abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65377486
knip

[ Bericht 89% gewijzigd door Popples op 25-01-2009 20:36:14 ]
mama van 3 kids!
pi_65380696
zo, de strijk is gedaan, vaatwasser draait, ik vind het goed voor vandaag.
gisteren de badkamer, tijdens de kids naar bed brengen, gek, die combi's, nooit aan gedacht!
straks wel nog stofzuigen, daar zie je na een dag dus niks meer van...
heb wel nog een extra taakje toegevoegd, het trappenhuis stofzuigen.
dus alleen de trappen plus overloop ipv de hele bovenverdieping, kamers kunnen ook een voor een...
pi_65383754
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:49 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar dat mannetje behandelt hout alleen met olie, hardwax en lak. Ik heb softwax, dat schijnt juist de reden te zijn dat t niet mag omdat ik dan de waslaag wegpoets ofzo.
Ik weet niet precies wat softwax is, maar wij hebben een eiken vloer die in de olie is gezet met een laag was eroverheen. Het is een transparante waslaag die we 1 a 2x per jaar opnieuw moeten aanbrengen.

Allesreiniger is verboten aldus onze 'vloerman', dat is te agressief, maar een dopje groene zeep mocht wel.

De waslaag gaat er dan idd wel stukje bij beetje weer af, een mooie reden om niet te vaak te dweilen.
Springfield's looking pretty dusty today
  zondag 25 januari 2009 @ 14:29:36 #204
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_65384604
Gisteren alles beneden schoongemaakt en zelfs gedweild De eerste wasjes gedaan (nog maar eentje te gaan ) en boven alles gezogen. Dat voelt best lekker! Nu alleen nog de studeerkamer opruimen en de douche schoonmaken, maar vriendlief bood aan die volgende week te doen dus denk dat ik dat aanbod maar accepteer
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 14:43:28 #205
163650 Greys
pi_65385001
Als je er dan maar op toeziet dat hij het ook echt doet Marijke!
Verder goed bezig zeg!!!

Ik ga het beddengoed maar even in de was mikken.
Klein klusje, groot plezier als ik vanavond in mijn schone bedje duik
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 14:48:55 #206
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65385172
Gister mn Leifheit aangeschaft!! Ben benieuwd want mijn laminaat is wel aan een dweilbeurt toe!!

Verder vind ik zo'n schema echt handig! Elke dag een paar karweitjes, ze worden opeens ..ahum.. leuk..

Goed bezig hier!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 14:54:30 #207
163650 Greys
pi_65385381
NouMooiNiet, snap jij het? Hoe het kan dat het dan ineens een soort-van-leuk wordt?
Hoe opgeruimder en schoner het om je heen is, des te meer energie lijk je er wel van te krijgen. Dat is het voor mij denk ik. Niets is zo futloos makend als zooi om je heen, dan ga je er mega tegenop zien dat je ALLES moet doen. En nu is het steeds een klein beetje en word je er zelfs een beetje blij van!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 14:59:43 #208
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65385564
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:54 schreef Greys het volgende:
NouMooiNiet, snap jij het? Hoe het kan dat het dan ineens een soort-van-leuk wordt?
Hoe opgeruimder en schoner het om je heen is, des te meer energie lijk je er wel van te krijgen. Dat is het voor mij denk ik. Niets is zo futloos makend als zooi om je heen, dan ga je er mega tegenop zien dat je ALLES moet doen. En nu is het steeds een klein beetje en word je er zelfs een beetje blij van!
Ja dat geldt voor mij ook. Vreemd dat het met zo'n simpel schema ineens verandert. Als t 1 grote zooi is, heb je idd echt geen zin om eraan te beginnen. Maar nu wordt het geen zooi meer (is de bedoeling dan he)
Ik heb mijn schema aan de binnenkant van mn keukenkastje opgehangen. Telkens kijk ik erop wat ik nog voor dingetjes moet doen, alleen van die kleurtjes word ik al blij..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 15:05:23 #209
163650 Greys
pi_65385736
Weet je waar ik ook zo blij van word? Echt heel stom hoor, niet lachen
Van het feit dat als er op een dag bv vijf gekleurde hokjes staan, dat twee van die hokjes bv supersnelle en simpele klusjes zijn! Honden- en kattenvoerbakjes schoonmaken. Nou, 1 minuutje! En dan zijn er nog maar vier vakjes over. Vaatwasser uitruimen, hoppa, weer eentje minder. Het gaat best snel op die manier!
Ik ben dus echt letterlijk die hokjes aan het wegwerken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 15:08:42 #210
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65385840
Nou hier komt ie:

