Je moet eens rondvragen in een gemiddeld derdewereldland of ze liever zwoegen of honger lijden. Soms is een facade van solidariteit niet meer dan verkapte decadentie.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Materieel wel, maar iedereen werkt zich kapot , niemand heeft nog tijd voor elkaar. En maar zwoegen , zwoegen....
Met ene beetje minder zouden we het stukken beter hebben.
Er zit een hele wereld tussen deze twee uitersten.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je moet eens rondvragen in een gemiddeld derdewereldland of ze liever zwoegen of honger lijden. Soms is een facade van solidariteit niet meer dan verkapte decadentie.
ben ik met je eens er wordt tegenwoordig al te snel geroepen om loonmatiging, reorganisaties en herstructurering voor korte termijn doelen.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan mij tijden herinneren dat een bedrijven gingen reorganiseren als ze verlies maken. Volstrekt begrijpelijk, want geen bedrijf houdt het vol als ze verlies (blijven) maken. Daarna kwam er periode dat ze gingen reorganiseren als de winst tegenviel. En nu reorganiseren ze al als de winstverwachting lijkt tegen te vallen.
Het kan nog erger: er zijn bedrijven die chronisch aan het reorganiseren zijn. De ene reorganisatie is nog niet klaar en de nieuwe is al begonnen en loopt dus gewoon continu door. Fijn voor de medewerkers die constant in onzekerheid zitten of ze morgen nog wel een baan hebben. Je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat dit de prestaties niet ten goede komen. Maar voor een CEO opstaat die dat begrijpen?
Het is een en al kortzichtigheid en presteren op een minimale korte termijn.
[..]
Materieel wel, maar iedereen werkt zich kapot , niemand heeft nog tijd voor elkaar. En maar zwoegen , zwoegen....
Met ene beetje minder zouden we het stukken beter hebben.
En lees eens het artikel dat ik hier plaatste over sweatshops in Pnom Penh. De meeste mensen daar zouden een moord doen om in een sweatshop te werken; je hebt gegarandeerd een salaris, de omstandigheden zijn er relatief goed en je wordt er niet ziek van.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je moet eens rondvragen in een gemiddeld derdewereldland of ze liever zwoegen of honger lijden. Soms is een facade van solidariteit niet meer dan verkapte decadentie.
Ik begrijp ook wel dat een bedrijf geld wilt verdienen en slechts kan bestaan bij de gratie van winst.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ben ik met je eens er wordt tegenwoordig al te snel geroepen om loonmatiging, reorganisaties en herstructurering voor korte termijn doelen.
Het zelfde zie je bij het leger men schrapt zonder moeite bv de orions + bij behorend personeel en kennis maar 3 jaar later blijkt dat die dingen verschrikkelijk handig waren niet alleen tegen onderzeeboten maar ook tegen smokkelaars en piraten.
Maar nu duurt het zeker weer 5 jaar voor dat je alles operationeel en opgeleid hebt.
quote:Op maandag 26 januari 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me dan oprecht af: willen we steeds meer een stukje welzijn inleveren en koste van nog meer materieel gewin?
Je denkt dat er geen verband tussen die twee is?quote:
Misschien wil hij eigenlijk helemaal niet thuis zijn.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je denkt dat er geen verband tussen die twee is?
ik zie het in mijn eigen kring. Mijn broer heeft een zware baan en verdient erg goed. Maar nooit thuis.......
Tjsa.
ik weet wel zeker van niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Misschien wil hij eigenlijk helemaal niet thuis zijn.
Dan maakt hij de verkeerde keuzes.quote:
Projectie?quote:Op maandag 26 januari 2009 11:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Misschien wil hij eigenlijk helemaal niet thuis zijn.
Ga programmeren, slaaf van de maatschappij.quote:
Hij was te makkelijk, ik weet het.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ga programmeren, slaaf van de maatschappij.
Tegenwoordig wel, inderdaad, alhoewel ik in de buurt van station Drienerlo werk, buiten de campus.quote:
quote:Op maandag 26 januari 2009 11:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan moet hij minder gaan werken.
Ik heb een jaar op de campus gewoond (quote:Op maandag 26 januari 2009 12:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel, inderdaad, alhoewel ik in de buurt van station Drienerlo werk, buiten de campus.
Je kan altijd een keuze maken een pas op de plaats te maken. Dan wel financieel, dan wel in je baan. Je kan niet alles hebben.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die keuze heb je negen van de tien keer niet. Geen idee hoe vaak men een nul op het rekest krijgt als iemand minder wilt werken? Ik doel dan mn op banen voor hoger opgeleiden.
Calslaan, the hood.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb een jaar op de campus gewoond (), in bovenin het witte blokken doos het dichtst bij de hockeyvelden. Calslaan 56-304 geloof ik...
Ik heb me daar best vermaakt. Maar 1 jaar was wel voldoende.quote:
De banen voor hoogopgeleiden hebben juist veel vaker mogelijkheden om variabel, thuis of minder te werken. Bovendien kan je altijd te keuze maken voor andere baas, eigen baas zijn of ander type werk.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Die keuze heb je negen van de tien keer niet. Geen idee hoe vaak men een nul op het rekest krijgt als iemand minder wilt werken? Ik doel dan mn op banen voor hoger opgeleiden.
Ik heb daar nog een keer opgetreden bij eoa. wazig bandjesding.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb een jaar op de campus gewoond (), in bovenin het witte blokken doos het dichtst bij de hockeyvelden. Calslaan 56-304 geloof ik...
Je struikelt tegenwoordig wel over de labiele psychologiestudentes.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb me daar best vermaakt. Maar 1 jaar was wel voldoende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |