O, en om te bewijzen dat Carnaval niet alleen zuipen is, hieronder een beschrijving van mijn traditionele carnavals-activiteit met een collega:
Tijdens de zaterdag van Carnaval is het inmiddels traditie om te gaan "wandelen in het licht met Jezus". Deze alom beruchte traditie is op poten (hahaha) gezet door Harriet van de Goor-Leenaerts geboren met ae. Deze 27-jarige vrouw wonende te Eindhoven leidt deze wandeling ieder jaar in het steeds van naam veranderende Dorint Cocagne Sofitel hotel in de avond van carnavalszaterdag. Startende in de Babylon bar gaat deze enerverende tour door naar de lift in de gang en vervolgens door alle gangen van het hotel, alwaar de tour-leden luid kloppend op de deuren en lallend in de gangen de nachtrust van de niet-carnaval vierende gasten verstoren. Dit lallen is niet zomaar ongestructureerd luidkeels brullen, maar betreft een strijdlied waarvan de tekst als volgt luid:
Ik wandel in het licht met Jezus
Ik wandel in het licht met Hem
En niets kan mij ooit meer gebeuren
Sinds ik wandel in het licht met Hem
En de B-IJ-B-E-L, mijn trouwe metgezel
Alles wat ik vinden kan staat in de B-IJ-B-E-L
Dit strijdlied wordt herhaaldelijk gelald en luidkeels gebruld gedurende de gehele tour. Het hoogtepunt van de tour vindt plaats op een plek die alleen de 27-jarige vrouw wonende te Eindhoven genaamd Harriet van de Goor-Leenaerts geboren met ae blindelings weet te vinden, namelijk een niet te identificeren balkon aan de kerk-zijde van het steeds van naam veranderende Dorint Cocagne Sofitel hotel al vanwaar wij zicht hebben op de geheel verlichte Jezus op de top van de Heilige Hart kerk. Daar wordt het gehele lied nogmaals luidkeels gezongen als ode aan deze mooie man. Een en ander wordt natuurlijk vergezeld door de nodige liters gerstennat.
De terugtocht verloopt ieder jaar anders. Tijdens de ontgroening van Drs. Stephan Franciscus Wilhelmus Martinus Wilhelmus leidde deze terugtocht hem door de voor onbevoegden verboden keukens van het Dorint om zo via personeelsingangen en aan de kant geschoven barricades te eindigen in de feestzalen van de Bolhoedjes.
Daarnaast worden er sport-evenementen gehouden tijdens deze tochtt. Het wereldrecord "gooi bier door de holle leuning van de trap en ren naar beneden om het in je glas weer op te vangen" werd dat jaar met vlag en wimpel behaald door de 27-jarige vrouw wonende te Eindhoven genaamd Harriet van de Goor-Leenaerts geboren met ae.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.