Hier t 'gangbare' lijstje voor kenmerken van nieuwetijdskinderen (ja ik weet het, ik verneuk dit topic weer door aan te komen met stomme lijstjes):
(ik vul m ff in :-p)
Ze huilen vaak als baby
NeeZe doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
NeeZe benaderen alles vanuit hun emotie
Ehh he? Nee Ze leven vanuit de eigen wijsheid
Nee Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
Nee. Alleen als ik met iemand ergens ben en ik heb de indruk dat de ander er geen ruk meer aanvind, is het voor mij ook verpest want ik voel me dan schuldig tov die ander. Maar dat heeft meer te maken met dat ik zelf zo'n klein ikje ben en daardoor teveel aantrek aan wat anderen van me denken blabla. Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
Beetje, niet echt denk ik, ben vrij egoistisch. Soms heb ik wel een wat groter rechtvaardigsheidsgevoel dan mensen om me heen, maar niet altijd, want ik ben namelijk ook erg lui dus soms vind ik het wel best. Ben wel vrij eerlijk en naief. Geloof wel graag in het goede van de mens en soms is het echt een teleurstelling dat alles alleen om geld en winst draait.
Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
Ja Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken
Teruggetrokken, als kind dan. Als volwassene uit het zich in dat ik niet opval, niet snel zelf initiatieven durf te nemen, bang zijn wat anderen van me vinden en nooit doen wat ik zelf wil en een muur om me heen heb die zo groot is dat ik zelf niet eens meer bij mezelf kan.
Ze hebben moeite met de motoriek
Nee. Was al kind wel vrij houterig (maar dat lag misschien ook aan mn lengte/ postuur...en ik zat altijd 'teveel in mn hoofd'), gym was een van de vakken die ik haatte, en het heeft lang geduurd voor ik fatsoenlijk met mes en vork kon eten. Creatieve vakken waren ook niet mijn ding, bij mij hingen de lijmklodders altijd overal. Kwas niet zo netjes. Ze zijn dromerig
Nee. Als kind een beetje. Is nu helemaal weg. Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
Nee. Heel erg soms misschien dat ik een leuke ingeving heb. HEEL ERG SOMSZe reageren sterk intuļtief
Denk het nietZe hebben soms paranormale ervaringen
NeeZe hebben soms dyslexie of dyscalculie
Ben wel altijd een ui geweest in rekenen, maar echt discalculie zal het ook wel weer niet zijn.Ze hebben vaak voedselintoleranties
NopeZe hebben eczeem, allergieėn of andersoortige huidaandoeningen
Nah als kind paar keer vage eczeem gehad, en in mn pubertijd vage huiduitslag die heel lang bleef wat een paar keer terugkwam en waarvan de oorzaak niet echt bekend is . Nu heb ik alleen nog hooikoorts. Ze hebben soms astma
NeeZe hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariėr uit overtuiging
Eet weinig vlees maar ben geen vegetarier. En ik houd wel erg van de natuur, ik word echt vrolijk en meer rustig van bloemen, in de natuur zijn, de manier waarop de zon schijnt en de geur van de natuur. Maar wie heeft dat niet?? Sterke binding kan ik het dus niet noemen. Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
Valt wel mee, mn sociale vaardigheden lopen alleen wat achter denk ik. Ja goed en ik kon dus pas op latere leeftijd op de juiste manier mn mes en vork vasthouden maar dat heb ik simpelweg ook nooit eerder geoefend :-p EDIT: oja ik liep trouwens ook pas erg laat als baby (anderhalf), maar brabbelde wel al snel (brabbelen dus he, niet het praten zelf, dat zal wel in gewoon normaal tempo zijn gegaan). Lag in mn bedje altijd voor me uit te brabbelen
hebben mn ouders nog bandopnames van geloof ik hehe. Fietsen kon ik overigens pas toen ik 7 was. Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden
Nee hooguit als kind of als puber een aantal keer. Heb wel aantal driftbuien gehad, echter: wie niet. Kon als kind wel soms vrij bazig en ongeduldig zijn tov van vriendinnetjes hehe. Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen
NeeZe hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig
Nope, nooit. Als kind een periode gehad dat ik last had van soort heimwee en umheimlich gevoel. Dan ging ik maar pianospelen enz om rustig te worden. Ze zijn soms hoogbegaafd
Nee[ Bericht 4% gewijzigd door bulbjes op 20-07-2009 14:42:30 ]