abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80542580
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De overheid gaat ook flink verdienen via btw, bovendien investeert ze in voorzieningen voor de bewoners via voetbalstadions.

Bovendien zijn er weinig stadions eigendom van de clubs zelf.
Die voorzieningen zijn dik overschat, zeker nu stadions steeds vaker aan de rand van de stad liggen. Btw opbrengsten wegen lang niet op tegen alle financiele investeringen. Op het eind van de dag is het echt de belastingbetaler die hiervoor diep in de buidel moet tasten en buitenlandse bedrijven als McDonalds en Coca Cola die lachen, evenals de FIFA. Voor mij geen WK in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 23:15:52 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80543242
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:57 schreef horned_reaper het volgende:
Misschien een stomme vraag... maar waarom zouden ze Heerenveen boven Groningen verkiezen ?
Omdat Groningen het stadion niet wil uitbreiden naar de gevraagde hoeveelheid.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 23:31:20 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80543929
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:33 schreef Nielsch het volgende:
Gelukkig geen Utrecht in het rijtje speelsteden. Hoef ik er tenminste niet voor te betalen. Belachelijk dat de overheid financieel wil bijspringen voor het bouwen van stadions. Als ik een bedrijf begin, gaat de overheid ook niet mijn kantoor bouwen en betalen.
Zat bedrijven krijgen trouwens steun op diverse manieren van de diverse overheden. Zo zijn er belasting voordelen, goedkopere en makkelijker te krijgen starters leningen. Bedrijven die gratis grond aangeboden krijgen, bedrijven voor wie alle randvoorwaarden geregeld worden of zelfs subsidies.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 23:37:30 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80544176
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die voorzieningen zijn dik overschat, zeker nu stadions steeds vaker aan de rand van de stad liggen.
De nieuwe Kuip en de oude Kuip liggen midden in de stad. Het Philipsstadion nog prominenter in het centrum en is de brug tussen het winkelcentrum en Strijp S, de ArenA ligt in een uitgaanscentrum en het Abe Lenstrastadion is het centrum van een compleet sportpark. Ook rond de Grolschveste moeten nieuwe faciliteiten (medische en school) functies komen.
quote:
Btw opbrengsten wegen lang niet op tegen alle financiele investeringen. Op het eind van de dag is het echt de belastingbetaler die hiervoor diep in de buidel moet tasten
Het WK leverde Duitsland bijna 3 miljard op. Een substantieel deel daarvan vloeit natuurlijk terug naar de staat. Bovendien werden er daar 38.000 nieuwe banen gecreëerd, ook daarmee wordt geld verdient.
quote:
en buitenlandse bedrijven als McDonalds en Coca Cola die lachen, evenals de FIFA.
leg even uit waarom die bedrijven lachen?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_80544224
Nederland moet als ze het WK willen organiseren wel van die 'leuk dat we de finale gewonnen hebben, maar morgen keiharde controles op ziektes, het is maar voetbal en er moet gewoon gewerkt worden'-mentaliteit af. Bedrijven zullen moeten meegaan in de gekte.
-
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:47:58 #106
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_80544596
Nederland zal om te beginnen eens een fatsoenlijke bekerfinale moeten organiseren
pi_80548390
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De nieuwe Kuip en de oude Kuip liggen midden in de stad. Het Philipsstadion nog prominenter in het centrum en is de brug tussen het winkelcentrum en Strijp S, de ArenA ligt in een uitgaanscentrum en het Abe Lenstrastadion is het centrum van een compleet sportpark. Ook rond de Grolschveste moeten nieuwe faciliteiten (medische en school) functies komen.
[..]

Het WK leverde Duitsland bijna 3 miljard op. Een substantieel deel daarvan vloeit natuurlijk terug naar de staat. Bovendien werden er daar 38.000 nieuwe banen gecreëerd, ook daarmee wordt geld verdient.

leg even uit waarom die bedrijven lachen?
Op wat voor manier profiteren mensen die nooit in een stadion komen dan van het WK? Het bouwen van een school en medische faciliteiten is niet afhankelijk van een WK, die komen er sowieso wel.

Die drie miljard van jou is schromelijk overdreven. Het is weliswaar de omzet, maar je hebt de kosten er nog niet vanaf getrokken. Het WK in Duitsland heeft in totaal (slechts) 130 miljoen euro winst opgeleverd. Een groot gedeelte daarvan ging naar de FIFA. De rest was voor de Duitse Voetbalbond. Op het eind van de dag was het toch echt de belastingbetaler die vele honderderen miljoenen kwijt was aan het bouwen van de stadions. Bijna 99% van deze belastingbetalers komt nooit in zo'n stadion.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 13:41:01 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80557771
quote:
Op woensdag 21 april 2010 08:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op wat voor manier profiteren mensen die nooit in een stadion komen dan van het WK? Het bouwen van een school en medische faciliteiten is niet afhankelijk van een WK, die komen er sowieso wel.
concerten, kantoren en andere voorzieningen die in moderne stadions zitten + werkgelegenheid daar.
quote:
Die drie miljard van jou is schromelijk overdreven. Het is weliswaar de omzet, maar je hebt de kosten er nog niet vanaf getrokken. Het WK in Duitsland heeft in totaal (slechts) 130 miljoen euro winst opgeleverd. Een groot gedeelte daarvan ging naar de FIFA. De rest was voor de Duitse Voetbalbond.
Dat is de winst van het toernooi opzich. Zo bracht Euro2000 een winst van 20 miljoen. Waarvan de KNVB dus 10 miljoen mocht investeren in het voetbal in Nederland.

Die 3 miljard was wat het WK de Duitse economie extra opleverde! Dat is vergelijkbaar met wat alle bouwmakten in Nederland omzetten. Best een forse impuls. En dus veel extra werkgelegenheid.
quote:
Op het eind van de dag was het toch echt de belastingbetaler die vele honderderen miljoenen kwijt was aan het bouwen van de stadions. Bijna 99% van deze belastingbetalers komt nooit in zo'n stadion.
Dus jij beweerd dat er maar 160.000 mensen een stadion bezoeken in Nederland? Dan onderschat je het toch echt. Er komen al meer mensen op één speeldag naar het stadion. En dan tel ik dus niet eens alle andere evenementen en dergelijke die mensen naar stadions trekken.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_80775881
tvp
pi_80777105
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:47 schreef horned_reaper het volgende:
Nederland zal om te beginnen eens een fatsoenlijke bekerfinale moeten organiseren
Hehe, echt he. Zolang ze dit niet kunnen, moet je opzeker geen WK gaan organiseren.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_81001646
quote:
'Europees land krijgt WK 2018'

Japan moet zich vooral gaan richten op het organiseren van het WK voetbal van 2022. Het Aziatische land heeft zich ook beschikbaar gesteld voor het WK in 2018, maar de FIFA heeft het land gezegd dat dat toernooi bijna zeker naar een Europees land gaat. Dit meldt bondsvoorzitter Motoaki Inuka in de Japanse pers. Nederland en België hebben zich ook kandidaat gesteld voor een van de twee eindtoernooien.

FIFA-voorzitter Joseph Blatter heeft volgens Inuka gezegd dat de Europese landen fanatiek met elkaar gaan strijden. "Hij adviseerde ons dat wij ons daarin niet moeten gaan mengen. Het ziet er dus naar uit dat de FIFA het WK in 2018 in Europa wil gaan houden."

Nederland en België hebben zware concurrentie van Rusland, Engeland en Spanje-Portugal. Ook Australië, Qatar, Zuid-Korea en de Verenigde Staten strijden mee. Deze landen moeten het dus naar alle waarschijnlijkheid afleggen tegen de Europese landen en richten zich vermoedelijk op het WK in 2022. Op 2 december besluit de FIFA welke landen de toernooien mogen gaan organiseren.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:58:17 #112
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_81001932
Ik denk dat het dus echt zal gaan tussen NL+BE / UK / Spa+Por
Het zou wel heel erg leuk zijn als het eens in eigen land is!
pi_81002003
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:58 schreef horned_reaper het volgende:
Ik denk dat het dus echt zal gaan tussen NL+BE / UK / Spa+Por
Het zou wel heel erg leuk zijn als het eens in eigen land is!
UK heeft ook al de Olympische spelen.
Spanje kan het ook zonder Portugal. En beide landen staan er financieel nou niet echt rooskleurig voor.
De meeste concurrentie lijkt mij van Rusland af te komen.
pi_81002017
Ik denk dat Engeland het wordt, maar ik blijf hopen op NL en België
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_81003832
Ik denk dat het vier sterke kandidaten zijn. De Russen hebben het geld en de onontgonnen voetbalmarkt, iets waar de FIFA niet ongevoelig voor is. De Spanjaarden en Portugezen hebben vooral veel steun in Zuid-Amerika, niet onbelangrijk. De Engelsen hebben het argument dat ze het WK bij wijze van spreken morgen al kunnen organiseren, ook niet onbelangrijk na de organisatorische moeilijkheden in Zuid-Afrika, Polen en Oekraïne en nu blijkbaar ook Brazilië. En België en Nederland kunnen zich opwerpen als sympathieke underdog en zijn gewoontegetrouw uitstekend in het lobbywerk.

Héél moeilijk te voorspellen wie het wordt vind ik.
pi_81006112
Wanneer wordt het eigenlijk bekend gemaakt?
pi_81006467
December. .
pi_81006575
Als Spanje/Portugal het wordt dan mag ik hopen dat de EU het verbied. Straks gaat het ze net zo af als Griekenland, en moeten we daar weer miljarden ingooien om de euro/economie overeind te houden.

Engeland heeft OS al net als Rusland, mogen wij ook eens wat?
pi_81006807
Ik schat onze kansen hoog in. Engeland heeft de Spelen al, en de samenwerking tussen Spanje en Portugal is meer een nadeel dan een voordeel. De andere kandidaten zijn niet meer serieus te nemen. Denk ik. Het EK is precies lang genoeg geleden om in aanmerking te komen voor een WK.. Komt helemaal goed.
-nee-
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:17:05 #120
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_81007159
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:55 schreef Heero87 het volgende:
Ik denk dat het vier sterke kandidaten zijn. De Russen hebben het geld en de onontgonnen voetbalmarkt, iets waar de FIFA niet ongevoelig voor is. De Spanjaarden en Portugezen hebben vooral veel steun in Zuid-Amerika, niet onbelangrijk. De Engelsen hebben het argument dat ze het WK bij wijze van spreken morgen al kunnen organiseren, ook niet onbelangrijk na de organisatorische moeilijkheden in Zuid-Afrika, Polen en Oekraïne en nu blijkbaar ook Brazilië. En België en Nederland kunnen zich opwerpen als sympathieke underdog en zijn gewoontegetrouw uitstekend in het lobbywerk.

Héél moeilijk te voorspellen wie het wordt vind ik.
1992, Olympische spelen?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:06:13 #121
168658 BonJovi
A.F.C.A
pi_81009087
interessant
AFC AJAX
pi_81013800
Rusland heeft het nadeel van de corruptie die in het voetbal nog sterk aanwezig is plus de vele tijdzones
Het UK heeft al de OS, Commonwealth Games en Rugby WC
Spanje/Portugal was niet meteen de favo van de FIFA omdat Spanje het ook alleen kan, de samenwerking in het bidcomité is ook niet van je dat
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_81018732
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:17 schreef DeTolk het volgende:

[..]

1992, Olympische spelen?
Wat het lobbywerk betreft, had ik het eigenlijk vooral over de Belgen. .
pi_81027229
Ik weet niet of het hebben van de Olympische Spelen nu zo relevant is... Kijk naar Atlanta 96 en het WK in de VS in 94.
pi_82768702
Heeft iemand al een rekensommetje gemaakt hoeveel een wk oplevert?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')