ey ik heb ook groene ogen! die zijn mooiquote:Op maandag 20 juli 2009 13:46 schreef bulbjes het volgende:
Hmm ik ken toch weer heel andere lijstjes met kenmerken voor Nieuwetijdskinderen hoor TS
Hier n hyve-je over regenboogkinderen, kristalkinderen, nieuwetijdskinderen, indigokinderen etcetera (hehehe): http://rainbowfromheaven.hyves.nl/ (staat ook een kenmerkenlijst op geloof ik, een iets minder psychedelische). Tja....ik zal helaas nooit een NTK of wat dan ook kunnen zijn aangezien ik geen helderblauwe ogen heb, en ook geen bruine
heb ik verdorie GROENE ogen, die zijn dus totaal betekenisloos he en je hebt er niks aan
![]()
Welk gevoel is dat, en waarom wordt het bevestigd? Op welke manier?quote:Op maandag 20 juli 2009 14:22 schreef _Led_ het volgende:
Als ik zo de foto's van de leden van die hyve doorbladert bevestigt 't wel een bepaald gevoel.
veel blauwe ogen !quote:Op maandag 20 juli 2009 14:27 schreef sjoep het volgende:
[..]
Welk gevoel is dat, en waarom wordt het bevestigd? Op welke manier?
En dat had je al gedacht? Of wat?quote:
Wil je niet vertellen wat je beeld was van nieuwetijdskinderen voor dat je die hyves zag en waarom je daarin bevestigd werd toen je die foto's zag?quote:
Heuh.. ben je nu ook ineens new age?quote:Op maandag 20 juli 2009 14:46 schreef Michielos het volgende:
Ikzelf ben een Indigo kind, dat weet ik wel.
Misschien geeft de Hyves aan wat voor een type spiritueel kind je bent?
Volgens mij komt het allemaal zo'n beetje op hetzelfde neer.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:45 schreef _Led_ het volgende:
Ik durf het risico niet meer te nemen.
Ontopic dus, nieuwetijdskinderen !
Wat is trouwens het verschil tussenRegenboog kinderen Indigo kinderen Nieuwetijds kinderen Kristal kinderen Sterren kinderen
?
Of is het een andere benaming voor hetzelfde idee ?
Het gegeven wat daar staat dat NTK (en regenboogkinderen en blabla) vaak heldere blauwe ogen hebben (of soms bruine) klopt ook wel met mijn eigen bevindingen, van de mensen die ik ken die NTK zijn of hoe we het ook willen noemen (van die mensen die heel gevoelig zijn en/ of wijs etc). Ik uitte alleen even mijn stiekeme egoistische ongenoegen eroverquote:
Tis een onderverdeling van soorten nieuwetijdskinderen of zo. Eerst had je de indigo's, die hebben de weg vrijgemaakt voor de NTK's, vervolgens maakten die weer de weg vrij voor de kristalkinderen, en nu hebben we dan de Regenboogkinderen.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:45 schreef _Led_ het volgende:
Ik durf het risico niet meer te nemen.
Ontopic dus, nieuwetijdskinderen !
Wat is trouwens het verschil tussenRegenboog kinderen Indigo kinderen Nieuwetijds kinderen Kristal kinderen Sterren kinderen
?
Of is het een andere benaming voor hetzelfde idee ?
quote:Hooggevoeligheid bij Regenboogkinderen
Regenboogkinderen zijn vaak te typeren als hooggevoelig (HSP, HSK). Ze kunnen extreem reageren op prikkels. Bijv.:
etiketjes in de kleding, dat schuurt op de gevoelige huid.
fel licht.
harde geluiden (bijv. in een klas).
drukke omgeving, bijv. een grote mensenmassa.
Ze kunnen zich helemaal in zichzelf terugtrekken, en bouwen een figuurlijke muur om zich heen. Of ze gaan zich afreageren, door zeer druk gedrag te vertonen. Schreeuwen, schoppen, slaan, driftbuien, kunnen dan aan de orde komen.
Samenvattend
Regenboogkinderen worden geboren als bijzonder wijze kinderen die ons heel vaak een spiegel zullen voorhouden. Door hun zeer gevoelige aard moeten ze beschermd worden tegen teveel prikkels van buitenaf. Ze zullen heel veel liefde en respect geven, mits ze zelf ook zo behandeld worden.
Er zitten wel een paar lekkere tussen hoor!quote:Op maandag 20 juli 2009 14:22 schreef _Led_ het volgende:
Als ik zo de foto's van de leden van die hyve doorbladert bevestigt 't wel een bepaald gevoel.
Nou, ik als Indigo help op fora mensen de waarheid ontdekken van het nieuwe bewustzijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:31 schreef SicSicSics het volgende:
Wat ik me wel afvraag he, wat hebben de Indigo kinderen bereikt zodat de NTK'ers geboren konden worden? Wat hebben de NTK'ers bereikt dat de Kristal kinders geboren konden worden? Etc.
Als je het plaatst in het licht dat zij ons moeten gaan begeleiden naar nieuwe tijden, lijkt het me meer te maken hebben met dat ze op een bepaalde leeftijd een bepaalde taak zouden kunnen uitvoeren.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:31 schreef SicSicSics het volgende:
Wat ik me wel afvraag he, wat hebben de Indigo kinderen bereikt zodat de NTK'ers geboren konden worden? Wat hebben de NTK'ers bereikt dat de Kristal kinders geboren konden worden? Etc.
Nice!quote:Op maandag 20 juli 2009 15:34 schreef _Led_ het volgende:
Nou, ik als Indigo help op fora mensen de waarheid ontdekken van het nieuwe bewustzijn.
Dit doe ik puur omdat ik voel dat dit van hogeraf mijn missie is - het onbaatzuchtig helpen van mensen met internet.
Dus daar krijgen we straks (Als ze allemaal compleet zijn?) duidelijker antwoord op.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:34 schreef sjoep het volgende:
Als je het plaatst in het licht dat zij ons moeten gaan begeleiden naar nieuwe tijden, lijkt het me meer te maken hebben met dat ze op een bepaalde leeftijd een bepaalde taak zouden kunnen uitvoeren.
Ik heb ook het idee dat het voor ouders is die een speciaal kind willen. Of niet willen horen dat hun kind authistisch isquote:Op maandag 20 juli 2009 15:50 schreef SicSicSics het volgende:
Zijn er verder eigenlijk ook niet westerse Indigo kinderen? En hebben die geen 'guidance counselling', Indigo boeken, Indigo summer camps en Indigo conferenties nodig om ons de weg te wijzen? Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een westerse verschijning is...
Ja, alhoewel ik niet altijd evenveel waardering krijg, sommige mensen staan nog niet open voor de bewustzijnsverandering.quote:
Ja duh, hoeveel negers ken jij met blauwe ogen ?quote:Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een westerse verschijning is...
Compleet?quote:Op maandag 20 juli 2009 15:50 schreef SicSicSics het volgende:
Dus daar krijgen we straks (Als ze allemaal compleet zijn?) duidelijker antwoord op.
Want?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Het nieuwe tijdskind pur sang
quote:Op maandag 20 juli 2009 15:11 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zie in dat kenmerkenlijstje echt een hele hoop dingen die ook te verklaren zijn als kenmerken van autisme...
[..]
Indigo's zijn meer de relschoppers geweest, die de bestaande normen en waarden omver schopten met veel kabaal. Meer op het gebied van maatschappij enzo. Daarna kwamen dan de NTK, waar die voor zorgden weet ik niet preciesquote:Op maandag 20 juli 2009 15:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik ook niet.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:03 schreef sjoep het volgende:
Compleet?![]()
Ik denk niet dat ze "de wereld gaan overnemen" o.i.d. hoor
De bestaande normen en waarden!?! Als in, de seksuele revolutie? Vrouwenrechten? De afbrokkeling van het Christendom? Of is het minder 'tastbaar'?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:24 schreef bulbjes het volgende:
Indigo's zijn meer de relschoppers geweest, die de bestaande normen en waarden omver schopten met veel kabaal. Meer op het gebied van maatschappij enzo. Daarna kwamen dan de NTK, waar die voor zorgden weet ik niet preciesZit een beetje tussen indigo en kristalkinderen etc in qua gedrag enzo en in ieder geval werden ze ook wel steeds gevoeliger. Indigo en NTK is wat meer ADHD dan autisme heb ik het idee, de generaties daarna dus net andersom.
En nu heb je dan de kristal- en regenboogkinderen en dat gaat allemaal wat zachter, of nouja die zitten op een zo hoog trillingsniveau dat ze veel te gevoelig zijn voor de wereld en veel te wereldvreemd en we moeten dan ook op eieren lopen in onze manier van benaderen, die hebben meer bescherming nodig enzo.
ZoietsEn uiteindelijk leidt het er allemaal toe dat ze ons leiden naar het nieuwe bewustzijn of dat nieuwe bewustzijn zelf al zijn.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef FatalException het volgende:
Herken jij je hierin:
- Je droomt vaak weg, en denkt eigenlijk nergens aan
- Vaak staar je voor je uit alsof je in een trance bent. Van wat er om je heen gebeurt merk je niks
- Je ervaart de realiteit vaak als een droomwereld, het lijkt niet echt
- Je ervaart dat de tijd niet klopt met jouw perceptie van de tijd
- Kijk naar een secondewijzer. Je hebt het idee dat een seconde langer duurt dan vroeger
- Je hebt een sterk rechtvaardigheidsgevoel
- Je bent gevoelig voor andermans pijn. Je voelt als het ware wat de ander voelt
- Als je in de spiegel kijkt, lijkt het of je naar een vreemde kijkt.
- Je stoort je aan hinderlijke geluiden, zoals bromtonen
- Je hebt bij absolute stilte een fluittoon in je hoofd, terwijl dit niet te wijten kan zijn aan harde muziek
- Je hebt behoefte aan rust
- Je bent geestelijk snel moe
- Je ervaart veel synchroniteiten (bijv. je ziet steeds dezelfde tijd op de klok, dezelfde getallen, of andere dingen die steeds terugkomen. Dingen die te toevalllig zijn)
- Je ervaart veel dé-ja-vu's, het gevoel dat je iets al eerder meegemaakt hebt
- Je hebt vaak een "valgevoel" in bed
Het kan ook zo zijn dat we een betere medische en psychologische kennis hebben verkregen en dus geleerd hebben dat er wel degelijk verschil zit tussen bepaalde syndromen, symptomen en aandoeningen(die we eerst altijd onder een kam scheren)en dat deze in grotere en in mindere mate kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:00 schreef nokwanda het volgende:
Is het ook niet zo dat men momenteel ook wel heel erg diagnosegeil is?
Het lijkt wel alsof er steeds meer mensen met een "stoornis" bij komen. Dat is natuurlijk niet zo, alleen wordt nu alles onder de loep genomen en is er steeds minder normaal. Het een beetje moeilijk hebben of een afwijkend gedachtengoed hebben is al snel abnormaal en dient onderdrukt of tenminste gediagnosticeerd te worden.
Misschien is juist DAT wel de stoornis. Maar dan niet die van het individu, maar die van de maatschappij.
Misschien wel, maar dat doet niks af aan de diagnoses an sich, enkel aan de artsen die verkeerde diagnoses stellen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:37 schreef nokwanda het volgende:
En toch zijn er ook veeeel meer misdiagnoses en veel kinderen die onnodig medicatie krijgen (naast een aantal die die medicatie weldegelijk terecht krijgen).
Eehm , je krijgt meestal pas hulp als het een beduidend lijden teweeg brengt of als de omgeving er dermate last van heeft dat er speciale hulp nodig is. Een dokter komt heus niet bij je aan de straat kloppen om je een stempel op te plakken ofzo hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:49 schreef nokwanda het volgende:
In mijn ervaring gata er veel mis. Maar ik vind ook echt dat men elkaar meer moet accepteren en minder snel iets abnormaal zou moeten vinden omdat ik het echt niet altijd in het voordeel van het individu acht om maar een stempel te hebben. Men denkt dat het alleen maar helpt om een betere begeleiding te krijgen, maar het is vaak ook een rugzak waar je nooit meer vanaf komt. Of een excuus om je te laten inmaken door de shit van het leven. We zijn allemaal lekker anders. Mag het alsjeblieft?
Zo moeten we ook allemaal een beugeltje en het liefst gelaserde oogjes.
Ye, maar dat is zoals ik al eerder aankaartte een gebrek bij die instanties en niet aan het diagnosesysteem of het hebben van een psychische aandoening of een ontwikkelingsstoornis. Anderzijds is de verscheidenheid hieraan juist goed, omdat er nu meer zorg op maat gegeven kan worden (behalve bij incompetentie). Vroeger was je gek, of niet gek en werd je weggestopt of uitgelachen. Doordat het breder uitgemeten is, wekt dit ook meer begrip op bij de medemens (ook dit is een voordeel van de verbreding van het medisch en psychisch classificatiesysteem).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:24 schreef nokwanda het volgende:
Misschien zie ik het in mijn omgeving heel vaak en zou een persoon ook al erg gebaat zijn bij simpelweg een aanpassing in levensstijl. Bijvoorbeeld: kinderen die het moeilijk hebben gehad in een vroege jeugd die nu ASP blijken te hebben volgens een kinderarts. Maar nu weet ik door mijn vorige werk toevallig van verschillende kinderartsen en door contacten met PGB-bureau's hoe dat vaak gaat. De ene instantie neemt heel makkelijk de (mis)diagnose van de andere over zonder verder te onderzoeken en de kennis over alles wat er aan de hand kan zijn is meestal niet bij die ene instantie aanwezig waardoor er eigenlijk maar iets geroepen wordt terwijl niet al het andere uitgesloten is en de behandeling voor dat ene nou ook bepaald niet je van het is.
Ik had wel van je verwacht dat je dat onzin zou vinden Schtoppelquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef M_Schtoppel het volgende:
Overigens, en dit zal onze lieve tunnelkijkers enorm verbazen, vind ik het begrip nieuwetjidskinderen ook dikke bullshit. Verzonnen door te zweverige lui uit de New Age hoek.
Kinderen moeten gewoon weer eens goed opgevoed worden. Maar da's een zijsprong.
Kinderen kunnen wel meer of mindere aanleg tot paranormaalheid hebben maar met het zogenaamde nieuwe tijdperk van Aquarius heeft dat geen drol te maken m.i.
Er zijn een paar mensen die er vet aan verdienen in die New age hoek. Op de manier waarop zij het brengen IS het gewoon ook vette crap.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef M_Schtoppel het volgende:
Overigens, en dit zal onze lieve tunnelkijkers enorm verbazen, vind ik het begrip nieuwetjidskinderen ook dikke bullshit. Verzonnen door te zweverige lui uit de New Age hoek.
Kinderen moeten gewoon weer eens goed opgevoed worden. Maar da's een zijsprong.
Kinderen kunnen wel meer of mindere aanleg tot paranormaalheid hebben maar met het zogenaamde nieuwe tijdperk van Aquarius heeft dat geen drol te maken m.i.
Uhuh, maar soms is het voor een omgeving wel fijn als een ADHD kind eindelijk medicijnen krijgt omdat het dan lekker rustig en meer aangepast is en in ons straatje past..... maar is het voor een kind zelf helemaal geen fijne medicatie (enerzijds, dan). Dat voelt zich misschien wel dood van binnen, depressief, lusteloos etc. (noem maar wat weet ik veel).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
Eehm , je krijgt meestal pas hulp als het een beduidend lijden teweeg brengt of als de omgeving er dermate last van heeft dat er speciale hulp nodig is. Een dokter komt heus niet bij je aan de straat kloppen om je een stempel op te plakken ofzo hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |