het kan ook aan de vriendin liggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:02 schreef GoeRoe86 het volgende:
Word! Een van mijn ooit beste vrienden heeft nu ongeveer 2 jaar een vriendin. Ik zag die kerel elke week 3/4 keer. Nu nog maar 1 keer per maand of minder. En dan gaat het initiatief 9 van de 10 keer van mij uit. Ik weet niet waarom het is maar het is iig jammer...
Ja dat gebeurd bij ons altijd, gewoon je vriendin meenemen en voorstellen aan de rest. En het grappige is nog, dat een vriend soms nu juist door zn vriendin mee word gesleept naar ons, terwijl hij zelf zoiets heeft van, neuh ik blijf wel thuisquote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:06 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
het kan ook aan de vriendin liggen.
sommige vriendinnen vinden het niet erg dat de kerel zijn leven behoud en komen in de groep
Word.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:06 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
het kan ook aan de vriendin liggen.
sommige vriendinnen vinden het niet erg dat de kerel zijn leven behoud en komen in de groep en je hebt vriendinnen die de kerel helemaal inpakken
Heeft niks met claimgedrag te maken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ja en? Als je een echte vriend bent, gun je die ander zn geluk. Je moet er daarbij natuurlijk vanuit gaan dat hij gelukkiger is bij zijn vriendin dan bij jou.
Hou gewoon op met je claimgedrag.
Dat is nou ook weer niet zo denk ikquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:10 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Heeft niks met claimgedrag te maken.
Zijn gewoon zwakke personen die onder de duim zitten van de vriendin als je ze nooit meer ziet.
Als ze weg willen maar niet mogen, dan pas zitten ze onder de duim.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:10 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Heeft niks met claimgedrag te maken.
Zijn gewoon zwakke personen die onder de duim zitten van de vriendin als je ze nooit meer ziet.
Ik denk dat deze vlieger wel vaak opgaat ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:30 schreef DoctorB het volgende:
Face it, mensen noemen je alleen je vriend als ze niemand anders hebben. Zodra er 'anderen' op het toneel verschijnen moeten ze je niet meer. Waarschijnlijk ben je net niet onuitstaanbaar.
Dat soort wijven moeten ze standrechterlijk executeren.quote:en je hebt vriendinnen die de kerel helemaal inpakken
Snap ik, maar je kan toch ook gewoon je vriendin meenemen als je naar je vrienden gaat, win-win situatie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:29 schreef mirved het volgende:
Maar als je echt verliefd bent dan wil je iedere minuut samen met haar door brengen en al helemaal als je weinig vrije tijd hebt.
Bij vrouwen is het precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:05 schreef GoeRoe86 het volgende:
Opvallend: Er hebben nog geen vrouwen gereageerd in het topic
Hier is de 1e!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:05 schreef GoeRoe86 het volgende:
Wat een nachtmerrie, iedere dag mensen zienquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:21 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Hier is de 1e!
Ik vind het ook kutgedrag, heb ook een paar vrienden en vriendinnen zo zien doen (en vooral 1 vriend, die zien we echt maar 1x per maand terwijl ik hem eerst minstens 1 a 2 keer per week zag). Ik heb zelf al een paar jaar een relatie maar we zien onze vrienden genoeg, bijna elke dag wel mensen over de vloer of ergens heen, ik vind het zo zonde om je vrienden te laten vallen... wat inderdaad als het uitgaat? ben ik dan wel een bezoek waard?
Te herkenbaarquote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:02 schreef GoeRoe86 het volgende:
Word! Een van mijn ooit beste vrienden heeft nu ongeveer 2 jaar een vriendin. Ik zag die kerel elke week 3/4 keer. Nu nog maar 1 keer per maand of minder. En dan gaat het initiatief 9 van de 10 keer van mij uit. Ik weet niet waarom het is maar het is iig jammer...
Jij bent dus zo'n nepvriend. En straks is het uit en kom je weer huilend terug naar je vrienden. Hopelijk laten ze jou dan keihard stikken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:03 schreef As_33 het volgende:
[..]
Wat een nachtmerrie, iedere dag mensen zien![]()
Ik heb sinds ik een relatie heb niet heel veel behoefte meer aan veel vrienden. Ik heb mijn familie en nog één goeie vriend die ik normaal gesproken 2x per week uitgebreid spreek om bij te praten, maar verder zie ik in mijn leven weinig tijd voor vrienden, naast een fulltime baan, een avondstudie, tijd met mijn vriend willen doorbrengen, band onderhouden met die ene vriend en mijn (schoon)familie en ook nog een sterke behoefte aan veel rust hebben.
Heb je dit ook ooit wel eens zo tegen een van hen gezegd?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:55 schreef PDOA het volgende:
Wat is dat toch met vrienden die, zodra ze een vriendin hebben, nooit meer bellen om eens langs te komen of wat af te spreken?
Mensen die je al kent vanaf de basisschool, waar je jaren mee bent opgetrokken, avonturen mee hebt beleeft, op vakantie bent gegaan, door dik en dun hebt gesteund enzovoorts. Maar bij sommigen gaat er gewoon een knop om lijkt het wel.
Ik begrijp wel dat je het wat drukker hebt wanneer je een relatie hebt, en een eigen leven, maar om dan gewoon niks meer van je te laten horen, daar baal ik een beetje van. Waarom moet het initiatief altijd van mij uitgaan? Waarom ben ik degene die altijd regelt dat we met zijn allen iets gaan doen? Begin het een beetje zat te worden, maar als je zelf niks onderneemt hoor je er nooit meer wat van.
En als we dan bij elkaar zijn dan is het altijd heel gezellig en leuk, en worden er afspraken gemaakt (die vaak dan weer worden verschoven of afgezegd) maar zodra het weer is afgelopen dan gaat die knop weer om.
Beetje teleurstellend. Vooral omdat wanneer ze problemen hebben of wanneer een relatie uitgaat ze als eerste op de stoep staan... ik kan er slecht tegen dit soort gedrag. Ik heb zelf ook al een tijdje een relatie, maar ik probeer af en toe nog wel het contact te onderhouden, maar voor sommigen is dat kennelijk niet meer nodig...
Meer mensen hier die dit ervaren?
Ja.... Enige wat je kan doen is duidelijk maken hoe jij het ziet... (niet leuk dat je ze niet meer regelmatig ziet)quote:
Ik zou het er Spaans benauwd van krijgen en mijn vriendin ook.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:29 schreef mirved het volgende:
Maar als je echt verliefd bent dan wil je iedere minuut samen met haar door brengen
Ik heb niemand laten stikken hoor, en ga er verder ook niet van uit dat het straks uit zal zijn. Ik ben altijd al iemand geweest van weinig vrienden. De enige die ik al ruim 10 jaar ken, daar heb ik dus nog steeds regelmatig contact mee, en verder is er nog iemand die niets meer naar mij liet horen toen hij een relatie kreeg, en iemand met wie het wederzijds doodgebloed is. Áls ik iemand eenmaal een goede vriend noem, dan moet er iets heftigs gebeuren om dat te verbreken.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:13 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n nepvriend. En straks is het uit en kom je weer huilend terug naar je vrienden. Hopelijk laten ze jou dan keihard stikken.
Soms is wat anders dan structureel..quote:Op zondag 25 januari 2009 10:13 schreef Cracka-ass het volgende:
Ach, soms is het gewoon leuker om lekker een avondje te neuken, in plaats van weer dezelfde stoere verhalen aan te moeten horen van dezelfde falers, keer op keer, op keer.
Van het kaliber: "Het is carnaval dus, ook al ben ik jaren getrouwd, kan ik jonge meisjes betasten."quote:Op zondag 25 januari 2009 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Van die halve bejaarden die zo nodig nog 1 keer per week met hun 'maten' op stap moeten
Kansloos inderdaad, of van die mensen die spastisch proberen vast te klampen aan voorbije tijden.quote:Op zondag 25 januari 2009 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Van die halve bejaarden die zo nodig nog 1 keer per week met hun 'maten' op stap moeten
Je leek aardig op weg, maar viel uiteindelijk toch gruwelijk door de mand door de liefde te overschatten..quote:Op zondag 25 januari 2009 10:48 schreef starla het volgende:
[..]
Kansloos inderdaad, of van die mensen die spastisch proberen vast te klampen aan voorbije tijden.
Vriendschappen zijn zwaar overrated, uiteindelijk moet iedereen het van de liefde hebben.
Wacht maar tot jij je eerste kusje krijgtquote:Op zondag 25 januari 2009 10:50 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je leek aardig op weg, maar viel uiteindelijk toch gruwelijk door de mand door de liefde te overschatten..
Oja want sinds jij een kusje kreeg van dat sukkkeltje van het kamp (omdat hij met de lokale kermis meemocht in de botsautos) ben jij helemaal overtuigd van de liefde? Je kijkt inmiddels ook al dagelijks GTST en gaat om de 2 weken op zondagmiddag naar de Ikea?quote:Op zondag 25 januari 2009 10:50 schreef starla het volgende:
[..]
Wacht maar tot jij je eerste kusje krijgt
quote:Op zondag 25 januari 2009 10:48 schreef starla het volgende:
[..]
Kansloos inderdaad, of van die mensen die spastisch proberen vast te klampen aan voorbije tijden.
Vriendschappen zijn zwaar overrated, uiteindelijk moet iedereen het van de liefde hebben.
Ik ben getrouwd met dat sukkeltje, GTST vind ik niet leuk en IKEA is goedkope troepquote:Op zondag 25 januari 2009 10:55 schreef Twerk het volgende:
[..]
Oja want sinds jij een kusje kreeg van dat sukkkeltje van het kamp (omdat hij met de lokale kermis meemocht in de botsautos) ben jij helemaal overtuigd van de liefde? Je kijkt inmiddels ook al dagelijks GTST en gaat om de 2 weken op zondagmiddag naar de Ikea?
Maar verder wel hopeloos kortzichtig?quote:Op zondag 25 januari 2009 10:59 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben getrouwd met dat sukkeltje, GTST vind ik niet leuk en IKEA is goedkope troep
quote:Op zondag 25 januari 2009 11:01 schreef Twerk het volgende:
[..]
Maar verder wel hopeloos kortzichtig?
Jammer dat je al getrouwd bent, want je lacht wel erg liefquote:
quote:Op zondag 25 januari 2009 11:05 schreef Twerk het volgende:
[..]
Jammer dat je al getrouwd bent, want je lacht wel erg lief
Als je praat over mannen die 30+ zijn, ben ik bang dat je misschien nog weleens gelijk kunt hebben.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Volwassen mannen hebben geen vrienden, maar kennissen. In de regel vage kennissen.
Dat is geheel je eigen instellingquote:Op zondag 25 januari 2009 11:23 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Als je praat over mannen die 30+ zijn, ben ik bang dat je misschien nog weleens gelijk kunt hebben.
Best jammer eigenlijk.
Gelukkig, iemand die het wel snaptquote:Op zondag 25 januari 2009 10:53 schreef MooieLuL het volgende:
Je kan je beter afvragen wat voor vriend jij bent als je gaat eisen van je vrienden dat ze tijd moeten doormaken met jou omdat je anders gekwetst bent. De meeste mensen in dit topic snappen daar duidelijk niets van, autistische nerds
Precies. Een echte man is een jager, een eenling, het alfamannetje dat eenzaam aan de top staat. Echte mannen hebben geen vaste vrienden nodig omdat ze zo geliefd zijn en aanbeden worden door iedereen.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Volwassen mannen hebben geen vrienden, maar kennissen. In de regel vage kennissen.
Wat een crap, moet je dat van je vriendin zeggen?quote:Op zondag 25 januari 2009 17:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Precies. Een echte man is een jager, een eenling, het alfamannetje dat eenzaam aan de top staat. Echte mannen hebben geen vaste vrienden nodig omdat ze zo geliefd zijn en aanbeden worden door iedereen.
Ik verwacht niet dat een beta-mannetje zoals jij dit begrijpt. Maar daarom ben je ook een betamannetje natuurlijk.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een crap, moet je dat van je vriendin zeggen?
Ja, dat zal het zijnquote:Op zondag 25 januari 2009 17:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat een beta-mannetje zoals jij dit begrijpt. Maar daarom ben je ook een betamannetje natuurlijk.
Je hapt nietquote:Op zondag 25 januari 2009 18:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn![]()
Succes met je vriendenloze leven verder dan maar. Benieuwd aan welke top jij daarmee terecht gaat komen.
Precies. Komt iemand weer met zo'n vervormde stelling over waarom dat instinctief zo zou moeten zijn vanwege een vergelijking naar de oertijd.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een crap, moet je dat van je vriendin zeggen?
Ik vind dit eigenlijk te genant voor woorden.. Dat er dergelijke trollen rondlopen is nog tot daaraantoe, maar dat er dudes zijn die aan dit soort ongein toegeven is nog vele malen erger.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Plak enzo..
Mijn huisgenoot mag van zijn vriendin geen vla meer want daar zitten koolhydraten in..
Tevens wordt hij s' avonds regelmatig door haar erop uitgestuurd om nog een midnight snack te halen..
Ik verzin dit niet...
Ach ja, punani..quote:Op zondag 25 januari 2009 20:52 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk te genant voor woorden.. Dat er dergelijke trollen rondlopen is nog tot daaraantoe, maar dat er dudes zijn die aan dit soort ongein toegeven is nog vele malen erger.
Mwahh hier een vrouw dan. Ik verloor mijn vriendinnen nadat ze gingen trouwen en masaal kinderen gingen baren . Moet je heel eerlijk bekennen dat ik er ook wel klaar mee was. Ouder worden heeft zijn voor/nadelenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:05 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ja, ik herken alles hierin.quote:
Het werkt beide kanten op. Sommige stelletjes gaan ook alleen nog maar om met andere bevriende stelletjes.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Mwahh hier een vrouw dan. Ik verloor mijn vriendinnen nadat ze gingen trouwen en masaal kinderen gingen baren . Moet je heel eerlijk bekennen dat ik er ook wel klaar mee was. Ouder worden heeft zijn voor/nadelen
En dat bedoel ik qua leeftijd ik heb geen kids
Dat dus.. Ik vermaak me wel.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het werkt beide kanten op. Sommige stelletjes gaan ook alleen nog maar om met andere bevriende stelletjes.
Het effect is zelfs zo sterk dat als mijn vader weg is (zakenreis)en mijn moeder alleen zit, veel mensen ineens niet meer langs komen. En als ie weer terug is hebben we allemaal ooms en tantes over de vloer. Want dan is het weer een stelletje.
Vriendschap moet van 2 kanten komen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Als je een echte vriend bent, staat je deur altijd open voor die ander. Mensen zijn rare wezens en doen dingen om redenen die jij misschien niet begrijpt. Maar als je die ene vriend alleen nog maar af en toe ziet en het is wel gezellig, wat is dan het fucking probleem?
man, je hoeft nu en later niet elke dag met je maten iets te doen maar ik neem aan dat je vrienden hebt waar je iets mee deelt.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Precies. Een echte man is een jager, een eenling, het alfamannetje dat eenzaam aan de top staat. Echte mannen hebben geen vaste vrienden nodig omdat ze zo geliefd zijn en aanbeden worden door iedereen.
Herkenbaar ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:55 schreef PDOA het volgende:
Wat is dat toch met vrienden die, zodra ze een vriendin hebben, nooit meer bellen om eens langs te komen of wat af te spreken?
Mensen die je al kent vanaf de basisschool, waar je jaren mee bent opgetrokken, avonturen mee hebt beleeft, op vakantie bent gegaan, door dik en dun hebt gesteund enzovoorts. Maar bij sommigen gaat er gewoon een knop om lijkt het wel.
Ik begrijp wel dat je het wat drukker hebt wanneer je een relatie hebt, en een eigen leven, maar om dan gewoon niks meer van je te laten horen, daar baal ik een beetje van. Waarom moet het initiatief altijd van mij uitgaan? Waarom ben ik degene die altijd regelt dat we met zijn allen iets gaan doen? Begin het een beetje zat te worden, maar als je zelf niks onderneemt hoor je er nooit meer wat van.
En als we dan bij elkaar zijn dan is het altijd heel gezellig en leuk, en worden er afspraken gemaakt (die vaak dan weer worden verschoven of afgezegd) maar zodra het weer is afgelopen dan gaat die knop weer om.
Beetje teleurstellend. Vooral omdat wanneer ze problemen hebben of wanneer een relatie uitgaat ze als eerste op de stoep staan... ik kan er slecht tegen dit soort gedrag. Ik heb zelf ook al een tijdje een relatie, maar ik probeer af en toe nog wel het contact te onderhouden, maar voor sommigen is dat kennelijk niet meer nodig...
Meer mensen hier die dit ervaren?
Nee.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:27 schreef thestoryofus2009 het volgende:
maar ik neem aan dat je vrienden hebt waar je iets mee deelt.
gewoon later 1x per week ff ergens een biertje doen of je gemeenschappelijke hobby uitvoeren....
wat doe jij dan de hele dagquote:
Werken, en dan naar huis naar vrouw en kinderen. En dan nog een beetje werken.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:10 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
wat doe jij dan de hele dag
quote:is toch heerlijk om met je maten wat leuks te doen...beetje dat amstelreclame gevoel.
Met z'n allen in een te klein vakantiehuisje met een krat warsteiner naar een dvd kijken. Quality time inderdaad.quote:dit weekend weer lekker met vrienden een weekendje duitsland...daar zie ik wel naar uit.
Nou nou, je klinkt inderdaad niet als een gezelligerd om mee om te gaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:12 schreef Swetsenegger het volgende:In de regel is het slap gelul en eentje die altijd net een beetje teveel drinkt en vervelend wordt.
[..]
Met z'n allen in een te klein vakantiehuisje met een krat warsteiner naar een dvd kijken. Quality time inderdaad.
Nou vertel eens, welke diepgaande gesprekken heb je met je vrienden? En welke spetterende activiteiten onderneem je als je in een centerparks huisje zit?quote:Op maandag 26 januari 2009 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nou, je klinkt inderdaad niet als een gezelligerd om mee om te gaan.
Inderdaad.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nou, je klinkt inderdaad niet als een gezelligerd om mee om te gaan.
Zoals je hebt kunnen zien doe ik dat ook niet. En ik zie niets in bovenstaande zin staan waar je 'vrienden' voor nodig hebt.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:55 schreef Lastpost het volgende:
zie mezelf alleen niet iedere avond na het werk op de bank ploffen, wat eten maken en dan gezellig tv kijken om daarna weer de volgende dag te starten waarin hetzelfde gebeurt.
Nou we praten gewoon over de dingen die ons interesseren en ons bezighouden. Daar hoef je niet per se altijd voor de diepte in. Tenzij we toevallig op onderwerpen komen die zich er voor lenen. En als een van ons eens ergens mee zit dan steunen we hem daarmee. Laatst nog toen er een ontslagen werd.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou vertel eens, welke diepgaande gesprekken heb je met je vrienden? En welke spetterende activiteiten onderneem je als je in een centerparks huisje zit?
Vrienden wordt je denk ik ook vooral met kennissen waar je een tijd lang een intensieve band mee hebt. Dat vergt meer dan iemand die je gewoon vaak tegenkomt.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:13 schreef Lastpost het volgende:
Ik noem dát soort mensen ook geen vrienden hoor, gewoon bekenden en kennissen.
Echte vrienden kán ik ook met gemak een maand of twee niet zien, het verschil met de 'vrienden' zoals je ze hierboven schetst is dat zij niet zo moeilijk doen en het juist fijn vinden je weer te zien terwijl die andere groep een beetje valt in de categorie middelbareschool vriendin.
Waarschijnlijk iets tijdelijks, lang leve de lol en bij de kleinste ruzie of een week geen sms-je gestuurd te hebben scheiden de wegen.
Dat zie ik niet bepaald als vrienden, eerder als passanten in een levensfase die mogelijk méer worden dan dat.
Tot jullie straks allemaal kinderen hebben en verschillende ideeen over opvoeding en......quote:Op maandag 26 januari 2009 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrienden wordt je denk ik ook vooral met kennissen waar je een tijd lang een intensieve band mee hebt. Dat vergt meer dan iemand die je gewoon vaak tegenkomt.
Bij mij en mijn vrienden is dat in onze studententijd ontstaan. Wat begon als een genootschap van mensen met wie het goed klikte is uitgegroeid tot een sterke vriendengroep.
Kinderen duurt nog wel even, wil graag genieten de komende jaren.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tot jullie straks allemaal kinderen hebben en verschillende ideeen over opvoeding en......
Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik heb nog nooit bevriende volwassenen zien ruzien over sterke verschillen in opvattingen. Ik zet me er in ieder geval voor in om schwung in de groep te houden. Als er kindertjes komen dan kun je ook bijvoorbeeld eens samen met een vriend en zijn kindertjes naar de dierentuin oid. Of er gewoon eens op bezoek gaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tot jullie straks allemaal kinderen hebben en verschillende ideeen over opvoeding en......
Nietquote:Op maandag 26 januari 2009 10:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik heb nog nooit bevriende volwassenen zien ruzien over sterke verschillen in opvattingen.
Tja, ik zie de toegevoegde waarde niet. De realiteit bij de meeste mensen is dat ze tot een jaar of 25 een redleijk hechte vriendengroep hebben en het daarna uit elkaar valt. Ik heb wellicht 1 persoon die ik als 'vriend' zou betitelen en er verder eigenlijk ook geen behoefte aan. Ik heb een uitgebreid netwerk van 'kennissen' die ik zeer frequent spreek. En de rest van de tijd ben ik graag met mijn gezin en heb ik geen zin om rekening te gaan houden met anderen en de nukken van hun kinderen. Aan die van mezelf heb ik al meer dan genoeg.quote:Ik zet me er in ieder geval voor in om schwung in de groep te houden. Als er kindertjes komen dan kun je ook bijvoorbeeld eens samen met een vriend en zijn kindertjes naar de dierentuin oid. Of er gewoon eens op bezoek gaan.
Ik moet er niet aan denken. Het heeft ook vaak wat gekunsteld. Onderhuidse spanningen die niet uitgesproken wordne om de lieve vrede te bewaren.quote:Mijn vader (53) heeft nog steeds een soortgelijk groepje en ziet dat toch nog met enige regelmaat. Zeker nu ieders kinderen volwassen zijn geworden merk ik dat dat juist weer sterker aan het worden is.
Heel leuk waren overigens de gezamelijke vakantietrips eens in de paar jaar. Met 4 families in een grote villa.
Wel om persoonlijke conflicten. Maar niet omdat de ene zijn kinderen zus opvoed en de andere dat zo doetquote:
Het zal zijn dat ik in mijn omgeving anders gewend ben. Ieder leeft natuurlijk naar zijn eigen wens.quote:Tja, ik zie de toegevoegde waarde niet. De realiteit bij de meeste mensen is dat ze tot een jaar of 25 een redleijk hechte vriendengroep hebben en het daarna uit elkaar valt. Ik heb wellicht 1 persoon die ik als 'vriend' zou betitelen en er verder eigenlijk ook geen behoefte aan. Ik heb een uitgebreid netwerk van 'kennissen' die ik zeer frequent spreek. En de rest van de tijd ben ik graag met mijn gezin en heb ik geen zin om rekening te gaan houden met anderen en de nukken van hun kinderen. Aan die van mezelf heb ik al meer dan genoeg.
Sommige mensen kunnen ook gewoon leuk en gezellig met elkaar omgaan. Anders werd het niet iedere keer opnieuw gedaan.quote:Ik moet er niet aan denken. Het heeft ook vaak wat gekunsteld. Onderhuidse spanningen die niet uitgesproken wordne om de lieve vrede te bewaren.
mwah, vaak slap gelul maar door wat gebeurtenissen heb ik met een paar vrienden en vriendinnen een erg sterke band gekregen en zijn er ook momenten dat je serieuze gesprekken hebt.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Werken, en dan naar huis naar vrouw en kinderen. En dan nog een beetje werken.
[..]In de regel is het slap gelul en eentje die altijd net een beetje teveel drinkt en vervelend wordt.
[..]
Met z'n allen in een te klein vakantiehuisje met een krat warsteiner naar een dvd kijken. Quality time inderdaad.
Heel vreemd aangezien kinderen de sterkste emoties oproepen. "Ja pietje sloeg mijn jantje" "Ja omdat jouw jantje altijd alles afpakt"quote:Op maandag 26 januari 2009 11:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel om persoonlijke conflicten. Maar niet omdat de ene zijn kinderen zus opvoed en de andere dat zo doet
Ik denk dat je het te rooskleurig inziet. Verbroken relaties, introductie van nieuwe vrienden en vriendinnen, verhuizingen. Vriendengroepen houden maar zelden stand, en dat is niet alleen MIJN ervaring.quote:Het zal zijn dat ik in mijn omgeving anders gewend ben. Ieder leeft natuurlijk naar zijn eigen wens.
En ik denk dat er heel veel concessies gedaan zijn om het leuk te houden.quote:Sommige mensen kunnen ook gewoon leuk en gezellig met elkaar omgaan. Anders werd het niet iedere keer opnieuw gedaan.
idd grote vriendengroepen houden vaak geen stand en het contact kan minder worden.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heel vreemd aangezien kinderen de sterkste emoties oproepen. "Ja pietje sloeg mijn jantje" "Ja omdat jouw jantje altijd alles afpakt"
[..]
Ik denk dat je het te rooskleurig inziet. Verbroken relaties, introductie van nieuwe vrienden en vriendinnen, verhuizingen. Vriendengroepen houden maar zelden stand, en dat is niet alleen MIJN ervaring.
[..]
En ik denk dat er heel veel concessies gedaan zijn om het leuk te houden.
Concessies met je gezin zijn heel anders dan concessies voor het ANDERE gezin.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:12 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
idd grote vriendengroepen houden vaak geen stand en het contact kan minder worden.
maar echte vrienden blijven wel.
en concessies maak je je hele leven ook met je gezin...
soms wil ik stappen in die ene kroeg en dan wil de rest niet. dan doe je ff een concessie en de volgende keer passen de anderen zich aan ...
Zeker weten doe je nooit ietsquote:Op maandag 26 januari 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heel vreemd aangezien kinderen de sterkste emoties oproepen. "Ja pietje sloeg mijn jantje" "Ja omdat jouw jantje altijd alles afpakt"
[..]
Ik denk dat je het te rooskleurig inziet. Verbroken relaties, introductie van nieuwe vrienden en vriendinnen, verhuizingen. Vriendengroepen houden maar zelden stand, en dat is niet alleen MIJN ervaring.
[..]
En ik denk dat er heel veel concessies gedaan zijn om het leuk te houden.
Jij noemt het cynisme, ik noem het realisme. Maar als ik je zo zie posten dnek ik dat ik een jaartje of 15 ouder dan je ben. Dat kan een en ander verklaren.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker weten doe je nooit iets
Maar ik denk dat het een aardig handje helpt om niet overal zo cynisch tegenover te staan. Met die insteek houd je in ieder geval zeker geen vrienden over.
Zóóhóó, hij las de Enkhuizer Almanak ook?quote:Op zondag 25 januari 2009 10:48 schreef Ad_rem het volgende:
Mijn opa zei altijd alles waar 'te' voor staat is niet goed, behalve tevreden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |