abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65460533
Estrys, wat is de reden dat er drie uur tussen moet zitten? Het is volkomen normaal voor babies om om de twee uur te komen en voor die gewichttoename hoef je het niet te laten. Groeien gaat in sprongen, misschien groeit hij volgende week "maar" 50 gram en is het gemiddelde weer netjes

Een beetje een kortaf antwoord maar ik typ met een hand omdat de Avalon ligt te drinken

Edit: wat je zou kunnen doen is hem voor slokjes tussendoor de borst aanbieden waar hij daarvoor uit heeft gedronken. Dan krijgt hij niet zo'n sloot melk binnen maar kan hij wel zuigbehoefte/honger/mamahonger stillen.
En dan om de drie uur wisselen van borst.

Worstelen aan de borst, zoals je omschrijft in het babietjestopic, kan ook komen doordat hij veel melk in zijn maagje heeft, of veel lucht.

Boeren tussendoor en vaak kleine beetjes laten drinken kan dan goed helpen. Ook als het echt iets refluxachtigs is zou ik liever vaker een klein beetje laten drinken dan om de drie uur een grote hoeveelheid

[ Bericht 39% gewijzigd door owlet op 27-01-2009 16:52:49 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:53:09 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_65460771
Fee is trouwens in 16 dagen (11 januari woog de kraamverzorgster haar voor het laatst, ze woog toen 3140 gram) 740 gram aangekomen, en de cb arts was daar juist heel tevreden mee! Terwijl dat dus ongeveer 350 gram per week is.
pi_65460834
Ik was niet van plan om iedere week te gaan eigenlijk maar ik wilde nu graag even advies over het spugen vandaar dat ik weer even binnen ben gelopen op het CB, Ik krijg er totaal geen stress van hoor, ik doe toch gewoon mijn eigen ding. Ik blijf ook wel op verzoek voeden, tot een paar dagen geleden kwam hij nog mooi om de drie uur maar denk dat hij gewoon niet zo lekker in zijn velletje zat en mama ook niet dus dat werkt lekker mee.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:56:43 #104
108648 cattie
lieve moeder
pi_65460924
Estrys, goed zo, lekker je eigen ding doen en dan komt het vast wel goed!
pi_65460952
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:54 schreef Estrys het volgende:
Ik was niet van plan om iedere week te gaan eigenlijk maar ik wilde nu graag even advies over het spugen vandaar dat ik weer even binnen ben gelopen op het CB, Ik krijg er totaal geen stress van hoor, ik doe toch gewoon mijn eigen ding. Ik blijf ook wel op verzoek voeden, tot een paar dagen geleden kwam hij nog mooi om de drie uur maar denk dat hij gewoon niet zo lekker in zijn velletje zat en mama ook niet dus dat werkt lekker mee.
pi_65461165
goede adviezen Owlet dank je! dat van die kleine beetjes had ik ook al bedacht, maar het is wel vaak zo dat hij echt van voeding tot voeding slaapt (ruim 2,5 uur) en hij is echt met geen stok wakker te krijgen tussen in. Dus dat werkt dan niet. Hij spuugt trouwens na 2 uur vaak nog een keer en dan echt dat hele zure.
Ik vind drie uur wel prettig tussen de voedingen dus die verzoekjes houden we er in als het even kan Mijn tepels vinden dat ook fijn overigens vooral links. Ik denk dat hij eraf valt als ik vaker aan moet leggen

ow en ik wil nog even zeggen dat Seb de mooiste baby is van het CB
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:21:29 #107
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65461828
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:33 schreef Estrys het volgende:
goed zeg Cattie, fijn he die geruststelling. Seb is 315 gram aangekomen in een week, wat weer een beetje teveel is (het is ook nooit goed) Hij spuugt best veel en nou dus met johannesbroodpitmeel aan de slag maar je moet dat dus met een theelepeltje geven en dat is dus geen doen want meneer ziet dat behangplaksel dus totaal niet zitten, ik ga dus maar proberen met kolven en in een flesje geven. Advies was ook om echt niet eerder als om de drie uur te voeden afgelopen twee dagen kwam hij steeds om de twee ongeveer. Dus zal mij benieuwen
Dat is juist hartstikke mooi toch, zoveel aangekomen! Niks mis mee!
Zelfs met 450 gram per week waren ze hier nog tevreden.

En Fee doet het ook al zo goed!

Bass Miss, hoe gaat het nu? Nog lekker alletwee aan de borst?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65462000
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:21 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat is juist hartstikke mooi toch, zoveel aangekomen! Niks mis mee!
Zelfs met 450 gram per week waren ze hier nog tevreden.

precies de reden om gewoon lekker je eigen ding te doen want het is wel een beetje hoe de wind waait bij het CB
pi_65462513
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:02 schreef Estrys het volgende:
goede adviezen Owlet dank je! dat van die kleine beetjes had ik ook al bedacht, maar het is wel vaak zo dat hij echt van voeding tot voeding slaapt (ruim 2,5 uur) en hij is echt met geen stok wakker te krijgen tussen in. Dus dat werkt dan niet. Hij spuugt trouwens na 2 uur vaak nog een keer en dan echt dat hele zure.
Ik vind drie uur wel prettig tussen de voedingen dus die verzoekjes houden we er in als het even kan Mijn tepels vinden dat ook fijn overigens vooral links. Ik denk dat hij eraf valt als ik vaker aan moet leggen

ow en ik wil nog even zeggen dat Seb de mooiste baby is van het CB
Goedzo!
pi_65462893
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:21 schreef PM-girl het volgende:

Bass Miss, hoe gaat het nu? Nog lekker alletwee aan de borst?

Ja. Alleen wil Fons eigenlijk de melk niet, die is voor ''E-o-die!'' ''Fons borst opeten.''
pi_65463192
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:55 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja. Alleen wil Fons eigenlijk de melk niet, die is voor ''E-o-die!'' ''Fons borst opeten.''
Dat is best lief!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:59:08 #112
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65466946
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 20:09:39 #113
43556 miss_dynastie
pi_65467345
Ah
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:14:52 #114
94046 PM-girl
pi_65467602
Lief van Fons!

Estrys, precies wat je zegt!

En nu ik Jelief hier zie, hoe gaat het met Emma en Ruben aan de borst?
*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 januari 2009 @ 20:16:05 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65467668
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:59 schreef Jelief het volgende:
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65467897
wat super, Jelief. Dat moet genieten zijn
pi_65471989
nou tot zover mijn hoop dat meneer om de drie uur komt. 2 uur en 15 minuten, en die mevrouw bij het CB kan me nog meer vertellen maar ik ga hier toch echt niet drie kwartier met een hongerig kind zitten die alsmaar aan het zoeken is naar een tepel. Dan weet ik zeker dat ik hem niet meer fatsoenlijk aan kan leggen omdat hij te overstuur is. De johannesbroodpitmeel ben ik trouwens vergeten deze voeding... echt weer wat voor mij om daar niet aan te denken (en manlief denkt meestal aan dat soort dingen en die is al naar bed, de gebroken nachten breken een beetje op.) Maar goed het is even wennen aan nog een handeling voor het voeden, straks met goede moed maar weer geven. Hij groeit goed dus zo'n ramp is het spugen ook niet, 's nachts lijkt onze man trouwens minder last te hebben van de misselijkheid.
pi_65473836
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:57 schreef Ticootje het volgende:
De rechterkant was bij mij iets ingetrokken. Maar als je echt ingetrokken tepels hebt kun je nu al contact opnemen met een laktatiekundige. Dat wordt vergoed in veel aanvullende pakketten. Er zijn laktatiekundigen die ook borstvoedingscurcussen geven. Dat lijkt mij voor jou heel zinvol.

http://www.nvlborstvoeding.nl/
Hm, ja, dank je! Dat is een heel goed advies natuurlijk..maar ik woon in Duitsland, haha! Maar misschien hebben ze hier ook zoiets...moet maar eens rondvragen
Lotte!
Noah!
pi_65481072
vannacht ging het goed met Seb hij had om 21:45 gehad en kwam pas weer om 1. en om half 5 en om 8 uur en hij heeft nauwelijks gespuugd (zonder johannesbroodpitmeel overigens) , dat had mama duidelijk ook even nodig wat betreft slaap
pi_65481079
Daar hebben ze zeker zo iets, bijvoorbeeld hier:

La Leche Liga Deutchland

Dat zijn geen lactatiekundigen maar wel vrijwilligster met een berg praktijkervaring. Zij kunnen je zeker helpen om straks zo goed mogelijk te voeden en anders kunnen ze je ook vertellen waar je een lactatiekundige kan vinden.

Wel even opletten dat als je een lactatiekundige zoekt dat het er een is met IBCLC achter haar naam, dan weet je dat het er een is die de internationale post-HBO opleiding heeft gevolgd.
pi_65481092
Wat fijn Estrys! Ik vind je heel zeker en sterk klinken, trouwens
pi_65482341
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:37 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Hm, ja, dank je! Dat is een heel goed advies natuurlijk..maar ik woon in Duitsland, haha! Maar misschien hebben ze hier ook zoiets...moet maar eens rondvragen
In elk geval wel bv organisaties, zoals Owlet al de LLL in duitsland aangaf. Heb ik nog een linkje voor je:

www.afs-stillen.de
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65482748
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:56 schreef owlet het volgende:
Wat fijn Estrys! Ik vind je heel zeker en sterk klinken, trouwens
Dank je, ik voel me ook wel redelijk zeker, heel raar is dat alsof ik nooit anders heb gedaan. De borstvoeding valt me ook niet tegen terwijl ik eerst best sceptisch was. Maar ik heb wel een houding van als het echt miet (meer) gaat dan is er ook geen man overboord, dan niet.
Mijn man zei tijdens de kraamweek ( toen de kraamzorg vroeg naar onze levensovertuiging:) als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat en dat is een beetje ons motto geworden.

Ik ben dat geklooi met die johannesbroodpitmeel nu al zat trouwens, wat een ranzig spul, het smaakt ook naar behangplak. Hij spuugt nog wel het is nou alleen wat dikker Het is vanmorgen meer mondjes opgeven en niet echt spugen uit zijn maag.

Zit hier trouwens alweer met een kind dat zoekt en zoekt en die mevrouw bij het cb kan me nog meer vertellen maar zij hoeft niet een uur met een hongerig kind te gaan zitten en ik vertik het, dus we gaan gewoon voeden. Ze zei dat ik een speen kon geven voor de zuigbehoefte maar ons kind trapt daar niet in en de speen is niks aan dus spuug ik uit denkt hij. Het was toch zo met borstvoeding dat je eigenlijk nooit echt te vaak kon geven? Dat zeiden ze op de cursus althans.

[ Bericht 2% gewijzigd door Estrys op 28-01-2009 10:17:16 ]
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:42:36 #124
94046 PM-girl
pi_65485849
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:06 schreef Estrys het volgende:
Dank je, ik voel me ook wel redelijk zeker, heel raar is dat alsof ik nooit anders heb gedaan. De borstvoeding valt me ook niet tegen terwijl ik eerst best sceptisch was. Maar ik heb wel een houding van als het echt miet (meer) gaat dan is er ook geen man overboord, dan niet.
Mijn man zei tijdens de kraamweek ( toen de kraamzorg vroeg naar onze levensovertuiging:) als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat en dat is een beetje ons motto geworden.
Lijkt me een prima houding in het 'project' borstvoeding!

Ik heb van de week even gekeken of meneer nog wilde drinken, hij wilde wel, maar wist al niet meer hoe! Hoe snel dat dat gaat zeg, ongelooflijk!
*
  Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 11:54:43 #125
5428 crew  miss_sly
pi_65486285
In juli krijg ik als het goed is ook een kindje, mijn eerste.
De bedoeling is wel om borstvoeding in ieder geval te proberen. Ik wil daar verder geen toestand van maken, en als het niet gaat, gaat het niet, maar ik wil er zeker wel mee starten.

Nu had ik al her en der begrepen dat het niet altijd even gemakkelijk en vanzelfsprekend gaat als je als leek zou denken. Een collega gaf aan dat bij het borstvoedingscentrum dat hier op 2 minuten fietsen zit, cursussen worden gegeven voor aanstaande ouders. Hij zei dat hij en zijn vrouw (ze waren er samen heen geweest) er echt veel aan hadden gehad. Mensen hier die ook een cursus (of twee, het is een basis en vervolg) hebben gedaan? Hoe was dat? Zinvol?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65486769
Ik ben naar een bijeenkomst geweest van de vbn, zeker zinvol. En het is ook gewoon gezellig. Je krijgt een hoop info over aanleggen, kolven, problemen. Zo ben je goed voorbereid.

Ik zeg doen!
pi_65487072
Ik ben ook naar een bijeenkomst geweest van mijn kraamzorg-instelling. Was erg leuk en zinvol en ik had een kraamverzorgster die er echt heel veel vanaf wist (kraambureau met bv certificaat) was ook fijn.

Overigens ging het bij mij wel redelijk vanzelfsprekend goed, alleen heel vaak en lang in het begin.
pi_65488213
Ik ben niet naar een bijeenkomst/cursus geweest, maar als het zo dichtbij zit zou ik het zeker doen!
Wel had ik een kraamzorgbureau die het BV certificaat had en verschillende borstvoedingspakketten aanbood (Kraamzorg het Groene Kruis)
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:51:48 #129
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65488298
Ik vind die bijeenkomsten echt een aanrader! Ik zie zoveel mensen afhaken vanwege tegenstrijdige adviezen door gebrek aan kennis.

Bij mijn zusje en haar dochter wordt de spruw al wat minder.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:57:12 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_65488512
Het ziekenhuis waar ik bevallen ben heeft uitstekend gescoord in de tests wat betreft borstvoeding en schijnt ook een Unicef predicaat te hebben. Ik vond het voornamelijk erg vervelend dat de ene verpleegkundige wat anders zijn dan de andere
(Oja, het meest erge vond ik nog het vastgrijpen van je tiet, vervolgens met de tepel tig keer voor Rubens mond langs, liefst 5 minuten lang, in de hoop dat hij zou pakken. Ik vond het al niet fijn, maar het lijkt me voor een kind wat moeite heeft met pakken ook niet echt fijn dat die tepel zo op en neer gaat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65488694
Ik heb ervaring met een avond van LLL, en ik vond het wel handig om wat tips te krijgen over hoe je je baby goed kon aanleggen en wat je eventueel aan problemen kon tegenkomen (en hoe die te counteren). En natuurlijk ook de telefoonnummers die je meekrijgt en waar je later terecht kan.

Door die avond ben ik ook beter gaan begrijpen waarom sommige vrouwen in mijn omgeving zo snel gestopt zijn... natuurlijk zullen er een paar geweest zijn die niet "van de borstvoeding waren", maar er zijn er ook een boel die gestopt zijn door problemen die met wat voorlichting/ondersteuning verholpen konden worden, en zo hadden ze er langer van kunnen genieten.
pi_65495130
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:57 schreef Troel het volgende:

(Oja, het meest erge vond ik nog het vastgrijpen van je tiet, vervolgens met de tepel tig keer voor Rubens mond langs, liefst 5 minuten lang, in de hoop dat hij zou pakken. Ik vond het al niet fijn, maar het lijkt me voor een kind wat moeite heeft met pakken ook niet echt fijn dat die tepel zo op en neer gaat
Oooohhh daar kan ik me toch echt zó kwaad over maken hè... het is maar héél zelden nodig om de borst aan te raken als je iemand helpt met aanleggen. Soms is het wel makkelijker, maar dan zijn er ook veel zachtere en betere manieren dan dat wat sommige kraamverzorgsters en verpleegkundigen doen

Miss Sly, zo'n cursus is echt een aanrader
pi_65495222
Ja of de verpleegkundigen menen het kindje hardhandig aan te moeten leggen. Dat werkt ook al zo goed.
pi_65497712
In een discussie hierover (op een ander forum) vonden veel vrouwen dat normaal, dat het ok was dat een vroedvrouw (in het ziekenhuis dus) hielp bij het aanleggen door gewoon de baby tegen de borst te duwen. "Want we gaan soms wat soft met onze baby's om" "want zo'n baby moet gewoon leren aanhappen, die stikt heus niet" (nee, maar of 'ie daardoor beter zal aanhappen?) ed.

Terwijl je naar mijn inzien toch beter aan een moeder kan leren hoe ze haar baby kan stimuleren z'n mondje goed te openen (bvb door met de tepel over z'n neus en mond te strijken) en haar te leren hoe ze kan zien dat de baby goed aanligt (lipjes naar buiten gekruld).

Da's iets heel anders dan gewoon de baby tegen de borst duwen of wat Troel vertelt.
pi_65500975
Bij mij werd er ook de eerste keer zo fors aangelegd; ik was er een beetje van m'n apropos van; lag zelf nog bij te komen van de bevalling en was nog bezig de placenta eruit te werken wat niet lukte; en ineens werd amber op m'n borst gedrukt zonder voorbereiding. Had wel van te voren aangegeven dat ik graag borstvoeding wilde geven; dus snel aanleggen wilde ik zelf ook graag; alleen de wijze waarop schrok ik wel een beetje van.
Er werd me in het ziekenhuis ook weinig uitgelegd of begeleid, en ik heb daar toch een paar dagen gelegen.
Qua dat had ik gewild dat ik toch van te voren een voorlichting of cursus had gevolgd.
Kraamhulp was wel erg behulpzaam; en heeft me veel geleerd; ook de vk heeft goed geholpen. Kraamzorg heb ik ook er speciaal op uitgezocht (borstvoedingscertificaat).

Verder heeft hier lezen en op borstvoeding.com me ook wel goed op weg geholpen!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65518236
Wij zijn naar een avond geweest van de kraamzorginstantie. Heel leerzaam en leuk, was daarna ook veel enthousiaster over borstvoeding. Mijn man vond het ook leerzaam, die wilde eigenlijk alleen mee als er ook een demonstratie werd gehouden, jaja. Hij was trouwens een van de twee mannen tussen tien vrouwen.
Hier ging het aanleggen de eerste keer heel rustig en fijn, maar ik ben dan ook thuis bevallen en de kraamzorg was er niet een van de harde hand.
pi_65518473
Wat goed van je man, Estrys! Ik vind het altijd een groot verschil maken als verse vader ook een beetje weet wat er nou gebeurt bij het geven van borstvoedig. Dan is er vaak veel meer steun voor de moeder die daardoor meer zelfvertrouwen krijgt.
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:53:49 #138
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65518953
Wat fijn van je man Estrys, ik heb gelukkig ook zo'n man... als ik me onzeker voel en zoals met het (weinige) aankomen van Maarten en ik zeg er iets over dat ik dat en dat heb gelezen op borstvoeding.com dan leest hij het meestal ook wel!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65525326
Gelukkig is mijn vriend ook pro-borstvoeding en leest graag dingen over babies; de wij jonge ouders en dat soort boekjes had hij vaak ook als eerste in handen. Hij gaat 12/2 ook mee naar de voorlichtingsavond.
Enige nadeel wat hij aan de borstvoeding vind; mamahonger; hij had gewild dat hij ook die functie kon vervullen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:02:09 #140
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65525641
Hier voldoet een vinger gelukkig ook om de mammahonger te stillen. En het maakt Annicka niet uit dat die vinger toevallig aan pappa vast zit...
pi_65538031
Mijn man is van mening dat je het toch samen moet doen ook al ben ik degene die het moet geven. Hij weet er vaak meer over te vertellen dan ikzelf.
De borstvoeding gaat hier buitengewoon goed. Vandaag moesten we naar de CB arts, was Seb dinsdag 3715 gram vandaag was hij 4000 precies. Hij had wel net gegeten dit keer maar hij groeit dus erg goed op de borstvoeding.
pi_65541235
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:02 schreef DolleMina het volgende:
Hier voldoet een vinger gelukkig ook om de mammahonger te stillen. En het maakt Annicka niet uit dat die vinger toevallig aan pappa vast zit...
Wij hebben hier avonden gehad dat alleen TARA's pink goed was Was best een keer lollig voor mij
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:26:58 #143
94046 PM-girl
pi_65545477
Ik heb een voorlichting gehad van de lactatiekundige, met DE bekende film met de mevrouw en de reuzenbril.
Voordeel van de avond was dat ik de lactatiekundige al kende en het daarna dus wist wie ik belde.
*
pi_65546411
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:26 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb een voorlichting gehad van de lactatiekundige, met DE bekende film met de mevrouw en de reuzenbril.
die was ik al weer helemaal vergeten!
pi_65547656
ik weet gewoon waar jullie het over hebben.
pi_65548489
Hihi

En ik zeg er altijd bij dat de meeste babies ook niet zulke grote oren hebben
Variety is the spice of life
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:36:25 #147
94046 PM-girl
pi_65548568
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:34 schreef nebelung het volgende:
Hihi

En ik zeg er altijd bij dat de meeste babies ook niet zulke grote oren hebben
Volgens mij heeft elke lk of cp er een leuk inleidend praatje bij!
Wel een goede film overigens, daardoor wist ik dat de verpleegkundige in het ziekenhuis géén kennis van zaken had.
*
pi_65548631
Ja, vandaar dat ie nog steeds gebruikt wordt. Hij is echt heel duidelijk.

Er is inmiddels een ander filmpje, maar die is minder duidelijk, vind ik.
Variety is the spice of life
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:40:44 #149
94046 PM-girl
pi_65548739
Ik heb pas ergens een filmpje gezien van een moeder met baby net na de bevalling, waarin de baby gedurende zo'n 20-30 minuten bezig is omhoog te 'kruipen' op weg naar de borst. Zo'n geduld en rust straalde daar vanaf!
Dát zouden veel mensen die voedende moeders begeleiden eens als uitgangspunt moeten nemen. De natuur regelt het zelf(grotendeels) wel.
*
pi_65552031
Heb ik ook wel eens gezien.. maar als het lang duurt vraag ik me toch af waarom die moeder haar handen niet gebruikt om haar kind te helpen Zo'n babytje zal toch ook wel moe genoeg zijn na de bevalling..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')