abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65280396
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Pfff, dit is echt dramatisch voor de vrijheid van meningsuiting. Maar goed wat wil van een land dat gelijkheid in het eerste artikel van de grondwet heeft staan.
Je moet dit natuurlijk wel in het juiste perspectief zien. In Nederland is het zo georganiseerd dat het OM het vervolgingsmonopolie heeft, niet onafhankelijk is maar een procespartij, en slechts op afstand politiek wordt gecontroleerd en feitelijk heel zelfstandig is, terwijl het ook nog alle vrijheid heeft om niet te vervolgen.

Als de wet voor iedereen geldt, dan komt dat dus op actieve vervolging door het OM neer, en deze procedure is de enige manier om dat af te dwingen en is de enige beveiliging tegen willekeur en politieke voorkeuren en dus politieke vervolgingen of niet-vervolgingen door het OM.

Dus juist naarmate het politieker is, is er goede reden om de vraag van de strafbaarheid bij de onafhankelijke rechter neer te leggen. Als het hof iets anders had beslist, dan betekent dat eigenlijk dat die mensen die denken dat dit strafbaar is/ moet zijn, en dat is ook weer niet helemaal zonder grond, niet het recht hebben op een onafhankelijk oordeel daarover, maar zich maar neer moeten leggen bij het oordeel van iemand die niet onafhankelijk is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 13:11:20 #102
163650 Greys
pi_65280442
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:09 schreef t-8one het volgende:

[..]

Je bent voor het afschaffen van vrijheid van godsdienst?

We moeten allemaal weer christelijk worden, anders zijn we ketters ofzo?
Leg me geen woorden in de mond alsjeblieft. Ik zeg nergens dat we dat moeten afschaffen

Je weet donders goed wat ik bedoel. Aanzetten tot haat mag niet, daar ben ik het helemaal mee eens. Wilders mag dat niet, maar imams ook niet. Wilders wordt er nu voor vervolgd, maar die enge imams niet, want die gooien het onder het excuus 'Vrijheid van godsdienst'. Dát bedoel ik. Maar dat wist je heus wel
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:11:43 #103
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65280460
Dat mensen Wilders (die van alles wil verbieden) en vrijheid van meningsuiting trouwens in een zin durven te noemen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:11:46 #104
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_65280462
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Voelen ze ook eens hoe dat is, want blijkbaar hebben ze er geen problemen doen om het over anderen te zeggen...
Hypocrisie noemen ze dat.
pi_65280463
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Het hof is tot de conclusie gekomen dat een in te stellen strafvervolging maar ook een eventuele latere veroordeling, mits proportioneel, niet in strijd hoeft te komen met Wilders vrijheid van meningsuiting, nu haatzaaiende en kwetsende uitlatingen van politici, gelet op hun bijzondere verantwoordelijkheid, ook volgens Europese normen niet door de beugel kunnen.

Dat laatste, daar gaat het om dus. En terecht imho, hij zet een hele bevolkingsgroep weg als zijn het allemaal haatdragende mensen tegenover onze samenleving. Dat is natuurlijk klinkklare onzin.
Niet om het één of ander, maar daar zijn meer mensen voor vrij gesproken.
Ik denk dan ook dat deze zaak hoe dan ook als voorbeeld zal gaan dienen voor een ander soort aanklacht, die ongetwijfeld ook zal gaan volgen. Er zijn nl meerdere geschreven werken die groepen stigmatiseren en leiders van gemeenten die oproepen geen afstand te doen van deze uitspraken, maar je aan zolang als nodig is aan de wet te houden. Volgens mij deed Wilders niet veel anders. En het is niet gek dat ook een van Bommel uitkijkt naar deze uitslag, want het kan ook zijn mening als politicus aan banden leggen.

Ik vind het überhaupt dom van een politicus, maar dat terzijde.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:12:45 #106
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_65280494
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:09 schreef t-8one het volgende:

[..]

Je bent voor het afschaffen van vrijheid van godsdienst?

We moeten allemaal weer christelijk worden, anders zijn we ketters ofzo?
Nee, meneer is gok ik een atheist, we mogen niet geloven.
Laffe huichelaar
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:13:10 #107
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65280512
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Leg me geen woorden in de mond alsjeblieft. Ik zeg nergens dat we dat moeten afschaffen

Je weet donders goed wat ik bedoel. Aanzetten tot haat mag niet, daar ben ik het helemaal mee eens. Wilders mag dat niet, maar imams ook niet. Wilders wordt er nu voor vervolgd, maar die enge imams niet, want die gooien het onder het excuus 'Vrijheid van godsdienst'. Dát bedoel ik. Maar dat wist je heus wel
Hoe moet ik
quote:
vrijheid van godsdienst
dan intepreteren?
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_65280527
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:08 schreef DS4 het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Op zich vind ik dat je erg terughoudend moet zijn, maar als iemand met veel invloed anderen probeert te overreden om geweld tegen anderen te gebruiken vind ik niet dat we dat onbestraft moeten laten.
Hmmm, ik vind eigenlijk dat er ook een organisatorisch verband moet zijn. Een bende van radicale Moslims met aan het hoofd een imam die oproept tot vernietiging van de Westerse beschaving is heel wat anders dan iemand die in interviews en in de Tweede Kamer uitspraken doet die als haatzaaiend zouden kunnen worden gezien. Anders wordt het natuurlijk als Wilders Dion Graus (die lijkt mij het meest labiel in de fractie) aanspoort Moskeeën in de fik te steken.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:13:39 #109
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65280528
Overigens:
quote:
De 60-jarige imam Khalil el Moumni van de Rotterdamse An-Nasrmoskee moet zich maandag voor de rechtbank verantwoorden voor uitspraken die hij in mei vorig jaar bij het televisieprogramma Nova heeft gedaan. Daarin zei El Moumni onder meer dat homoseksualiteit een besmettelijke ziekte is die schadelijk is voor de samenleving.
Naar aanleiding van de uitspraken ontstond grote commotie en diverse organisaties en personen deden aangifte. Na onderzoek besloot het Openbaar Ministerie in Rotterdam in december de imam te vervolgen wegens discriminatie en het aanzetten tot haat en discriminatie van homoseksuelen. Naar verwachting zal de zaak grote belangstelling trekken. (Bron: De Telegraaf)
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:14:41 #110
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_65280563
quote:

[..]

Voelen ze ook eens hoe dat is, want blijkbaar hebben ze er geen problemen doen om het over anderen te zeggen...
Dit is wel weer het toppunt hoor. Zij doen het, dus ik mag het lekker ook

Hoe oud ben je nou, toch geen 8 meer hoop ik
Laffe huichelaar
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:15:43 #111
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_65280598
quote:

[..]

Eerlijk gezegd kan mij dat persoonlijk weinig boeien. Dat o.a. Moslims en de Nederlandse overheid er zo'n drama van maken geeft hun zwakheid al weer.
To doom or not to doom
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 13:15:49 #112
163650 Greys
pi_65280607
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:13 schreef t-8one het volgende:

[..]

Hoe moet ik
[..]

dan intepreteren?
Nou dan zal ik het even voor je spellen:
Lees het in de juiste context. Ik heb het hierboven duidelijk uitgelegd.
Oproepen tot homo's van een flat gooien ONDER DE NOEMER 'vrijheid van godsdienst' =
Niet de vrijheid van godsdienst op zich.

Maar nogmaals, dat had ik hierboven ook al uitgelegd.
En ja, ik ben kortaf, want ik ben net gestopt met roken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:16:04 #113
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65280616
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]

1 op 2 racties hier:
en die imams dan?

ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:17:42 #114
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65280689
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:14 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus een koekje van eigen deeg geven is alleen toegestaan wanneer we het over criminele allochtonen hebben, maar toegepast op het Wilders klapvee dan mag het opeens niet meer van de huillies

Wilders en zijn aanhangers mogen alles zeggen over moslims en marokkanen, maar ow wee als je op dezelfde manier over hen praat(!)

Iets over "wie een bal kaatst..."
pi_65280693
Mooi zo!
Vrijheid van meningsuiting is een groot iets in Nederland, maar ook dat heeft zijn grenzen. Dit kan een mooie testcase worden om te zien hoe ver die grenzen gaan.
pi_65280700
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:11 schreef t-8one het volgende:
Dat mensen Wilders (die van alles wil verbieden) en vrijheid van meningsuiting trouwens in een zin durven te noemen.
Eigenlijk denk ik gewoon erg dubbel over .Een leider moet uit zichzelf geen haat prediken. Gaat ook op voor een Imam en dominee, maar heden, waar leg je de grens En waar ligt de grens bij vrijheid van mening. Ik merk dus dat er aan de ene kant de wet is die discriminatie veroordeeld, maar aan de andere kant is er ook die wet, die de lijn tussen generalisatie en discriminatie erg onduidelijk maakt.

Het is soms werkelijk uitpluiswerk om iets als discriminatie te zien, of iets als generalisatie (niet strafbaar)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_65280722
Kansloos dit. Gaat nooit lukken om Gert Wilders veroordeeld te krijgen. Er zijn geen strafbare feiten gepleegd door Geert.

Dit levert hem in ieder geval wel veel stemmen op.
pi_65280743
Alleen jammer dat Wilders wel weer een aantal keer het zielige slachtoffer dat niks mag zeggen zal gaan uithangen wat het weer goed doet bij zijn achterban.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:19:39 #119
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_65280758
gewoon voor elke zin die je zegt: "Ik vind...." Nooit meer gezeik met het OM.
To doom or not to doom
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 13:19:57 #120
163650 Greys
pi_65280769
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:18 schreef paddy het volgende:

[..]

Eigenlijk denk ik gewoon erg dubbel over .Een leider moet uit zichzelf geen haat prediken. Gaat ook op voor een Imam en dominee, maar heden, waar leg je de grens En waar ligt de grens bij vrijheid van mening. Ik merk dus dat er aan de ene kant de wet is die discriminatie veroordeeld, maar aan de andere kant is er ook die wet, die de lijn tussen generalisatie en discriminatie erg onduidelijk maakt.

Het is soms werkelijk uitpluiswerk om iets als discriminatie te zien, of iets als generalisatie (niet strafbaar)
Dat is ook verdomde moeilijk en ik ben blij dat ik niet in de schoenen sta van de mensen die daar beslissingen over moeten nemen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65280797
Reactie Geert Wilders:
quote:
Aangeslagen Wilders: Zwarte dag

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders is totaal verrast door het besluit dat het Openbaar Ministerie (OM) hem toch moet vervolgen voor anti-islamitische uitspraken.

„Dit is een hele zwarte dag voor mij en voor de vrijheid van meningsuiting. Ik ben er door aangeslagen. Ik had het absoluut niet verwacht”, zei hij woensdag in een eerste reactie. Wilders is er nog altijd van overtuigd dat hij met zijn uitspraken binnen de wet is gebleven en verwacht daarom dat er uiteindelijk niets anders dan vrijspraak volgt.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:21:11 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_65280820
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dus een koekje van eigen deeg geven is alleen toegestaan wanneer we het over criminele allochtonen hebben, maar toegepast op het Wilders klapvee dan mag het opeens niet meer van de huillies

Wilders en zijn aanhangers mogen alles zeggen over moslims en marokkanen, maar ow wee als je op dezelfde manier over hen praat(!)

Iets over "wie een bal kaatst..."
Het is simpel, als jij ertegen bent dat mensen over een kam geschoren worden, moet je daar ook tegen zijn als het om anderen gaat. Anders ben je enorm hypocriet. Bij mijn vriendjes mag het niet, maar bij anderen wel hoor

Wat jij doet is een kind een klap geven om hem aan te leren dat hij niet mag slaan
Laffe huichelaar
pi_65280843
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:18 schreef Sphere het volgende:
Kansloos dit. Gaat nooit lukken om Gert Wilders veroordeeld te krijgen. Er zijn geen strafbare feiten gepleegd door Geert.

Dit levert hem in ieder geval wel veel stemmen op.
Er is maar 1 manier om erachter te komen hoe kansloos dit is
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:22:51 #124
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_65280883
quote:
Wat jij doet is een kind een klap geven om hem aan te leren dat hij niet mag slaan
Goede metafoor.
To doom or not to doom
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:23:56 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_65280929
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:18 schreef paddy het volgende:

[..]

En geen van ons is gekwalificeerd die beoordeling te maken. Daarom zeg ik dat het een goede zaak is dat hij voor de rechter moet verschijnen. Die is daar wèl voor gekwalificeerd.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')