abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 februari 2009 @ 11:17:17 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65824898
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan Seiko? Heb het merk nooit gemogen.
Kwalitatief hoogstaand, innovatief. Wat valt er 'niet te mogen' aan Seiko?

Dat je de horloge's niet mooi vind kan, maar zonder argument een merk niet mogen vind ik altijd nogal van een zandbak niveau.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:39:50 #152
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_65825243
Man man man....waar hebben we het over....

Smaken verschillen...en daar valt zo te zien over te twisten...maar tot in detail, wat wel, wat niet en waarom..who cares...

De een gaat voor een automaat...de ander voor een handopwinder en de volgende voor ee quartz...

Misschien is een vergelijking tussen dat alles wel net als appel en peren...Goed het doel is de tijd weergeven, maar voor de rest houdt het ook op. Een Bugatti Veyron en een Rolls Royce Phantom zijn beide auto's...maar die vergelijk je toch ook niet met elkaar? Net als een Mercedes R-klasse en een Dacia Logan...

Het zelfde geld misschien wel voor horloges...

Een kleine noot betreffede minderwaaridgheid over quartz...ook de grote merken zoals Rolex, JLC etc produceren of produceerden ook quartz uurwerken! Daarbij is het gewoon een feit dat een quartz en/of digitaal horloge minder onderhoud nodig heeft, vaak nauwkeuriger loop, goedkoper is, in sommige gevallen praktischer is en dat er heel heel veel mensen zijn die dat waarderen.
Net als dat er heel veel mensen zijn die een horloge om de buiten kant kopen en het geen ruk interesseert wat er aan de binnen kant zit...(Dat geldt net zo goed voor een Guess, Diesel of ander mode merk als voor mensen die een Rolex kopen puur om mee te pimpen zie OP)

MAW....smaken verschillen, motivaties verschillen...live with it...

Nog een kleine toevoeging voor de holroge-freak alhier: bedenk dat de doelgroep op dit forum anders is dan op DZVL bijvoorbeeld...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 februari 2009 @ 11:43:27 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65825297
Ja leuke post, alleen nogal overbodig. Ik zie eigenlijk alleen een leuke discussie. En ik lees ook eigenlijk nergens iets over minderwaardigheid van quartz?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:43:53 #154
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65825309
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:39 schreef ForrestX het volgende:
Man man man....waar hebben we het over....

Smaken verschillen...en daar valt zo te zien over te twisten...maar tot in detail, wat wel, wat niet en waarom..who cares...

De een gaat voor een automaat...de ander voor een handopwinder en de volgende voor ee quartz...

Misschien is een vergelijking tussen dat alles wel net als appel en peren...Goed het doel is de tijd weergeven, maar voor de rest houdt het ook op. Een Bugatti Veyron en een Rolls Royce Phantom zijn beide auto's...maar die vergelijk je toch ook niet met elkaar? Net als een Mercedes R-klasse en een Dacia Logan...

Het zelfde geld misschien wel voor horloges...

Een kleine noot betreffede minderwaaridgheid over quartz...ook de grote merken zoals Rolex, JLC etc produceren of produceerden ook quartz uurwerken! Daarbij is het gewoon een feit dat een quartz en/of digitaal horloge minder onderhoud nodig heeft, vaak nauwkeuriger loop, goedkoper is, in sommige gevallen praktischer is en dat er heel heel veel mensen zijn die dat waarderen.
Net als dat er heel veel mensen zijn die een horloge om de buiten kant kopen en het geen ruk interesseert wat er aan de binnen kant zit...(Dat geldt net zo goed voor een Guess, Diesel of ander mode merk als voor mensen die een Rolex kopen puur om mee te pimpen zie OP)

MAW....smaken verschillen, motivaties verschillen...live with it...

Nog een kleine toevoeging voor de holroge-freak alhier: bedenk dat de doelgroep op dit forum anders is dan op DZVL bijvoorbeeld...
Wijze woorden
pi_65830420
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:34 schreef authi het volgende:
Ik sta op het punt om een nieuw horloge te kopen, ik ben al een tijdje opzoek naar eentje met een witte kast en het liefst een stukje open. Nou kwam ik laatst dit horloge van Ingersoll tegen, alleen het merk zegt me weinig. Zijn dit horloges van redelijke kwaliteit? Ik weet dat je voor dit bedrag natuurlijk geen super kwaliteit krijgt..
[ afbeelding ]

Of weet er iemand nog andere merken/modellen? Ik heb tot ongeveer 500¤ te besteden
Bij Driessen juweliers in Haarlem gaat de hele Ingersoll collectie eruit met 50% korting.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:14:24 #156
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_65833060
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja leuke post, alleen nogal overbodig. Ik zie eigenlijk alleen een leuke discussie. En ik lees ook eigenlijk nergens iets over minderwaardigheid van quartz?
het luchtte in ieder geval wel op...

ik zie om eerlijk te zijn geen 'leuke discussie', maar goed
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 23:32:42 #157
191418 AcerOne
The One and Only
pi_65838024
een discussie hoeft niet vervelend te zijn vind ik, maar als iemand aangeeft dat er een bepaalde sfeer heerst in dit topic, waar ik het mee eens ben, dan betekend het dat er meerdere mensen zijn die zich zo voelen en bewust wel of niet hun horloge durven te tonen.

we zijn toch allemaal liefhebbers van horloges, moet toch niks uitmaken wat voor merk of hoe duur het is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 februari 2009 @ 23:38:10 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65838173
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 23:32 schreef AcerOne het volgende:

we zijn toch allemaal liefhebbers van horloges, moet toch niks uitmaken wat voor merk of hoe duur het is.
Dat is natuurlijk een beetje onzin opmerking. Liefhebbers van auto's zijn in de regel ook niet in de astra geïnteresseerd. De duurdere horloges zijn exclusiever, hebben vaak bijzondere techniek en een aura van luxe.

Maar zoals gezegd zijn er ook veel mensen die de goedkopere merken kunnen waarderen. Maar kom op zeg, ik mag toch aannemen dat de meeste mensen begrijpen dat je niet met een kijkshop horloge moet aankomen in een topic als dit. Dat is toch een beetje als op een forum van klassieke chevy's met je matiz aankomen.
  zondag 8 februari 2009 @ 13:42:57 #159
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65845932
Ik denk alleen wel dat we moeten oppassen dat het topic een niet de 'elitist' tintje krijgt. imo zijn er (als we de analogie mogen trekken met auto's) genoeg fora waar ook over de nieuwste toyota of volkswagen wordt gediscussieerd en deze met trots getoond worden. Je kan mijns inziens ook liefhebber zijn met een kleine beurs, zoals dat ook bij bijvoorbeeld muzikanten of fotografen is. Daar koopt ook niet iedereen een dure gitaar of fototoestel, maar dat wil niet zeggen dat ze minder liefhebber zijn. Sterker nog, ik denk dat er meer mensen met een rolex rondlopen die absoluut niks van de hele klok afweten, dan dat ze echt liefhebber zijn en het uurwerk waarderen.

Wat ik alleen bedoel te zeggen is dat mijns inziens het topic gewoon voor iedereen is, of je nu een seiko, tw steel of patek hebt. Ook in de OP staan horloges van alle rangen en standen te zien en ik denk daarom dat iedereen recht heeft om trots te zijn op zijn horloge en dit te mogen laten zien, of dat nu bij de V&D gekocht is, of bij een speciaalzaak.
pi_65851372
Het is maar wat je jezelf aanpraat denk ik, het lijkt me niet meer dan logisch dat je meer reacties krijgt op de geshowde Royal Oak dan op een seiko bijv.
Dat zal een deel met de waarde van het horloge te maken hebben maar voor het grootste gedeelte vanwege het feit dat je de horloges in het segment boven de 1000 euro gewoon minder vaak tegen komt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_65852029
Wat mij betreft is het ook zo dat iedereen zijn horloge hier mag showen ongeacht het merk. Het is echter wel zo dat het hier gaat om een liefhebbers-topic waardoor bepaalde modellen sneller als oninteressant worden beschouwd. Maar die medaille heeft natuurlijk ook twee kanten aangezien het voor velen lastig blijft om bepaalde bedragen voor horloges te rechtvaardigen. Voor de één ligt die grens nu eenmaal bij 500 euro en voor een ander bij 50.000 euro bijvoorbeeld. Bovendien kun je een foto plaatsen van een led-horloge waarvan mensen zeggen dat het lelijk is en je kunt een foto plaatsen van je Sub waarbij mensen zeggen dat hij nep is.

Liefhebberij is nu eenmaal erg persoonlijk. Het gaat ook niet om elitaire 'dikdoennerij'. Iedereen heeft zijn eigen inkomen en geeft dat uit waaraan hij wil. Zo kan iemand die niets geeft om kledingmerken, auto's, reizen etc. best met een dure klok lopen. Dit is dan ook niet een statement in je zin van: 'kijk mij geld hebben' maar voor die persoon een toonbeeld van iets waar hij/zij genoeg waarde aan hecht om geld aan uit te geven.

Waarom zou je je aantrekken wat mensen van je klok vinden? Zolang je er zelf maar tevreden mee bent, toch? Het komt hier best vaak voor dat mensen een fotootje posten met de tekst: "Hoi ik heb dit horloge". Een beetje extra uitleg wat het horloge dan zou interessant maakt kan dan een betere bijdrage zijn voor het topic. Maar ach, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
  zondag 8 februari 2009 @ 16:30:12 #162
191418 AcerOne
The One and Only
pi_65852767
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 23:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een beetje onzin opmerking. Liefhebbers van auto's zijn in de regel ook niet in de astra geïnteresseerd. De duurdere horloges zijn exclusiever, hebben vaak bijzondere techniek en een aura van luxe.

Maar zoals gezegd zijn er ook veel mensen die de goedkopere merken kunnen waarderen. Maar kom op zeg, ik mag toch aannemen dat de meeste mensen begrijpen dat je niet met een kijkshop horloge moet aankomen in een topic als dit. Dat is toch een beetje als op een forum van klassieke chevy's met je matiz aankomen.
hoezo is het een onzin opmerking? jij bent tot nu toe de enigste die zo reageert, het is een algemene post hier je horloge topic, waarom moet je minimaal met een bepaald klasse horloge aankomen om hier te mogen posten? wat een onzin dat je hier geen kijkshop horloge mag showen.

iedereen in zijn eigenwaarde laten, lijkt me wel zo verstandig.

ik geef niks om die vintage horloge, en sommige merken ken ik niet eens en daarom reageer ik er ook niet op. ik laat iedereen die hier hun horloge post in waarde, goedkoop of duur maakt mij echt niks uit.
pi_65853960
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:30 schreef AcerOne het volgende:

[..]

hoezo is het een onzin opmerking? jij bent tot nu toe de enigste die zo reageert, het is een algemene post hier je horloge topic, waarom moet je minimaal met een bepaald klasse horloge aankomen om hier te mogen posten? wat een onzin dat je hier geen kijkshop horloge mag showen.

ik geef niks om die vintage horloge, en sommige merken ken ik niet eens en daarom reageer ik er ook niet op. ik laat iedereen die hier hun horloge post in waarde, goedkoop of duur maakt mij echt niks uit.
Let niet zo op die opgefokte kip. Diegene met de grootste bek is vaak de loser van de klas.
pi_65855496
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:12 schreef Mr.G het volgende:
Wat mij betreft is het ook zo dat iedereen zijn horloge hier mag showen ongeacht het merk. Het is echter wel zo dat het hier gaat om een liefhebbers-topic waardoor bepaalde modellen sneller als oninteressant worden beschouwd. Maar die medaille heeft natuurlijk ook twee kanten aangezien het voor velen lastig blijft om bepaalde bedragen voor horloges te rechtvaardigen. Voor de één ligt die grens nu eenmaal bij 500 euro en voor een ander bij 50.000 euro bijvoorbeeld. Bovendien kun je een foto plaatsen van een led-horloge waarvan mensen zeggen dat het lelijk is en je kunt een foto plaatsen van je Sub waarbij mensen zeggen dat hij nep is.

Liefhebberij is nu eenmaal erg persoonlijk. Het gaat ook niet om elitaire 'dikdoennerij'. Iedereen heeft zijn eigen inkomen en geeft dat uit waaraan hij wil. Zo kan iemand die niets geeft om kledingmerken, auto's, reizen etc. best met een dure klok lopen. Dit is dan ook niet een statement in je zin van: 'kijk mij geld hebben' maar voor die persoon een toonbeeld van iets waar hij/zij genoeg waarde aan hecht om geld aan uit te geven.

Waarom zou je je aantrekken wat mensen van je klok vinden? Zolang je er zelf maar tevreden mee bent, toch? Het komt hier best vaak voor dat mensen een fotootje posten met de tekst: "Hoi ik heb dit horloge". Een beetje extra uitleg wat het horloge dan zou interessant maakt kan dan een betere bijdrage zijn voor het topic. Maar ach, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
Goede post
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 9 februari 2009 @ 18:29:17 #165
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_65888207
Ik heb horloge:

Waarvoor zijn nou die rondjes?
die onderste lijkt me voor de secondewijzer
maar die linker en bovenste wbewegen niet ...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 9 februari 2009 @ 18:37:37 #166
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65888415
Waarschijnlijk:
de onderste is de secondenwijzer van je 'normale' horloge
je 'normale' secondenwijzer is de secondenwijzer van de chronograaf (dus die begint te bewegen als je je bovenste knop induwt. is er een minuut verstreken dan zal het bovenste rondje op 1 komen te staan en als die rond is het linker rondje op 1 want dan is een uur voorbij....

met de onderste knop rechts reset je de boel.
  maandag 9 februari 2009 @ 18:43:35 #167
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65888558
Ik heb deze

Zit er nog over te twijfelen om binnenkort een Tissot aan te schaffen
Primum non nocere
  maandag 9 februari 2009 @ 18:44:09 #168
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_65888573
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
Waarschijnlijk:
de onderste is de secondenwijzer van je 'normale' horloge
je 'normale' secondenwijzer is de secondenwijzer van de chronograaf (dus die begint te bewegen als je je bovenste knop induwt. is er een minuut verstreken dan zal het bovenste rondje op 1 komen te staan en als die rond is het linker rondje op 1 want dan is een uur voorbij....

met de onderste knop rechts reset je de boel.
Oh Ok bedankt, ik heb die gewoon altijd uitstaan
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 9 februari 2009 @ 18:58:11 #169
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_65888913
Even wat ongewoons pimpen. (hij stond ook al in deel 9)

Ik ben sinds een paar jaar de trotse eigenaar van een Festa 720 met het serienummer 326803 en de notitie KM op de wijzerplaat. Het horloge dateert van 1943 en heeft een 17 jewels uurwerk. De notitie KM houdt in dat het verstrekt werd aan de Kriegsmarine. Horloges die werden verstrekt aan de Wehrmacht hadden voor het serienummer een D (Deutsche) en na het serienummer een H (Heer). Voor de Kriegsmarine volstonden de letters KM op de wijzerplaat. Ondanks dat het een oud 'karretje' is loopt het perfect. Ik heb inmiddels een mooie replica van de originele horlogeband die erbij hoort.

Jawohl Herr Kaloin!
  maandag 9 februari 2009 @ 19:03:14 #170
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_65889057
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:58 schreef Captain_Chaos het volgende:
Even wat ongewoons pimpen. (hij stond ook al in deel 9)

Ik ben sinds een paar jaar de trotse eigenaar van een Festa 720 met het serienummer 326803 en de notitie KM op de wijzerplaat. Het horloge dateert van 1943 en heeft een 17 jewels uurwerk. De notitie KM houdt in dat het verstrekt werd aan de Kriegsmarine. Horloges die werden verstrekt aan de Wehrmacht hadden voor het serienummer een D (Deutsche) en na het serienummer een H (Heer). Voor de Kriegsmarine volstonden de letters KM op de wijzerplaat. Ondanks dat het een oud 'karretje' is loopt het perfect. Ik heb inmiddels een mooie replica van de originele horlogeband die erbij hoort.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel beetje veel beschadigd
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 februari 2009 @ 19:31:43 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65890025
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:30 schreef AcerOne het volgende:

[..]

eh dat is niet wat ik zeg... lees het nog eens rustig door
quote:
Absoluut, als iemand blij is met zijn kijkshop horloge moet hij dat vooral zijn. Maar verwacht niet van mensen waarbij het een van hun grootste hobby is dat ze enthousiast reageren. Laat die ook in hun eigenwaarde.
quote:
Mij ook niet, alleen wordt ik niet warm of koud van dergelijke horloges.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Let niet zo op die opgefokte kip. Diegene met de grootste bek is vaak de loser van de klas.
Ik weet niet waar je het over hebt, maar hou gewoon een beetje je gemak wil je.

Verder sluit ik me aan bij de post van Mr. G die feitelijk hetzelfde zegt als ik
  maandag 9 februari 2009 @ 19:35:57 #172
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_65890171
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wel beetje veel beschadigd
Hij zal wel een beetje veel meegemaakt hebben denk ik.
Als-ie zou kunnen praten zou ik best wel even voor zijn verhaal gaan zitten.
Jawohl Herr Kaloin!
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:09:15 #173
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_65944424
Niet mijn eigen foto, wel dit model om de pols (helaas nog geen batterij erin )...

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 februari 2009 @ 13:06:40 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:07:39 #175
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_65946175
komt t.z.t. vast wel te koop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: