Wist niet dat die er was, ik ben geen vaste OUD-bezoeker...quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:19 schreef dutchie het volgende:
Och wat sneu voor het ventje. Allemaal sterkte weer.
dit had natuurlijk wel 'gewoon' in het babietjes-topic gekund hč? dan was het vanzelf in het update-topic gekomen
Als we wisten wat dat was hadden we er misschien wel aan gedacht...quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:12 schreef Bamba het volgende:
Hebben ze al eens gedacht aan een malrotatie?
Inmiddels wat info gevonden en de klachten lijken er verdomd veel op. Ik zal het morgen eens aankaarten, bedankt!quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Als we wisten wat dat was hadden we er misschien wel aan gedacht...
Categorie: steekje-onder-water?quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:19 schreef dutchie het volgende:
dit had natuurlijk wel 'gewoon' in het babietjes-topic gekund hč? dan was het vanzelf in het update-topic gekomen
volgens mij niet hoor. meer categorie 'oud mod bloed kruipt waar 't niet gaan kan'quote:
Ik had het woord onthouden en het idd nog even aangekaart. Om dit uit te sluiten, heeft hij ook een bariumpapje gehad tijdens de foto's. Hieruit bleek dat hij hier geen last van heeft. Nee, het gaat steeds meer lijken op Hirschsprung...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:12 schreef Bamba het volgende:
.Heb je toevallig nog gevraagd over die malrotatie?
Ik snapte er ook niks van. Toen ik er wat van zei, gaf dat mens me zelfs nog een grote bek toe. Ze vroeg:"Wat denk jezelf?" Ikke:quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:37 schreef kissa het volgende:
![]()
Zo'n jong (en ziek) kindje vastbinden aan het bed? Om hem te kalmeren?
Ik zou dit aankaarten en een fatsoenlijke uitleg eisen. Ze kunnen toch niet zomaar je pasgeboren baby vastbinden en je dan afsnauwen als je wil weten waaromquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:21 schreef Djeez het volgende:
Ik snapte er ook niks van. Toen ik er wat van zei, gaf dat mens me zelfs nog een grote bek toe. Ze vroeg:"Wat denk jezelf?" Ikke:![]()
Tyler lag met banden om zijn polsen, die weer aan het bed werden vastgemaakt. Volgens verpleegkundige die ik net voor het slapengaan heb gebeld, is het omdat hij anders de sonde en het infuus lostrekt. Verder gaat het redelijk met hem. Hij slaapt erg veel, en meldt zich alleen voor de flesjes. Ook spuugt hij sinds vanavond weer wat meer. Als Ingrid en vooral Kim morgen wat beter zijn, gaan we wel heen morgen. Maar als ze morgen nog niet lekker zijn, is het beter om nog even een dag te rusten zei ze.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:26 schreef Ynske het volgende:
Over dat vastbinden... lag hij met een strak dekentje of echt met woelbanden?
veel beterschap voor Ingrid, Kim en Tyler.
niet dat ik er verder wat vanaf weet, maar zou t niet mogelijk zijn dat ze m inbakeren?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:31 schreef Djeez het volgende:
[..]
Tyler lag met banden om zijn polsen, die weer aan het bed werden vastgemaakt. Volgens verpleegkundige die ik net voor het slapengaan heb gebeld, is het omdat hij anders de sonde en het infuus lostrekt. Verder gaat het redelijk met hem. Hij slaapt erg veel, en meldt zich alleen voor de flesjes. Ook spuugt hij sinds vanavond weer wat meer. Als Ingrid en vooral Kim morgen wat beter zijn, gaan we wel heen morgen. Maar als ze morgen nog niet lekker zijn, is het beter om nog even een dag te rusten zei ze.
ok, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:37 schreef p_iglet het volgende:
Je kan met infuusjes en sondes heel moeilijk inbakeren.
als je het op deze manier leest, klinkt het iig een stuk prettiger. het is ook wel begrijpelijkquote:Het ziet er heel vervelend uit zo'n vastgebonden kleintje maar soms kan het niet anders. Ze binden als het goed is ook niet super straks vast of met handboeien, maar met zachte polsbandjes met klittenband met wat speling erop zodat hij wel iets kan bewegen maar niet bij de slangen kan. Ze doen dat hopelijk ook niet 24 uur per dag, maar alleen als er geen begeleiding in de buurt is die in de gaten kan houden dat er niets losgetrokken wordt.
Hebben jullie daar toestemming voor gegeven?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:31 schreef Djeez het volgende:
[..]
Tyler lag met banden om zijn polsen, die weer aan het bed werden vastgemaakt. Volgens verpleegkundige die ik net voor het slapengaan heb gebeld, is het omdat hij anders de sonde en het infuus lostrekt.
Nee, we hebben daar inderdaad geen toestemming voor gegeven. We waren te verbouwereerd ook om er iets van te zeggen, zeker toen dat mens ons afblafte.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hebben jullie daar toestemming voor gegeven?
Zo nee, dan mag dit niet.
Niet alles "mag" zomaar.
Even aankaarten daar Djeez, jullie maken enorm veel door, en verplegend personeel zal en moet daar begrip voor hebben en altijd en eeuwig wat ze ook doen met de ouders overleggen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:43 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, we hebben daar inderdaad geen toestemming voor gegeven. We waren te verbouwereerd ook om er iets van te zeggen, zeker toen dat mens ons afblafte.
Dan had ik het dus nooit gelezen, want niet iedereen op fok leest standaard mee in baby-topicsquote:Op donderdag 22 januari 2009 17:19 schreef dutchie het volgende:
Jup, dat dus.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:54 schreef Isabeau het volgende:
Nu lees ik dat Kim ook ziek is! Arm kind, ook beterschap voor Kim.
En dat 'vastbinden' zal wel in het belang van Tyler zijn, dus ik zou me daar niet zo druk over maken. Neemt niet weg dat verpleegkundigen het dan nog wel fatsoenlijk en begrijpelijk moeten uitleggen aan de ouders en dat 'afbekken' al helemaal idioot is natuurlijk!
vooral blijven doen! heb me zo vaak verbaasd dat er totaal geen uitleg wordt gegevenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef yvonne het volgende:
Ik moet er zelfs artsen op wijzen dat ze moeten uitleggen en overleggen
(off topic)quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik moet er zelfs artsen op wijzen dat ze moeten uitleggen en overleggen
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik snapte er ook niks van. Toen ik er wat van zei, gaf dat mens me zelfs nog een grote bek toe. Ze vroeg:"Wat denk jezelf?" Ikke:![]()
Ergens heb ik een beetje het "wie zaait, zal oogsten"quote:Op zondag 25 januari 2009 12:01 schreef Vivi het volgende:
[..]Was wat voor mij geweest...
.
Ik had zoiets gezegd als: :"Wat IK denk? IK denk dat u een ander beroep had moeten kiezen als u niet op een normale manier uitleg kan geven aan patienten en vooral een totaal gebrek schijnt te hebben aan empatisch vermogen. Verder vind ik dit een treffend voorbeeld van "" Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden". En ik ga nu even contact opnemen met uw meerdere om mijn vraag wél op een normale manier beantwoord te krijgen".
ik kon me niet helemaal aan dezelfde indruk onttrekken ja...quote:Op zondag 25 januari 2009 13:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ergens heb ik een beetje het "wie zaait, zal oogsten"Als Djeez in het ziekenhuis dezelfde toon gebruikt als hier zo op het forum, kan ik me voorstellen dat ze niet altijd meer poeslief terugdoen
Waar slaat dat nu weer op?!quote:Op zondag 25 januari 2009 13:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ergens heb ik een beetje het "wie zaait, zal oogsten"Als Djeez in het ziekenhuis dezelfde toon gebruikt als hier zo op het forum, kan ik me voorstellen dat ze niet altijd meer poeslief terugdoen
Vrouw en dochter zijn ziek.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:51 schreef sjak het volgende:
Waarom ga jij eigenlijk niet alleen daarheen Djeez?
Ja en? Hij werkt ook en dan redden ze zich ook zonder hem. Ik begrijp wel dat ze het misschien fijn vinden als hij thuis is maar Tyler kan die extra knuffel ook wel gebruiken. En daarna gaat hij toch gewoon weer naar huis, naar vrouw en dochter.quote:
Ik kan het niet. Net had Ingrid mijn hulp al nodig na het douchen, omdat ze stond te trillen op haar benen. Ze kon namelijk ieder moment flauwvallen. Daarnaast vond de verpleging het een goed idee als ik thuisbleef om beide zieke vrouwen te verzorgen.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:51 schreef sjak het volgende:
Waarom ga jij eigenlijk niet alleen daarheen Djeez?
Nee, dit kan ws niet, omdat ze vrijdag onder algehele narcose wordt geopereerdquote:Op zondag 25 januari 2009 14:06 schreef sjak het volgende:
OK, wat vervelend. Heeft Ingrid inmiddels al wat AB gekregen van de huisarts?
Schoonouders zijn beide ziek, griep heerst. Mijn ouders wonen ver weg, dus dat gaat ook niet makkelijk. Maar morgen proberen we de schade in te halen door er zo lang mogelijk te zijn!quote:Op zondag 25 januari 2009 14:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Kan er helemaal niemand inspringen, djeez? Schoonouders bijv.? Jammer dat ik niet in de buurt woon, dan had ik even op de dames 'gepast'...
He sjips, da's jammer dan inderdaad. Niet schuldig voelen he, wat niet gaat, gaat gewoon niet.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Schoonouders zijn beide ziek, griep heerst. Mijn ouders wonen ver weg, dus dat gaat ook niet makkelijk. Maar morgen proberen we de schade in te halen door er zo lang mogelijk te zijn!
Heel fijn om te lezen.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Trouwens we zijn heel blij dat de ruzie van toen met mijn ouders is opgelost. Uitgepraat en het is nu duidelijk dat we het echt niet negatief bedoelden. Ze waren ook boos op sommige reacties van hier, maar dat kunnen wij niet helpen. En wij hebben sommige dingen misschien gezegd wat we beter niet hadden moet zeggen. We gaan gelukkig weer normaal, als vanouds met elkaar om. Wilde ik nog even kwijt. Hoeft verder geen discussie meer te worden ofzo. Gewoon een mededeling.
Helaas staat er een wachtlijst voor. Maar ik kan morgen natuurlijk de huisarts even bellen of afspraak maken.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:06 schreef livelink het volgende:
Dat het is bijgelegd met je ouders is zeker goed nieuws, Ingrid. Ik hoopte er al op toen ik las dat je met je vader naar het ziekenhuis was gegaan voor Tyler.
Kan je niet vragen of jouw curretage een beetje naar voren kan worden geschoven onder deze omstandigheden? Vrijdag is nog zo'n eind weg en die buikpijn en het bijna flauwvallen is natuurlijk een slecht teken. Misschien toch nog even heel duidelijk aangeven bij de huisarts dat je zoveel klachten hebt?
Sjak, wat hamer jij toch op die AB?? Is al bekend dat Ingrid een bacteriële infectie heeft dan? Want voor een virus heeft het gewoon niet eens zin.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:06 schreef sjak het volgende:
OK, wat vervelend. Heeft Ingrid inmiddels al wat AB gekregen van de huisarts?
Als ik het zo hoor zou ik de gyn maar eens gaan bellen!quote:Op zondag 25 januari 2009 14:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
Volgens mij is de koorts sinds vannacht weg. Ik voel iig niet warm aan.
Ik vraag me toch af of het mijn buik te maken heeft. Krijg er steeds meer last van. Bah, ik baal er zo van. Ben ik ook eens ziek, is het meteen goed raak.
ik ook..quote:Op maandag 26 januari 2009 09:19 schreef moussy het volgende:
[..]
Als ik het zo hoor zou ik de gyn maar eens gaan bellen!
Dit dus! Kom op Ingrid, geen risico lopen en laat je niet afschepen, het is wel JOUW lijf en huisartsen doen m.i. maar al te vaak lekker makkelijk als dat ze het beste uitkomt.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:47 schreef Bamba het volgende:
Maar Ingrid, voor hetzelfde geld heb je een onsteking te pakken..Dan wordt het opeens wel spoed hoor en dan kun je wel snel geholpen worden (zelfs een paar uur later al) en je klachten klinken toch wel serieus hoor..Heb je wel naar de huisarts gebeld vannochtend? Ik zou gewoon op aandringen dat ze je nog een keer nakijken hoor!!
Kom op zeg, je moet idd achter je kinderen aan, maar ook achter jezelf! Bel die gyn zeg dat je klachten erger geworden zijn, daar heb je geen huisarts voor nodig, dit is gewoon niet normaal, die buikpijn en alles.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Owlet, ik bedoel dat hij het niet voor elkaar kan krijgen dat de curretage eerder kan.
Nu snel achter Kim aan, want die zie ik voorbij racen met een zakje met brood.
Nou inderdaad, de anesthesist zei nog tegen me, ga maar lekker uitrusten, dan ben je fit voor de operatie.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
Jemig Djeez en Ingrid, wat klinkt het vreselijk zorgwekkend allemaal zeg.
Sterkte, en hopelijk knappen jullie zelf lichamelijk snel op, maar je krijgt er zo ook neit de rust voor natuurlijk.
Ik denk aan jullie hoor!
Mocht je je heel beroerd gaan voelen ben de dokterpost.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik zal morgen de gyn bellen.
Dat doe ik zeker! Gelukkig heb ik sinds gisteren geen koorts meer.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:46 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Mocht je je heel beroerd gaan voelen ben de dokterpost.
Waarschijnlijk niet inderdaadquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, bijvoorbeeld. Want als jij echt DE griep hebt die nu rond waart vraag ik me af of jij morgen weer fit zult zijn.
Ja dus Sjak.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:19 schreef Djeez het volgende:
Vandaag zijn met met z'n drietjes dan ook naar de huisarts geweest.
voor dat hoesten, (hier al dik 3 maand) hielp tussistinsyroop goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, hij kon niks doen voor me. Ik ben nu nog wel flink aan het hoesten, erg irritant. Ik hoest mezelf wakker, dus slaap slecht. En verder gewoon verkouden. Gelukkig geen koorts meer gehad. En de buikpijn komt en gaat.
Je kunt wat codeine nemen, dat dempt de hoestprikkel. Als je maar zorgt dat je die niet meer neemt 24 uur voor je geopereerd wordt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, hij kon niks doen voor me. Ik ben nu nog wel flink aan het hoesten, erg irritant. Ik hoest mezelf wakker, dus slaap slecht. En verder gewoon verkouden. Gelukkig geen koorts meer gehad. En de buikpijn komt en gaat.
Nee, ik had eerst kriebelhoest, daarvoor hoestdrank opgehaald. en wat denk je, ga ik daar ineens van slijm ophoesten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
voor dat hoesten, (hier al dik 3 maand) hielp tussistinsyroop goed.
pak je daar ook wat voor?
Codeine had ik toevallig nog. Gisteren geprobeerd, maar hielp bar weinig.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je kunt wat codeine nemen, dat dempt de hoestprikkel. Als je maar zorgt dat je die niet meer neemt 24 uur voor je geopereerd wordt.
Verder zit het wel erg tegen allemaal zeg!! Arme Tyler. En jullie allemaal aan de griep! jemig.
Ik hoop vooral dat Tyler ernstig snel opknapt en dat ze nu eindelijk een goede behandeling kunnen gaan inzetten. Met die griep van jullie komt het op den duur wel weer goed, maar het is wel erg lastig dat die nu net op dit moment de kop opsteekt.
Hopelijk kun je morgen met je ouders naar Tyler Ingrid.
Sterkte allen!!!!!
die tussistin is homeopatisch voor vastzittende en kriebelhoest, misschien helpt t je een beetjequote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nee, ik had eerst kriebelhoest, daarvoor hoestdrank opgehaald. en wat denk je, ga ik daar ineens van slijm ophoesten.
stom nee, je hebt gewoon minder weerstand nu, t is allemaal niets wat jullie in korte tijd te verwerken hebben. hooguit erg lastigquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Codeine had ik toevallig nog. Gisteren geprobeerd, maar hielp bar weinig.
Stom he dat we juist nu griep krijgen.
O nee, dat wist ik niet? Nu is het dik een jaar geleden dat ik in Nederland was, maar toen heb ik toch echt een voorraadje ingeslagen, omdat het hier 5x zo duur is. En dat was zonder recept hoor. Ik sla altijd een voorraadje in van wat nuttige medicijnen als ik in Nederland ben. Ze vragen hier voor 12 paracetamol al 2,97 euro.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:07 schreef Brighteyes het volgende:
Codeine is hier niet vrij verkrijgbaar dacht ik ElizabetR.
Oh, dan ben ik waarschijnlijk abuis hoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
O nee? Nu is het dik een jaar geleden dat ik in Nederland was, maar toen heb ik toch echt een voorraadje ingeslagen, omdat het hier 5x zo duur is. En dat was zonder recept hoor. Ik sla altijd een voorraadje in van wat nuttige medicijnen als ik in Nederland ben. Ze vragen hier voor 12 paracetamol al 2,97 euro.
Maar afijn, da's offtopic.
Daarom nog een dikke kus voor Ingrid
Zal morgen eens kijken bij de apotheek of da.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
die tussistin is homeopatisch voor vastzittende en kriebelhoest, misschien helpt t je een beetje
je kunt paracetamol met codeine zonder recept krijgen bij de apotheek. ze hebben het ook bij de kruitvatquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:07 schreef Brighteyes het volgende:
Codeine is hier niet vrij verkrijgbaar dacht ik ElizabetR.
hier zelfs bij de AHquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
je kunt paracetamol met codeine zonder recept krijgen bij de apotheek. ze hebben het ook bij de kruitvat
Sja, dan weet ik het ook niet meer hoor. Ik neem altijd codeine, miconazolnitraat, fluimucil (die kun je ook halen Ingrid, is slijmoplossend), paracetamol met coffeine, ibuprofen en ordinaire vitamine-C pillen mee uit Nederland. En ik heb echt geen recept nodig??quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:13 schreef Lois het volgende:
Codeine is hier op recept, coffeine echter niet.
Noscapine wordt ook aan kinderen voorgeschreven door de huisarts als ze te jong zijn voor codeine, dus dat zal ook wel echt helpen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef Isabeau het volgende:
Codeine is het enige dat helpt tegen hoesten, de rest is placebo. Beterschap allemaal hoor
Dit is bij mij ook een wondermiddel voor kriebelhoest!!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:31 schreef Leah het volgende:
Ingrid, wat ook heel goed helpt is Noscapect. Kun je gewoon bij het Kruidvat oid kopen, werkt als een tierelier bij kriebelhoest. Kan geen kwaad, ik mocht het in de zwangerschap gewoon slikken.
Sterkte ermee, ziek en slaapgebrek konden jullie er nu net niet bij hebben hé?
Ik heb geen idee. Ik zie ze nooit met een mondkapje. Maar Djeez is nog wel wat erger ziek.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:22 schreef ElizabethR het volgende:
Wat raar zeg!! Je kunt toch maatregelen nemen tegen besmetting nu het ergste leed qua griep bij jou is geleden? Je kunt mondkapjes dragen, een schort, mutsje en handschoenen. Tyler ligt toch niet op neonatologie?
Heel jammer dat jullie nu al twee dagen op rij niet zijn geweest.
Ik heb het niet over 'ze' , ik heb het over jou. Die dingen zijn gewoon voorradig hoor. Daar kun je om vragen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik zie ze nooit met een mondkapje.
Dat doet er toch niet toe dat Djeez ziek is? Ik heb het erover dat jij zou kunnen gaan. Tyler heeft zijn moeder nodig.quote:Maar Djeez is nog wel wat erger ziek.
Tja, dan regel je dat maar. Ze zouden mij met geen tien paarden kunnen tegenhouden als mijn baby in het ziekenhuis lag en ik geen direct gevaar voor hem opleverde.quote:En ik had verder geen vervoer.
Weltrusten.quote:Maar we zien morgen wel hoe het gaat. Ik ga nu slapen.
Op het ziekenhuisterreinquote:Op donderdag 29 januari 2009 08:11 schreef miss_sly het volgende:
Ingrid, als vervoer zo lastig is enzo, is er dan geen Ronald MacDonald huis in de omgeving van het ziekenhuis? Dan wordt bezoeken ineens een stuk gemakkelijker.
moet het maar wel vergoed worden....quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:11 schreef miss_sly het volgende:
Ingrid, als vervoer zo lastig is enzo, is er dan geen Ronald MacDonald huis in de omgeving van het ziekenhuis? Dan wordt bezoeken ineens een stuk gemakkelijker.
Er zijn ziekenhuizen waar ze vrij strikte regels hanteren met name op een kinderafdeling waar zieke kindjes liggen...quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
We zijn helaas niet heen geweest. De verpleging heeft dat liever ook niet, vanwege besmetting.
Jawel, maar nu ben jíj moeder van een ziek kindje dat in het ziekenhuis ligt en in en uit lopen ouders/bezoek dat griep heeft en op deze wijze jóuw doodzieke kindje besmetten, ik denk dat je not amused zou zijn...quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:15 schreef Lois het volgende:
Is ook wel logisch Yvonne maar ik kan me niet voorstellen dat er een beleid is waardoor een moeder niet bij haar pasgeborene mag. Volgens mij ga je als moeder door roeien en ruiten als dat verboden wordt, dus dat zullen ze heus niet zo snel verbieden. Medicijnen e.d. zijn er om beter te worden maar pasgeboren babietjes hebben ook (moeder)liefde nodig toch?
er is toch ook nog zoiets als een bus?! Maar griep... en griep en zieke kindertjes gaan niet zo goed samen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:33 schreef Paddestoel het volgende:
Als het om geld gaat is het volgens mij best op te lossen.
Het is iig aftrekbaar van de belasting. Niet dat je daar nú wat aan hebt maar als het écht op geld berust wil ik de taxirit van vandaag wel bekostigen.
Strippenkaart kan ze ook krijgenquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:36 schreef moussy het volgende:
[..]
er is toch ook nog zoiets als een bus?! Maar griep... en griep en zieke kindertjes gaan niet zo goed samen.
Volgens mij waren ze op dat moment alledrie ziek of niet fit.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:39 schreef Paddestoel het volgende:
[..]
Strippenkaart kan ze ook krijgen![]()
Griep en kindjes in het ziekenhuis gaan idd slecht samen.
Maar als ik dan lees dat de dokter wél tijd had voor een gesprek wat gepland stond en je gaat dan óók niet....
Je kunt dan toch gaan, zonder dat je naar Tyler mag?
Nergens staat te lezen dat ze dat ook daadwerkelijk van te voren wísten!quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:39 schreef Paddestoel het volgende:
[..]
Strippenkaart kan ze ook krijgen![]()
Griep en kindjes in het ziekenhuis gaan idd slecht samen.
Maar als ik dan lees dat de dokter wél tijd had voor een gesprek wat gepland stond en je gaat dan óók niet....
Je kunt dan toch gaan, zonder dat je naar Tyler mag?
Zou jíj het een goed idee vinden een totaal verzwakt en ziek kindje dat amper 3 kilo weegt bloot te stellen aan DE griep?quote:Allemaal niet zo mooi dus, ik heb me zelfs ziek gemeld op mijn werk. Van de acht zijn er nu dan ook nog twee man over, de rest zit ziek thuis. En ik dus ook, ik heb ook gezegd dat ik het geestelijk allemaal niet meer trek. Ingrid heeft trouwens nog contact gehad met de gynaecoloog, maar deze kon niets voor haar doen. Er zit dan ook niets anders op dan te wachten tot vrijdag.
We hebben vandaag veel gebeld met het ziekenhuis. Wel erg jammer is dat de arts vandaag wel tijd had, en al een gesprek met ons had ingepland. Maar ze begrepen het wel, het is ook niks als we Tyler nog zieker maken dan hij al is
Nounou, als jij opmerkingen mag maken, mag ik dat toch ook?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:44 schreef Paddestoel het volgende:
Als er speciaal hiervoor een topic aangemaakt is, kan er commentaar komen. Lijkt me heel simpel. Actie = reactie.
Maar goed, de hint is duidelijk BE.
Het laatste wat ik er hier over zeg is dat ik de gang van zaken totaal niet snap.
Doeiiiiiiiiiiiiiii
Eigenlijk is het van de zotte dat je zo onzeker gemaakt wordt dat je die vraag gaat stellen..quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:08 schreef Djeez het volgende:
Ik heb gisteravond laat nog gebeld met het ziekenhuis, en gevraagd of wij inderdaad als slechte ouders worden gezien omdat we niet langskomen ivm ziekte. De verpleegkundige snapte de vraag wel, maar begreep het juist erg goed dat we hem niet wilden langskomen. Ze prees ons zelfs dat wij hem en andere kinderen niet willen blootstellen aan deze ziekte.
Oh nee, not at all!! Ik lees toch ook hoe ze vol liefde over Tyler schrijven!quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
'men' vindt dat ze te weinig naar hun kind gaan, slechte ouders hoor!
Dat snap ik wel, maar ik kan me wel voorstellen dat als je zo veek leest dat men vind dat je vaker moet gaan en dat je er alles aan moet doen, dat je vanzelf gaat denken dat mensen dat denken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh nee, not at all!! Ik lees toch ook hoe ze vol liefde over Tyler schrijven!
Tuurlijk, snap ik ook. Maar toch...quote:Ik denk alleen dat wat je zelf ook zegt, ze gauw dingen over zich heen laten komen en maar zo laten. En dat is niet nodig. En ik zou ook nooit voorstellen dat Ingrid koste wat koste zou kunnen gaan met de nodige voorzorgsmaatregelen, als Ingrid al niet in de laatste fase van de griep zat, en waarschijnlijk niet eens meer besmettelijk is. Ze heeft geen koorts meer, al een paar dagen niet, en hoest alleen nog wat.
Het is niet duur, maar goed, kan me voorstellen dat het niet voor iedereen te betalen is.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:57 schreef moussy het volgende:
[..]
moet het maar wel vergoed worden....
ER ik snap je wel, maar sommige mensen bedenken niet zo maar zelf dat je een mondkapje kan vragen..
Per gezin 12.50 per nacht.quote:Logeren in het Huis
De aanvraag voor een kamer in Ronald McDonald Huis Groningen verloopt via de afdeling waar het zieke kind is opgenomen. Dankzij bijdragen van sponsors en donateurs kunnen gezinnen voor 12,50 per nacht logeren in het Ronald McDonald Huis. Enerzijds biedt het Huis zijn gasten de privacy van de gastenkamer, anderzijds is in de gemeenschappelijke ruimten alle gelegenheid om elkaar te ontmoeten.
Ja, daar heb je wel gelijk in.. Maar assen Assen -UMCG is niet zo heel ver.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:39 schreef owlet het volgende:
Maar als je in een situatie zit waarin echt ieder dubbeltje drie keer omgedraaid moet worden dan is 12,50 per nacht best wel veel. En geld dta je echt niet hebt kan je ook niet uitgeven, ookal zou je dat nog zo graag doen
quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:32 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het goed met hem gaat, groeien is natuurlijk altijd goed!
Dat vroeg ik me ook af!quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:48 schreef LovelyLady het volgende:
Is er al enigsinds duidelijkheid wanneer hij weer naar huis mag? Of moet Tyler zowiezo die 2 weken in het ziekenhuis blijven tot jullie de uitslag hebben?
Geen idee eigenlijk. Ik heb via hyves (quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:48 schreef LovelyLady het volgende:
Is er al enigsinds duidelijkheid wanneer hij weer naar huis mag? Of moet Tyler zowiezo die 2 weken in het ziekenhuis blijven tot jullie de uitslag hebben?
Ja zal ik doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:38 schreef Moonah het volgende:
Sterkte met herstel, en doe ook écht rustig aan he?!
Als je verkouden bent, ben je een lopende griepvirus sproei installatie, dat kan je niet uitzetten als je langs een ander ziek kindje loopt bijvoorbeeld. En die kleintjes zijn zo verschrikkelijk kwetsbaar, daar nemen ze geen enkel risico mee, toen ik in Groningen lag is het ook meerdere keren voorgekomen dat mensen niet bij me mochten omdat ze zwaar verkouden waren, sterker nog, voor mijn operatie werden verkouden familieleden ook gevraagd om niet op bezoek te komen thuis. Het is klote, en voelt oneerlijk, maar die verpleegkundigen worden echt getraind in voorkomen van elk risico. Het is zelf zo, dat als ze zo'n steriel verpakte plastic spuit oid laten vallen op de toch behoorlijk schone grond, deze linea recta de prullenbak in gaat, zo ver gaan ze dus met het voorkomen van besmettingen etc. Dus om dan ouders, hoe goed bedoelt ook, koste wat kost op de afdeling te laten, lijkt me niet echt een goed idee, ondanks de zwaarwegende gevoelens/redenen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:15 schreef Lois het volgende:
Is ook wel logisch Yvonne maar ik kan me niet voorstellen dat er een beleid is waardoor een moeder niet bij haar pasgeborene mag. Volgens mij ga je als moeder door roeien en ruiten als dat verboden wordt, dus dat zullen ze heus niet zo snel verbieden. Medicijnen e.d. zijn er om beter te worden maar pasgeboren babietjes hebben ook (moeder)liefde nodig toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |