Werken met tepelhoedjes wordt vaak als tip gegeven en ook iets waarvan ik de naam vergeten ben...kan je kopen bij de apotheek, moet je op je tepel zetten, met een spuitje vacuum zuigen waardoor je tepel naar buiten komt...niplette geloof ik, ben me alleen niet helemaal zeker meer. Ik merk nu echter ook dat mn tepels sneller naar buiten komen. Kropen ze vroeger bij kou alleen maar verder naar binnen, kijken ze nu voorzichtig om een hoekje...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:40 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Overigens ben ik wel benieuwd welke "vele opties" jij kent, want ik zou het niet weten eigenlijk...
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:40 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Het kán een probleem zijn, het hoeft niet. Het is tenstlotte borst[voeding en geen tepelvoeding![]()
![]()
Zorgen dat je alvast weet waar je terechtkunt mocht het problemen opleveren is winst.
Maar of het daadwerkelijk problemen gaat opleveren, is pas te zeggen als je bent begonnen met voeden.
Ik heb er wel last van gehad. Van tevoren had de lactatiekundige dat ook al ingeschat. De zwangerschap deed nauwelijks iets dus werd het een tepelhoedje. Na een kleine drie maanden lukte het voeden zonder, omdat de spieren van mijn kindje sterk genoeg waren om zelf iets te pakken.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:26 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met het voeden met ingetrokken tepels. Voor de bevalling van Tomas had m'n man zelfs 'meer' tepel dan ik
Geen problemen mee gehad...en na een tijd BV geven was dat hele ingetrokken tepel probleem ook 'vanzelf' opgelost
Ik snap nu wel waarom moeders 'moederkapsels' hebben.quote:
Borstvoeden ís ook leuk!quote:Op maandag 2 februari 2009 11:51 schreef DolleMina het volgende:
Dus las ik het zo lees, wordt de ene ellende(zwaaien met armpjes e.d.) vervangen door de andere(aan haren trekken e.d)?Ik dacht dat borstvoeden leuk zou zijn...
Het kolven en vingervoeden wat ik de afgelopen twee(?)weken heb gedaan, was geestelijk iig een stuk minder belastend dan de twee keer pogingen van gister en eergister haar aan de borst te krijgen. Het was maar twee keer, maar ik zit nu alweer de halve dag in tranen omdat het niet lukte...quote:Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef mrien het volgende:
Trek je het zelf nog een beetje DolleMina, het kolven en vingervoeden? Lijkt me ook een aardig zware belasting als ik jou zo lees
quote:Op maandag 2 februari 2009 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Dan weet ze wat er komt. Dan komt de borst in beeld en begint ze te smakken en steekt ze al helemaal haar tong uit, klaar om te happen. En dan valt ze aan.
Ik ben voor het 'aan de borst in slaap vallen' probleem bij een lactatiekundige geweest. Maar ik kan niet aan de gang blijven. Als ze ligt, ligt ze goed aangelegd, dat is kennelijk het probleem niet. Maar ik kan niet (letterlijk) een gevecht blijven leveren met mijn kind om haar maar aan de borst te krijgen.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:46 schreef owlet het volgende:
Dollemina, heb je hulp in de vorm van een vrijwilligster van een van de organisaties of een lactatiekundige?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |