Ik weet dat jij graag autoriteit toekent aan alles wat in je straatje past dat net zo smal is als je blikveld. Maar het gaat hier om een wethouder die het bestuur van een van zijn scholen steunt, in een conflict aangaande de christelijkheid van die school terwijl hij van een christellijke partij is.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:02 schreef buachaille het volgende:
Jij hebt als vrind van hamas een voldoende voor moddergooien in ieder geval
Eens.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:22 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Als dit waar is, ben ik het wel met die ouders eens. Bidden moet nooit verplicht zijn. Dat is een persoonlijke aangelegenheid.
Een kind heeft weinig in te brengen in de schoolkeuze, dat doen de ouders.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een verplichting tot bidden moet mijns inziens kunnen, het is gewoon onderdeel van de wijze waarop de school les geeft. Als je je daar niet in kan vinden kun je een andere school op zoeken of je beter oriënteren voordat je je kind naar een bepaalde school stuurt.
Nou ik denk niet dat mijn blikveld smal is, in algemene ontwikkeling ben ik >90% van de mensen die ik tegenkom de baas en dan heb ik een heel voorzichtig percentage gekozen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet dat jij graag autoriteit toekent aan alles wat in je straatje past dat net zo smal is als je blikveld. Maar het gaat hier om een wethouder die het bestuur van een van zijn scholen steunt, in een conflict aangaande de christelijkheid van die school terwijl hij van een christellijke partij is.
Je wilt nu met 'de baas zijn', 'algemen ontwikkeling' en de mensen die jij tegenkomt illustreren dat je geen smal blikveld hebt? Merkwaardig, je geeft een heel smal blikveld aan wat betreft het kijken naar je eigen blikveld.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:14 schreef buachaille het volgende:
Nou ik denk niet dat mijn blikveld smal is, in algemene ontwikkeling ben ik >90% van de mensen die ik tegenkom de baas en dan heb ik een heel voorzichtig percentage gekozen.
Ik beschuldig hem helemaal niet clientelisme, ik beschuldig hem van het innemen van een politiek standpunt, een politiek handig standpunt bovendien. Dat is heel wat anders dan dat iemand met gezag een uitspraak doet over het wel of niet aanwezig zijn van discriminatie zoals Gia valselijk suggereert.quote:Dat jij een christelijke wethouder beschuldigd van clientelisme is jouw probleem maar het geeft er blijkt van dat je niet het volledige verhaal snapt.
Maar wel een lastig kind, die naar een speciale school moet, of naar een islamtische school. Wat was nou het probleem, zijn geloof of zijn gedrag? Het doet er niet toe, als die school maar van hem af is.quote:Denk je nu echt dat die christelijke basisschool in een volkswijk van Rotterdam vol zit met alleen maar christelijke kindertjes? Onze kleine mohamed zal heus niet de enige moslim zijn op dat schooltje.
De stap tussen een smal blikveld en hatelijke bekrompenheid blijkt maar weer zeer klein.quote:Dat die school het ergste vuilnis verwijdert is niet meer dan logisch; laat de ouders van de kleine mohamed hun zoontje maar op een islamitische school zetten. Dan weten ze in ieder geval zeker dat hij efficiënt wordt klaar gestoomd voor een vervolgopleiding VMBO economie niveau 2.
Zijn gedrag, al is dat rechtstreeks verbonden met zijn geloof. Als het enkel om de Islam zou gaan, zou de halve school er uitgetrapt worden denk ikquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar wel een lastig kind, die naar een speciale school moet, of naar een islamtische school. Wat was nou het probleem, zijn geloof of zijn gedrag? Het doet er niet toe, als die school maar van hem af is.
Laat de pinguïns erbuiten, daar hebben we nog geen last van hierzoquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:47 schreef wijsneus het volgende:
[..]
het blanke ras maarliefs! Wake the fuck up man, mensen hebben geen rassen. De genetische diversiteit bij de mens is zo klein dat je twee pinguins van dezelfde kolonie op antartica kunt plukken en meer verschil zult vinden dan het verschil tussen jou en de donkerste man uit Afrika.
please...
Natuurlijk is dat een draak van een conclusie, dat is het hele idee. Je zou die kaart natuurlijk over deze heen kunnen schuiven, maar dan nog. Geluk hangt van zoveel factoren af dat je dat niet een op een kunt mappen op religiositeit. Misschien is de gevonden correlatie wel geheel toe te schrijven aan demografie of woonsituatie. Leven ze langer op de veluwe omdat je er minder luchtvervuiling hebt.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Pfff, wat een draak van een conclusie. Ik zie in die grafiek enkel een verband opgetekend tussen GDP per inwoner en religieus gedrag. BBP heeft echt niks met een gelukkig leven te maken, zelfs vergelijkingen van BBP's onderling als zijnde een maat voor welvaart is zeer tricky, in veel olielanden is de mediaan van het inkomen per inwoner volkstrekt anders dan het gemiddeld inkomen per inwoner.
Mag ik even vragen waar jij hier op doelt? Quote graag.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is heel wat anders dan dat iemand met gezag een uitspraak doet over het wel of niet aanwezig zijn van discriminatie zoals Gia valselijk suggereert.
Jij zegt dat er iets opgehelderd is, terwijl bij het klikken op de link slechts blijkt te gaan om een stellingname door een politicus.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:24 schreef Gia het volgende:
Mag ik even vragen waar jij hier op doelt? Quote graag.
Kijk even naar de post waar ik op reageerde.....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij zegt dat er iets opgehelderd is, terwijl bij het klikken op de link slechts blijkt te gaan om een stellingname door een politicus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |