Ik weet niet precies wat softwax is, maar wij hebben een eiken vloer die in de olie is gezet met een laag was eroverheen. Het is een transparante waslaag die we 1 a 2x per jaar opnieuw moeten aanbrengen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar dat mannetje behandelt hout alleen met olie, hardwax en lak. Ik heb softwax, dat schijnt juist de reden te zijn dat t niet magomdat ik dan de waslaag wegpoets ofzo.
Ja dat geldt voor mij ook. Vreemd dat het met zo'n simpel schema ineens verandert. Als t 1 grote zooi is, heb je idd echt geen zin om eraan te beginnen. Maar nu wordt het geen zooi meer (is de bedoeling dan he)quote:Op zondag 25 januari 2009 14:54 schreef Greys het volgende:
NouMooiNiet, snap jij het? Hoe het kan dat het dan ineens een soort-van-leuk wordt?![]()
Hoe opgeruimder en schoner het om je heen is, des te meer energie lijk je er wel van te krijgen. Dat is het voor mij denk ik. Niets is zo futloos makend als zooi om je heen, dan ga je er mega tegenop zien dat je ALLES moet doen. En nu is het steeds een klein beetje en word je er zelfs een beetje blij van!
Misschien moet ik dan maar gewoon groene zeep gebruiken en dan maar een beetje en niet te vaak. Ik heb nog wel van die was, dan moet ik alleen zorgen dat ik het ook echt eens per jaar er opnieuw op doequote:Op zondag 25 januari 2009 14:04 schreef -marz- het volgende:
Ik weet niet precies wat softwax is, maar wij hebben een eiken vloer die in de olie is gezet met een laag was eroverheen. Het is een transparante waslaag die we 1 a 2x per jaar opnieuw moeten aanbrengen.
Allesreiniger is verboten aldus onze 'vloerman', dat is te agressief, maar een dopje groene zeep mocht wel.
De waslaag gaat er dan idd wel stukje bij beetje weer af, een mooie reden om niet te vaak te dweilen.
me too en ik gebruik het schema nog geneens een week! i love lijstjesquote:Op zondag 25 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:
Weet je waar ik ook zo blij van word? Echt heel stom hoor, niet lachen
Van het feit dat als er op een dag bv vijf gekleurde hokjes staan, dat twee van die hokjes bv supersnelle en simpele klusjes zijn!Honden- en kattenvoerbakjes schoonmaken. Nou, 1 minuutje! En dan zijn er nog maar vier vakjes over. Vaatwasser uitruimen, hoppa, weer eentje minder. Het gaat best snel op die manier!
Ik ben dus echt letterlijk die hokjes aan het wegwerken
Heb ik ook, en een tas voor plastic (dat kan gratis naar de gemeentewerf), een bak glas en een bak statiegeldflessen, een doos oud papier.. Meteen sorteren en opruimenquote:Op zondag 25 januari 2009 15:08 schreef Psych-case het volgende:
[...]
Tip: heb altijd een plastic tas bij de hand waar je oude kleding in kunt doen dan doe je de kleding die je niet meer wilt dragen maar nog wel goed is in die tas en als ie vol is dan breng je 'm naar de kledingcontainer. Zo raakt je kast ook niet overvol met dingen die je niet meer draagt en blijft het netjes.
Ik spray mijn kookplaat na elke beurt in met Muscle en neem de boel daarna af met een doekje. Hecht het vet niet zo aan. En die draadstangen die gaan regelmatig naar pa en ma mee en daar de vaatwasser in!quote:Op zondag 25 januari 2009 17:17 schreef Greys het volgende:
Oh en ik zie ook wel dat er nog wat vet om de gaspitten zit maar ik ben niet voor niets een Peggy
die heb ik ook voor mijn gasfornuis.. de vetvlekken gaan eraf maar.......quote:Op zondag 25 januari 2009 18:22 schreef Popples het volgende:
deze gebruik ik voor bijna alles, fornuis, keukenkastjes, magnetron,oven, voor de badkamer enz enz.
[ afbeelding ]
zelfs voor etensvlekken van de kids in de kleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |