Zoals je hebt kunnen zien doe ik dat ook niet. En ik zie niets in bovenstaande zin staan waar je 'vrienden' voor nodig hebt.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:55 schreef Lastpost het volgende:
zie mezelf alleen niet iedere avond na het werk op de bank ploffen, wat eten maken en dan gezellig tv kijken om daarna weer de volgende dag te starten waarin hetzelfde gebeurt.
Nou we praten gewoon over de dingen die ons interesseren en ons bezighouden. Daar hoef je niet per se altijd voor de diepte in. Tenzij we toevallig op onderwerpen komen die zich er voor lenen. En als een van ons eens ergens mee zit dan steunen we hem daarmee. Laatst nog toen er een ontslagen werd.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou vertel eens, welke diepgaande gesprekken heb je met je vrienden? En welke spetterende activiteiten onderneem je als je in een centerparks huisje zit?
Vrienden wordt je denk ik ook vooral met kennissen waar je een tijd lang een intensieve band mee hebt. Dat vergt meer dan iemand die je gewoon vaak tegenkomt.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:13 schreef Lastpost het volgende:
Ik noem dát soort mensen ook geen vrienden hoor, gewoon bekenden en kennissen.
Echte vrienden kán ik ook met gemak een maand of twee niet zien, het verschil met de 'vrienden' zoals je ze hierboven schetst is dat zij niet zo moeilijk doen en het juist fijn vinden je weer te zien terwijl die andere groep een beetje valt in de categorie middelbareschool vriendin.
Waarschijnlijk iets tijdelijks, lang leve de lol en bij de kleinste ruzie of een week geen sms-je gestuurd te hebben scheiden de wegen.
Dat zie ik niet bepaald als vrienden, eerder als passanten in een levensfase die mogelijk méer worden dan dat.
Tot jullie straks allemaal kinderen hebben en verschillende ideeen over opvoeding en......quote:Op maandag 26 januari 2009 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrienden wordt je denk ik ook vooral met kennissen waar je een tijd lang een intensieve band mee hebt. Dat vergt meer dan iemand die je gewoon vaak tegenkomt.
Bij mij en mijn vrienden is dat in onze studententijd ontstaan. Wat begon als een genootschap van mensen met wie het goed klikte is uitgegroeid tot een sterke vriendengroep.
Kinderen duurt nog wel even, wil graag genieten de komende jaren.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tot jullie straks allemaal kinderen hebben en verschillende ideeen over opvoeding en......
Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik heb nog nooit bevriende volwassenen zien ruzien over sterke verschillen in opvattingen. Ik zet me er in ieder geval voor in om schwung in de groep te houden. Als er kindertjes komen dan kun je ook bijvoorbeeld eens samen met een vriend en zijn kindertjes naar de dierentuin oid. Of er gewoon eens op bezoek gaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tot jullie straks allemaal kinderen hebben en verschillende ideeen over opvoeding en......
Nietquote:Op maandag 26 januari 2009 10:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk natuurlijk maar ik heb nog nooit bevriende volwassenen zien ruzien over sterke verschillen in opvattingen.
Tja, ik zie de toegevoegde waarde niet. De realiteit bij de meeste mensen is dat ze tot een jaar of 25 een redleijk hechte vriendengroep hebben en het daarna uit elkaar valt. Ik heb wellicht 1 persoon die ik als 'vriend' zou betitelen en er verder eigenlijk ook geen behoefte aan. Ik heb een uitgebreid netwerk van 'kennissen' die ik zeer frequent spreek. En de rest van de tijd ben ik graag met mijn gezin en heb ik geen zin om rekening te gaan houden met anderen en de nukken van hun kinderen. Aan die van mezelf heb ik al meer dan genoeg.quote:Ik zet me er in ieder geval voor in om schwung in de groep te houden. Als er kindertjes komen dan kun je ook bijvoorbeeld eens samen met een vriend en zijn kindertjes naar de dierentuin oid. Of er gewoon eens op bezoek gaan.
Ik moet er niet aan denken. Het heeft ook vaak wat gekunsteld. Onderhuidse spanningen die niet uitgesproken wordne om de lieve vrede te bewaren.quote:Mijn vader (53) heeft nog steeds een soortgelijk groepje en ziet dat toch nog met enige regelmaat. Zeker nu ieders kinderen volwassen zijn geworden merk ik dat dat juist weer sterker aan het worden is.
Heel leuk waren overigens de gezamelijke vakantietrips eens in de paar jaar. Met 4 families in een grote villa.
Wel om persoonlijke conflicten. Maar niet omdat de ene zijn kinderen zus opvoed en de andere dat zo doetquote:
Het zal zijn dat ik in mijn omgeving anders gewend ben. Ieder leeft natuurlijk naar zijn eigen wens.quote:Tja, ik zie de toegevoegde waarde niet. De realiteit bij de meeste mensen is dat ze tot een jaar of 25 een redleijk hechte vriendengroep hebben en het daarna uit elkaar valt. Ik heb wellicht 1 persoon die ik als 'vriend' zou betitelen en er verder eigenlijk ook geen behoefte aan. Ik heb een uitgebreid netwerk van 'kennissen' die ik zeer frequent spreek. En de rest van de tijd ben ik graag met mijn gezin en heb ik geen zin om rekening te gaan houden met anderen en de nukken van hun kinderen. Aan die van mezelf heb ik al meer dan genoeg.
Sommige mensen kunnen ook gewoon leuk en gezellig met elkaar omgaan. Anders werd het niet iedere keer opnieuw gedaan.quote:Ik moet er niet aan denken. Het heeft ook vaak wat gekunsteld. Onderhuidse spanningen die niet uitgesproken wordne om de lieve vrede te bewaren.
mwah, vaak slap gelul maar door wat gebeurtenissen heb ik met een paar vrienden en vriendinnen een erg sterke band gekregen en zijn er ook momenten dat je serieuze gesprekken hebt.quote:Op maandag 26 januari 2009 09:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Werken, en dan naar huis naar vrouw en kinderen. En dan nog een beetje werken.
[..]In de regel is het slap gelul en eentje die altijd net een beetje teveel drinkt en vervelend wordt.
[..]
Met z'n allen in een te klein vakantiehuisje met een krat warsteiner naar een dvd kijken. Quality time inderdaad.
Heel vreemd aangezien kinderen de sterkste emoties oproepen. "Ja pietje sloeg mijn jantje" "Ja omdat jouw jantje altijd alles afpakt"quote:Op maandag 26 januari 2009 11:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel om persoonlijke conflicten. Maar niet omdat de ene zijn kinderen zus opvoed en de andere dat zo doet
Ik denk dat je het te rooskleurig inziet. Verbroken relaties, introductie van nieuwe vrienden en vriendinnen, verhuizingen. Vriendengroepen houden maar zelden stand, en dat is niet alleen MIJN ervaring.quote:Het zal zijn dat ik in mijn omgeving anders gewend ben. Ieder leeft natuurlijk naar zijn eigen wens.
En ik denk dat er heel veel concessies gedaan zijn om het leuk te houden.quote:Sommige mensen kunnen ook gewoon leuk en gezellig met elkaar omgaan. Anders werd het niet iedere keer opnieuw gedaan.
idd grote vriendengroepen houden vaak geen stand en het contact kan minder worden.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heel vreemd aangezien kinderen de sterkste emoties oproepen. "Ja pietje sloeg mijn jantje" "Ja omdat jouw jantje altijd alles afpakt"
[..]
Ik denk dat je het te rooskleurig inziet. Verbroken relaties, introductie van nieuwe vrienden en vriendinnen, verhuizingen. Vriendengroepen houden maar zelden stand, en dat is niet alleen MIJN ervaring.
[..]
En ik denk dat er heel veel concessies gedaan zijn om het leuk te houden.
Concessies met je gezin zijn heel anders dan concessies voor het ANDERE gezin.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:12 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
idd grote vriendengroepen houden vaak geen stand en het contact kan minder worden.
maar echte vrienden blijven wel.
en concessies maak je je hele leven ook met je gezin...
soms wil ik stappen in die ene kroeg en dan wil de rest niet. dan doe je ff een concessie en de volgende keer passen de anderen zich aan ...
Zeker weten doe je nooit ietsquote:Op maandag 26 januari 2009 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heel vreemd aangezien kinderen de sterkste emoties oproepen. "Ja pietje sloeg mijn jantje" "Ja omdat jouw jantje altijd alles afpakt"
[..]
Ik denk dat je het te rooskleurig inziet. Verbroken relaties, introductie van nieuwe vrienden en vriendinnen, verhuizingen. Vriendengroepen houden maar zelden stand, en dat is niet alleen MIJN ervaring.
[..]
En ik denk dat er heel veel concessies gedaan zijn om het leuk te houden.
Jij noemt het cynisme, ik noem het realisme. Maar als ik je zo zie posten dnek ik dat ik een jaartje of 15 ouder dan je ben. Dat kan een en ander verklaren.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker weten doe je nooit iets
Maar ik denk dat het een aardig handje helpt om niet overal zo cynisch tegenover te staan. Met die insteek houd je in ieder geval zeker geen vrienden over.
Zóóhóó, hij las de Enkhuizer Almanak ook?quote:Op zondag 25 januari 2009 10:48 schreef Ad_rem het volgende:
Mijn opa zei altijd alles waar 'te' voor staat is niet goed, behalve tevreden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |