abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:45:23 #101
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65341531
elke drogist, zowel da als etos heeft gewoon zoethout
pi_65341615
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet een scriptie schrijven, een algemene, als afsluiting van mn eerste jaar
in plaats van de introductie-colleges die de rest kreeg, omdat ik in februari al was begonnen.

Moet laten zien dat ik iets geleerd heb

het onderwerp is:

"Zijn informatica en Informatiekunde een Taalwetenschap"

best interessant!
Oh, daar kun je volgens mij best een leuk verhaal over schrijven Hoe lang moet 't zijn?

Ik ga volgend semester beginnen aan mijn bachelorscriptie Europese studies, en dan nog een vak waarbij ik bronnenonderzoek moet gaan doen Heb toestemming gekregen van de examencommissie om dat vak te volgen want ik voldoe eigenlijk niet aan de ingangseis
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 januari 2009 @ 12:48:17 #103
163650 Greys
pi_65341653
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:45 schreef SHE het volgende:
elke drogist, zowel da als etos heeft gewoon zoethout
Ja echt? Dat zit hier wel in de straat bij het werk, ga ik zo even loeren!
Geen DA of Etos (uiteraard ) maar wel een meeeeega Kruidvat. Die misschien ook?

En nu wil ik ook Jellybeans
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65341706
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oh, daar kun je volgens mij best een leuk verhaal over schrijven Hoe lang moet 't zijn?

Ik ga volgend semester beginnen aan mijn bachelorscriptie Europese studies, en dan nog een vak waarbij ik bronnenonderzoek moet gaan doen Heb toestemming gekregen van de examencommissie om dat vak te volgen want ik voldoe eigenlijk niet aan de ingangseis
10 pagina's, waarvan 7 volle tekst

het is erg leuk, vind ik
zie hier wat ik net tegen VIk zei
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:50:48 #105
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65341752
Ik heb trouwens iets raars, ben benieuwd of anderen dat herkennen!

Ik heb een soort voorspellende gedachten/dromen soms, maar dan over hele onbenullige dingen. Zoals laatst, toen ik ineens een paar weken achter elkaar steeds weer over een bepaalde film heb gedroomd en klein tijdje later werd ie uitgezonden voor het eerst op TV (en nee, het was geen film die elke week wel een keer ergens herhaald wordt) .

En nu bijvoorbeeld, een dag of twee geleden moest ik, for no reason, ineens heel sterk denken aan die Mien Dobbelsteen die hier vroeger op Fok! postte..en ik heb aan dat mens dus nooit eerder een gedachte gewijdt...en vanochtend zie ik ineens een topic over haar in MYAT, waar in 2006 voor het laatst in was geschreven. Nou ja, en zo wel meer, heel onbenullige dingetjes. Het klinkt misschien een beetje vaag maar het valt mij zelf echt op.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65341868
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

10 pagina's, waarvan 7 volle tekst

het is erg leuk, vind ik
zie hier wat ik net tegen VIk zei
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10 bladzijdes maar Voor hoeveel studiepunten?

Bij mij moet je voor een werkgroep altijd een werkstuk schrijven van 5000 woorden kale tekst... dat komt neer op ongeveer 20 bladzijdes kale tekst, plus nog werkgroepopdrachten en daar krijg je dan 5 ECTs voor Dus vergeef me als ik 7 bladzijdes kale tekst heel weinig vind

Overigens ben ik het niet helemaal met je eens dat objectiviteit niet bestaat. Volledige objectiviteit bestaat niet, maar men kan er wel naar streven.
pi_65341893
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:50 schreef Vivi het volgende:

Ik heb een soort voorspellende gedachten/dromen soms, maar dan over hele onbenullige dingen. Zoals laatst, toen ik ineens een paar weken achter elkaar steeds weer over een bepaalde film heb gedroomd en klein tijdje later werd ie uitgezonden voor het eerst op TV (en nee, het was geen film die elke week wel een keer ergens herhaald wordt) .

En nu bijvoorbeeld, een dag of twee geleden moest ik, for no reason, ineens heel sterk denken aan die Mien Dobbelsteen die hier vroeger op Fok! postte..en ik heb aan dat mens dus nooit eerder een gedachte gewijdt...en vanochtend zie ik ineens een topic over haar in MYAT, waar in 2006 voor het laatst in was geschreven. Nou ja, en zo wel meer, heel onbenullige dingetjes. Het klinkt misschien een beetje vaag maar het valt mij zelf echt op.
O, maar dat heb ik ook wel vaak hoor Mijn dromen gaan vooral over dingen die me erg bezighouden.
pi_65341919
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:54 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Bij mij moet je voor een werkgroep altijd een werkstuk schrijven van 5000 woorden kale tekst... dat komt neer op ongeveer 20 bladzijdes kale tekst, plus nog werkgroepopdrachten en daar krijg je dan 5 ECTs voor Dus vergeef me als ik 7 bladzijdes kale tekst heel weinig vind

Overigens ben ik het niet helemaal met je eens dat objectiviteit niet bestaat. Volledige objectiviteit bestaat niet, maar men kan er wel naar streven.
het is maar voor 3ECT hoor én het is een eerstejaars vak
ze beginnen hier niet meteen met 't volle pond, en ik geef ze groot gelijk.

Er zijn wel strenge richtlijnen verder
Ja doei.
pi_65342001
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het is maar voor 3ECT hoor
Dan nog vind ik het weinig, maar dat ligt denk ik aan mijn studie. Werkstukken schrijven is een heel belangrijk onderdeel daarvan Maar bij heel veel andere studies is dit een normale omvang van een werkstuk, dat weet ik. 't Is maar net wat je gewend bent (bij 1e jaars vakken moesten die werkstukken ook al 5000 woorden zijn).

Zou ik mogen lezen wat je al hebt?
pi_65342020
Mijn masterscriptie zit al op 252 pagina's. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65342022
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:57 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het weinig, maar dat ligt denk ik aan mijn studie. Werkstukken schrijven is een heel belangrijk onderdeel daarvan Maar bij heel veel andere studies is dit een normale omvang van een werkstuk, dat weet ik. 't Is maar net wat je gewend bent

Zou ik mogen lezen wat je al hebt?
ik laat 't je wel lezen als ik klaar ben
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 januari 2009 @ 12:57:59 #112
163650 Greys
pi_65342023
quote:

[..]

O, maar dat heb ik ook wel vaak hoor Mijn dromen gaan vooral over dingen die me erg bezighouden.
Maar bij Viev zijn het juist dingen die haar helemáál niet bezig houden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65342045
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

er zit nogal wat verschil tussen een 3ECT scriptietje en een masterscriptie
Ja doei.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:58:37 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342053
quote:

[..]

Objectiviteit bestaat wel, maar de vraag is of we het ooit kunnen bereiken, aangezien onze perceptie altijd gekleurd is door eerdere ervaringen enzo . Zo zie ik het. Er is ergens een Onomstotelijke Waarheid .
Niet meer actief op Fok!
pi_65342068
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar bij Viev zijn het juist dingen die haar helemáál niet bezig houden.
Nee, maar die 'voorspellende' neiging zit er bij mij ook in hoor Ook over dingen die me eigenlijk helemaal niet bezighouden.
pi_65342081
quote:
De tering

Nog even doorgaan en je hebt je promotie meteen in the pocket
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:59:52 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342089
quote:
.

Die van mij was 60 blz ofzo incl bijlagen .
Maar jij schrijft een theoretische scriptie en ik heb een experiment uitgevoerd. En in het opzetten van dat experiment gaat ook onnoemelijk veel tijd zitten natuurlijk (proefpersonen zoeken, materiaal maken, onderzoek uitvoeren etc).
Niet meer actief op Fok!
pi_65342095
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Objectiviteit bestaat wel, maar de vraag is of we het ooit kunnen bereiken, aangezien onze perceptie altijd gekleurd is door eerdere ervaringen enzo . Zo zie ik het. Er is ergens een Onomstotelijke Waarheid .
zoiets ja

het idee objectiviteit is mooi vastgelegd, wat het zou moeten zijn, maar ik denk niet dat mensen in staat zijn het te zijn voor de volle 100%

En die waarheid, ik denk ook niet dat we die ooit weten, wel denk ik dat hij er is want er is iets, wat helemaal waar is. Het totaalbeeld van alles, maargoed, ik vermoed dat wij nooit zo'n overzicht van 'alles' kunnen verkrijgen
Ja doei.
pi_65342100
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik eigenlijk, maar jij verwoordt het beter. Postmodernisme enzo
pi_65342172
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:59 schreef Ewelina het volgende:

[..]

De tering

Nog even doorgaan en je hebt je promotie meteen in the pocket
De engelsmilie is niet voor niets hoor, die pagina's zijn vrijwel allemaal transcriptie/editie. . Het werkelijk theoretische deel komt nog.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:02:32 #121
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65342182
Een hoge kwantiteit is natuurlijk niet per definitie gelijk aan een hoge kwaliteit dames!

Mijn eindscriptie (over televisie en het internet - in 1999 !) had er maar 30 ofzo. Maar ik was dan ook "maar" een HBO'er
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65342186
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Die van mij was 60 blz ofzo incl bijlagen .
Maar jij schrijft een theoretische scriptie en ik heb een experiment uitgevoerd. En in het opzetten van dat experiment gaat ook onnoemelijk veel tijd zitten natuurlijk (proefpersonen zoeken, materiaal maken, onderzoek uitvoeren etc).
Mijn MA-scriptie moet bestaan uit iets van 20.000 woorden geloof ik. Een BA-scriptie uit 10.000-12.000 woorden voor Geschiedenis (rond de 35-40 bladzijdes) , en voor Europese studies uit 6.000-8.000 (rond de 25 bladzijdes) woorden. Leuk detail is dat ze allebei 10 ECTs opleveren
pi_65342198
quote:

Daar is zelfs een benaming voor. Selective regocnizing. Dus anders had je die hele Mien Dobbelsteen niet opgemerkt.

Zelfde als je een nieuw woord leert. Kom je dan toevallig net daarna overal tegen!

Of je ben natuurlijk de nieuwe profeet vievjen, dat kan ook!!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:03:25 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342207
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zoiets ja

het idee objectiviteit is mooi vastgelegd, wat het zou moeten zijn, maar ik denk niet dat mensen in staat zijn het te zijn voor de volle 100%

En die waarheid, ik denk ook niet dat we die ooit weten, wel denk ik dat hij er is want er is iets, wat helemaal waar is. Het totaalbeeld van alles, maargoed, ik vermoed dat wij nooit zo'n overzicht van 'alles' kunnen verkrijgen
Ik denk alleen niet dat dit ook opgaat voor intermenselijke relaties. Die zijn, denk ik, te complex om te kunnen benaderen in termen van 'waar' / 'niet waar' .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:03:53 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342227
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:03 schreef conleche het volgende:
regocnizing.
. Sorry! .
Niet meer actief op Fok!
pi_65342257
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:02 schreef Tinkepink het volgende:
Een hoge kwantiteit is natuurlijk niet per definitie gelijk aan een hoge kwaliteit dames!

Mijn eindscriptie (over televisie en het internet - in 1999 !) had er maar 30 ofzo. Maar ik was dan ook "maar" een HBO'er
Het ligt volgens mij niet per sé aan het HBO dat die scriptie 30 bladzijdes was hoor. De eisen voor een scriptie verschillen onderling enorm per opleiding.

Bij het HBO loop je trouwens toch vaak een afstudeerstage? En daar schrijf je dan een scriptie over?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 januari 2009 @ 13:05:47 #127
163650 Greys
pi_65342292
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Sorry! .
Vikje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65342304
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Sorry! .

Ik laat het staan ook. Ben ook niet purrrrfect dus.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:06:28 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65342313
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:04 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het ligt volgens mij niet per sé aan het HBO dat die scriptie 30 bladzijdes was hoor. De eisen voor een scriptie verschillen onderling enorm per opleiding.

Bij het HBO loop je trouwens toch vaak een afstudeerstage? En daar schrijf je dan een scriptie over?
Bij ons niet. Wij gingen op stage en schreven daar een scriptie over. Daarnaast moest ik nog een eindfilm maken (15 minuten) én een scriptie schrijven over een journalistiek onderwerp.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65342315
Mijn vent moet ook een afstudeerstage doen voor zijn master en daar een scriptie over schrijven om af te kunnen studeren WO

Dus niet alleen HBO doet aan afstudeerstages
Ja doei.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:07:37 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342369
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:06 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik laat het staan ook. Ben ook niet purrrrfect dus.
Weer een illusie armer .
Niet meer actief op Fok!
pi_65342372
Ik ben heul niet lekker. Rare keel, zwaar hoofd en misselijk.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:07:53 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342383
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Vikje
Tisser? .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:08:30 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342412
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:07 schreef conleche het volgende:
Ik ben heul niet lekker. Rare keel, zwaar hoofd en misselijk.
Jij ook al? Kennelijk kunnen we elkaar ook virtueel aansteken. Dat er bacillen van mijn posts afspringen ofzo .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:08:45 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_65342427
quote:

ik herken dat wel... heb ook heel vaak deja-vu momenten....
dan weet ik al precies wat mensen gaan zeggen of doen en is het net of ik naar een film zit te kijken (omdat ik het dus voor mijn gevoel al eerder heb meegemaakt...) heel bizar...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_65342446
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tisser? .

Je mag me vast niet pesten van mama Greys

Plagen is kusjes vragen........
pi_65342470
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn vent moet ook een afstudeerstage doen voor zijn master en daar een scriptie over schrijven om af te kunnen studeren WO

Dus niet alleen HBO doet aan afstudeerstages
Ik weet dat het bij Europese studies ook mag, iig bij de bachelor. Ik dacht alleen dat het typisch iets voor het HBO was.

En Tink, als je een scriptie schrijft over je stage, dan is dat toch een afstudeerstage? Film maken is wel tof trouwens
pi_65342473
Vanaf de andere kant bezien: voor een docent is het echt K**, zo'n uitgebreide scriptie of verslag En al dat gewichtige geklooi met bijlagen maakt het er niet beter op

Ik geloof dat mijn MSc-scriptie ruim 100 pagina's was. Waarvan een stuk of 30 pagina's tekst en de rest figuren, tabellen en grafieken
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:10:02 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342485
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef conleche het volgende:

[..]

Je mag me vast niet pesten van mama Greys

Plagen is kusjes vragen........
Ze is m'n moederrrr niet [/rebelse pubermodus]

En doe maar geen kusjes als je niet ziek wilt worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_65342487

ik heb ook weer last van mn maag na het eten van 3 boterhammen en 3 happen salade

bleh!
Ja doei.
pi_65342489
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jij ook al? Kennelijk kunnen we elkaar ook virtueel aansteken. Dat er bacillen van mijn posts afspringen ofzo .
Ik weiger er aan toe te geven, though. Heb gewoon ontbeten, maar nu zit ik de hele tijd te twijfelen of ik het weer uit ga gooien
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:10:43 #142
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_65342504
en ik heb vrijstelling voor mijn scriptie en presentatie
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:10:44 #143
236335 neen
schone schijn
pi_65342506
Cambuur is vanavond afgelast
zeer zielig
het lijkt niet wat het is
pi_65342524
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef ColdFeet het volgende:
Vanaf de andere kant bezien: voor een docent is het echt K**, zo'n uitgebreide scriptie of verslag En al dat gewichtige geklooi met bijlagen maakt het er niet beter op

Ik geloof dat mijn MSc-scriptie ruim 100 pagina's was. Waarvan een stuk of 30 pagina's tekst en de rest figuren, tabellen en grafieken
Bij dat punt haak ik af Ik zou er geen reet van snappen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:12:41 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65342569
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:11 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik had een MA-scriptie, maar ook figuren, tabellen en grafieken . Statistiek .
Niet meer actief op Fok!
pi_65342609
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:08 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik herken dat wel... heb ook heel vaak deja-vu momenten....
dan weet ik al precies wat mensen gaan zeggen of doen en is het net of ik naar een film zit te kijken (omdat ik het dus voor mijn gevoel al eerder heb meegemaakt...) heel bizar...
Déja-vu's zijn een interessant fenomeen, met zelden een 'para-normale' oorzaak; heeft iets te maken met de manier waarop je hersenen dingen registreren. Ik heb er weleens een leuke publicatie over gelezen, zal 's zoeken.

Maar dat is volgens mij iets anders dan wat Vivi bedoelt.
pi_65342615
Niets mis met duidelijke tabellen, figuren en grafieke.
Overigens vind ik dat scripties zo beknopt mogelijk moeten zijn.
pi_65342617
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:10 schreef neen het volgende:
Cambuur is vanavond afgelast
zeer zielig
*kras*
Ja doei.
pi_65342705
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:11 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nah, onzin. Je bent toch gewoon wetenschappelijk opgeleid?
Je kunt bijna niet anders, als je veel meet-data moet presenteren.

Als je eens wat leuks wilt lezen over het maken van dat soort figuren:
pi_65342711
Mijn hbo scriptie was zo'n 30 pagina's puur tekst. En ging over internet en de risico's daarvan en hoe beroepskrachten daarmee om kunnen gaan vanuit een bepaalde werkplek. Was in 2001, toen internet nog goed en ongevaarlijk was.

Aantal woorden zegt zo weinig. Als ik had gewild, had ik zo aan de 60 pagina's gezeten. Het was juist beter nu ik het korter heb verteld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')