Dat weet ik, maar weet een kind van bijvoorbeeld 3 in geval van brand een panieksluiting te openen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je hebt deuren die van binnenuit geopend kunnen worden maar niet zomaar van buiten.
He?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef buachaille het volgende:
Voor noodgevallen heb ik een klein boksbeugeltje in mijn binnenzak zitten. Die draag ik al ruim 10 jaar bijna dagelijks bij me, hoewel je natuurlijk niet moet vergeten hem in de auto te laten liggen als je door een poortje moet.
Het ding heb ik nog nooit gebruikt maar mocht de nood aan de man zijn dan kan ik in ieder geval mijn huid duur verkopen.
Daar is geen kunst aan, net zo te openen als andere deuren.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar weet een kind van bijvoorbeeld 3 in geval van brand een panieksluiting te openen?
Paranoia FTW?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef buachaille het volgende:
Voor noodgevallen heb ik een klein boksbeugeltje in mijn binnenzak zitten. Die draag ik al ruim 10 jaar bijna dagelijks bij me, hoewel je natuurlijk niet moet vergeten hem in de auto te laten liggen als je door een poortje moet.
Het ding heb ik nog nooit gebruikt maar mocht de nood aan de man zijn dan kan ik in ieder geval mijn huid duur verkopen.
Wat heeft dit te maken met de baby's en volwassenen die zijn doodgestoken in Belgie?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef buachaille het volgende:
Mijn vrouw ook. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:54 schreef Salvad0R het volgende:
Stinky zaakje.
Hij liep vast bij een "psychiater"
Dan nog lijkt het mij persoonlijk ondoenlijk om scholen op slot te doen overdag.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Daar is geen kunst aan, net zo te openen als andere deuren.
Maar het is aan de leidsters in een panieksituatie de kinderen naar buiten te krijgen, kinderen van drie kunnen dat nog niet uit zichzelf.
Als één van die leraren ergens een honkbalknuppeltje had verstopt dan had hij zich in ieder geval kunnen verdedigen. Dat is ook de reden waarom in een boksbeugeltje bij me draag, ik wil me kunnen verdedigen. Zo zijn er ook veel jonge dames die een busje traangas in hun handtasje hebben zitten; die geef ik groot gelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat heeft dit te maken met de baby's en volwassenen die zijn doodgestoken in Belgie?
Waarom is dat ondoenlijk dan?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog lijkt het mij persoonlijk ondoenlijk om scholen op slot te doen overdag.
Natuurlijk. Die KDV juffen tegenover een gek met een bijl. Misschien heb je een Dirty Harry teveel gezien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als één van die leraren ergens een honkbalknuppeltje had verstopt dan had hij zich in ieder geval kunnen verdedigen. Dat is ook de reden waarom in een boksbeugeltje bij me draag, ik wil me kunnen verdedigen. Zo zijn er ook veel jonge dames die een busje traangas in hun handtasje hebben zitten; die geef ik groot gelijk.
Ik niet, want wanneer ik om een verkeerde reden de volle laag krijg gaat zij er echt aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als één van die leraren ergens een honkbalknuppeltje had verstopt dan had hij zich in ieder geval kunnen verdedigen. Dat is ook de reden waarom in een boksbeugeltje bij me draag, ik wil me kunnen verdedigen. Zo zijn er ook veel jonge dames die een busje traangas in hun handtasje hebben zitten; die geef ik groot gelijk.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:56 schreef buachaille het volgende:
Meerdere redenen:quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom is dat ondoenlijk dan?
Daar heb je wel gelijk in. In ieder geval is dit een indicatie voor de lafheid van de dader. Een soortgelijke zaak kan ik me herinneren van een gestoorde gek die in de metro van Rotterdam een paar vrouwen heeft neergestoken. Een wat dominanter typje had die joker met een opgerolde krant nog wel kunnen uitschakelen misschien. Maar ja, het is natuurlijk makkelijk praten ik heb zelf ook nog nooit in een echte noodsituatie gezeten en ik weet zeker dat mijn eerste reactie ook is om te proberen te vluchten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:.
Volgens mij werken er over het algemeen (jonge) vrouwen op een kdv. Me dunkt is hun eerste reactie als er iets gebeurd om de kinderen te beschermen, niet om de oorzaak aan te pakken.
Bovendien, een wapen bij je hebben is één ding, het daadwerkelijk gebruiken een tweede.
- Zolang kinderen binnen zijn is het toch niet erg als de deur op slot zit?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Meerdere redenen:
- je sluit kinderen op
- er moet dan iemand op de deur letten, niet alle scholen hebben daar iemand voor of kunnen iemand daarvoor inhuren
- aan het voorbeeld uit de OP kun je opmaken dat iemand tóch wel binnen kan komen
etc.
Inderdaad. Ik snap ook niet de reactie van Kind&Gezin:quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:02 schreef ShaoliN het volgende:
Dom gelul over wat er potentieel gedaan had kunnen worden. Non discussie.
Nergens ben je veilig voor de grootste mongolen der aarde.
Laat dan een reactie achterwege als je zo'n reactie gaat geven. Zijn natuurlijk altijd mensen die denken: ik doe mijn kind niet op een KDV, maar zoek een oppasouder in de straat. Dat het daar met de veiligheid (aanpassingen huis met bijv. traphekjes) slechter gesteld is dan op KDV's, daar denkt men dan niet aan.quote:reageert verbijsterd op de moordpartij. De organisatie benadrukt dat de meeste kinderdagverblijven er op toezien dat niet iedereen zomaar de instelling kan betreden.
Dat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:02 schreef ShaoliN het volgende:
Ja, dus, wel, er komen altijd kinderen te laat of ouders te vroeg (in geval van een kdv dan). Of opa's en oma's die tussen de middag hun kleinkind komen halen. Enz. enz.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
- Zolang kinderen binnen zijn is het toch niet erg als de deur op slot zit?
- Er hoeft juist niemand op de deur te letten aangezien die mooi op slot zit
als een van de begeleidsters van het kinderdagverblijf waar mn dochter heengaat tussen de kinderen zou rondlopen met een gevuld traangasbusje zou ik mn dochter er direkt afhalen...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
quote:Zoals ik al in het begin zei: tegen een gek kan je je niet beveiligen.
Idd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:02 schreef ShaoliN het volgende:
Ja, of gewoon alvast allemaal je DNA afstaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Op RTL 7 hebben ze het nu ook over vingerafdrukken en sleutels/tags.
Deur kan op slot. Er kan een bel gemonteerd worden. Als iemand aanbelt, dan kan iemand even naar de deur lopen en als die het zaakje vertrouwd de deur openen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, dus, wel, er komen altijd kinderen te laat of ouders te vroeg (in geval van een kdv dan). Of opa's en oma's die tussen de middag hun kleinkind komen halen. Enz. enz.
Dan mag je dus wel een portier neerzetten, kost ook weer extra geld.
Bovendien heb je er niks aan als een kwaadwillend persoon zich tóch wel naar binnen lult, zoals in geval van de OP.
Allemaal schijnveiligheid tegen een onzichtbaar gevaar.
Crap, krijgen we die discussie nou echt ook? Wat hebben mensen toch met SCHIJNveiligheid? Laten we alles verbieden, overal hekken omheen zetten en iedereen wantrouwen, dan wordt het vast veilig!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Op RTL 7 hebben ze het nu ook over vingerafdrukken en sleutels/tags.
Precies, zo heel moeilijk hoeft het niet te zijn. Als je van ieder kind bij wijze van 4 vertrouwenspersonen registreerd met foto en gegevens en dit in een mapje doet, dan kun je altijd verifiëren of iemand te vertrouwen is voordat je diegene binnenlaat. Is het niet te vertrouwen, dan kun je gelijk de politie bellenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Deur kan op slot. Er kan een bel gemonteerd worden. Als iemand aanbelt, dan kan iemand even naar de deur lopen en als die het zaakje vertrouwd de deur openen.
Als er iemand aan de deur staat met een zwart/wit geverfd gezicht en de school heeft geen clown besteld, dan zou ik die mooi niet binnen laten.
Je bedoelt zo'n leidster die 12 kinderen onder haar hoede heeft? Die kan even 5 minuten met iemand aan de deur gaan staan praten? Niet reëel.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:10 schreef Gia het volgende:
Deur kan op slot. Er kan een bel gemonteerd worden. Als iemand aanbelt, dan kan iemand even naar de deur lopen en als die het zaakje vertrouwd de deur openen.
Nu niet meer nee. Maar als er iemand in een overall voor de deur staat met een gereedschapskist die zegt dat-ie iets komt repareren misschien wel (om maar een voorbeeld te noemen).quote:Als er iemand aan de deur staat met een zwart/wit geverfd gezicht en de school heeft geen clown besteld, dan zou ik die mooi niet binnen laten.
Je hebt duidelijk geen kind op een KDV.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
- Zolang kinderen binnen zijn is het toch niet erg als de deur op slot zit?
- Er hoeft juist niemand op de deur te letten aangezien die mooi op slot zit
Daar kan je dan dus wel weer mooi iemand extra voor aannemen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Precies, zo heel moeilijk hoeft het niet te zijn. Als je van ieder kind bij wijze van 4 vertrouwenspersonen registreerd met foto en gegevens en dit in een mapje doet, dan kun je altijd verifiëren of iemand te vertrouwen is voordat je diegene binnenlaat. Is het niet te vertrouwen, dan kun je gelijk de politie bellen
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, zo heel moeilijk hoeft het niet te zijn. Als je van ieder kind bij wijze van 4 vertrouwenspersonen registreerd met foto en gegevens en dit in een mapje doet, dan kun je altijd verifiëren of iemand te vertrouwen is voordat je diegene binnenlaat. Is het niet te vertrouwen, dan kun je gelijk de politie bellen
Onzin, daar hoef je echt niet iemand extra voor aan te nemen. En als dat wel zou moeten, genoeg IBN-ers hoor die een dergelijke taak uit kunnen voerenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar kan je dan dus wel weer mooi iemand extra voor aannemen.
Goed tegen de recessie!
Ik neem aan dat jij wel het dubbele zou willen betalen voor een kdv met een eigen portier.
ik ben wat te lui om te zoeken, maar genoeg gevallen in Nederland bekend van ouders die scheiden en vader draait door en gaat kinderen vermoorden op school.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Das waar inderdaad.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:15 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
ik ben wat te lui om te zoeken, maar genoeg gevallen in Nederland bekend van ouders die scheiden en vader draait door en gaat kinderen vermoorden op school.
Ja, en weer wat paniekreacties van lui als jij dus die gelijk alles gaan dichttimmeren, wat meer angst en wantrouwen zaait dan één kindermoordenaar (hoe verdrietig en erg ook) in de paar jaar. Het erge is dat die gasten in Den Haag exact zo denken als jij dus er zal wel weer een commissie voor komen, een pak wetsvoorstellen en 30.00 ambtenaren. Om dat allemaal bij het volgende incident nog eens lekker aan te halen zodat een gemiddeld KDV meer een kamp dan een opvang lijkt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Das waar inderdaad.
Naja, het roept iig weer genoeg vragen op deze gebeurtenis.
Wat een idiotie, heeft lekker veel zin om je kop in het zand te steken. Waarom denk je dat die idioot naar een KDV is getrokken? Omdat hij verwachtte daar de minste weerstand te zullen ontmoeten. Juist dit soort incidenten zijn bij uitstek geschikt om lering uit te trekken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:02 schreef ShaoliN het volgende:
Een boksbeugel voor iedereen!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een idiotie, heeft lekker veel zin om je kop in het zand te steken. Waarom denk je dat die idioot naar een KDV is getrokken? Omdat hij verwachtte daar de minste weerstand te zullen ontmoeten. Juist dit soort incidenten zijn bij uitstek geschikt om lering uit te trekken.
Hij is als eerste begonnen op de babyafdeling met wild om zich heen te steken.quote:DENDERMONDE - Een man heeft vrijdag twee baby's en een medewerkster doodgestoken en tien kinderen verwond in een kinderdagverblijf in deelgemeente Sint-Gillis in het Vlaamse gemeente Dendermonde.
Twee van de gewonde kinderen zijn zeer zwaar gewond, vier zijn ernstig gewond en vier zijn lichtgewond. Burgemeester Piet Buyse van Dendermonde heeft dat bekendgemaakt op een persconferentie in Sint-Gillis.
Bij het kinderdagverblijf Fabeltjesland, waar op dat moment 21 kinderen en zes begeleidsters verbleven, kwam vrijdagochtend rond tien uur een roodharige man op de fiets aanrijden.
Hij had zijn ogen zwart en zijn wangen wit geschminkt en droeg een rugzak. Hij belde, zei binnen iets te willen vragen en liep direct door naar de baby-afdeling. Daar stak hij wild om zich heen. Daarna ging hij door naar de peuterafdeling.
Fiets
Na het drama stapte de dader weer op de fiets. De gealarmeerde politie rukte direct massaal uit. Andere kinderdagverblijven en scholen in de buurt kregen bewaking.
Bij de massale zoektocht trof de politie de vermoedelijke dader aan in het nabijgelegen dorp Lebbeke. Over zijn motief of achtergrond is nog niets bekend. De man moet waarschijnlijk nog in de middag voor de onderzoeksrechter voorkomen.
De gewonde kinderen zijn overgebracht naar verschillende ziekenhuizen. Van de kinderen zijn foto's gemaakt zodat ouders ze kunnen identificeren.
Shock
Minister Guido De Padt (Binnenlandse Zaken) en de burgemeester bezochten inmiddels de ouders van de slachtoffers en het crisiscentrum. ''Het is onwerkelijk. Iedereen is in shock. Ook de kinderen die niet gewond zijn. Ook de mensen van de hulpdiensten. Dit is niet in woorden te vatten'', zei burgemeester Buyse.
Sint-Gillis wordt ondertussen overrompeld. Politie, pers en ander publiek is massaal ter plaatse. Zo ongeveer op elke straathoek staan agenten, veelal van korpsen uit de wijde omtrek. Bewoners uit de buurt staan op straat om het drama te bespreken.
Die discussie ontstond ook al toen ( 2 jaar geleden nu?) op een basisschool (Zeeland?)een of andere dwaas binnenstapte en een kind in koele bloede afmaakte.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Crap, krijgen we die discussie nou echt ook? Wat hebben mensen toch met SCHIJNveiligheid? Laten we alles verbieden, overal hekken omheen zetten en iedereen wantrouwen, dan wordt het vast veilig!
Jepquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en weer wat paniekreacties van lui als jij dus die gelijk alles gaan dichttimmeren, wat meer angst en wantrouwen zaait dan één kindermoordenaar (hoe verdrietig en erg ook) in de paar jaar. Het erge is dat die gasten in Den Haag exact zo denken als jij dus er zal wel weer een commissie voor komen, een pak wetsvoorstellen en 30.00 ambtenaren. Om dat allemaal bij het volgende incident nog eens lekker aan te halen zodat een gemiddeld KDV meer een kamp dan een opvang lijkt.
Denk gewoon toch eens na man. Iedereen, maar dan ook iedereen, kan vanmiddag met een rugzak semtex om in Amsterdam CS een ravange veroorzaken. Of iedereen, maar dan ook iedereen, kan morgen, wanneer heel Nederland zijn boodschapjes doet, op elke willekeurig winkelcentrum, een bloedbad aanrichten met de meest simpele middelen.
Die zijn al verboden, neem in iedergeval aan dat meneer niet een jointje heeft gerookt (ook verboden in belgie trouwens), maar dat dit eerder speed of een hallucigene druk is geweest.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:18 schreef LXIV het volgende:
En drugs moeten verboden worden. Want 9 op de 10 keer is zo iemand verslaafd aan een of ander.
We weten nog helemaal niks. We weten niet of de dader met voorbedachte rade naar dat kinderdagverblijf is gegaan, of toevallig daar zijn slag is gaan slaan, misschien is het ook wel familie van een van de medewerkers of kinderen. We weten nog helemaal niets.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een idiotie, heeft lekker veel zin om je kop in het zand te steken. Waarom denk je dat die idioot naar een KDV is getrokken? Omdat hij verwachtte daar de minste weerstand te zullen ontmoeten. Juist dit soort incidenten zijn bij uitstek geschikt om lering uit te trekken.
Hoogerheide, Brabant.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die discussie ontstond ook al toen ( 2 jaar geleden nu?) op een basisschool (Zeeland?)een of andere dwaas binnenstapte en een kind in koele bloede afmaakte.
Nooit meer iets van gehoord.
En idd schijnveiligheid, het gebeurt tóch wel, camera's houden het niet tegen.
Aan zijn medicatie bedoel je dan zeker.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:18 schreef LXIV het volgende:
En drugs moeten verboden worden. Want 9 op de 10 keer is zo iemand verslaafd aan een of ander.
We zullen op elke KDV een full body scan verplicht neer zetten.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat ja, bedankt was al aan het googlen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:25 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Hoogerheide, Brabant.
Inderdaad de waan van de dag.
Van kaneel kun je ook aardig koekwaus worden begreep ik. Dood aan de Silvo!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Aan zijn medicatie bedoel je dan zeker.
Alle medicijnen ook maar verbieden dan?
En laten we even alle bibliotheken, supermarkten, sportvelden en hema vestigingen gaan beveiligen. Torens en hekken er omheen. Kwetsbare gelegenheden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
We zullen op elke KDV een full body scan verplicht neer zetten.
Betaal jij mee?
Ook moet elke ouder een VOG overleggen en ook van diegene die het kind misschien ooit in een noodgeval zou kunnen komen halen natuurlijk.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je hoort ook nogal vaak van familiedrama's die in eigen huis gebeuren.
Misschien moeten ouders ook maar afgeschaft worden, die doen hun eigen kinderen de meest verschrikkelijke dingen aan.
Stupid Mongolians!!!!! >_<quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ergens doet deze hele discussie me opeens aan de Southpark aflevering met de City Wall denken.
Tsja. Mensen willen vaak 'iets' doen uit onmacht en onbegrip. Helaas kiezen veel mensen uit een soort knee-jerk reactie vaak het verkeerde iets.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ergens doet deze hele discussie me opeens aan de Southpark aflevering met de City Wall denken.
Ik vind dat iedereen een pistool mag dragen, je moet jezelf toch kunnen beschermen??quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En laten we even alle bibliotheken, supermarkten, sportvelden en hema vestigingen gaan beveiligen. Torens en hekken er omheen. Kwetsbare gelegenheden.
Welcome to the United States of America!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen een pistool mag dragen, je moet jezelf toch kunnen beschermen??
Vergeet het kikkerlikken niet!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Van kaneel kun je ook aardig koekwaus worden begreep ik. Dood aan de Silvo!
Swets, niet zulke wijsheden verkondigen, nu moet ik het nog met je eens zijn ookquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
We kunnen inderdaad wel denken dat de wereld maakbaar is en dat we ons en de onzen kunnen beschermen, maar de enge werkelijkheid is dat iedere gek er elke dag een einde aan kan maken.
Goed punt! In Amerika gebeuren dit soort zaken immers niet!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen een pistool mag dragen, je moet jezelf toch kunnen beschermen??
Goed plan, en dan met name voor mensen in kinderopvang en scholen!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:34 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Swets, niet zulke wijsheden verkondigen, nu moet ik het nog met je eens zijn ook
De kans dat je kind neergestoken wordt door een gek is waarschijnlijk 1000 keer zo klein als de kans dat je op weg naar het kinderdagverblijf een verkeersongeval krijgt.
Volgens mij heb ik nog maar weinig yippee-yay's gehoord in dit topic.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar het bruut afmaken van baby's en peuters is wel iets van de meest weerzinwekkende dingen wat een mens kan doen.
Valt me op dat nog niemand schreeuwt over de liberale messenwetten in Belgie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ben blij dat die man zo snel gepakt is, het zou wat zijn als hij nog vrij rondliep na zo'n daad... dan durf je je kind toch maandag niet meer weg te brengen naar een kinderdagverblijf als je in die buurt woont waar het gebeurd is?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo.
Maar het bruut afmaken van baby's en peuters is wel iets van de meest weerzinwekkende dingen wat een mens kan doen.
Lang leve Virginia Tech.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welcome to the United States of America!
Dat past niet in de linkse sociale structuur van Nederland waarin de overheid niet graag ziet dat je voor jezelf kunt opkomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:33 schreef Netsplitter het volgende:
Daar was een draagverbod van kracht op campus, misschien was het anders gelopen als dat niet zo geweest was..quote:
Beetje jammer inderdaad dat Nederland niet wil dat zomaar elk kindje klakkeloos een klasgenootje in het gezicht kan schieten met het pistool van pappa.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:38 schreef buachaille het volgende:
Dat past niet in de linkse sociale structuur van Nederland waarin de overheid niet graag ziet dat je voor jezelf kunt opkomen.
Lang leve het aantal zelfmoordenaars in Nederlandquote:
Hey Jurquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:39 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Daar was een draagverbod van kracht op campus, misschien was het anders gelopen als dat niet zo geweest was..
Jammer dat de mensen die wel verantwoord met wapens kunnen omgaan moeten lijden onder het gedrag van een paar zwakbegaafden.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Beetje jammer inderdaad dat Nederland niet wil dat zomaar elk kindje klakkeloos een klasgenootje in het gezicht kan schieten met het pistool van pappa.
Dat is met alles.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Jammer dat de mensen die wel verantwoord met wapens kunnen omgaan moeten lijden onder het gedrag van een paar zwakbegaafden.
Daarom hoef je nog niet door te redeneren dat de kans dat je dit of dat gebeurd groter is. Natuurlijk is dat zo, maar daar gaat het nu niet om.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nog maar weinig yippee-yay's gehoord in dit topic.
Wat heeft dat in godsnaam met een massamoordernaar te makenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:40 schreef buachaille het volgende:
[..]
Lang leve het aantal zelfmoordenaars in Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:De man heet Francis V.
- Het is een Vlaming van middelbare leeftijd (volgens Gazet van Antwerpen); hij is 28 (volgens Het Laatste Nieuws).
- Het gaat om een extreem magere man, met opvallend rood haar.
- Op het moment van de feiten was hij zwart-wit geschminkt. Vooral zijn ogen waren erg zwart opgemaakt.
- Hij was vermoedelijk onder invloed van drugs en medicatie.
- De dader was met de fiets naar het kinderdagverblijf gekomen; hij is eveneens per fiets gevlucht.
- Hij had een rugzak vol messen bij zich.
- Bij zijn arrestatie is de dader gewond geraakt. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Aalst.
- Hij is bekend in de psychiatrie. Hij zou ook bekend zijn bij het gerecht.
- De man kon bij een Aldi-filiaal in Lebbeke worden opgepakt. Volgens een ooggetuige was de man opvallend rustig.
- Hij zegt afkomstig te zijn uit Grembergen, maar in die gemeente is hij niet ingeschreven.
Als iedereen verantwoord met wapens om kon gaan had je ze ook niet nodig he?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Jammer dat de mensen die wel verantwoord met wapens kunnen omgaan moeten lijden onder het gedrag van een paar zwakbegaafden.
Wat een hartverscheurende foto. Ik word haast misselijk als ik denk aan dat verdriet van die mensen.quote:
inderdaad hartverscheurendquote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat een hartverscheurende foto. Ik word haast misselijk als ik denk aan dat verdriet van die mensen.
idemquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:06 schreef Sandertje21 het volgende:
Gek genoeg voelt het als heel erg dichtbij...
Komt misschien ook wel omdat mijn zoon ook naar een kinderdagverblijf gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |