Ja, zo lust er nog wel een paar. Dit is het slapste verweer dat ik ooit gehoord heb.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:02 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Zolang ze het nog niet geprobeerd hebben schaar ik dit in het rijtje aannames.![]()
Je mist het punt: mijn buurman was in alle gevallen de sterkste: hij was zowat 2 bij 2 en als zijn vier broers elkaar afhuurden om hem op zijn donder te geven, won hij altijd! Ze misten hem en hij sloeg altijd raak.quote:[..]
Zal een kwestie van verschil in opvoeding zijn, mijn vader gaf die appelteler groot gelijk als ik een pak rammel had gekregen. Had ik maar niet moeten stelen.
Voorzover ik weet waren de Palestijnen nog niet zo heel lang geleden tevreden met de Groene Lijn, waardoor ze al 78 % van hun oorspronkelijke land kwijtraakten. Dus je overdrijft: ze hebben goede redenen om Israel voor geen cent te vertrouwen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt, maar er wordt al decennia lang onderhandeld. Alleen lopen de Palestijnen meestal teveel te eisen, dus draait het op niets uit.
Ja, 60 jaar geleden zijn onrechtvaardige dinegn gebeurd. Maar als je je blindstaart op nu nog je recht halen voor iets dat je zelf niet eens hebt meegemaakt dan ben je gewoon niet praktisch op zoek naar een olossing.
Dan heb ik een ander verhaal voor je: een Israeli die sterk tegen de bezetting van de Westoever was en vond dat de Palestijnen gewoon een eigen staat moesten hebben en dat Israel moest ophouden met pesten en onderdrukken en oorlog voeren. Hij moest vaak heftige discussies voeren met velen.quote:[..]
Denk eens aan de persoon waar je meest van houdt. Stel je voor dat die persoon gedood wordt door een raket. Misschien dat je dan eindelijk doorhebt dat het serieuzer is dan wat appels jatten. Je hebt echt geen idee waar het over gaat.
Dat vrees ik ook, ja.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat Hamas en Fatah in de dagelijkse praktijk voor de Palestijnen gewoon rivaliserende maffiabendes zijn. Met knieschoten en afrekeningen en al.
Ach, en je begon met zo bescheiden te zeggen dat je de bijbel niet zo goed kent.:quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:30 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik weet er meer vanaf dan jij schijnbaar denkt te weten. Ik heb zowel het oude als het nieuwe testament gelezen, deze dooddoener heeft dus geen zin.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 01:00 schreef damsco het volgende:
[..]
Nogmaals, waar baseer jij je uitspraken op? Ik ben niet erg gelovig, dus ben niet zo onderlegd als een bijbelkenner/torahkenner, maar weet er toch het nodige van af.
Gelukkig maar!quote:[..]
Heb ik niet beweerd, ga ik ook niet beweren. Het Oude Testament staat namelijk vol met, in onze ogen, radicale uitspraken.
Lees de discussie tussen mij en Kees22 nog maar eens door, ik blijf natuurlijk niet herhalen.
Daar heb helemaal gelijk in, en is ook niet goed te praten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 04:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het collectief straffen is terug naar de middeleeuwen. Nog verder eigenlijk, het is terug naar complete barbarij.
In 2006 begon Israel met het tegenhouden van voedsel en medicijnen bij de grens. Collectieve straf voor de bevolking omdat ze hamas hadden gestemd.
In juni 2006 begon Israel met operatie "Summer Rains" in antwoord op de gevangengenomen IDF soldaat Gilad Shalit. Naast de bombardementen op huizen die van hamas of fatah zouden zijn, het vernietigen van bruggen en wegen werd de enige electriciteitcentrale van Gaza kapot gebombardeed. Gaza zat zonder stroom en stromend water met grenzen die potdicht werden gehouden voor humanitaire hulp. De operatie kostte aan meer dan 400 Palestijnen het leven. Collectieve straf voor het gevangennemen van een IDF soldaat.
Men houdt nu vol dat tijdens de bombardementen van de afgelopen weken burgers niet het doelwit waren ondanks dat men met fosforgranaten op woonwijken schoot. Geen zinnig mens zal dit geloven.
Maar los daarvan zijn burgers al drie jaar het doelwit met de blokkade van humanitaire hulp en het tegenhouden van voedsel en medicijnen bij de grens.
Half of Palestinians in West Bank and Gaza malnourished schreef de VN een jaar in de blokkade. Met name catastrofaal voor opgroeiende kinderen. Tekorten tijdens de ontwikkeling zijn later nooit meer goed te maken.
En niet alleen het lichaam maar ook de geest is volgens Israel een legitiem doelwit.
"I want no one to sleep at night in Gaza." zei Olmert in 2006.
Ze noemen het "phantom air raids". Het is simpelweg met straaljagers door de geluidsbarriere gaan.
Palestinians hit by sonic boom air raids
Sonic boom attacks spread trauma across Gaza
Israel heeft zich ingehouden zegt men nu met droge ogen.
Collectieve straf is primitiever dan de middeleeuwen en het is officieel beleid van Israel.
Als ik de restanten van de Gaza op het nieuws zie, vraag ik me af wat de balans was tussen willekeur en 'precisie' bij het Israëlische leger.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:58 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Zelfmoordaanslagen op willekeurige burgers, raketten afschieten op willekeurige burgers.![]()
[..]
quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:04 schreef voyeur het volgende:
[..]
Aan jou, Damsco en B4CO, waar hebben jullie het over? Dat Silk type komt met een uberlange post met o.a. zogenaamde cijfers over het aantal doden. Dat zou veel lager liggen aldus een anonieme dokter. Ik weerleg dat met cijfers en vraag nog even beleefd of jullie die van het Rode Kruis, de Palestijnse gezondheidszorg of het IDF willen.
quote:Jullie kiezen voor IDF (wat opmerkelijk is want de agressor is meestal niet de betrouwbaarste teller, maar enfin) en ik post ze. Nota bene uit een Israelisch dagblad mét een link naar het bron artikel.
Waarom dan nog van die paranoia reacties. Is het pas waar als Schatje dezelfde cijfers neerzet? Dat is toch geen manier van discussie voeren zo.
Daar heb je een punt, dat was me nog ontgaan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:43 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar niet aan de lezer van het boek, en daar ging het mij om (gezien de link tussen de Koran en het Oude Testament)
>99,99% staat gewoon nog onbeschadigd overend hoorquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:00 schreef Yildiz het volgende:
Als ik de restanten van de Gaza op het nieuws zie, vraag ik me af wat de balans was tussen willekeur en 'precisie' bij het Israëlische leger.
Je ziet hier een patroon die er in het echte conflict ook is... namelijk dat de haters een platform vinden om hun haat te uiten (op een zeer beschaafde manier natuurlijk) en de anti-haters die daar nog vol tegenin gaan. De discussie is al 50 topics precies hetzelfde, namelijk een patstelling, en geen van beide partijen geeft ook maar een centimeter toe.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wanneer komt hier nu eens een staakt het vuren? De partij met de onzinargumenten moet toch inzien dat het weinig zinvol is door te argumenteren.
Dat is al niet waar, om te beginnen. Jordanië is door de Britten toebedeeld aan een lid van de familie van Saoed. Dus niet aan de Palestijnen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:18 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat de Palestijnen niet tevreden waren met wat ze kregen. Van het grote Palestina kregen ze zo'n 80% in de vorm van wat Jordanië is geworden. De overige 20% werd uiteindelijk verdeeld door de VN waarvan Israël iets meer dan de helft kreeg. Nou, dat was wat hoor.
Vandaar dat ik om een foto vraag die dat laat zien. Als ik naar het nieuws kijk, zie ik alleen 'close-ups'. Heb jij beelden die ondersteunen dat 99.99% overeind staat?quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:04 schreef buachaille het volgende:
[..]
>99,99% staat gewoon nog onbeschadigd overend hoor
Dat is een goede constatering. Alleen de jeugd brengt verandering, helaas niet de verandering die ik voorsta.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:04 schreef Karrs het volgende:
Je ziet hier een patroon die er in het echte conflict ook is... namelijk dat de haters een platform vinden om hun haat te uiten (op een zeer beschaafde manier natuurlijk) en de anti-haters die daar nog vol tegenin gaan. De discussie is al 50 topics precies hetzelfde, namelijk een patstelling, en geen van beide partijen geeft ook maar een centimeter toe.
http://earth.google.com/intl/nl/quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Vandaar dat ik om een foto vraag die dat laat zien. Als ik naar het nieuws kijk, zie ik alleen 'close-ups'. Heb jij beelden die ondersteunen dat 99.99% overeind staat?
Precies, mijn punt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je ziet hier een patroon die er in het echte conflict ook is... namelijk dat de haters een platform vinden om hun haat te uiten (op een zeer beschaafde manier natuurlijk) en de anti-haters die daar nog vol tegenin gaan. De discussie is al 50 topics precies hetzelfde, namelijk een patstelling, en geen van beide partijen geeft ook maar een centimeter toe.
Moeilijk te zeggen...quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als ik de restanten van de Gaza op het nieuws zie, vraag ik me af wat de balans was tussen willekeur en 'precisie' bij het Israëlische leger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |