abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65238705
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mja, principieel geen groente lusten is natuurlijk wel een beetje apart. Er zijn honderden vormen van groente en fruit die veelal totaal anders smaken. Je moet wel heel veel dingen niet lusten wil je alleen broccoli eten.
Nouja, dat was daar dus ook zo - en daarnaast waren ze héél erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Als ik met mijn toenmalige vriend bijvoorbeeld naar de Italiaan ging, nam hij standaard bouillon vooraf en een pizza als hoofdgerecht, de rest durfde hij niet eens te proberen. Als hij bij mij thuis kwam eten (ik woonde toen nog bij mijn ouders), zat hij overal 400 keer in te prikken en te zoeken voor hij eens een hap nam.

Ik hoef overigens zeker niet meer uit te leggen waar onze relatie op is stukgelopen ? .
pi_65238718
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:32 schreef minkuukel het volgende:
kaas
Inderdaad. Beschimmelde melk eten en dan nog lekker vinden ook
Verder is koud/rauw vlees en vis niet te kanen.

En van die "lekkere" vers belegde broodjes met veel te veel troep erin, maar daarbij ook een nog een krentebol met boter
Doe mij maar gewoon een boterham met hagelslag of pindakaas
So we just called him Fred too
pi_65238722
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Wat is een madame jeanette? Nog nooit van gehoord.. maar ik daag je uit - ik heb nog nooit iets bij een ander niet op gegeten, en ben erg gek op uitproberen, surinaams hou ik ook erg van - pom vind ik bijvoorbeeld heerlijk.
Gruwelijk hete pepers

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scovilleschaal
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:39:18 #64
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65238733
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Nouja, dat was daar dus ook zo - en daarnaast waren ze héél erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Als ik met mijn toenmalige vriend bijvoorbeeld naar de Italiaan ging, nam hij standaard bouillon vooraf en een pizza als hoofdgerecht, de rest durfde hij niet eens te proberen. Als hij bij mij thuis kwam eten (ik woonde toen nog bij mijn ouders), zat hij overal 400 keer in te prikken en te zoeken voor hij eens een hap nam.

Ik hoef overigens zeker niet meer uit te leggen waar onze relatie op is stukgelopen ? .
Hij ging jou ook eerst 400 keer zitten prikken?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 11:39:37 #65
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_65238744
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:29 schreef botterfly het volgende:
Heeft dat ''niet lusten'' misschien ook te maken met verkeerd klaargemaakt/iets misgegaan met koken? Wellicht is de eerste ervaring met een produkt zo tegengevallen dat je "het opslaat in je hersenen als een ervaring die je niet meer wil meemaken. En dat verhaal van de spruitjes heb ik ook gehaard. Dat je die op latere leeftijd wel wil eten en er niet meer zo afkerig van bent.
Dat is dus bij mij gebeurd met mosselen, vroeger at ik die met smaak tot ik er een keer goed ziek van geworden ben. Nog niet gedurfd het weer te proberen, al word ik niet meer ziek van de geur (is ook jaren zo geweest).

Spruitjes lustte ik niet tot ik erachter kwam dat m'n moeder niet kan koken en ze best te eten zijn als ze niet te lang gekookt worden.

Verder eet ik alles al ben ik geen fan van eten in mintsaus, het doet me te veel denken aan het spul dat ik bij de tandarts een kwartier in m'n mond moest houden
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_65238745
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:37 schreef Nembrionic het volgende:
madame jeanette = een hete peper

[ afbeelding ]
Oh ok. Nouja, heet eten is natuurlijk ook deels gewenning - dat zijn wij nederlanders over het algemeen niet gewend. Ik zou er miss moeite mee hebben door de scherpte, maar 'niet lekker' zul je me echt niet horen zeggen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:40:11 #67
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65238756
Ohja, filet americain mag op het lijstje
pi_65238783
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:28 schreef Trusten het volgende:

[..]

Volgens mij ontbreekt er qua opvoeding niet zoveel....ik zou in ieder geval niet weten wat. Ik lust veel wel behalve zie opsomming . M'n broertje en zusje aten vroeger ook gewoon alles maar inmiddels is het bij m'n zusje teruggelopen tot tartaar, aardappels, en spaghetti en verder eet ze het gewoon niet. M'n ouders hebben alles al geprobeerd naar mijn idee....gewoon niets te eten geven etc maar dan eet ze gerust een week lang niks 's avonds...

M'n broertje lust de dingen niet die m'n zusje eet en eet eigenlijk alleen vlees, vis en sommige groenten maar geen aardappels en pasta. Fruit eten ze beide niet

Als ik m'n moeder was zou ik in ieder geval gillend gek worden
Lijkt mijn zusje wel

Mja idd de strategie van "eten wat de pot schaft en anders maar niet" werkt niet.
pi_65238811
Ik lust alles. Behalve champignons. Ingewanden ben ik ook niet zo gek op. Tevens eet ik niets wat nog beweegt terwijl het zich op mijn bord bevind.
I am happy
pi_65238821
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hij ging jou ook eerst 400 keer zitten prikken?

Nee, het was meer dat hij letterlijk niets wilde proberen - hij wilde nergens heen waar hij nog nooit was geweest, niet in een vliegtuig, vond allochtonen eng (en we wonen hier vlakbij rotterdam), en durfde niet eens een paprika te proeven.. dat ging me een béétje de keel uithangen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:43:24 #71
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65238855
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Nee, het was meer dat hij letterlijk niets wilde proberen - hij wilde nergens heen waar hij nog nooit was geweest, niet in een vliegtuig, vond allochtonen eng (en we wonen hier vlakbij rotterdam), en durfde niet eens een paprika te proeven.. dat ging me een béétje de keel uithangen.
Woon je in Naaldwijk ofzo?

-edit- nee wacht. Dan had 'ie paprikas wel gekend.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 11:44:45 #72
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_65238904
Dat hij het nog aangedurfd heeft het met een vrouw aan te leggen als er iets eng is....
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_65238973
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:44 schreef Barbaaf het volgende:
Dat hij het nog aangedurfd heeft het met een vrouw aan te leggen als er iets eng is....
Tsja - die kon hij denk ik niet eeuwig ontwijken, er zijn er tenslotte zo'n 3 miljard

@ Nembrionic: ik woon in Spijkenisse, hij in Poortugaal (= heel klein dorpje op nog geen 5 km van Rotterdam)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:48:24 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65239026
Ik lust alles en vind mensen met lijstjes zeikerds.
pi_65239259
zalm
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:59:01 #76
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65239374
Ik krijg echt honger van dit topic.
pi_65239717
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd hoe iedereen die bar weinig lust is opgevoed.
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruit geen zak lust.
Dat is bij mij thuis wel het geval. Mijn zusje is inmiddels 17, nog steeds eet ze vrijwel geen groente.
Mams heeft dan wel het geluk dat ik alles probeerde en nu ook alles eet . Dingen die ik vroeger vies vond, probeer ik nu ook weer gewoon.
Maar zusjelief denkt dat alles dat vroeger vies was, nog steeds vies is.
Als we iets eten waar paprika/tomaat/ui/tauge/spinazie/kool/wat voor groente dan ook in zit, raakt ze het niet aan en gaat ze bij de digros een opwarmmaaltijd halen . Een jaar terug maakte mijn moeder dan al gelijk wat anders voor mijn zusje, maar omdat iedereen het zo belachelijk vond (lees: ik vond het belachelijk) gebeurt het niet meer en zorgt ze maar voor haar eigen eten als ze het niet wil proberen .

Wat ze wel wil eten: sperziebonen/doperwtjes met kip/varkenshaas/verkoolde biefstuk en gebakken aardappels. Of pizza. Of patat. En af en toe een mierzoete salade met kip in honing/stroop marinade met heeeeel veel pijnboompitten en een handje veldsla (want ja, alle andere sla is vies)

Ben benieuwd wat mevrouw later voor haar kinderen gaat koken, ik hoop maar dat haar man dat dan doet

Dingen die ik niet lekker vind trouwens: Haring (tenzij panharing), probeer het wel ieder jaar toch weer
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:09:15 #78
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65239745
Om het een beetje fatsoenlijk te houden zal ik alleen de dingen opsommen die ik simpelweg niet eet omdat ik het ranzig vind:

1. Kaas, in alle soorten en maten.
2. Boter op brood o.i.d. - ik stop het gewoon in het goeie gaatje en dat gaat prima zonder boter.
3. Spruitjes
4. Alles wat adverteert met de woorden 'romig'
5. Rooie bietjes
6. Worst
7. Erwtensoep - ik zou het een varken nog niet voorschotelen.

Zoiets.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pappie_Culo op 20-01-2009 12:21:32 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65239761
Ik lust vrijwel alles. Er zijn dingen die ik vroeger misschien niet lekker vond (bijvoorbeeld cranberry-saus) die ik nu juist wel lust. Het gaat ook meer hoe mensen het klaarmaken.
En vroeger was het ook zo bij ons: vreten wat de pot schaft, tenzij goede reden (allergie of zo).

Ik ben trouwens Surinaams, dus misschien heeft het daarmee te maken (al het lekkere eten, roti, pom, sauto, nasi, bami, sate en vele andere dingen)
pi_65239912
Gekookte aardappels en alles wat daarvan afgeleid is, dus ook stamppotten willen gewoon echt niet. En erwtensoep, gebonden met aardappelen. Huuh. We aten ook zes dagen per week gekookte aardappelen, en op dag zeven een stamppot.

Sowieso had ik moeite met Hollandse groenten zoals mijn moeder en oma die kookten. Alles net te lang koken, gruwel. We hadden een moestuin, en mijn moeder vond groenten lekker als ze net te oud waren. Bruinverrimpelde tuinbonen met een heel dik vel. Boontjes waar niet tegenop te rengen viel. Slappe worteltjes. Gruwel. En dan alles grijs koken. Ik zag geen verschil tussen groene, witte en rodekool, want alles was grijs. En zo smaakte het ook. En dan weken achtereen. Boontjestijd? Zes dagen per week boontjes. Hel.

Ik heb alle groenten opnieuw moeten leren eten, en da's toch wel aardig gelukt hoor. Maar ik zal nooit groenten helemaal tot modder koken, ik bereid ze gewoon anders. Ik sta nu bekend als vuilnisbak, ik eet alles. Maar tussen mij en de gekookte aardappel en dus de stamppot en de erwtensoep komt het nooit meer goed.

Samen met mijn moeder lustte ik overigens alles: zij al die aardappels en doodgekookte groentes en vlees met veel spek (dat vergeet ik nog, bah, vlees met een enorme vetrand eraan), en ik de rest van wat er op de wereld te eten is. Maar omdat zij kookte, stond ik bekend als de moeilijke eter. Bekend patroon in onze familie: ze koken alleen aardappel, eten alleen aardappel, en noemen mij vervolgens een slechte eter omdat het enige ter wereld waar ik echt van ga overgeven de gekookte aardappel is.
pi_65245837
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:14 schreef _Arual_ het volgende:
Gekookte aardappels en alles wat daarvan afgeleid is, dus ook stamppotten willen gewoon echt niet. En erwtensoep, gebonden met aardappelen. Huuh. We aten ook zes dagen per week gekookte aardappelen, en op dag zeven een stamppot.

Sowieso had ik moeite met Hollandse groenten zoals mijn moeder en oma die kookten. Alles net te lang koken, gruwel. We hadden een moestuin, en mijn moeder vond groenten lekker als ze net te oud waren. Bruinverrimpelde tuinbonen met een heel dik vel. Boontjes waar niet tegenop te rengen viel. Slappe worteltjes. Gruwel. En dan alles grijs koken. Ik zag geen verschil tussen groene, witte en rodekool, want alles was grijs. En zo smaakte het ook. En dan weken achtereen. Boontjestijd? Zes dagen per week boontjes. Hel.

Ik heb alle groenten opnieuw moeten leren eten, en da's toch wel aardig gelukt hoor. Maar ik zal nooit groenten helemaal tot modder koken, ik bereid ze gewoon anders. Ik sta nu bekend als vuilnisbak, ik eet alles. Maar tussen mij en de gekookte aardappel en dus de stamppot en de erwtensoep komt het nooit meer goed.

Samen met mijn moeder lustte ik overigens alles: zij al die aardappels en doodgekookte groentes en vlees met veel spek (dat vergeet ik nog, bah, vlees met een enorme vetrand eraan), en ik de rest van wat er op de wereld te eten is. Maar omdat zij kookte, stond ik bekend als de moeilijke eter. Bekend patroon in onze familie: ze koken alleen aardappel, eten alleen aardappel, en noemen mij vervolgens een slechte eter omdat het enige ter wereld waar ik echt van ga overgeven de gekookte aardappel is.
Ja dit is wel vervelend - dan ligt het echt aan de manier van klaarmaken. Kun je ze nu niet laten kennismaken met ander voedsel? Ze uitnodigen dus en pasta/rijst oid klaarmaken?
pi_65246041
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:48 schreef RobinOok het volgende:
Ik lust alles en vind mensen met lijstjes zeikerds.
Opgebakken aardappelen?
pi_65246099
Margarine, echt verschrikkelijk vind ik dat, ik eet nog liever de hele dag niets.
Verder lust ik eigenlijk alles wel, mits behoorlijk klaargemaakt.
pi_65246498
Heeft serieus nog niemand bleekselderij genoemd?

Bleekselderij.
pi_65246611
Oh, het moest een lijstje worden?

1. bleekselderij
2. groenselderij

That's it.
pi_65246810
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Heeft serieus nog niemand bleekselderij genoemd?
Die mag er bij mijn rijtje ook bij
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:40:23 #87
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65247471
Ach, bleekselderij zit meestal in een salade met andere dingen en dan vind ik het niet zo erg. Maar ik ga inderdaad niet op een stengel zitten kauwen.
pi_65247819
Ohja, bleekselderij is ook niet mijn favoriet. T heeft zo'n vreemde smaak!
pi_65247848
Hmmm ik heb veel nog niet geproefd, dat zijn dingen die me ook totaal niet aantrekkelijk lijken... Ingewanden en dergelijke. Het enige dat ik ken en absoluut niet kan eten is sla.

Rucola krijg ik nog enigszins weg, maar dan ook maar 3 "blaadjes" ofzo, dan vind ik het al niet meer te eten. Alle andere sla heeft voor mij zo'n heftige gore smaak dat ik over mijn nek ga.. Ook als ik een broodje eet waar de sla afgehaald is, dan proef ik alleen die vieze smaak nog
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_65247982
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Opgebakken aardappelen?
Ik kook aardappelen speciaal om ze op te bakken en die zijn echt ontzettend lekker !

Verder heb ik geen dingen die ik niet lust, alleen dingen die ik niet zo lekker vind!
Wat ik niet eet zijn champignons, daar krijg ik gekkige uitslag van .
Haring ga ik weereens proberen vond het als klein kind ontzettend lekker, maar heb het heel lang niet geprobeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')