Vrijdag:
- kleren gewassen en opgehangen
- afgewassen
- bed verschoont
- boodschappen opgeruimd

Zaterdag:
- aquarium onder handen genomen
- vloer geveegd (woonkamer, keuken, slaapkamer, halletje)
- wc schoongemaakt
- meubels afgestoft

Zondag:
- was opgevouwen
- was gestreken
- kleding uitgezocht (oude dingen in de kledingzak)
- kleren gestreken
- afgewassen

Koken heb ik ook gedaan maar dat vind ik geen rotklus of iets waar ik een hekel aan heb dus dat zet ik niet in het rijtje.

Tip: heb altijd een plastic tas bij de hand waar je oude kleding in kunt doen dan doe je de kleding die je niet meer wilt dragen maar nog wel goed is in die tas en als ie vol is dan breng je 'm naar de kledingcontainer. Zo raakt je kast ook niet overvol met dingen die je niet meer draagt en blijft het netjes.

Nog een tip: schoonmaken met muziek maakt het leuker!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
pi_65386257
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:04 schreef -marz- het volgende:
Ik weet niet precies wat softwax is, maar wij hebben een eiken vloer die in de olie is gezet met een laag was eroverheen. Het is een transparante waslaag die we 1 a 2x per jaar opnieuw moeten aanbrengen.

Allesreiniger is verboten aldus onze 'vloerman', dat is te agressief, maar een dopje groene zeep mocht wel.

De waslaag gaat er dan idd wel stukje bij beetje weer af, een mooie reden om niet te vaak te dweilen.
Misschien moet ik dan maar gewoon groene zeep gebruiken en dan maar een beetje en niet te vaak. Ik heb nog wel van die was, dan moet ik alleen zorgen dat ik het ook echt eens per jaar er opnieuw op doe
pi_65387480
Oeh wat een handig schema! Ik ga hem even aanpassen voor ons huishouden en dan printen en ophangen! Hier hebben we vaak wel 'vaste dagen voor bepaalde klussen (stofzuigen, was doen en bed verschonen) maar het komt er een beetje op neer dat alles in het weekend moet, waar ik dan geen zin in heb. Ideaal dus om het een beetje te spreiden!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 25 januari 2009 @ 16:25:42 #213
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65388687
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:
Weet je waar ik ook zo blij van word? Echt heel stom hoor, niet lachen
Van het feit dat als er op een dag bv vijf gekleurde hokjes staan, dat twee van die hokjes bv supersnelle en simpele klusjes zijn! Honden- en kattenvoerbakjes schoonmaken. Nou, 1 minuutje! En dan zijn er nog maar vier vakjes over. Vaatwasser uitruimen, hoppa, weer eentje minder. Het gaat best snel op die manier!
Ik ben dus echt letterlijk die hokjes aan het wegwerken
me too en ik gebruik het schema nog geneens een week! i love lijstjes
  zondag 25 januari 2009 @ 16:28:17 #214
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65388826
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:08 schreef Psych-case het volgende:

[...]

Tip: heb altijd een plastic tas bij de hand waar je oude kleding in kunt doen dan doe je de kleding die je niet meer wilt dragen maar nog wel goed is in die tas en als ie vol is dan breng je 'm naar de kledingcontainer. Zo raakt je kast ook niet overvol met dingen die je niet meer draagt en blijft het netjes.

Heb ik ook, en een tas voor plastic (dat kan gratis naar de gemeentewerf), een bak glas en een bak statiegeldflessen, een doos oud papier.. Meteen sorteren en opruimen
Oja en als ik veel groenten /aardappelen heb gesneden, breng ik de restjes naar het dierenparkje hier in de buurt..
pi_65389425
Ik ga pas aan het schema beginnen als ik afgestudeerd ben. al komt direct daarna vrees ik mijn operatie Ik ben nu veelste druk met school bezig om ook maar aan zo'n lijstje te denken. Groenten/aardappelschillen gaan hier ook altijd naar de beesten. Kan ik direct het glas meenemen voor de glasbak.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 17:16:30 #216
163650 Greys
pi_65390782
Men neme:

- Eén smeerlap (moi)
- Eén smerig fornuis (die natte vlekken zijn plasjes Cilit Bang die ik er vast opgegooid had, de rest is vet )
- Eén wondersponsje
- Eén kwartiertje

En voila!
Nee, ik heb de achterwand nog niet gedaan en nee, die ga ik vandaag ook niet meer doen. Het is zondag en een kwartiertje aan een extra klusje is mooi genoeg!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 17:17:53 #217
163650 Greys
pi_65390830
Oh en ik zie ook wel dat er nog wat vet om de gaspitten zit maar ik ben niet voor niets een Peggy
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 17:57:42 #218
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65392308
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:17 schreef Greys het volgende:
Oh en ik zie ook wel dat er nog wat vet om de gaspitten zit maar ik ben niet voor niets een Peggy
Ik spray mijn kookplaat na elke beurt in met Muscle en neem de boel daarna af met een doekje. Hecht het vet niet zo aan. En die draadstangen die gaan regelmatig naar pa en ma mee en daar de vaatwasser in! Ik denk dat ik nog niet eens 2 min. bezig ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Psych-case op 25-01-2009 18:08:47 ]
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 18:18:20 #219
163650 Greys
pi_65392939
Dank voor de tip! Ga ik ook eens proberen, dat insprayen!
Is dat niet een dure hobby trouwens, elke dag inspuiten met Muscle? Is dat niet haske duur?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65393061
deze gebruik ik voor bijna alles, fornuis, keukenkastjes, magnetron,oven, voor de badkamer enz enz.

zelfs voor etensvlekken van de kids in de kleren.
mama van 3 kids!
pi_65393158
Ik heb een nepontvetter van de Aldi, die is fantastisch en dus ook niet zo duur.
Dat is alleen wel een tijdelijk product dus als ze hem weer eens hebben koop ik gelijk meerdere flessen zodat ik weer een tijdje vooruit kan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65393239
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:22 schreef Popples het volgende:
deze gebruik ik voor bijna alles, fornuis, keukenkastjes, magnetron,oven, voor de badkamer enz enz.
[ afbeelding ]

zelfs voor etensvlekken van de kids in de kleren.
die heb ik ook voor mijn gasfornuis.. de vetvlekken gaan eraf maar.......
Ik hou altijd strepen/vegen over. Ik maak eerst schoon met Dasty, dan vochtige doek eroverheen, dan drogen met keukenrol of theedoek en nawrijven met een blauw"speciaal voor gasfornuis"doekje, maar er blijven strepen/vegen zichtbaar, hoe hard/zacht ik ook wrijf..

Iemand tips??

En pff ik kan ook wel zo'n schema gebruiken. Ik wis de vloer elke dag (soms meerdere keren), dweilen doe ik 1 a 2 keer per week.. maar die wc en badkamer schoonmaken..... ik haat het!
Ramenzemen doe ik sowieso maar een keer per half jaar ofzo... 58 ramen binnen en buiten zijn er best wel heel erg veel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 18:28:24 #223
163650 Greys
pi_65393240
Ah mooi! Dan ga ik eerst eens een nepontvetter van de Aldi proberen inderdaad!
Of bij de Action hebben ze ook zoiets heb ik wel eens gehoord! Ik ga wel even zoeken!

Maar elke dag even insprayen en afnemen na het koken is misschien wel een goed idee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 18:29:15 #224
163650 Greys
pi_65393268
Vicky!
58 Ramen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65393391
Wat is dat voor kasteel?
En waarom dan geen butler?
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')