abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:55:00 #161
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65336720
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je doet hem onrecht! En generaliseert, maakt ernstige denkfouten en heel domme taalfouten.
Het land Israel (land ) OK, het volk van Israel heeft om te beginnen hun jongste broertje verkocht uit jaloezie en heeft vervolgens, toen de ecomische situatie wat minder werd, het hen door hun god gegeven land verloochend en de bescherming van een ander land gezocht. De eerste geboekstaafde economische vluchtelingen.

Nou ja, ik zal er verder niet op ingaan.
Is Israël geen land dan? Tjonge jonge, wat een brevet van onvermogen geef je weer af Kees. Daarnaast begin je een beetje eentonig te worden met je constante verbeteringsdrang omtrent de spelling van de desbetreffende persoon. Iemand proberen te diskwalificeren op basis van spelling vind ik nogal laag (al is het alleen maar gezien het bedroevende niveau op scholen hedendaags).

Ik zie liever dat je met stevige onderbouwingen komt.
pi_65336731
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou ja, lekker belangrijk de eu sponsort wel weer nieuwe huizen.

En ik geloof niet dat Israel altijd aangeeft wat ze plat gaan gooien. het beleid is gericht op de uitschakeling van de meest fanatieke hamas-supporters en die gaan heus niet zitten wachten totdat ze een bom horen fluiten.
Jij woont in Nederland neem ik aan. Realiseer je je dan dat je meebetaalt aan het herstel?
En dat Israel al jaren lang allerlei door jou betaalde dingen kapot maakt?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:57:55 #163
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65336774
Vergeet de gesponsorde raketten en mortieren van Hamas niet Kees!
pi_65336919
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:53 schreef damsco het volgende:

[..]

Je mist het hele punt Kees, alles is relatief. Ik ken relatief weinig van de bijbel IN VERGELIJKING tot een bijbelgeleerde.
[..]

Ik neem aan dat je met het dikgedrukte de Hadith bedoelt. Dat zou ik erg vreemd vinden, gezien het feit dat het door de meerderheid van de Moslims als basis van hun geloof gebruik maken van de Hadith (Volgens mij is de gehele Islamtische rechtstaat hierop gebaseerd, maar dat kan ik fout hebben).
Oh shit je hebt gelijk, ik heb me vertypt.

Maar als je dat corrigeert, ga ik toch af op de wikipedia. ook als zullen de meeste moslims dat niet weten. Het voetvolk van alle gelovigen snapt nou eenmaal weinig van de finesses van hun geloof.

Overigens is je hele punt flauw: eerst stel je je bescheiden op en dan als beter ingelicht. Uiteraard is er altijd een rangorde. Mijn punt is dat je mij probeerde te misleiden door je bescheiden op te stellen en een ander probeerde te overbluffen door je als goed-ingelicht op te stellen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65336988
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:54 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Jij zelf kaart dit aan niet ik. Ik ken geen gevallen van diplomatiek handelen in het kader van vrede door Hamas, als jij ze wel kent hoor ik ze graag.
[..]

Ik denk dat jij hier het punt mist, het gaat niet om die appelteler van 2 bij 2 maar om het moraal dat die jochies hebben.
Als die jochies blijven stelen en hun vaders dat zelfs aanmoedigen dan wordt zelfs die appelteler een keer kwaad.
OK, dat is ook een insteek.
Dus als de kolonisten maar blijven treiteren en de staat Israel dat aanmoedigt, wordt zelfs de olijventeler een keer kwaad.
Helaas is die geen 2 bij 2, maar zijn morele recht blijft overeind.
pi_65337047
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:00 schreef damsco het volgende:

[..]

Dan nog moet je aantonen dat er evenveel (dan wel niet meer) oproepen in staan dan in vergelijking tot de Koran/Hadith.

Mee nee, ik kan je het werk besparen. Er wordt niet opgeroepen aan de lezer om lekker aan het doden te slaan. Wel zijn er wat vraagstukken betreffende homoseksualiteit, ook ik ben niet overal over uit.

Ik vind bijvoorbeeld het verhaal van de val van Jericho nog steeds een moeilijk punt, en ben er zelf ook niet voor de 100% over uit. Hoe kan een God van liefde zulke daden laten plegen (nog wel door mensen, had hij het zelf niet kunnen doen dan?)

Even voor de goede orde, ik ben geen gelovige. Ik zou mijzelf eerder onder de zoekende willen scharen, maar heb wel het nodige gelezen al. Vooral de openbaringen hebben mij aan het denken gezet, er klopt toch wel redelijk veel in deze tijd
Ik hoef niks meer aan te tonen.
Ben je doof/kun je niet lezen: ik geef me (voorlopig) gewonnen.
Of jij verder problemen hebt met het oude testament/tenach, daar gaat dit onderwerp niet over.

Edit: Overigens heb ik er geen problemen mee om over dit punt een discusie te beginnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kees22 op 23-01-2009 01:19:36 ]
  vrijdag 23 januari 2009 @ 01:19:17 #167
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65337124
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik hoef niks meer aan te tonen.
Ben je doof/kun je niet lezen: ik geef me (voorlopig) gewonnen.
Of jij verder problemen hebt met het oude testament/tenach, daar gaat dit onderwerp niet over.
Weet ik, maar ik dacht ik zeg het maar even. Was in gedachte aan het typen, excuus.

edit: welk punt?
pi_65337134
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:19 schreef damsco het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik dacht ik zeg het maar even. Was in gedachte aan het typen, excuus.
Lees even boven.
pi_65337155
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lees even boven.
Je opmerking over Jericho, geloof ik.

Dit gaat wel erg snel en verwarrend.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 01:25:20 #170
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65337211
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je opmerking over Jericho, geloof ik.

Dit gaat wel erg snel en verwarrend.
Ben er zelf ook nog niet helemaal uit, maar ik snap het punt. Het heeft mij vandaag wel aan het denken gezet; hoe kan iets wat goed is zulke dingen doen; wellicht start ik er straks even een apparte discussie over in WFL.
pi_65337391
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:04 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Oh maar be my guest ...
Ik ga de hele nacht zitten ploeteren om plagiaat te plegen om ik een of ander klapmongeaux (met een van de saaiste avitars ooit) moet bedienen for what ?!
Dááág
[..]

Yeah die is goed hé ....
Met de Bijbel in het achterhoofd een prima cross reference !

PS grote jongen hoor mij een kleuter noemen ..
laten we ergens afspreken met een klimrek.
Ben best benieuwd hoe snel je kunt klimmen ..
Ja OK, dat geloof ik wel, dat je een hele nacht hebt geploeterd. Maar de vraag is niet of je veel bronnen vindt, maar of je bronnen betrouwbaar zijn. Het beoordelen van die betrouwbaarheid is het grootste probleem van internet. De door jou gevonden onzin is best wel te vinden: internet staat vol met de ergste rommel die je kunt bedenken. Zal ik je holocaustontkenners op je dak sturen?

Oh: 1) "de saaiste avatar ooit" is geen correct Nederlands, 2) ik ben het niet met je eens want het zijn prachtige borsten en 3) ze zijn me aangemeten door mijn leukste vriendin.
En je hoeft mij helemaal niet te bedienen: als ik wat weten wil, vind ik dat wel, al dan niet via internet.
Je hebt je best gedaan, dat is waar. Maar je ijver is niet erg nuttig.

Je hebt gelijk: ik vond de bevestiging van David via de qor'an wel aardig, vandaar ook dat ik die eruit lichtte.

En ik geef grif toe dat ik verlies van jou met klimrekken.
Maar daar gaat het niet om, hier.
pi_65339193
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is al niet waar, om te beginnen. Jordanië is door de Britten toebedeeld aan een lid van de familie van Saoed. Dus niet aan de Palestijnen.
Okay, dus over de rug van de Palestijnen die daar al woonden? Volgens mij houdt Jordanië Palestina dan ook bezet, voor een groot deel. Toch hebben de Palestijnen daar geen moeite mee. Dat vind ik op zijn zachts gezegd opmerkelijk.
pi_65339517
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Okay, dus over de rug van de Palestijnen die daar al woonden? Volgens mij houdt Jordanië Palestina dan ook bezet, voor een groot deel. Toch hebben de Palestijnen daar geen moeite mee. Dat vind ik op zijn zachts gezegd opmerkelijk.
Bovendien zijn de leefomstandigheden in de Jordaanse 'vluchtelingenkampen' (dat woord mag na 60 jaar ook wel afgeschaft worden trouwens) nog beroerder dan in Gaza en de Westbank.

Onbegrijpelijk. Of eigenlijk niet. Dit is in de kern een ideologisch conflict, de rest is slechts bijzaak.
pi_65339609
Ze te zien heeft Harry van Bommel zich ook aangemeld.
pi_65339719
quote:

Multiple recent media reports have charged that Israeli shelling destroyed Al Quds Hospital in Gaza City. The Associated Press, for example, reported that:

On Friday, health workers went through the smoldering wreckage of the five-story Al Quds hospital run by the Palestinian Red Crescent Society, which was hit by three Israeli shells the day before.

There was nothing left to salvage inside the blackened hulk. (Jan. 16, 2009, UN says Gaza hospitals in crisis)

And the Times of London reported that:

Worst hit was the al-Quds hospital in Tel al-Hawa. Hospital staff had to remove 500 patients in the middle of the night as fire raged.

“I was sitting on the ground floor when suddenly there was a huge explosion,” said Mohammed al-Helou, an ambulance worker.

“I rushed to help carry some of the patients down to the lower floor, and I heard another explosion. That was when I realised the hospital itself was under fire.” (Jan 18, 2009, Israel declares ceasefire as it hails success of bloody Gaza onslaught)

However, the International Committee of the Red Cross (ICRC), which can hardly be accused of pro-Israel sympathies, reported that services at the supposedly destroyed hospital would be “back to normal in three to five days” after the repair of damaged water pipes:

Repair work at Al-Quds Hospital, which is run by the Palestine Red Crescent Society (PRCS), is under way after a quick assessment jointly carried out with ICRC staff. Water pipes supplying the facility were badly damaged by the shelling. Hospital services are expected to be back to normal in three to five days. The PRCS warehouse, which was also shelled on Thursday, was reduced to ashes. Very substantial stocks of relief goods were destroyed. (Jan. 17, 2009, Gaza: Civilians continue to suffer despite hopes for imminent cease-fire)

That is, according to the ICRC report, it was a neighboring warehouse that was destroyed, not the hospital. Despite this, the AP and the Times of London and many other news sources credulously parroted false Palestinian claims that the hospital had been destroyed by Israel.

Furthermore, it is not even clear that Israeli shells set the warehouse alight. Since there was an intense battle in the area, it may well be that it was hit by Palestinian fire.

The battle near the hospital was described in a January 15 AFP report (as usual for the French agency quite critical of Israel), which stated that an Israeli advance into the area triggered "furious battles with Palestinian fighters." The report continued:

A deafening cacophany (sic) of tank shells, missiles, artillery, helicopter gunships and automatic rifles filled the air as battles unfolded less than 300 metres (yards) from the facility beneath a thick pall of smoke.

Palestinian fighters met the advancing troops with mortar and anti-tank rockets. Tanks fired shells on the ground and planes hit the area with missiles from above.

Armed Hamas fighters dressed in blue and black uniforms, one of them carrying the green flag of his Islamist movement, ran down a street 100 metres from the hospital, firing Kalashnikov rifles.

Considering the intensity of the battle and the Palestinian use of mortars, it seems difficult to say at this point exactly whose shells hit the warehouse, or exactly what set it on fire. However, it should be noted that in recent days Palestinians have fired at least one mortar with a white-phosphorus warhead into Israel, so if the warehouse was hit by white phosphorous (which starts fires that are difficult to extinguish), it may well have been fired by Hamas.

Unfortunately this is not the first time that the international media has simply parroted false Palestinian claims intended to paint Israel as committing war crimes, while ignoring genuine Palestinian war crimes that have placed both Israeli and Palestinian civilians squarely in the line of fire.

In doing so these reporters and editors only prolong the conflict and the undeniable suffering on both sides.
bron
pi_65340396
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:58 schreef tho_Omas het volgende:
Ze te zien heeft Harry van Bommel zich ook aangemeld.
Waar?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:43:35 #177
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65341461
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:01 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat wel kan, is er gewoon met een normale blik naar kijken en dat delen met mensen. En dat is al moeilijk genoeg in dit conflict. Het haten laat ik lekker aan jullie over.
Het haten doe je anders zelf volop.
Dasvidanja
pi_65341492
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waar?
Oh ik vergis me, het is zijn broer Kees.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:27:04 #179
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65343070
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Het IDF maakt zich toch echt wel zorgen dat het veroordeeld kan worden voor oorlogsmisdaden. Zo worden de namen en foto's van alle verantwoordelijke officieren gecensureerd uit de media. Zie hier
Here we are now, entertain us.
pi_65343230
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het IDF maakt zich toch echt wel zorgen dat het veroordeeld vervolgd kan worden voor oorlogsmisdaden. Zo worden de namen en foto's van alle verantwoordelijke officieren gecensureerd uit de media. Zie hier
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')