abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70927658
Wat een quatsch, jezus.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_71017109
Nieuwe brain-kinderen lijkt me soms een betere term. Van generatie op generatie veranderd het DNA en de chemische samenstelling tussen de oren. Kinderen gedragen zich anders omdat het brein anders werkt en dan heeft het gedrag te maken met het lichaam en met de hersens.

Het brein dat soms complexer lijkt te worden in sommige gevallen. ( sommige gevallen, niet in alle gevallen). De eerste generatie had bepaalde complexen en fouten en de laatste generatie is al helemaal "gestoord" te noemen als het aankomt op gezond verstand.

Ben meer en meer voorstander om het puur en alleen lichamelijk te bekijken laatste tijd. Kan het paranormaal bekijken waarbij de geest, het karma en nog meer gaat meespelen maar als het erop aankomt is en blijft het brein hetgeen dat waarneemt plus ervaringen opslaat.

Alles is chemisch en alles is hersens. Een gedachte die me "Bevalt". Bevallen op die manier dat ik me erin kan vinden. Laat een paranormaal persoon maar eens 30 kilometer hardlopen en praten, dan blijft er vrij weinig over om over te praten na die inspanning. Zo zijn er meer voorbeelden dat het brein de doorslaggevende factor is. Praten over paranormale dingen bedoel ik dus. Praten over spirituele zaken. Het lichaam dat denkt, de hersens die denken. Het lichaam dat denkt en is het lichaam moe dan blijft er niets meer over en valt alles weg. Net zoals alles wegvalt na de dood wanneer er niets meer in leven is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Topspin op 15-07-2009 22:45:39 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_71023116
Mama zegt dat ik heel speciaal ben
You know fuck all about heavy manners...
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:37:49 #104
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71041886
TopSpin, ik zie een paar goede zinnen en een hoop ongefundeerde uitspraken.

In welke zin wordt het brein complexer? En beter?

Om te beginnen
:-)
pi_71147928
Hmm ik ken toch weer heel andere lijstjes met kenmerken voor Nieuwetijdskinderen hoor TS

Hier n hyve-je over regenboogkinderen, kristalkinderen, nieuwetijdskinderen, indigokinderen etcetera (hehehe): http://rainbowfromheaven.hyves.nl/ (staat ook een kenmerkenlijst op geloof ik, een iets minder psychedelische ). Tja....ik zal helaas nooit een NTK of wat dan ook kunnen zijn aangezien ik geen helderblauwe ogen heb, en ook geen bruine heb ik verdorie GROENE ogen, die zijn dus totaal betekenisloos he en je hebt er niks aan

[ Bericht 11% gewijzigd door bulbjes op 20-07-2009 14:03:09 ]
  maandag 20 juli 2009 @ 14:16:15 #106
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71148934
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:46 schreef bulbjes het volgende:
Hmm ik ken toch weer heel andere lijstjes met kenmerken voor Nieuwetijdskinderen hoor TS

Hier n hyve-je over regenboogkinderen, kristalkinderen, nieuwetijdskinderen, indigokinderen etcetera (hehehe): http://rainbowfromheaven.hyves.nl/ (staat ook een kenmerkenlijst op geloof ik, een iets minder psychedelische ). Tja....ik zal helaas nooit een NTK of wat dan ook kunnen zijn aangezien ik geen helderblauwe ogen heb, en ook geen bruine heb ik verdorie GROENE ogen, die zijn dus totaal betekenisloos he en je hebt er niks aan
ey ik heb ook groene ogen! die zijn mooi
Die hyves is wel een erg mooie hyves. heel veel moeite voor gedaan
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 20 juli 2009 @ 14:22:35 #107
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71149127
Als ik zo de foto's van de leden van die hyve doorbladert bevestigt 't wel een bepaald gevoel.
zzz
  maandag 20 juli 2009 @ 14:27:30 #108
230727 sjoep
a new day!
pi_71149300
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:22 schreef _Led_ het volgende:
Als ik zo de foto's van de leden van die hyve doorbladert bevestigt 't wel een bepaald gevoel.
Welk gevoel is dat, en waarom wordt het bevestigd? Op welke manier?
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  maandag 20 juli 2009 @ 14:28:02 #109
31101 _Led_
pi_71149315
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:27 schreef sjoep het volgende:

[..]

Welk gevoel is dat, en waarom wordt het bevestigd? Op welke manier?
veel blauwe ogen !
zzz
  maandag 20 juli 2009 @ 14:29:04 #110
230727 sjoep
a new day!
pi_71149346
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

veel blauwe ogen !
En dat had je al gedacht? Of wat?
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_71149350
Hier t 'gangbare' lijstje voor kenmerken van nieuwetijdskinderen (ja ik weet het, ik verneuk dit topic weer door aan te komen met stomme lijstjes):

(ik vul m ff in :-p)

Ze huilen vaak als baby
Nee
Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
Nee
Ze benaderen alles vanuit hun emotie
Ehh he? Nee
Ze leven vanuit de eigen wijsheid
Nee
Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
Nee. Alleen als ik met iemand ergens ben en ik heb de indruk dat de ander er geen ruk meer aanvind, is het voor mij ook verpest want ik voel me dan schuldig tov die ander. Maar dat heeft meer te maken met dat ik zelf zo'n klein ikje ben en daardoor teveel aantrek aan wat anderen van me denken blabla.
Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
Beetje, niet echt denk ik, ben vrij egoistisch. Soms heb ik wel een wat groter rechtvaardigsheidsgevoel dan mensen om me heen, maar niet altijd, want ik ben namelijk ook erg lui dus soms vind ik het wel best. Ben wel vrij eerlijk en naief. Geloof wel graag in het goede van de mens en soms is het echt een teleurstelling dat alles alleen om geld en winst draait.
Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
Ja
Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken
Teruggetrokken, als kind dan. Als volwassene uit het zich in dat ik niet opval, niet snel zelf initiatieven durf te nemen, bang zijn wat anderen van me vinden en nooit doen wat ik zelf wil en een muur om me heen heb die zo groot is dat ik zelf niet eens meer bij mezelf kan.

Ze hebben moeite met de motoriek
Nee. Was al kind wel vrij houterig (maar dat lag misschien ook aan mn lengte/ postuur...en ik zat altijd 'teveel in mn hoofd'), gym was een van de vakken die ik haatte, en het heeft lang geduurd voor ik fatsoenlijk met mes en vork kon eten. Creatieve vakken waren ook niet mijn ding, bij mij hingen de lijmklodders altijd overal. Kwas niet zo netjes.
Ze zijn dromerig
Nee. Als kind een beetje. Is nu helemaal weg.
Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
Nee. Heel erg soms misschien dat ik een leuke ingeving heb. HEEL ERG SOMS
Ze reageren sterk intuļtief
Denk het niet
Ze hebben soms paranormale ervaringen
Nee
Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie
Ben wel altijd een ui geweest in rekenen, maar echt discalculie zal het ook wel weer niet zijn.
Ze hebben vaak voedselintoleranties
Nope
Ze hebben eczeem, allergieėn of andersoortige huidaandoeningen
Nah als kind paar keer vage eczeem gehad, en in mn pubertijd vage huiduitslag die heel lang bleef wat een paar keer terugkwam en waarvan de oorzaak niet echt bekend is . Nu heb ik alleen nog hooikoorts.
Ze hebben soms astma
Nee
Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariėr uit overtuiging
Eet weinig vlees maar ben geen vegetarier. En ik houd wel erg van de natuur, ik word echt vrolijk en meer rustig van bloemen, in de natuur zijn, de manier waarop de zon schijnt en de geur van de natuur. Maar wie heeft dat niet?? Sterke binding kan ik het dus niet noemen.
Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
Valt wel mee, mn sociale vaardigheden lopen alleen wat achter denk ik. Ja goed en ik kon dus pas op latere leeftijd op de juiste manier mn mes en vork vasthouden maar dat heb ik simpelweg ook nooit eerder geoefend :-p EDIT: oja ik liep trouwens ook pas erg laat als baby (anderhalf), maar brabbelde wel al snel (brabbelen dus he, niet het praten zelf, dat zal wel in gewoon normaal tempo zijn gegaan). Lag in mn bedje altijd voor me uit te brabbelen hebben mn ouders nog bandopnames van geloof ik hehe. Fietsen kon ik overigens pas toen ik 7 was.
Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden
Nee hooguit als kind of als puber een aantal keer. Heb wel aantal driftbuien gehad, echter: wie niet. Kon als kind wel soms vrij bazig en ongeduldig zijn tov van vriendinnetjes hehe.
Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen
Nee
Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig
Nope, nooit. Als kind een periode gehad dat ik last had van soort heimwee en umheimlich gevoel. Dan ging ik maar pianospelen enz om rustig te worden.
Ze zijn soms hoogbegaafd
Nee

[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 20-07-2009 14:42:30 ]
  maandag 20 juli 2009 @ 14:30:03 #112
31101 _Led_
pi_71149383
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:29 schreef sjoep het volgende:

[..]

En dat had je al gedacht? Of wat?
Laten we niet offtopic gaan.
zzz
  maandag 20 juli 2009 @ 14:36:45 #113
230727 sjoep
a new day!
pi_71149619
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Laten we niet offtopic gaan.
Wil je niet vertellen wat je beeld was van nieuwetijdskinderen voor dat je die hyves zag en waarom je daarin bevestigd werd toen je die foto's zag?
Wat vreemd dat je dan die uitspraak doet zeg...
Offtopic lijkt het me niet.
  maandag 20 juli 2009 @ 14:45:29 #114
31101 _Led_
pi_71149897
Ik durf het risico niet meer te nemen.

Ontopic dus, nieuwetijdskinderen !

Wat is trouwens het verschil tussen
  • Regenboog kinderen
  • Indigo kinderen
  • Nieuwetijds kinderen
  • Kristal kinderen
  • Sterren kinderen

?

Of is het een andere benaming voor hetzelfde idee ?

[ Bericht 7% gewijzigd door _Led_ op 20-07-2009 14:50:37 ]
  • zzz
      maandag 20 juli 2009 @ 14:46:49 #115
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71149938
    Ikzelf ben een Indigo kind, dat weet ik wel.
    Misschien geeft de Hyves aan wat voor een type spiritueel kind je bent?
      maandag 20 juli 2009 @ 14:47:37 #116
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71149967
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:46 schreef Michielos het volgende:
    Ikzelf ben een Indigo kind, dat weet ik wel.
    Misschien geeft de Hyves aan wat voor een type spiritueel kind je bent?
    Heuh.. ben je nu ook ineens new age?
    - Maybe O.D.B My Long Distance Family -
    "Computer says: no.."
    "Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
      maandag 20 juli 2009 @ 14:51:45 #117
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_71150096
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:45 schreef _Led_ het volgende:

• Regenboog kinderen
  • Indigo kinderen
  • Nieuwetijds kinderen
  • Kristal kinderen
  • Sterren kinderen

?

• Volgens mij komt het allemaal zo'n beetje op hetzelfde neer.
    Jammer trouwens dat je mijn vraag niet beantwoordt.
    pi_71150221
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

veel blauwe ogen !
    Het gegeven wat daar staat dat NTK (en regenboogkinderen en blabla) vaak heldere blauwe ogen hebben (of soms bruine) klopt ook wel met mijn eigen bevindingen, van de mensen die ik ken die NTK zijn of hoe we het ook willen noemen (van die mensen die heel gevoelig zijn en/ of wijs etc). Ik uitte alleen even mijn stiekeme egoistische ongenoegen erover
    pi_71150450
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:45 schreef _Led_ het volgende:

• Regenboog kinderen
  • Indigo kinderen
  • Nieuwetijds kinderen
  • Kristal kinderen
  • Sterren kinderen

?

• Tis een onderverdeling van soorten nieuwetijdskinderen of zo. Eerst had je de indigo's, die hebben de weg vrijgemaakt voor de NTK's, vervolgens maakten die weer de weg vrij voor de kristalkinderen, en nu hebben we dan de Regenboogkinderen.
    Je had dus eerst een periode waarin de indigo's geboren werden (volgens mij eind jaren 70/begin jaren 80), toen vanaf 1986 of 88 of zo kwamen dan de NTK's, vervolgens vanaf ergens jaren 90 dan weer kristalkinderen? en vanaf 2002 of zo? regenboogkinderen.
    Ze hebben allemaal overlappende kenmerken zoals heel gevoelig en wijs/ oude zielen maar allemaal net weer iets andere specifieke problemen/ kenmerken en specifieke missie.
    Indigo's/ NTK zijn volgens mij vaak ADHD'er, terwijl kristalkinderen van een hogere vibratie zouden komen en vaker autistischer zouden zijn of zo.

Oja en die kids zijn er allemaal om ons te helpen bij het overgaan naar een nieuw bewustzijn, of zijn ook het nieuwe bewustzijn.

Zoiets allemaal, ff in het kort (don't blame the messenger, ik citeer ook alleen maar wat ik gelezen heb op sites )
      maandag 20 juli 2009 @ 15:04:28 #120
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71150503
    Ik ben begin jaren 80(indigo), dus had ik goed gegokt. Het is een gave, ik weet het!
      maandag 20 juli 2009 @ 15:11:11 #121
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_71150717
    ik zie in dat kenmerkenlijstje echt een hele hoop dingen die ook te verklaren zijn als kenmerken van autisme...
    quote:
    Hooggevoeligheid bij Regenboogkinderen
    Regenboogkinderen zijn vaak te typeren als hooggevoelig (HSP, HSK). Ze kunnen extreem reageren op prikkels. Bijv.:

etiketjes in de kleding, dat schuurt op de gevoelige huid.
    fel licht.
    harde geluiden (bijv. in een klas).
    drukke omgeving, bijv. een grote mensenmassa.

Ze kunnen zich helemaal in zichzelf terugtrekken, en bouwen een figuurlijke muur om zich heen. Of ze gaan zich afreageren, door zeer druk gedrag te vertonen. Schreeuwen, schoppen, slaan, driftbuien, kunnen dan aan de orde komen.

Samenvattend
    Regenboogkinderen worden geboren als bijzonder wijze kinderen die ons heel vaak een spiegel zullen voorhouden. Door hun zeer gevoelige aard moeten ze beschermd worden tegen teveel prikkels van buitenaf. Ze zullen heel veel liefde en respect geven, mits ze zelf ook zo behandeld worden.
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      maandag 20 juli 2009 @ 15:31:29 #122
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_71151381
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:22 schreef _Led_ het volgende:
    Er zitten wel een paar lekkere tussen hoor! Sommige zijn ook te oud, die zijn NieuweTijdsBejaard!

Verder is het inderdaad ook veel van wat ik zou verwachten. Een hoop mensen die hun eigen voorspellingen en gevoelens aan het bevestigen zijn. Veel Elf fantasy fair bezoekers (Geen kritiek, ben er zelf ook geweest!), midden 40'ers die waarschijnlijk ook 20 Wicca boeken in de kast hebben staan en hier en daar de wat dikkige nerd die hoopt een vrouwtje te scoren als hij maar vaak genoeg ja en amen zegt en goed kan luisteren.

Op zich ook niet zo heel eerlijk om hier kritiek op te leveren. Ik denk dat er genoeg Indigo/ etc. kinderen zullen zijn die er niet stereotype uitzien en die absoluut niet bezig zijn met en waarschijnlijk geen flauw idee hebben dat ze er een zijn? En zich dus nooit voor zo'n Hyve aanmelden.

Wat ik me wel afvraag he, wat hebben de Indigo kinderen bereikt zodat de NTK'ers geboren konden worden? Wat hebben de NTK'ers bereikt dat de Kristal kinders geboren konden worden? Etc.
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:34:35 #123
    31101 _Led_
    pi_71151467
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:31 schreef SicSicSics het volgende:
    Wat ik me wel afvraag he, wat hebben de Indigo kinderen bereikt zodat de NTK'ers geboren konden worden? Wat hebben de NTK'ers bereikt dat de Kristal kinders geboren konden worden? Etc.
    Nou, ik als Indigo help op fora mensen de waarheid ontdekken van het nieuwe bewustzijn.
    Dit doe ik puur omdat ik voel dat dit van hogeraf mijn missie is - het onbaatzuchtig helpen van mensen.
    zzz
      maandag 20 juli 2009 @ 15:34:58 #124
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_71151475
    quote:
    Als je het plaatst in het licht dat zij ons moeten gaan begeleiden naar nieuwe tijden, lijkt het me meer te maken hebben met dat ze op een bepaalde leeftijd een bepaalde taak zouden kunnen uitvoeren.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:50:43 #125
    116015 SicSicSics
    pi_71151970
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:34 schreef _Led_ het volgende:
    Nou, ik als Indigo help op fora mensen de waarheid ontdekken van het nieuwe bewustzijn.
    Dit doe ik puur omdat ik voel dat dit van hogeraf mijn missie is - het onbaatzuchtig helpen van mensen met internet.
    Nice!
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:34 schreef sjoep het volgende:
    Als je het plaatst in het licht dat zij ons moeten gaan begeleiden naar nieuwe tijden, lijkt het me meer te maken hebben met dat ze op een bepaalde leeftijd een bepaalde taak zouden kunnen uitvoeren.
    Dus daar krijgen we straks (Als ze allemaal compleet zijn?) duidelijker antwoord op.

Zijn er verder eigenlijk ook niet westerse Indigo kinderen? En hebben die geen 'guidance counselling', Indigo boeken, Indigo summer camps en Indigo conferenties nodig om ons de weg te wijzen? Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een westerse verschijning is...
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      maandag 20 juli 2009 @ 15:57:17 #126
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_71152201
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:50 schreef SicSicSics het volgende:
    Zijn er verder eigenlijk ook niet westerse Indigo kinderen? En hebben die geen 'guidance counselling', Indigo boeken, Indigo summer camps en Indigo conferenties nodig om ons de weg te wijzen? Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een westerse verschijning is...
    Ik heb ook het idee dat het voor ouders is die een speciaal kind willen. Of niet willen horen dat hun kind authistisch is
    :-)
      maandag 20 juli 2009 @ 16:01:50 #127
    31101 _Led_
    pi_71152331
    quote:

[..]

Nice!
    Ja, alhoewel ik niet altijd evenveel waardering krijg, sommige mensen staan nog niet open voor de bewustzijnsverandering.
    quote:
    Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een westerse verschijning is...
    Ja duh, hoeveel negers ken jij met blauwe ogen ?
    zzz
    pi_71155350
    Ik herken me er in!

Lichtelijk, ik vraag me trouwens af waarom al die regeltjes gelden. Het lijkt wel een nymfomanisch geloof.
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
      maandag 20 juli 2009 @ 21:03:37 #129
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_71160406
    quote:
    Dus daar krijgen we straks (Als ze allemaal compleet zijn?) duidelijker antwoord op.
    Compleet?
    Ik denk niet dat ze "de wereld gaan overnemen" o.i.d. hoor
      maandag 20 juli 2009 @ 21:06:13 #130
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_71160492

Het nieuwe tijdskind pur sang
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      maandag 20 juli 2009 @ 21:09:39 #131
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_71160622
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
    [ afbeelding ]
    Het nieuwe tijdskind pur sang
    Want?
    Doe eens een argument, visie, mening o.i.d.?
    pi_71168169
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:11 schreef littledrummergirl het volgende:
    ik zie in dat kenmerkenlijstje echt een hele hoop dingen die ook te verklaren zijn als kenmerken van autisme...
    [..]

Idd dat is idd ook precies autisme, wat daar beschreven staat, tot in de laatste letter.

Nou zijn kristalkinderen en regenboogkinderen dan ook wel vaker autistisch dan nieuwetijdskinderen (want die zijn weer meer adhd, en als je daar de kenmerken van leest zie je daar dus ook veel adhd-verschijnselen in terug ).
    pi_71168232
    quote:

[..]

Indigo's zijn meer de relschoppers geweest, die de bestaande normen en waarden omver schopten met veel kabaal. Meer op het gebied van maatschappij enzo. Daarna kwamen dan de NTK, waar die voor zorgden weet ik niet precies Zit een beetje tussen indigo en kristalkinderen etc in qua gedrag enzo en in ieder geval werden ze ook wel steeds gevoeliger. Indigo en NTK is wat meer ADHD dan autisme heb ik het idee, de generaties daarna dus net andersom.

En nu heb je dan de kristal- en regenboogkinderen en dat gaat allemaal wat zachter, of nouja die zitten op een zo hoog trillingsniveau dat ze veel te gevoelig zijn voor de wereld en veel te wereldvreemd en we moeten dan ook op eieren lopen in onze manier van benaderen , die hebben meer bescherming nodig enzo.

Zoiets En uiteindelijk leidt het er allemaal toe dat ze ons leiden naar het nieuwe bewustzijn of dat nieuwe bewustzijn zelf al zijn.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 09:10:16 #134
    116015 SicSicSics
    pi_71170673
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 21:03 schreef sjoep het volgende:
    Compleet?
    Ik denk niet dat ze "de wereld gaan overnemen" o.i.d. hoor
    Nee, dat bedoelde ik ook niet. Ik zou alleen graag concreet zien wat het is/ wat ze doen. En aangezien ik uit je verhaal opmaakte dat iedereen een schakeltje kon zijn in een groter geheel begon ik over 'compleet.
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 01:24 schreef bulbjes het volgende:
    Indigo's zijn meer de relschoppers geweest, die de bestaande normen en waarden omver schopten met veel kabaal. Meer op het gebied van maatschappij enzo. Daarna kwamen dan de NTK, waar die voor zorgden weet ik niet precies Zit een beetje tussen indigo en kristalkinderen etc in qua gedrag enzo en in ieder geval werden ze ook wel steeds gevoeliger. Indigo en NTK is wat meer ADHD dan autisme heb ik het idee, de generaties daarna dus net andersom.

En nu heb je dan de kristal- en regenboogkinderen en dat gaat allemaal wat zachter, of nouja die zitten op een zo hoog trillingsniveau dat ze veel te gevoelig zijn voor de wereld en veel te wereldvreemd en we moeten dan ook op eieren lopen in onze manier van benaderen , die hebben meer bescherming nodig enzo.

Zoiets En uiteindelijk leidt het er allemaal toe dat ze ons leiden naar het nieuwe bewustzijn of dat nieuwe bewustzijn zelf al zijn.
    De bestaande normen en waarden!?! Als in, de seksuele revolutie? Vrouwenrechten? De afbrokkeling van het Christendom? Of is het minder 'tastbaar'?

Ik vind je verhaal wat onduidelijk en onsamenhangend eigenlijk!

Hoge trillingsniveau gevoelig? Als in een seismograaf of gaat het meer over emotionele 'trillingen'?
    Gevoelig voor 'de wereld'?
    Ze leiden ons naar een nieuw bewustzijn? Of ze zijn zelf het nieuwe bewustzijn?

Ik vind het vaag!

En mijn laatste vraag wordt ook een klein beetje genegeerd!

Zijn er ook indigo/ kristal/ regenboog Afrikanen/ Aziaten en Zuid-Amerikanen? Het lijkt nogal een Westers verschijnsel namelijk! Of zijn die mensen er wel, maar zijn die nog niet ingelicht?

Welke profeet is er eigenlijk mee begonnen? Wie heeft er eigenlijk de wijsheid (gehad) om kinderen op deze manier aan te wijzen? Vind ik ook nog wel interessant.
    Fine, fuck you then!
    pi_71178989
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef FatalException het volgende:
    Herken jij je hierin:

- Je droomt vaak weg, en denkt eigenlijk nergens aan
    - Vaak staar je voor je uit alsof je in een trance bent. Van wat er om je heen gebeurt merk je niks
    - Je ervaart de realiteit vaak als een droomwereld, het lijkt niet echt
    - Je ervaart dat de tijd niet klopt met jouw perceptie van de tijd
    - Kijk naar een secondewijzer. Je hebt het idee dat een seconde langer duurt dan vroeger
    - Je hebt een sterk rechtvaardigheidsgevoel
    - Je bent gevoelig voor andermans pijn. Je voelt als het ware wat de ander voelt
    - Als je in de spiegel kijkt, lijkt het of je naar een vreemde kijkt.
    - Je stoort je aan hinderlijke geluiden, zoals bromtonen
    - Je hebt bij absolute stilte een fluittoon in je hoofd, terwijl dit niet te wijten kan zijn aan harde muziek
    - Je hebt behoefte aan rust
    - Je bent geestelijk snel moe
    - Je ervaart veel synchroniteiten (bijv. je ziet steeds dezelfde tijd op de klok, dezelfde getallen, of andere dingen die steeds terugkomen. Dingen die te toevalllig zijn)
    - Je ervaart veel dé-ja-vu's, het gevoel dat je iets al eerder meegemaakt hebt
    - Je hebt vaak een "valgevoel" in bed

Zeker herken ik dit!
    Heb me heel lang zo gevoeld. Werd vervolgens op een ochtend wakker met een ambulance voor de deur, een dokter naast mijn bed met een dikke spuit in zijn hand en een heel erg bezorgde vriend.
    Heb maar gezegd dat het een grapje was dat ik zei dat de wereld helemaal niet echt was, en dat ik echt wel wist dat niet alles op hetzelfde moment gebeurde en dat we eigenlijk allemaal dood waren. Hij geloofde me gelukkig ( de sukkel), anders hadden ze me mooi afgevoerd.

Heb vervolgens nog maandenlang bovenstaande symptomen gehad maar antipsychotica doet wonderen.
    If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
    pi_71179048
    Ooh, ik vergeet het belangrijkste... ik kan nu het ondekt te hebben, prima leven met mijn autisme.
    If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
      dinsdag 21 juli 2009 @ 19:24:34 #137
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_71190208
    gewoon je linker hersenhelft laten amputeren, dn krijg je vanzelf alle 'kwaliteiten' in de OP
    pi_71191471
    Is het ook niet zo dat men momenteel ook wel heel erg diagnosegeil is?
    Het lijkt wel alsof er steeds meer mensen met een "stoornis" bij komen. Dat is natuurlijk niet zo, alleen wordt nu alles onder de loep genomen en is er steeds minder normaal. Het een beetje moeilijk hebben of een afwijkend gedachtengoed hebben is al snel abnormaal en dient onderdrukt of tenminste gediagnosticeerd te worden.
    Misschien is juist DAT wel de stoornis. Maar dan niet die van het individu, maar die van de maatschappij.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
      dinsdag 21 juli 2009 @ 20:11:39 #139
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71191881
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 20:00 schreef nokwanda het volgende:
    Is het ook niet zo dat men momenteel ook wel heel erg diagnosegeil is?
    Het lijkt wel alsof er steeds meer mensen met een "stoornis" bij komen. Dat is natuurlijk niet zo, alleen wordt nu alles onder de loep genomen en is er steeds minder normaal. Het een beetje moeilijk hebben of een afwijkend gedachtengoed hebben is al snel abnormaal en dient onderdrukt of tenminste gediagnosticeerd te worden.
    Misschien is juist DAT wel de stoornis. Maar dan niet die van het individu, maar die van de maatschappij.
    Het kan ook zo zijn dat we een betere medische en psychologische kennis hebben verkregen en dus geleerd hebben dat er wel degelijk verschil zit tussen bepaalde syndromen, symptomen en aandoeningen(die we eerst altijd onder een kam scheren)en dat deze in grotere en in mindere mate kunnen voorkomen.
    pi_71192927
    En toch zijn er ook veeeel meer misdiagnoses en veel kinderen die onnodig medicatie krijgen (naast een aantal die die medicatie weldegelijk terecht krijgen).
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      dinsdag 21 juli 2009 @ 20:40:17 #141
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71193037
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 20:37 schreef nokwanda het volgende:
    En toch zijn er ook veeeel meer misdiagnoses en veel kinderen die onnodig medicatie krijgen (naast een aantal die die medicatie weldegelijk terecht krijgen).
    Misschien wel, maar dat doet niks af aan de diagnoses an sich, enkel aan de artsen die verkeerde diagnoses stellen.
    Er zijn ook heel veel artsen die wel een juiste diagnose stellen
    pi_71193390
    In mijn ervaring gata er veel mis. Maar ik vind ook echt dat men elkaar meer moet accepteren en minder snel iets abnormaal zou moeten vinden omdat ik het echt niet altijd in het voordeel van het individu acht om maar een stempel te hebben. Men denkt dat het alleen maar helpt om een betere begeleiding te krijgen, maar het is vaak ook een rugzak waar je nooit meer vanaf komt. Of een excuus om je te laten inmaken door de shit van het leven. We zijn allemaal lekker anders. Mag het alsjeblieft?
    Zo moeten we ook allemaal een beugeltje en het liefst gelaserde oogjes.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      dinsdag 21 juli 2009 @ 20:53:03 #143
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71193520
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 20:49 schreef nokwanda het volgende:
    In mijn ervaring gata er veel mis. Maar ik vind ook echt dat men elkaar meer moet accepteren en minder snel iets abnormaal zou moeten vinden omdat ik het echt niet altijd in het voordeel van het individu acht om maar een stempel te hebben. Men denkt dat het alleen maar helpt om een betere begeleiding te krijgen, maar het is vaak ook een rugzak waar je nooit meer vanaf komt. Of een excuus om je te laten inmaken door de shit van het leven. We zijn allemaal lekker anders. Mag het alsjeblieft?
    Zo moeten we ook allemaal een beugeltje en het liefst gelaserde oogjes.
    Eehm , je krijgt meestal pas hulp als het een beduidend lijden teweeg brengt of als de omgeving er dermate last van heeft dat er speciale hulp nodig is. Een dokter komt heus niet bij je aan de straat kloppen om je een stempel op te plakken ofzo hoor
    pi_71194673
    Misschien zie ik het in mijn omgeving heel vaak en zou een persoon ook al erg gebaat zijn bij simpelweg een aanpassing in levensstijl. Bijvoorbeeld: kinderen die het moeilijk hebben gehad in een vroege jeugd die nu ASP blijken te hebben volgens een kinderarts. Maar nu weet ik door mijn vorige werk toevallig van verschillende kinderartsen en door contacten met PGB-bureau's hoe dat vaak gaat. De ene instantie neemt heel makkelijk de (mis)diagnose van de andere over zonder verder te onderzoeken en de kennis over alles wat er aan de hand kan zijn is meestal niet bij die ene instantie aanwezig waardoor er eigenlijk maar iets geroepen wordt terwijl niet al het andere uitgesloten is en de behandeling voor dat ene nou ook bepaald niet je van het is.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      dinsdag 21 juli 2009 @ 21:34:52 #145
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71195128
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 21:24 schreef nokwanda het volgende:
    Misschien zie ik het in mijn omgeving heel vaak en zou een persoon ook al erg gebaat zijn bij simpelweg een aanpassing in levensstijl. Bijvoorbeeld: kinderen die het moeilijk hebben gehad in een vroege jeugd die nu ASP blijken te hebben volgens een kinderarts. Maar nu weet ik door mijn vorige werk toevallig van verschillende kinderartsen en door contacten met PGB-bureau's hoe dat vaak gaat. De ene instantie neemt heel makkelijk de (mis)diagnose van de andere over zonder verder te onderzoeken en de kennis over alles wat er aan de hand kan zijn is meestal niet bij die ene instantie aanwezig waardoor er eigenlijk maar iets geroepen wordt terwijl niet al het andere uitgesloten is en de behandeling voor dat ene nou ook bepaald niet je van het is.
    Ye, maar dat is zoals ik al eerder aankaartte een gebrek bij die instanties en niet aan het diagnosesysteem of het hebben van een psychische aandoening of een ontwikkelingsstoornis. Anderzijds is de verscheidenheid hieraan juist goed, omdat er nu meer zorg op maat gegeven kan worden (behalve bij incompetentie). Vroeger was je gek, of niet gek en werd je weggestopt of uitgelachen. Doordat het breder uitgemeten is, wekt dit ook meer begrip op bij de medemens (ook dit is een voordeel van de verbreding van het medisch en psychisch classificatiesysteem).

Ik ben het met je eens dat er wek eens misverstanden ontstaan(pedagogen en psychologen letten overigens iets meer op opvoedingsklimaat en/of verandering in leefstijl dan een arts. Maar dit is een kwestie van het juiste dekseltje voor het potje) maar dit doet niks af aan de waarde van het classificeren van aandoeningen mijn inziens
      dinsdag 21 juli 2009 @ 22:22:40 #146
    47320 M_Schtoppel
    Go Onno go!
    pi_71197050
    Heb toevallig laatst een zeer interessante en uiterst kritische documentaire gezien waarin juist wordt gewaarschuwd voor de enorme wildgroei aan aandoeningen waaraan mensen zouden kunnen lijden. Was Amerikaans en de naam ben ik even kwijt.
    Gaap Goals rulezzz!
      dinsdag 21 juli 2009 @ 22:27:24 #147
    47320 M_Schtoppel
    Go Onno go!
    pi_71197239
    Overigens, en dit zal onze lieve tunnelkijkers enorm verbazen, vind ik het begrip nieuwetjidskinderen ook dikke bullshit. Verzonnen door te zweverige lui uit de New Age hoek.

Kinderen moeten gewoon weer eens goed opgevoed worden. Maar da's een zijsprong.

Kinderen kunnen wel meer of mindere aanleg tot paranormaalheid hebben maar met het zogenaamde nieuwe tijdperk van Aquarius heeft dat geen drol te maken m.i.
    Gaap Goals rulezzz!
      dinsdag 21 juli 2009 @ 22:29:38 #148
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71197328
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef M_Schtoppel het volgende:
    Overigens, en dit zal onze lieve tunnelkijkers enorm verbazen, vind ik het begrip nieuwetjidskinderen ook dikke bullshit. Verzonnen door te zweverige lui uit de New Age hoek.

Kinderen kunnen wel meer of mindere aanleg tot paranormaalheid hebben maar met het zogenaamde nieuwe tijdperk van Aquarius heeft dat geen drol te maken m.i.
    Ik had wel van je verwacht dat je dat onzin zou vinden Schtoppel Jij bent meer het type nuchtere believer (voor zover dat bestaat maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoelt ).
    pi_71197671
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef M_Schtoppel het volgende:

Er zijn een paar mensen die er vet aan verdienen in die New age hoek. Op de manier waarop zij het brengen IS het gewoon ook vette crap.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    pi_71213580
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 20:53 schreef Michielos het volgende:

[..]

Eehm , je krijgt meestal pas hulp als het een beduidend lijden teweeg brengt of als de omgeving er dermate last van heeft dat er speciale hulp nodig is. Een dokter komt heus niet bij je aan de straat kloppen om je een stempel op te plakken ofzo hoor
    Uhuh, maar soms is het voor een omgeving wel fijn als een ADHD kind eindelijk medicijnen krijgt omdat het dan lekker rustig en meer aangepast is en in ons straatje past..... maar is het voor een kind zelf helemaal geen fijne medicatie (enerzijds, dan). Dat voelt zich misschien wel dood van binnen, depressief, lusteloos etc. (noem maar wat weet ik veel).

Er zijn bijv. ook heel veel nadelige effecten bekend van Ritalin enz. (geloof trouwens dat er tegenwoordig steeds minder Ritalin ook werd gegeven maar meer een ander medicijn?).
    Natuurlijk heeft elk medicijn wel bijwerkingen, maar soms kun je je afvragen of het wel wenselijk is. Of de voordelen wel opwegen tegen de nadelen en of er geen andere manier is. Misschien dat wij ons toch een beetje meer moeten aanpassen aan het kind ipv het kind aan ons (alhoewel ik daar ook niet helemaal achter sta hoor ) en er is bijv ook bekend dat veel ADHD kinderen enorm baat hebben bij een goed dieet. Daar worden ze ook stukken minder druk van en voelen ze zich zelf ook beter, en das dan toch wenselijker dan medicatie die echt blijvende veranderingen in de hersenen teweeg brengt etc.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')