Ik vind dat ook een hele rare uitdrukking! Als je kind nergens om mag vragen weet je toch ook niet wat het wil? Of je moet het fijn vinden om je kind constant met vragen te bestoken. Hier mogen ze overal om vragen, als het niet mag zeg ik gewoon nee en dat wordt door Dylan dan, Quinten gooit zijn peuterpuberteit in de strijd eigenlijk ook altijd geaccepteerd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:52 schreef Leah het volgende:
Maar waarom mag je eik niet ergens om vragen? Ik vind dat eigenlijk zo gek. Ik doe/deed het ook hoor. "Kindertjes die vragen worden overgeslagen."
Dit, en ik zou speciaal voor dit soort gevallen een stapeltje kleur/knutselplaten inslaan om het kindje tóch wat mee te kunnen gevenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zou tegen het andere kind hebben gezegd dat kindlief de tekening toch niet af kon staan, en een nieuwe beloven voor de andere dag.
Dan, als eigen kind weer afgekoeld was, een praatje maken over beloftes maken en nakomen en een tekening speciaal voor het vriendinnetje laten maken en die de volgende dag (of volgende keer dat ze elkaar zien) geven.
Het gaat op zo'n moment dan echt om die tekening, niet om een kopie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:51 schreef Lente_ninja het volgende:
Sugar, heb je een scanner en een kleurenprinter? Was het geen idee geweest om een kopie van de tekening te maken?
Wat stom eigenlijk als dat kind er gewoon netjes om vraagtquote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik was laatst in een supermarkt waar een kind keurig vroeg om een plakje worst en die mevrouw hem toe begon te snauwen met 'kinderen die vragen'... heb hem maar even afgemaakt met 'krijgen gewoon antwoord'. Ik vind er echt niets onwenselijks aan als een kind er gewoon netjes om vraagt.
Daar heb je gelijk in, maar het was meer voor dat andere kind, zodat die zich misschien minder schuldig zou voelen ofzo. Afspraak is afspraak, maar ik zou het ook weer zo sneu vinden voor dat vriendinnetje als die meteen door Maria gezien zou worden als 'die tekeningen pikker', hoe onterecht dat ook is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:01 schreef bixister het volgende:
ja, en al had ze een kleurenkopieerapparaat, kinderen moeten er ook mee leren omgaan dat ze soms iets niet krijgen, ook al willen ze het nog zo graag. 1 van de 2 had gewoon pech.
Wat goed dat het nu netjes is opgelost!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:21 schreef Sugar het volgende:
Vanochtend heeft ze wel zelf een nieuwe tekening gemaakt, dat wilde ze na één keer voorstellen (door mij) wel. En ze zei zelf: wil jij sorry op een briefje schrijven, dan kan ik het naschrijven bij de tekening. Dat was wel oké dus.
Ja dat is helemaal onbegonnen werk ja. Hoe ver wil je het laten gaan en wanneer grijp je in lijkt me in deze heel moeilijk omdat je toch de ander ermee ehm, niet voor het hoofd stoot of beledigt ofzo maar ehm... kan er niet opkomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:05 schreef sjak het volgende:
Goed opgelost Sjoeg! Lief van Maria dat ze sorry wilde schrijven.
Nou huup-huup, daar noem je er een. Ik zou wel zeggen dat ze het van mij mocht tegen die man. Verder zou ik er niet al te veel op ingaan. Ik loop er een paar meter achter dus ik heb dan snel genoeg ingegrepen. Moeilijker vind ik deze discussie als het gaat over ouders, vriendinnen etc die een andere mening erop nahouden en je kind (of mij dan) gaan corrigeren.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:21 schreef huuphuup het volgende:
Of zoals het voorbeeld van Miss_Dynastie, als zoiets gebeurd. Laat je het gaan of grijp je in en laat je je kind weten dat hij/zij niets verkeerds heeft gedaan?
Kan je het ze echt kwalijk nemen? Het is (helaas) namelijk vaak wel zo. Wel bot als mensen je daar op straat op aan spreken, maar degene die dat niet doen, zullen het zeker weten wel denken. Zeker als je er jong uitziet voor je leeftijd (of het kind juist oud voor haar leeftijd). Doe je niets aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:18 schreef MamsX het volgende:
[..]
Nu ben ik zelf een jonge mama. Ik ben 21
En het commentaar wat ik op straat te horen krijg is zo bizar.
Ze gaan er allemaal van uit dat ik geen contact heb met de vader, bij mijn moeder woon etc
Eerlijk is eerlijk, hij is wel scherpquote:En natuurlijk de vraag: Ongelukje..![]()
Waarop ik nu maar reply met, nee een meisje![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |