abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65369487
Alles wat je met een microvezel doekje doet denk ik? De vorm is alleen anders.
Off topic: je schijnt er ook leuke knuffels van te kunnen knutselen.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65369536
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:01 schreef Greys het volgende:
Is die softwax dan niet haske vuilafstotend en dat als je dan gestofzuigerdtdtdt hebt, dat het dan eigenlijk gewoon al schoon is? Ik kan me je gevoel wel voorstellen, dat je er af en toe gewoon een chemisch goedje tegenaan wilt gooien, voor het schone idéé!
Mja vuilafstotend, geen idee eigenlijk. Misschien is dat het wel ja. Tis ook niet dat ik de vloer echt vies vind, maar we hebben wel huisdieren en ook als er mensen langskomen met kindjes in de kruip en alles aflebberleeftijd wil ik toch liever soppen met een sopje en niet alleen stof verwijderen zeg maar....
pi_65369700
Ik liep vandaag door de Blokker en heb verlekkerd staan kijken bij alle doekjes, emmers en moppen.

Mijn probleem is dat ik schoonmaakspul koop in de hoop dat het schoonmaken gemakkelijker gaat, maar me dan niet realiseer weiger te accepteren dat, hoe goed een hulpmiddel of produkt ook is, er toch fysieke actie nodig is om het aan te brengen of te gebruiken.

Ik ben met lege handen naar buiten gelopen en heb maar weer eens in mijn kast gekeken naar mijn twee stokken, twee stofzuigers (boven en beneden, jahaaaa), stoomreiniger, 10 soorten schoonmaakmiddelen en 3 soorten doekjes. En de wondersponsjes.

Ik heb zelfs het schoonmaakschema van Greys dat ik gedownload heb nog niet aangepast.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65369826
Cat, misschien moet je met Lush gaan schoonmaken dan wíl je wel
pi_65369882
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:17 schreef Dipkip het volgende:
Cat, misschien moet je met Lush gaan schoonmaken dan wíl je wel
Heiligschennis!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65370024
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:09 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Mja vuilafstotend, geen idee eigenlijk. Misschien is dat het wel ja. Tis ook niet dat ik de vloer echt vies vind, maar we hebben wel huisdieren en ook als er mensen langskomen met kindjes in de kruip en alles aflebberleeftijd wil ik toch liever soppen met een sopje en niet alleen stof verwijderen zeg maar....
Was maakt dat stof en vuil zich niet hechten. Met stofzuigen en dweilen met water is het vuil dus weg.
En volgens mij lebberen kinderen niet alleen de vloer af, maar ook tafelpoten. Hoe vaak maak je die schoon?
MAW, je kan het nooit helemaal voorkomen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65370169
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Was maakt dat stof en vuil zich niet hechten. Met stofzuigen en dweilen met water is het vuil dus weg.
En volgens mij lebberen kinderen niet alleen de vloer af, maar ook tafelpoten. Hoe vaak maak je die schoon?
MAW, je kan het nooit helemaal voorkomen.
Maar ik loop dan ook niet met mn schoenzolen over de tafelpoten ik begrijp dat het grotendeels psychisch is, maar ik zou toch erg blij zijn met een schoonmaakspul. Ik vind het ook een vreemd idee dat vuil zich niet zou hechten want de vloer is niet erg glad ofzo en die ene keer dat een kat een 'ongelukje' had heb ik toch echt schoonmaakmiddel moeten gebruiken...
pi_65370596
Ik begrijp het wel. Ik ben gewoon kriegelig van de 0% bacterien hype die ik soms zie.
Kan je je houtmannetje niet vragen of zachte zeep wel kan?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:40:18 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65370787
Cat22.
Ik ben iig een tijd terug gestopt met idd elk schoonmaak product te kopen dat er veelbelovend uit ziet. Mijn keukenkastje was tell-sell waardig zeg maar, van die scene waar ze dan de hele handel in de prullebak donderen.
Dat heb ik dus ook gedaan toen, en ik heb nu nog 2 of 3 dingen staan maar.

En ik heb dus met 1 van die dingen vandaag de badkamer gedaan, en met een ander de vloer gedweild.
pi_65370798
Nee, kan volgens hem niet....

Ik ben niet zo anti-bacterieen hoor... Ik word juist vies gevonden omdat ik handzeep in een blokvorm gebruik

Tis meer dat ik altijd laminaat heb gehad en als je dan de vloeren had gedaan met een sopje was alles zo blinkend schoon en het hele huis rook fris en met stofzuigen en water heb ik geen fris gevoel of geur. Het dweilen met alleen water vind ik voelen als verspilde moeite dus ik doe het bijna nooit

Misschien moet ik een paar druppels etherische olie in het water smijten. Kan me niet voorstellen dat dat niet zou mogen, en dan ruikt het tenminste lekker en nuttig enzo.
pi_65370865
Zand, zeep, soda en schoonmaakazijn.....
Oftewel schuurmiddel, allesreiniger en die andere 2 !
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65370995
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:40 schreef Dipkip het volgende:

Ik ben niet zo anti-bacterieen hoor... Ik word juist vies gevonden omdat ik handzeep in een blokvorm gebruik

Tis meer dat ik altijd laminaat heb gehad en als je dan de vloeren had gedaan met een sopje was alles zo blinkend schoon en het hele huis rook fris en met stofzuigen en water heb ik geen fris gevoel of geur. Het dweilen met alleen water vind ik voelen als verspilde moeite dus ik doe het bijna nooit

Misschien moet ik een paar druppels etherische olie in het water smijten. Kan me niet voorstellen dat dat niet zou mogen, en dan ruikt het tenminste lekker en nuttig enzo.
Ik zou het eens navragen bij een/je houtmannetje. Ik kan me haast niet voorstellen dat een sopje met wat groene zeep o.i.d. niet zou mogen. En anders zou ik bij een volgende keer waxen kiezen voor een andere laag want dit lijkt me niks.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65371143
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:40 schreef Dipkip het volgende:

Sunlight!

Ik wilde het niet meteen zeggen uit angst zweverig over te komen. Maar als jij het fijn vindt, gooi dan idd wat olie in je water!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65371173
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:51 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Sunlight!

Ik wilde het niet meteen zeggen uit angst zweverig over te komen. Maar als jij het fijn vindt, gooi dan idd wat olie in je water!
Of anders verdamp je gewoon olie, dan ruikt het ook fris.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65371231
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zou het eens navragen bij een/je houtmannetje. Ik kan me haast niet voorstellen dat een sopje met wat groene zeep o.i.d. niet zou mogen. En anders zou ik bij een volgende keer waxen kiezen voor een andere laag want dit lijkt me niks.
Je mag geen hardwax over softwax smeren, dan zou alles er eerst afgeschuurd moeten worden. En groene zeep heb ik nagevraagd, ik heb van alles opgenoemd, alles met zeep er in mag niet.... Wast het vettige van de was weg oid.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:51 schreef krakkemieke het volgende:
Sunlight!

Sunlight? Wasda?

Olie verdampen doe ik al wel eens maar vind ik toch wat anders, bovendien motiveert dat nog steeds niet om te dweilen
pi_65371582
Heh lekker, FOK! is weer up. Vandaag niet aan zo heel veel toegekomen. Heb wel de ratten voorzien van een schone kooi maar toen moest ik alweer wat dingen regelen voor een afscheid van een collega morgen en ik heb ook gewoon gewerkt. Daarna stonden er vrienden op de stoep en straks over een uurtje rij ik nog even naar Utrecht.

Het dweilen moet ook even wachten, ik wilde dus die aanbieding in de Blokker gaan halen vandaag maar ik had er geen tijd meer voor. Hoop dat het maandag nog kan...?

Klussen: er was gelukkig even niets te klussen Maandag wel, een IKEA-ladekast.

Het stofzuigen, stofraggen en de kleine beurt van het toilet is er bij ingeschoten vandaag. Maar ik heb volgende week twee vrije dagen en dan ga ik er echt even hard tegenaan.
pi_65371688
Vroegah, toen er niet veel was, had je Sunlight. Dat is zeg maar groene zeep, maar dan een blok. Daar deden mensen alles mee. Zichzelf wassen, de kleren en de afwas. Als je een sopje wilde maken, had je daarvoor de zeepklopper. Een soort dubbel theezeefje, waar je een stuk zeep indeed. Dat haalde je door heet water tot je sop had.
Sunlight ruikt gewoon naar zeep.
Volgens mij wast groene zeep die waslaag niet weg. Het is van zichzelf vettig. Ik kan me wel indenken dat synthetische zeep het wegwast, maar ik ben natuurlijk geen deskundige.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:11:36 #168
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65371699
Ik heb vandaag netjes mijn schema afgewerkt en ik heb ook een lijst met klusjes op mijn schoolbordje geschreven. Dat is voor de komende weken, dan kan ik elke zaterdag weer wat doen tot die lijst ook leeg is (of steeds weer aangevuld wordt).
Een paar klusjes heb ik vandaag al gedaan zoals een paar kapotte lampen vervangen en de losgelaten plintjes weer vast plakken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 januari 2009 @ 23:12:22 #169
163650 Greys
pi_65371718
Die drie dingetjes haal je zo weer in hoor Lani! Kleine beurt toilet houdt in er met een hygiënisch doekje overal even langs vliegen en er een kwak schoonmaakmeuk in gooien. Da's 1 minuut werk, dus dat doe je gewoon zo nog ff voordat je naar bed gaat. Dan sla je dat stofzuigen en stofraggen gewoon over tot de volgende keer dat het weer moet en dan ben je weer bij!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 januari 2009 @ 23:14:15 #170
163650 Greys
pi_65371773
Jeetje Maok, jij bent ook echt supergoed bezig he? Wauw! Complimenten!
Je bent helemaal op dreef!

Zie je, zelfs WIJ kunnen huishouden! Op onze eigen manier! Whoehoeeeeeee!!!!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:14:20 #171
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65371775
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:11 schreef krakkemieke het volgende:
Vroegah, toen er niet veel was, had je Sunlight. Dat is zeg maar groene zeep, maar dan een blok. Daar deden mensen alles mee. Zichzelf wassen, de kleren en de afwas. Als je een sopje wilde maken, had je daarvoor de zeepklopper. Een soort dubbel theezeefje, waar je een stuk zeep indeed. Dat haalde je door heet water tot je sop had.
Sunlight ruikt gewoon naar zeep.
Volgens mij wast groene zeep die waslaag niet weg. Het is van zichzelf vettig. Ik kan me wel indenken dat synthetische zeep het wegwast, maar ik ben natuurlijk geen deskundige.
Op zich is zeep natuurlijk de verbinder/ oplosser (heet anders in scheikundige benaming, maar die ben ik even kwijt) tussen vet en water, het lijkt me dat groene zeep die zelfde eigenschappen heeft. Ik denk dat het hooguit een nieuw laagje vormt wat ook wat vettig is maar dat vloerenmannetje zal wel gelijk hebben dat het de waslaag oplost.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:15:24 #172
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65371796
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:14 schreef Greys het volgende:
Jeetje Maok, jij bent ook echt supergoed bezig he? Wauw! Complimenten!
Je bent helemaal op dreef!

Zie je, zelfs WIJ kunnen huishouden! Op onze eigen manier! Whoehoeeeeeee!!!!

[ afbeelding ]
pi_65371846
Vet is anders dan was. Was lost niet op met zeep, dat zie je als je een kandelaar afwast.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65371911
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:12 schreef Greys het volgende:
Die drie dingetjes haal je zo weer in hoor Lani! Kleine beurt toilet houdt in er met een hygiënisch doekje overal even langs vliegen en er een kwak schoonmaakmeuk in gooien. Da's 1 minuut werk, dus dat doe je gewoon zo nog ff voordat je naar bed gaat. Dan sla je dat stofzuigen en stofraggen gewoon over tot de volgende keer dat het weer moet en dan ben je weer bij!
Komt vast goed

Ik zag ook in het krantje van de Blokker dat de aanbieding van het Leifheitspul nog geldt tot 28-01 dus daar kan ik maandag dan nog mooi even van mee profiteren. Dan kan ik echt goed dweilen want nu heb ik een onding.
pi_65371949
Ik ben een enorm flylady-fan. Sinds flylady is mijn huis meestal echt netjes en ik koop ook geen troep (=clutter) meer
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65372000
Tipje: Als ze dat ding niet meer hebben, vraag een reclamecheque. Dan hoef je niet eindeloos te checken of hij er is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:22:44 #177
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65372014
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:17 schreef krakkemieke het volgende:
Vet is anders dan was. Was lost niet op met zeep, dat zie je als je een kandelaar afwast.
Dat is inderdaad waar, Dipkip, heb je niet ergens een onopvallend hoekje waar je het kan uittesten?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 januari 2009 @ 23:22:52 #178
163650 Greys
pi_65372020
Ik was ook een Flylady fan hoor! Tot ik zo'n boek van haar moest maken en het me gewoon teveel werk werd (en de zweverige mailtjes vond ik ook vervelend ). Maar het idee om een schema te maken was wel helemaal van Flylady! Heb het alleen wat versimpeld, zodat het voor mij ook werkte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65372054
O, die mailtjes heb ik al lang geleden stopgezet. Meeste is nu routine en ik kijk op de flyladysite voor het klusje van de dag
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 januari 2009 @ 23:28:23 #180
163650 Greys
pi_65372220
Zonder mijn schemaatje HEB ik dus echt geen routine Isa, triest maar waar!
Het moet bij mij volledig kant en klaar voorgekauwd zijn wat ik elke dag moet doen, anders doe ik het niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65372462
Dat was dus wel fijn met flylady, dat ik echt een bepaalde routine heb opgebouwd. Ik heb bijv. mijn badkamer al meer dan een jaar niet schoongemaakt. Voor mijn gevoel dan (want je doet elke keer dat je doucht een stukje schoonmaakwerk)

Alleen die shiny sink is nooit routine geworden Ik was af wanneer ik zin heb of visite krijg en wil dan mijn wasbak nog wel eens poetsen
pi_65372575
Heb me net meer voor de grap opgegeven bij dat FlyLady gebeuren, was wel benieuwd wat jullie bedoelden met zweverige mailtjes en boekwerk.

Ik hou het toch maar bij het Peggy-schema, maar mijn kennis uitbreiden is nooit verkeerd.
pi_65372673
Nou ja, de mailtjes zijn typisch Amerikaans. En ik miste altijd 'de man' in het geheel
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:43:54 #184
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65372746
Ik mis sowieso de man (in mijn huishouden). Ik ben nog steeds opzoek naar de perfecte partner, eentje die het huishouden wil doen
pi_65372863
Je zoekt een huisman? Hmm....
Sterkte!
IMHO is het al moeilijk een man te vinden die gewoon een partner is in het huishouden.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 januari 2009 @ 23:49:25 #186
163650 Greys
pi_65372927
Ik werd al hysterisch als ik die website van Flylady bekeek, ik wist niet waar te beginnen! En toen ik eindelijk door alle bomen het bos weer zag en met de babysteps begon, ging het me weer niet snel genoeg

Snap je wat ik bedoel Isa? Je hebt Kelly's Mission, Dana's Weekly Pamper Mission, Flylady d'r schema, Hotspots, FLY Zones, declutteren, FLY Spot Alerts. En dan moet je nog een Control Journal maken en elke dag je schoenen als eerste aantrekken (of zoiets ) en toen draaide ik door en moest het simpel.
Kan heel veel over mij zeggen hoor, maar ik vond het eerlijk gezegd gewoon niet overzichtelijk en het vrat teveel energie voordat ik ook maar door had wat ze nou precies bedoelde. In die tijd had ik mijn badkamer al schoon kunnen hebben
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:51:12 #187
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65372993
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:47 schreef krakkemieke het volgende:
Je zoekt een huisman? Hmm....
Sterkte!
IMHO is het al moeilijk een man te vinden die gewoon een partner is in het huishouden.....
Daarom ben ik waarschijnlijk nog vrijgezel . Maar met het peggy schema gaat het tot nu toe ook prima, dus misschien kan ik mijn eisen voor mijn partner toch weer bijstellen
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 januari 2009 @ 23:55:51 #188
163650 Greys
pi_65373147
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:51 schreef maok het volgende:

[..]

Daarom ben ik waarschijnlijk nog vrijgezel . Maar met het peggy schema gaat het tot nu toe ook prima, dus misschien kan ik mijn eisen voor mijn partner toch weer bijstellen
!

Nu jij Peggy bent en alles onder controle hebt, kan je er zo eentje zoeken!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65373239
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:49 schreef Greys het volgende:
Ik werd al hysterisch als ik die website van Flylady bekeek, ik wist niet waar te beginnen! En toen ik eindelijk door alle bomen het bos weer zag en met de babysteps begon, ging het me weer niet snel genoeg

Snap je wat ik bedoel Isa? Je hebt Kelly's Mission, Dana's Weekly Pamper Mission, Flylady d'r schema, Hotspots, FLY Zones, declutteren, FLY Spot Alerts. En dan moet je nog een Control Journal maken en elke dag je schoenen als eerste aantrekken (of zoiets ) en toen draaide ik door en moest het simpel.
Kan heel veel over mij zeggen hoor, maar ik vond het eerlijk gezegd gewoon niet overzichtelijk en het vrat teveel energie voordat ik ook maar door had wat ze nou precies bedoelde. In die tijd had ik mijn badkamer al schoon kunnen hebben
Jaaaaa! Ik snap je helemaal Echt! Ze zijn een site tégen chaos in je huishouden, maar de site zelf is één en al chaos. Zo mooi Ik heb er dan ook even over gedaan voor ik voor mezelf duidelijk had wat ik wel en niet ging doen, de nuttige dingen geëxtraheerd en de rest negeer ik Daarom ook geen mails meer en dergelijke. Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 00:01:09 #190
163650 Greys
pi_65373295
Flylady heeft ook mij op het Goede Pad geholpen hoor!
Want dankzij haar heb ik mijn schema-voor-schoonmaak-suffies gemaakt en is de Peggy in mij geboren!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 00:02:34 #191
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65373329
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jaaaaa! Ik snap je helemaal Echt! Ze zijn een site tégen chaos in je huishouden, maar de site zelf is één en al chaos. Zo mooi Ik heb er dan ook even over gedaan voor ik voor mezelf duidelijk had wat ik wel en niet ging doen, de nuttige dingen geëxtraheerd en de rest negeer ik Daarom ook geen mails meer en dergelijke. Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
Dat is nou mooi, jullie halen de goede dingen van flylady en ik haal de tips weer hier vandaan. Lekker makkelijk. ik heb ook geen zin om die site uit te pluizen, ik wil het zo simpel en overzichtelijk mogelijk hebben.
pi_65373399
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:02 schreef maok het volgende:

Dat is nou mooi, jullie halen de goede dingen van flylady en ik haal de tips weer hier vandaan. Lekker makkelijk. ik heb ook geen zin om die site uit te pluizen, ik wil het zo simpel en overzichtelijk mogelijk hebben.
heel efficiënt van je

Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes ) was de kamer binnen korte tijd echt netjes En het is zo'n simpel concept, 5 minuten per dag. Waarom ik daar zelf nooit op was gekomen is me een raadsel
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 00:07:31 #193
163650 Greys
pi_65373474
Dat werkt bij mij dus niet, want dan kan ik na 5 minuten niet stoppen, dan moet het af!
Zie daar het tegenstrijdige in mij, ik ben gewoon een vervelend nest

Misschien dat ik dat voor de zolder toch nog maar eens moet proberen. Maar je kunt zo weinig doen in 5 minuten, misschien ga ik er dan een kwartiertje per keer van maken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65373564
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:07 schreef Greys het volgende:
Dat werkt bij mij dus niet, want dan kan ik na 5 minuten niet stoppen, dan moet het af!
Zie daar het tegenstrijdige in mij, ik ben gewoon een vervelend nest

Misschien dat ik dat voor de zolder toch nog maar eens moet proberen. Maar je kunt zo weinig doen in 5 minuten, misschien ga ik er dan een kwartiertje per keer van maken.
Jaaaaa! Je snapt het! Het is 'maar 5 minuutjes' en dús doe je iets! En dan maakt het geen moer uit dat het een half uur wordt, daar ging het me niet om. Het ging er bij mij om dat ik niet begon aan die kamer omdat het een dagtaak zou worden en ik daar geen zin in had. Dus er gebeurde helemaal niets, want ik kon geen dag vinden dat ik èn tijd had èn gemotiveerd was. Maar 5 minuten zijn zo weinig dat ik wel begon en ik heb heus niet elke keer keurig 5 minuten gewerkt in die kamer Soms 10, soms een half uur en soms idd 5
  zondag 25 januari 2009 @ 00:14:16 #195
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65373676
Je maakt het daarmee inderdaad minder groot. Ik merk ook dat het nu ook als werkt dat ik ook taken heb als even een doekje door de badkamer heen halen. Eerder ging ik dan de hele badkamer doen en daar zag ik dan tegen op en schoof ik het voor me uit.
pi_65373777
Dat vond ik het beste aan fly-lady: het hoeft niet morgen af, want het heeft je jaren gekost om troep te maken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65373780
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:14 schreef maok het volgende:
Je maakt het daarmee inderdaad minder groot. Ik merk ook dat het nu ook als werkt dat ik ook taken heb als even een doekje door de badkamer heen halen. Eerder ging ik dan de hele badkamer doen en daar zag ik dan tegen op en schoof ik het voor me uit.
Precies Voor mij ook het grote struikelblok in het huishouden in het verleden waardoor er niets gebeurde. Nou ja, soms een heel weekend aan één stuk schrobben en boenen en opruimen omdat er visite kwam oid Zonde van dat weekend. Flylady leerde me dat alles in kleine stapjes kan en dat dat véél leuker en werkbaarder is voor mij
pi_65373795
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:18 schreef krakkemieke het volgende:
Dat vond ik het beste aan fly-lady: het hoeft niet morgen af, want het heeft je jaren gekost om troep te maken.

Het is net als afvallen
pi_65373834
A-h-a....... Dat ga ik onthouden, want dat is ook nodig.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65374362
Ik heb nog te weinig structuur in m'n dagen om me echt aan het schema te houden, maar ik ben wel meer geneigd om te gaan poetsen/op te ruimen nu ik een keer op papier gezet heb wat ik allemaal moet doen.
Yay voor het Peggy-schema dus
Vanaf maandag heb ik weer een rooster enzo, dus dan kan ik het goed gaan indelen.
pi_65377486
knip

[ Bericht 89% gewijzigd door Popples op 25-01-2009 20:36:14 ]
mama van 3 kids!
pi_65380696
zo, de strijk is gedaan, vaatwasser draait, ik vind het goed voor vandaag.
gisteren de badkamer, tijdens de kids naar bed brengen, gek, die combi's, nooit aan gedacht!
straks wel nog stofzuigen, daar zie je na een dag dus niks meer van...
heb wel nog een extra taakje toegevoegd, het trappenhuis stofzuigen.
dus alleen de trappen plus overloop ipv de hele bovenverdieping, kamers kunnen ook een voor een...
pi_65383754
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:49 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar dat mannetje behandelt hout alleen met olie, hardwax en lak. Ik heb softwax, dat schijnt juist de reden te zijn dat t niet mag omdat ik dan de waslaag wegpoets ofzo.
Ik weet niet precies wat softwax is, maar wij hebben een eiken vloer die in de olie is gezet met een laag was eroverheen. Het is een transparante waslaag die we 1 a 2x per jaar opnieuw moeten aanbrengen.

Allesreiniger is verboten aldus onze 'vloerman', dat is te agressief, maar een dopje groene zeep mocht wel.

De waslaag gaat er dan idd wel stukje bij beetje weer af, een mooie reden om niet te vaak te dweilen.
Springfield's looking pretty dusty today
  zondag 25 januari 2009 @ 14:29:36 #204
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_65384604
Gisteren alles beneden schoongemaakt en zelfs gedweild De eerste wasjes gedaan (nog maar eentje te gaan ) en boven alles gezogen. Dat voelt best lekker! Nu alleen nog de studeerkamer opruimen en de douche schoonmaken, maar vriendlief bood aan die volgende week te doen dus denk dat ik dat aanbod maar accepteer
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 14:43:28 #205
163650 Greys
pi_65385001
Als je er dan maar op toeziet dat hij het ook echt doet Marijke!
Verder goed bezig zeg!!!

Ik ga het beddengoed maar even in de was mikken.
Klein klusje, groot plezier als ik vanavond in mijn schone bedje duik
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 14:48:55 #206
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65385172
Gister mn Leifheit aangeschaft!! Ben benieuwd want mijn laminaat is wel aan een dweilbeurt toe!!

Verder vind ik zo'n schema echt handig! Elke dag een paar karweitjes, ze worden opeens ..ahum.. leuk..

Goed bezig hier!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 14:54:30 #207
163650 Greys
pi_65385381
NouMooiNiet, snap jij het? Hoe het kan dat het dan ineens een soort-van-leuk wordt?
Hoe opgeruimder en schoner het om je heen is, des te meer energie lijk je er wel van te krijgen. Dat is het voor mij denk ik. Niets is zo futloos makend als zooi om je heen, dan ga je er mega tegenop zien dat je ALLES moet doen. En nu is het steeds een klein beetje en word je er zelfs een beetje blij van!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 14:59:43 #208
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65385564
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:54 schreef Greys het volgende:
NouMooiNiet, snap jij het? Hoe het kan dat het dan ineens een soort-van-leuk wordt?
Hoe opgeruimder en schoner het om je heen is, des te meer energie lijk je er wel van te krijgen. Dat is het voor mij denk ik. Niets is zo futloos makend als zooi om je heen, dan ga je er mega tegenop zien dat je ALLES moet doen. En nu is het steeds een klein beetje en word je er zelfs een beetje blij van!
Ja dat geldt voor mij ook. Vreemd dat het met zo'n simpel schema ineens verandert. Als t 1 grote zooi is, heb je idd echt geen zin om eraan te beginnen. Maar nu wordt het geen zooi meer (is de bedoeling dan he)
Ik heb mijn schema aan de binnenkant van mn keukenkastje opgehangen. Telkens kijk ik erop wat ik nog voor dingetjes moet doen, alleen van die kleurtjes word ik al blij..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 15:05:23 #209
163650 Greys
pi_65385736
Weet je waar ik ook zo blij van word? Echt heel stom hoor, niet lachen
Van het feit dat als er op een dag bv vijf gekleurde hokjes staan, dat twee van die hokjes bv supersnelle en simpele klusjes zijn! Honden- en kattenvoerbakjes schoonmaken. Nou, 1 minuutje! En dan zijn er nog maar vier vakjes over. Vaatwasser uitruimen, hoppa, weer eentje minder. Het gaat best snel op die manier!
Ik ben dus echt letterlijk die hokjes aan het wegwerken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 15:08:42 #210
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65385840
Nou hier komt ie:

Vrijdag:
- kleren gewassen en opgehangen
- afgewassen
- bed verschoont
- boodschappen opgeruimd

Zaterdag:
- aquarium onder handen genomen
- vloer geveegd (woonkamer, keuken, slaapkamer, halletje)
- wc schoongemaakt
- meubels afgestoft

Zondag:
- was opgevouwen
- was gestreken
- kleding uitgezocht (oude dingen in de kledingzak)
- kleren gestreken
- afgewassen

Koken heb ik ook gedaan maar dat vind ik geen rotklus of iets waar ik een hekel aan heb dus dat zet ik niet in het rijtje.

Tip: heb altijd een plastic tas bij de hand waar je oude kleding in kunt doen dan doe je de kleding die je niet meer wilt dragen maar nog wel goed is in die tas en als ie vol is dan breng je 'm naar de kledingcontainer. Zo raakt je kast ook niet overvol met dingen die je niet meer draagt en blijft het netjes.

Nog een tip: schoonmaken met muziek maakt het leuker!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
pi_65386257
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:04 schreef -marz- het volgende:
Ik weet niet precies wat softwax is, maar wij hebben een eiken vloer die in de olie is gezet met een laag was eroverheen. Het is een transparante waslaag die we 1 a 2x per jaar opnieuw moeten aanbrengen.

Allesreiniger is verboten aldus onze 'vloerman', dat is te agressief, maar een dopje groene zeep mocht wel.

De waslaag gaat er dan idd wel stukje bij beetje weer af, een mooie reden om niet te vaak te dweilen.
Misschien moet ik dan maar gewoon groene zeep gebruiken en dan maar een beetje en niet te vaak. Ik heb nog wel van die was, dan moet ik alleen zorgen dat ik het ook echt eens per jaar er opnieuw op doe
pi_65387480
Oeh wat een handig schema! Ik ga hem even aanpassen voor ons huishouden en dan printen en ophangen! Hier hebben we vaak wel 'vaste dagen voor bepaalde klussen (stofzuigen, was doen en bed verschonen) maar het komt er een beetje op neer dat alles in het weekend moet, waar ik dan geen zin in heb. Ideaal dus om het een beetje te spreiden!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 25 januari 2009 @ 16:25:42 #213
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65388687
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:
Weet je waar ik ook zo blij van word? Echt heel stom hoor, niet lachen
Van het feit dat als er op een dag bv vijf gekleurde hokjes staan, dat twee van die hokjes bv supersnelle en simpele klusjes zijn! Honden- en kattenvoerbakjes schoonmaken. Nou, 1 minuutje! En dan zijn er nog maar vier vakjes over. Vaatwasser uitruimen, hoppa, weer eentje minder. Het gaat best snel op die manier!
Ik ben dus echt letterlijk die hokjes aan het wegwerken
me too en ik gebruik het schema nog geneens een week! i love lijstjes
  zondag 25 januari 2009 @ 16:28:17 #214
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65388826
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:08 schreef Psych-case het volgende:

[...]

Tip: heb altijd een plastic tas bij de hand waar je oude kleding in kunt doen dan doe je de kleding die je niet meer wilt dragen maar nog wel goed is in die tas en als ie vol is dan breng je 'm naar de kledingcontainer. Zo raakt je kast ook niet overvol met dingen die je niet meer draagt en blijft het netjes.

Heb ik ook, en een tas voor plastic (dat kan gratis naar de gemeentewerf), een bak glas en een bak statiegeldflessen, een doos oud papier.. Meteen sorteren en opruimen
Oja en als ik veel groenten /aardappelen heb gesneden, breng ik de restjes naar het dierenparkje hier in de buurt..
pi_65389425
Ik ga pas aan het schema beginnen als ik afgestudeerd ben. al komt direct daarna vrees ik mijn operatie Ik ben nu veelste druk met school bezig om ook maar aan zo'n lijstje te denken. Groenten/aardappelschillen gaan hier ook altijd naar de beesten. Kan ik direct het glas meenemen voor de glasbak.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 17:16:30 #216
163650 Greys
pi_65390782
Men neme:

- Eén smeerlap (moi)
- Eén smerig fornuis (die natte vlekken zijn plasjes Cilit Bang die ik er vast opgegooid had, de rest is vet )
- Eén wondersponsje
- Eén kwartiertje

En voila!
Nee, ik heb de achterwand nog niet gedaan en nee, die ga ik vandaag ook niet meer doen. Het is zondag en een kwartiertje aan een extra klusje is mooi genoeg!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 17:17:53 #217
163650 Greys
pi_65390830
Oh en ik zie ook wel dat er nog wat vet om de gaspitten zit maar ik ben niet voor niets een Peggy
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 25 januari 2009 @ 17:57:42 #218
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65392308
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:17 schreef Greys het volgende:
Oh en ik zie ook wel dat er nog wat vet om de gaspitten zit maar ik ben niet voor niets een Peggy
Ik spray mijn kookplaat na elke beurt in met Muscle en neem de boel daarna af met een doekje. Hecht het vet niet zo aan. En die draadstangen die gaan regelmatig naar pa en ma mee en daar de vaatwasser in! Ik denk dat ik nog niet eens 2 min. bezig ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Psych-case op 25-01-2009 18:08:47 ]
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 18:18:20 #219
163650 Greys
pi_65392939
Dank voor de tip! Ga ik ook eens proberen, dat insprayen!
Is dat niet een dure hobby trouwens, elke dag inspuiten met Muscle? Is dat niet haske duur?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65393061
deze gebruik ik voor bijna alles, fornuis, keukenkastjes, magnetron,oven, voor de badkamer enz enz.

zelfs voor etensvlekken van de kids in de kleren.
mama van 3 kids!
pi_65393158
Ik heb een nepontvetter van de Aldi, die is fantastisch en dus ook niet zo duur.
Dat is alleen wel een tijdelijk product dus als ze hem weer eens hebben koop ik gelijk meerdere flessen zodat ik weer een tijdje vooruit kan.
pi_65393239
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:22 schreef Popples het volgende:
deze gebruik ik voor bijna alles, fornuis, keukenkastjes, magnetron,oven, voor de badkamer enz enz.
[ afbeelding ]

zelfs voor etensvlekken van de kids in de kleren.
die heb ik ook voor mijn gasfornuis.. de vetvlekken gaan eraf maar.......
Ik hou altijd strepen/vegen over. Ik maak eerst schoon met Dasty, dan vochtige doek eroverheen, dan drogen met keukenrol of theedoek en nawrijven met een blauw"speciaal voor gasfornuis"doekje, maar er blijven strepen/vegen zichtbaar, hoe hard/zacht ik ook wrijf..

Iemand tips??

En pff ik kan ook wel zo'n schema gebruiken. Ik wis de vloer elke dag (soms meerdere keren), dweilen doe ik 1 a 2 keer per week.. maar die wc en badkamer schoonmaken..... ik haat het!
Ramenzemen doe ik sowieso maar een keer per half jaar ofzo... 58 ramen binnen en buiten zijn er best wel heel erg veel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 18:28:24 #223
163650 Greys
pi_65393240
Ah mooi! Dan ga ik eerst eens een nepontvetter van de Aldi proberen inderdaad!
Of bij de Action hebben ze ook zoiets heb ik wel eens gehoord! Ik ga wel even zoeken!

Maar elke dag even insprayen en afnemen na het koken is misschien wel een goed idee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 januari 2009 @ 18:29:15 #224
163650 Greys
pi_65393268
Vicky!
58 Ramen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65393391
Wat is dat voor kasteel?
En waarom dan geen butler?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')