Behalve als die kloof is ontstaan door spruw natuurlijk!quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:38 schreef Ticootje het volgende:
Estrys, na het voeden een druppeltje moedermelk over je tepel smeren en aan de lucht laten drogen
Dat is helemaal waar! (Daar dacht ik helemaal niet aan!!)quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:21 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Behalve als die kloof is ontstaan door spruw natuurlijk!
Maar goed, da's nu misschien heel niet aan de orde![]()
Ik heb geen idee hoe ik aan die kloof kom eigenlijk (hoe kom je er af), je zou bijna zeggen door verkeerd aanleggen maar volgens mij is het dat niet want er hebben meerdere mensen gekeken en het aanleggen ging links de eerste weken zelfs veel beter dan rechts. Het is geen spruw. Ik doe er wat melk op en laat het aan de lucht drogen. Bij het CB zeiden ze trouwens dat Seb een redelijk kort tongriempje heeft en daardoor zou het soms wel moeilijker kunnen gaan. Gisterenochtend zat ik er even doorheen, vandaag gaat het al wat beter hoor. Het komt ook wel goed, maar ik verwacht altijd zoveel van mezelf in korte tijd dat het gewoon niet realistisch is. Soms moet ik dan gewoon even uithuilen en dan zeg ik tegen mezelf ' komop dust yourself of and try again' .quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:28 schreef Lovechild het volgende:
Wat rot dat het zo loopt Estrys!![]()
Als ik je van dienst kan zijn door naar je frustraties te luisteren laat je het maar weten, dan pm ik je mijn nummer.
Vergeef me als je het al gepost hebt, maar hoe kom je aan die kloof? Weet je al dat de plaats waar de kloof zit al zegt wat er mis gaat? Ben je al met Purelan (=zuiver wolvet, verkrijgbaar bijv bij thuiszorgwinkel) aan de gang? Nou ja, zomaar even wat kort door de bocht vragen die bij me opkomen in de hoop dat het voeden snel weer fijn loopt voor je.
en hieruit blijkt voor mij wel dat elk cb heel anders denkt.. als je het vergelijkt met die vrouw die bij JJ al vond dat ik bij 95 gram (na één week) al kv moest gaan bij voeden.. terwijl hij gewoon binnen de curve aankomtquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:18 schreef Marie79 het volgende:
Ik kan je helaas niet helpen, Estrys...
Ik ben vanmiddag bij het cb geweest om te wegen, Maarten is deze week 85 gram aangekomen, nog niet super maar beter dan de 70 gram de vorige weken... Afgesproken dat we nog een weekje zo doorgaan (dus veel wisselen van borsten) en volgende week ook weer overleg met de lactatiekundige.
De wvk zei nog dat ik evt. een voeding helemaal kon kolven om te kijken hoeveel ik nu uit mijn borsten kreeg, ik zei al dat ik dat ik dat niet echt zag zitten en achteraf bedacht ik me ook dat je met kolven natuurlijk veel minder uit je borsten krijgt dus dat dat helemaal geen graadmeter is.
Ook zei ze dat ik ook één voeding door een flesje kv kon vervangen en dan deze voeding kolven zodat mijn productie niet minder werd. Maar ik geef toch liever gewoon bv en dan is Maarten hopelijk met dat wisselen van borsten gewoon goed aangekomen volgende week.
En ze was het trouwens wel met me eens hoor, dat ik dit nog een weekje wil volhouden, want zelf maakt ze zich niet zo'n zorgen over Maarten zijn gewicht.
Ja, een kort tongriempje kan ook voor kloven zorgen!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ik aan die kloof kom eigenlijk (hoe kom je er af), je zou bijna zeggen door verkeerd aanleggen maar volgens mij is het dat niet want er hebben meerdere mensen gekeken en het aanleggen ging links de eerste weken zelfs veel beter dan rechts. Het is geen spruw. Ik doe er wat melk op en laat het aan de lucht drogen. Bij het CB zeiden ze trouwens dat Seb een redelijk kort tongriempje heeft en daardoor zou het soms wat moeilijker kunnen gaan .
Ook dit kan vanalles zijn. Hij kan zich gewoon niet zo lekker voelen, het kan teveel melk zijn wat hij er uitgooit. Zolang hij zichzelf blijft (levendig, alert, niet meer huilt) en zijn groei gaat goed, zou ik me niet direct al teveel zorgen maken.quote:Dan wat anders Seb is steeds zo misselijk na het voeden. Hij geeft sowieso altijd een mondje terug maar sinds een paar dagen moet hij spugen een uur of 1,5 na de voeding. Net kwam het zowel uit zijn mond als neus tegelijkertijd. Iemand tips of zo? Volgende week even bij het CB overleggen.
hij zit dus links en dan aan de linker zijkant (van mij uit gezien dan) en echt op de tepel zelfquote:Op zondag 25 januari 2009 12:06 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ja, een kort tongriempje kan ook voor kloven zorgen!
Wil je vertellen waar de kloof precies zit? Misschien is er toch bij het aanleggen iets veranderd de afgelopen weken of komt het doordat je bijv. je borst indrukt om zijn neusje vrij te houden en zo je tepel langs zijn gehemelte schuurt. Er kan vanalles.
[..]
hmmz ja, dat dieet. Zou het zo weer doen denk ik, maar dan wel relaxter want eigenlijk is het niet zo'n big deal allemaal. Weet inmiddels wat ik wel kan eten en wat niet en weet ook dat het eindig is; toen Ela 1,5 was ben ik dingen weer gaan introduceren en dat ging goed. Eerst via de bv, toen via haarzelf. Maar wat een gedoe was het, tjemig, voor je weet wat je ma en uit die onzekere state of being bent met wat je dan wel en niet mag eten... brrr. hoop dat als ik nog eens een kleintje krijg (en die aan de borst wil), ik dit gevoel van 'komt wel goed, calma calma' vast kan houden...quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:10 schreef bixister het volgende:
wow jdee, dat heb je inderdaad lang volgehouden.mooi toch, als 't zo kan? en bijna 4 alweer... wat een leeftijd he! hoe is 't eigenlijk met haar allergieën, ik herinner me dat jijzelf in 't begin toch ook op een heel streng dieet moest daarom?
Behandeld ze alleen haar baby? Bij spruw is het belangrijk om zowel de baby als de moeder te behandelen om herbesmetting te voorkomen. Daktaringel is vies kleverig, je kan het op je tepels smeren maar het is erg vies. Je kan ook een schimmelcreme kopen bij de apotheek om daar de tepels mee te behandelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:07 schreef Grijs het volgende:
Mijn zusje geeft ook borstvoeding, maar heeft al wekenlang last van spruw. Ze gebruiken al meer dan een week Daktarin, maar de spruw is nog niet weg. Is dat normaal en moet ze gewoon even door blijven smeren, of is het beter een ander middel te gebruiken (gentiaan-violet)?
quote:Andere oorzaken
Zere tepels en pijn in de borst kunnen ook veroorzaakt worden door bacteriën, met name door de stafylococcus aureus. De verschijnselen ervan komen voor een deel overeen met de klachten die door een Candida-infectie worden veroorzaakt. Bovenstaande gistdodende middelen werken veelal ook tegen deze bacterie, maar als de normale anti-candida behandeling niet aanslaat moet een bacteriële infectie overwogen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |