abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2009 @ 15:59:00 #91
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65422684
quote:
Ja, ik wou hem ook al posten. Die man heeft het niet meer...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65422930
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:59 schreef Lemmeb het volgende:
Die man heeft het niet meer...
Niet zo gek ook natuurlijk.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:12:24 #93
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65423235
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65423305
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

.
Maar hij heeft natuurlijk wel een punt lijkt mij. De politiek moet gewoon nee zeggen tegen deze debiele deal. Eerst de aandeelhouders, dan de obligatiehouders en dan heel misschien en tegen een riant belang in de onderneming de belastingbetaler.
pi_65423308
Die topman van de ing was toch dezelfde die vorig jaar zo hard liep te schreeuwen dat ING hun hoofdvestiging buiten nederland wou neerzetten vanwege het zo slechte ondernemers klimaat in nederland.
quote:
http://www.spacemakers.nl/nieuws/item/2884/ing-dreigt-met-vertrek-hoofdkantoor-naar-buitenland

ING dreigt met vertrek hoofdkantoor naar buitenland
8 november 2007 - Bron: mkbnet.nl
Er is een aanzienlijke kans dat ING zijn hoofdkantoor naar het buitenland zal verplaatsen, wanneer het Nederlandse vestigingsklimaat niet verbetert, aldus ING-topman Michel Tilmant. Volgens Tilmant behoeven het beloningsbeleid, onderwijs, belastingklimaat, de kwaliteit van het toezicht en de dienstverlening van de overheid in Nederland verbetering. De topman meent dat in Nederland wordt onderschat hoeveel hoofdkantoren als die van ING bijdragen aan de economie. `In de meeste landen weet men dat internationale ondernemingen voor veel werkgelegenheid zorgen. Zowel direct als indirect voor bijvoorbeeld advocaten en adviseurs. Dat besef moet ook hier doordringen
Nu verplaatst tilmant zichzelf maar omdat hij inziet toch niet helemaal capabel te zijn.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:18:43 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65423504
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar hij heeft natuurlijk wel een punt lijkt mij. De politiek moet gewoon nee zeggen tegen deze debiele deal. Eerst de aandeelhouders, dan de obligatiehouders en dan heel misschien en tegen een riant belang in de onderneming de belastingbetaler.
Ja mijn was ook niet afzeikend bedoeld maar had meer een samenzweerderig-ironisch toontje. Ik ben het helemaal eens met wat hij zegt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 16:22:49 #98
236264 crew  capricia
pi_65423676
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar haal je die gegevens vandaan capricia?
Daar had ik een tijdje geleden een topic over geopend:
Staatsschuld gaat fors omhoog in 2009

Ik had dat bericht gelezen en was eigenlijk best wel geschrokken van de toename van de staatsschuld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65424146
Ik ben op zijn Amerikaans maar eens wat Tweede Kamer fracties aan het aanschrijven.
quote:
Hallo meneer/mevrouw,

vandaag is er een tweede reddingsoperatie voor ING in gang gezet. De staat deelt voor 80 % mee in de verliezen die ING maakt als gevolg van afschrijvingen op zijn Alt-A hypotheken portefeuille (met een omvang van 35 miljard). Als 'tegenprestatie' belooft ING dat zij 25 miljard aan leningen zullen verstrekken tegen marktconforme voorwaarden, volgens mij is dat gewoon iets dat tot de kerntaken van een bank behoort, zeker tegen marktconforme voorwaarden. Een tegenprestatie zonder enige waarde dus! Het gaat dus gewoon om een miljardengift aan ING!

Een ander punt dat mij steekt is dat ING niet in eerste instantie gedwongen wordt te voorzien in zijn eigen bedrijfshuishouding. De aandeelhouder heeft al flinke klappen ontvangen, de obligatiehouder blijft echter volledig buiten schot. In plaats daar van spreekt men nu de belastingbetaler er op aan, een optie die mijns inziens alleen in het uiterste geval tot de mogelijkheden behoort.

Ik wil uw fractie, als VVD-stemmer, dan ook oproepen een motie in te dienen waarin deze reddingsoperatie wordt afgekeurd en alles in het werk te stellen deze tweede reddingsoperatie voor ING tegen te houden.

met vriendelijke groeten,

Bolkesteijn.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:33:29 #100
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_65424190
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Wie fouten maakt, moet boeten. En dat dit fouten van astronomische proporties zijn, betekent niet ineens dat boetedoening uit hoeft te blijven. Die lui hebben er ook al die jaren grof van geprofiteerd, op een bjna misdadige manier. Leer hen nu de andere kant van de medaille maar eens kennen.
Mwah. Van wat ik begrijp van de Alt-A hypotheken kun je in een normale economie gewoon verwachten dat die afbetaald worden. Om daar nu een bestuur op af te rekenen vind ik nogal makkelijk. Aan de andere kant ben ik het wel met je eens dat wanneer de geholpen bedrijven weer winst gaan maken een fors deel (al dan niet vrijwillig) terug moet vloeien naar de burger. Meer dan nu in de afspraken staat.

Al vind ik de voorwaarde dat ING 24 miljard moet uitlenen wel weer een goede zet. Wellicht dat dit de geldstroom weer op gang brengt.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 26 januari 2009 @ 16:49:42 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65424806
Jullie vergeten wel hoeveel belastinginkomsten de Nl-se staat de afgelopen 10 jaar van ING ontvangen heeft. Dat zulke wereldbanken in Nederland zitten levert heel veel kennis en geld op voor het land. ING komt wellicht nog sterker (tov de concurrentie) uit de kredietcrisis dan voorheen. Dat zijn in de toekomst honderdvoudig de huidige investeringen.
The End Times are wild
pi_65425090
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:49 schreef LXIV het volgende:
Jullie vergeten wel hoeveel belastinginkomsten de Nl-se staat de afgelopen 10 jaar van ING ontvangen heeft. Dat zulke wereldbanken in Nederland zitten levert heel veel kennis en geld op voor het land. ING komt wellicht nog sterker (tov de concurrentie) uit de kredietcrisis dan voorheen. Dat zijn in de toekomst honderdvoudig de huidige investeringen.
Nederland kan ING best missen hoor. ING heeft geen andere expertise in huis dan ABN-Amro of de Rabobank. Verder kan het mij ook geen fuck schelen hoe het gaat met Nederland of de Nederlandse economie. Ik wil geen inflatie, ik wil geen banken steunen die er een potje van gemaakt hebben ten kost van banken die wel weten hoe je een bank moet runnen en ik wil zo min mogelijk belasting betalen. Zo simpel is het gewoon.
  maandag 26 januari 2009 @ 17:01:25 #103
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65425286
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben op zijn Amerikaans maar eens wat Tweede Kamer fracties aan het aanschrijven.
[..]

Ook met Bolkesteijn ondertekend?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 26 januari 2009 @ 17:02:45 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65425345
Goed briefje wel, dat zouden er meer moeten doen.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 17:03:28 #105
236264 crew  capricia
pi_65425381
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nederland kan ING best missen hoor. ING heeft geen andere expertise in huis dan ABN-Amro of de Rabobank. Verder kan het mij ook geen fuck schelen hoe het gaat met Nederland of de Nederlandse economie. Ik wil geen inflatie, ik wil geen banken steunen die er een potje van gemaakt hebben ten kost van banken die wel weten hoe je een bank moet runnen en ik wil zo min mogelijk belasting betalen. Zo simpel is het gewoon.
Ik weet niet wat precies de gevolgen zouden zijn als we ING laten vallen.
Ik weet wel dat ik het onverantwoord vindt om de staatsschuld nog een keer te verdubbelen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65425610
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:01 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ook met Bolkesteijn ondertekend?
Nee, met m'n eigen naam natuurlijk. Anders schrikken ze.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 17:10:16 #107
236264 crew  capricia
pi_65425636
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, met m'n eigen naam natuurlijk. Anders schrikken ze.
Oh, is dat iemand anders dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65425681
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:03 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet wat precies de gevolgen zouden zijn als we ING laten vallen.
Nou, kijk ING failliet, daar ben ik nou ook weer niet op uit. Maar de voorwaarden voor staatssteun zouden veel scherper moeten zijn voor de banken. ING komt toch wel met hangende pootjes, er is dus geen enkele reden om niet bijvoorbeeld een groot belang in ING te eisen als staat.
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:02 schreef eleusis het volgende:
Goed briefje wel, dat zouden er meer moeten doen.
Ik heb het mailtje naar de fractievoorzitters gestuurd:

SGP: Dhr. Van der Vlies: mailto:b.vdvlies@tweedekamer.nl
CDA: Dhr. Van Geel: mailto:p.vgeel@tweedekamer.nl
PvdA: Mevr. Hamer: mailto:m.hamer@tweedekamer.nl
VVD: Dhr. Rutte: mailto:m.rutte@tweedekamer.nl
PVV: Dhr. Wilders: mailto:g.wilders@tweedekamer.nl

En verder ook nog naar een aantal kamerleden met Economische/Financiele zaken in hun portefeuille:

VVD: Dhr. Weekers: mailto:f.weekers@tweedekamer.nl
GL: Dhr. Vendrik: mailto:c.vendrik@tweedekamer.nl
SP: Dhr. Irrgang: mailto:e.irrgang@tweedekamer.nl

edit: Klikbaar gemaakt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bolkesteijn op 26-01-2009 17:25:59 ]
  maandag 26 januari 2009 @ 17:16:26 #109
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65425851
Ik ben het wel deels met de SP eens. Nationaliseren hoeft dan weer niet maar wat Bolkesteijn zegt, veel scherpere voorwaarden. Nederland zegt nu: Wij draaien wel op voor de Alt-A rotzooi en in ruil daarvoor gaan jullie geld uitlenen. Pardon?? het is een bank dat is hun 'core-business' bovendien marktconform. Dat zal wel betekenen dat ze in deze roerige tijden een hogere rente hanteren.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 26 januari 2009 @ 17:28:59 #110
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 26 januari 2009 @ 17:31:26 #111
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65426380
quote:
Jullie vergeten wel hoeveel belastinginkomsten de Nl-se staat de afgelopen 10 jaar van ING ontvangen heeft.
De grote multinationals kennende zal ook dat wel reuze meevallen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65426473
Ik erger me ook rot, ik doe bewust niet in aandelen omdat ik het gewoon teveel gokwerk vind, bovendien heb ik er het geld niet voor, omdat ik mijn geld liever in een koopwoning steek, welliswaar ook geen garantie tot winst, maar ik kan er nog altijd in wonen

Nu wordt ik indirect toch bij deze gokkerij betrokken, ik vraag me af of het cafe op de hoek, die part nog deel aan de crisis heeft ook kan rekenen op zulke onvoorwaardelijke steun.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 17:34:06 #113
236264 crew  capricia
pi_65426483
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:16 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik ben het wel deels met de SP eens. Nationaliseren hoeft dan weer niet maar wat Bolkesteijn zegt, veel scherpere voorwaarden. Nederland zegt nu: Wij draaien wel op voor de Alt-A rotzooi en in ruil daarvoor gaan jullie geld uitlenen. Pardon?? het is een bank dat is hun 'core-business' bovendien marktconform. Dat zal wel betekenen dat ze in deze roerige tijden een hogere rente hanteren.
Onze staatsschuld gaat omhoog omdat de Amerikanen hun eigen hypotheek-shit niet op orde hadden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65426497
Als beleggers zo euforisch reageren weet je dat Bos geen goede deal heeft gesloten.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 17:36:22 #115
236264 crew  capricia
pi_65426568
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:34 schreef pberends het volgende:
Als beleggers zo euforisch reageren weet je dat Bos geen goede deal heeft gesloten.
Ach, ik ben er wel blij mee...kan nu mijn aandeeltjes ING met winst weer kwijt..
Maar ben het met je eens hoor!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65426582
quote:
Nou, als ze het honderdvoudige gaan opbrengen, waarom schrijven ze dan geen nieuwe participaties uit? De mensen zouden wel gek zijn om zo een buitenkansje te laten lopen, en och beleggers hebben niet zoveel problemen om er geld voor te lenen, je zou immers wel een oen zijn als je geen geld leent om aandelen te kopen die zeker gaan renderen

Oja, LXIV, wel eens bedacht dat de nederlandse banken JUIST hier zitten omdat we hier veel kennis hebben over bankieren? Kwestie van oorzaak/gevolg omdraaien.
pi_65426610
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:34 schreef pberends het volgende:
Een PVDA'er die met geld om kan gaan
  maandag 26 januari 2009 @ 17:40:48 #118
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65426743
Hup jongens en meisjes, mailen aan die kamerleden!
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 17:42:13 #120
236264 crew  capricia
pi_65426753
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:40 schreef Drugshond het volgende:
Dit is het jaar van de Os.
Is dat een codewoord zodat iedereen nu zijn aandelen ING gaat dumpen?
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')