M.i. zijn deze opmerkingen niet vernederend. En zoals gesteld in mijn post hiervoor, beledigen mag. En hij maakt deze opmerkingen in de context van zijn partijprogram met als speerpunt het waarschuwen tegen islamisering . Niks mis mee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is dat je zelf het woord geschetst gebruikt, maar ik vind het ook raar dat er in de media geen aandacht is voor deze uitspraken: Die wat mij betreft veel erger zijn dan die 'beledigende' uitspraken van de islam. De combinatie van de twee maakt het mijns inziens gevaarlijk.
"Ik wil discrimineren."
Geert Wilders, radiointerview, NIO
"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland.
Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008
"Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen, overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg".
Geert Wilders, interview in De Pers, 27 november 2007
"Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008
"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22/8/2007
"Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit,
met familie en al."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007
“Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.”
Geert Wilders, Volkskrant, 1 februari 2004
Voor nog meer sappige uitspraken:
http://www.watwilwilders.nl/uitsluiten.html
Ik betuig mijn steun aan Wilders al jaren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Holman: "Koran net zo erg als Mein Kampf"
http://www.spitsnieuws.nl(...)t_zo_erg_als_me.html
Parool columnist Theodor Holman heeft bij wijze van steunbetuiging aan Geert Wilders hetzelfde geschreven waarvoor de politicus door justitie vervolgd gaat worden.
Holman is woedend over het "politieke proces" tegen de PVV-voorman dat volgens hem een aantasting is van de vrijheid van meningsuiting.
'Ballin Liegt'
"Hirsch Ballin liegt als hij zegt dat het geen politiek proces is. "Wilders mag ook geen films maken met een mening. En ook al vermoordt Mohammed Bouyeri Theo van Gogh om religieuze redenen, zoals hij zelf zei, Wilders mag ook niet van mening zijn dat de Koran te vergelijken is met Mein Kampf. Terwijl Wilders gelijk heeft. En daarom herhaal ik zijn uitspraak: Ik, Theodor Holman, vind de Koran net zo erg als Mein Kampf", aldus Holman in zijn column vandaag in de krant.
Nee, niet juist. Die worden namelijk wel gewoon vervolgd. Waarom zou dat met Wilders anders moeten?quote:
Als deze man wordt vrijgesproken van haatzaaien is er geen enkele reden om Wilders wel te veroordelen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, niet juist. Die worden namelijk wel gewoon vervolgd. Waarom zou dat met Wilders anders moeten?
quote:El Moumni vrijgesproken door gerechtshof
De Rotterdamse imam El Moumni is door het gerechtshof in Den Haag in hoger beroep vrijgesproken van discriminatie van homoseksuelen en het aanzetten tot haat. De uitspraak was geen verassing omdat het Openbaar Ministerie zelf ook had gevraagd om vrijspraak. Een woordvoerder van het hof heeft dat maandag bevestigd.
Het OM was in april nog in beroep gegaan nadat de rechtbank El Moumni ook al had vrijgesproken. De imam werd vervolgd voor uitspraken die hij had gedaan in zijn preken in een Rotterdamse moskee. Het tv-programma NOVA maakte hiervan destijds opnames en zond deze uit.
El Moumni vergeleek in zijn preken homoseksualiteit met een besmettelijke ziekte die een gevaar zou zijn voor de samenleving. Net als de rechtbank vindt ook het hof dat deze uitspraken van de imam vallen onder de vrijheid van godsdienst.
Uitgegeven op Maandag 18 november 2002 om 14:45:47
Jij gelooft nog in het sprookje dat rechters eerlijk, vakbekwaam, onafhankelijk en objectief zouden zijn?quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als deze man wordt vrijgesproken van haatzaaien is er geen enkele reden om Wilders wel te veroordelen.
[..]
Ik zie hier een politicus die roept dat hij gaat discrimineren als hij aan de macht komt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
M.i. zijn deze opmerkingen niet vernederend. En zoals gesteld in mijn post hiervoor, beledigen mag. En hij maakt deze opmerkingen in de context van zijn partijprogram met als speerpunt het waarschuwen tegen islamisering . Niks mis mee.
Neehoor, zeggen dat je gaat discrimineren als je aan de macht komt gaat tegen geen enkel grondwetsartikel in. Wel leuk geprobeerd, tochquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zie hier een politicus die roept dat hij gaat discrimineren als hij aan de macht komt.
Dat gaat recht tegen artikel 1 in van de Nederlandse grondwet.
Het is in dit geval vrij makkelijk aan te tonen dat rechters met 2 maten meten als Wilders wel wordt veroordeeld.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij gelooft nog in het sprookje dat rechters eerlijk, vakbekwaam, onafhankelijk en objectief zouden zijn?
Hij mag dat natuurlijk wel zeggen, dat is ook niet verboden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, zeggen dat je gaat discrimineren als je aan de macht komt gaat tegen geen enkel grondwetsartikel in. Wel leuk geprobeerd, toch
Wilders wil artikel 1 afschaffen: De Elsevier notabenequote:Overigens zegt Wilders helemaal niet dat hij gaat discrimineren als hij aan de macht komt. De discriminatie zit vooral in jouw hoofd. Maar echt relevant is dat sowieso niet.
True. Daarom verwacht ik itt de meeste anderen ook niet dat hij schuldig bevonden wordt. Als dat wel zo is, is het hek van de dam.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is in dit geval vrij makkelijk aan te tonen dat rechters met 2 maten meten als Wilders wel wordt veroordeeld.
Ja, hij mag willen dat die grondwet afgeschaft wordt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zie hier een politicus die roept dat hij gaat discrimineren als hij aan de macht komt.
Nee, want dat laatste heeft het eerste tot gevolg, daarnaast is Wilders 1 individu, en wordt er niet gegeneraliseerd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:38 schreef Het_hupt het volgende:
Is het uitmaken van Wilders voor racist, fascist etc niet net zo verwerpelijk als het zeggen dat de islam fascistisch, vrouwonvriendelijk en achterlijk is?
Bron: PVV sitequote:Voortbestaan PVV dreigt in gevaar te komen
donderdag 22 januari 2009
De strafzaak tegen Geert Wilders betekent een groot gevaar voor de toekomst van de PVV. De enorme juridische kosten zijn niet op te brengen. De Partij voor de Vrijheid weigert als enige partij in de Tweede Kamer subsidie en is geheel afhankelijk van donaties van burgers. Gelukkig stromen uit binnen- en buitenland aanbiedingen van hulp toe. Als u ook wilt bijdragen aan het voortbestaan van de PVV kunt u een bedrag overmaken.
'Net als de rechtbank vindt ook het hof dat deze uitspraken van de imam vallen onder de vrijheid van godsdienst.'quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:26 schreef Specularium het volgende:
Als deze man wordt vrijgesproken van haatzaaien is er geen enkele reden om Wilders wel te veroordelen.
Nee, nog niet gemeld, mocht dit gebeuren hebben ze het dus voor elkaar.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Bron: PVV site
Of stond dit al lang in dit topic en heb ik er overheen gelezen?
Er werd in een van de topics juist gemeld dat de PVV huilie was, omdat zij subsidie ontvingen en derhalve gemakkelijk de proceskosten zou moeten kunnen opbrengen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Bron: PVV site
Of stond dit al lang in dit topic en heb ik er overheen gelezen?
Akkoord. Maar nogmaals, dit wordt in de context van de partij ideologie gezegd waarbij Wilders een mening wil verduidelijken. Denk maar niet dat Wilders 'daadwerkelijk' zal gaan discrimineren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat Geert W. aanstuurt op haat tegen moslims.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 02:33 schreef Roache_ het volgende:
Als ik R&B op de radio krijg zap ik weg, ergo ik heb een keuze. Ik hoéf om diezelfde reden toch niet naar Geert Wilders te luisteren? Ik snap het gewoon niet. Als ik iets niet hoor hoef ik het toch ook niet aan te klagen? Nogal masochistisch om aan te horen wat je niet wilt horen en dan te gaan jengelen. Alsof ik bij een uitvoering van een oratorium van Bach ga aanklagen dat ik liever Tiësto had willen horen. Snap er niks van. En ben best slim.
Hij wordt al veroordeeld voordat de rechter überhaupt een uitspraak heeft gedaan. Het moet nog maar blijken of Wilders dat daadwerkelijk heeft gedaan, het aansturen van haat tegen moslims.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat Geert W. aanstuurt op haat tegen moslims.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |