jij bent niet die persoon. Dus gewoon allemaal negeren.
Het betekenen van de dagvaarding zal al een probleem opleveren.
pi_65369131
Wat mij beangstigd is dat er blijkbaar databases bestaan die van invloed kunnen zijn op je hebben en houden waar je zelf geen enkele invloed op hebt of kan zien of iets klopt of niet. Je kan navraag doen ja, maar dat is ook nie gratis en wie betaald die kosten ????
vast niet degene die de informatie er verkeerd heeft ingezet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 24 januari 2009 @ 23:05:17 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65371540
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:04 schreef Dirkh het volgende:

[..]

uiteraard ga je ook niet tekenen voor een dagvaarding die niet op jouw naam staat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:10:26 #62
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_65371668
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

uiteraard ga je ook niet tekenen voor een dagvaarding die niet op jouw naam staat.
een dagvaarding hoeft niet met ondertekening ontvangen te worden om toch geldig te zijn

veel relevanter is de vraag of de juiste persoon op dat adres wordt aangeschreven; zo nee, dan blijft een kant in de rechtszaal leeg gok ik en zal die figuur in het midden vooraan de andere kant een goede uitbrander geven

maar in principe behoort die deurwaarder uit professionele overwegingen de GBA alvorens hij langsgaat te checken.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:13:08 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65371736
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:04 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar gewoon niets doen kan op zich een aantrekkelijke optie zijn: zo jaag je ze op maximale kosten, want ze moeten een dagvaarding opstellen en de explootkosten betalen. En dat allemaal voor niets.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:21:01 #64
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65371954
quote:
Dan zit je dus al in het deurwaarderstraject, wat op zich al slordig is. Een deurwaarder zal als eerste een
check doen. Nu kan het natuurlijk wel eens mis gaan, sommige huisnummers met toevoegingen maken het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Als je al in het deurwaarderstraject zit is het handig om actie te ondernemen. Niemand heeft zin in een deurwaarder voor de deur die je een dagvaarding open en bloot overhandigd.
geloof me, je wilt niet weten hoe stom die bureaux zijn
quote:
Bakstenen wegen meer
stoeptegels wegen nog meer, ik zal het plaatselijke sufferdje in de gaten houden als er een zootje gratis wordt aangeboden. Weet iemand een antwoordnummer van IJ? Oh fuck it, ik stuur het ze gewoon ongefrankeerd naar hun postbus.
quote:
Je moet dat dus checken, als hij nog ingeschreven staat, vraag dan een persoonsonderzoek aan. Gemeente moet daar aan meewerken, kost je niets. Duurt max 6 maanden en als hij dan niet gevonden wordt (of ergens anders), dan wordt hij van jouw adres afgehaald.
Goeie tip, ik zal voor de zekerheid een onderzoek bij de gemeente laten doen
quote:
Waarom ben je hier in godsnaam op ingegaan en heb je die sukkels je mailadres gegeven? Laat die lui toch gewoon dreigbrieven sturen aan het verkeerde adres. Zolang jij de persoon bent die op dat adres staat ingeschreven (en niet die Tamagotchi), kunnen ze je helemaal niks maken. Hun probleem dus, en daar moet je vooral niet jouw probleem van maken.
Er hebben hier een paar maanden geleden (1) een deurwaarder (2) een sleutelsmid met gereedschapskoffer (3) een politieagent en (4) een verhuiswagen aan de deur gestaan om een boete voor een FIETSLAMPJE van 15 euro die ik nooit had ontvangen, en die zonder dat ik het wist opgelopen was tot 630 euro. En dan had ik nog de mazzel dat ik thuis was zodat ze niet m'n deur opengebroken en m'n spullen geroofd hebben (laptop, tv, weet ik veel)
Serieus - sinds die tijd geloof ik niet meer in de rechtsstaat en is het wat mij betreft hard tegen hard,
tegen de overheid maar zeker ook tegen rattenbureaux als intrum "justitia"
Welkom in Nederland, 1984 o sorry 2009.
Zulke surrealistische bananenrepubliek verhalen gebeuren hier dus gewoon.

Er werd me door iemand verweten dat ik post van een ander had opengemaakt -- terecht, briefgeheim, en toen ik nog jong en onschuldig was, respecteerde ik dat ook onvoorwaardelijk. Maar nu zal het me een rotzorg zijn dat een of andere vage rotpool/bulgaar ofzo z'n briefgeheim wordt geschonden - THIS MEANS WAR
En ook wel geleerd om te zorgen dat iedereen met z'n rotpoten van mijn persoonsgegevens afblijft. Wat mij betreft kon die hele GBA niet bestaan.
En een of andere wilde gek die zich voor "deurwaarder in naam van de kone gin" uitgeeft en plotseling hier aan de deur komt kan eisen wat hij wil maar hij blijft zeker met z'n ROTPOTEN VAN MIJN PASPOORT AF.

- Met dat fietslamp akkefietje gelukkig wel al m'n geld teruggehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leef op 25-01-2009 01:01:41 ]
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:23:13 #65
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65372039
En het is inderdaad een heel vervelend idee dat er databases van dit soort dingen worden bijgehouden waar je geen macht over hebt, maar die je onterecht wel in de problemen kunnen brengen. Ik ben geen wanbetaler, maar wie weet sta ik nu in een of andere database die door een onderwereldbedrijfje verhandeld wordt, wel zo aangemerkt
pi_65374473
Leef,zoals hier al eerder is aangegeven even door de gemeente een onderzoek laten instellen,als de vorige bewoner er niet is uitgeschreven zullen ze je met een dagvaarding lastig kunnen vallen en eventueel de woning in je afwezigheid kunnen ontruimen.

Zodra de gemeente met de procedure bezig is zou je hier al vast naar kunnen verwijzen,als je bevestigd hebt dat jij a. de hoofdbewoner bent,b.er geen andere bewoners op het adres ingeschreven staan verwijs je simpelweg hiernaar en deel je ze mede dat verdere correspondentie met de spookbewoner door jou genegeerd zal worden en dat eventuele kosten die je moet maken aan hun in rekening zal worden gebracht waarbij je eventueel niet zal twijfelen om een incassobureau in te schakelen om het bedrag voor je te innen (die bedreiging hoef je niet uit te voeren,maar dreigen ze met dezelfde wapens te bestrijden kan ook wel leuk zijn)

Verder heb ik wel eens gehoord dat je de gemeente kan verzoeken om een inschrijvingsrestrictie op je adres aan te brengen, het is dan niet mogelijk dat iemand zich zonder jouw toestemming op dat adres in kan schrijven.

Ik wens je veel succes en laat ons even weten hoe het verder gaat!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:57:04 #67
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65374682
komt voor mekaar, een nieuwe week, een nieuw geluid!
pi_65376321
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:45 schreef geevee het volgende:
Verder heb ik wel eens gehoord dat je de gemeente kan verzoeken om een inschrijvingsrestrictie op je adres aan te brengen, het is dan niet mogelijk dat iemand zich zonder jouw toestemming op dat adres in kan schrijven.
Het beleid voor inschrijven wisselt per gemeente. Er zijn gemeentes waar het invullen van een formulier op de website voldoende is voor het inschrijven, er zijn ook gemeentes waar de 'hoofdbewoner' langs moet komen voor toestemming.
  zondag 25 januari 2009 @ 09:55:23 #69
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65378074
In Amsterdam moest ik langskomen met mijn paspoort en een getekende brief dat ik toestemming gaf, ik heb het wel eens gedaan in het verleden namelijk (andere woning)
pi_65378181
Denk je niet dat je wellicht wel serieus genomen wordt wanneer je je antwoord naar intrum iets zakelijker formuleert. Ik zou zelf na de eerste regels al gestopt zijn met lezen. Overigens is het vervolgens ook nog bedreigen van dhr./mevr. Travinsky niet verstandig, zeker niet wanneer je dat ook nog eens publiceert.
Daarnaast kun je de berichten van intrum m.i. beter negeren als je er van overtuigd bent dat de rekening niet voor jou bestemd is.
  zondag 25 januari 2009 @ 10:13:28 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65378217
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:21 schreef Leef het volgende:
Er hebben hier een paar maanden geleden (1) een deurwaarder (2) een sleutelsmid met gereedschapskoffer (3) een politieagent en (4) een verhuiswagen aan de deur gestaan om een boete voor een FIETSLAMPJE van 15 euro die ik nooit had ontvangen, en die zonder dat ik het wist opgelopen was tot 630 euro.
Maar de vraag is: was het jouw rekening, of die van een ander?
quote:
En dan had ik nog de mazzel dat ik thuis was zodat ze niet m'n deur opengebroken en m'n spullen geroofd hebben (laptop, tv, weet ik veel)
Dat mag zomaar niet. Daar moet een rechter bij aan te pas komen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 25 januari 2009 @ 10:21:33 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65378274
tvp.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 januari 2009 @ 10:29:03 #73
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_65378355
Heb het ook meegemaakt. 1,5 jaar bezig geweest om die knakkers te overtuigen dat ik niet de vorige bewoner was.
Blijkt dat de vorige bewoner zich niet had uitgeschreven bij mijn gemeente.
Zijn ze zelfs nog aan de deur geweest om het te controleren...
Daarna heb ik er trouwens niets meer van gehoord....
Ik ben een eckte rapnegert
  zondag 25 januari 2009 @ 10:31:56 #74
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65378384
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:09 schreef xronald het volgende:
Denk je niet dat je wellicht wel serieus genomen wordt wanneer je je antwoord naar intrum iets zakelijker formuleert. Ik zou zelf na de eerste regels al gestopt zijn met lezen.
ik ook, maar vergeet niet dat dit gebeurde nadat ik een aantal wel zakelijke emailtjes gestuurd heb, ze ook nog op allerlei manieren heb geprobeerd te bereiken en allerlei post retour heb gepost met een dik kruis door het adres en "RETOUR AFZENDER: ONBEKEND." Dan heb je het na een half jaartje wel gehad hoor.
pi_65378441
Echt niet te geloven dit bedrijf inderdaad.

Kreeg 2 weken geleden een brief van dit incasso bureau betreffende een rekening van December 2006. Ik zou via de firma Daan BV een Mahonie houten LCD tv hebben gekocht. Men wist alleen mijn (ondertussen 2 jaar ex-) adres en niet eens mijn naam en men kan niet aantonen dat ik ergens voor opdracht heb gegeven. Ook had men een fout e-mail adres in het dossier.

Yeah right.. Ik gebeld en die mevrouw van het incasso bureau moest ook wel lachen om mijn reactie over Mahonie hout. Ze kon wel begrijpen dat ik dat niet echt mooi zou vinden.

Dus ik mijn gegevens doorgegeven en men zou mij wat per e-mail toesturen waarin duidelijk werd dat ik opdracht had gegeven. Dat ik in India woon drong nog niet echt door geloof ik. Ze geloofde ook niet dat die brief naar India kon worden gestuurd binnen een paar dagen. Terwijl ik toch netjes had uitgelegd dat de brief is afgeleverd bij mijn oude huis-> de eigenaar zo vriendelijk was hem bij mijn ouders in de bus te doen -> mijn ouders hem gescand en gemaild hebben naar mij.

Dus alles uitgelegd en krijg je deze mail terug:
quote:
Graag reageren wij op het gesprek waarin u hebt aangegeven niet te weten waar de vordering betrekking op heeft.

Hierbij ontvangt u de facturen.

Wij verzoeken u het openstaande bedrag van ¤ 220,96 voor 25 januari 2009 aan ons te voldoen op rekeningnummer
7019 onder vermelding van 68172325.

In afwachting van uw betaling verblijven wij.
Factuur dus zonder mijn naam voor iets dat ik nooit ook maar gezien heb in mijn leven, laat staan gekocht.

Niet te geloven toch?

Ik heb da ook vriendelijk laten weten dat ik niet tot betaling zal overgaan. Daarna niets meer vernomen.. Sowieso vreemd om na 2,5 jaar een factuur te gaan najagen. Ze zullen vast en zeker begrijpen dat ze best kansloos staan in deze vordering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')