Mja vuilafstotend, geen idee eigenlijk. Misschien is dat het wel ja. Tis ook niet dat ik de vloer echt vies vind, maar we hebben wel huisdieren en ook als er mensen langskomen met kindjes in de kruip en alles aflebberleeftijd wil ik toch liever soppen met een sopje en niet alleen stof verwijderen zeg maar....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:01 schreef Greys het volgende:
Is die softwax dan niet haske vuilafstotend en dat als je dan gestofzuigerdtdtdt hebt, dat het dan eigenlijk gewoon al schoon is? Ik kan me je gevoel wel voorstellen, dat je er af en toe gewoon een chemisch goedje tegenaan wilt gooien, voor het schone idéé!
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:17 schreef Dipkip het volgende:
Cat, misschien moet je met Lush gaan schoonmakendan wíl je wel
Was maakt dat stof en vuil zich niet hechten. Met stofzuigen en dweilen met water is het vuil dus weg.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:09 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Mja vuilafstotend, geen idee eigenlijk. Misschien is dat het wel ja. Tis ook niet dat ik de vloer echt vies vind, maar we hebben wel huisdieren en ook als er mensen langskomen met kindjes in de kruip en alles aflebberleeftijd wil ik toch liever soppen met een sopje en niet alleen stof verwijderen zeg maar....
Maar ik loop dan ook niet met mn schoenzolen over de tafelpotenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Was maakt dat stof en vuil zich niet hechten. Met stofzuigen en dweilen met water is het vuil dus weg.
En volgens mij lebberen kinderen niet alleen de vloer af, maar ook tafelpoten. Hoe vaak maak je die schoon?
MAW, je kan het nooit helemaal voorkomen.
Ik zou het eens navragen bij een/je houtmannetje. Ik kan me haast niet voorstellen dat een sopje met wat groene zeep o.i.d. niet zou mogen. En anders zou ik bij een volgende keer waxen kiezen voor een andere laag want dit lijkt me niks.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:40 schreef Dipkip het volgende:
Nee, kan volgens hem niet....
Ik ben niet zo anti-bacterieen hoor... Ik word juist vies gevonden omdat ik handzeep in een blokvorm gebruik![]()
Tis meer dat ik altijd laminaat heb gehad en als je dan de vloeren had gedaan met een sopje was alles zo blinkend schoon en het hele huis rook frisen met stofzuigen en water heb ik geen fris gevoel of geur. Het dweilen met alleen water vind ik voelen als verspilde moeite dus ik doe het bijna nooit
Misschien moet ik een paar druppels etherische olie in het water smijten. Kan me niet voorstellen dat dat niet zou mogen, en dan ruikt het tenminste lekker en nuttig enzo.
Sunlight!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:40 schreef Dipkip het volgende:
Nee, kan volgens hem niet....
Ik ben niet zo anti-bacterieen hoor... Ik word juist vies gevonden omdat ik handzeep in een blokvorm gebruik![]()
Tis meer dat ik altijd laminaat heb gehad en als je dan de vloeren had gedaan met een sopje was alles zo blinkend schoon en het hele huis rook frisen met stofzuigen en water heb ik geen fris gevoel of geur. Het dweilen met alleen water vind ik voelen als verspilde moeite dus ik doe het bijna nooit
Misschien moet ik een paar druppels etherische olie in het water smijten. Kan me niet voorstellen dat dat niet zou mogen, en dan ruikt het tenminste lekker en nuttig enzo.
Of anders verdamp je gewoon olie, dan ruikt het ook fris.......quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:51 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Sunlight!![]()
Ik wilde het niet meteen zeggen uit angst zweverig over te komen. Maar als jij het fijn vindt, gooi dan idd wat olie in je water!
Je mag geen hardwax over softwax smeren, dan zou alles er eerst afgeschuurd moeten worden. En groene zeep heb ik nagevraagd, ik heb van alles opgenoemd, alles met zeep er in mag niet.... Wast het vettige van de was weg oid.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zou het eens navragen bij een/je houtmannetje. Ik kan me haast niet voorstellen dat een sopje met wat groene zeep o.i.d. niet zou mogen. En anders zou ik bij een volgende keer waxen kiezen voor een andere laag want dit lijkt me niks.
Sunlight? Wasda?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:51 schreef krakkemieke het volgende:
Sunlight!![]()
Ik wilde het niet meteen zeggen uit angst zweverig over te komen. Maar als jij het fijn vindt, gooi dan idd wat olie in je water!
Op zich is zeep natuurlijk de verbinder/ oplosser (heet anders in scheikundige benaming, maar die ben ik even kwijt) tussen vet en water, het lijkt me dat groene zeep die zelfde eigenschappen heeft. Ik denk dat het hooguit een nieuw laagje vormt wat ook wat vettig is maar dat vloerenmannetje zal wel gelijk hebben dat het de waslaag oplost.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:11 schreef krakkemieke het volgende:
Vroegah, toen er niet veel was, had je Sunlight. Dat is zeg maar groene zeep, maar dan een blok. Daar deden mensen alles mee. Zichzelf wassen, de kleren en de afwas. Als je een sopje wilde maken, had je daarvoor de zeepklopper. Een soort dubbel theezeefje, waar je een stuk zeep indeed. Dat haalde je door heet water tot je sop had.
Sunlight ruikt gewoon naar zeep.
Volgens mij wast groene zeep die waslaag niet weg. Het is van zichzelf vettig. Ik kan me wel indenken dat synthetische zeep het wegwast, maar ik ben natuurlijk geen deskundige.
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:14 schreef Greys het volgende:
Jeetje Maok, jij bent ook echt supergoed bezig he?Wauw! Complimenten!
Je bent helemaal op dreef!
Zie je, zelfs WIJ kunnen huishouden! Op onze eigen manier! Whoehoeeeeeee!!!!
[ afbeelding ]
Komt vast goedquote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:12 schreef Greys het volgende:
Die drie dingetjes haal je zo weer in hoor Lani! Kleine beurt toilet houdt in er met een hygiënisch doekje overal even langs vliegen en er een kwak schoonmaakmeuk in gooien. Da's 1 minuut werk, dus dat doe je gewoon zo nog ff voordat je naar bed gaat. Dan sla je dat stofzuigen en stofraggen gewoon over tot de volgende keer dat het weer moet en dan ben je weer bij!
Dat is inderdaad waar, Dipkip, heb je niet ergens een onopvallend hoekje waar je het kan uittesten?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:17 schreef krakkemieke het volgende:
Vet is anders dan was. Was lost niet op met zeep, dat zie je als je een kandelaar afwast.
Daarom ben ik waarschijnlijk nog vrijgezelquote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:47 schreef krakkemieke het volgende:
Je zoekt een huisman? Hmm....
Sterkte!
IMHO is het al moeilijk een man te vinden die gewoon een partner is in het huishouden.....
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:51 schreef maok het volgende:
[..]
Daarom ben ik waarschijnlijk nog vrijgezel. Maar met het peggy schema gaat het tot nu toe ook prima, dus misschien kan ik mijn eisen voor mijn partner toch weer bijstellen
Jaaaaa!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:49 schreef Greys het volgende:
Ik werd al hysterisch als ik die website van Flylady bekeek, ik wist niet waar te beginnen! En toen ik eindelijk door alle bomen het bos weer zag en met de babysteps begon, ging het me weer niet snel genoeg![]()
Snap je wat ik bedoel Isa? Je hebt Kelly's Mission, Dana's Weekly Pamper Mission, Flylady d'r schema, Hotspots, FLY Zones, declutteren, FLY Spot Alerts. En dan moet je nog een Control Journal maken en elke dag je schoenen als eerste aantrekken (of zoiets) en toen draaide ik door en moest het simpel.
Kan heel veel over mij zeggen hoor, maar ik vond het eerlijk gezegd gewoon niet overzichtelijk en het vrat teveel energie voordat ik ook maar door had wat ze nou precies bedoelde. In die tijd had ik mijn badkamer al schoon kunnen hebben
Dat is nou mooi, jullie halen de goede dingen van flylady en ik haal de tips weer hier vandaan. Lekker makkelijk. ik heb ook geen zin om die site uit te pluizen, ik wil het zo simpel en overzichtelijk mogelijk hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jaaaaa!Ik snap je helemaal
Echt! Ze zijn een site tégen chaos in je huishouden, maar de site zelf is één en al chaos. Zo mooi
Ik heb er dan ook even over gedaan voor ik voor mezelf duidelijk had wat ik wel en niet ging doen, de nuttige dingen geëxtraheerd en de rest negeer ik
Daarom ook geen mails meer en dergelijke. Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
quote:Op zondag 25 januari 2009 00:02 schreef maok het volgende:
Dat is nou mooi, jullie halen de goede dingen van flylady en ik haal de tips weer hier vandaan. Lekker makkelijk. ik heb ook geen zin om die site uit te pluizen, ik wil het zo simpel en overzichtelijk mogelijk hebben.
Jaaaaa! Je snapt het! Het is 'maar 5 minuutjes' en dús doe je iets! En dan maakt het geen moer uit dat het een half uur wordt, daar ging het me niet om. Het ging er bij mij om dat ik niet begon aan die kamer omdat het een dagtaak zou worden en ik daar geen zin in had. Dus er gebeurde helemaal niets, want ik kon geen dag vinden dat ik èn tijd had èn gemotiveerd was. Maar 5 minuten zijn zo weinig dat ik wel begon en ik heb heus niet elke keer keurig 5 minuten gewerkt in die kamerquote:Op zondag 25 januari 2009 00:07 schreef Greys het volgende:
Dat werkt bij mij dus niet, want dan kan ik na 5 minuten niet stoppen, dan moet het af!
Zie daar het tegenstrijdige in mij, ik ben gewoon een vervelend nest
Misschien dat ik dat voor de zolder toch nog maar eens moet proberen. Maar je kunt zo weinig doen in 5 minuten, misschien ga ik er dan een kwartiertje per keer van maken.
Preciesquote:Op zondag 25 januari 2009 00:14 schreef maok het volgende:
Je maakt het daarmee inderdaad minder groot. Ik merk ook dat het nu ook als werkt dat ik ook taken heb als even een doekje door de badkamer heen halen. Eerder ging ik dan de hele badkamer doen en daar zag ik dan tegen op en schoof ik het voor me uit.
quote:Op zondag 25 januari 2009 00:18 schreef krakkemieke het volgende:
Dat vond ik het beste aan fly-lady: het hoeft niet morgen af, want het heeft je jaren gekost om troep te maken.
Ik weet niet precies wat softwax is, maar wij hebben een eiken vloer die in de olie is gezet met een laag was eroverheen. Het is een transparante waslaag die we 1 a 2x per jaar opnieuw moeten aanbrengen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar dat mannetje behandelt hout alleen met olie, hardwax en lak. Ik heb softwax, dat schijnt juist de reden te zijn dat t niet magomdat ik dan de waslaag wegpoets ofzo.
Ja dat geldt voor mij ook. Vreemd dat het met zo'n simpel schema ineens verandert. Als t 1 grote zooi is, heb je idd echt geen zin om eraan te beginnen. Maar nu wordt het geen zooi meer (is de bedoeling dan he)quote:Op zondag 25 januari 2009 14:54 schreef Greys het volgende:
NouMooiNiet, snap jij het? Hoe het kan dat het dan ineens een soort-van-leuk wordt?![]()
Hoe opgeruimder en schoner het om je heen is, des te meer energie lijk je er wel van te krijgen. Dat is het voor mij denk ik. Niets is zo futloos makend als zooi om je heen, dan ga je er mega tegenop zien dat je ALLES moet doen. En nu is het steeds een klein beetje en word je er zelfs een beetje blij van!
Misschien moet ik dan maar gewoon groene zeep gebruiken en dan maar een beetje en niet te vaak. Ik heb nog wel van die was, dan moet ik alleen zorgen dat ik het ook echt eens per jaar er opnieuw op doequote:Op zondag 25 januari 2009 14:04 schreef -marz- het volgende:
Ik weet niet precies wat softwax is, maar wij hebben een eiken vloer die in de olie is gezet met een laag was eroverheen. Het is een transparante waslaag die we 1 a 2x per jaar opnieuw moeten aanbrengen.
Allesreiniger is verboten aldus onze 'vloerman', dat is te agressief, maar een dopje groene zeep mocht wel.
De waslaag gaat er dan idd wel stukje bij beetje weer af, een mooie reden om niet te vaak te dweilen.
me too en ik gebruik het schema nog geneens een week! i love lijstjesquote:Op zondag 25 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:
Weet je waar ik ook zo blij van word? Echt heel stom hoor, niet lachen
Van het feit dat als er op een dag bv vijf gekleurde hokjes staan, dat twee van die hokjes bv supersnelle en simpele klusjes zijn!Honden- en kattenvoerbakjes schoonmaken. Nou, 1 minuutje! En dan zijn er nog maar vier vakjes over. Vaatwasser uitruimen, hoppa, weer eentje minder. Het gaat best snel op die manier!
Ik ben dus echt letterlijk die hokjes aan het wegwerken
Heb ik ook, en een tas voor plastic (dat kan gratis naar de gemeentewerf), een bak glas en een bak statiegeldflessen, een doos oud papier.. Meteen sorteren en opruimenquote:Op zondag 25 januari 2009 15:08 schreef Psych-case het volgende:
[...]
Tip: heb altijd een plastic tas bij de hand waar je oude kleding in kunt doen dan doe je de kleding die je niet meer wilt dragen maar nog wel goed is in die tas en als ie vol is dan breng je 'm naar de kledingcontainer. Zo raakt je kast ook niet overvol met dingen die je niet meer draagt en blijft het netjes.
Ik spray mijn kookplaat na elke beurt in met Muscle en neem de boel daarna af met een doekje. Hecht het vet niet zo aan. En die draadstangen die gaan regelmatig naar pa en ma mee en daar de vaatwasser in!quote:Op zondag 25 januari 2009 17:17 schreef Greys het volgende:
Oh en ik zie ook wel dat er nog wat vet om de gaspitten zit maar ik ben niet voor niets een Peggy
die heb ik ook voor mijn gasfornuis.. de vetvlekken gaan eraf maar.......quote:Op zondag 25 januari 2009 18:22 schreef Popples het volgende:
deze gebruik ik voor bijna alles, fornuis, keukenkastjes, magnetron,oven, voor de badkamer enz enz.
[ afbeelding ]
zelfs voor etensvlekken van de kids in de kleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |