abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65626296
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:40 schreef Lovechild het volgende:

[..]
Overigens ben ik wel benieuwd welke "vele opties" jij kent, want ik zou het niet weten eigenlijk...
Werken met tepelhoedjes wordt vaak als tip gegeven en ook iets waarvan ik de naam vergeten ben...kan je kopen bij de apotheek, moet je op je tepel zetten, met een spuitje vacuum zuigen waardoor je tepel naar buiten komt...niplette geloof ik, ben me alleen niet helemaal zeker meer. Ik merk nu echter ook dat mn tepels sneller naar buiten komen. Kropen ze vroeger bij kou alleen maar verder naar binnen, kijken ze nu voorzichtig om een hoekje...

Ik heb nog een tijdje tot beeb er is, dus we wachten maar af
Lotte!
Noah!
pi_65627379
Het was hier echt een drama gisteravond en vanmorgen met krampjes, bedacht ik me net dat ik gisteravond prei heb gegeten Stom zeg, helemaal niet bij stil gestaan maar ik heb het vermoeden dat de prei niet goed is gevallen bij meneer. We zouden vanavond eigenlijk de rest eten maar ik ga toch maar even wat anders maken voor mezelf. Nu is het allemaal weer over en is hij weer lekker aan het pruttelen na de voeding.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65632713
linda een tepelhoedje kan je beter niet zomaar op eigen initiatief gebruiken. Als je meent ze nodig te hebben moet je echt contact opnemen met een lk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65633624
ja, nee, dat weet ik...ik zei ook alleen dat ik weet dat het gebruikt wordt bij ingetrokken tepels
Lotte!
Noah!
  zondag 1 februari 2009 @ 20:04:06 #180
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65634066
Ik heb een tijdje een tepelhoedje gebruikt, op advies van de kraamzorg. Bij de lactatiekundige bleek dat het eigenlijk een te grote maat was. Op het moment weet Annicka de borst inmiddels goed aan te happen, ze valt alleen nog steeds aan slaap in de borst.
pi_65637228
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:40 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Het kán een probleem zijn, het hoeft niet. Het is tenstlotte borst[voeding en geen tepelvoeding
Zorgen dat je alvast weet waar je terechtkunt mocht het problemen opleveren is winst.
Maar of het daadwerkelijk problemen gaat opleveren, is pas te zeggen als je bent begonnen met voeden.
Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met het voeden met ingetrokken tepels. Voor de bevalling van Tomas had m'n man zelfs 'meer' tepel dan ik Geen problemen mee gehad...en na een tijd BV geven was dat hele ingetrokken tepel probleem ook 'vanzelf' opgelost
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 1 februari 2009 @ 23:11:03 #182
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65640963
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:26 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met het voeden met ingetrokken tepels. Voor de bevalling van Tomas had m'n man zelfs 'meer' tepel dan ik Geen problemen mee gehad...en na een tijd BV geven was dat hele ingetrokken tepel probleem ook 'vanzelf' opgelost
Ik heb er wel last van gehad. Van tevoren had de lactatiekundige dat ook al ingeschat. De zwangerschap deed nauwelijks iets dus werd het een tepelhoedje. Na een kleine drie maanden lukte het voeden zonder, omdat de spieren van mijn kindje sterk genoeg waren om zelf iets te pakken.

Je kunt er niets van zeggen van tevoren, zo blijkt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 2 februari 2009 @ 00:15:44 #183
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65642831
Wanneer stopt het gevecht trouwens? Ik heb weer eens proberen aan te leggen, maar het was weer een gevecht van jewelste om die armpjes uit de buurt te houden. Ze laat iedere keer weer los ook en dan zitten de armpjes weer in de weg, en dat de hele tijd. Weet weer precies waarom ik ben overgestapt op vingervoeden. Ze is nu weer ontevreden en loopt de hele tijd te jengelen, waarschijnlijk vanwege de stress...
pi_65645862
Ik weet van het begin dat ik ook vaak in de knoei zat met die armpjes.
Ik heb me er nooit zoveel van aangetrokken en ben gewoon stug doorgegaan; steeds weer armpjes beetje tactisch opzij leggen en weer verder gaan.
Opgegeven moment stopt het, maar wanneer weet ik niet meer.
Maar dan krijg je weer meppen, krabbelen en haren trekken op den duur Tis natuurlijk ook een manier om de melk op te wekken denk ik dan altijd maar
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65645929
Wat vervelend voor jullie dat het zo moeizaam gaat DolleMina
Wanneer het maaien met armpjes stopt weet ik niet, maar de meeste kinderen worden wel steeds rustiger tijdens het drinken.
Je zou kunnen proberen om haar een beetje in te wikkelen tijdens het drinken zodat haar armpjes niet in de weg kunnen zitten, maar handjes tegen de borst is ook iets wat een beetje voorgeprogrammeerd is in een kindje.
Denk maar aan kleine poesjes die hun moeder masseren tijdens het drinken. Die handjes op je borst helpen bij het opwekken van een toeschietreflex.
Maar als het zo veel stress geeft dan werkt het wellicht eerder tegen dan mee

Wat je zou kunnen proberen om de stress een beetje weg te nemen is om samen met Annicka op bed te gaan liggen. Jij met ontbloot bovenlijf en Annicka alleen in een luier. Niet wachten tot ze extreem hongerig is, maar zo'n half uurtje voor je haar weer verwacht voor een voeding.
Als je haar dan op je borst neemt en zelf lekker ontspannen gaat liggen heb je kans dat ze op een heel natuurlijke manier op zoek gaat naar de borst.
En als dat niet zo is dan haalt het voor haar in ieder geval de spanning van het tegen de borst liggen wellicht een beetje weg.

Sterkte en succes

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 02-02-2009 11:11:30 ]
pi_65649340
Dat maaien met de armpjes stopte hier na een maand of 2 à 3 ergens. Wel vrij snel.
Nu is het duwen en knijpen er voor in de plaats gekomen
pi_65649452
Hier keihard aan mn haren trekken...
  maandag 2 februari 2009 @ 11:51:17 #188
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65650719
Dus las ik het zo lees, wordt de ene ellende(zwaaien met armpjes e.d.) vervangen door de andere(aan haren trekken e.d)? Ik dacht dat borstvoeden leuk zou zijn...
pi_65650735
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:08 schreef Ticootje het volgende:
Hier keihard aan mn haren trekken...
Ik snap nu wel waarom moeders 'moederkapsels' hebben.
Ik had het altijd gewoon los, maar tegenwoordig zitten de voorste plukken wel met een speld achterop vast!
pi_65650763
Lotte heeft niet met d'r armpjes zitten zwaaien en vind m'n haren wel interessant maar gaat er niet aan trekken, alleen doorheen "aaien" met d'r handjes.
Het kan ook anders

Trek je het zelf nog een beetje DolleMina, het kolven en vingervoeden? Lijkt me ook een aardig zware belasting als ik jou zo lees
pi_65650798
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:51 schreef DolleMina het volgende:
Dus las ik het zo lees, wordt de ene ellende(zwaaien met armpjes e.d.) vervangen door de andere(aan haren trekken e.d)? Ik dacht dat borstvoeden leuk zou zijn...
Borstvoeden ís ook leuk! Laat je nou niet ontmoedigen door ons

Ter opbeuring: ik hoorde net 'buh-uh-uh-bub' uit de slaapkamer, ging erheen, brede lach. leander uit bed.
Na een tijdje was het huilen en ik zitten, borst bloot. Hij grijpt er met 2 handjes naar, roept 'waaaaah! ' en hapt aan. En ligt dan heerlijk te drinken
En dat is zo onbeschrijfelijk leuk!
pi_65651032
En als ze opeens weer bij je aan de borst in slaap gevallen zijn (dat heeft ze een hele tijd niet meer gedaan, maar ze was gisteravond zo vreselijk moe)
Dat was wel even echt genieten
pi_65651353
Dat haren trekken is inderdaad erg eenvoudig op te lossen met een elastiek

Ik voed eigenlijk altijd op bed, puur omdat Jen overal door wordt afgeleid. (Dat was gister ook te zien, 3 slokken, los kijken, 2 slokken los kijken, 3 slokken...., Daar heb ik het geduld niet voor)

Als ik Jen dus uit bed haal, piepend, dan ligt ze dus klaar. Dan weet ze wat er komt. Dan komt de borst in beeld en begint ze te smakken en steekt ze al helemaal haar tong uit, klaar om te happen. En dan valt ze aan.
  maandag 2 februari 2009 @ 12:37:28 #194
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65652355
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef mrien het volgende:

Trek je het zelf nog een beetje DolleMina, het kolven en vingervoeden? Lijkt me ook een aardig zware belasting als ik jou zo lees
Het kolven en vingervoeden wat ik de afgelopen twee(?)weken heb gedaan, was geestelijk iig een stuk minder belastend dan de twee keer pogingen van gister en eergister haar aan de borst te krijgen. Het was maar twee keer, maar ik zit nu alweer de halve dag in tranen omdat het niet lukte...
pi_65652458
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:09 schreef Ticootje het volgende:

Dan weet ze wat er komt. Dan komt de borst in beeld en begint ze te smakken en steekt ze al helemaal haar tong uit, klaar om te happen. En dan valt ze aan.

Ook zo smelten: als Leander zin in drinken heeft, maar ik nog ff iets anders doe, dan probeert hij me uit te kleden Hij komt nog best ver
pi_65652696
Dollemina, heb je hulp in de vorm van een vrijwilligster van een van de organisaties of een lactatiekundige?
pi_65653838
Jaaaa Freecell, plukken aan mn hemd als het niet snel genoeg gaat.
  maandag 2 februari 2009 @ 13:32:43 #198
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65654277
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:46 schreef owlet het volgende:
Dollemina, heb je hulp in de vorm van een vrijwilligster van een van de organisaties of een lactatiekundige?
Ik ben voor het 'aan de borst in slaap vallen' probleem bij een lactatiekundige geweest. Maar ik kan niet aan de gang blijven. Als ze ligt, ligt ze goed aangelegd, dat is kennelijk het probleem niet. Maar ik kan niet (letterlijk) een gevecht blijven leveren met mijn kind om haar maar aan de borst te krijgen. Dat trek ik gewoon niet, helaas...
pi_65654453
En wat Owlet zei, inwikkelen voor een voeding. In het begin deed ik dat (in overleg met de lk) ook met Jen. Ik wikkelde haar in een hydrofiel (een zeehondje) en dan kon ik haar goed aanleggen. Ik had ook zeker 3 of 4 kussens nodig om helemaal goed te zitten.
pi_65654635
Een gevecht leveren met je kind wil je inderdaad niet, alleen om haar aan de borst te krijgen
Als ik je zo hoor heb je eigenlijk al besloten om niet meer live te voeden, dan zou je natuurlijk (mocht je wel willen blijven kolven) haar de afgekolfde melk in een flesje kunnen geven.
Moeilijk hoor, als het niet gaat zoals je zelf eerst voor ogen had
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')