abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65343942
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je hebt deuren die van binnenuit geopend kunnen worden maar niet zomaar van buiten.
Dat weet ik, maar weet een kind van bijvoorbeeld 3 in geval van brand een panieksluiting te openen?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_65343949
Voor noodgevallen heb ik een klein boksbeugeltje in mijn binnenzak zitten. Die draag ik al ruim 10 jaar bijna dagelijks bij me, hoewel je natuurlijk niet moet vergeten hem in de auto te laten liggen als je door een poortje moet.

Het ding heb ik nog nooit gebruikt maar mocht de nood aan de man zijn dan kan ik in ieder geval mijn huid duur verkopen.
pi_65343979
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef buachaille het volgende:
Voor noodgevallen heb ik een klein boksbeugeltje in mijn binnenzak zitten. Die draag ik al ruim 10 jaar bijna dagelijks bij me, hoewel je natuurlijk niet moet vergeten hem in de auto te laten liggen als je door een poortje moet.

Het ding heb ik nog nooit gebruikt maar mocht de nood aan de man zijn dan kan ik in ieder geval mijn huid duur verkopen.
He?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65344013
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar weet een kind van bijvoorbeeld 3 in geval van brand een panieksluiting te openen?
Daar is geen kunst aan, net zo te openen als andere deuren.
Maar het is aan de leidsters in een panieksituatie de kinderen naar buiten te krijgen, kinderen van drie kunnen dat nog niet uit zichzelf.
pi_65344032
quote:

Paranoia FTW?
pi_65344034
Stinky zaakje.

Hij liep vast bij een "psychiater"
pi_65344038
quote:

Wat heeft dit te maken met de baby's en volwassenen die zijn doodgestoken in Belgie?
pi_65344047
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:54 schreef Salvad0R het volgende:
Stinky zaakje.

Hij liep vast bij een "psychiater"
Mijn vrouw ook. Wat is je punt?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_65344055
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Daar is geen kunst aan, net zo te openen als andere deuren.
Maar het is aan de leidsters in een panieksituatie de kinderen naar buiten te krijgen, kinderen van drie kunnen dat nog niet uit zichzelf.
Dan nog lijkt het mij persoonlijk ondoenlijk om scholen op slot te doen overdag.
pi_65344091
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

Wat heeft dit te maken met de baby's en volwassenen die zijn doodgestoken in Belgie?
Als één van die leraren ergens een honkbalknuppeltje had verstopt dan had hij zich in ieder geval kunnen verdedigen. Dat is ook de reden waarom in een boksbeugeltje bij me draag, ik wil me kunnen verdedigen. Zo zijn er ook veel jonge dames die een busje traangas in hun handtasje hebben zitten; die geef ik groot gelijk.
pi_65344114
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan nog lijkt het mij persoonlijk ondoenlijk om scholen op slot te doen overdag.
Waarom is dat ondoenlijk dan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_65344138
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als één van die leraren ergens een honkbalknuppeltje had verstopt dan had hij zich in ieder geval kunnen verdedigen. Dat is ook de reden waarom in een boksbeugeltje bij me draag, ik wil me kunnen verdedigen. Zo zijn er ook veel jonge dames die een busje traangas in hun handtasje hebben zitten; die geef ik groot gelijk.
Natuurlijk. Die KDV juffen tegenover een gek met een bijl. Misschien heb je een Dirty Harry teveel gezien.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 13:58:02 #213
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65344150
quote:

[..]

Ik niet, want wanneer ik om een verkeerde reden de volle laag krijg gaat zij er echt aan.
En jij ook dan wanneer jij het toevallig bent.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65344158
quote:
.
Volgens mij werken er over het algemeen (jonge) vrouwen op een kdv. Me dunkt is hun eerste reactie als er iets gebeurd om de kinderen te beschermen, niet om de oorzaak aan te pakken.
Bovendien, een wapen bij je hebben is één ding, het daadwerkelijk gebruiken een tweede.
pi_65344210
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom is dat ondoenlijk dan?
Meerdere redenen:
- je sluit kinderen op
- er moet dan iemand op de deur letten, niet alle scholen hebben daar iemand voor of kunnen iemand daarvoor inhuren
- aan het voorbeeld uit de OP kun je opmaken dat iemand tóch wel binnen kan komen
etc.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:00:51 #216
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65344229
Mijn hemel
Wat erg.......
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65344241
geen woorden
pi_65344242
De naam van de verdachte is nu ook genoemd ene Francis V
http://www.gva.be/OostVla(...)5-B704-6D5B151B8474}

Bron Gazet van Antwerpen
pi_65344292
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
.
Volgens mij werken er over het algemeen (jonge) vrouwen op een kdv. Me dunkt is hun eerste reactie als er iets gebeurd om de kinderen te beschermen, niet om de oorzaak aan te pakken.
Bovendien, een wapen bij je hebben is één ding, het daadwerkelijk gebruiken een tweede.
Daar heb je wel gelijk in. In ieder geval is dit een indicatie voor de lafheid van de dader. Een soortgelijke zaak kan ik me herinneren van een gestoorde gek die in de metro van Rotterdam een paar vrouwen heeft neergestoken. Een wat dominanter typje had die joker met een opgerolde krant nog wel kunnen uitschakelen misschien. Maar ja, het is natuurlijk makkelijk praten ik heb zelf ook nog nooit in een echte noodsituatie gezeten en ik weet zeker dat mijn eerste reactie ook is om te proberen te vluchten.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:02:50 #220
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_65344298
Dom gelul over wat er potentieel gedaan had kunnen worden. Non discussie.

Nergens ben je veilig voor de grootste mongolen der aarde.
pi_65344357
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Meerdere redenen:
- je sluit kinderen op
- er moet dan iemand op de deur letten, niet alle scholen hebben daar iemand voor of kunnen iemand daarvoor inhuren
- aan het voorbeeld uit de OP kun je opmaken dat iemand tóch wel binnen kan komen
etc.
- Zolang kinderen binnen zijn is het toch niet erg als de deur op slot zit?
- Er hoeft juist niemand op de deur te letten aangezien die mooi op slot zit
pi_65344405
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:02 schreef ShaoliN het volgende:

Inderdaad. Ik snap ook niet de reactie van Kind&Gezin:
quote:
reageert verbijsterd op de moordpartij. De organisatie benadrukt dat de meeste kinderdagverblijven er op toezien dat niet iedereen zomaar de instelling kan betreden.
Laat dan een reactie achterwege als je zo'n reactie gaat geven. Zijn natuurlijk altijd mensen die denken: ik doe mijn kind niet op een KDV, maar zoek een oppasouder in de straat. Dat het daar met de veiligheid (aanpassingen huis met bijv. traphekjes) slechter gesteld is dan op KDV's, daar denkt men dan niet aan.

Zoals ik al in het begin zei: tegen een gek kan je je niet beveiligen.
  Admin vrijdag 23 januari 2009 @ 14:07:23 #223
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65344426
quote:

Dat.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_65344437
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, dus, wel, er komen altijd kinderen te laat of ouders te vroeg (in geval van een kdv dan). Of opa's en oma's die tussen de middag hun kleinkind komen halen. Enz. enz.
Dan mag je dus wel een portier neerzetten, kost ook weer extra geld.
Bovendien heb je er niks aan als een kwaadwillend persoon zich tóch wel naar binnen lult, zoals in geval van de OP.
Allemaal schijnveiligheid tegen een onzichtbaar gevaar.
pi_65344462
Op RTL 7 hebben ze het nu ook over vingerafdrukken en sleutels/tags.
pi_65344463
quote:

[..]

als een van de begeleidsters van het kinderdagverblijf waar mn dochter heengaat tussen de kinderen zou rondlopen met een gevuld traangasbusje zou ik mn dochter er direkt afhalen...
dat is stukken gevaarlijker (en een ongelukje daarmee veel reeeler) dan het zeer hypothetische voorbeeld van een ontsnapte psychiatrische patient.

verder, verschrikkelijk... maar ik vind eigenlijk de belangrijkste vraag niet zozeer hoe die man daar binnen komen, maar vooral hoe hij kennelijk makkelijk kon ontsnappen uit de Inrichting en schijnbaar in een behoorlijk psychose de straat opgaan (ik ken uit mijn omgeving een voorbeeld van iemand die ook leed aan paranoide schizofrenie en eigenlijk in een gesloten opname zou komen, maar toen door bezuinigingen/plaatsgebrek in ambulante opname kwam.... het resultaat was godzijdank geen schade voor andere personen, alleen zichzelf heeft hij toen wel wat aangedaan )

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 23-01-2009 14:14:22 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:09:14 #227
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_65344478
quote:
Zoals ik al in het begin zei: tegen een gek kan je je niet beveiligen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_65344486
quote:

Idd.
Zelfde als met vloeistoffenverbod in vliegtuigen. Als iemand kwaad wil, zijn er nog tig andere methodes.
pi_65344500
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, of gewoon alvast allemaal je DNA afstaan.
Als je niks te verbergen hebt, kun je daar toch niet op tegen zijn?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:10:14 #230
3542 Gia
User under construction
pi_65344506
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, dus, wel, er komen altijd kinderen te laat of ouders te vroeg (in geval van een kdv dan). Of opa's en oma's die tussen de middag hun kleinkind komen halen. Enz. enz.
Dan mag je dus wel een portier neerzetten, kost ook weer extra geld.
Bovendien heb je er niks aan als een kwaadwillend persoon zich tóch wel naar binnen lult, zoals in geval van de OP.
Allemaal schijnveiligheid tegen een onzichtbaar gevaar.
Deur kan op slot. Er kan een bel gemonteerd worden. Als iemand aanbelt, dan kan iemand even naar de deur lopen en als die het zaakje vertrouwd de deur openen.
Als er iemand aan de deur staat met een zwart/wit geverfd gezicht en de school heeft geen clown besteld, dan zou ik die mooi niet binnen laten.
pi_65344548
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Crap, krijgen we die discussie nou echt ook? Wat hebben mensen toch met SCHIJNveiligheid? Laten we alles verbieden, overal hekken omheen zetten en iedereen wantrouwen, dan wordt het vast veilig!
pi_65344571
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Deur kan op slot. Er kan een bel gemonteerd worden. Als iemand aanbelt, dan kan iemand even naar de deur lopen en als die het zaakje vertrouwd de deur openen.
Als er iemand aan de deur staat met een zwart/wit geverfd gezicht en de school heeft geen clown besteld, dan zou ik die mooi niet binnen laten.
Precies, zo heel moeilijk hoeft het niet te zijn. Als je van ieder kind bij wijze van 4 vertrouwenspersonen registreerd met foto en gegevens en dit in een mapje doet, dan kun je altijd verifiëren of iemand te vertrouwen is voordat je diegene binnenlaat. Is het niet te vertrouwen, dan kun je gelijk de politie bellen
pi_65344573
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:10 schreef Gia het volgende:
Je bedoelt zo'n leidster die 12 kinderen onder haar hoede heeft? Die kan even 5 minuten met iemand aan de deur gaan staan praten? Niet reëel.
quote:
Nu niet meer nee. Maar als er iemand in een overall voor de deur staat met een gereedschapskist die zegt dat-ie iets komt repareren misschien wel (om maar een voorbeeld te noemen).
pi_65344594
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Je hebt duidelijk geen kind op een KDV.

Bij ons KDV zijn er bezoeken van de bejaarden uit een bejaardenhuis, gaan kinderen naar de kinderboerderij met taxi busjes, komen ouders / grootouders / familie kinderen ophalen / meerdere ingangen / overleggen van leidsters en medewerkers / onderzoeken van gemeente en arbodienst en dergelijke en ga zo maar door. Dan heb ik het nog niet eens over een voor/tussen/naschoolse opvang waar muziekleraren etc. voor zijn ingehuurd en kinderen van diverse basisscholen met busjes heen en weer vervoerd worden.
pi_65344613
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Precies, zo heel moeilijk hoeft het niet te zijn. Als je van ieder kind bij wijze van 4 vertrouwenspersonen registreerd met foto en gegevens en dit in een mapje doet, dan kun je altijd verifiëren of iemand te vertrouwen is voordat je diegene binnenlaat. Is het niet te vertrouwen, dan kun je gelijk de politie bellen
Daar kan je dan dus wel weer mooi iemand extra voor aannemen.
Goed tegen de recessie!

Ik neem aan dat jij wel het dubbele zou willen betalen voor een kdv met een eigen portier.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 14:14:32 #236
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65344637
quote:

[..]

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65344655
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Daar kan je dan dus wel weer mooi iemand extra voor aannemen.
Goed tegen de recessie!

Ik neem aan dat jij wel het dubbele zou willen betalen voor een kdv met een eigen portier.
Onzin, daar hoef je echt niet iemand extra voor aan te nemen. En als dat wel zou moeten, genoeg IBN-ers hoor die een dergelijke taak uit kunnen voeren
pi_65344660
quote:
ik ben wat te lui om te zoeken, maar genoeg gevallen in Nederland bekend van ouders die scheiden en vader draait door en gaat kinderen vermoorden op school.
pi_65344688
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:15 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

ik ben wat te lui om te zoeken, maar genoeg gevallen in Nederland bekend van ouders die scheiden en vader draait door en gaat kinderen vermoorden op school.
Das waar inderdaad.
Naja, het roept iig weer genoeg vragen op deze gebeurtenis.
pi_65344736
Nu gebeurd het in een kinderdagverblijf, de volgende keer is het in een supermarkt. Het heeft absoluut geen zin om nu beveiligingsmaatregelen toe te passen op kinderdagverblijven. Wat iemand eerder al zei, tegen dit soort gestoorden kun je je toch niet wapenen.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:18:50 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65344758
De oplossing kan nooit zijn om van ieder KDV een gewapende vesting te maken. Want wat doen we dan met kleuterscholen, sportclubjes etc?

Wel moeten ze die smerige kankerlijer aan zijn kloten opknopen op het dorpsplein. En dan met een ijzeren staaf zijn botten één voor één breken. Je krijgt er die kinderen nooit mee terug, het is geen garantie dat zoiets nooit meer gebeurt maar het is wel rechtvaardig.

En drugs moeten verboden worden. Want 9 op de 10 keer is zo iemand verslaafd aan een of ander.
The End Times are wild
pi_65344780
Wat voor straf kan die eigenlijk verwachten, levenslang?
pi_65344807
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Das waar inderdaad.
Naja, het roept iig weer genoeg vragen op deze gebeurtenis.
Ja, en weer wat paniekreacties van lui als jij dus die gelijk alles gaan dichttimmeren, wat meer angst en wantrouwen zaait dan één kindermoordenaar (hoe verdrietig en erg ook) in de paar jaar. Het erge is dat die gasten in Den Haag exact zo denken als jij dus er zal wel weer een commissie voor komen, een pak wetsvoorstellen en 30.00 ambtenaren. Om dat allemaal bij het volgende incident nog eens lekker aan te halen zodat een gemiddeld KDV meer een kamp dan een opvang lijkt.

Denk gewoon toch eens na man. Iedereen, maar dan ook iedereen, kan vanmiddag met een rugzak semtex om in Amsterdam CS een ravange veroorzaken. Of iedereen, maar dan ook iedereen, kan morgen, wanneer heel Nederland zijn boodschapjes doet, op elke willekeurig winkelcentrum, een bloedbad aanrichten met de meest simpele middelen.
pi_65344809
quote:

Wat een idiotie, heeft lekker veel zin om je kop in het zand te steken. Waarom denk je dat die idioot naar een KDV is getrokken? Omdat hij verwachtte daar de minste weerstand te zullen ontmoeten. Juist dit soort incidenten zijn bij uitstek geschikt om lering uit te trekken.
pi_65344839
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:22 schreef buachaille het volgende:

[..]

Wat een idiotie, heeft lekker veel zin om je kop in het zand te steken. Waarom denk je dat die idioot naar een KDV is getrokken? Omdat hij verwachtte daar de minste weerstand te zullen ontmoeten. Juist dit soort incidenten zijn bij uitstek geschikt om lering uit te trekken.
Een boksbeugel voor iedereen!
pi_65344844
quote:
DENDERMONDE - Een man heeft vrijdag twee baby's en een medewerkster doodgestoken en tien kinderen verwond in een kinderdagverblijf in deelgemeente Sint-Gillis in het Vlaamse gemeente Dendermonde.

Twee van de gewonde kinderen zijn zeer zwaar gewond, vier zijn ernstig gewond en vier zijn lichtgewond. Burgemeester Piet Buyse van Dendermonde heeft dat bekendgemaakt op een persconferentie in Sint-Gillis.

Bij het kinderdagverblijf Fabeltjesland, waar op dat moment 21 kinderen en zes begeleidsters verbleven, kwam vrijdagochtend rond tien uur een roodharige man op de fiets aanrijden.

Hij had zijn ogen zwart en zijn wangen wit geschminkt en droeg een rugzak. Hij belde, zei binnen iets te willen vragen en liep direct door naar de baby-afdeling. Daar stak hij wild om zich heen. Daarna ging hij door naar de peuterafdeling.

Fiets

Na het drama stapte de dader weer op de fiets. De gealarmeerde politie rukte direct massaal uit. Andere kinderdagverblijven en scholen in de buurt kregen bewaking.

Bij de massale zoektocht trof de politie de vermoedelijke dader aan in het nabijgelegen dorp Lebbeke. Over zijn motief of achtergrond is nog niets bekend. De man moet waarschijnlijk nog in de middag voor de onderzoeksrechter voorkomen.

De gewonde kinderen zijn overgebracht naar verschillende ziekenhuizen. Van de kinderen zijn foto's gemaakt zodat ouders ze kunnen identificeren.

Shock

Minister Guido De Padt (Binnenlandse Zaken) en de burgemeester bezochten inmiddels de ouders van de slachtoffers en het crisiscentrum. ''Het is onwerkelijk. Iedereen is in shock. Ook de kinderen die niet gewond zijn. Ook de mensen van de hulpdiensten. Dit is niet in woorden te vatten'', zei burgemeester Buyse.

Sint-Gillis wordt ondertussen overrompeld. Politie, pers en ander publiek is massaal ter plaatse. Zo ongeveer op elke straathoek staan agenten, veelal van korpsen uit de wijde omtrek. Bewoners uit de buurt staan op straat om het drama te bespreken.
Hij is als eerste begonnen op de babyafdeling met wild om zich heen te steken.
  Admin vrijdag 23 januari 2009 @ 14:24:19 #247
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65344859
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Crap, krijgen we die discussie nou echt ook? Wat hebben mensen toch met SCHIJNveiligheid? Laten we alles verbieden, overal hekken omheen zetten en iedereen wantrouwen, dan wordt het vast veilig!
Die discussie ontstond ook al toen ( 2 jaar geleden nu?) op een basisschool (Zeeland?)een of andere dwaas binnenstapte en een kind in koele bloede afmaakte.
Nooit meer iets van gehoord.
En idd schijnveiligheid, het gebeurt tóch wel, camera's houden het niet tegen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_65344861
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, en weer wat paniekreacties van lui als jij dus die gelijk alles gaan dichttimmeren, wat meer angst en wantrouwen zaait dan één kindermoordenaar (hoe verdrietig en erg ook) in de paar jaar. Het erge is dat die gasten in Den Haag exact zo denken als jij dus er zal wel weer een commissie voor komen, een pak wetsvoorstellen en 30.00 ambtenaren. Om dat allemaal bij het volgende incident nog eens lekker aan te halen zodat een gemiddeld KDV meer een kamp dan een opvang lijkt.

Denk gewoon toch eens na man. Iedereen, maar dan ook iedereen, kan vanmiddag met een rugzak semtex om in Amsterdam CS een ravange veroorzaken. Of iedereen, maar dan ook iedereen, kan morgen, wanneer heel Nederland zijn boodschapjes doet, op elke willekeurig winkelcentrum, een bloedbad aanrichten met de meest simpele middelen.
Jep
pi_65344873
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:18 schreef LXIV het volgende:
En drugs moeten verboden worden. Want 9 op de 10 keer is zo iemand verslaafd aan een of ander.
Die zijn al verboden, neem in iedergeval aan dat meneer niet een jointje heeft gerookt (ook verboden in belgie trouwens), maar dat dit eerder speed of een hallucigene druk is geweest.
pi_65344883
quote:

[..]

We weten nog helemaal niks. We weten niet of de dader met voorbedachte rade naar dat kinderdagverblijf is gegaan, of toevallig daar zijn slag is gaan slaan, misschien is het ook wel familie van een van de medewerkers of kinderen. We weten nog helemaal niets.
pi_65344884
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Die discussie ontstond ook al toen ( 2 jaar geleden nu?) op een basisschool (Zeeland?)een of andere dwaas binnenstapte en een kind in koele bloede afmaakte.
Nooit meer iets van gehoord.
En idd schijnveiligheid, het gebeurt tóch wel, camera's houden het niet tegen.
Hoogerheide, Brabant.

Inderdaad de waan van de dag.
pi_65344898
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:18 schreef LXIV het volgende:
Aan zijn medicatie bedoel je dan zeker.
Alle medicijnen ook maar verbieden dan?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 14:28:21 #253
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65344968
quote:

[..]

We zullen op elke KDV een full body scan verplicht neer zetten.
Betaal jij mee?
Ook moet elke ouder een VOG overleggen en ook van diegene die het kind misschien ooit in een noodgeval zou kunnen komen halen natuurlijk.
  Admin vrijdag 23 januari 2009 @ 14:28:41 #254
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65344985
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:25 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Hoogerheide, Brabant.

Inderdaad de waan van de dag.
Dat ja, bedankt was al aan het googlen.

pi_65345019
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Aan zijn medicatie bedoel je dan zeker.
Alle medicijnen ook maar verbieden dan?
Van kaneel kun je ook aardig koekwaus worden begreep ik. Dood aan de Silvo!
pi_65345032
Je hoort ook nogal vaak van familiedrama's die in eigen huis gebeuren.
Misschien moeten ouders ook maar afgeschaft worden, die doen hun eigen kinderen de meest verschrikkelijke dingen aan.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:30:11 #257
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_65345036
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

We zullen op elke KDV een full body scan verplicht neer zetten.
Betaal jij mee?
Ook moet elke ouder een VOG overleggen en ook van diegene die het kind misschien ooit in een noodgeval zou kunnen komen halen natuurlijk.
En laten we even alle bibliotheken, supermarkten, sportvelden en hema vestigingen gaan beveiligen. Torens en hekken er omheen. Kwetsbare gelegenheden.
pi_65345056
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je hoort ook nogal vaak van familiedrama's die in eigen huis gebeuren.
Misschien moeten ouders ook maar afgeschaft worden, die doen hun eigen kinderen de meest verschrikkelijke dingen aan.
pi_65345068
Ergens doet deze hele discussie me opeens aan de Southpark aflevering met de City Wall denken.
pi_65345083
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ergens doet deze hele discussie me opeens aan de Southpark aflevering met de City Wall denken.
Stupid Mongolians!!!!! >_<
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 januari 2009 @ 14:31:53 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65345103
We kunnen inderdaad wel denken dat de wereld maakbaar is en dat we ons en de onzen kunnen beschermen, maar de enge werkelijkheid is dat iedere gek er elke dag een einde aan kan maken.
pi_65345145
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Tsja. Mensen willen vaak 'iets' doen uit onmacht en onbegrip. Helaas kiezen veel mensen uit een soort knee-jerk reactie vaak het verkeerde iets.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 14:33:06 #263
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65345147
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:30 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

En laten we even alle bibliotheken, supermarkten, sportvelden en hema vestigingen gaan beveiligen. Torens en hekken er omheen. Kwetsbare gelegenheden.
Ik vind dat iedereen een pistool mag dragen, je moet jezelf toch kunnen beschermen??
pi_65345167
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik vind dat iedereen een pistool mag dragen, je moet jezelf toch kunnen beschermen??
Welcome to the United States of America!
  Admin vrijdag 23 januari 2009 @ 14:33:55 #265
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65345175
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Van kaneel kun je ook aardig koekwaus worden begreep ik. Dood aan de Silvo!
Vergeet het kikkerlikken niet!
Alle kikkers het land uit!

Tegen idioten ís geen bescherming.

pi_65345180
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
We kunnen inderdaad wel denken dat de wereld maakbaar is en dat we ons en de onzen kunnen beschermen, maar de enge werkelijkheid is dat iedere gek er elke dag een einde aan kan maken.
Swets, niet zulke wijsheden verkondigen, nu moet ik het nog met je eens zijn ook

De kans dat je kind neergestoken wordt door een gek is waarschijnlijk 1000 keer zo klein als de kans dat je op weg naar het kinderdagverblijf een verkeersongeval krijgt.
pi_65345184
quote:

[..]

Goed punt! In Amerika gebeuren dit soort zaken immers niet!

( ).
  Admin vrijdag 23 januari 2009 @ 14:35:00 #268
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65345209
quote:

[..]

Goed plan, en dan met name voor mensen in kinderopvang en scholen!

pi_65345236
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:34 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Swets, niet zulke wijsheden verkondigen, nu moet ik het nog met je eens zijn ook

De kans dat je kind neergestoken wordt door een gek is waarschijnlijk 1000 keer zo klein als de kans dat je op weg naar het kinderdagverblijf een verkeersongeval krijgt.
Dat is natuurlijk zo.
Maar het bruut afmaken van baby's en peuters is wel iets van de meest weerzinwekkende dingen wat een mens kan doen.
pi_65345260
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

Maar het bruut afmaken van baby's en peuters is wel iets van de meest weerzinwekkende dingen wat een mens kan doen.
Volgens mij heb ik nog maar weinig yippee-yay's gehoord in dit topic.
pi_65345272
Nou ja, ergens begrijp ik de reacties van mensen die roepen om meer bescherming ook wel. Als ik een kind op een kdv zou hebben zou ik misschien ook wel zo reageren. Soort oer-instict om je kroost te beschermen ofzo.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:36:58 #272
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65345279
quote:

[..]

Valt me op dat nog niemand schreeuwt over de liberale messenwetten in Belgie.
pi_65345288
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo.
Ben blij dat die man zo snel gepakt is, het zou wat zijn als hij nog vrij rondliep na zo'n daad... dan durf je je kind toch maandag niet meer weg te brengen naar een kinderdagverblijf als je in die buurt woont waar het gebeurd is?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 14:37:13 #274
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65345289
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Welcome to the United States of America!
Lang leve Virginia Tech.
pi_65345340
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Lang leve Virginia Tech.
Columbine niet te vergeten..
pi_65345348
quote:
Dat past niet in de linkse sociale structuur van Nederland waarin de overheid niet graag ziet dat je voor jezelf kunt opkomen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:39:14 #277
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65345355
quote:

[..]

Lang leve Virginia Tech.
Daar was een draagverbod van kracht op campus, misschien was het anders gelopen als dat niet zo geweest was..
pi_65345375
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:38 schreef buachaille het volgende:
Dat past niet in de linkse sociale structuur van Nederland waarin de overheid niet graag ziet dat je voor jezelf kunt opkomen.
Beetje jammer inderdaad dat Nederland niet wil dat zomaar elk kindje klakkeloos een klasgenootje in het gezicht kan schieten met het pistool van pappa.
pi_65345378
quote:

Lang leve Virginia Tech.
Lang leve het aantal zelfmoordenaars in Nederland
pi_65345396
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Daar was een draagverbod van kracht op campus, misschien was het anders gelopen als dat niet zo geweest was..
Hey Jur
pi_65345427
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Beetje jammer inderdaad dat Nederland niet wil dat zomaar elk kindje klakkeloos een klasgenootje in het gezicht kan schieten met het pistool van pappa.
Jammer dat de mensen die wel verantwoord met wapens kunnen omgaan moeten lijden onder het gedrag van een paar zwakbegaafden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 14:42:36 #282
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65345464
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Jammer dat de mensen die wel verantwoord met wapens kunnen omgaan moeten lijden onder het gedrag van een paar zwakbegaafden.
Dat is met alles.
pi_65345465
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik nog maar weinig yippee-yay's gehoord in dit topic.
Daarom hoef je nog niet door te redeneren dat de kans dat je dit of dat gebeurd groter is. Natuurlijk is dat zo, maar daar gaat het nu niet om.
Het is gewoon afschuwelijk, en er zullen na dit gebeuren zeker onderzoeken komen, en of het had kunnen worden voorkomen enz enz. Zoals dat bij elk van deze gevallen gebeurd. Natuurlijk is niet alles te voorkomen en lopen er een hoop gekken rond, maar de nabestaanden zullen met vragen achterblijven. In zo'n geval zou jij ook alles tot op de bodem willen hebben uitgezocht.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 14:42:59 #284
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65345481
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:40 schreef buachaille het volgende:

[..]

Lang leve het aantal zelfmoordenaars in Nederland
Wat heeft dat in godsnaam met een massamoordernaar te maken
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:43:19 #285
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65345492
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hey Jur
He Jordi
pi_65345609
De dader heet Francis V. en zou uit een psychiatrische instelling komen. Hij was vermoedelijk onder invloed van drugs en medicatie.

Bij zijn arrestatie zou de dader gewond zijn geraakt. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis. Hij had het mes dat hij gebruikt had bij de steekpartij nog op zak. Het parket geeft nog geen commentaar over zijn identiteit. Hij wordt vrijdag nog voorgeleid voor de onderzoeksrechter.

In het dagverblijf waren 18 kinderen en zes personeelsleden aanwezig. Verschillende kinderen tussen 0 en 3 jaar verkeren nog in levensgevaar. De ouders en personeelsleden worden opgevangen door slachtofferhulp.

pi_65345645
MAN STEEKT TWEE BABY'S EN BEGELEIDSTER DOOD IN DAGVERBLIJF DENDERMONDE

In het Oost-Vlaamse Sint-Gillis-Bij-Dendermonde heeft een 28-jarige psychiatrische patiënt twee baby's en een volwassene doodgestoken in OCMW-kinderdagverblijf Fabeltjesland en de naschoolse opvang de Rakkertjes in de Vijfde Januaristraat. Er zijn ook 13 gewonden, 11 kinderen en twee volwassenen, van wie enkelen nog in levensgevaar zijn. In het dagverblijf waren 18 kinderen tussen 0 en 3 jaar en zes personeelsleden aanwezig.

Dader opgepakt
De dader was vanmorgen vroeg al gesignaleerd in het centrum en het station van de stad met wit geschminkt gezicht, zwarte ogen en helrood haar. Om 10 uur kwam hij met een rugzak vol messen op de fiets aan bij het dagverblijf. Hij zei dat hij een inlichting wilde vragen en raakte zo de baby-afdeling binnen. Meteen begon hij met een mes in het wilde weg uit te halen. De man trok vervolgens naar een tweede afdeling en viel ook daar kinderen aan. Na een korte vluchtpoging met de fiets is hij rond 11.30 uur opgepakt bij de Aldi in Lebbeke.

Zelf ook gewond
De dader vluchtte naar een psychiatrische instelling waar hij waarschijnlijk in ambulante behandeling was. Toen hij overmeesterd werd, raakte hij gewond. Hij is naar het ziekenhuis in Aalst gebracht maar zou na de middag al ondervraagd en voorgeleid kunnen worden. Over zijn motieven is nog niets bekend. De volgens ooggetuigen "extreem magere man" gedroeg zich erg rustig. Hij is afkomstig uit Dendermonde en zou inderdaad een psychiatrisch en gerechtelijk verleden hebben.

Onduidelijkheid
Eerder was er sprake van vijf slachtoffers (drie kinderen en twee begeleiders), minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt, die ter plaatse is, meldde daarop dat er drie slachtoffers waren. Nog andere bronnen hadden het over twee doden.

Wild tekeergegaan
Burgemeester van Dendermonde Piet Buys: "De slachtoffers worden verzorgd. De niet-gewonden zijn overgebracht naar een bijzonder opvangcentrum. Zij zijn in shock en hebben uiteraard psychische bijstand nodig. We weten nog niet wie de dader is. Vast staat dat hij wild te keer ging." De politie rukte massaal uit en schakelde een politiehelikopter in. Het medisch rampenplan is afgekondigd. Ziekenwagens reden af en aan. Onmiddellijk werden alle scholen, kinderdagverblijven en rusthuizen in de regio afgesloten.

Noodnummers en opvang voor ouders
De ouders van de kinderen die in het verblijf opgevangen werden, moeten verzamelen in dienstencentrum de Zonnebloem in de Breestraat in Dendermonde. In de ziekenhuizen werden van alle slachtoffertjes digitale foto's gemaakt. De ouders moeten in het opvangcentrum hun kinderen herkennen, ze mogen hen niet bezoeken in de ziekenhuizen. De stad Dendermonde heeft twee noodnummers bekendgemaakt, waarop familie en verwanten terechtkunnen: Algemeen Ziekenhuis Sint-Blasius 052/25 22 88 en politie 052/25 12 23. (bf)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65345662
quote:
De man heet Francis V.

- Het is een Vlaming van middelbare leeftijd (volgens Gazet van Antwerpen); hij is 28 (volgens Het Laatste Nieuws).

- Het gaat om een extreem magere man, met opvallend rood haar.

- Op het moment van de feiten was hij zwart-wit geschminkt. Vooral zijn ogen waren erg zwart opgemaakt.

- Hij was vermoedelijk onder invloed van drugs en medicatie.

- De dader was met de fiets naar het kinderdagverblijf gekomen; hij is eveneens per fiets gevlucht.

- Hij had een rugzak vol messen bij zich.

- Bij zijn arrestatie is de dader gewond geraakt. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Aalst.

- Hij is bekend in de psychiatrie. Hij zou ook bekend zijn bij het gerecht.

- De man kon bij een Aldi-filiaal in Lebbeke worden opgepakt. Volgens een ooggetuige was de man opvallend rustig.

- Hij zegt afkomstig te zijn uit Grembergen, maar in die gemeente is hij niet ingeschreven.
pi_65345692
triest..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 januari 2009 @ 14:55:13 #290
163650 Greys
pi_65345924
Verschillende kindjes verkeren nog in levensgevaar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65345942
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:55:53 #292
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_65345955
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als iedereen verantwoord met wapens om kon gaan had je ze ook niet nodig he?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 januari 2009 @ 14:58:43 #293
163650 Greys
pi_65346044
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:55 schreef Becel het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een hartverscheurende foto. Ik word haast misselijk als ik denk aan dat verdriet van die mensen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 15:01:51 #294
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_65346130
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat een hartverscheurende foto. Ik word haast misselijk als ik denk aan dat verdriet van die mensen.
inderdaad hartverscheurend
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:03:41 #295
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65346184
Ik voel het ook mijn maag hoor Greys.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65346231
Het posten van zulke foto's vind ik dan weer niet echt netjes.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:06:18 #297
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65346267
Ik wil er niet eens aan denken, de woede, de machteloosheid, het verdriet.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:06:48 #298
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_65346278
Gek genoeg voelt het als heel erg dichtbij...

Komt misschien ook wel omdat mijn zoon ook naar een kinderdagverblijf gaat.
.
..
...
....
pi_65346315
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:06 schreef Sandertje21 het volgende:
Gek genoeg voelt het als heel erg dichtbij...

Komt misschien ook wel omdat mijn zoon ook naar een kinderdagverblijf gaat.
idem
pi_65346360
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:55 schreef Becel het volgende:

[ afbeelding ]
wow, wat een heftige, en zoals eerder gezegd, hartverscheurende foto...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')